אדריכל השבת מדבר

מצב
הנושא נעול.
שמע ידידי: בעצם העובדה שאתה שייך

האם ראית פה כפייה כלשהי?
כתבתי כאן את דעתי האישית, שהייתי רוצה שכולם ישמרו שבת, בדיוק כמו שאתה כותב שאתה רוצה שכולם יחזרו בשאלה.
נו, ו...? אני אמשיך באמונתי ואתה תמשיך באמונתך בלי לכפות אחד על השני את דעותיו. (להשמיע דעות שונות מותר. לכפות - זה כבר לא)
שמע ידידי: בעצם העובדה שאתה שייך
ליהדות הדתית - אתה מהווה כפייה על האחרים השונים ממך בדעותייך. יהדות ודמוקרטיה לא הולכות ביחד. אני שומר הדמוקרטיה האבסולוטית כאן בפורום. איש איש בצלחתו יאכל ויחיה. בניגוד אליך, אני לא שייך לשום דת. זכותך המלאה להביע את דעותייך לכאן ולכאן כשם שזכותי לראות בדעות אלה כפייה או תקרא לזה חילחול של רעיון אישי שבעיניי מתפרש ככפיית מנהגי דת זו או אחרת. אכן, המטרה שלי היא להפוך את העולם לאתאיסטי מובהק. הלוואי שיכולתי. אינני רואה במטרה כזו כפייה אלא שיחרור מכלא הדת לאחר עשרות, מאות ואלפי שנים של כפייה דתית שהביאה למירב המלחמות בעולם ולמירב המרעין בישין לכלל האנושות. מכבד את דעתך אך רואה בה כפייה ולכן "קפצתי" פתאום. הדברים נכונים לגבי כל דת באשר היא. יום טוב לך ומבורך.
 
נראה שלא אכלת תמנון על הגריל עם שומשום

אל תכפה עלינו את האמונות שלך בבקשה:
אתה צודק בסוף הנימוק שלך אך המשפט הראשון ממש ממש לא מתאים לרבים וטובים כאן.
מאחל לך לחזור לעולם האמיתי קרי חזור בשאלה כמה שיותר מהר ! למה ומדוע שנשמור שבת??? מה איבדנו בשבת??? יסלח נא לי כבודו אך שבת הוא יום הפסד עבודה לרבים מאיתנו. תהנה לך בשבת, תנוח ותאגור כוחות בכיף ובשמחה ותן לנו לנסוע לטייל בשבת, לעבוד בשבת ולהרויח עוד כסף ! מי שרוצה לנוח שינוח, מי שרוצה להמשיך את השבוע בעבודה - בכיף. מהדרין? מה זה? אה....עכשיו הבינותי - מהדרין הוא השאריות שנשארות במכונות לאחר אריזת המוצר בכשרות רבנות.... אך למען האמת למי מאיתנו החילונים הגמורים אכפת בכלל מכשרות??? מאחל לך חזרה מהירה בשאלה עם צלחת עמוסה כל טוב מהים ומהדיר. בתור אחד שגדל כמעט רק על חזיר, אוכל לומר לך שאין לך מושג מה אתה מפסיד ! מה שלא חזיר - לא באמת בשר !!!
תהיה בריא עד 120.
נראה שלא אכלת תמנון על הגריל עם שומשום
טעים פי אלף מחזיר :)-
 
דווקא אכלתי במסעדה באי מיקונוס ב-1996 ולא אהבתי במיוחד:

נראה שלא אכלת תמנון על הגריל עם שומשום
טעים פי אלף מחזיר :)-
דווקא אכלתי במסעדה באי מיקונוס ב-1996 ולא אהבתי במיוחד:
תמנון בגריל עם שומשום. עלה יקר והיה ככה ככה. אני מעדיף חזיר על הכל בחיים. זה ענין של הרגל מהבית. מילדותי אכלנו חזיר טרי בבית מדי יום במשך עשרות שנים. נסה את ממרח כבד החזיר של זילבר החיפאית - אגדה על לחם טרי או בתוך פיתה חמה עם בצל ופרוסות עגבניית תמר.
אבא שלי נהג לקנות נקניק סלמי סיביו רומני במנזר הרומני בשכונת מוסררה בירושלים ברחוב עידו הנביא. הוא תלה אותו יומיים על ידית החלון בחדר עבודה לייבשו ואח"כ אכלנו את הסלמי שהיה מעדן לא מהעולם הזה. הסלמי סיביו עשוי חציו מחזיר וחציו מסוס. א-ג-ד-ה !!!
 
שוקי הלילה בטיוואן מלאים בדוכני תמנונים על האש.

דווקא אכלתי במסעדה באי מיקונוס ב-1996 ולא אהבתי במיוחד:
תמנון בגריל עם שומשום. עלה יקר והיה ככה ככה. אני מעדיף חזיר על הכל בחיים. זה ענין של הרגל מהבית. מילדותי אכלנו חזיר טרי בבית מדי יום במשך עשרות שנים. נסה את ממרח כבד החזיר של זילבר החיפאית - אגדה על לחם טרי או בתוך פיתה חמה עם בצל ופרוסות עגבניית תמר.
אבא שלי נהג לקנות נקניק סלמי סיביו רומני במנזר הרומני בשכונת מוסררה בירושלים ברחוב עידו הנביא. הוא תלה אותו יומיים על ידית החלון בחדר עבודה לייבשו ואח"כ אכלנו את הסלמי שהיה מעדן לא מהעולם הזה. הסלמי סיביו עשוי חציו מחזיר וחציו מסוס. א-ג-ד-ה !!!
שוקי הלילה בטיוואן מלאים בדוכני תמנונים על האש.
תכתוב פעם שרשור לא קשור על אוכל נשמע מעניין.
 
בשמחה ! נפתח שרשור
השבוע ! רק על אוכל !

שוקי הלילה בטיוואן מלאים בדוכני תמנונים על האש.
תכתוב פעם שרשור לא קשור על אוכל נשמע מעניין.
בשמחה ! נפתח שרשור
השבוע ! רק על אוכל !
פשוט לא נעים לי שהתעלקתי לבועז חברנו על שרשור התשתיות.
לילה טוב עם המרק המוכן שהכי אהבתי בשנות ה-70 !

 

עידן יו

New member
ומה הקשר בין מה שכתבת למה שכתבתי?

אני באמת לא מצליח להבין את הראש שלך
גם אני אדם דתי, ממש כמוך, והייתי שמח מאוד לראות את כל עם ישראל שומר שבת ולא נוסע ביום קדוש זה. הלוואי וזה יקרה יום אחד.
אבל נכון להיום, זה לא ממש המצב. מי שרוצה לנסוע בשבת - נוסע. עם או בלי תח"צ. אם זה ברכב הפרטי, מונית ספיישל, מונית שירות, אופניים חשמליים וכו', וכל כלי הרכב הנ"ל מבצעים חילול שבת למהדרין. אז ברגע שאתה מונע תח"צ בשבת, מה אתה מרוויח בעצם?
אלה שירצו לנסוע בליל שישי להשתכר במועדון: או שיחזרו עם מונית ספיישל (מה שגורם להרבה נהגי מוניות לחלל שבת לעומת מעט נהגי אוטובוס שיכלו לעשות זאת במקומם), או שיקראו לאבא שיבוא לאסוף אותם (ואז גרמת גם לאבא לחלל שבת), או ינהגו שיכורים הבייתה ואז אני לא צריך להסביר לך את המשמעות. או שפשוט יחזרו הבייתה באוטובוס ציבורי במחיר הגיוני (לרוב זול יותר מרכב פרטי ובוודאי ממונית ספיישל ואף ממונית שירות בתעריף שבת).
אני לא אומר (ולמעשה אף גולש כאן בפורום אינו אומר את זה) שצריך להפעיל תח"צ בשבת במתכונת מלאה. צריך להפעיל לפי ביקוש. מן הסתם לא יכניסו אוטובוסים בשבת לשכונות דתיות/חרדיות, הן בגלל חוסר ביקוש שם והן כדי לא "להכעיס דווקא".
אבל אם יש תחבורה בשבת בחיפה ובאילת וערים נוספות בארץ (וכן, גרים בהן גם דתיים וחרדים בהרמוניה), אין שום סיבה שלא יהיה תח"צ בת"א.
ואגב, מוניות שירות הן תח"צ לכל הדעות. גם אם לא הכי ראוי והכי אופטימלי, אבל הן עדיין תח"צ. וידוע הרי שמוניות שירות עובדות רק איפה שיש ביקוש. אז עצם זה שיש כמה וכמה קווי מוניות שירות פעילים בשבת, סותר לגמרי את מה שהעלית בכתבה, ש"אין ביקוש" בשבת.
אז מה זה משנה לך אם קו 51 בז'בוטינסקי מופעל בשבת ע"י מונית שירות או אוטובוס? הרי אם אתה רוצה באמת לצמצם את חילול השבת, אז דווקא אוטובוס עם נהג אחד=5 מוניות עם 5 נהגים.
הדרך שבה אתה פועל כדי למנוע תח"צ בשבת, היא לחלוטין כפייה דתית שרק גורמת לשנאה ופירוד בעם.
תחשוב על זה.
ומה הקשר בין מה שכתבת למה שכתבתי?
אתה נשמע בחור נחמד, אבל אתה מניח לגבַּי כמה הנחות שגויות (שמן הסתם שמעת מאחרים עלי).
על סמך אותן הנחות אתה מסיק שאני כותב מה שאני כותב ובא ותוקף אותי על דברים שלא אמרתי.
&nbsp
איך אתה בדיוק מצפה שאשיב על זה?
 

orenhz

Member
כבר הסברתי באחת מתגובותיי בשרשור זה:

ומה הקשר בין מה שכתבת למה שכתבתי?
אתה נשמע בחור נחמד, אבל אתה מניח לגבַּי כמה הנחות שגויות (שמן הסתם שמעת מאחרים עלי).
על סמך אותן הנחות אתה מסיק שאני כותב מה שאני כותב ובא ותוקף אותי על דברים שלא אמרתי.
&nbsp
איך אתה בדיוק מצפה שאשיב על זה?
כבר הסברתי באחת מתגובותיי בשרשור זה:
זה לא רק לפי הכתבה הזו. רואים זאת כבר בסדרה של כתבות שאתה עושה בעניין תח"צ בשבת. גם אם אתה יודע להיות הכי "פוליטיקלי קורקט" שאפשר, ולא אומר בריש גלי "אני מתנגד לתח"צ בשבת", דעתך כבר ברורה לכולנו מכל כתבותיך.
אתה מנסה להשתמש בטיעון של שומר חוק שלפיו (לכאורה) אסור לקווים "לגלוש" לשבת. בוא נניח שהצדק עמך וכך באמת אומר החוק. אם באמת חשוב לך כ"כ ללכת לפי החוק, למה אתה לא מציין באף אחת מכתבותיך שיש קווים שעוברים בבתי חולים ותחילים לפעול רק לאחר יציאת השבת? (קו 69 בגב"ש למשל, מתחיל לפעול במוצ"ש משעה 21:00).
ברגע שאתה פדנט מאוד בחוק אבל רק בכיוון אחד, אז לא נשאר באמת הרבה מקום לדמיון לדעת את דעתך האמיתית.
 

עידן יו

New member
נייר עמדה

כבר הסברתי באחת מתגובותיי בשרשור זה:
זה לא רק לפי הכתבה הזו. רואים זאת כבר בסדרה של כתבות שאתה עושה בעניין תח"צ בשבת. גם אם אתה יודע להיות הכי "פוליטיקלי קורקט" שאפשר, ולא אומר בריש גלי "אני מתנגד לתח"צ בשבת", דעתך כבר ברורה לכולנו מכל כתבותיך.
אתה מנסה להשתמש בטיעון של שומר חוק שלפיו (לכאורה) אסור לקווים "לגלוש" לשבת. בוא נניח שהצדק עמך וכך באמת אומר החוק. אם באמת חשוב לך כ"כ ללכת לפי החוק, למה אתה לא מציין באף אחת מכתבותיך שיש קווים שעוברים בבתי חולים ותחילים לפעול רק לאחר יציאת השבת? (קו 69 בגב"ש למשל, מתחיל לפעול במוצ"ש משעה 21:00).
ברגע שאתה פדנט מאוד בחוק אבל רק בכיוון אחד, אז לא נשאר באמת הרבה מקום לדמיון לדעת את דעתך האמיתית.
נייר עמדה
כאשר אביע את דעתי מתישהו גם אתה תדע ממנה.
בינתיים כל מה שאתה כותב - על אחריותך בלבד.
 


אני באמת לא מצליח להבין את הראש שלך
גם אני אדם דתי, ממש כמוך, והייתי שמח מאוד לראות את כל עם ישראל שומר שבת ולא נוסע ביום קדוש זה. הלוואי וזה יקרה יום אחד.
אבל נכון להיום, זה לא ממש המצב. מי שרוצה לנסוע בשבת - נוסע. עם או בלי תח"צ. אם זה ברכב הפרטי, מונית ספיישל, מונית שירות, אופניים חשמליים וכו', וכל כלי הרכב הנ"ל מבצעים חילול שבת למהדרין. אז ברגע שאתה מונע תח"צ בשבת, מה אתה מרוויח בעצם?
אלה שירצו לנסוע בליל שישי להשתכר במועדון: או שיחזרו עם מונית ספיישל (מה שגורם להרבה נהגי מוניות לחלל שבת לעומת מעט נהגי אוטובוס שיכלו לעשות זאת במקומם), או שיקראו לאבא שיבוא לאסוף אותם (ואז גרמת גם לאבא לחלל שבת), או ינהגו שיכורים הבייתה ואז אני לא צריך להסביר לך את המשמעות. או שפשוט יחזרו הבייתה באוטובוס ציבורי במחיר הגיוני (לרוב זול יותר מרכב פרטי ובוודאי ממונית ספיישל ואף ממונית שירות בתעריף שבת).
אני לא אומר (ולמעשה אף גולש כאן בפורום אינו אומר את זה) שצריך להפעיל תח"צ בשבת במתכונת מלאה. צריך להפעיל לפי ביקוש. מן הסתם לא יכניסו אוטובוסים בשבת לשכונות דתיות/חרדיות, הן בגלל חוסר ביקוש שם והן כדי לא "להכעיס דווקא".
אבל אם יש תחבורה בשבת בחיפה ובאילת וערים נוספות בארץ (וכן, גרים בהן גם דתיים וחרדים בהרמוניה), אין שום סיבה שלא יהיה תח"צ בת"א.
ואגב, מוניות שירות הן תח"צ לכל הדעות. גם אם לא הכי ראוי והכי אופטימלי, אבל הן עדיין תח"צ. וידוע הרי שמוניות שירות עובדות רק איפה שיש ביקוש. אז עצם זה שיש כמה וכמה קווי מוניות שירות פעילים בשבת, סותר לגמרי את מה שהעלית בכתבה, ש"אין ביקוש" בשבת.
אז מה זה משנה לך אם קו 51 בז'בוטינסקי מופעל בשבת ע"י מונית שירות או אוטובוס? הרי אם אתה רוצה באמת לצמצם את חילול השבת, אז דווקא אוטובוס עם נהג אחד=5 מוניות עם 5 נהגים.
הדרך שבה אתה פועל כדי למנוע תח"צ בשבת, היא לחלוטין כפייה דתית שרק גורמת לשנאה ופירוד בעם.
תחשוב על זה.
 

Ccyclist

Well-known member
אפילו במונאקו הזעירה 6 קווים שכולם פעילים ביום א'.

אדריכל השבת מדבר
מה העריכה צמרת משרד התחבורה בשנות התשעים בבואה לנסח את תקנה 386א המגבילה את פעילות התחבורה הציבורית בשבת? אלכס לנגר, שהיה סגן המפע"ת באותן שנים, משחזר ומסביר בראיון ל-News1 למה עד היום אין בנמצא קו "חיוני" ואלו עדכונים צריך אולי לעשות בסטטוס-קוו

לכתבה המלאה
אפילו במונאקו הזעירה 6 קווים שכולם פעילים ביום א'.
לא יתכן שב"מעצמה" אירופאית בת 38,000 תושבים בלבד יש יותר אוטובוסים ביום א' מאשר בגוש דן או בשכונות החילוניות בירושלים.
&nbsp
לוחות הזמנים צולמו ונמצאים בתגובתי בפורום זה בשירשור נסיעה ממונאקו.
&nbsp
נקוב בשמה של מדינה מערבית אחרת שאין בה תחבורה ציבורית ביום א'. לא תוכל. אפילו לוותיקן יש תחנות (בשטח איטליה) המביאות רבע מיליון איש לכיכר פטרוס הקדוש כל יום א'.
&nbsp
אי אפשר לנקוט במדיניות מערבית של העדפת תח"צ, סגירת כבישים לרכב פרטי, צמצום מקומות חנייה תוך דרישה מהציבור להשתמש בתח"צ אם כל מי שיכול נאלץ להחזיק רכב פרטי כדי להתנייע ביום המנוחה.
&nbsp
אין לזה אספקט סוציאלי או של זכויות עובדים כי במדינות אירופאיות שזכויות העובדים בהן עדיפות מאלו שבישראל מצליחים להפעיל תח"צ 7 ימים בשבוע כאשר העובד זכאי ליומיים מנוחה ושבוע העבודה מבוסס על 5 ימים.
&nbsp
 
כבר כתבתי לך שההשוואות הללו לא אפקטיביות. מי שמתנגד לתח"צ

אפילו במונאקו הזעירה 6 קווים שכולם פעילים ביום א'.
לא יתכן שב"מעצמה" אירופאית בת 38,000 תושבים בלבד יש יותר אוטובוסים ביום א' מאשר בגוש דן או בשכונות החילוניות בירושלים.
&nbsp
לוחות הזמנים צולמו ונמצאים בתגובתי בפורום זה בשירשור נסיעה ממונאקו.
&nbsp
נקוב בשמה של מדינה מערבית אחרת שאין בה תחבורה ציבורית ביום א'. לא תוכל. אפילו לוותיקן יש תחנות (בשטח איטליה) המביאות רבע מיליון איש לכיכר פטרוס הקדוש כל יום א'.
&nbsp
אי אפשר לנקוט במדיניות מערבית של העדפת תח"צ, סגירת כבישים לרכב פרטי, צמצום מקומות חנייה תוך דרישה מהציבור להשתמש בתח"צ אם כל מי שיכול נאלץ להחזיק רכב פרטי כדי להתנייע ביום המנוחה.
&nbsp
אין לזה אספקט סוציאלי או של זכויות עובדים כי במדינות אירופאיות שזכויות העובדים בהן עדיפות מאלו שבישראל מצליחים להפעיל תח"צ 7 ימים בשבוע כאשר העובד זכאי ליומיים מנוחה ושבוע העבודה מבוסס על 5 ימים.
&nbsp
כבר כתבתי לך שההשוואות הללו לא אפקטיביות. מי שמתנגד לתח"צ
בשבת לא מעוניין שישראל תהיה כמו מדינה מערבית אחרת. השוואה לותיקן בכלל מהווה סדין אדום עבורם.

ואין בישראל שום "מדיניות מערבית של העדפת תח"צ, סגירת כבישים לרכב פרטי, צמצום מקומות חנייה תוך דרישה מהציבור להשתמש בתח"צ".
אל תתרשם יותר מדי ממסיבות עיתונאים שבהם אומרים אנשים כאלה ואחרים דברים בעד תח"צ (כן, ולצאת שעה קודם...). המדיניות בישראל בפועל לאורך שנים ארוכות נותנת העדפה לרכב הפרטי על פני התח"צ.
כדאי לך לקרוא מה חושב ראש העיר החמישית בגודלה במדינה והשלישית בגודלה בגוש דן:
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001048204[/URL]
 

Ccyclist

Well-known member
ברור לי ש"הדאגות הסוציאליות" הן כיסוי לכפיית אמונה דתית.

כבר כתבתי לך שההשוואות הללו לא אפקטיביות. מי שמתנגד לתח"צ
בשבת לא מעוניין שישראל תהיה כמו מדינה מערבית אחרת. השוואה לותיקן בכלל מהווה סדין אדום עבורם.

ואין בישראל שום "מדיניות מערבית של העדפת תח"צ, סגירת כבישים לרכב פרטי, צמצום מקומות חנייה תוך דרישה מהציבור להשתמש בתח"צ".
אל תתרשם יותר מדי ממסיבות עיתונאים שבהם אומרים אנשים כאלה ואחרים דברים בעד תח"צ (כן, ולצאת שעה קודם...). המדיניות בישראל בפועל לאורך שנים ארוכות נותנת העדפה לרכב הפרטי על פני התח"צ.
כדאי לך לקרוא מה חושב ראש העיר החמישית בגודלה במדינה והשלישית בגודלה בגוש דן:
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001048204[/URL]
ברור לי ש"הדאגות הסוציאליות" הן כיסוי לכפיית אמונה דתית.
היתה כתבה על דמי החנייה בבתי החולים בשבת. ביום בו אין תח"צ אותם תעריפים שאמורים לגרום לציבור להעדיף להגיע בתח"צ ולהעניש את מי שבא ברכב הפרטי (התעריף לשעה שעתיים קרוב מאד למחיר נסיעה בתח"צ) במקום להגיע בתח"צ שאינה קיימת.
&nbsp
בירושלים למשל הפכו את כל הקטע המרכזי של רחוב יפו למדרחוב, ניתבו תנועה פרטית מקרן היסוד לז'בוטינסקי, והפכו חלק משדרות הרצל לכניסה לתושבים בלבד. בתל אביב שמעתי דיבורים על סגירת אלנבי והמלך ג'ורג' לרכב פרטי במסגרת הפעלה קרקעית של מת"צים כיום והקו בסגול העתידי אם יהיה על פני הקרקע.
&nbsp
במקרים רבים "מומחים" ישראלים מנסים להעתיק מדיניות תחבורה מערבית מבוססת תח"צ מבלי לתת לציבור תח"צ ביום המנוחה. כל המקלות נגד הרכב הפרטי עולים כהצעות בעוד הגזר הנחוץ - תחבורה ציבורית שניתן להסתמך עליה באןפן רציף ללא הזדקקות לרכב פרטי - אינו ניתן מסיבות דתיות שבינן לצרכיו של הציבור המסורתי והחילוני או התייר המבקר בארץ - אין דבר וחצי דבר.
 

Ccyclist

Well-known member
וכנ"ל דיונים באגרות גודש, מיסוי לק"מ וכו'

ברור לי ש"הדאגות הסוציאליות" הן כיסוי לכפיית אמונה דתית.
היתה כתבה על דמי החנייה בבתי החולים בשבת. ביום בו אין תח"צ אותם תעריפים שאמורים לגרום לציבור להעדיף להגיע בתח"צ ולהעניש את מי שבא ברכב הפרטי (התעריף לשעה שעתיים קרוב מאד למחיר נסיעה בתח"צ) במקום להגיע בתח"צ שאינה קיימת.
&nbsp
בירושלים למשל הפכו את כל הקטע המרכזי של רחוב יפו למדרחוב, ניתבו תנועה פרטית מקרן היסוד לז'בוטינסקי, והפכו חלק משדרות הרצל לכניסה לתושבים בלבד. בתל אביב שמעתי דיבורים על סגירת אלנבי והמלך ג'ורג' לרכב פרטי במסגרת הפעלה קרקעית של מת"צים כיום והקו בסגול העתידי אם יהיה על פני הקרקע.
&nbsp
במקרים רבים "מומחים" ישראלים מנסים להעתיק מדיניות תחבורה מערבית מבוססת תח"צ מבלי לתת לציבור תח"צ ביום המנוחה. כל המקלות נגד הרכב הפרטי עולים כהצעות בעוד הגזר הנחוץ - תחבורה ציבורית שניתן להסתמך עליה באןפן רציף ללא הזדקקות לרכב פרטי - אינו ניתן מסיבות דתיות שבינן לצרכיו של הציבור המסורתי והחילוני או התייר המבקר בארץ - אין דבר וחצי דבר.
וכנ"ל דיונים באגרות גודש, מיסוי לק"מ וכו'
והכל לפי סוג הדיונים הנערך במדינות המערב עם עדיפות לבריטניה ששפתה היא דרישת סף לכל סטודנט באוניברסיטה ישראלית.
&nbsp
דברים שמועלים לדיון ב News night של ב BBC ימצאו את דרכם למדורי התחבורה כהצעות מומחים או נערי אוצר באיחור אופנתי של כמה חודשים. אין אפס, למעט אפס תחבורה ציבורית בשבת שהופכת את הבסיס לחשיבה לפיה ניתן לוותר על הרכב בכלל או לפחות על המכונית השניה לבלתי רלוונטים.
 
ושר התחבורה של ישראל מתנגד נחרצות להטלת אגרות גודש

וכנ"ל דיונים באגרות גודש, מיסוי לק"מ וכו'
והכל לפי סוג הדיונים הנערך במדינות המערב עם עדיפות לבריטניה ששפתה היא דרישת סף לכל סטודנט באוניברסיטה ישראלית.
&nbsp
דברים שמועלים לדיון ב News night של ב BBC ימצאו את דרכם למדורי התחבורה כהצעות מומחים או נערי אוצר באיחור אופנתי של כמה חודשים. אין אפס, למעט אפס תחבורה ציבורית בשבת שהופכת את הבסיס לחשיבה לפיה ניתן לוותר על הרכב בכלל או לפחות על המכונית השניה לבלתי רלוונטים.
ושר התחבורה של ישראל מתנגד נחרצות להטלת אגרות גודש
אתה כל העת מנסה להראות שישראל היא כמו אירופה מבחינת מדיניות התחבורה, אבל היא לא.
תבחן כיצד נבנות שכונות חדשות בישראל ותיווכח עד כמה התכנון שלהם מוטה כלי רכב פרטיים ולא תחבורה ציבורית.
תבחן היכן נבנות תחנות רכבת חדשות בישראל.
תבחן כמה מושקע בכבישים וכמה בתשתיות תח"צ.
תבחן מה העמדות של ראשי העיריות בישראל.
נכון שבשני העשורים האחרונים יש השקעה רבה יותר במערכות תח"צ מאשר בעבר, אבל זה עדיין בגדר סגירת הפער העצום שהצטבר מהעבר. תזכור שרוב הפרויקטים התח"צים שמתבצעים היום אלה פרויקטים שהיו צריכים להתבצע כבר לפני 10-20 שנה ולא קיבלו תיעדוף או שנדחו מסיבות כאלה ואחרות.
בשורה התחתונה של המדיניות הכוללת בישראל עדיין יש העדפה לכלי רכב פרטיים על פני תחבורה ציבורית.
אם אתה סבור שמה שמבדיל את ישראל מהמדיניות האירופאית זו רק התח"צ בשבת יש לך טעות גדולה.
 

Ccyclist

Well-known member
ברור שללא רשתות מסילתיות במטרופולינים זה משחק בנדמה לי.

ושר התחבורה של ישראל מתנגד נחרצות להטלת אגרות גודש
אתה כל העת מנסה להראות שישראל היא כמו אירופה מבחינת מדיניות התחבורה, אבל היא לא.
תבחן כיצד נבנות שכונות חדשות בישראל ותיווכח עד כמה התכנון שלהם מוטה כלי רכב פרטיים ולא תחבורה ציבורית.
תבחן היכן נבנות תחנות רכבת חדשות בישראל.
תבחן כמה מושקע בכבישים וכמה בתשתיות תח"צ.
תבחן מה העמדות של ראשי העיריות בישראל.
נכון שבשני העשורים האחרונים יש השקעה רבה יותר במערכות תח"צ מאשר בעבר, אבל זה עדיין בגדר סגירת הפער העצום שהצטבר מהעבר. תזכור שרוב הפרויקטים התח"צים שמתבצעים היום אלה פרויקטים שהיו צריכים להתבצע כבר לפני 10-20 שנה ולא קיבלו תיעדוף או שנדחו מסיבות כאלה ואחרות.
בשורה התחתונה של המדיניות הכוללת בישראל עדיין יש העדפה לכלי רכב פרטיים על פני תחבורה ציבורית.
אם אתה סבור שמה שמבדיל את ישראל מהמדיניות האירופאית זו רק התח"צ בשבת יש לך טעות גדולה.
ברור שללא רשתות מסילתיות במטרופולינים זה משחק בנדמה לי.
אבל עובדה שהשיח קיים.
 
זה לא אכפת להם, מבחינתם זאת "מדינה יהודית"

אפילו במונאקו הזעירה 6 קווים שכולם פעילים ביום א'.
לא יתכן שב"מעצמה" אירופאית בת 38,000 תושבים בלבד יש יותר אוטובוסים ביום א' מאשר בגוש דן או בשכונות החילוניות בירושלים.
&nbsp
לוחות הזמנים צולמו ונמצאים בתגובתי בפורום זה בשירשור נסיעה ממונאקו.
&nbsp
נקוב בשמה של מדינה מערבית אחרת שאין בה תחבורה ציבורית ביום א'. לא תוכל. אפילו לוותיקן יש תחנות (בשטח איטליה) המביאות רבע מיליון איש לכיכר פטרוס הקדוש כל יום א'.
&nbsp
אי אפשר לנקוט במדיניות מערבית של העדפת תח"צ, סגירת כבישים לרכב פרטי, צמצום מקומות חנייה תוך דרישה מהציבור להשתמש בתח"צ אם כל מי שיכול נאלץ להחזיק רכב פרטי כדי להתנייע ביום המנוחה.
&nbsp
אין לזה אספקט סוציאלי או של זכויות עובדים כי במדינות אירופאיות שזכויות העובדים בהן עדיפות מאלו שבישראל מצליחים להפעיל תח"צ 7 ימים בשבוע כאשר העובד זכאי ליומיים מנוחה ושבוע העבודה מבוסס על 5 ימים.
&nbsp
זה לא אכפת להם, מבחינתם זאת "מדינה יהודית"
קרי מדינת הלכה שבה אוכפים חוקים של הממסד הדתי נגד כל השאר. כולל דתיים אחרים.
 

amit1270

New member
"אדריכל השבת" מייצג תפיסה מיושנת

אדריכל השבת מדבר
מה העריכה צמרת משרד התחבורה בשנות התשעים בבואה לנסח את תקנה 386א המגבילה את פעילות התחבורה הציבורית בשבת? אלכס לנגר, שהיה סגן המפע"ת באותן שנים, משחזר ומסביר בראיון ל-News1 למה עד היום אין בנמצא קו "חיוני" ואלו עדכונים צריך אולי לעשות בסטטוס-קוו

לכתבה המלאה
"אדריכל השבת" מייצג תפיסה מיושנת
לפיה תחבורה ציבורית היא מוצר שאפשר לספק או לא לספק לציבור עפ"י צרכים פוליטיים או "ביקוש" של קבוצות לחץ.

אם החרדים משתמשים יותר בתח"צ - זה אומר שלאחרים אפשר לספק מוצר פגום?

תחבורה ציבורית היא שירות חיוני, כמו חשמל, משטרה או רפואה. לא סביר שבשל שיקולים פוליטיים תישלל מתושבים רבים (לא כולם יהודים!) זכות בסיסית של ניידות ביום המנוחה. זה כתם שמוכרחים למחוק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה