בקשות ושאלות (לא הכוונה)

מצב
הנושא נעול.

eran2020

New member
שאלה על אוטובוס

בקשות ושאלות (לא הכוונה)
שאלה על אוטובוס
הבוקר ראיתי ברחוב נגבה ברמת גן
אוטובוס בצבע כתום ועל הגג היה מורכב משהו,
על האוטובוס היה כתוב ה-מילה באנגלית של דן,
אוטובוס קו 61 של דן.
לא הספקתי לצלם אותו.

אשמח לקבל הסבר.
 
זה האוטובוס החשמלי, הוא עבר מקו 5 לקו 61.

שאלה על אוטובוס
הבוקר ראיתי ברחוב נגבה ברמת גן
אוטובוס בצבע כתום ועל הגג היה מורכב משהו,
על האוטובוס היה כתוב ה-מילה באנגלית של דן,
אוטובוס קו 61 של דן.
לא הספקתי לצלם אותו.

אשמח לקבל הסבר.
זה האוטובוס החשמלי, הוא עבר מקו 5 לקו 61.
לא ברור לי למה העבירו אוטובוס כל כך קטן לקו כל כך עמוס.
 

eran2020

New member
תודה

זה האוטובוס החשמלי, הוא עבר מקו 5 לקו 61.
לא ברור לי למה העבירו אוטובוס כל כך קטן לקו כל כך עמוס.
תודה
אשמח לקבל פרטים על האוטובוס,
כל האוטובוסים יוחלפו באוטובוסים כאלה?
מה יש לו על הגג? האוטובוס שונה מבחינה פנימית משאר האוטובוסים?
 

amirv

New member
מדובר בניסוי לשנה

תודה
אשמח לקבל פרטים על האוטובוס,
כל האוטובוסים יוחלפו באוטובוסים כאלה?
מה יש לו על הגג? האוטובוס שונה מבחינה פנימית משאר האוטובוסים?
מדובר בניסוי לשנה
ואח"כ יחליטו אם להמשיך במגמה או לא.

בינתיים לא ראיתי אף מסמך מסודר עם ממצאי הפיילוט, אם כי שמעתי אנשים שונים בדן מתבטאים נגד.

בגדול הוא ללא דלק בכלל ולא פליטות מזהמים מהאגזוז (למעשה אין אגזוז) אבל הוא עולה פי שלוש כך שכלכלית זה בכלל לא בטוח שזה עדיף. בריאותית בטוח שכן, אבל לעומת האוטובוסים החדשים בתקן יורו 6 שייכנסו לשירות החל מ-2014 גם כאן מדובר בפער קטן יחסית.

גם התחזוקה אמורה להיות יותר זולה כי יש לו פחות חלקים נעים ופחות בלאי, אבל את זה אי אפשר למדוד על אוטובוס אחד. מנגד הוא דורש עצירה לטעינה בסוף כל נסיעה (זמן יקר) ודורש מקום מסודר לטעינה ללילה. (פגיעה בגמישות התפעולית).
 

eran2020

New member
תודה על ההסבר

מדובר בניסוי לשנה
ואח"כ יחליטו אם להמשיך במגמה או לא.

בינתיים לא ראיתי אף מסמך מסודר עם ממצאי הפיילוט, אם כי שמעתי אנשים שונים בדן מתבטאים נגד.

בגדול הוא ללא דלק בכלל ולא פליטות מזהמים מהאגזוז (למעשה אין אגזוז) אבל הוא עולה פי שלוש כך שכלכלית זה בכלל לא בטוח שזה עדיף. בריאותית בטוח שכן, אבל לעומת האוטובוסים החדשים בתקן יורו 6 שייכנסו לשירות החל מ-2014 גם כאן מדובר בפער קטן יחסית.

גם התחזוקה אמורה להיות יותר זולה כי יש לו פחות חלקים נעים ופחות בלאי, אבל את זה אי אפשר למדוד על אוטובוס אחד. מנגד הוא דורש עצירה לטעינה בסוף כל נסיעה (זמן יקר) ודורש מקום מסודר לטעינה ללילה. (פגיעה בגמישות התפעולית).
תודה על ההסבר
מעניין מאוד.
האם יש אפשרות להוזיל את המחיר שלו?
אוטובוסים תקן יורו 6 יזהמו פחות?
 

amirv

New member
כן וכן

תודה על ההסבר
מעניין מאוד.
האם יש אפשרות להוזיל את המחיר שלו?
אוטובוסים תקן יורו 6 יזהמו פחות?
כן וכן
הדבר היקר הוא הבטריה ומומחי טכנולוגיה מתנבאים שהיא תוזל ככל שיהיה לה יותר ביקוש, או לחלופין תאפשר פשוט הרבה יותר שימוש (ראה מקרה סלולריים, הבטריות גם הוזלו וגם מאפשרות הרבה יותר מפעם).

יורו 6 מזהם פחות מיורו 5, תוכל למצוא עוד כאן.
 

eran2020

New member
תודה רבה

כן וכן
הדבר היקר הוא הבטריה ומומחי טכנולוגיה מתנבאים שהיא תוזל ככל שיהיה לה יותר ביקוש, או לחלופין תאפשר פשוט הרבה יותר שימוש (ראה מקרה סלולריים, הבטריות גם הוזלו וגם מאפשרות הרבה יותר מפעם).

יורו 6 מזהם פחות מיורו 5, תוכל למצוא עוד כאן.
תודה רבה
 

droriko

New member
אהוד בנאי
האם השיר ממשיך לנסוע נכתב על קו האוטובוס 841 ???
יכול להיות
אני מניח שהשיר מדבר על המעבר שלו מהעיר לראש פינה,ו-841 אם אני לא טועה עובר שם. בכל מקרה זה לא כזה משנה, זה יותר שיר שמדבר נגד אורבניזציה, אם הוא נסע ב-841 או 641 זה כבר פרטים שוליים.
 
שלא תדעו איזו מעמסה נפלה על כתפי היום


בקשות ושאלות (לא הכוונה)
שלא תדעו איזו מעמסה נפלה על כתפי היום

נסעתי בקו 947 מירושלים לפתח תקווה. כשעליתי במרכזית הנהג שאל מי יכול לעזור לו עם המסלול,כי הוא לא יודע. התנדבתי לסייע עד פתח תקווה. הרגשתי שהנהג מתפצל לשתיים: היושב אחרי ההגה אמור לנהוג מבחינה טכנית (גז,ברקס,מקסי וכו'...) ולקבל תשלום,ואני אמור להפעיל את הראש כדי להיזכר האם פונים פה או לא...באמת מסכן הנהג,לא ידע אפילו איך יוצאים מירושלים.כמעט ונכנס שנית למרכזית...
אפשר לומר שהנהג נהג בהתאם לרישיון הקו בזכות הכוונתי (וואו,אני נורא עניו היום...),לרות שכמעט פספסתי מחלף,נו טוב...

דקה לפני שירדתי הוא הכריז ''מי מכיר ויכול לסייע לי עם המסלול מכאן עד חיפה?'',ואז אחת הנוסעות צעקה עליו ''למה שולחים לדרך נהג שלא יודע את המסלול?''

ועכשיו לשאלה:מה השיקולים להוציא לסידור נהג שלא יודע את המסלול? לא מדובר כאן על שעת לחץ שבה סדרן מחליט שתצא מכונה נוספת לקו.
 
אולי

שלא תדעו איזו מעמסה נפלה על כתפי היום

נסעתי בקו 947 מירושלים לפתח תקווה. כשעליתי במרכזית הנהג שאל מי יכול לעזור לו עם המסלול,כי הוא לא יודע. התנדבתי לסייע עד פתח תקווה. הרגשתי שהנהג מתפצל לשתיים: היושב אחרי ההגה אמור לנהוג מבחינה טכנית (גז,ברקס,מקסי וכו'...) ולקבל תשלום,ואני אמור להפעיל את הראש כדי להיזכר האם פונים פה או לא...באמת מסכן הנהג,לא ידע אפילו איך יוצאים מירושלים.כמעט ונכנס שנית למרכזית...
אפשר לומר שהנהג נהג בהתאם לרישיון הקו בזכות הכוונתי (וואו,אני נורא עניו היום...),לרות שכמעט פספסתי מחלף,נו טוב...

דקה לפני שירדתי הוא הכריז ''מי מכיר ויכול לסייע לי עם המסלול מכאן עד חיפה?'',ואז אחת הנוסעות צעקה עליו ''למה שולחים לדרך נהג שלא יודע את המסלול?''

ועכשיו לשאלה:מה השיקולים להוציא לסידור נהג שלא יודע את המסלול? לא מדובר כאן על שעת לחץ שבה סדרן מחליט שתצא מכונה נוספת לקו.
אולי
הנהג הרגיל נעדר אז נאלצו להוציא מישהו שלא מכיר
 

yudyud51

New member
קורה לי המון:

שלא תדעו איזו מעמסה נפלה על כתפי היום

נסעתי בקו 947 מירושלים לפתח תקווה. כשעליתי במרכזית הנהג שאל מי יכול לעזור לו עם המסלול,כי הוא לא יודע. התנדבתי לסייע עד פתח תקווה. הרגשתי שהנהג מתפצל לשתיים: היושב אחרי ההגה אמור לנהוג מבחינה טכנית (גז,ברקס,מקסי וכו'...) ולקבל תשלום,ואני אמור להפעיל את הראש כדי להיזכר האם פונים פה או לא...באמת מסכן הנהג,לא ידע אפילו איך יוצאים מירושלים.כמעט ונכנס שנית למרכזית...
אפשר לומר שהנהג נהג בהתאם לרישיון הקו בזכות הכוונתי (וואו,אני נורא עניו היום...),לרות שכמעט פספסתי מחלף,נו טוב...

דקה לפני שירדתי הוא הכריז ''מי מכיר ויכול לסייע לי עם המסלול מכאן עד חיפה?'',ואז אחת הנוסעות צעקה עליו ''למה שולחים לדרך נהג שלא יודע את המסלול?''

ועכשיו לשאלה:מה השיקולים להוציא לסידור נהג שלא יודע את המסלול? לא מדובר כאן על שעת לחץ שבה סדרן מחליט שתצא מכונה נוספת לקו.
קורה לי המון:
במיוחד מירושלים לערים סביבה (גבעת זאב, אדם, תל ציון, מבשרת ציון, ומעלה אדומים) ברוב המקרים כשאני לא ממהר אני נוסע עם הנהג עד הסוף ואז הוא מחזיר אותי (מה שממש לא היה אפשרי במקרה שלך)
 
ויש לי תחושה שהנהג פשוט ''שייך'' לקו אחר

קורה לי המון:
במיוחד מירושלים לערים סביבה (גבעת זאב, אדם, תל ציון, מבשרת ציון, ומעלה אדומים) ברוב המקרים כשאני לא ממהר אני נוסע עם הנהג עד הסוף ואז הוא מחזיר אותי (מה שממש לא היה אפשרי במקרה שלך)
ויש לי תחושה שהנהג פשוט ''שייך'' לקו אחר
כמו 940 למשל,כי האוטובוס שייך לסניף חוף הכרמל (88-912-01)
 
אבל נהג של 940 אמור לדעת כיצד לצאת מהת"מ בי-ם

ויש לי תחושה שהנהג פשוט ''שייך'' לקו אחר
כמו 940 למשל,כי האוטובוס שייך לסניף חוף הכרמל (88-912-01)
אבל נהג של 940 אמור לדעת כיצד לצאת מהת"מ בי-ם
היציאה מהתחנה המרכזית לא שונה בין 940 ל-947.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה