בקשות ושאלות (לא הכוונה)

מצב
הנושא נעול.
תוכנת טראנסקאד של קליפר
איפה אפשר להשיג או לרכוש תוכנה זו
בעקרון - מהיצרן
הנה קישור - דף הרכישה באתר קליפר.
לא סביר שתמצאי* גרסה גנובה, כי התוכנה מגיעה עם מפתח USB פיסי, ולא נראה לי שהשוק מספיק גדול בשביל שמישהו יפרוץ את זה..
מאידך, ייתכן שתמצאי גרסה ישנה מגוף שהפסיק לעדכן את התכנה שלו (אם זה חוקי: משרד לתכנון תחבורה, מפעיל תחבורה ציבורית, רשות תח"צ בחו"ל, או מוסד מחקר). תוקף הרישיון לא פג כל עוד יש לך מפתח (טכנית, לא יודע לגבי משפטית). אם אין לך צורך בחידושים של השנים האחרונות - כדאי לבדוק את הנושא הזה לעומק.

השאלה הגדולה היא - למה בעצם את צריכה את זה? רוב מי שזקוק לתכנה הזו נמצא בגוף שיודע להשיג אותה. החוזק של התכנה הזו הוא באינטגרציה בין מודלים וסימולציות לבין GIS. למי שצריך רק GIS של תחבורה - אני מנחש שיש פתרונות זולים יותר

*נחשתי שמדובר ב"את". מצטער אם זה "אתה"
 

luckydude

Active member
מסילת העמק- הנחת מסילות בקטע עפולה- בית שאן
שלום רב, האם נקבע תאריך להנחת המסילות במפגש התוואי עם כביש 675 (צומת הכבישים 675, 71- הירידה מהגלבוע)?

למי אוכל לפנות בנושא הקמת המפגש עם המסילה?
יש 3 מכרזים נפרדים בקטע הזה, כל אחד של
קבלן אחר כשכל הפרוייקט מנוהל בידי חברת נתיבי ישראל (מע״צ לשעבר).

המכרזים הם עבור המבנה הבסיסי של המסילה, המבנה העליון של המסילה ועבור ההפרדה המפלסית (ז״א 3 מכרזים שונים). הסיום של המסילה יקרה כנראה בסביבות 2016 אם כי ייתכן שסיום בניית ההפרדות המפלסיות ממזרח לעפולה יקח קצת יותר זמן.
 
יש 3 מכרזים נפרדים בקטע הזה, כל אחד של
קבלן אחר כשכל הפרוייקט מנוהל בידי חברת נתיבי ישראל (מע״צ לשעבר).

המכרזים הם עבור המבנה הבסיסי של המסילה, המבנה העליון של המסילה ועבור ההפרדה המפלסית (ז״א 3 מכרזים שונים). הסיום של המסילה יקרה כנראה בסביבות 2016 אם כי ייתכן שסיום בניית ההפרדות המפלסיות ממזרח לעפולה יקח קצת יותר זמן.
יש זוכה להנחת המסילות לאורך כל הקו -חב' לסיכו
 
מסילת העמק- הנחת מסילות בקטע עפולה- בית שאן
שלום רב, האם נקבע תאריך להנחת המסילות במפגש התוואי עם כביש 675 (צומת הכבישים 675, 71- הירידה מהגלבוע)?

למי אוכל לפנות בנושא הקמת המפגש עם המסילה?
הפרדה מפלסית צומת נבות (כבישים 675,71 )
תודה luckydude,
נא התייחסותך שמואל וולף: האם יהיה מפגש כביש- מסילה בצומת לפני בניית ההפרדה המפלסית המתוכננת כמחלפונים באזור?
 

Ofekalef1

New member
בפייסבוק של הרכבת נכתב כתגובה לאחד הנוסעים

בקשות ושאלות (לא הכוונה)
בפייסבוק של הרכבת נכתב כתגובה לאחד הנוסעים
"בלוח הזמנים החדש שצפוי להתפרסם בקרוב יש מענה לביקוש העולה לנסיעות ברכבת בקו ב''ש ברכבות המהירות וכן צפויה לפעול רכבת אחת נוספת בבוקר מב''ש עם מעבר בנתב''ג ללא צורך להחליף רכבת בת''א."

על איזה מענה הוא מדבר לדעתכם?
 
מחיר נסיעה ברכבת הוד השרון - הרצליה

בקשות ושאלות (לא הכוונה)
מחיר נסיעה ברכבת הוד השרון - הרצליה
עד שתסלל מסילת השרון, הדרך היחידה ליסוע מהוד השרון להרצליה היא להחליף רכבת בתל אביב אוניברסיטה.
כלומר בעתיד רק שלוש תחנות, עכשיו סיבוב דרך תל אביב.
בגלל שמצב הפקקים כ"כ גרוע הרכבת היא עדיין אופציה למרות הסיבוב, ובגלל שנסיעה ברכבת נעימה יותר, ואנני צריך לסבול את רגלם הכבדה של נהגי מטרופולין 149 על דוושת הבלם.
שאלה:
מחיר הנסיעה 17 ש"ח.
האם יש סיכוי להוזיל את הנסיעה, אם לוקחים בחשבון שהנסיעה לתל אביב היא כורח בלית ברירה?
 
קו 29 הוא בכלל לא אופציה

מחיר נסיעה ברכבת הוד השרון - הרצליה
עד שתסלל מסילת השרון, הדרך היחידה ליסוע מהוד השרון להרצליה היא להחליף רכבת בתל אביב אוניברסיטה.
כלומר בעתיד רק שלוש תחנות, עכשיו סיבוב דרך תל אביב.
בגלל שמצב הפקקים כ"כ גרוע הרכבת היא עדיין אופציה למרות הסיבוב, ובגלל שנסיעה ברכבת נעימה יותר, ואנני צריך לסבול את רגלם הכבדה של נהגי מטרופולין 149 על דוושת הבלם.
שאלה:
מחיר הנסיעה 17 ש"ח.
האם יש סיכוי להוזיל את הנסיעה, אם לוקחים בחשבון שהנסיעה לתל אביב היא כורח בלית ברירה?
קו 29 הוא בכלל לא אופציה
זאת הרפתקה ארוכה..מלאת עצירות, וכן, גם כאן נהגי מטרופולין לא עדינים במיוחד.
הוזלת הנסיעה ברכבת, זאת השאלה המקורית.
 

טנק2

New member
השאלה בשעות

קו 29 הוא בכלל לא אופציה
זאת הרפתקה ארוכה..מלאת עצירות, וכן, גם כאן נהגי מטרופולין לא עדינים במיוחד.
הוזלת הנסיעה ברכבת, זאת השאלה המקורית.
השאלה בשעות
ישנם קווים מהוד השרון לצומת רעננה (7 המהיר בבוקר, וקווים נוספים)
משם ממשיכים לקו 9 של מטרופולין, שלא נכנס לתוככי הרצליה (נסיעה מהירה לתחנת הרכבת).

אפשרות נוספת היא לקחת קו שני לאחוזה רעננה (או להמשיך עם קו 7 לאזוה"ת רעננה) ומשם לקחת את קו 347, לרדת בבין תחומי ומשם לקחת את קו 8 לתחנת רכבת הרצליה (שתדירותו גם כן לא גבוהה במיוחד, אבל קצת יותר גבוהה מאשר התדירות של קו 9)

אבל מדובר בשאלה אחרת.
לשם מה צריך להגיע לתחנת רכבת הרצליה? בשביל לנסוע לבנימינה וצפונה, או בשביל להיכנס לתוך הרצליה. ולשם כך ישנה את מערכת הקווים הקיימת.
רוב הציבור הרחב לא בא לתחנת הרכבת בשביל להתמקם שם ולעבוד, אלא בשביל לקחת אוטובוס אחר/ללכת למקום עבודתם הקרוב לשם.
מקום התעסוקה הגדול באזור תחנת הרכבת הוא קניון שבעת הכוכבים, ולשם מגיעים קווים רבים מרעננה חוץ מ29 העמוס, שאכן הנסיעה בו לא נעימה במיוחד (וחבל שאין שם מפרקיות יותר...)
 
אני עובד באיזור התעשייה הרצליה, עשר ד' הליכה

השאלה בשעות
ישנם קווים מהוד השרון לצומת רעננה (7 המהיר בבוקר, וקווים נוספים)
משם ממשיכים לקו 9 של מטרופולין, שלא נכנס לתוככי הרצליה (נסיעה מהירה לתחנת הרכבת).

אפשרות נוספת היא לקחת קו שני לאחוזה רעננה (או להמשיך עם קו 7 לאזוה"ת רעננה) ומשם לקחת את קו 347, לרדת בבין תחומי ומשם לקחת את קו 8 לתחנת רכבת הרצליה (שתדירותו גם כן לא גבוהה במיוחד, אבל קצת יותר גבוהה מאשר התדירות של קו 9)

אבל מדובר בשאלה אחרת.
לשם מה צריך להגיע לתחנת רכבת הרצליה? בשביל לנסוע לבנימינה וצפונה, או בשביל להיכנס לתוך הרצליה. ולשם כך ישנה את מערכת הקווים הקיימת.
רוב הציבור הרחב לא בא לתחנת הרכבת בשביל להתמקם שם ולעבוד, אלא בשביל לקחת אוטובוס אחר/ללכת למקום עבודתם הקרוב לשם.
מקום התעסוקה הגדול באזור תחנת הרכבת הוא קניון שבעת הכוכבים, ולשם מגיעים קווים רבים מרעננה חוץ מ29 העמוס, שאכן הנסיעה בו לא נעימה במיוחד (וחבל שאין שם מפרקיות יותר...)
אני עובד באיזור התעשייה הרצליה, עשר ד' הליכה
מהתחנה.
אני גם יוצא מכפר סבא, לא הוד השרון.
פשוט התחנה נקראת "הוד השרון - סוקולוב".
 

olli3

New member
מנהל
ככה זה באוטובוסי וולוו. לחיצה עדינה על

קו 29 הוא בכלל לא אופציה
זאת הרפתקה ארוכה..מלאת עצירות, וכן, גם כאן נהגי מטרופולין לא עדינים במיוחד.
הוזלת הנסיעה ברכבת, זאת השאלה המקורית.
ככה זה באוטובוסי וולוו. לחיצה עדינה על
הברקס מורגשת כלחיצה קשה. הנהגים לא אשמים בכך...
 

Ofekalef1

New member
דווקא אתמול נסעתי עם 149 שלוש תחנות

ככה זה באוטובוסי וולוו. לחיצה עדינה על
הברקס מורגשת כלחיצה קשה. הנהגים לא אשמים בכך...
דווקא אתמול נסעתי עם 149 שלוש תחנות
ולא הרגשתי משהו מיוחד.
 

טנק2

New member
ב149 זה אוטובוס בינעירוני

דווקא אתמול נסעתי עם 149 שלוש תחנות
ולא הרגשתי משהו מיוחד.
ב149 זה אוטובוס בינעירוני
חוץ מזה שזה תלוי גם בקטע (אם המהירות הממוצעת בקטע היא 40 קמ"ש, מן הסתם לא היו עצירות חזקות מאוד) במיקומך (יושב/עומד) ובסוג האוטובוס (בינעירוני, או עירוני, שבו הבלימות מורגשות יותר ויש כמות עומדים רבה יותר).
 

Ofekalef1

New member
אני לא בטוח ב-100%

נסעת בוולוו או במאן?
אני לא בטוח ב-100%
אבל אני זוכר במעורפל שכשירדתי מהאוטובוס ראיתי B7R.
מה גם, שרעש המנוע הזכיר לי מאוד את רעש המנוע של הוולוו-ים החדשים יותר במטרודן.
 

olli3

New member
מנהל
אז זה וולוו. יש נהגים שכבר יותר מנוסים

אני לא בטוח ב-100%
אבל אני זוכר במעורפל שכשירדתי מהאוטובוס ראיתי B7R.
מה גם, שרעש המנוע הזכיר לי מאוד את רעש המנוע של הוולוו-ים החדשים יותר במטרודן.
אז זה וולוו. יש נהגים שכבר יותר מנוסים
כשמטרודן נכנסו לבאר שבע התושבים התלוננו על הברקסים החזקים שקורים רק באוטובוסים החדשים, קרי הוולוו של אז הכחולים.

לאחר זמן מה, הנהגים מתרגלים לכך שכל לחיצה קטנה על הברקס שווה לברקס חזק יחסית ושהדרך להאט היא לתת לחיצונת פצפונת על דוושת הבלם ולשחרר לאט. תשים לב שנהגים מנוסים עושים זאת כך ונהגים שלא מנוסים לוחצים אומנם חלש אבל לא עדין והתחושה היא של ברקס חזק.
 

Ofekalef1

New member
לא יוצא לי לנסוע הרבה עם הוולוו החדשים

אז זה וולוו. יש נהגים שכבר יותר מנוסים
כשמטרודן נכנסו לבאר שבע התושבים התלוננו על הברקסים החזקים שקורים רק באוטובוסים החדשים, קרי הוולוו של אז הכחולים.

לאחר זמן מה, הנהגים מתרגלים לכך שכל לחיצה קטנה על הברקס שווה לברקס חזק יחסית ושהדרך להאט היא לתת לחיצונת פצפונת על דוושת הבלם ולשחרר לאט. תשים לב שנהגים מנוסים עושים זאת כך ונהגים שלא מנוסים לוחצים אומנם חלש אבל לא עדין והתחושה היא של ברקס חזק.
לא יוצא לי לנסוע הרבה עם הוולוו החדשים
כי לקחו אותו מ-18 - הקו הראשי שלי (
), וגם אז זה היה נהגים די מנוסים.
כבר ב-2003 היו האוטובוסים הכי חדשים במטרודן? אלו שיש להם את המנגנון שלא מאפשר לנסוע עם דלת אחורית פתוחה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה