שברתי שיא

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
בכל העולם=לכל העולם

אבל אתה לא משווה את עצמך בכל העולם
יש מקומות בעולם שה"תחבורה הציבורית" זה חמורים,אז מה? בהשוואה לעולם המערבי התחבורה הציבורית אצלנו די פרימיטיבית(אלא אם אתה גר בתל אביב)
בכל העולם=לכל העולם
 
גם בהשוואה לצרכים בארץ התחץ לא כזאת גרועה

אבל אתה לא משווה את עצמך בכל העולם
יש מקומות בעולם שה"תחבורה הציבורית" זה חמורים,אז מה? בהשוואה לעולם המערבי התחבורה הציבורית אצלנו די פרימיטיבית(אלא אם אתה גר בתל אביב)
גם בהשוואה לצרכים בארץ התחץ לא כזאת גרועה
כמו שאומרים , יש מקומות שצריך שיפור.
וכמובן אי אפשר בתקציב נורמלי שכל אחד יהיה אוטובוס כל 5 דקות מכל מקום לכל מקום.
 

amit1270

New member
ביחוד אם אתה גר בתל אביב!

אבל אתה לא משווה את עצמך בכל העולם
יש מקומות בעולם שה"תחבורה הציבורית" זה חמורים,אז מה? בהשוואה לעולם המערבי התחבורה הציבורית אצלנו די פרימיטיבית(אלא אם אתה גר בתל אביב)
ביחוד אם אתה גר בתל אביב!
האר את עיניי וספר לי איזה תח"צ מתקדמת יש בתל אביב.
 

droriko

New member
די נו עמית

ביחוד אם אתה גר בתל אביב!
האר את עיניי וספר לי איזה תח"צ מתקדמת יש בתל אביב.
די נו עמית
תפסיק כבר עם התוקפנות הזאת כלפי תל אביב, פשוט תודה שאתה מת לעבור אלינו ואני כבר אסדר דירה במחיר זול
 

mister K

New member
זה לא שבירושלים הרבה יותר טוב

די נו עמית
תפסיק כבר עם התוקפנות הזאת כלפי תל אביב, פשוט תודה שאתה מת לעבור אלינו ואני כבר אסדר דירה במחיר זול
זה לא שבירושלים הרבה יותר טוב
אבל מה שכן, שם לפחות יש סדר כלשהו בתח"צ בניגוד לבלאגן של תל אביב.
העיר עם התח"צ הכי יעילה בארץ כיום היא חיפה, חד משמעית. רק צריך לפתור את בעיית האיטיות של המטרונית ואז בכלל יהיה עוד יותר טוב.
 
גם לדעתי התח"צ בחיפה הכי יעילה

זה לא שבירושלים הרבה יותר טוב
אבל מה שכן, שם לפחות יש סדר כלשהו בתח"צ בניגוד לבלאגן של תל אביב.
העיר עם התח"צ הכי יעילה בארץ כיום היא חיפה, חד משמעית. רק צריך לפתור את בעיית האיטיות של המטרונית ואז בכלל יהיה עוד יותר טוב.
גם לדעתי התח"צ בחיפה הכי יעילה
לתל אביב יש יתרון אחד בלבד לעומת חיפה - תדירות של קווים ראשיים שבחיפה לא מספיק גבוהה.
ובתחילת 2014 התח"צ במטרופולין חיפה תהיה אפילו עוד יותר יעילה, כאשר הקו הפרברי של הרכבת יתחיל לפעול במהלך כל שעות היום ויכלול גם את עכו ונהריה.
ובתקווה שהרכבת תואיל בטובה גם להחשיב סופסוף את תחנת לב המפרץ כאחת מתחנות חיפה ואחת משתי התחנות הראשיות שלה.

לגוש דן יש הרבה מה ללמוד מהתחבורה הציבורית באזור חיפה.
 
חיפה נראית יעילה מרחוק.

זה לא שבירושלים הרבה יותר טוב
אבל מה שכן, שם לפחות יש סדר כלשהו בתח"צ בניגוד לבלאגן של תל אביב.
העיר עם התח"צ הכי יעילה בארץ כיום היא חיפה, חד משמעית. רק צריך לפתור את בעיית האיטיות של המטרונית ואז בכלל יהיה עוד יותר טוב.
חיפה נראית יעילה מרחוק.
אני לא חושב שחיפאים יסכימו איתך.
 
גם בחיפה יש הרבה מקום לשיפור, אבל יחסית לערים

חיפה נראית יעילה מרחוק.
אני לא חושב שחיפאים יסכימו איתך.
גם בחיפה יש הרבה מקום לשיפור, אבל יחסית לערים
אחרות בישראל, התח"צ בחיפה יעילה יותר.
לאנשים תמיד יש הרגשה שהדשא אצל השכן ירוק יותר, אבל בחיפה יש מערכת תח"צ היררכית המובנית ביותר בישראל, חיפה והקריות זה האזור היחיד בארץ שיש בו קווי לילה כל לילה שפועלים כתחבורה ציבורית כללית ולא כתחבורה ציבורית לבליינים, בחיפה נכון להיום יש את השילוב הטוב ביותר בין מערכות התחבורה השונות, בחיפה אין "עוצר שבת", בחיפה יש תמחור ותחבורת מעברים הרבה יותר יעילים והגיוניים מאשר בגוש דן.
אז נכון שיש אנשים שמתנגדים לשיטת שתי המרכזיות ונכון שיש בחיפה בעיה של תדירות נמוכה ממה שצריכה להיות, אבל בהשוואה לגוש דן, ירושלים ובאר שבע, התחבורה הציבורית בחיפה עונה על הצרכים של מרבית הנוסעים בצורה יותר טובה ויותר יעילה.
 

mister K

New member
התח"צ בחיפה עברה שינוי אדיר בשנים האחרונות

חיפה נראית יעילה מרחוק.
אני לא חושב שחיפאים יסכימו איתך.
התח"צ בחיפה עברה שינוי אדיר בשנים האחרונות
אין עיר בארץ בה היו שינויים כל כך מרחיקי לכת כמו בחיפה שגם נעשו בחוכמה.
יש עדיין כמה בעיות נקודתיות כמו למשל תדירות קווי הכרמל, אבל בשורה התחתונה התחבורה הציבורית בחיפה יעילה ומתקדמת בכמה רמות מזו של תל אביב או ירושלים.
מלכתחילה התכנון בחיפה היה מקיף ולטווח ארוך ולא נקודתי. המטרה הייתה באמת למשוך אנשים לתח"צ ולא לייעד אותה רק למי שאין לו ברירה באמצעות שינויים קוסמטיים בלבד (כמו שנעשה בגוש דן). זה ההבדל.
 

amit1270

New member
בגוש דן היה דווקא ניסיון ליצור מערכת היררכית

התח"צ בחיפה עברה שינוי אדיר בשנים האחרונות
אין עיר בארץ בה היו שינויים כל כך מרחיקי לכת כמו בחיפה שגם נעשו בחוכמה.
יש עדיין כמה בעיות נקודתיות כמו למשל תדירות קווי הכרמל, אבל בשורה התחתונה התחבורה הציבורית בחיפה יעילה ומתקדמת בכמה רמות מזו של תל אביב או ירושלים.
מלכתחילה התכנון בחיפה היה מקיף ולטווח ארוך ולא נקודתי. המטרה הייתה באמת למשוך אנשים לתח"צ ולא לייעד אותה רק למי שאין לו ברירה באמצעות שינויים קוסמטיים בלבד (כמו שנעשה בגוש דן). זה ההבדל.
בגוש דן היה דווקא ניסיון ליצור מערכת היררכית
אבל ניסו לעשות את זה בלי לשלם את המחיר, וזה פשוט לא עובד, כי על כל קו עורקי שתוגבר נוצר חור במקום אחר, שנסתם ע"י פרימת המבנה ההיררכי והחזרת הבלגן.

לא מכיר את המצב בחיפה, אבל בירושלים התכנון (שרובו עדיין על הנייר) הוא מקיף ולא נקודתי, ובוודאי יש ניסיון למשוך אנשים לתח"צ ע"י סגירת חלקים נרחבים ממרכז העיר לרכב פרטי וצמצום נתיבים.
 

mister K

New member
בגוש דן הניסיון נדון מראש לכישלון

בגוש דן היה דווקא ניסיון ליצור מערכת היררכית
אבל ניסו לעשות את זה בלי לשלם את המחיר, וזה פשוט לא עובד, כי על כל קו עורקי שתוגבר נוצר חור במקום אחר, שנסתם ע"י פרימת המבנה ההיררכי והחזרת הבלגן.

לא מכיר את המצב בחיפה, אבל בירושלים התכנון (שרובו עדיין על הנייר) הוא מקיף ולא נקודתי, ובוודאי יש ניסיון למשוך אנשים לתח"צ ע"י סגירת חלקים נרחבים ממרכז העיר לרכב פרטי וצמצום נתיבים.
בגוש דן הניסיון נדון מראש לכישלון
ברגע שהחליטו שלא מוסיפים נסיעות אלא רק "מסדרים" את המערכת, היה ברור שתיווצר בעיית החורים שאותה ציינת ושחלק מהקווים יהיו בעלי תדירות נמוכה מדי, מה שלא יאפשר את ההחלפות עליהם בנו.
אין מה לעשות, אם רוצים לשפר מערכת כמו בגוש דן צריך להשקיע משאבים. להוסיף נסיעות ולא רק "לסדר".

בנוסף, כל עוד נכנעים לכל ועד שכונה זב חוטם שמפריע לו שהקו נוסע פתאום מדרך אחרת, אז לעולם לא נתקדם.
הדוגמה החיה היא כל הבלאגן האיום שעושים ממש עכשיו בקווים באזור ביצרון. מה שהיה נמנע אם קו 9 היה נוסע במסלול שתוכנן לו מלכתחילה. אז מתחילים לפתוח עוד חלופות על גבי חלופות, מסרבלים קווים, פותחים קווים שפועלים פעם ביום ואין להם מקום במערכת וכו'. כל השינויים האלה גורמים לנוסע הממוצע להקיא מהמערכת.

בירושלים אכן יש יותר סדר מאשר בגוש דן וקצת יותר חשיבה מערכתית, אבל עדיין המצב לא מושלם.
אני לא גר בירושלים ולכן פחות בקיא במערכת שם. אבל לפחות ממה שאני מבין ורואה (גם על סמך כמה נסיעות בודדות במערכת) ותקן אותי אם אני טועה, האשמה היא בעיקר בפעילות הרכבת הקלה, שכרגע פחות יעילה ממה שציפו. בשל כך גם השינויים המתוכננים במערכת קווי האוטובוס מתעכבים בעוד שסיטיפס ממשיכים לצחוק על כולם.
ירושלים היא גם עיר הרבה יותר קשה לפעילות. נתיבי האוטובוסים ברחובות כמו אגריפס או ציר המלך ג'ורג'-שטראוס פקוקים יותר מאשר בתל אביב ויעילות האוטובוסים יורדת. גם לזה חייבים למצוא פתרון.
 

אורי404

New member
אין נת"צ בדרך השלום ומכאן הבעיות

בגוש דן הניסיון נדון מראש לכישלון
ברגע שהחליטו שלא מוסיפים נסיעות אלא רק "מסדרים" את המערכת, היה ברור שתיווצר בעיית החורים שאותה ציינת ושחלק מהקווים יהיו בעלי תדירות נמוכה מדי, מה שלא יאפשר את ההחלפות עליהם בנו.
אין מה לעשות, אם רוצים לשפר מערכת כמו בגוש דן צריך להשקיע משאבים. להוסיף נסיעות ולא רק "לסדר".

בנוסף, כל עוד נכנעים לכל ועד שכונה זב חוטם שמפריע לו שהקו נוסע פתאום מדרך אחרת, אז לעולם לא נתקדם.
הדוגמה החיה היא כל הבלאגן האיום שעושים ממש עכשיו בקווים באזור ביצרון. מה שהיה נמנע אם קו 9 היה נוסע במסלול שתוכנן לו מלכתחילה. אז מתחילים לפתוח עוד חלופות על גבי חלופות, מסרבלים קווים, פותחים קווים שפועלים פעם ביום ואין להם מקום במערכת וכו'. כל השינויים האלה גורמים לנוסע הממוצע להקיא מהמערכת.

בירושלים אכן יש יותר סדר מאשר בגוש דן וקצת יותר חשיבה מערכתית, אבל עדיין המצב לא מושלם.
אני לא גר בירושלים ולכן פחות בקיא במערכת שם. אבל לפחות ממה שאני מבין ורואה (גם על סמך כמה נסיעות בודדות במערכת) ותקן אותי אם אני טועה, האשמה היא בעיקר בפעילות הרכבת הקלה, שכרגע פחות יעילה ממה שציפו. בשל כך גם השינויים המתוכננים במערכת קווי האוטובוס מתעכבים בעוד שסיטיפס ממשיכים לצחוק על כולם.
ירושלים היא גם עיר הרבה יותר קשה לפעילות. נתיבי האוטובוסים ברחובות כמו אגריפס או ציר המלך ג'ורג'-שטראוס פקוקים יותר מאשר בתל אביב ויעילות האוטובוסים יורדת. גם לזה חייבים למצוא פתרון.
אין נת"צ בדרך השלום ומכאן הבעיות
כאשר קו 9 נסע בדרך השלום, זמן הנסיעה התארך.
"אוריינט אקספרס" למשל (שהוא אמין), כתב על הבעיות, שהיו בשינוי מסלול קו 9. לולא היה נת"צ בדרך השלום, המצב היה שונה ואולי היה מקום לשינוי קו 9 בדרך השלום.
לחילופין פתרון בקו אוטובוס יעיל אחר, מאשר החלופות השונות הקיימות.
 

mister K

New member
זמן הנסיעה מתארך אבל זו האופציה הטובה ביותר

אין נת"צ בדרך השלום ומכאן הבעיות
כאשר קו 9 נסע בדרך השלום, זמן הנסיעה התארך.
"אוריינט אקספרס" למשל (שהוא אמין), כתב על הבעיות, שהיו בשינוי מסלול קו 9. לולא היה נת"צ בדרך השלום, המצב היה שונה ואולי היה מקום לשינוי קו 9 בדרך השלום.
לחילופין פתרון בקו אוטובוס יעיל אחר, מאשר החלופות השונות הקיימות.
זמן הנסיעה מתארך אבל זו האופציה הטובה ביותר
אין מה לעשות, אי אפשר להרוס את התח"צ בכל האזור שם רק כי לכמה בכיינים מתל חיים יקח קצת יותר זמן להגיע לאזור איכילוב בשעות מסוימות.
ואם ממש מתעקשים, אז היו יכולים לעשות חלופת בוקר של 9 דרך יצחק שדה. לא להרוס את 39/239 ולפתוח עוד קו הזוי שאין לו מקום במערכת, רק בגלל הבכיינות שלהם.
השינוי הזה גרם כל כך הרבה נזק ליעילות התח"צ באזור שם, שלדעתי אפילו המתכננים שאישרו את השינוי מבינים שזה היה גרוע. עכשיו הם כבר לא יכולים לעשות כלום אחרי שכבר הרסו את הכל והנוסעים התרגלו למסלולים של 9 ו-39, אז ממשיכים בשיטת ה-"תלאי על תלאי" ההרסנית.
שורה תחתונה, בתחבורה ציבורית טובה חייבת להיות חשיבה מערכתית. לפעמים מישהו קצת נפגע אבל זה לטובת יעילות כלל המערכת ואין מה לעשות. עם החשיבה הצרה הזאת לא נגיע לשום מקום.
 

mister K

New member
הכוונה שהתרגלו למסלולים של 9 ו-239.

זמן הנסיעה מתארך אבל זו האופציה הטובה ביותר
אין מה לעשות, אי אפשר להרוס את התח"צ בכל האזור שם רק כי לכמה בכיינים מתל חיים יקח קצת יותר זמן להגיע לאזור איכילוב בשעות מסוימות.
ואם ממש מתעקשים, אז היו יכולים לעשות חלופת בוקר של 9 דרך יצחק שדה. לא להרוס את 39/239 ולפתוח עוד קו הזוי שאין לו מקום במערכת, רק בגלל הבכיינות שלהם.
השינוי הזה גרם כל כך הרבה נזק ליעילות התח"צ באזור שם, שלדעתי אפילו המתכננים שאישרו את השינוי מבינים שזה היה גרוע. עכשיו הם כבר לא יכולים לעשות כלום אחרי שכבר הרסו את הכל והנוסעים התרגלו למסלולים של 9 ו-39, אז ממשיכים בשיטת ה-"תלאי על תלאי" ההרסנית.
שורה תחתונה, בתחבורה ציבורית טובה חייבת להיות חשיבה מערכתית. לפעמים מישהו קצת נפגע אבל זה לטובת יעילות כלל המערכת ואין מה לעשות. עם החשיבה הצרה הזאת לא נגיע לשום מקום.
הכוונה שהתרגלו למסלולים של 9 ו-239.
 

amit1270

New member
*טלאי

זמן הנסיעה מתארך אבל זו האופציה הטובה ביותר
אין מה לעשות, אי אפשר להרוס את התח"צ בכל האזור שם רק כי לכמה בכיינים מתל חיים יקח קצת יותר זמן להגיע לאזור איכילוב בשעות מסוימות.
ואם ממש מתעקשים, אז היו יכולים לעשות חלופת בוקר של 9 דרך יצחק שדה. לא להרוס את 39/239 ולפתוח עוד קו הזוי שאין לו מקום במערכת, רק בגלל הבכיינות שלהם.
השינוי הזה גרם כל כך הרבה נזק ליעילות התח"צ באזור שם, שלדעתי אפילו המתכננים שאישרו את השינוי מבינים שזה היה גרוע. עכשיו הם כבר לא יכולים לעשות כלום אחרי שכבר הרסו את הכל והנוסעים התרגלו למסלולים של 9 ו-39, אז ממשיכים בשיטת ה-"תלאי על תלאי" ההרסנית.
שורה תחתונה, בתחבורה ציבורית טובה חייבת להיות חשיבה מערכתית. לפעמים מישהו קצת נפגע אבל זה לטובת יעילות כלל המערכת ואין מה לעשות. עם החשיבה הצרה הזאת לא נגיע לשום מקום.
*טלאי
 

אורי404

New member
אני מסכים איתך על החשיבה המערכתית

זמן הנסיעה מתארך אבל זו האופציה הטובה ביותר
אין מה לעשות, אי אפשר להרוס את התח"צ בכל האזור שם רק כי לכמה בכיינים מתל חיים יקח קצת יותר זמן להגיע לאזור איכילוב בשעות מסוימות.
ואם ממש מתעקשים, אז היו יכולים לעשות חלופת בוקר של 9 דרך יצחק שדה. לא להרוס את 39/239 ולפתוח עוד קו הזוי שאין לו מקום במערכת, רק בגלל הבכיינות שלהם.
השינוי הזה גרם כל כך הרבה נזק ליעילות התח"צ באזור שם, שלדעתי אפילו המתכננים שאישרו את השינוי מבינים שזה היה גרוע. עכשיו הם כבר לא יכולים לעשות כלום אחרי שכבר הרסו את הכל והנוסעים התרגלו למסלולים של 9 ו-39, אז ממשיכים בשיטת ה-"תלאי על תלאי" ההרסנית.
שורה תחתונה, בתחבורה ציבורית טובה חייבת להיות חשיבה מערכתית. לפעמים מישהו קצת נפגע אבל זה לטובת יעילות כלל המערכת ואין מה לעשות. עם החשיבה הצרה הזאת לא נגיע לשום מקום.
אני מסכים איתך על החשיבה המערכתית
לרבות המשפט האחרון.
בכל מקרה היה לדעתי מקום לקדם את ציר התחבורה הציבורית בדרך אלוף שדה-השלום-קפלן.
כך היה, כמובן ניתן להעביר את מסלול קו 9 לדרך השלום, ביחד עם קווי אוטובוסים אחרים, כמו למשל התכנית הראשונה שהייתה להעביר לשם את קו 63 ושלבסוף בוטלה.
 

down under

New member
היי, פשש, בא הנה, לאן (ובמידה מסויימת גם

אין נת"צ בדרך השלום ומכאן הבעיות
כאשר קו 9 נסע בדרך השלום, זמן הנסיעה התארך.
"אוריינט אקספרס" למשל (שהוא אמין), כתב על הבעיות, שהיו בשינוי מסלול קו 9. לולא היה נת"צ בדרך השלום, המצב היה שונה ואולי היה מקום לשינוי קו 9 בדרך השלום.
לחילופין פתרון בקו אוטובוס יעיל אחר, מאשר החלופות השונות הקיימות.
היי, פשש, בא הנה, לאן (ובמידה מסויימת גם
באיזו זכות) נעלם 'אוריינט אקספרס'?
 
בירושלים יותר טובה מבגוש דן הגרעיני

זה לא שבירושלים הרבה יותר טוב
אבל מה שכן, שם לפחות יש סדר כלשהו בתח"צ בניגוד לבלאגן של תל אביב.
העיר עם התח"צ הכי יעילה בארץ כיום היא חיפה, חד משמעית. רק צריך לפתור את בעיית האיטיות של המטרונית ואז בכלל יהיה עוד יותר טוב.
בירושלים יותר טובה מבגוש דן הגרעיני
מנסיון היתרונות בתחץ בירושלים שהתדירויות יותר גבוהות ביחוד בשעות הערב כאשר אפשר לחכות בגוש דן גם 20 דקות גם אם בתחנה רשומים 5 קווים. למשל כאשר חיכיתי לקו 60 בערב ברכבת מרכז מעולם הוא לא עבר ונסעתי על קווים אחרים לרמת גן. וזה אמור להיות קו ראשי!
וחוץ מזה יותר פשוטה יש פחות קווים אז לא צריך לחשוב על כל כך הרבה אופציות.
 

droriko

New member
רק לשם הבהרבה

בירושלים יותר טובה מבגוש דן הגרעיני
מנסיון היתרונות בתחץ בירושלים שהתדירויות יותר גבוהות ביחוד בשעות הערב כאשר אפשר לחכות בגוש דן גם 20 דקות גם אם בתחנה רשומים 5 קווים. למשל כאשר חיכיתי לקו 60 בערב ברכבת מרכז מעולם הוא לא עבר ונסעתי על קווים אחרים לרמת גן. וזה אמור להיות קו ראשי!
וחוץ מזה יותר פשוטה יש פחות קווים אז לא צריך לחשוב על כל כך הרבה אופציות.
רק לשם הבהרבה
כשכתבתי "התחבורה הציבורית פרימיטיבית למעט תל אביב" התכוונתי אך ורק למטרופולין תל אביב. לא מכיר את ירושלים וחיפה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה