ומה חדש בזה? הרי זה ברור שחוסר התחבורה הציבורית בשבת
אם ביקוש אינו רלוונטי מדובר בכפייה דתית. מ.ש.ל.
ומה חדש בזה? הרי זה ברור שחוסר התחבורה הציבורית בשבת
נובע מסיבות דתיות.
גם המתנגדים לתחבורה הציבורית בשבת (כולל אלה שמנמקים את התנגדותם בסיבות אחרות שאינן סיבות דתיות) לא מנסים לטעון שהסיבות לחוסר אינן דתיות.
אבל מי שמתנגד לתחבורה ציבורית בשבת לא מתרגש מטענת "כפייה דתית".
אתה חושב שאם תטיח בעידן יוסף "מדובר בכפייה דתית. מ.ש.ל." זה יזיז לו?
הרי כל הראיון הזה של לנגר סובב סביב הגישה של לא להרגיז את החרדים:
"היינו עם הרבה מוטיבציה להגיע להסכם כי הערכנו שפוליטית, במקרה של עימות חזיתי בנושא הזה, החילונים יפסידו והחרדים יקחו את הסטטוס-קוו רחוק עוד יותר לכיוון ההחמרות, ולא רצינו להתנגש מולם".
"זה נכון. המטרה הייתה לא לעשות מריבה. הערכנו לפני יותר מ-20 שנה שבמקרה של עימות החרדים ינצחו ו'יגלחו' אותנו עוד".
"כאשר הגענו לסיכום, כל המערכת התייצבה מאחוריו והסיכום קיבל הסכמה ממשלתית מלאה. איש משרי התחבורה לא העז עד היום לקרוא תיגר נגד החרדים בדבר הזה".
" המערכת הלכה איתם כי הם קליינטים ונתנה להם שירות פי כמה מאשר משקלם באוכלוסייה, בעוד שלאחרים...אתה יודע, התחבורה הציבורית משרתת רק מספרים זעומים מתוך הקהילה."
אלה דברים שאומר "אדריכל השבת", כלשונו של המראיין, עידן יוסף. אז מה צריך יותר כדי להבין ולהיווכח שהסיבה למדיניות כלפי התחבורה הציבורית בשבת היא החרדים?
למי שעוד היה ספק בעניין, בא לנגר ושטח את העובדות חד-משמעית וללא כחל וסרק - חוסר התחבורה הציבורית בשבת נובע מכניעה לחרדים.