stratomaximus
New member
כי בשביל מונית שירות לכנרת צריך גם להגיע אליה, לא?
נניח אני גר בחולון, ואפילו אם תהיה לי עכשיו מונית שירות לכנרת מתל אביב, איך אגיע אליה? אשלם עוד 50 שקל על מונית?
 
חוץ מזה, אני לא בטוח שהעובדה שלא "נפתח" קו לכנרת באמת תלויה בביקוש. משרד התחבורה כבר שנים לא מאשר שום קו מוניות שירות חדש בשום מקום בארץ, גם כאלה שיש להם היסטורית רישיון, אך לא הופעלו מסיבה זו או אחרת (ע"ע קו מונית שירות מחולון ובת ים - היו קיימים פעם, והיה רישיון רשמי ממשרד התחבורה. אני מניח שבשלב מסויים החברה המפעילה יצאה מהאיזור, ואז מישהו "טרח" להעלים את הקווים. היום אם תבוא למשרד התחבורה ותגיש בקשה לפתוח אותם כי יש ביקוש, יצחקו לך בפנים).
 
ולגבי אגודות שיתופיות - תמתין עוד קצת. אנשים, שהיו רגילים שנים שהם כלואים בבית, מתחילים להתרגל לעובדה שיש להם אפשרות להתנייד. כמות הנוסעים כל הזמן בעליה.
כי בשביל מונית שירות לכנרת צריך גם להגיע אליה, לא?איפה מוניות השירות לחופי הכנרת?
היו שנים שמוניות השירות פעלו איפה שבא להם בלי שום התייחסות לרשיונות, בהתאם לביקוש שהיה (כולל נסיעה בשבת בבוקר מקרית ים לחיפה), וכמדומני שלא התפתח קו מוניות שירות לחופי הכנרת. לו זה היה קו כלכלי, היו נמצאים הנהגים שבשבת עושים קו שירות לכנרת במקום הקו הרגיל שלהם שלא פעל בשבת. לא התפתח קו כזה, כי מי שמתכנן לסוע לחופי הכנרת, לא עושה את זה בתחבורה ציבורית.
 
לדמיין משפחות עם ציוד פיקניק כבד (או בגדי ים) מגיעות לתחנה מרכזית ומחכות לקו מאסף שיסיע אותם לחופי הכנרת נראה לי תסריט דמיוני. ציוד כבד ותחבורה ציבורית לא הולכים ביחד, ונוסעי נתב"ג (שכמעט ולא משתמשים בתחבורה ציבורית מסוג אוטובוס) - ראיה.
 
אם מחיפה עצמה (שבה פועלים קוי שירות בשבת) אין קווי שירות לחניונים בכרמל, מגוש דן יהיו?! אם קשה להתבסס על ביקוש מקרוב, קל וחומר שלא ניתן יהיה להתבסס על ביקוש מרחוק.
 
לפני שמפעילים קו תחבורה ציבורית חדש עורכים סקר כללי על ביקוש צפוי, ולפיו משקיעים את התשומות הרלוונטיות, ומה שנכון לימות החול נכון גם לשבת. לא מבססים קו חדש על נבואות בדבר ביקוש עתידי ('המטרונית תוביל לירידה בנסיעות ברכב פרטי', חלומות בהקיץ). כדי לייסד קו יש להראות ביקוש סביר לנסיעות, גם אם זה קו שמתוכנן לפעול בשבת. מיזמי 'שבוס' השונים יכולים לשמש ראיות, ועל פי התיאור (או העדר התיאור) מהזמן האחרון פה, הביקוש אינו משהו אפילו בעת הפעלה במיניבוס.
נניח אני גר בחולון, ואפילו אם תהיה לי עכשיו מונית שירות לכנרת מתל אביב, איך אגיע אליה? אשלם עוד 50 שקל על מונית?
 
חוץ מזה, אני לא בטוח שהעובדה שלא "נפתח" קו לכנרת באמת תלויה בביקוש. משרד התחבורה כבר שנים לא מאשר שום קו מוניות שירות חדש בשום מקום בארץ, גם כאלה שיש להם היסטורית רישיון, אך לא הופעלו מסיבה זו או אחרת (ע"ע קו מונית שירות מחולון ובת ים - היו קיימים פעם, והיה רישיון רשמי ממשרד התחבורה. אני מניח שבשלב מסויים החברה המפעילה יצאה מהאיזור, ואז מישהו "טרח" להעלים את הקווים. היום אם תבוא למשרד התחבורה ותגיש בקשה לפתוח אותם כי יש ביקוש, יצחקו לך בפנים).
 
ולגבי אגודות שיתופיות - תמתין עוד קצת. אנשים, שהיו רגילים שנים שהם כלואים בבית, מתחילים להתרגל לעובדה שיש להם אפשרות להתנייד. כמות הנוסעים כל הזמן בעליה.