בקשות ושאלות (לא הכוונה)

מצב
הנושא נעול.
למערכת בגוש דן יש הרבה יתרונות

כן, אתה טועה. יש קווים רבים בגוש-דן עם צפיפות
איומה וחלקם גם מככבים בפורום.
אף קו באזור חיפה, גם לא קווי המטרונית, לא מתחרה בצפיפות של קו 51 של דן, וזו רק דוגמה אחת מני כמה.
בגוש דן אמנם יש תדירות גבוהה יותר ובחלק מהקווים גם משתמשים במפרקיות, אבל גם מספר הנוסעים היומי הרבה יותר גדול.
בסך הכל המצב באזור חיפה הרבה פחות גרוע מהמצב בגוש דן.
למערכת בגוש דן יש הרבה יתרונות
כפי שאתה מציין, יש בעיה של צפיפות, אבל לגוש דן, ובייחוד במרכז, יש יתרונות רבים על חיפה.
בחיפה יש מערכת שמתוכננת יותר טוב, אך תנאי הפתיחה שלה בעייתיים בהרבה: מטרופולין קטן יותר עם פעילות כלכלית חלשה הרבה יותר; בריחה של התעסוקה מהמרכזים ההיסטוריים; רשת דרכים שנותנת יתרון לרכב פרטי (לדוגמא: ריבוי רחובות ללא מוצא ושכונות עם כניסה אחת, דרכים ראשיות מרוחקות משכונות המגורים ולעתים גם מאזורי המסחר והתעסוקה); טופוגרפיה ותכנון עירוני שאינם נוחים להולכי רגל - ולכן גם לנוסעי תחבורה ציבורית.
עם כל נתוני הפתיחה הללו, בחיפה מקדמים תכנון תח"צ יותר רציונלי - אבל זה לא בהכרח עוזר
 
אני מסכים איתך, אבל בהתחשב באילוצים

למערכת בגוש דן יש הרבה יתרונות
כפי שאתה מציין, יש בעיה של צפיפות, אבל לגוש דן, ובייחוד במרכז, יש יתרונות רבים על חיפה.
בחיפה יש מערכת שמתוכננת יותר טוב, אך תנאי הפתיחה שלה בעייתיים בהרבה: מטרופולין קטן יותר עם פעילות כלכלית חלשה הרבה יותר; בריחה של התעסוקה מהמרכזים ההיסטוריים; רשת דרכים שנותנת יתרון לרכב פרטי (לדוגמא: ריבוי רחובות ללא מוצא ושכונות עם כניסה אחת, דרכים ראשיות מרוחקות משכונות המגורים ולעתים גם מאזורי המסחר והתעסוקה); טופוגרפיה ותכנון עירוני שאינם נוחים להולכי רגל - ולכן גם לנוסעי תחבורה ציבורית.
עם כל נתוני הפתיחה הללו, בחיפה מקדמים תכנון תח"צ יותר רציונלי - אבל זה לא בהכרח עוזר
אני מסכים איתך, אבל בהתחשב באילוצים
מערכת התח"צ בחיפה הרבה יותר תואמת את המצב הנתון מאשר מערכת התח"צ בגוש-דן.
זה שלחיפה יש מגבלות ובעיות אחרות שלא קשורות לתח"צ זה עניין אחר.
לחיפה יש טופוגרפיה שמגבילה את אפשרויות תכנון השכונות בה ולכן חיפה הייתה העיר הראשונה בישראל שיצרה מערכת תח"צ היררכית - קווים שכונתיים, קווים עירוניים ראשיים, וקווים מטרופולינים ובינעירוניים.
בתל אביב המושג "קו שכונתי" כמעט לא קיים וכשמנסים ליצור קו כזה הוא בדרך כלל הופך לקו עירוני ארוך.
אזור חיפה חלוץ בתח"צ בהרבה היבטים: שימוש נרחב ברכבות, היררכיה, כרטוס משותף, כרטיסי המשך ומעבר, תחבורה לילית שלא מיועדת רק לבליינים.
גם בלו"ז החדש של הרכבת אפשר לראות עד כמה מטרופולין חיפה, שהוא קטן בהרבה ממטרופולין גוש-דן, מתקדם מבחינה תח"צית. בימים, בלילות ובסופי שבוע.
לעכו למשל יהיו בימי שיש 3 רכבות בשעה לחיפה. כמה רכבות בשעה יהיו לכפר סבא, להוד השרון, לראש העין ולפתח תקוה עד תל אביב בימי שישי? אחת.
לנהריה, לעכו, לקריות יש ותהיה תחבורה ציבורית ביניהן ולחיפה 24 שעות ביממה ממוצאי שבת ועד יום שישי אחר הצהריים (בין הקריות לחיפה 24 שעות ביממה - 7 ימים בשבוע).
אין צורך לציין מה המצב מבחינה זו בגוש-דן.
 
אחרי 8 בערב התדירות יורדת מאוד.

נדמה לי או שהתחבורה בת"א יותר טובה
מהתחבורה בחיפה למשל?
לא ראיתי צפיפות באוטובוסים בכלל, מה שרואים הרבה בחיפה ובעיקר במטרונית(שהיא של דן בכלל)
אני טועה?
אחרי 8 בערב התדירות יורדת מאוד.
 

zvir1

New member
הושלם: אילת -יטבתה

מה מצב ההרחבה של כביש הערבה?
מתקדמים שם?
מזמן לא נסעתי לאילת ואין מידע ברשת
הושלם: אילת -יטבתה
אני תמיד נוסע דרך מצפה רמון ואז מושך לכביש הערבה דרך צומת כושי רימון ה 101
ומשם לאילת שרובו כבר הורחב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה