שברתי שיא

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
עלית עליי


די נו עמית
תפסיק כבר עם התוקפנות הזאת כלפי תל אביב, פשוט תודה שאתה מת לעבור אלינו ואני כבר אסדר דירה במחיר זול
עלית עליי

איזה תוקפנות? בסך הכול ניסיתי להבין מה מתקדם בתח"צ בתל אביב. יש שם מערכת הסעת המונים כלשהי?
 

mister K

New member
ובתל אביב היא לא פרימיטבית?

אבל אתה לא משווה את עצמך בכל העולם
יש מקומות בעולם שה"תחבורה הציבורית" זה חמורים,אז מה? בהשוואה לעולם המערבי התחבורה הציבורית אצלנו די פרימיטיבית(אלא אם אתה גר בתל אביב)
ובתל אביב היא לא פרימיטבית?
יחסית למטרופולין בסדר הגודל של תל אביב במדינה מערבית, התחבורה הציבורית בו מאוד פרימיטיבית.
 

droriko

New member
קח אותך למשל שגר בפלורנטין

ובתל אביב היא לא פרימיטבית?
יחסית למטרופולין בסדר הגודל של תל אביב במדינה מערבית, התחבורה הציבורית בו מאוד פרימיטיבית.
קח אותך למשל שגר בפלורנטין
בא לך לנסוע לסנטר? יש לך 72/172/129 שהתדירות המשולבת שלהם היא 2-3 דקות, וזמן הנסיעה הוא עד רבע שעה אם יש פקקים. הלוואי עלי. ואתה עוד איכשהוא גר על גבול הדרום, מה תגיד על מי שגר בדיזינגוף?

גם התח"ץ בדרום היא די טובה. מי שגר בתקווה ורוצה להגיע למרכז תל אביב יש לו את 16/204 בתדירות אסטרונומית, אפילו אם אחד מהם מגיע מפוצץ אתה יכול או לחכות עוד 2 דקות לאוטובוס הבא,או בכל זאת לעלות עליו והוא ממילא מתחיל להתרוקן בתמחת. ולמי שרוצה להגיע לעזריאלי יש את קו 7 בתדירות יפה מאד. למשל מי שגר בקריית שלום נניח יש לו את קו 17 בתדירות יפה שמגיע צ'יק צ'ק למרכז תל אביב.
 

mister K

New member
התח"צ פה תדירה ונגישה אבל עדיין פרימיטיבית

קח אותך למשל שגר בפלורנטין
בא לך לנסוע לסנטר? יש לך 72/172/129 שהתדירות המשולבת שלהם היא 2-3 דקות, וזמן הנסיעה הוא עד רבע שעה אם יש פקקים. הלוואי עלי. ואתה עוד איכשהוא גר על גבול הדרום, מה תגיד על מי שגר בדיזינגוף?

גם התח"ץ בדרום היא די טובה. מי שגר בתקווה ורוצה להגיע למרכז תל אביב יש לו את 16/204 בתדירות אסטרונומית, אפילו אם אחד מהם מגיע מפוצץ אתה יכול או לחכות עוד 2 דקות לאוטובוס הבא,או בכל זאת לעלות עליו והוא ממילא מתחיל להתרוקן בתמחת. ולמי שרוצה להגיע לעזריאלי יש את קו 7 בתדירות יפה מאד. למשל מי שגר בקריית שלום נניח יש לו את קו 17 בתדירות יפה שמגיע צ'יק צ'ק למרכז תל אביב.
התח"צ פה תדירה ונגישה אבל עדיין פרימיטיבית
נכון, יש פה מיליון קווים לכל אזור בתל אביב. אבל הסיבה היא שבמקרה האזור ממוקם על הדרך בין מרכז תל אביב לחולון/בת ים/ראשל"צ.
ברוב הקווים התדירים שעוברים באזור כמו קווי X04, X72 ו-X25 אני כמעט ולא נוסע. הם נוסעים למרכז תל אביב ולשם גם ככה אני הולך ברגל כמו רוב תושבי האזור הצעירים (מדי פעם אני לוקח X25 אם אני צריך לאזור אבן גבירול או את אחד מקווי X04 לצפון בן יהודה, אבל זה לא קורה הרבה).
גם לדיזינגוף אני הולך ברגל בדרך כלל ואם אני ממהר אז כבר עדיף קו 5 במקום כל הקווים של אלנבי וקינג ג'ורג' שמזדחלים בהם. הרחובות האלה פשוט מוצפים במלא אוטובוסים, רובם קצרים, שחלקם נוסעים ריקים משום שהם פועלים בשיטה לא יעילה. וכמובן במוניות שרות שלגביהן כל מילה מיותרת...

וכמובן שברגע שאתה צריך להגיע קצת יותר מזרחה לאזור רמת גן, זה כבר משהו אחר... ודווקא לשם אני נוסע הרבה.

הבעיה העיקרית בגוש דן היא שאין מערכת להסעת המונים. כך באמת היו יכולים לבסס נסיעה על החלפות וליצור רשת מסודרת של קווים מהירים, אזוריים ושכונתיים כמו שצריך.
ברפורמה לפני שנתיים ניסו לסדר את הקווים רק בלי להוסיף נסיעות, בלי מערכת להסעת המונים, עם חולדאי ששם רגליים לשינויים מרחיקי לכת, והכי גרוע, בלי יד מכוונת ואחראית שתמנע כניעה לגחמות של כל מיני ועדי שכונות וגורמים שפועלים לפי אינטרסים צרים. אז מה הפלא שהיא נכשלה?
 

amit1270

New member
באוה מדה גם בבני ברק יש "תח"צ מתקדמת"

קח אותך למשל שגר בפלורנטין
בא לך לנסוע לסנטר? יש לך 72/172/129 שהתדירות המשולבת שלהם היא 2-3 דקות, וזמן הנסיעה הוא עד רבע שעה אם יש פקקים. הלוואי עלי. ואתה עוד איכשהוא גר על גבול הדרום, מה תגיד על מי שגר בדיזינגוף?

גם התח"ץ בדרום היא די טובה. מי שגר בתקווה ורוצה להגיע למרכז תל אביב יש לו את 16/204 בתדירות אסטרונומית, אפילו אם אחד מהם מגיע מפוצץ אתה יכול או לחכות עוד 2 דקות לאוטובוס הבא,או בכל זאת לעלות עליו והוא ממילא מתחיל להתרוקן בתמחת. ולמי שרוצה להגיע לעזריאלי יש את קו 7 בתדירות יפה מאד. למשל מי שגר בקריית שלום נניח יש לו את קו 17 בתדירות יפה שמגיע צ'יק צ'ק למרכז תל אביב.
באוה מדה גם בבני ברק יש "תח"צ מתקדמת"
מסכים עם תגובתו של רתם K.
 

droriko

New member
התח"ץ בבני ברק זה נושא נפרד

באוה מדה גם בבני ברק יש "תח"צ מתקדמת"
מסכים עם תגובתו של רתם K.
התח"ץ בבני ברק זה נושא נפרד
מדובר בפלח אוכלוסיה שונה שלא נוהג לצאת מהעיר שלו(אלא ם זה משפחה או לא עלינו בית חולים) ובגלל זה מתאימים לו תחבורה ציבורית אחרת. בשביל תושב בני ברק התחבורה הציבורית היא מעולה(בגלל זה גם לא נגעו בה ברפורמה)

יכול להיות שהנוסח שלי היה לא נכון, אולי התח"ץ בתל אביב לא מתקדמת,אבל היא הרבה יותר נוחה משאר הערים במטרופולין. עמוד שידרה עוד מחכה בתחנה לקו שאמור לקחת אותו לרכבת בית אריה.
 

amit1270

New member
אוקיי. נוחה, אבל ממש לא מתקדמת

התח"ץ בבני ברק זה נושא נפרד
מדובר בפלח אוכלוסיה שונה שלא נוהג לצאת מהעיר שלו(אלא ם זה משפחה או לא עלינו בית חולים) ובגלל זה מתאימים לו תחבורה ציבורית אחרת. בשביל תושב בני ברק התחבורה הציבורית היא מעולה(בגלל זה גם לא נגעו בה ברפורמה)

יכול להיות שהנוסח שלי היה לא נכון, אולי התח"ץ בתל אביב לא מתקדמת,אבל היא הרבה יותר נוחה משאר הערים במטרופולין. עמוד שידרה עוד מחכה בתחנה לקו שאמור לקחת אותו לרכבת בית אריה.
אוקיי. נוחה, אבל ממש לא מתקדמת
ואגב, אני חושב שגם בתוך גבולות תל אביב יש מקומות בלי תח"צ נוחה.
 

droriko

New member
דווקא בצפון תל אביב יש כאלה

אוקיי. נוחה, אבל ממש לא מתקדמת
ואגב, אני חושב שגם בתוך גבולות תל אביב יש מקומות בלי תח"צ נוחה.
דווקא בצפון תל אביב יש כאלה
זה במקומות שהועד שונא התח"ץ כופה עצמו על כל השכונה
 
צ"ל:רכבת קרית אריה

התח"ץ בבני ברק זה נושא נפרד
מדובר בפלח אוכלוסיה שונה שלא נוהג לצאת מהעיר שלו(אלא ם זה משפחה או לא עלינו בית חולים) ובגלל זה מתאימים לו תחבורה ציבורית אחרת. בשביל תושב בני ברק התחבורה הציבורית היא מעולה(בגלל זה גם לא נגעו בה ברפורמה)

יכול להיות שהנוסח שלי היה לא נכון, אולי התח"ץ בתל אביב לא מתקדמת,אבל היא הרבה יותר נוחה משאר הערים במטרופולין. עמוד שידרה עוד מחכה בתחנה לקו שאמור לקחת אותו לרכבת בית אריה.
צ"ל:רכבת קרית אריה
 

easylivin

New member
כי "עיתונות חוקרת" רוצה שהקוראים

אפשר גם חדשות טובות?
כתבות מעניינות אך אשמח גם לשמוע על חדשות טובות.
בניגוד לרושם אני לא חושב שהתחץ בארץ הוא הכי גרוע בעולם.
כי "עיתונות חוקרת" רוצה שהקוראים
ירגישו בעיקר רע. גם אם ידרשו מהם לכתוב על התפחתחות חיובית כלשהי, הם ימצאו תמיד דרך לצבוע את הכל בשחור: למשל יזכירו תקלות שהיו בדרך, ליקויים ישנים שתוקנו מזמן וכדומה. וזאת רק שיטה אחת מני רבות. יש ביניהם כאלה שבמרדף אחרי כותרות לא יהססו לדרוך על אנשים תמימים, חיים ומתים ובני משפחותיהם, פשוט ככה זה כשאין שום אחריות כלפי אף אחד.
 
הבעייה שזה יוצר אווירה לא טובה

כי "עיתונות חוקרת" רוצה שהקוראים
ירגישו בעיקר רע. גם אם ידרשו מהם לכתוב על התפחתחות חיובית כלשהי, הם ימצאו תמיד דרך לצבוע את הכל בשחור: למשל יזכירו תקלות שהיו בדרך, ליקויים ישנים שתוקנו מזמן וכדומה. וזאת רק שיטה אחת מני רבות. יש ביניהם כאלה שבמרדף אחרי כותרות לא יהססו לדרוך על אנשים תמימים, חיים ומתים ובני משפחותיהם, פשוט ככה זה כשאין שום אחריות כלפי אף אחד.
הבעייה שזה יוצר אווירה לא טובה
אני לא חושב שבארץ כל כך גרוע הן באופן מוחלט והן באופן יחסי.
 

טשאפק 2

New member
הטריגר לכתבות של אתמול

כי "עיתונות חוקרת" רוצה שהקוראים
ירגישו בעיקר רע. גם אם ידרשו מהם לכתוב על התפחתחות חיובית כלשהי, הם ימצאו תמיד דרך לצבוע את הכל בשחור: למשל יזכירו תקלות שהיו בדרך, ליקויים ישנים שתוקנו מזמן וכדומה. וזאת רק שיטה אחת מני רבות. יש ביניהם כאלה שבמרדף אחרי כותרות לא יהססו לדרוך על אנשים תמימים, חיים ומתים ובני משפחותיהם, פשוט ככה זה כשאין שום אחריות כלפי אף אחד.
הטריגר לכתבות של אתמול
היה דוחות מבקר המדינה. הן הדוחות והן הכתבות מתמקדים, באופן טבעי, בבעיות וכשלים שנחשפו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה