שרשור חדשות, כתבות ועדכונים

מצב
הנושא נעול.
אם כך הוא הדבר,לפי מה שאתה כותב

קווי ה-500 ננגסים בעקביות כבר תקופה ממושכת, כולל בשבוע הקרוב
כמעט כל שירות חדש בשרון ניתן על ידי מטרופולין ולא על ידי אגד ולכן נתח השוק של קווי ה-500 בשרון הולך ויורד בהתמדה.
קווים 249, 347 ועכשיו גם קווים 248 ו 349 לוקחים נוסעים מקווי ה-500.
במכרז פתח תקוה - ראש העין מתוכנן קו בין ראש העין לצומת רעננה, גם הקו הזה יקח נוסעים מקווי 500 שבין פתח תקוה לערי השרון.
מסילת השרון תיקח נוסעים הן מקווי ה-500 והן מקווי מטרופולין.
וכפי שכבר כתבתי, בטווח הרחוק יותר, קווי נת"ע יבלעו חלק ניכר מקווי ה-500 ושניים מתוכם (501 ו 567) מתוכננים להפוך לקווי BRT.
לכן, אם מסתכלים על התהליך ועל העתיד, אז ללא קשר למכרז, העתיד של קווי ה-500 אינו כה ורוד כמו העבר.
אם כך הוא הדבר,לפי מה שאתה כותב
אז מה הטעם בכלל להוציא את קווי 500 למכרז? מדוע הם יוצאים למכרז?
הבנתי,שמשרד התחבורה מתכנן במסגרת המכרז הזה להפעיל עוד קווי 500 חדשים,גם בהינתן הנתונים על פי המציאות הנוכחית.
קווי 500 מקשרים בין השרון לפתח-תקווה ,רמת-גן,תל-השומר ובני ברק וכמו כן בין השרון לכל האזור שבין רכבת מרכז לתחנה מרכזית חדשה תל-אביב ולתוך אוניברסיטת תל-אביב ושכונות צפון-מזרח תל-אביב..קווי מטרופולין החדשים לא מספקים אלטרנטיבה למי שרוצה להגיע לאזורים האלה.

מכוכב יאיר יוצאת גם חלופת בוקר אחת של קו 567 לתל-אביב.חלופה זו מספקת קישורים,שקווי "מטרופולין" החדשים לא נותנים.קווי 500 מספקים גם קישור בלעדי בין ערי המשולש לתל-אביב-שירות ש"מטרופולין" עדיין לא נותנת.
 
ברור שקווי ה-500 מספקים קישורים, אחרת הם לא היו קיימים

אם כך הוא הדבר,לפי מה שאתה כותב
אז מה הטעם בכלל להוציא את קווי 500 למכרז? מדוע הם יוצאים למכרז?
הבנתי,שמשרד התחבורה מתכנן במסגרת המכרז הזה להפעיל עוד קווי 500 חדשים,גם בהינתן הנתונים על פי המציאות הנוכחית.
קווי 500 מקשרים בין השרון לפתח-תקווה ,רמת-גן,תל-השומר ובני ברק וכמו כן בין השרון לכל האזור שבין רכבת מרכז לתחנה מרכזית חדשה תל-אביב ולתוך אוניברסיטת תל-אביב ושכונות צפון-מזרח תל-אביב..קווי מטרופולין החדשים לא מספקים אלטרנטיבה למי שרוצה להגיע לאזורים האלה.

מכוכב יאיר יוצאת גם חלופת בוקר אחת של קו 567 לתל-אביב.חלופה זו מספקת קישורים,שקווי "מטרופולין" החדשים לא נותנים.קווי 500 מספקים גם קישור בלעדי בין ערי המשולש לתל-אביב-שירות ש"מטרופולין" עדיין לא נותנת.
ברור שקווי ה-500 מספקים קישורים, אחרת הם לא היו קיימים
לגבי המכרז, זו שאלה טובה ויש לי לא מעט תהיות לגבי זה. שים לב שהמכרז על קווי ה-500 מתוכנן להיות יחד עם קווים בחולון ולא בנפרד. אז כנראה שגם בראיית משרד התחבורה קווי ה-500 לבדם אינם מספיקים להחזיק מכרז שלם. אני לא אהיה מופתע אם אחת ממטרות המכרז הזה היא "להרוג" חלק מקווי ה-500.
הקווים שמקשרים בין השרון לפתח תקוה ולתל השומר הם אכן לדעתי הקווים בעלי יכולת השרידות הגבוהה ביותר, כי התוכניות של נת"ע לא מספקות את הקישורים הללו.
אבל חלק ניכר מהקווים האחרים "יבלעו" על ידי תוכניות הקווים של נת"ע.
אל תצפה שקווים כמו 504, 561, 565, 571 ימשיכו לנסוע בציר ז'בוטינסקי כשיפעל הקו האדום. הקישור לציר הזה יבוסס על החלפה לקו האדום ועל שימוש במעין BRT שיחליף את 567. כך גם לגבי כל האזור שבין רכבת מרכז לתחנה המרכזית בתל אביב.
הקו הצהוב יבלע את קווי 52X ואת קו 531.
השילוב של הקו הירוק, הקו הורוד, המעין BRT שיחליף את 501 ורכבת במסילת השרון ימחקו את 502.
המעבר של הבסיסים מגלילות לנגב ימחק את 532.
והרכבת במסילת השרון + שילוב הקו הירוק והקו הצהוב ינגסו גם בקווים 572 ו 575.

לכן, מי שמאמין בעתיד ארוך טווח לקווי ה-500 כנראה לא מאמין בתוכניות של נת"ע. אבל מי שסבור שבסופו של דבר הרשת של נת"ע כן תקרום עור וגידים צריך להבין שלקווי ה-500 כפי שהם היום אין עתיד.
 
אולי הכוונה במכרז הזה

ברור שקווי ה-500 מספקים קישורים, אחרת הם לא היו קיימים
לגבי המכרז, זו שאלה טובה ויש לי לא מעט תהיות לגבי זה. שים לב שהמכרז על קווי ה-500 מתוכנן להיות יחד עם קווים בחולון ולא בנפרד. אז כנראה שגם בראיית משרד התחבורה קווי ה-500 לבדם אינם מספיקים להחזיק מכרז שלם. אני לא אהיה מופתע אם אחת ממטרות המכרז הזה היא "להרוג" חלק מקווי ה-500.
הקווים שמקשרים בין השרון לפתח תקוה ולתל השומר הם אכן לדעתי הקווים בעלי יכולת השרידות הגבוהה ביותר, כי התוכניות של נת"ע לא מספקות את הקישורים הללו.
אבל חלק ניכר מהקווים האחרים "יבלעו" על ידי תוכניות הקווים של נת"ע.
אל תצפה שקווים כמו 504, 561, 565, 571 ימשיכו לנסוע בציר ז'בוטינסקי כשיפעל הקו האדום. הקישור לציר הזה יבוסס על החלפה לקו האדום ועל שימוש במעין BRT שיחליף את 567. כך גם לגבי כל האזור שבין רכבת מרכז לתחנה המרכזית בתל אביב.
הקו הצהוב יבלע את קווי 52X ואת קו 531.
השילוב של הקו הירוק, הקו הורוד, המעין BRT שיחליף את 501 ורכבת במסילת השרון ימחקו את 502.
המעבר של הבסיסים מגלילות לנגב ימחק את 532.
והרכבת במסילת השרון + שילוב הקו הירוק והקו הצהוב ינגסו גם בקווים 572 ו 575.

לכן, מי שמאמין בעתיד ארוך טווח לקווי ה-500 כנראה לא מאמין בתוכניות של נת"ע. אבל מי שסבור שבסופו של דבר הרשת של נת"ע כן תקרום עור וגידים צריך להבין שלקווי ה-500 כפי שהם היום אין עתיד.
אולי הכוונה במכרז הזה
לייצר קווי 500 חדשים בין ערי השרון לחולון,בת-ים,רחובות וראשון לציון.
 
בין הרצליה לחולון ומערב ראשל"צ ובעקיפין גם לבת ים יקשר הקו

אולי הכוונה במכרז הזה
לייצר קווי 500 חדשים בין ערי השרון לחולון,בת-ים,רחובות וראשון לציון.
בין הרצליה לחולון ומערב ראשל"צ ובעקיפין גם לבת ים יקשר הקו
הירוק.
הקו הצהוב מתוכנן להגיע עד צומת חולון וגם הירוק עובר בו ושם ייפגשו עם הקו הכחול שמגיע למרכז ראשון לציון ועד רחובות.
כמו כן יהיה את הקו הלולאתי של הרכבת שיקשר בין ערי השרון לחולון, בת ים ומערב ראשון לציון.

החור העיקרי ברשת הזו זה כביש 4, אבל החור הזה לא ייצר יותר מקו אחד או שניים.
אל תצפה לרשת של קווי 500 חדשים בין השרון לדרום גוש דן.
 
ו/או גם קישור בין ערי השרון לנתניה וחדרה

ברור שקווי ה-500 מספקים קישורים, אחרת הם לא היו קיימים
לגבי המכרז, זו שאלה טובה ויש לי לא מעט תהיות לגבי זה. שים לב שהמכרז על קווי ה-500 מתוכנן להיות יחד עם קווים בחולון ולא בנפרד. אז כנראה שגם בראיית משרד התחבורה קווי ה-500 לבדם אינם מספיקים להחזיק מכרז שלם. אני לא אהיה מופתע אם אחת ממטרות המכרז הזה היא "להרוג" חלק מקווי ה-500.
הקווים שמקשרים בין השרון לפתח תקוה ולתל השומר הם אכן לדעתי הקווים בעלי יכולת השרידות הגבוהה ביותר, כי התוכניות של נת"ע לא מספקות את הקישורים הללו.
אבל חלק ניכר מהקווים האחרים "יבלעו" על ידי תוכניות הקווים של נת"ע.
אל תצפה שקווים כמו 504, 561, 565, 571 ימשיכו לנסוע בציר ז'בוטינסקי כשיפעל הקו האדום. הקישור לציר הזה יבוסס על החלפה לקו האדום ועל שימוש במעין BRT שיחליף את 567. כך גם לגבי כל האזור שבין רכבת מרכז לתחנה המרכזית בתל אביב.
הקו הצהוב יבלע את קווי 52X ואת קו 531.
השילוב של הקו הירוק, הקו הורוד, המעין BRT שיחליף את 501 ורכבת במסילת השרון ימחקו את 502.
המעבר של הבסיסים מגלילות לנגב ימחק את 532.
והרכבת במסילת השרון + שילוב הקו הירוק והקו הצהוב ינגסו גם בקווים 572 ו 575.

לכן, מי שמאמין בעתיד ארוך טווח לקווי ה-500 כנראה לא מאמין בתוכניות של נת"ע. אבל מי שסבור שבסופו של דבר הרשת של נת"ע כן תקרום עור וגידים צריך להבין שלקווי ה-500 כפי שהם היום אין עתיד.
ו/או גם קישור בין ערי השרון לנתניה וחדרה
 
ולנגוס באגד עוד יותר כך שגם קווים כמו 852, 872, 947, 950

ו/או גם קישור בין ערי השרון לנתניה וחדרה
ולנגוס באגד עוד יותר כך שגם קווים כמו 852, 872, 947, 950
ו 921 ייפגעו?
אבל שים לב שאתה כבר לא מדבר על קווי 500 הקיימים, אלא על קווים אחרים לגמרי.
 

אורי404

New member
הקישור בין ערי המשולש לתל אביב הוא קטן

אם כך הוא הדבר,לפי מה שאתה כותב
אז מה הטעם בכלל להוציא את קווי 500 למכרז? מדוע הם יוצאים למכרז?
הבנתי,שמשרד התחבורה מתכנן במסגרת המכרז הזה להפעיל עוד קווי 500 חדשים,גם בהינתן הנתונים על פי המציאות הנוכחית.
קווי 500 מקשרים בין השרון לפתח-תקווה ,רמת-גן,תל-השומר ובני ברק וכמו כן בין השרון לכל האזור שבין רכבת מרכז לתחנה מרכזית חדשה תל-אביב ולתוך אוניברסיטת תל-אביב ושכונות צפון-מזרח תל-אביב..קווי מטרופולין החדשים לא מספקים אלטרנטיבה למי שרוצה להגיע לאזורים האלה.

מכוכב יאיר יוצאת גם חלופת בוקר אחת של קו 567 לתל-אביב.חלופה זו מספקת קישורים,שקווי "מטרופולין" החדשים לא נותנים.קווי 500 מספקים גם קישור בלעדי בין ערי המשולש לתל-אביב-שירות ש"מטרופולין" עדיין לא נותנת.
הקישור בין ערי המשולש לתל אביב הוא קטן
אפילו אם מחשיבים את הנסיעה הבודדת של 567 מכוכב יאיר, הקישור חלש.
יש נסיעה בודדת לתל אביב בלבד (ולא חזרה מתל אביב) של קו 568. יש, אם אני לא טועה 2 נסיעות בקו 566 לכל כיוון. וזהו.
בעבר היו יותר נסיעות בקו 568, כולל גם נסיעות מתל אביב.
"מטרופולין" מפעילה את קו 13 הסדיר מערי המשולש לכפר סבא. בקרוב קו 349, ישפר במידת מה את השירות מכיוון ערי המשולש לתל אביב וחזרה. שירות אחר מערי המשולש לתל אביב הוא הקווים, בהפעלת "קווים" מערי המשולש לכיוון תחנת הרכבת נתניה.
 

אורי404

New member
אני חושב, שהקווים לוקחים בעיקר מהפרייבט

קווי ה-500 ננגסים בעקביות כבר תקופה ממושכת, כולל בשבוע הקרוב
כמעט כל שירות חדש בשרון ניתן על ידי מטרופולין ולא על ידי אגד ולכן נתח השוק של קווי ה-500 בשרון הולך ויורד בהתמדה.
קווים 249, 347 ועכשיו גם קווים 248 ו 349 לוקחים נוסעים מקווי ה-500.
במכרז פתח תקוה - ראש העין מתוכנן קו בין ראש העין לצומת רעננה, גם הקו הזה יקח נוסעים מקווי 500 שבין פתח תקוה לערי השרון.
מסילת השרון תיקח נוסעים הן מקווי ה-500 והן מקווי מטרופולין.
וכפי שכבר כתבתי, בטווח הרחוק יותר, קווי נת"ע יבלעו חלק ניכר מקווי ה-500 ושניים מתוכם (501 ו 567) מתוכננים להפוך לקווי BRT.
לכן, אם מסתכלים על התהליך ועל העתיד, אז ללא קשר למכרז, העתיד של קווי ה-500 אינו כה ורוד כמו העבר.
אני חושב, שהקווים לוקחים בעיקר מהפרייבט
אני חושב, שקווים 249 ו-347 לוקחים חלק מנוסעי הפרייבט. זה לפחות תקף לקו 249, לפי כתבה בעבר על זה.
כך או כך קו 249 מהוד השרון לתל אביב וחזרה, כנראה יצר גם אלטרנטיבה של אוטובוס 'מדלת לדלת', במקום נסיעה לתחנת הרכבת, נסיעה ברכבת ואולי המשך בנסיעה פנימית בתל אביב.
גם מבחינת אוטובוסים, אם כבר נוסעים עברו מקווים 641 ו-921 ופחות מקווי 5XX, ברב שעות היום מגיעים עד פתח תקווה.

קו 347 - אני מניח, שהוא דווקא יצר אלטרנטיבה לקו 47 הותיק.

לגבי פרויקט BRT - הקו הורוד הבסיסי (כפר סבא-רעננה-הרצליה) לעת-עתה מוקפא. יוצא בזה, שגם קווי BRT המבוססים על 501 ו-567 לעת-עתה מוקפאים.

בכל מקרה, גם במידה ופרויקט הBRT 'יופשר' ואף 'יתחמם' לקווים BRT, המבוססים על 501 ו-567, עדיין יהיה צורך מסויים בקווי 5XX השונים.
למשל באזור רמות השבים-כפר מלל, "אגד" היחידים, שנוסעים שם בקווי 5XX. ב"מטרופולין" רק קו הלילה נוסע שם. גם לתל השומר יש שימוש בקווים השונים.
 

אורי404

New member
גם קו 29 בשרון הוא קו חזק

לגבי הרכבת חכרמיאל
אני מניח,שבתור החברה שמפעילה את הקווים הפנימיים בעיר,הפיצוי על הירידה בכמות הנוסעים באשכול קווי חיפה-כרמיאל עפ פתיחת קו הרכבת החדש לכרמיאל תפוצה על ידי פתיחת קווי הזנה לרכבת,שיחברו את התחנה עם מרכז ושכונות העיר,כך שזה יאזן ואולי אף יגדיל את כמות הנוסעים של "אגד" כרמיאל,כמו שקרה בירושלים ובחיפה עם הכנסת הרכבת הקלה/מטרונית לפעילות שם.

לגבי קווי 500-עדיין מדובר כאן בקווים מאוד רווחיים ומאוד מצליחים.אובדנם הוא ,לדעתי,המכה הקשה ביותר שהונחתה על "אגד" מאז תחילת הרפורמה בתחבורה הציבורית מכל הקווים,שהיא איבדה עד כה והוא משפיע מאוד על סניף שלם ב"אגד",סניף השרון הדרומי,שמפעיל בעיקר את קווי 500,לא ברור מה יעלה בגורל הסניף הזה והאם זה בכלל למישהו איכפת.גם קווי הצפון עם ירושלים בהחלט יפגעו,אך פחות בהשוואה לקווי 405/480,שיהיו אולי רלבנטיים רק ביום שישי אחר הצהריים,לאחר הפסקת פעילות הרכבת.

לגבי קו 694-עדיין השירות שקו 202 ,שהוא קו פרברי משמעותי וחשוב מאין כמוהו לישובי המועצה,נותן בתוך זכרון יעקב ,כלומר הסיבוב שלו בתוך פנים זכרון,הוא עדיין גדול ורחב יותר ממספר התחנות המועט,שיש לקו 694 בזכרון יעקב.יש מקום להכניס את הקו הזה אל תוך ישובי המועצה,או לפחות למרכז מיר"ב.
גם קו 29 בשרון הוא קו חזק
לימים הקו עבר מ"אגד".
 

אורי404

New member
לא יודע על העתיד. בעבר התווספה עבודה

לגבי הרכבת חכרמיאל
אני מניח,שבתור החברה שמפעילה את הקווים הפנימיים בעיר,הפיצוי על הירידה בכמות הנוסעים באשכול קווי חיפה-כרמיאל עפ פתיחת קו הרכבת החדש לכרמיאל תפוצה על ידי פתיחת קווי הזנה לרכבת,שיחברו את התחנה עם מרכז ושכונות העיר,כך שזה יאזן ואולי אף יגדיל את כמות הנוסעים של "אגד" כרמיאל,כמו שקרה בירושלים ובחיפה עם הכנסת הרכבת הקלה/מטרונית לפעילות שם.

לגבי קווי 500-עדיין מדובר כאן בקווים מאוד רווחיים ומאוד מצליחים.אובדנם הוא ,לדעתי,המכה הקשה ביותר שהונחתה על "אגד" מאז תחילת הרפורמה בתחבורה הציבורית מכל הקווים,שהיא איבדה עד כה והוא משפיע מאוד על סניף שלם ב"אגד",סניף השרון הדרומי,שמפעיל בעיקר את קווי 500,לא ברור מה יעלה בגורל הסניף הזה והאם זה בכלל למישהו איכפת.גם קווי הצפון עם ירושלים בהחלט יפגעו,אך פחות בהשוואה לקווי 405/480,שיהיו אולי רלבנטיים רק ביום שישי אחר הצהריים,לאחר הפסקת פעילות הרכבת.

לגבי קו 694-עדיין השירות שקו 202 ,שהוא קו פרברי משמעותי וחשוב מאין כמוהו לישובי המועצה,נותן בתוך זכרון יעקב ,כלומר הסיבוב שלו בתוך פנים זכרון,הוא עדיין גדול ורחב יותר ממספר התחנות המועט,שיש לקו 694 בזכרון יעקב.יש מקום להכניס את הקו הזה אל תוך ישובי המועצה,או לפחות למרכז מיר"ב.
לא יודע על העתיד. בעבר התווספה עבודה
למשל בעקבות צמצום הפעילות של "אגד" בשרון הדרומי (החלפת הקווים על-ידי "מטרופולין") פרשו מעט נהגים מסניפים כפר סבא והרצליה. בהמשך נכנסו נהגים חדשים בסניפים. הרפורמה בגוש דן הוסיפה עבודה ב"אגד". ייתכן שלו היא הייתה מתבצעת מוקדם יותר, מספר הנהגים הפורשים מ"אגד" היה שואף לאפס.
אבל כאמור אני מדבר על סמך עבר.

ייתכן, שבעתיד יהיו קווים חדשים ב"אגד". אולי קו מצומת רעננה לכיוון ראשון לציון או רחובות. גם מתוכנן קיצור קו 921 לצומת רעננה, בדומה ל-821, שקוצר לפני מספר חודשים.
 
יכול להיות שהסיבה נעוצה בסוג ההסכם שיש למפעיל עם המדינה

כנראה "אגד" לא רצו להפעיל קווים מהסוג הזה
שבלשון המעטה לא צפויים להיות רוחיים.

חברת "קווים" בהחלט לא תרוויח מהפעלת הקווים הללו,שצפויים להיות בתפוסה שואפת לאפס (הימור שלי).

זה מסוג הקווים שב"אגד" לא אוהבים/מתלהבים בכלל להפעיל ושבעבר הם הפעילו בלית ברירה (הכוונה היא שירות למושבים וקיבוצים,שם אחוז המשתמשים בתחבורה ציבורית הוא אפסי למדי ואחוז המינוע ברכב פרטי הוא גדול מאוד) עקב היותם מפעיל תחבורה ציבורית ארצי יחיד.

זאת לא עוד נגיסה.זאת נגיסה ראשונה ומשמעותית מאוד באזור,שאכן נשלט בלעדית על ידי "אגד" והוא חלק פרברי אינטגרלי פר אקסלנס ממטרופולין חיפה (החלק הדרומי שלו).מעניין מה עומד באמת מאחורי ההחלטה של אנשי ה"שוק החופשי" של משרד התחבורה לא לאפשר את הפעלת הקווים הללו (לפחות מחיפה) ל"אגד",אלא לתת את זה לחברה שמפעילה את האשכול הגובל בישובי המועצה.האם מה שקבע הוא נתח השוק של "אגד" בצפון? זה בהחלט תקדים לא טוב,לדעתי,מבחינתם ,תקדים מבשר רעות ל"אגד".מה השלב הבא? לתת ל"מטרופולין" לפתוח קווים לאילת? הבחירה בחברת "קווים" להפעיל קווים באזור שהוא אזור של "אגד",הוא סימפטום בולט ומדאיג למצבה העגמומי העצוב הנוכחי של "אגד".בשער,מחכה הוויתור על אשכול קווי 500,שכל כך מזוהה היסטורית עם "אגד" הישנה והטובה של פעם,שהוא אשכול של קווים רווחיים ושריד,שנותר מתקופת הפעילות הארוכה רבת השנים של "אגד" באזור השרון והוויתור על חלק מקווי חולון.הבנתי,שגם יהיה ויתור עתידי על רוב קווי החרדים.מעניין אם מישהו שם מתכנן תוכנית פעולה ומתכונן לבאות על מנת ולהבטיח את עתיד האגודה? המצב בהחלט לא נראה טוב,בטח לא למי שעובד ב"אגד".אין ספק,שמדיניות הרפורמה בתחבורה הציבורית תימשך וביתר שאת,בטח ובטח אחרי שכבר ברור שהשר הנוכחי והמדיניות הנוכחית ימשיכו לעוד 4 שנים.מעניין איזה עתיד מיעד או לא מיעד משרד התחבורה בתוכניותיו ארוכות הטווח ל"אגד" בשוק התחבורה הציבורית העתידית?

לא ברור לי גם איזה עתיד בדיוק מחכה ל"אגד".מי בכלל יסע איתם לירושלים אחרי שתיפתח הרכבת המהירה?מי בכלל יצטרך את קווי 405, 480? מי בכלל יסע איתם לאילת,אחרי שתיפתח רכבת לשם?צפויים לצאת מכרזים,בסופו של דבר,לכל הקווים ש"אגד" מפעילה,כשעל "אגד" כ"אגד" יאסר בכלל להתמודד במכרזים האלה.חברות הבת שלהן נמצאות בהפסדים.הפעילות באירופה של "אגד-אירופה" לא רווחית ו"אגד תעבורה" היא די חברה כושלת מבחינה כלכלית וגם מבחינת יחסי העבודה הפנימיים שם.

יחד עם זאת,לגבי קווי מועצה אזורית חוף הכרמל,יש מקום,אם כבר החליטו לשפר את השירות לישובי המועצה האזורית חוף הכרמל,גם להכניס את קווי "אגד" 202 ו-222 לתוך הישובים,או לפחות גם למרכז מיר"ב,שלא מרוחק מציר כביש 4 הראשי.שיעשו כבר מהפכה מלאה ומשולבת ולא חלקית.לא ברור לי מדוע שיפור השירות לא יכול להיות משולב עם "אגד" וקווי "אגד" נשארים מחוץ לעניין.קווי "אגד" מקשרים את ישובי המועצה גם עם פרדס חנה,זכרון יעקב ,פנים בנימינה ולא רק תחנת הרכבת שלה וחדרה ,מה שהקווים החדשים,שבהפעלת חברת "קווים" לא עושים,ולכן יש מקום להכניסם אל תוך הישובים (אבל לא את קו 921,שהוא ארוך דיו ואין צורך להכניסו אל תוך הישובים והוא יכול להמשיך ולעצור רק במסעפי הישובים,שלאורך כביש 4).

גם נושא הכירטוס הוא חלם,שלא ברא השטן.מכניסים חברת תחבורה ציבורית חדשה לאזור חיפה,כשלא ברור לי מה הקשר הגיאוגרפי בכלל של אשכול נתניה-חדרה ,שבהפעלת חברת "קווים" עם ישובי המועצה האזורית חוף הכרמל,שרובם ממוקמים דרומית לחיפה,נותנים לה להפעיל קו לחיפה וממשיכים עם האפליה,בכך שלא מאפשרים כל כירטוס משותף ומעברים בתוך חיפה עם נסיעת המשך עירונית בתוך חיפה,למשל.
יכול להיות שהסיבה נעוצה בסוג ההסכם שיש למפעיל עם המדינה
קווים נכנסה במכרז חדש, שבו הפדיון הולך, לפחות ברובו המוחלט, למדינה. לכן, הרבה פחות אכפת להם להסיע אוטובוסים ריקים מאשר לאגד - שמושפעים מהפדיון.
 
זה בדיוק העניין

יכול להיות שהסיבה נעוצה בסוג ההסכם שיש למפעיל עם המדינה
קווים נכנסה במכרז חדש, שבו הפדיון הולך, לפחות ברובו המוחלט, למדינה. לכן, הרבה פחות אכפת להם להסיע אוטובוסים ריקים מאשר לאגד - שמושפעים מהפדיון.
זה בדיוק העניין
ואל תדאגו, אגד לא הולכת להיעלם, באזורים שבהם היא נשארת יש כל הזמן גידול בפעילות
מה שכן, כאשר הפדיון הוא של המדינה ולא של המפעיל, אפשר לעשותיותר קווים שהם בגדר "רמת שירות נטו" (בהתאם ליעדי המדינה), חוף הכרמל היא רק הדוגמה האחרונה לכך אבל לא היחידה.
בתחילת התהליך התחרותי היו בישראל מעל 300 יישובים ללא תחבורה ציבורית כלל כי זה לא השתלם למפעילות שעבדו על בסיס פדיון, היום המספר ירד ל-120 (ומה-01.05 גם יישובי חוף הכרמל נעלמים מהמפה השחורה הזו). בנוסף גם יישובים שקיבלו שירות, אבל שהוא היה שירות גרוע המתפתל בין אינספור יישובים כדי לחסוך בעלויות ולגרד עוד נוסע לנסיעה לאט לאט מקבלים שירות טוב יותר, ראו יישובי מגידו שבהם קו 184 הוחלף במערך של 184/185/187 ויישובי התענ"כים שבהם נחתך קו 51 לשני קווים קצרים יותר לכיוון עפולה.
תוספת השירות הזאת אמנם מקטינה את היחס החלקי של אגד ב"עוגת התחבורה הציבורית" אך לא מקטינה את כוחה כמפעילה המשמעותית ביותר בישראל.
 
השיטה הזאת גם מאפשרת

זה בדיוק העניין
ואל תדאגו, אגד לא הולכת להיעלם, באזורים שבהם היא נשארת יש כל הזמן גידול בפעילות
מה שכן, כאשר הפדיון הוא של המדינה ולא של המפעיל, אפשר לעשותיותר קווים שהם בגדר "רמת שירות נטו" (בהתאם ליעדי המדינה), חוף הכרמל היא רק הדוגמה האחרונה לכך אבל לא היחידה.
בתחילת התהליך התחרותי היו בישראל מעל 300 יישובים ללא תחבורה ציבורית כלל כי זה לא השתלם למפעילות שעבדו על בסיס פדיון, היום המספר ירד ל-120 (ומה-01.05 גם יישובי חוף הכרמל נעלמים מהמפה השחורה הזו). בנוסף גם יישובים שקיבלו שירות, אבל שהוא היה שירות גרוע המתפתל בין אינספור יישובים כדי לחסוך בעלויות ולגרד עוד נוסע לנסיעה לאט לאט מקבלים שירות טוב יותר, ראו יישובי מגידו שבהם קו 184 הוחלף במערך של 184/185/187 ויישובי התענ"כים שבהם נחתך קו 51 לשני קווים קצרים יותר לכיוון עפולה.
תוספת השירות הזאת אמנם מקטינה את היחס החלקי של אגד ב"עוגת התחבורה הציבורית" אך לא מקטינה את כוחה כמפעילה המשמעותית ביותר בישראל.
השיטה הזאת גם מאפשרת
הפרדה יותר יעילה בין שירות אזורי לשירות בינעירוני, כדי לחסוך לנוסעיםב שירות הבינעירוני את הצורך להיכנס ליישובים קטנים על הדרך. כך לדוגמה אין כל צורך שקו 202 ייכנס ליישובי חוף הכרמל או אפילו למרכז מיר"ב ו"ידפוק" את הנסיעה לתושבי זכרון ובנימינה שרוצים להגיע לחיפה. כל מיש רוצה לעבור אליו או לקו 921 מקווי המועצה החדשים יכול לעשות זאת בנוחות בכל אחת מהתחנות על כביש 4.
 
נו באמת,תושב זכרון או בנימינה שרוצה להגיע לחיפה

השיטה הזאת גם מאפשרת
הפרדה יותר יעילה בין שירות אזורי לשירות בינעירוני, כדי לחסוך לנוסעיםב שירות הבינעירוני את הצורך להיכנס ליישובים קטנים על הדרך. כך לדוגמה אין כל צורך שקו 202 ייכנס ליישובי חוף הכרמל או אפילו למרכז מיר"ב ו"ידפוק" את הנסיעה לתושבי זכרון ובנימינה שרוצים להגיע לחיפה. כל מיש רוצה לעבור אליו או לקו 921 מקווי המועצה החדשים יכול לעשות זאת בנוחות בכל אחת מהתחנות על כביש 4.
נו באמת,תושב זכרון או בנימינה שרוצה להגיע לחיפה
יסע ברכבת ולא בקו 202.
לעומת זאת,הקווים החדשים הינם במסגרת פרוייקט "קו רציף" ותכליתם הינה הבאת תושבי ישובי המועצה לרכבת ישראל ,על פי לוח זמני יציאת הרכבות,ומשם ליעדים רחוקים יותר.

כמו כן,לא התייחסת כלל לנושא הכירטוס המשותף,שלא קיים.תושב המועצה שיגיע לתחנת רכבת חוף הכרמל בחיפה מתוך המועצה לא יוכל להנות מהסדר נסיעת ההמשך בחיפה ב"אגד" ו/או במטרונית.הם ימשיכו לשלם מחירים יקרים בלי שום כרטיס "חופשי חודשי".למעשה,אין כל קישור יעיל לתושב המועצה וסינכרון הגיוני להמשך תחבורת מעברים בתוך מטרופולין חיפה למעט נסיעת המשך יקרה ברכבת ישראל צפונה.על כך,משרד התחבורה החוכמולוגי שלנו לא נתן את דעתו,אבל ממתי המונחים "שכל "ו"משרד התחבורה" הם שני ישויות שלא הופרדו בלידתן?

קו 202 אינו קו בינעירוני פר אקסלנס,בניגוד לקו 921,שהוא כן.יש מקום בהחלט להכניס גם את קווי "אגד" הקימים לשינוי ( קווים 202 ו-222) ושפועלים עד שעה מאוחרת יותר,בכדי להבטיח קישור רציף יותר המפוזר לאורך שעות רבות יותר ביום.זאת באמת תהיה השלמתה של המהפכה!

קו 202 הוא בהחלט קו פרברי אזורי,שמקשר בין ישובי מועצה אזורית חוף הכרמל ,ללא קשר לזמני יציאת הרכבות,גם בזמנים אחרים ויותר מפוזרים לאורך כל שעות היום,בשני כיווני הנסיעה ונותן להם אפשרות להגיע בזמנים נוספים ,ושלא לצורך נסיעה ברכבת ישראל,לתוך שכונות זכרון יעקב,פרדס חנה,פנים בנימינה והעיר חדרה (עם קו 222) לשם מימוש כל מיני צרכים בחיים הדורשים ניידות לחסרי רכב פרטי,כגון הגעה לעבודה,לימודים,ביקורי קרובים,סידורים בבנק ובביטוח לאומי,תור לרופא וכו'.בעונת הקיץ אפשר גם לתת לו כניסה לחוף דור,שמנותק כיום מכל תחבורה ציבורית שהיא.יש לאנשים גם חיים מחוץ לצורך לנסוע לתחנות רכבת ישראל.יש עוד צרכים בחיים חוץ מלהגיע לתחנת רכבת,שזאת מטרת פתיחתם היחידה של הקווים החדשים.הקו הזה מספק קישורים נוספים,שלא קימים כיום מתוך ישובי המועצה האזורית חוף הכרמל,גם לאחר הפעלת הקווים החדשים,שתכליתם היא אחת בלבד:מתן מענה בלבדי להגעה לשתי תחנות רכבת וזהו.
אם החליטו לעשות מהפכה,כאילו-אז שיעשו אותה עד הסוף.
נראה לך,שתושב בנימינה,שיש לו ליד הבית תחנת רכבת עם רכבת ישירה לחיפה,יסע בקו 202? או תושב זכרון? לא נראה לי.

אין כל כירטוס משותף באזור זה בין "קווים" ל"אגד" באיזור זה.אתה מציע ,למעשה,לתושבי המועצה לשלם פעמיים:פעם אחת עבור נסיעה מתוך ישובם המרוחק מהמסעף שבכביש 4 אל מסעף ישובם ואז המתנה של עד שעה לקו של "אגד",שיאסוף אותם מהמסעף לנסיעה לפרדס חנה וזכרון יעקב.אתה בוודאי לא היית עושה את זה וגם שורד את זה על בסיס יום-יומי.
 
כיצד הגעת למסקנה שהקווים הם במסגרת "קו רציף" ושמטרתם היחידה

נו באמת,תושב זכרון או בנימינה שרוצה להגיע לחיפה
יסע ברכבת ולא בקו 202.
לעומת זאת,הקווים החדשים הינם במסגרת פרוייקט "קו רציף" ותכליתם הינה הבאת תושבי ישובי המועצה לרכבת ישראל ,על פי לוח זמני יציאת הרכבות,ומשם ליעדים רחוקים יותר.

כמו כן,לא התייחסת כלל לנושא הכירטוס המשותף,שלא קיים.תושב המועצה שיגיע לתחנת רכבת חוף הכרמל בחיפה מתוך המועצה לא יוכל להנות מהסדר נסיעת ההמשך בחיפה ב"אגד" ו/או במטרונית.הם ימשיכו לשלם מחירים יקרים בלי שום כרטיס "חופשי חודשי".למעשה,אין כל קישור יעיל לתושב המועצה וסינכרון הגיוני להמשך תחבורת מעברים בתוך מטרופולין חיפה למעט נסיעת המשך יקרה ברכבת ישראל צפונה.על כך,משרד התחבורה החוכמולוגי שלנו לא נתן את דעתו,אבל ממתי המונחים "שכל "ו"משרד התחבורה" הם שני ישויות שלא הופרדו בלידתן?

קו 202 אינו קו בינעירוני פר אקסלנס,בניגוד לקו 921,שהוא כן.יש מקום בהחלט להכניס גם את קווי "אגד" הקימים לשינוי ( קווים 202 ו-222) ושפועלים עד שעה מאוחרת יותר,בכדי להבטיח קישור רציף יותר המפוזר לאורך שעות רבות יותר ביום.זאת באמת תהיה השלמתה של המהפכה!

קו 202 הוא בהחלט קו פרברי אזורי,שמקשר בין ישובי מועצה אזורית חוף הכרמל ,ללא קשר לזמני יציאת הרכבות,גם בזמנים אחרים ויותר מפוזרים לאורך כל שעות היום,בשני כיווני הנסיעה ונותן להם אפשרות להגיע בזמנים נוספים ,ושלא לצורך נסיעה ברכבת ישראל,לתוך שכונות זכרון יעקב,פרדס חנה,פנים בנימינה והעיר חדרה (עם קו 222) לשם מימוש כל מיני צרכים בחיים הדורשים ניידות לחסרי רכב פרטי,כגון הגעה לעבודה,לימודים,ביקורי קרובים,סידורים בבנק ובביטוח לאומי,תור לרופא וכו'.בעונת הקיץ אפשר גם לתת לו כניסה לחוף דור,שמנותק כיום מכל תחבורה ציבורית שהיא.יש לאנשים גם חיים מחוץ לצורך לנסוע לתחנות רכבת ישראל.יש עוד צרכים בחיים חוץ מלהגיע לתחנת רכבת,שזאת מטרת פתיחתם היחידה של הקווים החדשים.הקו הזה מספק קישורים נוספים,שלא קימים כיום מתוך ישובי המועצה האזורית חוף הכרמל,גם לאחר הפעלת הקווים החדשים,שתכליתם היא אחת בלבד:מתן מענה בלבדי להגעה לשתי תחנות רכבת וזהו.
אם החליטו לעשות מהפכה,כאילו-אז שיעשו אותה עד הסוף.
נראה לך,שתושב בנימינה,שיש לו ליד הבית תחנת רכבת עם רכבת ישירה לחיפה,יסע בקו 202? או תושב זכרון? לא נראה לי.

אין כל כירטוס משותף באזור זה בין "קווים" ל"אגד" באיזור זה.אתה מציע ,למעשה,לתושבי המועצה לשלם פעמיים:פעם אחת עבור נסיעה מתוך ישובם המרוחק מהמסעף שבכביש 4 אל מסעף ישובם ואז המתנה של עד שעה לקו של "אגד",שיאסוף אותם מהמסעף לנסיעה לפרדס חנה וזכרון יעקב.אתה בוודאי לא היית עושה את זה וגם שורד את זה על בסיס יום-יומי.
כיצד הגעת למסקנה שהקווים הם במסגרת "קו רציף" ושמטרתם היחידה
קישור לרכבת?
הקווים הללו נותנים לראשונה קישור תח"צי לישובים רבים שעד עתה לא ניתן להם שירות. הקווים הללו מקשרים את הישובים לתח"צ בכביש 4 - קווים 202 ו 921 לא פחות מאשר לרכבת.
אתה צודק לגבי חוסר הכרטוס המשותף אבל עדיין תושבי ישובי חוף הכרמל שירצו להגיע למשל לחדרה ישתמשו בקווים החדשים לא על מנת להגיע לרכבת אלא על מנת להגיע ל-921.
הקווים הללו מהווים פרויקט תח"צי של המועצה האזורית חוף הכרמל ושל משרד התחבורה ללא כל קשר לפרויקט קו רציף.
הם למשל מקשרים את ישובי המועצה למרכז מיר"ב ולכן מרכז מיר"ב הוא תחנת קצה לכל אחד מהקווים הללו.

קו 202 כן משמש תושבים מזכרון להגיע לחיפה. אלה שנוסעים ברכבת מבנימינה, סביר להניח שרובם מגיעים לתחנת הרכבת עם רכב. אבל אם צריך את 202 או את קו 70 בשביל ליסוע דרומה מזכרון יעקב לבנימינה על מנת להגיע לרכבת לחיפה, כבר עדיף ליסוע עם 202 בכוון השני לחיפה.
וגם ספק אם תושב הבונים שרוצה להגיע לתל אביב למשל או לכל יעד אחר במרכז או בדרום יסע עם קו 692 צפונה לתחנת חוף הכרמל. סביר להניח שימשיך לעשות את מה שעשה עד היום על מנת להגיע לתחנת הרכבת בבנימינה או לתל אביב, או שיסע עם 692 עד לכביש 4 וימשיך משם עם 693 או עם 202 עד לתחנה בבנימינה או שיעלה בכביש 4 על 921 עד לחדרה, צומת השרון, צומת רעננה וכד'.
ואל תשכח שקווים 691 ו 692 מקשרים גם למת"מ ולמרכזית חוף הכרמל ומהם לכל רחבי חיפה, שהיא כנראה יעד די מרכזי עבור תושבי המועצה האזורית חוף הכרמל ולא רק תחנת הרכבת חוף הכרמל.

ולגבי קו 222 - קו שיש לו נסיעה אחת בצהריים ונסיעה אחת מאוחר בלילה ורק לכוון אחד, לא באמת תורם לשם מימוש כל מיני צרכים בחיים.
לחדרה כבר עדיף להגיע עם 921 מאשר עם 222 שמטייל בזכרון יעקב, בנימינה ופרדס חנה.
קו 222 זה קו סוגר חורים - הוא מקשר את זכרון יעקב, בנימינה ופרדס חנה לחדרה בשעה מאוחרת שבה קווים 70 ו 872 כבר לא פועלים ומתגבר את השירות עד חדרה בשעת צהריים שהיא שעה אופיינית לסיום לימודים. אם החורים הללו היו נסגרים באופן אחר, למשל על ידי הארכת שעות פעילות קו 70, הנסיעות של 222 היו עוברות ל-202 והקו הזה היה מבוטל. זה בהחלט לא קו שנותן קישור סדיר מישובי חוף הכרמל לחדרה. שעות ההגעה שלו לחדרה לא מתאימות לשום מימוש צרכים כפי שציינת, לא בצהריים וודאי שלא בלילה.

בהסתכלות היררכית מערכתית קווים 69X נמצאים ברמה הנמוכה והם מהווים קווי הזנה הן לרכבת והן לקווים 202, 222 ו 921 ואילו קווים 202 ו 222 נמצאים ברמה גבוהה יותר בהיררכיה ולכן לא נכון שייכנסו לכל יישוב. אם ייכנסו למשל לישובים הנמצאים מערבית לכביש 2, המסלול שלהם יתארך משמעותית. תושב זכרון שעובד במת"מ ומשתמש בנסיעות המאוחרות של 202 או 222 על מנת לחזור הביתה, לא מעוניין לטייל בכרם מהר"ל, ב"הבונים" ובדור.
גם אין הרבה תועלת בהכנסה של 202 למרכז מיר"ב, מכיוון שלהגיע מהישובים למרכז מיר"ב ממילא צריך להשתמש בקווי 69X או ברכב פרטי ומי שנוסע ברכב כבר יסע עד מרכז מיר"ב.
ואם יכניסו את 202 לישובים וגם למרכז מיר"ב יתבטל הצורך בקווי 69X, אבל אז השירות ש-202 נותן לתושבי זכרון יעקב, בנימינה ופרדס חנה ייפגע. ולכן נכונה ההיררכיה שבה 202 נמצא מעל לקווי 69X.
 
הקווים מתואמים עם זמני הגעת הרכבות ויציאתן

כיצד הגעת למסקנה שהקווים הם במסגרת "קו רציף" ושמטרתם היחידה
קישור לרכבת?
הקווים הללו נותנים לראשונה קישור תח"צי לישובים רבים שעד עתה לא ניתן להם שירות. הקווים הללו מקשרים את הישובים לתח"צ בכביש 4 - קווים 202 ו 921 לא פחות מאשר לרכבת.
אתה צודק לגבי חוסר הכרטוס המשותף אבל עדיין תושבי ישובי חוף הכרמל שירצו להגיע למשל לחדרה ישתמשו בקווים החדשים לא על מנת להגיע לרכבת אלא על מנת להגיע ל-921.
הקווים הללו מהווים פרויקט תח"צי של המועצה האזורית חוף הכרמל ושל משרד התחבורה ללא כל קשר לפרויקט קו רציף.
הם למשל מקשרים את ישובי המועצה למרכז מיר"ב ולכן מרכז מיר"ב הוא תחנת קצה לכל אחד מהקווים הללו.

קו 202 כן משמש תושבים מזכרון להגיע לחיפה. אלה שנוסעים ברכבת מבנימינה, סביר להניח שרובם מגיעים לתחנת הרכבת עם רכב. אבל אם צריך את 202 או את קו 70 בשביל ליסוע דרומה מזכרון יעקב לבנימינה על מנת להגיע לרכבת לחיפה, כבר עדיף ליסוע עם 202 בכוון השני לחיפה.
וגם ספק אם תושב הבונים שרוצה להגיע לתל אביב למשל או לכל יעד אחר במרכז או בדרום יסע עם קו 692 צפונה לתחנת חוף הכרמל. סביר להניח שימשיך לעשות את מה שעשה עד היום על מנת להגיע לתחנת הרכבת בבנימינה או לתל אביב, או שיסע עם 692 עד לכביש 4 וימשיך משם עם 693 או עם 202 עד לתחנה בבנימינה או שיעלה בכביש 4 על 921 עד לחדרה, צומת השרון, צומת רעננה וכד'.
ואל תשכח שקווים 691 ו 692 מקשרים גם למת"מ ולמרכזית חוף הכרמל ומהם לכל רחבי חיפה, שהיא כנראה יעד די מרכזי עבור תושבי המועצה האזורית חוף הכרמל ולא רק תחנת הרכבת חוף הכרמל.

ולגבי קו 222 - קו שיש לו נסיעה אחת בצהריים ונסיעה אחת מאוחר בלילה ורק לכוון אחד, לא באמת תורם לשם מימוש כל מיני צרכים בחיים.
לחדרה כבר עדיף להגיע עם 921 מאשר עם 222 שמטייל בזכרון יעקב, בנימינה ופרדס חנה.
קו 222 זה קו סוגר חורים - הוא מקשר את זכרון יעקב, בנימינה ופרדס חנה לחדרה בשעה מאוחרת שבה קווים 70 ו 872 כבר לא פועלים ומתגבר את השירות עד חדרה בשעת צהריים שהיא שעה אופיינית לסיום לימודים. אם החורים הללו היו נסגרים באופן אחר, למשל על ידי הארכת שעות פעילות קו 70, הנסיעות של 222 היו עוברות ל-202 והקו הזה היה מבוטל. זה בהחלט לא קו שנותן קישור סדיר מישובי חוף הכרמל לחדרה. שעות ההגעה שלו לחדרה לא מתאימות לשום מימוש צרכים כפי שציינת, לא בצהריים וודאי שלא בלילה.

בהסתכלות היררכית מערכתית קווים 69X נמצאים ברמה הנמוכה והם מהווים קווי הזנה הן לרכבת והן לקווים 202, 222 ו 921 ואילו קווים 202 ו 222 נמצאים ברמה גבוהה יותר בהיררכיה ולכן לא נכון שייכנסו לכל יישוב. אם ייכנסו למשל לישובים הנמצאים מערבית לכביש 2, המסלול שלהם יתארך משמעותית. תושב זכרון שעובד במת"מ ומשתמש בנסיעות המאוחרות של 202 או 222 על מנת לחזור הביתה, לא מעוניין לטייל בכרם מהר"ל, ב"הבונים" ובדור.
גם אין הרבה תועלת בהכנסה של 202 למרכז מיר"ב, מכיוון שלהגיע מהישובים למרכז מיר"ב ממילא צריך להשתמש בקווי 69X או ברכב פרטי ומי שנוסע ברכב כבר יסע עד מרכז מיר"ב.
ואם יכניסו את 202 לישובים וגם למרכז מיר"ב יתבטל הצורך בקווי 69X, אבל אז השירות ש-202 נותן לתושבי זכרון יעקב, בנימינה ופרדס חנה ייפגע. ולכן נכונה ההיררכיה שבה 202 נמצא מעל לקווי 69X.
הקווים מתואמים עם זמני הגעת הרכבות ויציאתן
קווי הזנה לתחנות הרכבת המתואמים עם זמני הגעת הרכבות הם קווים מיוחדים,שנוצרו במסגרת פרוייקט "קו רציף".הקווים האלה אכן נותנים,בין השאר את הקישורים הפנימיים אותם אתה מתאר בין ישובי המועצה,אולם הם לא עונים על הצורך של תחבורה פרברית ליעדים מרכזיים מטרופוליניים אזוריים בשעות פעילות נוספות,שלא קשורות לזמני יציאה או הגעה של הרכבות,שרק על פיהן נבנה לוח הזמנים של הקווים החדשים,הן לחיפה ומחיפה והן לבנימינה או מבנימינה.
אתה מתעלם מחוסר הסינכרון והתיאום בין שתי המפעילות.זמני קווי 69X אינם מתואמים כלל עם זמני מעבר קו 202 בתחנות שעל מסעפי כביש 4,כך שתיאורטית תושבים,שיבחרו להסכים עם קביעתך,יכולים להמתין במסעף עד אפילו שעה לאוטובוס לזכרון יעקב,פרדס חנה וחדרה.חוץ מזה,הם גם צריכים לשלם פעמיים לשתי חברות שונות,שאין ביניהם כל תיאום או כירטוס משותף,מה שמיקר מאוד את מחיר הנסיעה היומי.יותר זול ומשתלם לנסוע לזכרון יעקב,פרדס חנה ו/או חדרה באוטובוס אחד בהסדר של כרטיסיית שתי נסיעות,כפי שקיים ב"אגד",אך לא ב"קווים".קווים לא מכבדת כרטיסיות ואגד לא מכבדת ערך צבור.ממש נפלא ויופי.נסיעה בקווים לחיפה לא מעניקה זכות לנסיעת המשך עירונית.מי שנוסע בקו 202 יכול להנות מנסיעת המשך אל תוך העיר עצמה.רק זה לבדו מצדיק את כניסת הקו בשני כיווני הנסיעה,שלא לדבר על קישור נוח וישיר לישובים מטרופוליניים גדולים יחסית לישובי המועצה כגון פרדס חנה,חדרה וזכרון יעקב.אז עם כל הכבוד ל,תיאוריות" או ה"הררכיות" של אנשי המקצוע,זה לא עובד במבחן המציאות וזה בטח לא יעזור לשנות 35 שנה של הרגלים של נסיעות ברכב פרטי ולהגיד,שעכשיו המצב "הרבה יותר טוב".
אתה גם מתעלם מהעובדה,שרוב האנשים מתייחס בשלילה לתחבורת מעברים,בטח ובטח בישובים קטנים מעין אלו.אתם בפורום ש"מתים" על קונספציית המעברים ומתייחסים אליה כ"לוחות הברית מסיני",מייצגים פלח מאוד קטן באוכלוסיה.זה לא מייצג את רצונם של רוב האנשים.תחבורת מעברים נתפסת כמסורבלת,לא נוחה ,מייאשת ולא יעילה בעליל,וזה למעשה מה שאתה ואמיר מציעים.למעשה ,אפשר לומר,שרעיון "תחבורת המעברים" הוא "חרב פיפיות",שתורם לדימויה הירוד של התחבורה הציבורית בארץ ולעובדה שאנשים "שונאים אוטובוסים".אתה לא תשנה או תחליף את העם.אנשים מעונינים בתחבורה יעילה ונוחה,לפחות למקומות הקרובים אליהם,שם הם מבלים את מרבית שעות יומם לצורך עיסוקי השיגרה היום-יומיים.באופציה שאתה ועמיר מציעים להם,אף אחד לא יעבור מהרכב הפרטי לתחבורה ציבורית,בטח לא אחרי 35 שנה,שבה אנשים רגילים להשתמש ברכב פרטי מאובזר ונוח המביא אותם בקלילות ובמהירות ליעדיהם.

תאר לך סבתא קשישה,חיל קרבי שבוז עם קיטבג כבד או ילד בבית ספר יסודי או אדם בעל מוגבלות ממושב הבונים או מניר עציון שרוצים לנסוע לחיפה או לפרדס חנה נגררים תחילה באוטובוס מישובם לכביש ראשי ושם מחכים ,עד שעה אולי,לאוטובוס הגואל שיבוא ויקח אותם.יפה שאתם שבויים ב"קונספציה הנכונה" שלכם,אבל זה לא ממש עובד בחיים האמיתיים בישובים כאלה.גם במטרופולינים הגדולים מרבית האנשים לא אוהבים תחבורת מעברים ומי שאין לו רכב,נאלץ בלית ברירה לעשות אותה וזה לא לעניין לחנך אותם,שמה שהם לא אוהבים זה לא נכון ומה שאתם אוהבים זה כן נכון.אנשים לא סובלים שמחנכים אותם.הם יודעים מה טוב בשבילם ומה מתאים להם ולא זקוקים להטפות מוסר מה נכון להם ומה עדיף להם.אנשים במאה ה-21 רוצים נוחות וזה בהחלט לגיטימי לדרוש נוחות במבחן הסבירות וההיגיון הפשוט.

הכנסת נסיעות של הקווים 202 ו-222,אפילו רק לפי צורך,לישובים בהחלט עומדת במבחן ההיגיון והסבירות.היא לא מבטלת את הקווים החדשים ולא מנטרלת אותם,אלא היא רק מוסיפה להם ומשפרת את השירות מבחינת "ערך מוסף".אולי לא צריך להכניס את כל הנסיעות,אבל בהחלט שווה לעשות חלופות של הקו,שכן יכנסו לישובים,אולי מקצת מהנסיעות,אם לא את כולן.

דרך אגב,עוד טרם ייזום הקווים החדשים,רצתה המועצה האזורית חוף הכרמל שהקו יכנס לישובים ואם אני לא טועה,בעבר הרחוק היו נסיעות שנכנסו לישובים.בתוך עין הוד יצא לי לראות תחנה ישנה של "אגד" במצב מעולה,שעוד עומדת על תילה,לפני מספר שבועות.

אך אל דאגה,אתה יכול להיות רגוע,אני יודע בוודאות,שהצעתי לא תמומש כלל.הסיכוי לכך הוא אפסי,כך שבשטח זה יתנהל כנראה לפי מה שאתה ואמיר חושבים,כי זה תואם את הקונספציה.

מעניין אותי רק אם אי פעם,מי שמחליט על הקונספציה הנכונה במשרד התחבורה ניסה אי פעם על בשרו ועל בסיס יום יומי את מה שהוא מחליט עבור אלה שאין להם את היכולת להשיג לעצמם את הנוחות שבנסיעה ברכב פרטי.מעניין אותי מאוד לדעת אם אי פעם בחייו הלך ישראל כץ ברגל מביתו במושב כפר אחים לצומת אחים בשביל לתפוס אוטובוס.אני מהמר שלא.
 
אתה כותב נאום שכל כולו הטפה ואתה עוד מציין "הטפות מוסר"?

הקווים מתואמים עם זמני הגעת הרכבות ויציאתן
קווי הזנה לתחנות הרכבת המתואמים עם זמני הגעת הרכבות הם קווים מיוחדים,שנוצרו במסגרת פרוייקט "קו רציף".הקווים האלה אכן נותנים,בין השאר את הקישורים הפנימיים אותם אתה מתאר בין ישובי המועצה,אולם הם לא עונים על הצורך של תחבורה פרברית ליעדים מרכזיים מטרופוליניים אזוריים בשעות פעילות נוספות,שלא קשורות לזמני יציאה או הגעה של הרכבות,שרק על פיהן נבנה לוח הזמנים של הקווים החדשים,הן לחיפה ומחיפה והן לבנימינה או מבנימינה.
אתה מתעלם מחוסר הסינכרון והתיאום בין שתי המפעילות.זמני קווי 69X אינם מתואמים כלל עם זמני מעבר קו 202 בתחנות שעל מסעפי כביש 4,כך שתיאורטית תושבים,שיבחרו להסכים עם קביעתך,יכולים להמתין במסעף עד אפילו שעה לאוטובוס לזכרון יעקב,פרדס חנה וחדרה.חוץ מזה,הם גם צריכים לשלם פעמיים לשתי חברות שונות,שאין ביניהם כל תיאום או כירטוס משותף,מה שמיקר מאוד את מחיר הנסיעה היומי.יותר זול ומשתלם לנסוע לזכרון יעקב,פרדס חנה ו/או חדרה באוטובוס אחד בהסדר של כרטיסיית שתי נסיעות,כפי שקיים ב"אגד",אך לא ב"קווים".קווים לא מכבדת כרטיסיות ואגד לא מכבדת ערך צבור.ממש נפלא ויופי.נסיעה בקווים לחיפה לא מעניקה זכות לנסיעת המשך עירונית.מי שנוסע בקו 202 יכול להנות מנסיעת המשך אל תוך העיר עצמה.רק זה לבדו מצדיק את כניסת הקו בשני כיווני הנסיעה,שלא לדבר על קישור נוח וישיר לישובים מטרופוליניים גדולים יחסית לישובי המועצה כגון פרדס חנה,חדרה וזכרון יעקב.אז עם כל הכבוד ל,תיאוריות" או ה"הררכיות" של אנשי המקצוע,זה לא עובד במבחן המציאות וזה בטח לא יעזור לשנות 35 שנה של הרגלים של נסיעות ברכב פרטי ולהגיד,שעכשיו המצב "הרבה יותר טוב".
אתה גם מתעלם מהעובדה,שרוב האנשים מתייחס בשלילה לתחבורת מעברים,בטח ובטח בישובים קטנים מעין אלו.אתם בפורום ש"מתים" על קונספציית המעברים ומתייחסים אליה כ"לוחות הברית מסיני",מייצגים פלח מאוד קטן באוכלוסיה.זה לא מייצג את רצונם של רוב האנשים.תחבורת מעברים נתפסת כמסורבלת,לא נוחה ,מייאשת ולא יעילה בעליל,וזה למעשה מה שאתה ואמיר מציעים.למעשה ,אפשר לומר,שרעיון "תחבורת המעברים" הוא "חרב פיפיות",שתורם לדימויה הירוד של התחבורה הציבורית בארץ ולעובדה שאנשים "שונאים אוטובוסים".אתה לא תשנה או תחליף את העם.אנשים מעונינים בתחבורה יעילה ונוחה,לפחות למקומות הקרובים אליהם,שם הם מבלים את מרבית שעות יומם לצורך עיסוקי השיגרה היום-יומיים.באופציה שאתה ועמיר מציעים להם,אף אחד לא יעבור מהרכב הפרטי לתחבורה ציבורית,בטח לא אחרי 35 שנה,שבה אנשים רגילים להשתמש ברכב פרטי מאובזר ונוח המביא אותם בקלילות ובמהירות ליעדיהם.

תאר לך סבתא קשישה,חיל קרבי שבוז עם קיטבג כבד או ילד בבית ספר יסודי או אדם בעל מוגבלות ממושב הבונים או מניר עציון שרוצים לנסוע לחיפה או לפרדס חנה נגררים תחילה באוטובוס מישובם לכביש ראשי ושם מחכים ,עד שעה אולי,לאוטובוס הגואל שיבוא ויקח אותם.יפה שאתם שבויים ב"קונספציה הנכונה" שלכם,אבל זה לא ממש עובד בחיים האמיתיים בישובים כאלה.גם במטרופולינים הגדולים מרבית האנשים לא אוהבים תחבורת מעברים ומי שאין לו רכב,נאלץ בלית ברירה לעשות אותה וזה לא לעניין לחנך אותם,שמה שהם לא אוהבים זה לא נכון ומה שאתם אוהבים זה כן נכון.אנשים לא סובלים שמחנכים אותם.הם יודעים מה טוב בשבילם ומה מתאים להם ולא זקוקים להטפות מוסר מה נכון להם ומה עדיף להם.אנשים במאה ה-21 רוצים נוחות וזה בהחלט לגיטימי לדרוש נוחות במבחן הסבירות וההיגיון הפשוט.

הכנסת נסיעות של הקווים 202 ו-222,אפילו רק לפי צורך,לישובים בהחלט עומדת במבחן ההיגיון והסבירות.היא לא מבטלת את הקווים החדשים ולא מנטרלת אותם,אלא היא רק מוסיפה להם ומשפרת את השירות מבחינת "ערך מוסף".אולי לא צריך להכניס את כל הנסיעות,אבל בהחלט שווה לעשות חלופות של הקו,שכן יכנסו לישובים,אולי מקצת מהנסיעות,אם לא את כולן.

דרך אגב,עוד טרם ייזום הקווים החדשים,רצתה המועצה האזורית חוף הכרמל שהקו יכנס לישובים ואם אני לא טועה,בעבר הרחוק היו נסיעות שנכנסו לישובים.בתוך עין הוד יצא לי לראות תחנה ישנה של "אגד" במצב מעולה,שעוד עומדת על תילה,לפני מספר שבועות.

אך אל דאגה,אתה יכול להיות רגוע,אני יודע בוודאות,שהצעתי לא תמומש כלל.הסיכוי לכך הוא אפסי,כך שבשטח זה יתנהל כנראה לפי מה שאתה ואמיר חושבים,כי זה תואם את הקונספציה.

מעניין אותי רק אם אי פעם,מי שמחליט על הקונספציה הנכונה במשרד התחבורה ניסה אי פעם על בשרו ועל בסיס יום יומי את מה שהוא מחליט עבור אלה שאין להם את היכולת להשיג לעצמם את הנוחות שבנסיעה ברכב פרטי.מעניין אותי מאוד לדעת אם אי פעם בחייו הלך ישראל כץ ברגל מביתו במושב כפר אחים לצומת אחים בשביל לתפוס אוטובוס.אני מהמר שלא.
אתה כותב נאום שכל כולו הטפה ואתה עוד מציין "הטפות מוסר"?
יש לי אליך שאלה: קווים 202 ו 222 פעילים שנים רבות. מדוע עד עתה הם לא הוכנסו לתוך הישובים?
מדוע צריך את קווי 69X על מנת שקו 202 ייכנס לישובים?
האם אתה שאלת נוסעים האם הם ישמחו ליסוע בין חיפה או טירת הכרמל לזכרון יעקב או פרדס חנה דרך הבונים, עופר, כרם מהר"ל, צרופה, דור, נחשולים ועוד ועוד?
שים לב שנוצרו 4 קווים חדשים - לא אחד, לא שניים, ארבעה
כאשר שניים מכסים את האזור הצפוני יותר ושניים את האזור הדרומי יותר, על מנת שלא יווצר קו ספגטי ארוך עם מסלול מפותל ולא יעיל בעליל. זה מה שאתה מציע לעשות לקו 202.

ולגבי הכרטוס המשותף כבר כתבתי שאתה צודק ועוד לפני שאתה הזכרת את הנוסע, אני בעצמי כתבתי שצריך להרחיב את אזורי התעריף של מטרופולין חיפה.

אבל מצטער, אני לא אשתכנע שקו בין חיפה לפרדס חנה צריך לעבור בדור וב"הבונים".
כן - בסדר הגודל של הישובים המדוברים צריכה להיות מערכת היררכית עם קווי הזנה ואי אפשר ליצור קו ישיר בין כל ישוב כזה לכל מרכז עירוני קרוב.
לשפר את הקישור בין מרכיבי ההיררכיה - בהחלט צריך, אבל מדובר בקווים שאפילו עוד לא החלו לפעול. הם יתחילו לפעול ובמשך הזמן יראו מה דפוסי הנסיעה בהם ומה צריך לשפר.
 
או.קיי.אז נסכים שלא להסכים

אתה כותב נאום שכל כולו הטפה ואתה עוד מציין "הטפות מוסר"?
יש לי אליך שאלה: קווים 202 ו 222 פעילים שנים רבות. מדוע עד עתה הם לא הוכנסו לתוך הישובים?
מדוע צריך את קווי 69X על מנת שקו 202 ייכנס לישובים?
האם אתה שאלת נוסעים האם הם ישמחו ליסוע בין חיפה או טירת הכרמל לזכרון יעקב או פרדס חנה דרך הבונים, עופר, כרם מהר"ל, צרופה, דור, נחשולים ועוד ועוד?
שים לב שנוצרו 4 קווים חדשים - לא אחד, לא שניים, ארבעה
כאשר שניים מכסים את האזור הצפוני יותר ושניים את האזור הדרומי יותר, על מנת שלא יווצר קו ספגטי ארוך עם מסלול מפותל ולא יעיל בעליל. זה מה שאתה מציע לעשות לקו 202.

ולגבי הכרטוס המשותף כבר כתבתי שאתה צודק ועוד לפני שאתה הזכרת את הנוסע, אני בעצמי כתבתי שצריך להרחיב את אזורי התעריף של מטרופולין חיפה.

אבל מצטער, אני לא אשתכנע שקו בין חיפה לפרדס חנה צריך לעבור בדור וב"הבונים".
כן - בסדר הגודל של הישובים המדוברים צריכה להיות מערכת היררכית עם קווי הזנה ואי אפשר ליצור קו ישיר בין כל ישוב כזה לכל מרכז עירוני קרוב.
לשפר את הקישור בין מרכיבי ההיררכיה - בהחלט צריך, אבל מדובר בקווים שאפילו עוד לא החלו לפעול. הם יתחילו לפעול ובמשך הזמן יראו מה דפוסי הנסיעה בהם ומה צריך לשפר.
או.קיי.אז נסכים שלא להסכים
את השאלה ששאלת אותי עליך להפנות לא אלי,אלא למשרד התחבורה ולמועצה האזורית חוף הכרמל,שלא ממש התעניינה עד היום בתחבורה ציבורית.טוב שהיא התעוררה אחרי 35 שנה-עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא.
התושבים עצמם,אלה שסבלו ולא היה להם רכב פרטי,כן רצו בהכנסת הקווים,אך ללא שיתוף פעולה של הרשות המקומית ,שלא ממש התעניינה בנושא התחבורה הציבורית וכשהאינטרס הכלכלי גבר על האינטרס הציבורי,אלה היו פני הדברים.אותו דבר אתה יכול לשאול,מדוע לא מצאו לנכון עד היום לפתוח את אותם הקווים.מאותה הסיבה,שלא הכניסו את קו 202 לישובים.
אני אזרום איתך וכתבתי,שאפשר לשקול חלופות,שיכנסו ולא כל הנסיעות,אולי רק בשעות השיא.בשעות הלילה נהוג,שכן יפעלו קווים מאספים,עקב העדר נוסעים,כמו שקורה עם קווי הלילה,למשל.
הסייפא שכתבת לא בדיוק נכונה,מכיוון שקרית שמונה,צפת,טבריה,נהריה ועכו למשל כמרכזים עירוניים מטרופולינים קרובים,כן מקושרות עם כל הקיבוצים והמושבים השכנים להם.
מכל מקום,אני מניח,שמה שכתבת ומה שאתה חושב,הוא מה שיקרה בפועל בקשר למועצה אזורית חוף הכרמל.
ועדיין אתה ממשיך להתעלם מהעובדה שאין כל סינכרון בין לוחות הזמנים של הקווים החדשים לזמני מעבר קו 202 במסעפי הישובים שבכביש 4.פה זה לא רחוב מנחם בגין בתל-אביב,שבו אפשר לעשות מעבר קליל ונוח מקו 504 לקו 40.
 
ממש לא התעלמתי מכך שאין סינכרון, תקרא שוב את הפסקה האחרונה

או.קיי.אז נסכים שלא להסכים
את השאלה ששאלת אותי עליך להפנות לא אלי,אלא למשרד התחבורה ולמועצה האזורית חוף הכרמל,שלא ממש התעניינה עד היום בתחבורה ציבורית.טוב שהיא התעוררה אחרי 35 שנה-עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא.
התושבים עצמם,אלה שסבלו ולא היה להם רכב פרטי,כן רצו בהכנסת הקווים,אך ללא שיתוף פעולה של הרשות המקומית ,שלא ממש התעניינה בנושא התחבורה הציבורית וכשהאינטרס הכלכלי גבר על האינטרס הציבורי,אלה היו פני הדברים.אותו דבר אתה יכול לשאול,מדוע לא מצאו לנכון עד היום לפתוח את אותם הקווים.מאותה הסיבה,שלא הכניסו את קו 202 לישובים.
אני אזרום איתך וכתבתי,שאפשר לשקול חלופות,שיכנסו ולא כל הנסיעות,אולי רק בשעות השיא.בשעות הלילה נהוג,שכן יפעלו קווים מאספים,עקב העדר נוסעים,כמו שקורה עם קווי הלילה,למשל.
הסייפא שכתבת לא בדיוק נכונה,מכיוון שקרית שמונה,צפת,טבריה,נהריה ועכו למשל כמרכזים עירוניים מטרופולינים קרובים,כן מקושרות עם כל הקיבוצים והמושבים השכנים להם.
מכל מקום,אני מניח,שמה שכתבת ומה שאתה חושב,הוא מה שיקרה בפועל בקשר למועצה אזורית חוף הכרמל.
ועדיין אתה ממשיך להתעלם מהעובדה שאין כל סינכרון בין לוחות הזמנים של הקווים החדשים לזמני מעבר קו 202 במסעפי הישובים שבכביש 4.פה זה לא רחוב מנחם בגין בתל-אביב,שבו אפשר לעשות מעבר קליל ונוח מקו 504 לקו 40.
ממש לא התעלמתי מכך שאין סינכרון, תקרא שוב את הפסקה האחרונה
שכתבתי.

אבל תזכור שמלבד קו 202 במסעפים הללו עוצר קו נוסף שתדירותו גבוהה יותר ובהגעה למרכזים העירוניים הגדולים באזור - חדרה בדרום וחיפה בצפון הוא גם יעיל יותר, 921.
אם תיקח בחשבון את התדירות המשותפת של 202 ו 921 בעיית הסינכרון פחות קשה ואולי לא קיימת בכלל, כי ברוב שעות היום התדירות של 921 לא נמוכה מפעם בחצי שעה.
 
921 לא מגיע לבנימינה,זכרון יעקב ופרדס חנה

ממש לא התעלמתי מכך שאין סינכרון, תקרא שוב את הפסקה האחרונה
שכתבתי.

אבל תזכור שמלבד קו 202 במסעפים הללו עוצר קו נוסף שתדירותו גבוהה יותר ובהגעה למרכזים העירוניים הגדולים באזור - חדרה בדרום וחיפה בצפון הוא גם יעיל יותר, 921.
אם תיקח בחשבון את התדירות המשותפת של 202 ו 921 בעיית הסינכרון פחות קשה ואולי לא קיימת בכלל, כי ברוב שעות היום התדירות של 921 לא נמוכה מפעם בחצי שעה.
921 לא מגיע לבנימינה,זכרון יעקב ופרדס חנה
הקרובות יותר והרלוונטיות יותר לישובי המועצה מאשר חדרה,שמרוחקת יותר.
קשר לחדרה בהחלט יכול להתבסס על קו 921 מהמסעפים.התייחסתי רק לקווים 202 ו-222.
מה שקורה בגליל יכול בהחלט לקרות גם מבחינת ישובי המועצה האזורית חוף הכרמל.
בגליל המערבי,נוסף לקישור המוגבר לנהריה,יש גם קישור של המרחב הכפרי-קיבוצי-מושבי גם למעלות,שלומי ועכו.זה סותר את מה שרשמת,שלא נכון שיהיה גם קישור ישיר בין ישובי המועצה לזכרון יעקב ופרדס חנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה