אדריכל השבת מדבר

מצב
הנושא נעול.

stratomaximus

New member
כי בשביל מונית שירות לכנרת צריך גם להגיע אליה, לא?

איפה מוניות השירות לחופי הכנרת?
היו שנים שמוניות השירות פעלו איפה שבא להם בלי שום התייחסות לרשיונות, בהתאם לביקוש שהיה (כולל נסיעה בשבת בבוקר מקרית ים לחיפה), וכמדומני שלא התפתח קו מוניות שירות לחופי הכנרת. לו זה היה קו כלכלי, היו נמצאים הנהגים שבשבת עושים קו שירות לכנרת במקום הקו הרגיל שלהם שלא פעל בשבת. לא התפתח קו כזה, כי מי שמתכנן לסוע לחופי הכנרת, לא עושה את זה בתחבורה ציבורית.
&nbsp
לדמיין משפחות עם ציוד פיקניק כבד (או בגדי ים) מגיעות לתחנה מרכזית ומחכות לקו מאסף שיסיע אותם לחופי הכנרת נראה לי תסריט דמיוני. ציוד כבד ותחבורה ציבורית לא הולכים ביחד, ונוסעי נתב"ג (שכמעט ולא משתמשים בתחבורה ציבורית מסוג אוטובוס) - ראיה.
&nbsp
אם מחיפה עצמה (שבה פועלים קוי שירות בשבת) אין קווי שירות לחניונים בכרמל, מגוש דן יהיו?! אם קשה להתבסס על ביקוש מקרוב, קל וחומר שלא ניתן יהיה להתבסס על ביקוש מרחוק.
&nbsp
לפני שמפעילים קו תחבורה ציבורית חדש עורכים סקר כללי על ביקוש צפוי, ולפיו משקיעים את התשומות הרלוונטיות, ומה שנכון לימות החול נכון גם לשבת. לא מבססים קו חדש על נבואות בדבר ביקוש עתידי ('המטרונית תוביל לירידה בנסיעות ברכב פרטי', חלומות בהקיץ). כדי לייסד קו יש להראות ביקוש סביר לנסיעות, גם אם זה קו שמתוכנן לפעול בשבת. מיזמי 'שבוס' השונים יכולים לשמש ראיות, ועל פי התיאור (או העדר התיאור) מהזמן האחרון פה, הביקוש אינו משהו אפילו בעת הפעלה במיניבוס.
כי בשביל מונית שירות לכנרת צריך גם להגיע אליה, לא?
נניח אני גר בחולון, ואפילו אם תהיה לי עכשיו מונית שירות לכנרת מתל אביב, איך אגיע אליה? אשלם עוד 50 שקל על מונית?
&nbsp
חוץ מזה, אני לא בטוח שהעובדה שלא "נפתח" קו לכנרת באמת תלויה בביקוש. משרד התחבורה כבר שנים לא מאשר שום קו מוניות שירות חדש בשום מקום בארץ, גם כאלה שיש להם היסטורית רישיון, אך לא הופעלו מסיבה זו או אחרת (ע"ע קו מונית שירות מחולון ובת ים - היו קיימים פעם, והיה רישיון רשמי ממשרד התחבורה. אני מניח שבשלב מסויים החברה המפעילה יצאה מהאיזור, ואז מישהו "טרח" להעלים את הקווים. היום אם תבוא למשרד התחבורה ותגיש בקשה לפתוח אותם כי יש ביקוש, יצחקו לך בפנים).
&nbsp
ולגבי אגודות שיתופיות - תמתין עוד קצת. אנשים, שהיו רגילים שנים שהם כלואים בבית, מתחילים להתרגל לעובדה שיש להם אפשרות להתנייד. כמות הנוסעים כל הזמן בעליה.
 
אני מציע שיעשו סקר על הביקוש לקווי לילה בשישי בלילה

איפה מוניות השירות לחופי הכנרת?
היו שנים שמוניות השירות פעלו איפה שבא להם בלי שום התייחסות לרשיונות, בהתאם לביקוש שהיה (כולל נסיעה בשבת בבוקר מקרית ים לחיפה), וכמדומני שלא התפתח קו מוניות שירות לחופי הכנרת. לו זה היה קו כלכלי, היו נמצאים הנהגים שבשבת עושים קו שירות לכנרת במקום הקו הרגיל שלהם שלא פעל בשבת. לא התפתח קו כזה, כי מי שמתכנן לסוע לחופי הכנרת, לא עושה את זה בתחבורה ציבורית.
&nbsp
לדמיין משפחות עם ציוד פיקניק כבד (או בגדי ים) מגיעות לתחנה מרכזית ומחכות לקו מאסף שיסיע אותם לחופי הכנרת נראה לי תסריט דמיוני. ציוד כבד ותחבורה ציבורית לא הולכים ביחד, ונוסעי נתב"ג (שכמעט ולא משתמשים בתחבורה ציבורית מסוג אוטובוס) - ראיה.
&nbsp
אם מחיפה עצמה (שבה פועלים קוי שירות בשבת) אין קווי שירות לחניונים בכרמל, מגוש דן יהיו?! אם קשה להתבסס על ביקוש מקרוב, קל וחומר שלא ניתן יהיה להתבסס על ביקוש מרחוק.
&nbsp
לפני שמפעילים קו תחבורה ציבורית חדש עורכים סקר כללי על ביקוש צפוי, ולפיו משקיעים את התשומות הרלוונטיות, ומה שנכון לימות החול נכון גם לשבת. לא מבססים קו חדש על נבואות בדבר ביקוש עתידי ('המטרונית תוביל לירידה בנסיעות ברכב פרטי', חלומות בהקיץ). כדי לייסד קו יש להראות ביקוש סביר לנסיעות, גם אם זה קו שמתוכנן לפעול בשבת. מיזמי 'שבוס' השונים יכולים לשמש ראיות, ועל פי התיאור (או העדר התיאור) מהזמן האחרון פה, הביקוש אינו משהו אפילו בעת הפעלה במיניבוס.
אני מציע שיעשו סקר על הביקוש לקווי לילה בשישי בלילה
ושיחליטו מה להפעיל ומה לא להפעיל בשישי בלילה בהתאם לסקר הזה. האם זה מקובל על מתנגדי התח"צ בשבת?
בוא נראה האם הביקוש לקווים שמופעלים בחמישי בלילה ובמוצ"ש בלילה ובקיץ גם בימי ראשון, שני, שלישי ורביעי בלילה, יהיה קטן יותר בשישי בלילה.
בוא נראה האם מוצדק להפעיל קו בחמישי בלילה אבל לא מוצדק להפעיל אותו בשישי בלילה.
ובוא נראה אם המסקנה לגבי קו מסוים תהיה שלא מוצדק להפעיל אותו לא בחמישי ולא בשישי, האם באמת יפסיקו את ההפעלה בחמישי.
 
האוטובוסים הראשונים שיוצאים מהגולן והכינרת לת"א בשבת אחה"צ

אין הצדקה לתחבורה ציבורית לאתר טיול
קשה מאוד לבסס קו על מטיילים שיוצאים משטח מבוזר ביותר, ויעדיהם מבוזרים ביותר. לזה יש לצרף את המאפיין הקבוצתי של חברים / משפחה שיוצאת יחדיו לפיקניק עם ציוד רב (שחלקו אסור להעמסה בתחבורה ציבורית, כדוגמת גז בישול) בסדרת רכבים פרטיים, ואת השעות המקובלות לטיול שמתחיל בדרך כלל בבוקר ומסתיים בצהרים / ערב (אין פיזור סביר לאורך היום של נוסעים בשני כיווני הנסיעה)
&nbsp
תחבורה ציבורת מבוססת בעיקרה על יוממים שנוסעים למקומות עבודה / לימודים / סידורים שונים, ואליהם מצטרפים קבוצות שונות כדוגמת חיילים שנוסעים פעם בשבועיים לבסיס, מטיילים פה ושם, תיירים ועוד.
&nbsp
דוגמא לכך היא העובדה שגם בשיא החורף לא פועל שום קו תחבורה ציבורית לאתר החרמון, ובחיפה לא פועל שום קו תחבורה ציבורית לנקודות שונות בפארק הכרמל בשבת, וגם ביום חול השירות מצומצם יחסית (אין כמעט תחנות בין האוניברסיטה לעוספייה, לדוגמא, ואין כמעט שירות לאזור בית אורן). באופן מפליא משהו, קו 37 מחיפה לעוספייה / דליה לא פעיל כלל בשבת, למרות ה'תיירים' המקומיים הרבים למקום בשבת. אגב, אילו היה פועל, הנסיעה הייתה סבל רציני בגלל התנועה הפקוקה והלא-מוסדרת במקום בשבת. התיירות לעיירות הכרמל הינה בעיקרה תיירות-מסחר, אלו לא הלקוחות הרגילים של תחבורה ציבורית, וקשה להתנייד בתחבורה ציבורית עם משא קניות כבד.
האוטובוסים הראשונים שיוצאים מהגולן והכינרת לת"א בשבת אחה"צ
מלאים בעמידה באופן קבוע. אגד מוציאה שניים-שלושה אוטובוסים ביחד.
&nbsp
 

נתנאל531

Well-known member
ומי הנוסעים שלהם?

האוטובוסים הראשונים שיוצאים מהגולן והכינרת לת"א בשבת אחה"צ
מלאים בעמידה באופן קבוע. אגד מוציאה שניים-שלושה אוטובוסים ביחד.
&nbsp
ומי הנוסעים שלהם?
מטיילים, או טבריינים?
&nbsp
אני לא כופר בזה שישנו ביקוש לקוים מאספים בין ישובים עירונים גדולים בשבת (יש לכך דוגמאות מנקודות נוספות בארץ), אני מסופק מאוד לגבי הגיון בהפעלת קווים שבהגדרה יעדם הוא נקודות פיקניק / מסלולי טיול.
 
הקווים האלה בכלל לא עוברים בטבריה,

ומי הנוסעים שלהם?
מטיילים, או טבריינים?
&nbsp
אני לא כופר בזה שישנו ביקוש לקוים מאספים בין ישובים עירונים גדולים בשבת (יש לכך דוגמאות מנקודות נוספות בארץ), אני מסופק מאוד לגבי הגיון בהפעלת קווים שבהגדרה יעדם הוא נקודות פיקניק / מסלולי טיול.
הקווים האלה בכלל לא עוברים בטבריה,
כמעט כל הנוסעים הם אנשים שחוזרים מסופשבוע בגולן ובכינרת. רובם ישראלים, אבל יש גם תיירים. וזה עוד בלי שבאותו יום יש אוטובוס בהלוך! לו היו קווים בבוקר בהלוך, הביקוש לקווים שחוזרים אחר הצהריים היה גדול פי כמה.
 

נתנאל531

Well-known member
קו 836 יוצא מהתחנה מרכזית בטבריה

הקווים האלה בכלל לא עוברים בטבריה,
כמעט כל הנוסעים הם אנשים שחוזרים מסופשבוע בגולן ובכינרת. רובם ישראלים, אבל יש גם תיירים. וזה עוד בלי שבאותו יום יש אוטובוס בהלוך! לו היו קווים בבוקר בהלוך, הביקוש לקווים שחוזרים אחר הצהריים היה גדול פי כמה.
קו 836 יוצא מהתחנה מרכזית בטבריה
והוא היחיד שעובר בצומת גולני בצהרי שבת. מעבר לו פועלים קווי 500 / 542 מקרית שמונה לחיפה / עפולה - המשך תל אביב, שגם הם קוים מאספים שיוצאים ובאים לריכוזים עירוניים מובהקים. יש עוד קוים שפועלים באזור בשבת?
 
התכוונתי ל-834, 843 ו-853

קו 836 יוצא מהתחנה מרכזית בטבריה
והוא היחיד שעובר בצומת גולני בצהרי שבת. מעבר לו פועלים קווי 500 / 542 מקרית שמונה לחיפה / עפולה - המשך תל אביב, שגם הם קוים מאספים שיוצאים ובאים לריכוזים עירוניים מובהקים. יש עוד קוים שפועלים באזור בשבת?
התכוונתי ל-834, 843 ו-853
שמלאים בעמידה בנוסעים שחוזרים מהצפון - וזה עוד בלי שלנוסעים היתה דרך להגיע לצפון בבוקר.
 
קו 853 שפועל רק בשבת אחר הצהריים וביום ראשון מוקדם בבוקר

קו 836 יוצא מהתחנה מרכזית בטבריה
והוא היחיד שעובר בצומת גולני בצהרי שבת. מעבר לו פועלים קווי 500 / 542 מקרית שמונה לחיפה / עפולה - המשך תל אביב, שגם הם קוים מאספים שיוצאים ובאים לריכוזים עירוניים מובהקים. יש עוד קוים שפועלים באזור בשבת?
קו 853 שפועל רק בשבת אחר הצהריים וביום ראשון מוקדם בבוקר
ורק בכוון מהגולן והכנרת דרומה, זה קו מטיילים מובהק.
 

נתנאל531

Well-known member
גם קו 909 נוסע עמוס מאוד בצהרי שבת

קו 853 שפועל רק בשבת אחר הצהריים וביום ראשון מוקדם בבוקר
ורק בכוון מהגולן והכנרת דרומה, זה קו מטיילים מובהק.
גם קו 909 נוסע עמוס מאוד בצהרי שבת
בלי שנהריה תהיה יעד תיירות...
&nbsp
שלושת הקווים האלו שמשרתים את אזור הגולן / עמק הירדן הם קווים עם נסיעה יחידה בשבת (אין שום נסיעה במוצאי שבת!). אין פלא שצעירים בני הגולן והאזורים הסמוכים למסלולו שעשו את השבת אצל המשפחה, יסעו איתו בחזרה לתל אביב, בירת הצעירים של ישראל, בדיוק באותו אופן שבו פועל קו 909 מנהריה, וקוים מבאר שבע. אם יחכו לשעה מאוחרת יותר, הדרך תהיה ארוכה יותר ויקרה יותר, עד בלתי אפשרית. אם ניקח לדוגמא את קצרין, שמייצגת את מרכז הגולן (קו 843), החלופות האחרות האפשריות משמעם הגעה לתל אביב אחר חצות! אותו דבר גם לגבני בני יהודה (דרום הגולן) ועין גב (מזרח הכנרת), שלושת נסיעות אלו הם האפשרות הסבירה היחידה להגעה לתל אביב לפני חצות הלילה במוצאי שבת! כאשר מקום המגורים אינו סמוך מדי לתחנה ויש צורך בתחבורה משלימה, זה כבר ממש קריטי.
&nbsp
יכול להיות שיש גם מטיילים על הקווים האלו, ואולי הם אפילו רוב הנוסעים, אבל על פניו ישנה סיבה טובה לצעירים / סטודנטים להקדים את חזרתם לאזור המרכז באמצעות קוים אלו, באותו אופן שעושים בקו 909, בלי שנהריה היא מרכז תיירות. כדי לדעת מי הם רוב הנוסעים, מטיילים או מקומיים, צריך לבדוק באלו תחנות עלו, האם בתחנות במרכז עירוני, או בסמוך לאתרי טיול ונופש.
&nbsp
נקודה נוספת בהקשר של 'קווי טיולים', תחבורה ציבורית משתלמת כלכלית לנוסע אחד, אבל לא לכמה נוסעים! ניקח לדוגמא את מסלול חיפה (מרכזית המפרץ) - ירושלים (בנייני האומה), המרחק הוא כ־145 ק"מ, בחישוב גס של שקל לקילומטר נגיע ל־145 ש"ח דלק. זה יוצא מחיר של בערך 3.5 כרטיסי נסיעה. יוצא שאם נוסעים ברכב של 4-5 נוסעים, חסכוני יותר לסוע ברכב פרטי מאשר באוטובוס. נכון שיש הוצאות נוספות לרכב כמו בלאי/טיפולים/צמיגים וכו', אבל מנגד ישנה נוחות רבה בהרבה בנסיעה משפחתית (ילדים, עצירות ביניים, זמן נסיעה מצטבר). קשה לדמיין משפחה מטיילת ליום שלם (עם כל הציוד הנלווה) בקו תחבורה ציבורית, זה דמיוני מדי. הפוטנציאל לתחבורת מטיילים מצטמצם למטיילים בודדים או זוגות, או למקרים חריגים (בתקופה שבה הנסיעה מאופקים הייתה בחינם לכל יעד, פגשתי באוטובוס מנהריה לצפת משפחה (חרדית) שלמה שבאה מנתיבות (לפי כרטיסי הנסיעה שהחזיקו הילדים), ונסעה משם למירון... בחזור הם היו צריכים לשלם מחיר מלא, אבל מבחינתם כנראה מדובר היה בעסקה משתלמת).
 
אתה אומר

גם קו 909 נוסע עמוס מאוד בצהרי שבת
בלי שנהריה תהיה יעד תיירות...
&nbsp
שלושת הקווים האלו שמשרתים את אזור הגולן / עמק הירדן הם קווים עם נסיעה יחידה בשבת (אין שום נסיעה במוצאי שבת!). אין פלא שצעירים בני הגולן והאזורים הסמוכים למסלולו שעשו את השבת אצל המשפחה, יסעו איתו בחזרה לתל אביב, בירת הצעירים של ישראל, בדיוק באותו אופן שבו פועל קו 909 מנהריה, וקוים מבאר שבע. אם יחכו לשעה מאוחרת יותר, הדרך תהיה ארוכה יותר ויקרה יותר, עד בלתי אפשרית. אם ניקח לדוגמא את קצרין, שמייצגת את מרכז הגולן (קו 843), החלופות האחרות האפשריות משמעם הגעה לתל אביב אחר חצות! אותו דבר גם לגבני בני יהודה (דרום הגולן) ועין גב (מזרח הכנרת), שלושת נסיעות אלו הם האפשרות הסבירה היחידה להגעה לתל אביב לפני חצות הלילה במוצאי שבת! כאשר מקום המגורים אינו סמוך מדי לתחנה ויש צורך בתחבורה משלימה, זה כבר ממש קריטי.
&nbsp
יכול להיות שיש גם מטיילים על הקווים האלו, ואולי הם אפילו רוב הנוסעים, אבל על פניו ישנה סיבה טובה לצעירים / סטודנטים להקדים את חזרתם לאזור המרכז באמצעות קוים אלו, באותו אופן שעושים בקו 909, בלי שנהריה היא מרכז תיירות. כדי לדעת מי הם רוב הנוסעים, מטיילים או מקומיים, צריך לבדוק באלו תחנות עלו, האם בתחנות במרכז עירוני, או בסמוך לאתרי טיול ונופש.
&nbsp
נקודה נוספת בהקשר של 'קווי טיולים', תחבורה ציבורית משתלמת כלכלית לנוסע אחד, אבל לא לכמה נוסעים! ניקח לדוגמא את מסלול חיפה (מרכזית המפרץ) - ירושלים (בנייני האומה), המרחק הוא כ־145 ק"מ, בחישוב גס של שקל לקילומטר נגיע ל־145 ש"ח דלק. זה יוצא מחיר של בערך 3.5 כרטיסי נסיעה. יוצא שאם נוסעים ברכב של 4-5 נוסעים, חסכוני יותר לסוע ברכב פרטי מאשר באוטובוס. נכון שיש הוצאות נוספות לרכב כמו בלאי/טיפולים/צמיגים וכו', אבל מנגד ישנה נוחות רבה בהרבה בנסיעה משפחתית (ילדים, עצירות ביניים, זמן נסיעה מצטבר). קשה לדמיין משפחה מטיילת ליום שלם (עם כל הציוד הנלווה) בקו תחבורה ציבורית, זה דמיוני מדי. הפוטנציאל לתחבורת מטיילים מצטמצם למטיילים בודדים או זוגות, או למקרים חריגים (בתקופה שבה הנסיעה מאופקים הייתה בחינם לכל יעד, פגשתי באוטובוס מנהריה לצפת משפחה (חרדית) שלמה שבאה מנתיבות (לפי כרטיסי הנסיעה שהחזיקו הילדים), ונסעה משם למירון... בחזור הם היו צריכים לשלם מחיר מלא, אבל מבחינתם כנראה מדובר היה בעסקה משתלמת).
אתה אומר
"קשה לדמיין משפחה מטיילת ליום שלם (עם כל הציוד הנלווה) בקו תחבורה ציבורית, זה דמיוני מדי"
איזה ציוד צריך לטיול משפחה? אי אפשר להכניס לאוטובוס תיק גב עם אוכל?
ואתה צודק, בארץ זה דמיוני. הסיבה היחידה שזה דמיוני בארץ זה שאין תחבורה ציבורית בשבת!
&nbsp
 

נתנאל531

Well-known member
מנגל, כמות אוכל גדולה, מגבות, בגדי ים

אתה אומר
"קשה לדמיין משפחה מטיילת ליום שלם (עם כל הציוד הנלווה) בקו תחבורה ציבורית, זה דמיוני מדי"
איזה ציוד צריך לטיול משפחה? אי אפשר להכניס לאוטובוס תיק גב עם אוכל?
ואתה צודק, בארץ זה דמיוני. הסיבה היחידה שזה דמיוני בארץ זה שאין תחבורה ציבורית בשבת!
&nbsp
מנגל, כמות אוכל גדולה, מגבות, בגדי ים
עגלת ילדים, ציוד להחלפת חיתולים, כסאות ושולחן פלסטיק, יריעה לקרקע, ציליה, אוהל... למתקדמים גם מערכת הגברה להנעמת זמנם של השכנים.
&nbsp
לא מדבר על משפחה מטיילת 'אמיתית' שהולכת לשביל טיול רגלי בשביל להכיר את הארץ ברגליים, אלא לסוג של 'מיטיבי לסת' שבאים לשבת על שפת הכנרת בסבבה.
&nbsp
אגב, גם בימי חופשה שחלים ביום 'חול' כדוגמת חול המועד או יום העצמאות, לא שמעתי כמעט על מי שיבחר להגיע לנקודת המסלול / פיקניק בתחבורה ציבורית, כנראה בגלל שדרושה שליטה מקיפה בקוים הרלוונטים כדי להצליח להגיע ליעד בזמן מתאים. ביום העצמאות האחרון נסעתי לכרמל (צומת דמון) בקו 55 בשעת בוקר מאוחרת, ומלבד תיירת שתכננה לעשות חלק משביל ישראל (ובסוף הלכה בהכוונתי לכלח-גלים), כל שאר הנוסעים היו מקומיים. אומנם אפשר לתרץ שמדובר היה ביום עצמאות גשום מעט, והרבה פחות אנשים טיילו בו, אבל גם במקרים אחרים בהם נסעתי לנקודות התחלת טיול בימי חופש בתחבורה ציבורית, לא נתקלתי כמעט במטיילים.
 
הגזמת. כל המשפחות עושות על האש? אין עוד סוגי טיולים?

מנגל, כמות אוכל גדולה, מגבות, בגדי ים
עגלת ילדים, ציוד להחלפת חיתולים, כסאות ושולחן פלסטיק, יריעה לקרקע, ציליה, אוהל... למתקדמים גם מערכת הגברה להנעמת זמנם של השכנים.
&nbsp
לא מדבר על משפחה מטיילת 'אמיתית' שהולכת לשביל טיול רגלי בשביל להכיר את הארץ ברגליים, אלא לסוג של 'מיטיבי לסת' שבאים לשבת על שפת הכנרת בסבבה.
&nbsp
אגב, גם בימי חופשה שחלים ביום 'חול' כדוגמת חול המועד או יום העצמאות, לא שמעתי כמעט על מי שיבחר להגיע לנקודת המסלול / פיקניק בתחבורה ציבורית, כנראה בגלל שדרושה שליטה מקיפה בקוים הרלוונטים כדי להצליח להגיע ליעד בזמן מתאים. ביום העצמאות האחרון נסעתי לכרמל (צומת דמון) בקו 55 בשעת בוקר מאוחרת, ומלבד תיירת שתכננה לעשות חלק משביל ישראל (ובסוף הלכה בהכוונתי לכלח-גלים), כל שאר הנוסעים היו מקומיים. אומנם אפשר לתרץ שמדובר היה ביום עצמאות גשום מעט, והרבה פחות אנשים טיילו בו, אבל גם במקרים אחרים בהם נסעתי לנקודות התחלת טיול בימי חופש בתחבורה ציבורית, לא נתקלתי כמעט במטיילים.
הגזמת. כל המשפחות עושות על האש? אין עוד סוגי טיולים?
ולרוב המשפחות יש ילדים בגיל חיתולים? די עם הדמגוגיה, אני לא מאמין שאתה מאמין למילים של עצמך.
&nbsp
 
אתה יוצא מנקודת הנחה שלכל המטיילים יש רכב פרטי

גם קו 909 נוסע עמוס מאוד בצהרי שבת
בלי שנהריה תהיה יעד תיירות...
&nbsp
שלושת הקווים האלו שמשרתים את אזור הגולן / עמק הירדן הם קווים עם נסיעה יחידה בשבת (אין שום נסיעה במוצאי שבת!). אין פלא שצעירים בני הגולן והאזורים הסמוכים למסלולו שעשו את השבת אצל המשפחה, יסעו איתו בחזרה לתל אביב, בירת הצעירים של ישראל, בדיוק באותו אופן שבו פועל קו 909 מנהריה, וקוים מבאר שבע. אם יחכו לשעה מאוחרת יותר, הדרך תהיה ארוכה יותר ויקרה יותר, עד בלתי אפשרית. אם ניקח לדוגמא את קצרין, שמייצגת את מרכז הגולן (קו 843), החלופות האחרות האפשריות משמעם הגעה לתל אביב אחר חצות! אותו דבר גם לגבני בני יהודה (דרום הגולן) ועין גב (מזרח הכנרת), שלושת נסיעות אלו הם האפשרות הסבירה היחידה להגעה לתל אביב לפני חצות הלילה במוצאי שבת! כאשר מקום המגורים אינו סמוך מדי לתחנה ויש צורך בתחבורה משלימה, זה כבר ממש קריטי.
&nbsp
יכול להיות שיש גם מטיילים על הקווים האלו, ואולי הם אפילו רוב הנוסעים, אבל על פניו ישנה סיבה טובה לצעירים / סטודנטים להקדים את חזרתם לאזור המרכז באמצעות קוים אלו, באותו אופן שעושים בקו 909, בלי שנהריה היא מרכז תיירות. כדי לדעת מי הם רוב הנוסעים, מטיילים או מקומיים, צריך לבדוק באלו תחנות עלו, האם בתחנות במרכז עירוני, או בסמוך לאתרי טיול ונופש.
&nbsp
נקודה נוספת בהקשר של 'קווי טיולים', תחבורה ציבורית משתלמת כלכלית לנוסע אחד, אבל לא לכמה נוסעים! ניקח לדוגמא את מסלול חיפה (מרכזית המפרץ) - ירושלים (בנייני האומה), המרחק הוא כ־145 ק"מ, בחישוב גס של שקל לקילומטר נגיע ל־145 ש"ח דלק. זה יוצא מחיר של בערך 3.5 כרטיסי נסיעה. יוצא שאם נוסעים ברכב של 4-5 נוסעים, חסכוני יותר לסוע ברכב פרטי מאשר באוטובוס. נכון שיש הוצאות נוספות לרכב כמו בלאי/טיפולים/צמיגים וכו', אבל מנגד ישנה נוחות רבה בהרבה בנסיעה משפחתית (ילדים, עצירות ביניים, זמן נסיעה מצטבר). קשה לדמיין משפחה מטיילת ליום שלם (עם כל הציוד הנלווה) בקו תחבורה ציבורית, זה דמיוני מדי. הפוטנציאל לתחבורת מטיילים מצטמצם למטיילים בודדים או זוגות, או למקרים חריגים (בתקופה שבה הנסיעה מאופקים הייתה בחינם לכל יעד, פגשתי באוטובוס מנהריה לצפת משפחה (חרדית) שלמה שבאה מנתיבות (לפי כרטיסי הנסיעה שהחזיקו הילדים), ונסעה משם למירון... בחזור הם היו צריכים לשלם מחיר מלא, אבל מבחינתם כנראה מדובר היה בעסקה משתלמת).
אתה יוצא מנקודת הנחה שלכל המטיילים יש רכב פרטי
אבל מטיילים רבים בגולן הם צעירים (לא זוגות צעירים, אלא אפילו צעירים שטרם הגיעו לגיל רשיון וגם כאלה שכבר יש להם רשיון אבל אין להם רכב עצמאי משלהם). נערים בני 17 שרוצים לצאת לטיול בנחל יהודיה למשל, לא תמיד
יכולים למצוא רכב צמוד.
בדור הנוכחי אפילו נערים בני 15 מבלים ומטיילים יותר עם חברים שלהם מאשר עם משפחתם.
 

נתנאל531

Well-known member
מהיכרות עם החלק הדתי של החבר'ה האלה

אתה יוצא מנקודת הנחה שלכל המטיילים יש רכב פרטי
אבל מטיילים רבים בגולן הם צעירים (לא זוגות צעירים, אלא אפילו צעירים שטרם הגיעו לגיל רשיון וגם כאלה שכבר יש להם רשיון אבל אין להם רכב עצמאי משלהם). נערים בני 17 שרוצים לצאת לטיול בנחל יהודיה למשל, לא תמיד
יכולים למצוא רכב צמוד.
בדור הנוכחי אפילו נערים בני 15 מבלים ומטיילים יותר עם חברים שלהם מאשר עם משפחתם.
מהיכרות עם החלק הדתי של החבר'ה האלה
הם יעדיפו להמתין שעות לטרמפ, מאשר לעלות לקו תחבורה ציבורית, לאו דווקא משיקולים עניינים אלא יותר משיקולי 'כבוד'.
 
צעירים דתיים לאומיים אכן נוטים לנסוע בטרמפים יותר מאשר

מהיכרות עם החלק הדתי של החבר'ה האלה
הם יעדיפו להמתין שעות לטרמפ, מאשר לעלות לקו תחבורה ציבורית, לאו דווקא משיקולים עניינים אלא יותר משיקולי 'כבוד'.
צעירים דתיים לאומיים אכן נוטים לנסוע בטרמפים יותר מאשר
חלקים אחרים באוכלוסיה, כולל מחילונים צעירים. אבל נסיעות בשבת רלוונטיות לחילונים ולא לדתיים.
 

נתנאל531

Well-known member
מי שנוסע בטרמפים ביום חול, יסע בשבת באוטובוס? לא סביר

צעירים דתיים לאומיים אכן נוטים לנסוע בטרמפים יותר מאשר
חלקים אחרים באוכלוסיה, כולל מחילונים צעירים. אבל נסיעות בשבת רלוונטיות לחילונים ולא לדתיים.
מי שנוסע בטרמפים ביום חול, יסע בשבת באוטובוס? לא סביר
 
האם קראת מה שכתבתי?

מי שנוסע בטרמפים ביום חול, יסע בשבת באוטובוס? לא סביר
האם קראת מה שכתבתי?
צעירים דתיים ממילא לא נוסעים בשבת.
אבל בקרב צעירים חילונים יש פחות נטייה לנסוע בטרמפים. מי שנוסע באוטובוסים ביום חול, יסע בשבת באוטובוס.
בקרב הצעירים החילונים התחבורה המועדפת היא הסעה של הורים, אחים, בני דודים, חברים. אבל אם אין הסעה, תחבורה ציבורית בדרך כלל מועדפת עליהם על פני טרמפ זר.
 
אני לא מכיר אף אחד (רוב החברים שלי חילונים בני 25-35)

מי שנוסע בטרמפים ביום חול, יסע בשבת באוטובוס? לא סביר
אני לא מכיר אף אחד (רוב החברים שלי חילונים בני 25-35)
שיסכים לעלות על טרמפ עם אדם זר, ושיעדיף את זה על פני אוטובוס.
 
האם רוב הנוסעים באוטובוסים שיוצאים בשבת מאילת למרכז וצפון

ומי הנוסעים שלהם?
מטיילים, או טבריינים?
&nbsp
אני לא כופר בזה שישנו ביקוש לקוים מאספים בין ישובים עירונים גדולים בשבת (יש לכך דוגמאות מנקודות נוספות בארץ), אני מסופק מאוד לגבי הגיון בהפעלת קווים שבהגדרה יעדם הוא נקודות פיקניק / מסלולי טיול.
האם רוב הנוסעים באוטובוסים שיוצאים בשבת מאילת למרכז וצפון
המדינה הם אילתיים?
 

נתנאל531

Well-known member
אילת לא דומה לטבריה

האם רוב הנוסעים באוטובוסים שיוצאים בשבת מאילת למרכז וצפון
המדינה הם אילתיים?
אילת לא דומה לטבריה
אם לאילת מקובל לטוס / לסוע באוטובוס מפאת הדרך הארוכה גם לבעלי רכב פרטי, בטבריה זה לא המקרה. קוי אילת הם אכן דוגמא מובהקת לקווים עם ריבוי תיירים (פנים וחוץ), ובהתאם ישנם נסיעות לילה, הזמנת מקומות, תגבור קיץ משמעותי וכו'. אין מאפיינים דומים בקווים אחרים בארץ, למעט אולי קו הלילה לקרית שמונה (שהוא במובהק לא מכוון תיירים אלא תושבים).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה