כמה תמונות לערב זה:

מצב
הנושא נעול.

Paper Gahan

New member
המידע על קו 15 - זמנית עד שתקבל אותו מהמקור

מעניין אם שימון פרס גם הוא חבר שלי...

תודה בכולופן על המידע.
המידע על קו 15 - זמנית עד שתקבל אותו מהמקור
קו 15 היה נוסע מקטמון לגבעת שאול: רחוב החי"ש פינת מחלקי המים, משגב לדך, רחל אמנו, כובשי קטמון, הל"ה, הפלמ"ח, הנשיא, ז'בוטינסקי, קרן היסוד, אגרון, כיכר צה"ל, יפו, שטראוס, כיכר השבת, מלכי ישראל, שרי ישראל, בנייני האומה, וייצמן, שמאלה לרחוב גבעת שאול, נג'ארה והמסוף היה בכפר שאול.

החזור היה קצת שונה, ישעיהו במקום שטראוס, ראול ולנברג שסגור כמה שנים לאוטובוסים, שלומציון המלכה במקום כיכר צה"ל, המלך דוד במקום קרן היסוד. בקטמון הסוף היה קצר: חצי הפלמ"ח, הל"ה, החי"ש פינת מחלקי המים. בלי לרדת למטה עד רחל אמנו.

הערות / תיקונים יתקבלו בברכה!

אגב, אביה, כשאני הייתי ילד בשנות ה 80 נשאר בקו 15 רק אוטובוס אחד מהסדרה של שנות ה 70, לא זוכר אם הישנה או החדשה יותר, וכל השאר היו 60xxx80 במשך תקופה ארוכה. הייתי מזהה אותו גם בלי לראות את המספר, כי לא היו לו את כיסויי הגומי מעל לגלגלים. ונדמה לי שהוא היה קצת יותר רועש :) ועם ידיות שונות לחלונות. אח, זכרונות הילדות!
 
תודה. את הרוב אני זוכר.

המידע על קו 15 - זמנית עד שתקבל אותו מהמקור
קו 15 היה נוסע מקטמון לגבעת שאול: רחוב החי"ש פינת מחלקי המים, משגב לדך, רחל אמנו, כובשי קטמון, הל"ה, הפלמ"ח, הנשיא, ז'בוטינסקי, קרן היסוד, אגרון, כיכר צה"ל, יפו, שטראוס, כיכר השבת, מלכי ישראל, שרי ישראל, בנייני האומה, וייצמן, שמאלה לרחוב גבעת שאול, נג'ארה והמסוף היה בכפר שאול.

החזור היה קצת שונה, ישעיהו במקום שטראוס, ראול ולנברג שסגור כמה שנים לאוטובוסים, שלומציון המלכה במקום כיכר צה"ל, המלך דוד במקום קרן היסוד. בקטמון הסוף היה קצר: חצי הפלמ"ח, הל"ה, החי"ש פינת מחלקי המים. בלי לרדת למטה עד רחל אמנו.

הערות / תיקונים יתקבלו בברכה!

אגב, אביה, כשאני הייתי ילד בשנות ה 80 נשאר בקו 15 רק אוטובוס אחד מהסדרה של שנות ה 70, לא זוכר אם הישנה או החדשה יותר, וכל השאר היו 60xxx80 במשך תקופה ארוכה. הייתי מזהה אותו גם בלי לראות את המספר, כי לא היו לו את כיסויי הגומי מעל לגלגלים. ונדמה לי שהוא היה קצת יותר רועש :) ועם ידיות שונות לחלונות. אח, זכרונות הילדות!
תודה. את הרוב אני זוכר.

הייתי נוסע בו לקריית שמואל ולקטמון.
אני גם זוכר את מסלולו בתוך שכונת הר נוף בה אני גר, וזוכר גם שמסלולו קוצר עד לרח' שבטי ישראל.

אשמח למידע על שנים בהם הוא פעל במסלוליו השונים.
הוזכר פה למעלה גם משהו לגבי קו 13, אם יש לך מושג אודות כך אשמח לשמוע.
 
האוטובוס הזה היה 690-319 שהיה היחיד

המידע על קו 15 - זמנית עד שתקבל אותו מהמקור
קו 15 היה נוסע מקטמון לגבעת שאול: רחוב החי"ש פינת מחלקי המים, משגב לדך, רחל אמנו, כובשי קטמון, הל"ה, הפלמ"ח, הנשיא, ז'בוטינסקי, קרן היסוד, אגרון, כיכר צה"ל, יפו, שטראוס, כיכר השבת, מלכי ישראל, שרי ישראל, בנייני האומה, וייצמן, שמאלה לרחוב גבעת שאול, נג'ארה והמסוף היה בכפר שאול.

החזור היה קצת שונה, ישעיהו במקום שטראוס, ראול ולנברג שסגור כמה שנים לאוטובוסים, שלומציון המלכה במקום כיכר צה"ל, המלך דוד במקום קרן היסוד. בקטמון הסוף היה קצר: חצי הפלמ"ח, הל"ה, החי"ש פינת מחלקי המים. בלי לרדת למטה עד רחל אמנו.

הערות / תיקונים יתקבלו בברכה!

אגב, אביה, כשאני הייתי ילד בשנות ה 80 נשאר בקו 15 רק אוטובוס אחד מהסדרה של שנות ה 70, לא זוכר אם הישנה או החדשה יותר, וכל השאר היו 60xxx80 במשך תקופה ארוכה. הייתי מזהה אותו גם בלי לראות את המספר, כי לא היו לו את כיסויי הגומי מעל לגלגלים. ונדמה לי שהוא היה קצת יותר רועש :) ועם ידיות שונות לחלונות. אח, זכרונות הילדות!
האוטובוס הזה היה 690-319 שהיה היחיד
או האחרון משנת יצור 1973 שהופעל בקו 15. יחד עימו היה גם 666-272 שהוצא מקו 15 בשלהי שנת 1981.
האוטובוס האחרון בהחלט מהדגם שיצא משירות בירושלים היה 60-804-80. היה זה ביום 01.09.1996.
 

Paper Gahan

New member
הוצא משרות ב 96? כבוד! איזה קו זה היה?

האוטובוס הזה היה 690-319 שהיה היחיד
או האחרון משנת יצור 1973 שהופעל בקו 15. יחד עימו היה גם 666-272 שהוצא מקו 15 בשלהי שנת 1981.
האוטובוס האחרון בהחלט מהדגם שיצא משירות בירושלים היה 60-804-80. היה זה ביום 01.09.1996.
הוצא משרות ב 96? כבוד! איזה קו זה היה?
ולג'ינג'י הישראלי, אני לא זוכר מתי המעבר לקו 13 התרחש, רק זוכר שזה היה לגבעת משואה במקום לגבעת שאול.

אביה, עוד שאלה. מה הדגם של האוטובוס בתמונה 5 (קו 4 מחניון חולון)? גם עליהם יש לי הרבה זיכרונות. היו הרבה בי-ם שהסתיימו ב 54 ו 55.
הם היו יותר רועשים, הרבה פחות יפים, והכסא בספסל באחורי היה חם מהמנוע משמעותית מב 305.

בהמשך אחלוק זיכרונות מקו 17.
 

אורי404

New member
האוטובוס בתמונה 5

הוצא משרות ב 96? כבוד! איזה קו זה היה?
ולג'ינג'י הישראלי, אני לא זוכר מתי המעבר לקו 13 התרחש, רק זוכר שזה היה לגבעת משואה במקום לגבעת שאול.

אביה, עוד שאלה. מה הדגם של האוטובוס בתמונה 5 (קו 4 מחניון חולון)? גם עליהם יש לי הרבה זיכרונות. היו הרבה בי-ם שהסתיימו ב 54 ו 55.
הם היו יותר רועשים, הרבה פחות יפים, והכסא בספסל באחורי היה חם מהמנוע משמעותית מב 305.

בהמשך אחלוק זיכרונות מקו 17.
האוטובוס בתמונה 5
מרצדס O305 עם מרכב ישראלי, שכונה "זלדה".
להבדיל מהO305 העגלגל, שהוא מרצדס מוגמר (שלדה+מרכב מגרמניה, בעוד שהאוטובוס בתמונה 5 הוא שלדת מרצדס והרכבה, כאמור בישראל).
 
60-804-80 צולם על-ידי בקו 35 ותמונתו הופיעה

הוצא משרות ב 96? כבוד! איזה קו זה היה?
ולג'ינג'י הישראלי, אני לא זוכר מתי המעבר לקו 13 התרחש, רק זוכר שזה היה לגבעת משואה במקום לגבעת שאול.

אביה, עוד שאלה. מה הדגם של האוטובוס בתמונה 5 (קו 4 מחניון חולון)? גם עליהם יש לי הרבה זיכרונות. היו הרבה בי-ם שהסתיימו ב 54 ו 55.
הם היו יותר רועשים, הרבה פחות יפים, והכסא בספסל באחורי היה חם מהמנוע משמעותית מב 305.

בהמשך אחלוק זיכרונות מקו 17.
60-804-80 צולם על-ידי בקו 35 ותמונתו הופיעה
בעבר בפורום, ימים ספורים לפני השבתתו. הורכב לו מזגן בישראל וזה היה נראה מוזר.
804 נסע 16 שנה. יכול היה לנסוע עד היום....
הדגם שאתה מתכוון אליו היה מכונה "זלדה". גם הוא מרצדס O305 זהה לדגם של שנת 80 מבחינה טכנית.
אחרונת המכונות מדגם הזלדה הוצאה משרות באוקטובר 2002 בעיר הרצליה שם הופעלו הזלדות האחרונות.
הזלדה הראשונה בישראל היתה ירושלמית כמובן והיא היתה 60-903-80. לא היה קשר לרישוי שלה שינבא מה יהיה בהמשך משום שהזלדה השניה בישראל היתה 60-845-80 והלאה.
היו בירושלים שלושה מרצדסים עם גג אדום וחלק פנימי אדום למעלה. בחיפה היו שניים כאלה.
תמונות של האדומות פורסמו כאן בעבר.
האדומות הירושלמיות היו:
60-759-80
60-795-80
60-838-80.
לילה טוב.
 

Paper Gahan

New member
תודה על המידע על הזלדה. בקו 17...

60-804-80 צולם על-ידי בקו 35 ותמונתו הופיעה
בעבר בפורום, ימים ספורים לפני השבתתו. הורכב לו מזגן בישראל וזה היה נראה מוזר.
804 נסע 16 שנה. יכול היה לנסוע עד היום....
הדגם שאתה מתכוון אליו היה מכונה "זלדה". גם הוא מרצדס O305 זהה לדגם של שנת 80 מבחינה טכנית.
אחרונת המכונות מדגם הזלדה הוצאה משרות באוקטובר 2002 בעיר הרצליה שם הופעלו הזלדות האחרונות.
הזלדה הראשונה בישראל היתה ירושלמית כמובן והיא היתה 60-903-80. לא היה קשר לרישוי שלה שינבא מה יהיה בהמשך משום שהזלדה השניה בישראל היתה 60-845-80 והלאה.
היו בירושלים שלושה מרצדסים עם גג אדום וחלק פנימי אדום למעלה. בחיפה היו שניים כאלה.
תמונות של האדומות פורסמו כאן בעבר.
האדומות הירושלמיות היו:
60-759-80
60-795-80
60-838-80.
לילה טוב.
תודה על המידע על הזלדה. בקו 17...
... היו המון זלדות. ובגלל המסלול של קו 17 ומיעוט הנוסעים בו יחסית בשעות היום, הנהגים בקו הזה היו פשוט טסים.
המסלול אז היה עין כרם - הרצל - יפו - רחביה - מוזיאון ישראל - ניות - גבעת מרדכי - צומת פת (חניון האוטובוסים). והם היו טסים בנקודות הבאות:
רופין, מהפנייה שמאלה מסעדיה גאון ועד הצומת למטה,
סטפן וייז (אז לא היה את הכביש שמוביל היום למוזיאון המדע),
בורלא היה השיא, לאורך הגן הבוטני ועד לבתים למטה,
ובצלאל בזק עד גבעת מרדכי (אז זה היה כביש צר, מה שלא הפריע להם לטוס, וכביש בגין היה רק רעיון).

אה, והם היו פותחים את הדלת בהאטה, הרבה לפני העצירה. אם הייתי יורד מספיק מהר, הם אפילו לא היו עוצרים אלא סוגרים את הדלת ומאיצים שוב.

כנער, זה היה מאוד כיף. היום כמבוגר לא הייתי שמח לראות את זה. אבל הזמנים אז היו שונים.
 

אשרי1987

New member
באיזו קומה נמצא צביקה וינשטוק ?

פנה לצביקה וינשטוק - מנהל ארכיון אגד בתחנה
המרכזית בירושלים.
מה שאני כן יכול לומר לך הוא שהמרצדסים הראשונים העירוניים המוגמרים, הופעלו בקו 15. היו אלה 666-226 ו- 666-227. זה קרה בדיוק ביום 13.06.1973. הם הגיעו לירושלים 30 יום בדיוק לפני כן ביום 13.05.1973. בחודש הראשון הם לא הופעלו באופן סדיר אלא ערכו בהם לימודים ונסיעות מבחן כאשר חבר שלך - שמעון פרס, מצטרף לחלק מנסיעות אלה.
666-227 היה הראשון שהוכנס לשרות - כ- 45 דקות לפני 666-226. ב- 226 היתה בעיה של מכסה מיכל הדלק שסרב להיסגר ולכן חל עיכוב של כמה דקות.
את המידע הזה תיעד במדוייק האחד והיחיד - שלמה גילה - מנהל המוסך וחבר יקר !
לעולם לא אשכח את השעה 18:32 בערב ביום 13.05.1973 עת עמדתי בטור ארוך עם אבא, ז"ל, בחניון קרית משה כאשר לפתע מגיח מהסיבוב המרצדס העירוני הראשון בירושלים מאז בריאת העולם. היה זה 666-226. 227 הגיע 2 או 3 דקות אחריו ולקראת השעה 19:00 הגיעו יחדיו 666-228 ו- 666-229. מספרי הרישוי שלהם היו רשומים בגיר לבן על החלון הצדדי.
מה שייחד את ארבעת המרצדסים הראשונים היו פנסי הערפל שהותקנו במקור בטומבון שלהם.
באיזו קומה נמצא צביקה וינשטוק ?
 
קומת הקרקע מול נקודת הכניסה לתחנה, במקום בו

באיזו קומה נמצא צביקה וינשטוק ?
קומת הקרקע מול נקודת הכניסה לתחנה, במקום בו
מורידים האוטובוסים את הנוסעים. אתה יורד מהאוטובוס, חוצה את הכביש שבתוך המנהרה וממולך דלת ברזל לבנה ועליה כתוב "ארכיון אגד".
 

שמש27

New member
הרסת אותי עם

פנה לצביקה וינשטוק - מנהל ארכיון אגד בתחנה
המרכזית בירושלים.
מה שאני כן יכול לומר לך הוא שהמרצדסים הראשונים העירוניים המוגמרים, הופעלו בקו 15. היו אלה 666-226 ו- 666-227. זה קרה בדיוק ביום 13.06.1973. הם הגיעו לירושלים 30 יום בדיוק לפני כן ביום 13.05.1973. בחודש הראשון הם לא הופעלו באופן סדיר אלא ערכו בהם לימודים ונסיעות מבחן כאשר חבר שלך - שמעון פרס, מצטרף לחלק מנסיעות אלה.
666-227 היה הראשון שהוכנס לשרות - כ- 45 דקות לפני 666-226. ב- 226 היתה בעיה של מכסה מיכל הדלק שסרב להיסגר ולכן חל עיכוב של כמה דקות.
את המידע הזה תיעד במדוייק האחד והיחיד - שלמה גילה - מנהל המוסך וחבר יקר !
לעולם לא אשכח את השעה 18:32 בערב ביום 13.05.1973 עת עמדתי בטור ארוך עם אבא, ז"ל, בחניון קרית משה כאשר לפתע מגיח מהסיבוב המרצדס העירוני הראשון בירושלים מאז בריאת העולם. היה זה 666-226. 227 הגיע 2 או 3 דקות אחריו ולקראת השעה 19:00 הגיעו יחדיו 666-228 ו- 666-229. מספרי הרישוי שלהם היו רשומים בגיר לבן על החלון הצדדי.
מה שייחד את ארבעת המרצדסים הראשונים היו פנסי הערפל שהותקנו במקור בטומבון שלהם.
הרסת אותי עם

"המרצדס העירוני הראשון בירושלים מאז בריאת העולם"

ענק אתה!!! תודה על התמונות!!!
 
בכיף. רק שתדע: צפוייה בקרוב הפתעה מטורפת:

הרסת אותי עם

"המרצדס העירוני הראשון בירושלים מאז בריאת העולם"

ענק אתה!!! תודה על התמונות!!!
בכיף. רק שתדע: צפוייה בקרוב הפתעה מטורפת:
עומדת לראות אור קופסה מהודרת ובה אוספים וקטעים מיוחדים של הפרוייקט.
אחת ההפתעות המרעישות היא צירוף הדיסק של "סיציליאן דיפנס" למארז !!!
אני שולח הרבה חומרים נדירים לאיסמאל - חבר טוב טוב מספרד. הוא מעלה אותם לרשת. כדאי לך להוריד ! מדובר בהופעות נדירות אש !!!
הנה קח שוב את הכתובת ותתחיל להוריד הכל - חבל על הזמן !
הנה:
http://alanparsons-project.blogspot.co.il/search/label/BOOTLEGS
שים לב להופעה מיום 18.12.2013 בגרמניה ! ממש טרי !!!
אני אעלה לאתר בקרוב עוד הופעות נדירות מאוד !!! מה שמעניין הוא שאיסמאל הוא חובב ענק של אלן פארסונס כמונו, אבל הוא גם בעל חברת אוטובוסים פרטית בספרד !!!
באוטובוסים שלו מתנגנים כל הזמן שירים של אלן פארסונס כמובן !!!
יאללה לעבודה לפני שהקישורים ייעלמו...
אביה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה