ליגת ווינר- פרוייקט פתיחת עונה לפי מחברת

ליגת ווינר- פרוייקט פתיחת עונה לפי מחברת

החלטתי לשתף יותר מידע מהמחברת. עונה חדשה מחברת חדשה.
החל מהיום אתחיל לפרסם מידע על הקבוצות בליגה הישראלית. כל יום אשתדל לפרסם קבוצה אחת או שניים ( במהלך החג לא אהיה בפורום לכן השרשור ימשיך לאחר חול המועד סוכות).
בשרשור אני אדאג לציין גם תוצאות של משחקי אימון ודעות לגבי הקבוצות לפי ההכנה שלהן לעונה הקרובה.
כנראה שיהיו ימים שהשרשור יעלם אבל אדאג כל פעם להוסיף קבוצות וז הוא יוקפץ למעלה (אני מקווה)
אני מתחיל כבר היום כי הזמן קצר והמלאכה מרובה


כל אחד מוזמן להוסיף מידע אבל בבקשה נא לשמור על הסדר. אם יש כבר מידע שלי על חיפה ותרצו להוסיף מידע או פרטים על משחקי האימון כי לא הוספתי נא להוסיף את התגובה תחת אותה קבוצה.
בבקשה זה חשוב וככה יהיה קל להוציא סיכומים לקראת פתיחת העונה.

חשוב מאוד - יתכן ויש פה ושם איזו טעות לכן אשמח להערה אם טעיתי במידע (זה יכול לקרות) ןכמובן שיהיו שחקנים שישוחררו או חדשים שיחתמו ואז ניתן לעדכן בשרשור.

תגובות שלא קשורות לקבוצות נא ללחוץ על הוסף תגובה להודעה הזאת.

תודה על הסבלנות ומקווה שזה עוזר לחברים פה בפורום
** מקווה למינימום שגיאות כתיב


אז בואו נתחיל כי העונה עושים כסף מכדורסל ישראלי


***בפתיחת המשחקים אנסה לחזות מי יהיו הקבוצות שילחמו על הירידה ומי על הפלייאוף העליון או האליפות.

חג שמח לכולם
 
מכבי חיפה

שלושה חודשים אחרי שזכתה באליפות היסטורית על חשבונה של מכבי תל אביב עברה מכבי חיפה מתיחת פנים רצינית במהלך הקיץ, כשאיבדה ארבעה שחקני חמישייה. הבכיר שבהם, גל מקל, חתם בדאלאס מאבריקס מה-NBA. בנוסף, פט קלאת'יס היווני חתם על חוזה בגובה 1.2 מיליון דולר בקזאחסטן, כאשר פול סטול וג'יימס תומאס עדיין שחקנים חופשיים.
---------------------------------------------------------------------
עמדת המאמן :
דני פרנקו
מאמן ברק נתניה בשנתיים האחרונות מחליף בתפקיד את בראד גרינברג שעבר להפועל ירושלים.
הבעלים ג'ף רוזן זוכר לפרנקו איך ניצח את חיפה ב-2009 בגמר גביע המדינה כאשר הביא תואר היסטורי להפועל חולון על חשבון הירוקים. פרנקו, 39, אימן גם את הפועל ר"ג, גלבוע/עפולה ותקופה קצרה בגליל עליון
----------------------------------------------------------------------------
הרכש המרשים של חיפה הקיץ הוא הרכז מורן רוט שהגיע ממכבי תל אביב,
רוט, 30, לא השתלב ברמה המקצועית ולא היה מחסידיו של המאמן דייויד בלאט כאשר העמיד ממוצעים נמוכים של 2.1 נקודות ו-1.9 אסיסטים בליגת העל ו-1.2 נקודות ו-1.2 אסיסטים בממוצע במסגרת היורוליג.
לפני שהגיע למכבי, רוט, בעונת 2011/12, תחת דן שמיר, הוביל את הפועל חולון לעונה קסומה שכללה מקום שלישי בפיינל פור ונבחר לחמישיית העונה ואז זכה בתואר מלך האסיסטים של הליגה עם שמונה בממוצע למשחק.
--------------------------------------------------------------------------------------
הצטרפו:
בן רייס
מהרצליה - גארד/פורוורד המתנשא ל-1.95 מ', גדל בנוער של מכבי ת"א, הצטרף לבני השרון בעונת 2008-09, אך את פריצתו לליגת העל עשה בעונה לאחר מכן בבני הרצליה. בעונה הקודמת ביצע השחקן קפיצת מדרגה נוספת ורשם 10 נקודות, 3.8 כדורים חוזרים, ו-1.6 אסיסטים בממוצע. רייס רשם את משחק השיא שלו כשקלע שיא קריירה של 27 נקודות והוריד 7 כדורים חוזרים במחזור השמיני נגד מכבי חיפה מה שהרשים מאוד את ראשי האלופה.
מהלך הקיץ ניסה רייס, בנו של שחקן העבר משה רייס ובעל דרכון גרמני, להשתחל לבונדסליגה לאחר שהוזמן למבחנים בשורות מחזיקת הגביע המקומי, אלבה ברלין אך לבסוף כאמור חתם בחיפה.
דגן יבזורי (הגיע מהגלבוע/גליל) אשר העדיף לחבור לירוקים מאשר לקבוצתו של אפי בירנבוים בהרצליה בעקבות המרחק הגאוגרפי (מתגורר בעופלה)
בעונה החולפת רשם הקלע בן ה-28 ממוצעים של 10.2 נקודות, 3.4 ריבאונדים ו-3 אסיסטים בליגה הישראלית. במסגרת הליגה הבלקנית, בה זכתה הקבוצה בשנתיים האחרונות, העמיד יבזורי 10.8 נקודות, 3.8 כ"ח ו-3 אסיסטים בממוצע.
-----------------------------------------------------------------------------
זרים:
דונטה סמית', שימשיך לעונה נוספת ברוממה, (29, 2.01), מהשחקנים הטובים ביותר בליגת העת אשתקד. ב-35 משחקים בעונה החולפת סיפק סמית' ממוצעים מרשימים של 16.8 נקודות, 5.3 כדורים חוזרים וסיים שלישי בליגה באסיסטים כשמסר 5.3 בממוצע לערב
במהלך העונה שעברה, סמית' לא הסתיר את חוסר שביעות רצונו ממאמן הקבוצה לשעבר, בראד גרינברג ואף התבטא בפני מקורביו כי לא ישוב לחיפה כל עוד גרינברג המאמן.
הרכז דויד קוביאן (1.80 מ') . השחקן הוונצואלני בן ה-25 שיחק שלוש עונות בקבוצת טורטאמונדוס דה קרבובו מהליגה הראשונה בארצו ובמהלך העונה החולפת קלע בממוצע 12.2 נקודות (37.5% מהשלוש), מסר 4.8 אסיסטים (חמישי בליגה), חטף 2.2 פעמים (רביעי בליגה) והוריד 1.5 ריבאונדים
הפורוורד בראיין רנדל (28, 2.03 מ'), חוזר לקדנצייה רביעית בישראל אחרי ששיחק שנתיים בגלבוע/גליל (איתה זכה באליפות), שנתיים בירושלים ותשעה משחקים אשתקד במדי הפועל תל אביב, בשורותיה העמיד 9.9 נקודות, 6.5 כדורים חוזרים, 1.7 אסיסטים ו-1.4 חטיפות בממוצע למשחק בעונה הסדירה.ר נדל הפגין שיפור ביכולתו במהלך סדרת הפלייאוף נגד מכבי תל אביב וסיפק שורה סטטיסטית נאה של כ-11.7 נקודות, 8 ריבאונדים, 2.3 אסיסטים ו-2 חטיפות בממוצע.
הפורוורד, בוגר מכללת אילינוי היוקרתית, קלע במהלך הקריירה 12.6 נקודות והוריד 7.1 ריבאונדים ב-88 משחקים בליגה הישראלית כאשר בפוסט-סיזן רשם רנדל 24 משחקי פלייאוף בישראל
כוכב מכללת FGCU לשעבר,שרווד בראון. בראון, 21(1.95 מ') הוביל את המכללה שלו, שדורגה 15 בדרום ארה"ב, לטורניר מכללות מדהים ולהופעה במעמד הטופ 16. הוא היה שחקנה המוביל של הסינדרלה שניצחה את המדורגת מספר 2, ג'ורג'טאון (בראון קלע 24 נקודות והוסיף 9 ריבאונדים) ואת המדורגת 7, סאן דייגו סטייט (בראון תרם 17 נקודות ו-8 ריבאונדים), במה שכאמור הוביל את הקבוצה לשלב הטופ 16 ולפעם הראשונה בהיסטוריה שמדורגת 15 כלשהי מגיעה לשלב זה. בשישה משחקי פלייאוף במדי מכללתו בעונה האחרונה, רשם בראון ממוצע של 17.2 נקודות ו-8 ריבאונדים עם 50.7% מהשדה.
בראון נבחר בעונה החולפת לשחקן העונה בקונפרנס 'האטלנטיק סאן' אחרי שקלע 15.5 נקודות והוריד 6.5 ריבאונדים למשחק
הפאוור פורוורד, אייק אופוג'בו (28) יליד סן אנטוניו, טקסס, שיחק ארבע עונות בין השנים 2003-2007 במכללת "סאוטרן מאטהודיסט יונברסיטי" ממחוז 1 ב-NCAA. במהלך עונתו האחרונה, מונה לקפטן הקבוצה וקלע 14.2 נק' (עשירי בקונפרנס), אסף 7.6 ריבאונדים (שני בקונפרנס) והוסיף גם אסיסט אחד ו-1.2 חטיפות למשחק, כשקלע ב-45.3% מעבר לקשת השלוש.
לאחרונה הוליך את קבוצת טורוס דה נואבו לארדו מהליגה הראשונה במקסיקו לאליפות השנייה בתולדותיה כשקלע בממוצע 21.3 נק' והוריד 7.1 כדורים חוזרים בסדרת הגמר.
במשחק המכריע, קלע אופוג'בו 30 נקודות אליהן הוסיף 5 ריבאונדים, מה שהעניק לו את תואר ה-MVP של הסדרה. בקבוצה ניסו בעבר להביא את השחקן לישראל אלא שהמאמן דאז, מיקי גורקה, עצר את המהלך.
אפוג'בו שמחזיק באזרחות ניגרית ואמריקאית, זכה במדליית ארד עם נבחרת ניגריה באליפות אפריקה במדגסקר בשנת 2011. במהלך הקריירה, אפוג'בו שיחק בבלגיה, מקסיקו, ונצאולה, ארגנטינה, פורטו ריקו והרפובליקה הדומיניקנית.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
נשארו:
הקפטן עידו קוז'יקרו,אורי קוקיה ואלכס צ'וברוביץ'. והצעירים תומר בר אבן ולירז אריאלי.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
עזבו/שוחררו:
המאמן בראד גרינברג ששחתם בירושלים.
ג'יימס תומאס, פט קלאת'ס ווגל מקל שעבר לשחק ב NBA.
הגארדים ליאור שגב ובראיין כהן עליהם חיפה לא מימשה האופציה והפורוורד/סנטר הישראלי אנטון שוטבין, שהאריך בראשית הקיץ את חוזהו במועדון אבל שוחרר לבקשתו מן הקבוצה וחתם לעונה אחת לגלבוע/גליל.

הגארד הדני-ישראלי, חנן קולמן. בעונה החולפת סבל קולמן מחוסר מזל ופציעות בקרסול ובידו הקולעת והחסיר את רוב העונה. לקראת הסיום חזר לסגל של גרינברג והפגין כושר קליעה מרשים שעמד על 53% מחוץ לקשת והראה שילוב נהדר עם מקל בקו האחורי. קולמן העמיד בסך הכל ממוצעים של 2.5 נקודות, ו-0.4 אסיסטים ב-7 בבמוצע ב-15 משחקים.
שוחרר בטרם הספיק להתאמן:
הירוקים שהחתימו את קרוויל בריסטול בן ה-24 על חוזה לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת, הכניסו סעיף יציאה בחוזהו עד לראשון בנובמבר. במועדון ניסו להשאילו לשנת התחשלות בליגה הלאומית, אך לאחר שהמ"ומ עם מגדל העמק עלה על שרטון ולאור חוסר הביקוש על שירותיו, שוחרר בריסטול מן הקבוצה.
-------------------------------------
הכנות לעונה הקרובה:
מכבי חיפה תקיים משחק אימון ראשון ביום רביעי בשעה 13:00, ברוממה מול העולה החדשה לליגה הלאומית, הפועל מגדל העמק (ייחסרו מספר שחקני סגל בכירים, ביניהם הקפטן עידו קוז'יקרו, אורי קוקיה, הפורוורד דונטה סמית' והגארד דייויד קיובאן).
במוצאי שבת בשעה 20:00 יארחו החיפאים את הפועל אילת (סגור לקהל) וביום שלישי בעוד שבוע ב-13:00 את ברק נתניה. בין ה-29-30 לחודש הקבוצה תשתתף בטורניר פתאל ותפגוש בחצי הגמר את הפועל ת"א. לאחר מכן תצא הקבוצה לשלושה משחקי הכנה נגד קבוצות NBA החל מה-8 באוקטובר.
*****[ מתוך כתבה באתר ONE]
-------------------------------------------------------------------------------------
לסיכום:
אחרי האליפות ההיסטורית והמחמאות שנשפכו מכל עבר על הפרוייקט של ג'ף רוזן, הנחיתה לקרקע עבור אנשי מכבי חיפה כואבת מאוד והיא נכשלה הקיץ בניסיון לשמר את הצוות המקצועי וסגל השחקנים.
מהצוות המצליח על הקווים נשאר שריד בודד. המאמן בראד גרינברג ברח לפרוייקט הטרי בירושלים ועוזרו, רמי הדר, נטש את הספינה במהלך הפלייאוף בעונה שעברה וחתם בעפולה. רק העוזר השני, עופר רחימי, ממשיך במערכת.
--------------------------------------------------------------------------------------
הערות:
בצל בנייתה של אלופת המדינה, מכבי חיפה לעונה הקרובה, נחש
 
הפועל גלבוע/גליל

גלבוע גליל פתחה את הכנותיה לעונה החדשה עם מאמן חדש וסגל שנבנה כמעט מאפס.
השינוי המשמעותי ביותר בגלבוע בקיץ הנוכחי היה עזיבתו של ליאור ליובין ומינויו של שרון דרוקר, שהדריך בעונה שעברה את הפועל ירושלים
--------------------------------------
עמדת המאמן:
הפועל גלבוע/גליל החתימה את שרון דרוקר, מאמן הפועל ירושלים בעונה וחצי האחרונות. דרוקר יגיע לגן נר לאחר שיחרורו של ליאור ליובין ששימש כמאמן הקבוצה
בשלוש השנים האחרונות.
דרוקר, שאימן בעברו בבלגיה, ליטא, רוסיה, ויוון, וזכה עם ירושלים בגביע יול"ב ב-2004, בגביע האתגר של פיב"א עם אוראל גרייט הרוסית, באליפות ובגביע
הבלגי עם אוסטנד וכן הוביל את ירושלים העונה לחצי גמר גביע המדינה וחצי הפלייאוף.
---------------------------------------------------------
הצטרפו:
הפורוורד/סנטר הישראלי של מכבי חיפה בעונה שעברה, אנטון שוטבין חתם לעונה אחת בקבוצה.
אשתקד סיפק שוטבין 22 הופעות במדי האלופה ורשם 2.8 נקודות ו-0.7 כדורים חוזרים בשש דקות בממוצע למשחק. לחיפה הגיע שוטבין אחרי ששיחק במדי סגנית האלופה דאז, מכבי אשדוד והעמיד ממוצעים של 3.5 נקודות ו-1.6 ריבאונדים. באותה עונה אף רשם שיא הקריירה בנקודות בליגת העל במשחק מול בני השרון כשקלע 14 נק' ב-11 דקות.
חואקין שוכמן (18, 1.92 מ'), בוגר מחלקת הנוער חתם בגלבוע גליל לארבע השנים הקרובות. ההחתמה השלישית היא החתמתו של בר ראובן (21, 2.07 מ') ששיחק בעונה החולפת בעירוני קריית אתא וחתם לשלוש השנים הקרובות.
טוני יאנגר (33, 1.98 מ') ששיחק בעונה החולפת בהפועל אילת.
שתקד רשם הגארד שורה סטטיסטית של 4.6 נקודות, 2.7 ריבאונדים ו-1.2 אסיסטים ב-19.5 דקות בממוצע למשחק בקבוצה של עודד קטש. לפני שנתיים
שיחק יאנגר בעירוני קריית אתא מהליגה הלאומית, שם רשם ממוצע של 19.1 נקודות למשחק, לפני שהוחתם ע"י אילת. משחק השיא של יאנגר בעונה שעברה היה בניצחון הקבוצה הדרומית על אשקלון, במהלכו קלע 16 נקודות עם 4 מ-5 מחוץ לקשת.
יאנגר, שקיבל בקיץ שעבר אזרחות ישראלית וישחק בגלבוע על תקן ישראלי, שיחק בעבר גם בקרית ביאליק, מכבי ראשל"צ וברק נתניה.

הגארד היהודי-אמריקאי, סטו דאגלס, בוגר מכללת מישיגן, ששיחק בעונה החולפת בליגה הספרדית השנייה.
דאגלס (24, 1.91), הרשים מאוד בעונה החולפת והעמיד ממוצעים של 10 נקודות ב-44% מהשדה במדי פלנסה הספרדית ו-8 נקודות ו-2.5 כדורים חוזרים
בעונתו האחרונה בקולג'. דאגלס היה מבוקש מאוד על ידי מאמן מכבי חיפה, בראד גרינברג
-------------------------------------------------
זרים:
הפאוור-פורוורד הקרואטי, דראגו פאסליץ' (29, 2.08), פאסליץ', בוגר מחלקת הנוער של ספליט, התאמן עד לאחרונה עם גארד מכבי תל אביב לשעבר, קית' לנגפורד, בשורות ארמאני מילאנו האיטלקית, במדיה חתם על חוזה קדם עונה.
לאחר שנתיים מוצלחות בקבוצה הבוגרת של ספליט שכללו 12 נקודות בממוצע ביול"ב קאפ ו-14.3 נקודות ו-6 כדורים חוזרים בליגה האדריאטית, עבר פאסליץ' לאולקר הטורקית ואף שיחק נגד דרוקר כשזה אימן באוראל גרייט הרוסית.
לאחר מכן נדד לליגת היוונית שם חבר לפאוק סלוניקי ורשם 11.2 נקודות ו-6 ריבאונדים בממוצע לפני שעבר לשלוש עונות לליגה הספרדית הבכירה כשחתם בבילבאו לשנתיים ואוברידאו. ב-2010 הצטרף לחזר לקרואטיה וחתם במדי זאגרב והעמיד ממוצעי יורוליג של 9.1 נקודות ו-4.7 כדורים חוזרים אך עזב במהלך העונה למאריופול האוקראינית.
לפני שנתיים סיפק עונה מצויינת במדי דומז'לה הסלובנית כשהעמיד 14 נקודות ו-6.2 ריבאונדים במסגרת הליגה האדריאית ו-12.7 נקודות ו-5.5 ריבאונדים
בזירה המקומית.
בעונה שעברה סיפק עונה טובה בשורות טורק טלקום אנקרה הטורקית כשהעמיד 11.3 נקודות (36% מחוץ לקשת ו-75% מקו העונשין), 5.6 ריבאונדים ו-1.2 אסיסיטים.
פאסליץ', נחשב לריבאונדר ברמה מאוד גבוהה ואף סיים שני לסנטר גולדן סטייט, אנדרו בוגוט, באליפות ב-2003 בנבחרת הנוער של קרואטיה.

אדריאן בנקס שחקנה של וארזה האיטלקית בעונה החולפת, חתם בגלבוע/גליל לעונה. בעברו, שיחק השחקן שנתיים בקופסל במדי ברק נתניה.
בנקס שעתיד להתחתן עם ביתו של דייויד קולבן (מבעלי ברק נתניה), הסכים לוותר על סכום כסף רב ולאחר שהרוויח 160 אלף דולר באיטליה, סיכם בגלבוע על כ -100 אלף דולר.
בנקס, בוגר מכללת ארקנסאו משנת 2008, העביר שנתיים טובות בבלגיה. לאחר מכן הגיע ארצה וחתם בנתניה, אותה הוביל לגמר גביע המדינה ועמה גם זכה בתחרות ההטבעות באולסטאר.
בעונתו השנייה בנתניה סיים בנקס כקלע המצטיין בליגה עם 21.5 נקודות בממוצע אליהן הוסיף 2.8 ריבאונדים, 3.2 אסיסטים ו-1.5 חטיפות למשחק.
בוארזה סיפק בנקס ממוצעים של 14 נקודות, 2.5 כדורים חוזרים ו-1.3 אסיסיטים ב-40 משחקים והוביל את הקוצה האיטקלית לחצי גמר הפלייאוף בסדרה
מטורפת נגד סיינה, שהסתיימה בשבעה משחקים.

הפורוורד האמריקאי בן ה-24, ריק ג'קסון.
ג'קסון, בוגר מכללת סריקיוז, העמיד בעונתו האחרונה בקולג' ממוצעים של 13.1 נקודות, 10.3 ריבאונדים ו-2.5 חסימות בממוצע למשחק. לפני שנתיים שיחק הפורוורד ברואן הצרפתית ואת העונה החולפת העביר בליגת הפיתוח של ה-NBA במדי אוסטין טורוס כשרשם ממוצעים של דאבל-דאבל עם 10 נקודות ו-10 כדורים חוזרים.

הגארד, ג'ראלד רובינסון (23, 1.85),רובינסון שיחק בעונה בחולפת בלובן הבלגית, שם רשם ממוצעים של 14.5 נקודות, 2.9 רבאונדים ו-2 אסיסטים.
רובינסון, שיחק במדי ממפיס גריזליס בליגת הקיץ והרשים מאוד כשסיים עם 14 נקודות ושמונה אסיסטים.
בקיץ שעבר שיחק במחנה הרוקיס היוקרתי בפורטסמות' והרשים מאוד בשלושה משחקים כשסיים ראשון במחנה באחוזים מחוץ לקשת עם 57% וחמישי באסיסטים עם חמישה למשחק.
-------------------------------------------------
ישראלים :
קפטן הקבוצה עמית שמחון גובה: 2.06 עמדה: ס. פורוורד
ברק פלג גובה: 2.01 עמדה: פ.פורוורד
נמרוד טישמן גובה: 1.97 עמדה:רכז
בר ראובן גובה: 2.04 עמדה: סנטר
ריק ג'אקסון גובה: 1.93 עמדה:גארד
-------------------------------------------------------------------
עזבו:
הגארד, יועד בית יוסף. (26, 1.82) בעונה שעברה בית יוסף מיעט לקבל הזדמנויות לשחק והעמיד 3.8 נקודות ו-1.5 אסיסיט בממוצע בליגה הבלקנית ו-2.4 נקודות ו-1.6 אסיסטים בזירה המקומי.
--------------------------------------------------------------------------------------
הכנה לעונה הקרובה :
11/9 הפסד למכבי נתניה ב משחק אימון 69:83
קלעו לגלבוע: ריק ג'קסון 16 נקודות ו-11 כדורים חוזרים. סטו דאגלס 13, אנטון שוטבין 9, ג'ראלד רובינסון 8, נמרוד טישמן 7, אדריאן בנקס 6 עמית שמחון 5 וטוני יאנגר 2.
במהלך ההכנה לעונה תצא הקבוצה למחנה אימונים בפולין.
 

tipwin

New member
שאפו

כול הכבוד על היוזמה אשרייך מי יתן ותתרום לכול הפורום שנה של זכיות
 
בני הרצליה

עונה נוסטלגית למדי נפתחה באופן רשמי בהרצליה עם אימון הפתיחה של הקבוצה המקומית, שהצליחה להחזיר לשורותיה את המאמן הוותיק, אפי בירנבוים והפורוורד הנהדר, אנדודי איבי, ששיתפו בעבר פעולה בימי האיחוד בין רעננה להרצליה, אז נקראה הקבוצה בני השרון.

צוות האימון:
לצידו של בירנבוים על הקווים יעמוד עוזר המאמן, דרור כהן, שמגיע אחרי שלוש עונות כעוזר בהפועל ירושלים.
מאמן הכושר של בני הרצליה, יהיה רוני גוטליב חוזר גם לעבוד בבני הרצליה לאחר שעבד בבני השרון תחת אפי בירנבוים בעונת 07/08.

מהקבוצה הכושלת של העונה שעברה נשארו רק הצעירים גיא לביא, אליאב אוחנון ורועי איילון.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
זרים: (כולם חדשים)
הפורוורד האמריקני, כריס וורן. פתח את העונה שעברה באבלינו האיטלקית וסיפק חמישה משחקים, ביניהם ניצחון משכנע על מילאנו בו קלע 16 נקודות והוסיף שבעה כדורים חוזרים, לפני שנפצע ברגל וסיים את העונה עם ממוצעים של 9.2 נקודות, 3.4 ריבאונדים ו-1.2 אסיסטים בממוצע.
וורן החל את הקריירה במדי פנתרס אגוסלינטס המקסיקנית ומיד זכה באליפות המקומית. במהלך עונת 2005-2006 חתם בשורות ציבונה זאגרב הקרואטית
במדיה רשם שמונה הופעות ביורוליג, שם העמיד ממוצעים של 8.1 נקודות ב-54% מחוץ לקשת
הפורוורד, המתנשא לגובה 1.96 מטרים זכור לעכברי הכדורסל כשהופיע ב-2012 בגמר הליגה האדריאטית במדי צדוויטה זאגרב, עימה הפסיד למכבי תל אביב 87:77. וורן סיים כקלע המצטיין של משחק הגמר עם 24 נקודות.
אחרי שנתיים מוצלחות נוספות עם ציבונה שכללו זכייה בשתי אליפויות, עבר לקדנצייה ראשונה באבלינו האיטלקית. וורן הרשים מאוד באיטליה וסיים עם 14.8 נקודות, 5 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו-2.3 חטיפות בליגה המקומית. ביורוליג שיפר ממוצעיו וסיים חמישי במפעל בנקודות עם 16.2 בממוצע למשחק כשהוא פוגע ב-36% מחוץ לקשת ותורם 5 כדורים חוזרים ו-2.7 אסיסטים במשחק.
לאחר מכן, ב-2009, נדד לליגה הבכירה באירופה כשהצטרף לבילבאו הספרדית ורשם 7.5 נקודות ו-2.2 ריבאונדים בעונתו השנייה בבילבאו שהסתיים במסע מדהים בגמר ליגת ה-ACB.
לקראת עונת 2011-12 חזר לקרואטיה וחתם בצדוויטה זאגרב, עימה זכה בגביע המקומי והעמיד 12 נקודות בבמוצע בליגה האדריאטית, 9.7 נקודות ביורוקאפ ו-9.4 נקודות בליגה המקומית

הפורוורד אנדודי איבי (2.06, 29), אשר חוזר לשרון אחרי ששיחק בשורותיה בעונת 2007-08, ישוב לשתף פעולה עם המאמן אפי בירנבוים שאימן אותו גם בקדנציה הקודמת בקבוצת בני השרון.‬ ‫
איבי זכור לטובה לאוהדי השרון מהקדנציה באולם מטרווסט ברעננה, אז היה מהזרים המצטיינים בליגה כשהוא מעמיד ממוצעים של 14.4 נק', 8.5 ריב', 1.5 חט' ו-1.1 חסימות בממוצע למשחק כשבהנהגתו הציגה בני השרון את אחת העונות היותר טובות שלה, כשבין היתר ניצחה את מכבי ת"א שלוש פעמים בעונה הסדירה, העפילה לפיינל פור הישראלי וסיימה במקום השלישי.
אחרי עונת פריצה ברעננה, איבי עבר לשחק באיטליה ונדד בין הליגה הראשונה לשנייה, שם נבחר פעמיים לשחקן ההגנה הטוב בליגה. את העונה החולפת החל באוולינו מהליגה הראשונה באיטליה, שם העמיד ממוצעים 10.5 נק', 6.8 ריב' ו-1.5 חס' בממוצע למשחק, אבל בצדמבר, אחרי חילופי מאמנים, ביקש איבי לעזוב את ושני הצדדים הגיעו להסכמה על ביטול ההסכם.
בתיכון נחשב איבי לאחד מהכישרונות הכדורסל הגדולים בארה״ב ואף נבחר בסיבוב הראשון בדראפט על ידי מינסוטה

הפורוורד-סנטר, ג'אקים דונאלדסון, שהגיע מהליגה הספרדית הבכירהדונאלדסון בן ה-29, יכול לשחק בשתי עמדות הפנים והעביר את רוב הקריירה האירופית שלו בספרד. הוא טיפס מהליגה השלישית עד הליגה הראשונה, בה העביר את מרבית שנותיו במדי קנאריה.
הוא שיחק שנתיים בקבוצה בליגה השלישית ושלוש שנים בליגה השנייה (עם הפסקה באמצע כשעבר לשחק בליגה הראשונה במדי מנורקה). את המשימה הוא השלים סוף סוף כשזכה לעלות את קבוצתו לליגה הראשונה, שם המשיך לשחק עמה.

הגארד האמריקאי-ניגרי מייקל אומה.
אחרי אומה חיזרו לא מעט קבוצות בליגה, אלא שהגארד בחר בסופו של דבר בקבוצה מהשרון לאור המלצות משחקני עבר של הקבוצה, ביניהם רומל בק, ששיחק עימו במכללת UNLV.
אומה (29, 1.88) הוא קומבו-גארד אתלטי עם קליעה טובה מאוד מבחוץ ובעל ניסיון רב באירופה, כשבין היתר שיחק שלוש שנים בגרמניה ושנתיים בליגה השנייה בספרד שם זכה פעמיים באליפות הליגה והעלה את קבוצתו לליגת ה-ACB.
בשנה האחרונה שיחק אומה בקבוצת טרנטו מהליגה השנייה באיטליה, איתה הגיע לחצי גמר הפלייאוף וזכה בגביע. ב-35 משחקים הוא העמיד ממוצעים של 17.1 נק', 3.3 ריב' ו-2 אס' ב-31.8 דקות בממוצע.
אומה שיחק לפני כן שנתיים במדי גיסן 46 מהליגה הגרמנית הבכירה ורשם 13.8 נקודות עם 43% לשלוש בעונתו השנייה. לאחר מכן נדד לליגת המשנה בספרד וזכה באליפות עם מאנורקה עימה העפיל לליגת ה-ACB. מיד לאחר מכן חתם במורסיה הספרדית וסיפק 11.2 נקודות ו-2.3 אסיסטים בממוצע.
בעונת 2011-12 שיחק בוויאדוליד מהליגה הספרדית, אך שוחרר לאחר תשעה משחקים ועבר לניו יורק פאנטומס, במדיה סיפק שורה סטטיסטית נאה של 12.2 נקודות (שני בליגה מקו העונשין עם 90%), 3.3 ריבאונדים ו-2 אסיסטים בממוצע.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ישראלים:
הסנטר עידן זלמנסון שגדל במכבי תל אביב. זלמנסון (18, 2.08), שהוביל הקיץ את נבחרת הנוער באליפות אירופה לדרג ב' במקדוניה, שם העמיד 11.6 נקודות ו-4.6 ריבאונדים בממוצע בתשעה משחקים, חתם על חוזה ארוך טווח לארבע עונות בקבוצתו של אפי בירונבוים.
זלמנסון, ילד באר יעקב, שיחק מזה שנתיים בקבוצתו של מאמן מכבי דייויד בלאט ואף זכה עם המועדון באליפות המקומית, שני גביעי מדינה ובליגה האדריאטית שם רשם 2 נקודות וכדור חוזר אחד בממוצע בשלושה משחקים.
זלמנסון נרשם בדפי ההיסטוריה כשחקן השני הצעיר ביותר שקולע עבור מכבי לאחר שמיקי ברקוביץ' השכיל לקלוע לצהובים בגיל 15 וחצי.

אבירם זלקוביץ', בן ה 23 (1.93) פורוורד עירוני נהריה בעונה החולפת העמיד ממוצעים של 17.3 נקודות ו-5 ריבאונדים בממוצע למשחק ואף נבחר לחמישיית העונה בליגה. לפני כן שיחק ב אליצור כוכב יאיר והפועל ת"א .

אבי בן שימול רכז הפועל אילת בעונה החולפת.

המתאזרח דן גרונפלד.
גרונפלד בן ה-29 (1.98), שהחל את הקריירה בישראל בבני שרון ולאחר שהצטיין בטורניר המכבייה עם נבחרת ארה"ב וזכה ב-MVP של המשחקים, חוזר לקדנצייה נוספת בתקווה לשכוח מהשנתיים האפורות שהעביר בשורות הפועל ירושלים. הפאוור-פורוורד ינסה לשחזר את היכולת הטובה שלו שזכורה לאוהדי הרצליה.
בקדנציה הקודמת של גרונפלד בקבוצה, הוא היה אחד מהישראלים הטובים בליגה, כשהוא העמיד ממוצעים של 14.1 נק', 4.3 ריב' ו-2.0 אסיסטים בממוצע למשחק

עוז בלייזר שחקן הפועל עפולה בעונה הקודמת (לפי מה שאומרים שחקן מאוד מוכשר שעובד מאוד קשה באימונים)

רועי איילון (17, 1.91) הוא עוד תוצר מוצלח של מחלקת הנוער של בני הרצליה ותיכון היובל.
איילון הוא גארד פיזי וקשוח בכל קליעה מצויינת מכל הטווחים אשר מתאמן עם הקבוצה הבוגרת מראשית העונה שעברה. איילון, שזכה בשנה שעברה עם בית הספר היובל באליפות הארצית לתיכונים, שותף ב-4 משחקים בליגת העל במדי בני השרון איתה רשם את משחק השיא שלו בניצחון הקבוצה על מכבי חיפה כאשר קיבל 13 דקות מהמאמן אריאל בית הלחמי וגמל על האמון עם 7 נקודות, 2 ריבאונדים ואסיסט.

אליאב אוחנון (18, 1.99) הוא אחיהם הצעיר של איציק וליאל אוחנון . שיחק לפני שנה במדי נבחרת הנוער באליפות אירופה דרג ב' ורשם 7.1 נקודות, 5.3 ריבאונדים ו-2.2 אסיסטים למשחק ב-25 דקות לערב. אוחנון סיים זה מכבר את המחזור הראשון של האקדמיה בוינגייט
---------------------------------------------------------------------------------------------------
עזבו:
בן רייס
(עבר לחיפה) 10 נקודות, 3.8 כדורים חוזרים, ו-1.6 אסיסטים בממוצע.
אף אחד מהזרים מהעונה הקודמת לא נשארו
----------------------------------------------------------------------------------
הכנות לעונה הקרובה:
ניצחון במשחק אימון על הפועל חולון 72-62 באולם הפחים.
קלעו להרצליה: ג'אקים דונלסון 19, מייק אומה 12, דן גרונפלד ואנדודי איבי 8 כ"א, אבי בן שימול 7, כריס וורן 6, עידן זלמנסון 4, אבירם זליקוביץ' ועוז בלייזר 3 כ"א, גיא לביא 2
 

eran moore

New member
שאפו ענק, בהחלט כל הכבוד...!!!

נראה לי שהמעטת מכוחה של מכבי חיפה שתדבר השנה חזק מאד , שילוב מעולה של זרים וישראלים יחד עם מאמן ששחקנים משחקים בשבילו. ההחתמה האחרונה של דונטה סמית
הוכיחה שחיפה חושבת בגדול ולדעתי אם המשחקים באירופה לא יכבידו על הקבוצה (רוטציה פציעות וכדומה) היא תגיע לגמר עונה שנייה ברציפות.
 
חיפה תדבר חזק בצמרת זה בטוח. הכוונה היתה

להתנהלות הקבועה של המועדון בכל הנוגע לשימור הסגל והשקט שאין תמיד מסביב לקבוצה.
עדיין לא ראינו את הקבוצה אבל חיפה איבדה כמה ברגים חשובים שהביאו לה את האליפות . בראשונה המאמן גרינברג שלא הערכתי אותו עד הגמר שבו ניצחה את מכבי (עשה בית ספר לבלאט) גל מקל ופט קלאס. אפילו פול סטול הבעייתי נתן כמה הצגות שסחפו את חיפה בסדרות הפלייאוף.
רוט הוא בורג חשוב וכנראה שגם הזרים יהיו טובים. שימו לב שלחיפה יש תמיד בעיה שההיא מביאה שחקנים אמריקאים בעייתים. מאוד כשרונים אבל תמיד בעייתים. כל שנה יש סיפור סיב אחד הזרים. לפני שתי עונות בערך דיברו על איזה ג'ורדן החדש שהיע לקבוצה (לא זוכר את שמו) והוא כמעט ולא שיחק בקבוצה. כל שנה הסגל מוחלף כמעט במלואו. לכן אני חושב שהנחיתה מהאליפות לא תהיה רכה והיו הרבה בעיות בדרך.
חלק מהקבוצות השנה בליגה נחלשו או הביאו הרבה צעירים ישראלים ולכן חיפה תהיה מועמדת שוב לפיינל פור אבל אני צופה פה ושם הפסדים כואבים עליות ומורדות.
 
מכבי אשדוד

לפי התנהלות טרום העונה של הקבוצה הדרומית, נדמה כי הפעם פתיחת העונה נעשתה באופן מתוכנן ומחושב מאוד. לראשונה מזה מספר שנים, הגיע שקט מצד ההנהלה ואמונה בדרכו של המאמן הצעיר, נתי כהן, שמגבש לאט את הקבוצה סביב החזון שהציג בעת שחתם כמאמנה.
אשדוד קיימה היום מסיבת עיתונאים רשמית לקראת פתיחת עונת 2013/14 בה הציגה לראווה את הצוות המקצועי וסגל השחקנים המחודש שנבנה במהלך הקיץ.
היו״ר יורם אסרף :״אנחנו מתחילים היום דרך חדשה ותהליך שלם. במהלך ההיערכות לעונה הזאת, נעשתה פעילות מאוד מורכבת ברמה המקצועית על מנת לבנות תלכיד לטווח הארוך. הצערנו את הקבוצה ואת צוות המאמנים ואנחנו חושבים קדימה״.

עמדת המאמן:
בקיץ אשדוד נפרדה מצוות האימון שלה, עופר ברקוביץ' וליאור רוזן בשלוש השנים האחרונות, ומינתה את נתי כהן למאמן ראשי.
נתי כהן בן ה-39, אימן בעונה החולפת את אליצור יבנה ונכנס השנה לנעליו הגדולות של המאמן עופר ברקוביץ׳. בעברו שימש כעוזרו של עודד קטש בהפועל גלבוע/גליל.
-------------------------
ישראלים:
הקפטן והשריד היחיד מסגל הקבוצה בעונה שעברה הוא משה מזרחי.
הצטרפו:
גל איתן
, רכזה של הפועל תל אביב בשלוש העונות האחרונות. איתן בן ה-25, שגדל במחלקת הנוער של הפועל תל אביב והיה חלק מרכזי בקבוצת הנוער שזכתה בגביע המדינה על חשבון היריבה העירונית, מכיר מצויין את המערכת באשדוד מאחר ושיחק בשורותיה בעונת 2008/09 כאשר רשם 10.5 נקודות ו-2.2 אסיסטים בממוצע למשחק בעונה שהסתיימה כמעט בהעפלה לליגת העל. בעונה החולפת במדי האדומים, שהגיעו עד לרבע גמר הפלייאוף, שם הפסידו למכבי ת״א בסוויפ, העמיד איתן ממוצעים של 4.1 נקודות, 1.7 ריבאונדים ו-1.6 אסיסטים.

ליאור ליפשיץ

אלעד הופמן
, (גארד) שמצטרף באשדוד למאמנו בעונה החולפת, נתי כהן, חוזר לקדנצייה שלישית בליגת העל לאחר ששיחק 22 משחקים במדי אליצור אשקלון בעונת 2009/10. בעונה האחרונה העמיד הופמן, המתנשא לגובה 1.92 מטרים, 14.8 נקודות, 5.2 כדורים חוזרים ו-4 אסיסטים למשחק ב-33 דקות בממוצע. הופמן בן ה-28, מגיע לתחנתו השישית בקריירה אחרי ששיחק בשורות אליצור רמלה ומכבי הוד השרון מהלאומית, וגליל עליון, בני השרון ואשקלון מליגת הע
עמית ביר-כץ הסנטר שישחק בגלבוע/גליל בשנתיים האחרונות, (2.08 25), רשם 2 נקודות ו-1.7 כ"ח בממוצע בליגה הישראל ו-4.6 נקודות ו-1.8 ריבאונדים בליגה הבלקנית.

אור קהל הצעיר שבונים עליו לטווח הרחוק.

שון לבנובסקי, שפתח את העונה החולפת בשורות מכבי חיפה, עימה רשם חמישה משחקים, ירד לליגה הלאומית למכבי קריית ביאליק בשורותיה שיחק 22 משחקים וסיפק 10 נקודות ו-4.4 כדורים חוזרים בממוצע למשחק.
בעונת 2010-2011 חתם לבנובסקי במכבי תל אביב על חוזה ארוך טווח ונחשב להבטחה גדולה, אך הופיע בשלושה משחקים בלבד. בעונה שלאחר מכן עבר לחיפה, רשם 12 משחקים בליגת העל והעמיד ממוצעים של 0.7 נקודות וריבאונד אחד בממוצע.

זרים:
הפורוורד בוגר מכללת אוקלהומה סיטי, אולי ביילי בן ה-28.
ביילי, המתנשא לגובה 2.01 מטרים, מגיע לישראל לאחר ששיחק אשתקד בוונצוואלה במדי פאנטרס מירנאדה, שם סיים כקלע הרביעי בטיבו בליגה עם 19.6 נקודות למשחק אליהן הוסיף 5.8 ריבאונדים ו-1.3 אסיסטים.
בעברו שיחק ביילי ברפובליקה הדומיניקנית, בלגיה, מקסיקו, ארגנטינה, אורוגוואי, שווייץ, וצ'כיה. ביילי רשם שלוש שנים במכללת ראטגרס, אך משלא קיבל הזדמנות ממשית, עזב לקראת לליגת ה-NAIA לאוקלהומה לקראת עונתו הרביעית והאחרונה שם סיפק 18.7 נקודות ו-8.3 כדורים חוזרים.

הגארד האמריקאי, קני הייז.
הייז בוגר מכללת איניברסיטת מיאמי, שימש אשתקד כרכז בגן נר כאשר באשדוד יתופקד כסקנד-גארד על יד גל איתן, ליאור ליפשיץ ואלעד הופמן. בשנתו האחרונה של הייז בקולג' רשם 14.9 נקודות, 3.1 אסיסטים ו-2.9 ריבאונדים.
את שנותיו הראשונות מחוץ למכללה העביר במיין מליגת הפיתוח, כשבשנה השנייה שיפר את משחקו בצורה ניכרת והעמיד ממוצעים של 17.1 נקודות, 5.2 אסיסטים ו-4.1 ריבאונדים. בעונה החולפת בגלבוע רשם ב-30 משחקים 9 נקודות, 3.3 אסיסטים ו-2.5 ריבאונדים.

מרקוס דאב. שחקנה של אליצור אשקלון בעונה החולפת, בשורותיה העמיד ממוצעים של 15 נקודות ו-9 כדורים חוזרים למשחק, יחתום על חוזה לעונה אחת ויחזק את הקו הקדמי של נתי כהן. הפורוורד האמריקאי בן ה-28 שמתנשא לגובה 2.06 מטרים, היה מנקודות האור של אשקלון בעונה האחרונה.
אב, בוגר מכללת אוקלהומה סטייט, בעל היסטוריה בליגה הבלגית, בטאיוואן, ובמספר קבוצות בליגת הפיתוח של ה-NBA כאשר לפני שנתיים שיחק במדי דקוטה וויזארדס ורשם 13.5 נקודות ו-6.8 ריבאונדים בממוצע.

הפורוורד ראיין פירסון. בן 23 שיגיע ארצה לאחר עונה בליגה האוקראינית, שם רשם 15.6 נקודות ו-6.6 ריבאונדים בממוצע במדי הוברלה. פירסון, 1.98, בעל עבר של קריירת מכללות במדי ג'ורג' מייסון במדיה העמיד 14.2 נקודות ו-6.7 כדורים חוזרים בממוצע בעונתו האחרונה.

--------------------------
הערות:
אשדוד ואליצור יבנה מהלאומית סיכמו ביניהן על שיתוף פעולה ראשון מסוגו בעונה הבאה בנושא "הכרטיס הכפול" כאשר חיבור זה יאפשר שילוב שני שחקנים צעירים עד גיל 22 אשר יירשמו לשחק באשדוד בליגה הראשונה וביבנה במסגרת הליגה הלאומית.

כרגע נראה שלפי הסגל והשאיפות של המועדון (בונים קבוצה לטווח הרחוק) שאשדוד תבלה העונה בחלק התחתון של הטבלה.
 
ברק נתניה

לנתניה שהייתה אחת מהקבוצות המפתיעות בעונה שעברה יש סגל חדש לחלוטין. שילוב של שחקנים רעבים ו-וותיקים לצד צעירים שגדלו במועדון כאשר שלושה מתוך ארבעת הזרים של הקבוצה בעלי עבר בליגה הבכירה. לפי מה שהבנתי הקבוצה ערכה קיצוצים דרסטיים בתקציב הקבוצה לעונה הקרובה ומחזיקה בגל המון שחקנים צעירים..
--------------------------------------------
עמדת המאמן
רובי בלינקו
שחזר לקדנצייה שנייה במועדון ולליגת העל בפעם הראשונה מאז אימן את אליצור אשקלון בשנת 2009 ויחליף בתפקיד את דני פרנקו שמסיים את תפקידו במועדון לאחר שנתיים מוצלחות.
בלינקו, שאימן בשלוש השנים האחרונות באקדמיה לכדורסל בווינגייט (לא אימן אף קבוצה ב 3 שנים האלו) , החליף בתפקיד את דני פרנקו, שהוביל את נתניה לעונה מרתקת שכללה סדרת רבע גמר פלייאוף חמה נגד הפועל ירושלים ועזב למכבי חיפה, מחזיק במאזן של 17 ניצחונות לעומת 36 הפסדים ב-53 משחקים שהעביר בליגה הישראלית הבכירה.
יניב בורגר, ששימש כעוזרו של דני פרנקו בעונה החולפת, חתם על חוזה לעונה נוספת וימשיך בתפקידו לצידו של בלינקו. בורגר שימש כעוזר מאמן תחת בלינקו ברמת גן בעונת 2008/09
--------------------------------
זרים:
הרכז האמריקאי בעל הרקורד המרשים, קני בוינטון.
בוינטון (22, 1.88) שיחק ארבע שנים באחת המכללות המובילות בארה"ב, פלורידה, והוביל אותה שלוש שנים ברציפות לשלב שמונה האחרונות בטורניר המכללות. הגארד הצעיר נחשב לעילוי כבר בגיל צעיר וב-2009 אף שיחק במקדולנד'ס אול אמריקן, אליו מוזמנים השחקנים הטובים ביותר מבין התיכונים.
בוינטון גם שיחק בנבחרות הצעירות של ארה"ב ובקיץ האחרון קיבל הזמנה לשחק עם לוס אנג'לס לייקרס בליגת הקיץ, אך לא נכלל בסגל הסופי של הקבוצה. בעונתו האחרונה במכללת פלורידה קלע בוינטון 12 נקודות למשחק, מסר 2.7 אסיסטים והוריד 3 ריבאונדים ב-31.6 דקות בממוצע למשחק.

הפורוורד, בנט דייויס בן ה-29 ששיחק בעבר תחת המאמן, רובי בלינקו. בעירוני ר"ג. השניים שיתפו פעולה בר"ג בעונת 2007/8 בזמן שהקבוצה הפתיעה והשתייכה לחלק העליון של הטבלה.
דייויס הוא שחקן אתלטי ומהיר, מצטרף בקו הקדמי לראשון פרימן שחתם לפני כשבועיים ולישראלים, אייל שולמן ויהוא אורלנד שמחזיקים בחוזה מהעונה שעברה.
את העונה שעברה העביר בהונגריה שם שיחק 24 משחקים והעמיד 16.5 נקודות ו-9 ריבאונדים בממוצע בטרם עבר בחודש מארס לחודש אחד לליגה הפורטוריקאנית.

הגארד האמריקאי, ג'וליאן מילס, שירד בעונה החולפת לליגת המשנה יחד עם אליצור אשקלון.
מילס (28, 1.93), שהיה על סף שחרור מאשקלון מספר פעמים בעונה החולפת, למרות היותו אחד הקלעים המובילים, סיים לבסוף את העונה בשורות הדרומיים והעמיד ממוצעים של 14.6 נקודות, 6.7 ריבאונדים ו-1.4 אסיסטים בממוצע.

ראשון פרימן סנטר מ.כ. הבקעה לשעבר יחזור ארצה וישחק בעיר היהלומים.
הסנטר-פורוורד (26, 2.06 מטר) החל את דרכו בשנת 2007 לאחר שרשם בעונתו האחרונה במכללת מסצ'וסטס ממוצעים מצויינים של 14.7 נקודות למשחק ו-8.3 ריבאונדים. עונה לאחר מכן הוא נבחרת לשחקן העונה בליגה הצרפתית השנייה כשהצטיין במדי נאנט המקומית. ב-2008/9 הוא כבר זכה לקבל דקות משחק בליגה הצרפתית הראשונה כשהצטרף לגראבלין. הוא המשיך משם לבלגיה וגרמניה, אך לא הצליח להתבלט.
ב-2011/12 הגיע ארצה לחתם בבקעה לעונה. הוא הצליח להעפיל עימה לחצי גמר גביע המדינה אך לאחר מכן נפצע. הוא המשיך את המסע שלו בסין, חזר לצרפת ועבר לבוסניה. כעת כאמור, הוא חוזר לישראל לקדנציה נוספת.
-------------------------------------
ישראלים:
הפורוורד/סנטר של מכבי ראשון לציון בעונה שעברה, ניר כהן. כהן (32, 2.02), בוגר מחלקת הנוער של קריית ביאליק, שיחק במשך שנתיים בליגת המכללות האמריקאית בשורות סאן דייגו. לאחר מכן שב ארצה וחתם בעירוני רמת גן אשר בשורותיה נבחר לתגלית העונה ב-2008.
לכהן יש עבר גם בהפועל חולון, מ.כ. הבקעה, גלבוע/גליל ועפולה ואף נמנה בעבר על הסגל המורחב של נבחרת ישראל. בעונה שעברה העמיד כהן במדי ראשל"צ, ממוצעים של 2.8 נקודות ו-1.8 ריבאונדים בתשע דקות בממוצע למשחק.

יהוא אורלנד הרכז שממשיך עונה שניה בקבוצה. לפני כן שימש אורלנד כקפטן מכבי ראשון לציון במשך שנתיים.
הגארד, יועד בית יוסף שיצא מחוזהו בגלבוע גליל והצטרף לברק נתניה. בעונה שעברה בית יוסף מיעט לקבל הזדמנויות לשחק והעמיד 3.8 נקודות ו-1.5 אסיסיט בממוצע בליגה הבלקנית ו-2.4 נקודות ו-1.6 אסיסטים בזירה המקומית. הגארד (26, 1.82), היה השחקן הישראלי הבולט בליגת המשנה במדי מכבי באר יעקב וסיפק ממוצעים מרשימים של 20 נקודות ו-5.5 אסיסטים בממוצע במהלך העונה.
אייל שולמן (גארד) - נתניה ממשה את האופציה עליו והוא ממשיך עונה נוספת בקבוצה.
הגארד דולב דראפיץ׳ - דראפיץ בנו של בלם מכבי נתניה ונבחרת ישראל בעבר גם ימשיך עוד עונה בקבוצה ויש אומרים שהוא עשוי לפרוץ כתגלית העונה.
אלירן גואטה - הקפטן ושחקן הבית של המועדון.
שגב זיקרי
הגארד הצעיר דניאל דנינו, שחתם על חוזה ארוך טווח במועדון והצעירים עמית בן דהן ודניאל סוסניצקי.
----------------------------------
הכנות לעונה :
11/9 נתניה גברה 69:83 על גלבוע/גליל

קלעו לנתניה: קני בוינטון ובנט דייויס 14 כ"א, ראשון פרימן 13, דולב דראפיץ' 12, ג'וליאן מילס 9, יועד בית יוסף 7, אייל שולמן 6, אלירן גואטה 5, כהן 3.
 
למעלה