שרשור חדשות, כתבות ועדכונים

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

New member
מנהל
מפגש מציעים מכרז תשתיות חשמל

שרשור חדשות, כתבות ועדכונים
מפגש מציעים מכרז תשתיות חשמל

שלום,
במסגרת הפרויקט הלאומי להקמת רשת רכבות חשמלית, ערכה רכבת ישראל היום (יום ב', 27.4.2015 ) מפגש מציעים, כחלק מהמכרז להקמת תשתיות חשמול.
מפגש המציעים נערך בהשתתפות נציגי הקבוצות, הנהלת הרכבת והנהלת הפרויקט. במהלך המפגש הוצגו למשתתפי נקודות מפתח עיקריות במכרז ובפרויקט לרבות דגשים לתכנון וביצוע ולוחות הזמנים. כחלק ממפגש המציעים מתוכננים להתקיים סיורים במהלך שלושה ימים מרוכזים בהם יוצגו אתרים מרכזיים בפרויקט ובכלל זה הקו המהיר לירושלים ((A1, עכו- כרמיאל, קו השרון (531) ומתחמי תחזוקה (מתחמים).
המועד האחרון להגשת הצעות נקבע ליום 23.7.2015 לפי לוח זמנים זה, מתכננת הרכבת להוציא צו התחלת עבודה בפברואר 2016 כאשר לוח הזמנים המתוכנן להפעלת הקו החשמלי הראשון לנוסעים, הקו המהיר לירושלים, הינו במרץ 2018.
מצ"ב הודעה מפורטת לתקשורת,
 

amit1270

New member
אדון מנהל, בועז כבר העלה את הידיעה.


מפגש מציעים מכרז תשתיות חשמל

שלום,
במסגרת הפרויקט הלאומי להקמת רשת רכבות חשמלית, ערכה רכבת ישראל היום (יום ב', 27.4.2015 ) מפגש מציעים, כחלק מהמכרז להקמת תשתיות חשמול.
מפגש המציעים נערך בהשתתפות נציגי הקבוצות, הנהלת הרכבת והנהלת הפרויקט. במהלך המפגש הוצגו למשתתפי נקודות מפתח עיקריות במכרז ובפרויקט לרבות דגשים לתכנון וביצוע ולוחות הזמנים. כחלק ממפגש המציעים מתוכננים להתקיים סיורים במהלך שלושה ימים מרוכזים בהם יוצגו אתרים מרכזיים בפרויקט ובכלל זה הקו המהיר לירושלים ((A1, עכו- כרמיאל, קו השרון (531) ומתחמי תחזוקה (מתחמים).
המועד האחרון להגשת הצעות נקבע ליום 23.7.2015 לפי לוח זמנים זה, מתכננת הרכבת להוציא צו התחלת עבודה בפברואר 2016 כאשר לוח הזמנים המתוכנן להפעלת הקו החשמלי הראשון לנוסעים, הקו המהיר לירושלים, הינו במרץ 2018.
מצ"ב הודעה מפורטת לתקשורת,
אדון מנהל, בועז כבר העלה את הידיעה.
 
קווים חדשים של "קווים" במועצה האזורית חוף הכרמל

שרשור חדשות, כתבות ועדכונים
קווים חדשים של "קווים" במועצה האזורית חוף הכרמל
החל מיום שישי הקרוב, שיקשרו את יישובי המועצה שבין פרדיס לחיפה לאורך כביש 4, לתחנות הרכבת בחוף הכרמל ובבנימינה:
[URL]http://www.kavim-t.co.il/content/default.asp?code=77[/URL]

עוד נגיסה באזור שעד עתה נשלט בלעדית על ידי אגד (קווים 921, 202 ו 222).
 
הקווים הללו ייכנסו לתוך הישובים, כולל לישובים ממערב לכביש 2

קווים חדשים של "קווים" במועצה האזורית חוף הכרמל
החל מיום שישי הקרוב, שיקשרו את יישובי המועצה שבין פרדיס לחיפה לאורך כביש 4, לתחנות הרכבת בחוף הכרמל ובבנימינה:
[URL]http://www.kavim-t.co.il/content/default.asp?code=77[/URL]

עוד נגיסה באזור שעד עתה נשלט בלעדית על ידי אגד (קווים 921, 202 ו 222).
הקווים הללו ייכנסו לתוך הישובים, כולל לישובים ממערב לכביש 2
כמו: הבונים, דור-נחשולים ומעגן מיכאל.
 

אורי404

New member
כנראה שינוי אחרי 35 שנה

הקווים הללו ייכנסו לתוך הישובים, כולל לישובים ממערב לכביש 2
כמו: הבונים, דור-נחשולים ומעגן מיכאל.
כנראה שינוי אחרי 35 שנה
לפי המצגת הזו, כנראה זהו רענון אחרי 35 שנה
[URL]http://transportation.org.il/sites/default/files/pirsum/hof-carmel-presentation.pdf[/URL]
נראה מה תהיה כמות הנסיעות של הקווים החדשים. כנראה זהו שינוי חיובי.
 
באתר כל-קו אפשר לראות את הנסיעות של כל אחד מהקווים

כנראה שינוי אחרי 35 שנה
לפי המצגת הזו, כנראה זהו רענון אחרי 35 שנה
[URL]http://transportation.org.il/sites/default/files/pirsum/hof-carmel-presentation.pdf[/URL]
נראה מה תהיה כמות הנסיעות של הקווים החדשים. כנראה זהו שינוי חיובי.
באתר כל-קו אפשר לראות את הנסיעות של כל אחד מהקווים
בכל אחד מהקווים יש 8 נסיעות יומיות בכל כיוון בימים א'-ה' כאשר בבוקר עד הצהריים יש 2-3 נסיעות ואחר הצהריים 5-6 נסיעות.
בימי שישי יש 3 נסיעות בכל כיוון בשעות הבוקר המאוחרות והצהריים.
ובמוצ"ש נסיעה אחת בכל כיוון.
סך הכל 88 נסיעות בשבוע לכל אחד מהקווים.
 
יפה שלא שכחו גם את מוצ"ש (למרות שיש רק נסיעה אחת).

באתר כל-קו אפשר לראות את הנסיעות של כל אחד מהקווים
בכל אחד מהקווים יש 8 נסיעות יומיות בכל כיוון בימים א'-ה' כאשר בבוקר עד הצהריים יש 2-3 נסיעות ואחר הצהריים 5-6 נסיעות.
בימי שישי יש 3 נסיעות בכל כיוון בשעות הבוקר המאוחרות והצהריים.
ובמוצ"ש נסיעה אחת בכל כיוון.
סך הכל 88 נסיעות בשבוע לכל אחד מהקווים.
יפה שלא שכחו גם את מוצ"ש (למרות שיש רק נסיעה אחת).
 
מעולה, סוף סוף תחבורה ציבורית לכל הישובים שמרוחקים מכביש 4!

קווים חדשים של "קווים" במועצה האזורית חוף הכרמל
החל מיום שישי הקרוב, שיקשרו את יישובי המועצה שבין פרדיס לחיפה לאורך כביש 4, לתחנות הרכבת בחוף הכרמל ובבנימינה:
[URL]http://www.kavim-t.co.il/content/default.asp?code=77[/URL]

עוד נגיסה באזור שעד עתה נשלט בלעדית על ידי אגד (קווים 921, 202 ו 222).
מעולה, סוף סוף תחבורה ציבורית לכל הישובים שמרוחקים מכביש 4!
 
עכשיו מתבקש להרחיב את אזור התעריף של עתלית דרומה

מעולה, סוף סוף תחבורה ציבורית לכל הישובים שמרוחקים מכביש 4!
עכשיו מתבקש להרחיב את אזור התעריף של עתלית דרומה
לפחות עד למרכז מיר"ב ולכלול את קווים 691 ו 692 (וגם את 202, 222 ו 921 בתחום האזור) בכרטוס המשותף של מטרופולין חיפה.
לא יזיק גם ליצור אזור תעריף חדש דרומי יותר ממרכז מיר"ב עד בנימינה ולכלול גם אותו בכרטוס המשותף של מטרופולין חיפה.
 

אוהד1110

New member
מה זה מרכז מיר"ב והיכן הוא נמצא ?

קווים חדשים של "קווים" במועצה האזורית חוף הכרמל
החל מיום שישי הקרוב, שיקשרו את יישובי המועצה שבין פרדיס לחיפה לאורך כביש 4, לתחנות הרכבת בחוף הכרמל ובבנימינה:
[URL]http://www.kavim-t.co.il/content/default.asp?code=77[/URL]

עוד נגיסה באזור שעד עתה נשלט בלעדית על ידי אגד (קווים 921, 202 ו 222).
מה זה מרכז מיר"ב והיכן הוא נמצא ?
 
כנראה "אגד" לא רצו להפעיל קווים מהסוג הזה

קווים חדשים של "קווים" במועצה האזורית חוף הכרמל
החל מיום שישי הקרוב, שיקשרו את יישובי המועצה שבין פרדיס לחיפה לאורך כביש 4, לתחנות הרכבת בחוף הכרמל ובבנימינה:
[URL]http://www.kavim-t.co.il/content/default.asp?code=77[/URL]

עוד נגיסה באזור שעד עתה נשלט בלעדית על ידי אגד (קווים 921, 202 ו 222).
כנראה "אגד" לא רצו להפעיל קווים מהסוג הזה
שבלשון המעטה לא צפויים להיות רוחיים.

חברת "קווים" בהחלט לא תרוויח מהפעלת הקווים הללו,שצפויים להיות בתפוסה שואפת לאפס (הימור שלי).

זה מסוג הקווים שב"אגד" לא אוהבים/מתלהבים בכלל להפעיל ושבעבר הם הפעילו בלית ברירה (הכוונה היא שירות למושבים וקיבוצים,שם אחוז המשתמשים בתחבורה ציבורית הוא אפסי למדי ואחוז המינוע ברכב פרטי הוא גדול מאוד) עקב היותם מפעיל תחבורה ציבורית ארצי יחיד.

זאת לא עוד נגיסה.זאת נגיסה ראשונה ומשמעותית מאוד באזור,שאכן נשלט בלעדית על ידי "אגד" והוא חלק פרברי אינטגרלי פר אקסלנס ממטרופולין חיפה (החלק הדרומי שלו).מעניין מה עומד באמת מאחורי ההחלטה של אנשי ה"שוק החופשי" של משרד התחבורה לא לאפשר את הפעלת הקווים הללו (לפחות מחיפה) ל"אגד",אלא לתת את זה לחברה שמפעילה את האשכול הגובל בישובי המועצה.האם מה שקבע הוא נתח השוק של "אגד" בצפון? זה בהחלט תקדים לא טוב,לדעתי,מבחינתם ,תקדים מבשר רעות ל"אגד".מה השלב הבא? לתת ל"מטרופולין" לפתוח קווים לאילת? הבחירה בחברת "קווים" להפעיל קווים באזור שהוא אזור של "אגד",הוא סימפטום בולט ומדאיג למצבה העגמומי העצוב הנוכחי של "אגד".בשער,מחכה הוויתור על אשכול קווי 500,שכל כך מזוהה היסטורית עם "אגד" הישנה והטובה של פעם,שהוא אשכול של קווים רווחיים ושריד,שנותר מתקופת הפעילות הארוכה רבת השנים של "אגד" באזור השרון והוויתור על חלק מקווי חולון.הבנתי,שגם יהיה ויתור עתידי על רוב קווי החרדים.מעניין אם מישהו שם מתכנן תוכנית פעולה ומתכונן לבאות על מנת ולהבטיח את עתיד האגודה? המצב בהחלט לא נראה טוב,בטח לא למי שעובד ב"אגד".אין ספק,שמדיניות הרפורמה בתחבורה הציבורית תימשך וביתר שאת,בטח ובטח אחרי שכבר ברור שהשר הנוכחי והמדיניות הנוכחית ימשיכו לעוד 4 שנים.מעניין איזה עתיד מיעד או לא מיעד משרד התחבורה בתוכניותיו ארוכות הטווח ל"אגד" בשוק התחבורה הציבורית העתידית?

לא ברור לי גם איזה עתיד בדיוק מחכה ל"אגד".מי בכלל יסע איתם לירושלים אחרי שתיפתח הרכבת המהירה?מי בכלל יצטרך את קווי 405, 480? מי בכלל יסע איתם לאילת,אחרי שתיפתח רכבת לשם?צפויים לצאת מכרזים,בסופו של דבר,לכל הקווים ש"אגד" מפעילה,כשעל "אגד" כ"אגד" יאסר בכלל להתמודד במכרזים האלה.חברות הבת שלהן נמצאות בהפסדים.הפעילות באירופה של "אגד-אירופה" לא רווחית ו"אגד תעבורה" היא די חברה כושלת מבחינה כלכלית וגם מבחינת יחסי העבודה הפנימיים שם.

יחד עם זאת,לגבי קווי מועצה אזורית חוף הכרמל,יש מקום,אם כבר החליטו לשפר את השירות לישובי המועצה האזורית חוף הכרמל,גם להכניס את קווי "אגד" 202 ו-222 לתוך הישובים,או לפחות גם למרכז מיר"ב,שלא מרוחק מציר כביש 4 הראשי.שיעשו כבר מהפכה מלאה ומשולבת ולא חלקית.לא ברור לי מדוע שיפור השירות לא יכול להיות משולב עם "אגד" וקווי "אגד" נשארים מחוץ לעניין.קווי "אגד" מקשרים את ישובי המועצה גם עם פרדס חנה,זכרון יעקב ,פנים בנימינה ולא רק תחנת הרכבת שלה וחדרה ,מה שהקווים החדשים,שבהפעלת חברת "קווים" לא עושים,ולכן יש מקום להכניסם אל תוך הישובים (אבל לא את קו 921,שהוא ארוך דיו ואין צורך להכניסו אל תוך הישובים והוא יכול להמשיך ולעצור רק במסעפי הישובים,שלאורך כביש 4).

גם נושא הכירטוס הוא חלם,שלא ברא השטן.מכניסים חברת תחבורה ציבורית חדשה לאזור חיפה,כשלא ברור לי מה הקשר הגיאוגרפי בכלל של אשכול נתניה-חדרה ,שבהפעלת חברת "קווים" עם ישובי המועצה האזורית חוף הכרמל,שרובם ממוקמים דרומית לחיפה,נותנים לה להפעיל קו לחיפה וממשיכים עם האפליה,בכך שלא מאפשרים כל כירטוס משותף ומעברים בתוך חיפה עם נסיעת המשך עירונית בתוך חיפה,למשל.
 
אגד תיפגע גם מפתיחת קו הרכבת לכרמיאל שינגוס בקווי

כנראה "אגד" לא רצו להפעיל קווים מהסוג הזה
שבלשון המעטה לא צפויים להיות רוחיים.

חברת "קווים" בהחלט לא תרוויח מהפעלת הקווים הללו,שצפויים להיות בתפוסה שואפת לאפס (הימור שלי).

זה מסוג הקווים שב"אגד" לא אוהבים/מתלהבים בכלל להפעיל ושבעבר הם הפעילו בלית ברירה (הכוונה היא שירות למושבים וקיבוצים,שם אחוז המשתמשים בתחבורה ציבורית הוא אפסי למדי ואחוז המינוע ברכב פרטי הוא גדול מאוד) עקב היותם מפעיל תחבורה ציבורית ארצי יחיד.

זאת לא עוד נגיסה.זאת נגיסה ראשונה ומשמעותית מאוד באזור,שאכן נשלט בלעדית על ידי "אגד" והוא חלק פרברי אינטגרלי פר אקסלנס ממטרופולין חיפה (החלק הדרומי שלו).מעניין מה עומד באמת מאחורי ההחלטה של אנשי ה"שוק החופשי" של משרד התחבורה לא לאפשר את הפעלת הקווים הללו (לפחות מחיפה) ל"אגד",אלא לתת את זה לחברה שמפעילה את האשכול הגובל בישובי המועצה.האם מה שקבע הוא נתח השוק של "אגד" בצפון? זה בהחלט תקדים לא טוב,לדעתי,מבחינתם ,תקדים מבשר רעות ל"אגד".מה השלב הבא? לתת ל"מטרופולין" לפתוח קווים לאילת? הבחירה בחברת "קווים" להפעיל קווים באזור שהוא אזור של "אגד",הוא סימפטום בולט ומדאיג למצבה העגמומי העצוב הנוכחי של "אגד".בשער,מחכה הוויתור על אשכול קווי 500,שכל כך מזוהה היסטורית עם "אגד" הישנה והטובה של פעם,שהוא אשכול של קווים רווחיים ושריד,שנותר מתקופת הפעילות הארוכה רבת השנים של "אגד" באזור השרון והוויתור על חלק מקווי חולון.הבנתי,שגם יהיה ויתור עתידי על רוב קווי החרדים.מעניין אם מישהו שם מתכנן תוכנית פעולה ומתכונן לבאות על מנת ולהבטיח את עתיד האגודה? המצב בהחלט לא נראה טוב,בטח לא למי שעובד ב"אגד".אין ספק,שמדיניות הרפורמה בתחבורה הציבורית תימשך וביתר שאת,בטח ובטח אחרי שכבר ברור שהשר הנוכחי והמדיניות הנוכחית ימשיכו לעוד 4 שנים.מעניין איזה עתיד מיעד או לא מיעד משרד התחבורה בתוכניותיו ארוכות הטווח ל"אגד" בשוק התחבורה הציבורית העתידית?

לא ברור לי גם איזה עתיד בדיוק מחכה ל"אגד".מי בכלל יסע איתם לירושלים אחרי שתיפתח הרכבת המהירה?מי בכלל יצטרך את קווי 405, 480? מי בכלל יסע איתם לאילת,אחרי שתיפתח רכבת לשם?צפויים לצאת מכרזים,בסופו של דבר,לכל הקווים ש"אגד" מפעילה,כשעל "אגד" כ"אגד" יאסר בכלל להתמודד במכרזים האלה.חברות הבת שלהן נמצאות בהפסדים.הפעילות באירופה של "אגד-אירופה" לא רווחית ו"אגד תעבורה" היא די חברה כושלת מבחינה כלכלית וגם מבחינת יחסי העבודה הפנימיים שם.

יחד עם זאת,לגבי קווי מועצה אזורית חוף הכרמל,יש מקום,אם כבר החליטו לשפר את השירות לישובי המועצה האזורית חוף הכרמל,גם להכניס את קווי "אגד" 202 ו-222 לתוך הישובים,או לפחות גם למרכז מיר"ב,שלא מרוחק מציר כביש 4 הראשי.שיעשו כבר מהפכה מלאה ומשולבת ולא חלקית.לא ברור לי מדוע שיפור השירות לא יכול להיות משולב עם "אגד" וקווי "אגד" נשארים מחוץ לעניין.קווי "אגד" מקשרים את ישובי המועצה גם עם פרדס חנה,זכרון יעקב ,פנים בנימינה ולא רק תחנת הרכבת שלה וחדרה ,מה שהקווים החדשים,שבהפעלת חברת "קווים" לא עושים,ולכן יש מקום להכניסם אל תוך הישובים (אבל לא את קו 921,שהוא ארוך דיו ואין צורך להכניסו אל תוך הישובים והוא יכול להמשיך ולעצור רק במסעפי הישובים,שלאורך כביש 4).

גם נושא הכירטוס הוא חלם,שלא ברא השטן.מכניסים חברת תחבורה ציבורית חדשה לאזור חיפה,כשלא ברור לי מה הקשר הגיאוגרפי בכלל של אשכול נתניה-חדרה ,שבהפעלת חברת "קווים" עם ישובי המועצה האזורית חוף הכרמל,שרובם ממוקמים דרומית לחיפה,נותנים לה להפעיל קו לחיפה וממשיכים עם האפליה,בכך שלא מאפשרים כל כירטוס משותף ומעברים בתוך חיפה עם נסיעת המשך עירונית בתוך חיפה,למשל.
אגד תיפגע גם מפתיחת קו הרכבת לכרמיאל שינגוס בקווי
כרמיאל-חיפה/עכו (26X) שלה.
חלק נכבד מקווי ה-500, גם בלי קשר למכרז המתוכנן, יושפעו מפתיחת מסילת השרון וממילא בעתיד הרחוק יותר רובם ייבלעו בתוך קווי נת"ע.
בסוף העשור הנוכחי אגד בהחלט תהיה עם נתח שוק קטן יותר.
אבל לגבי אילת אין סיכון ממשי כי לא תהיה רכבת לאילת בטווח הנראה לעין. זה "פרויקט" שנמצא על השולחן כדי שיהיה אפשר לדבר עליו, לא כדי באמת לבצע אותו.
המכה הגדולה שאגד תקבל בשנים הקרובות תהיה לגבי קווים 405 ו 480 (וגם קווים כמו 940, 947, 960, 968) ומכיוון שזו מכה צפויה מראש, אגד בהחלט צריכה לתכנן כיצד היא תפעל בעידן ללא שליטה שלה בקישור לירושלים.

אגב, קו 694 החדש נכנס לתוך זכרון יעקב.
דבר נוסף - תחנת הקצה בחיפה של קווים 691, 692 זו התחנה שצמודה לתחנת הרכבת ולא מרכזית חוף הכרמל שבבעלות אגד, כך שכנראה אגד לא שותפה או לא רצתה להיות שותפה במהלך. אין ספק שאם אגד הייתה מפעילה את הקווים הללו הם היו נכנסים לתוך המרכזית, שאין בה בעיית מקום.
 
לגבי הרכבת חכרמיאל

אגד תיפגע גם מפתיחת קו הרכבת לכרמיאל שינגוס בקווי
כרמיאל-חיפה/עכו (26X) שלה.
חלק נכבד מקווי ה-500, גם בלי קשר למכרז המתוכנן, יושפעו מפתיחת מסילת השרון וממילא בעתיד הרחוק יותר רובם ייבלעו בתוך קווי נת"ע.
בסוף העשור הנוכחי אגד בהחלט תהיה עם נתח שוק קטן יותר.
אבל לגבי אילת אין סיכון ממשי כי לא תהיה רכבת לאילת בטווח הנראה לעין. זה "פרויקט" שנמצא על השולחן כדי שיהיה אפשר לדבר עליו, לא כדי באמת לבצע אותו.
המכה הגדולה שאגד תקבל בשנים הקרובות תהיה לגבי קווים 405 ו 480 (וגם קווים כמו 940, 947, 960, 968) ומכיוון שזו מכה צפויה מראש, אגד בהחלט צריכה לתכנן כיצד היא תפעל בעידן ללא שליטה שלה בקישור לירושלים.

אגב, קו 694 החדש נכנס לתוך זכרון יעקב.
דבר נוסף - תחנת הקצה בחיפה של קווים 691, 692 זו התחנה שצמודה לתחנת הרכבת ולא מרכזית חוף הכרמל שבבעלות אגד, כך שכנראה אגד לא שותפה או לא רצתה להיות שותפה במהלך. אין ספק שאם אגד הייתה מפעילה את הקווים הללו הם היו נכנסים לתוך המרכזית, שאין בה בעיית מקום.
לגבי הרכבת חכרמיאל
אני מניח,שבתור החברה שמפעילה את הקווים הפנימיים בעיר,הפיצוי על הירידה בכמות הנוסעים באשכול קווי חיפה-כרמיאל עפ פתיחת קו הרכבת החדש לכרמיאל תפוצה על ידי פתיחת קווי הזנה לרכבת,שיחברו את התחנה עם מרכז ושכונות העיר,כך שזה יאזן ואולי אף יגדיל את כמות הנוסעים של "אגד" כרמיאל,כמו שקרה בירושלים ובחיפה עם הכנסת הרכבת הקלה/מטרונית לפעילות שם.

לגבי קווי 500-עדיין מדובר כאן בקווים מאוד רווחיים ומאוד מצליחים.אובדנם הוא ,לדעתי,המכה הקשה ביותר שהונחתה על "אגד" מאז תחילת הרפורמה בתחבורה הציבורית מכל הקווים,שהיא איבדה עד כה והוא משפיע מאוד על סניף שלם ב"אגד",סניף השרון הדרומי,שמפעיל בעיקר את קווי 500,לא ברור מה יעלה בגורל הסניף הזה והאם זה בכלל למישהו איכפת.גם קווי הצפון עם ירושלים בהחלט יפגעו,אך פחות בהשוואה לקווי 405/480,שיהיו אולי רלבנטיים רק ביום שישי אחר הצהריים,לאחר הפסקת פעילות הרכבת.

לגבי קו 694-עדיין השירות שקו 202 ,שהוא קו פרברי משמעותי וחשוב מאין כמוהו לישובי המועצה,נותן בתוך זכרון יעקב ,כלומר הסיבוב שלו בתוך פנים זכרון,הוא עדיין גדול ורחב יותר ממספר התחנות המועט,שיש לקו 694 בזכרון יעקב.יש מקום להכניס את הקו הזה אל תוך ישובי המועצה,או לפחות למרכז מיר"ב.
 
קווי ה-500 ננגסים בעקביות כבר תקופה ממושכת, כולל בשבוע הקרוב

לגבי הרכבת חכרמיאל
אני מניח,שבתור החברה שמפעילה את הקווים הפנימיים בעיר,הפיצוי על הירידה בכמות הנוסעים באשכול קווי חיפה-כרמיאל עפ פתיחת קו הרכבת החדש לכרמיאל תפוצה על ידי פתיחת קווי הזנה לרכבת,שיחברו את התחנה עם מרכז ושכונות העיר,כך שזה יאזן ואולי אף יגדיל את כמות הנוסעים של "אגד" כרמיאל,כמו שקרה בירושלים ובחיפה עם הכנסת הרכבת הקלה/מטרונית לפעילות שם.

לגבי קווי 500-עדיין מדובר כאן בקווים מאוד רווחיים ומאוד מצליחים.אובדנם הוא ,לדעתי,המכה הקשה ביותר שהונחתה על "אגד" מאז תחילת הרפורמה בתחבורה הציבורית מכל הקווים,שהיא איבדה עד כה והוא משפיע מאוד על סניף שלם ב"אגד",סניף השרון הדרומי,שמפעיל בעיקר את קווי 500,לא ברור מה יעלה בגורל הסניף הזה והאם זה בכלל למישהו איכפת.גם קווי הצפון עם ירושלים בהחלט יפגעו,אך פחות בהשוואה לקווי 405/480,שיהיו אולי רלבנטיים רק ביום שישי אחר הצהריים,לאחר הפסקת פעילות הרכבת.

לגבי קו 694-עדיין השירות שקו 202 ,שהוא קו פרברי משמעותי וחשוב מאין כמוהו לישובי המועצה,נותן בתוך זכרון יעקב ,כלומר הסיבוב שלו בתוך פנים זכרון,הוא עדיין גדול ורחב יותר ממספר התחנות המועט,שיש לקו 694 בזכרון יעקב.יש מקום להכניס את הקו הזה אל תוך ישובי המועצה,או לפחות למרכז מיר"ב.
קווי ה-500 ננגסים בעקביות כבר תקופה ממושכת, כולל בשבוע הקרוב
כמעט כל שירות חדש בשרון ניתן על ידי מטרופולין ולא על ידי אגד ולכן נתח השוק של קווי ה-500 בשרון הולך ויורד בהתמדה.
קווים 249, 347 ועכשיו גם קווים 248 ו 349 לוקחים נוסעים מקווי ה-500.
במכרז פתח תקוה - ראש העין מתוכנן קו בין ראש העין לצומת רעננה, גם הקו הזה יקח נוסעים מקווי 500 שבין פתח תקוה לערי השרון.
מסילת השרון תיקח נוסעים הן מקווי ה-500 והן מקווי מטרופולין.
וכפי שכבר כתבתי, בטווח הרחוק יותר, קווי נת"ע יבלעו חלק ניכר מקווי ה-500 ושניים מתוכם (501 ו 567) מתוכננים להפוך לקווי BRT.
לכן, אם מסתכלים על התהליך ועל העתיד, אז ללא קשר למכרז, העתיד של קווי ה-500 אינו כה ורוד כמו העבר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה