האם רק לחברת "מוניות נתב"ג" מותר לקחת

מצב
הנושא נעול.

שירלי fc

New member
האם רק לחברת "מוניות נתב"ג" מותר לקחת

האם רק לחברת "מוניות נתב"ג" מותר לקחת
נוסעים מנתב"ג
 
מוניות עמל מסיעות נוסעים מנתב"ג לחיפה

האם רק לחברת "מוניות נתב"ג" מותר לקחת
נוסעים מנתב"ג
מוניות עמל מסיעות נוסעים מנתב"ג לחיפה
ומוניות נשר מסיעות נוסעים מנתב"ג לירושלים.
לא יודע מה המצב לגבי מוניות ספיישל באיזור גוש דן.
 

שירלי fc

New member
האם זה חוקי מבחינה משפטית ? למה שנתב"ג לא

כאמור, לגוש דן - אולי. אבל לחיפה ולירושלים
יש חברות אחרות שמספקות את השירות.
האם זה חוקי מבחינה משפטית ? למה שנתב"ג לא
יהיה פתוח לכלל המוניות בארץ ושתהיה תחרות ? ציבור הנוסעים רק ירוויח מכך !!
 

אוהד11

New member
הכל הודות למשרד התחבורה שמדבר נגד

האם זה חוקי מבחינה משפטית ? למה שנתב"ג לא
יהיה פתוח לכלל המוניות בארץ ושתהיה תחרות ? ציבור הנוסעים רק ירוויח מכך !!
הכל הודות למשרד התחבורה שמדבר נגד
מונופולים אבל בפועל הוא מעודד אותם
 

אוהד11

New member
נהגי מוניות שאינם חברים בתחנת נתב"ג ורוצים

האם רק לחברת "מוניות נתב"ג" מותר לקחת
נוסעים מנתב"ג
נהגי מוניות שאינם חברים בתחנת נתב"ג ורוצים
לצאת חזרה עם נוסעים משלמים חמישה שקלים והסדרן מכניס אותם לסידור הנסיעות
 

gogefen

New member
תשובה מפורטת - קצת סדר בבלאגן

האם רק לחברת "מוניות נתב"ג" מותר לקחת
נוסעים מנתב"ג
תשובה מפורטת - קצת סדר בבלאגן
כללי הסעת הנוסעים מנמל התעופה בן גוריון מוסדרים בחוק:

http://caa.gov.il/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=700&Itemid=

בנמל התעופה בן גוריון פועלות 3 תחנות מורשות, שזכו במכרז מרשות שדות התעופה:

(-) רשיון לביצוע נסיעות מיוחדות (ספיישלים), כיום הרשיון נמצא בידי תחנת מוניות בשם "הדר". אין דבר כזה שנקרא "מוניות נתב"ג".
(-) רשיון לביצוע נסיעות שירות לחיפה. כיום הרשיון נמצא בידי תחנת מוניות בשם "עמל".
(-) רשיון לביצוע נסיעות שירות לירושלים. כיום הרשיון נמצא בידי תחנת מוניות בשם "נשר".
ככ
ככלל, רק נהגים השייכים לאחת התחנות המורשות רשאים להסיע נוסעים משדה התעופה, על פי הרישיון שניתן להן. בפועל, בימי עומס (כמו תקופת החגים, סוף אוגוסט, וכו'), התחנות המורשות לא עומדות בעומס, אז הן מאפשרות גם לנהגים שאינם שייכים לתחנה לבצע נסיעות.

רשות שדות התעופה מפעילה פיקוח הדוק מאוד על נהגי המוניות. ישנה יחידה מיוחדת לפיקוח על המוניות, שדואגת שהמוניות יהיו חדשות (משנתון מסויים), מפקחת על המראה של הנהגים (לבוש, גילוח וכו'), ניקיון המונית, וגם מפקחת על המחיר. המחיר שמשלמים הוא המחיר על פי הקבוע במונה. נהג המוניות לא יכול לקחת איזה מחיר שבא לו.
מצד אחד, אם כל נהג מונית היה יכול לקחת כל נוסע, יכול להיות שהיו נוסעים שהיו מורידים במחיר. מצד שני, תחשבו על כל התיירים שנהגי המוניות היו "קורעים"...
בנתב"ג, נהגי התחנה המורשית לא מעיזים להפקיע מחיר. הם עלולים לאבד את מקום עבודתם היקר ולהיות מחויבים בקנס מאוד גבוה מהנהלת השדה, אם ייתפסו.
 
אז אם נהג של תחנה אחרת מוריד נוסע בנתב"ג

תשובה מפורטת - קצת סדר בבלאגן
כללי הסעת הנוסעים מנמל התעופה בן גוריון מוסדרים בחוק:

http://caa.gov.il/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=700&Itemid=

בנמל התעופה בן גוריון פועלות 3 תחנות מורשות, שזכו במכרז מרשות שדות התעופה:

(-) רשיון לביצוע נסיעות מיוחדות (ספיישלים), כיום הרשיון נמצא בידי תחנת מוניות בשם "הדר". אין דבר כזה שנקרא "מוניות נתב"ג".
(-) רשיון לביצוע נסיעות שירות לחיפה. כיום הרשיון נמצא בידי תחנת מוניות בשם "עמל".
(-) רשיון לביצוע נסיעות שירות לירושלים. כיום הרשיון נמצא בידי תחנת מוניות בשם "נשר".
ככ
ככלל, רק נהגים השייכים לאחת התחנות המורשות רשאים להסיע נוסעים משדה התעופה, על פי הרישיון שניתן להן. בפועל, בימי עומס (כמו תקופת החגים, סוף אוגוסט, וכו'), התחנות המורשות לא עומדות בעומס, אז הן מאפשרות גם לנהגים שאינם שייכים לתחנה לבצע נסיעות.

רשות שדות התעופה מפעילה פיקוח הדוק מאוד על נהגי המוניות. ישנה יחידה מיוחדת לפיקוח על המוניות, שדואגת שהמוניות יהיו חדשות (משנתון מסויים), מפקחת על המראה של הנהגים (לבוש, גילוח וכו'), ניקיון המונית, וגם מפקחת על המחיר. המחיר שמשלמים הוא המחיר על פי הקבוע במונה. נהג המוניות לא יכול לקחת איזה מחיר שבא לו.
מצד אחד, אם כל נהג מונית היה יכול לקחת כל נוסע, יכול להיות שהיו נוסעים שהיו מורידים במחיר. מצד שני, תחשבו על כל התיירים שנהגי המוניות היו "קורעים"...
בנתב"ג, נהגי התחנה המורשית לא מעיזים להפקיע מחיר. הם עלולים לאבד את מקום עבודתם היקר ולהיות מחויבים בקנס מאוד גבוה מהנהלת השדה, אם ייתפסו.
אז אם נהג של תחנה אחרת מוריד נוסע בנתב"ג
הוא חייב לחזור ריק?
 
והתשלום הזה מגולגל על הנוסע הנכנס, נכון?

עניתי למעלה, הוא משלם 5 ש"ח לתחנה ומצטרף
לסידור הנסיעות היוצא
והתשלום הזה מגולגל על הנוסע הנכנס, נכון?
אגב, האם מותר לנהג של חברה אחרת להיכנס לנתב"ג ריק, או רק עם נוסע?
 

אוהד11

New member
הכניסה לנתב"ג ריק או עם נוסעים חופשית לכל

והתשלום הזה מגולגל על הנוסע הנכנס, נכון?
אגב, האם מותר לנהג של חברה אחרת להיכנס לנתב"ג ריק, או רק עם נוסע?
הכניסה לנתב"ג ריק או עם נוסעים חופשית לכל
מונית. יציאה עם נוסעים כרוכה בתשלום של חמישה שקלים לתחנה.
סידור דומה קיים בשדה דב, אלא שהתשלום שם הוא שני שקלים
 

gogefen

New member
טעות ! טעות ! טעות !

עניתי למעלה, הוא משלם 5 ש"ח לתחנה ומצטרף
לסידור הנסיעות היוצא
טעות ! טעות ! טעות !
כל נהג מונית יכול להגיע לנתב"ג ולהוריד שם נוסע.

אבל !

הוא אינו רשאי להעלות נוסעים מנתב"ג ומחויב לצאת מנתב"ג ריק. כמובן שהנהג לא חייב לנסוע את כל הדרך ריק, הוא יכול לנסוע לאיירפורט סיטי ולנסות שם את מזלו.

ישנם 2 מקרים חריגים לכלל הזה:

(א) ישנו עומס חריג בשדה התעופה, ורשות שדות התעופה אפשרה להכניס מוניות "מזדמנות" לתור. מדובר במקרים חריגים מאוד, בעיקר בשיא הלחץ בקיץ ובחגים, לא כל השנה.

(ב) מדובר במונית שהוזמנה על ידי הנוסע --מראש--. בכניסה לשדה התעופה, לפני העלאת הנוסעים, על נהג המונית לציין את שם הנוסעים שהוא לוקח או זהותם (לדוגמא- אני לוקח ויזה של עובדי אינטל), לפני שהוא מעמיס את הנוסעים.
הנושא הזה נבדק ויש פקחים שבודקים את זה.

ישנה גם תחנת מוניות נפרדת שמסיעה את עובדי אל על, שזה הסדר די דומה לסעיף ב', וגם הם יכולים לקחת רק עובדי אל על שנוסעים על חשבון המעסיק עם ויזה. אם עובד אל על חוזר מנסיעה פרטית ומשלם על הנסיעה מכיסו, התחנה אינה יכולה להסיע אותו והנוסע מופנה לתחנה הרשמית.
 

אוהד11

New member
אינך מדייק בדבריך. מותר לנהג שחוזר ריק להצטרף

טעות ! טעות ! טעות !
כל נהג מונית יכול להגיע לנתב"ג ולהוריד שם נוסע.

אבל !

הוא אינו רשאי להעלות נוסעים מנתב"ג ומחויב לצאת מנתב"ג ריק. כמובן שהנהג לא חייב לנסוע את כל הדרך ריק, הוא יכול לנסוע לאיירפורט סיטי ולנסות שם את מזלו.

ישנם 2 מקרים חריגים לכלל הזה:

(א) ישנו עומס חריג בשדה התעופה, ורשות שדות התעופה אפשרה להכניס מוניות "מזדמנות" לתור. מדובר במקרים חריגים מאוד, בעיקר בשיא הלחץ בקיץ ובחגים, לא כל השנה.

(ב) מדובר במונית שהוזמנה על ידי הנוסע --מראש--. בכניסה לשדה התעופה, לפני העלאת הנוסעים, על נהג המונית לציין את שם הנוסעים שהוא לוקח או זהותם (לדוגמא- אני לוקח ויזה של עובדי אינטל), לפני שהוא מעמיס את הנוסעים.
הנושא הזה נבדק ויש פקחים שבודקים את זה.

ישנה גם תחנת מוניות נפרדת שמסיעה את עובדי אל על, שזה הסדר די דומה לסעיף ב', וגם הם יכולים לקחת רק עובדי אל על שנוסעים על חשבון המעסיק עם ויזה. אם עובד אל על חוזר מנסיעה פרטית ומשלם על הנסיעה מכיסו, התחנה אינה יכולה להסיע אותו והנוסע מופנה לתחנה הרשמית.
אינך מדייק בדבריך. מותר לנהג שחוזר ריק להצטרף
לסידור ההסעות תמורת תשלום. כך גם בשדה דב. זה חוקי אבל מסריח, כי צריך להפריש דמי לא יחרץ לתחנה המקומית, בניגוד לכל מקום אחר בארץ
 

gogefen

New member
קרא שוב את החוק בבקשה, שהובא למעלה

אינך מדייק בדבריך. מותר לנהג שחוזר ריק להצטרף
לסידור ההסעות תמורת תשלום. כך גם בשדה דב. זה חוקי אבל מסריח, כי צריך להפריש דמי לא יחרץ לתחנה המקומית, בניגוד לכל מקום אחר בארץ
קרא שוב את החוק בבקשה, שהובא למעלה
אתה כנראה מבלבל עם "אגרת דמי יציאה".

כל מונית היוצאת משטח השדה, בין אם מדובר במונית של התחנה המורשית, מונית שירות או מונית שהוזמנה מראש על ידי הנוסע, מחויבת בתשלום "אגרת דמי יציאה". פטורה מתשלום רק מונית שבה אין נוסע נוסף מלבד הנהג.

התשלום מועבר ישירות לכיסה של רשות שדות התעופה.

נהג מתחנה לא מורשית אינו רשאי לאסוף נוסע מזדמן נתב"ג, גם לא בתשלום. במידה ובאותה העת ישנו לחץ בשדה, ומאפשרים כניסה של מוניות שאינן מורשות, אזי הנהג משלם לרשות את אגרת דמי היציאה ונכנס לתור המוניות בנתב"ג, ביחד עם המוניות המורשות.
התשלום מועבר אך ורק לרשות שדות התעופה, התחנה המורשית לא מרוויחה מכך דבר.

התחנות המורשות בנתב"ג משלמות מליוני שקלים מדי שנה עבור הזכיון, וגובות אלפי שקלים בחודש מכל מונית עבור החברות בתחנה והזכות לאסוף נוסעים מזדמנים בשדה.
אם כל נהג מונית היה רשאי להיכנס לתור המוניות, היה מתייתר הצורך בתחנת מוניות מורשית בשדה (רוב הסיכויים שרוב מוניות מדינת ישראל היו עומדות בתור בנתב"ג...).
 

gogefen

New member
אגב,

קרא שוב את החוק בבקשה, שהובא למעלה
אתה כנראה מבלבל עם "אגרת דמי יציאה".

כל מונית היוצאת משטח השדה, בין אם מדובר במונית של התחנה המורשית, מונית שירות או מונית שהוזמנה מראש על ידי הנוסע, מחויבת בתשלום "אגרת דמי יציאה". פטורה מתשלום רק מונית שבה אין נוסע נוסף מלבד הנהג.

התשלום מועבר ישירות לכיסה של רשות שדות התעופה.

נהג מתחנה לא מורשית אינו רשאי לאסוף נוסע מזדמן נתב"ג, גם לא בתשלום. במידה ובאותה העת ישנו לחץ בשדה, ומאפשרים כניסה של מוניות שאינן מורשות, אזי הנהג משלם לרשות את אגרת דמי היציאה ונכנס לתור המוניות בנתב"ג, ביחד עם המוניות המורשות.
התשלום מועבר אך ורק לרשות שדות התעופה, התחנה המורשית לא מרוויחה מכך דבר.

התחנות המורשות בנתב"ג משלמות מליוני שקלים מדי שנה עבור הזכיון, וגובות אלפי שקלים בחודש מכל מונית עבור החברות בתחנה והזכות לאסוף נוסעים מזדמנים בשדה.
אם כל נהג מונית היה רשאי להיכנס לתור המוניות, היה מתייתר הצורך בתחנת מוניות מורשית בשדה (רוב הסיכויים שרוב מוניות מדינת ישראל היו עומדות בתור בנתב"ג...).
אגב,
נהג מגיע עם מונית לנתב"ג עם משפחתו, חונה באחד החניונים לטווח ארוך, וטס לחו"ל...

בחזרתו לארץ יחוייב לשלם, בנוסף לדמי החנייה הנגבים מכל רכב, בתשלום "אגרת דמי יציאה" --> כאילו הסיע נוסעים בתשלום.

אם לא יעשה כן, וייתפס, יהיה צפוי לעונשים הקבועים בחוק.

אותו הדין לנהג מונית שמגיע לאסוף בן משפחה, ולא גובה תשלום עבור הנסיעה.

http://www.iaa.gov.il/Rashat/he-IL/...lers/TransportationToandFromtheAirport/Taxis/
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה