כמה תמונות לערב זה:

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
לא רח' הרכבת אלא המגרש של בית

לא רח' הרכבת אלא המגרש של בית
אגד ז"ל (תרתי משמע הייתי אומר? הן הבניין כבר לא של אגד וגם אגד לא בדיוק גודלת ומתרחבת אלא בדיוק ההיפך)
ליד מה שהיה פעם מחלבות תנובה וכיום הקצה הצפוני של מתחם קניון השלום של עזריאלי במרכז ת"א.
רואים את הסילואים שבחלקם רק נשארו והיו פעם נפוצים מאוד, לא סתם נפוצים אלא נפוצים מאוד בשכונת נחלת יצחק שנדדה מספר פעמים
בין ת"א לגבעתיים (מבחינת שיוך מוניציפאלי. השכונה תמיד נשארה באותן קואורדינטות אבל הגבול בין ת"א לגבעתיים מספר פעמים הוזז וכיום סופית היא בת"א).
 


לא רח' הרכבת אלא המגרש של בית
אגד ז"ל (תרתי משמע הייתי אומר? הן הבניין כבר לא של אגד וגם אגד לא בדיוק גודלת ומתרחבת אלא בדיוק ההיפך)
ליד מה שהיה פעם מחלבות תנובה וכיום הקצה הצפוני של מתחם קניון השלום של עזריאלי במרכז ת"א.
רואים את הסילואים שבחלקם רק נשארו והיו פעם נפוצים מאוד, לא סתם נפוצים אלא נפוצים מאוד בשכונת נחלת יצחק שנדדה מספר פעמים
בין ת"א לגבעתיים (מבחינת שיוך מוניציפאלי. השכונה תמיד נשארה באותן קואורדינטות אבל הגבול בין ת"א לגבעתיים מספר פעמים הוזז וכיום סופית היא בת"א).
 
תודה רבה !!! קבל בונוס לשרשור שלנו: 164-065

תודה רבה !!! קבל בונוס לשרשור שלנו: 164-065
164-065 היה בעברו יצור מעניין ! הנה על קצה המזלגונל'ה:
בעברו היה 38-860. לפני כן היה ת 2772. יוצר בשנת 1956 ובחודש אפריל 1975 הפך להיות סדנא ניידת של סניף אגד בעיר עזה.
 

Paper Gahan

New member
זכרונות מי-ם על ה 305...

כמה תמונות לערב זה:
זכרונות מי-ם על ה 305...
... אכן היפה ביותר אי פעם.
כילד אני זוכר את הסדרה 60xxx80 היטב.
קו 19 היה לוקח אותי כל בוקר לבית הספר, אותו נהג על אותו רכב כל יום (אריה מדינה).
וכמובן קו 15 המיתולוגי (שבינתיים הפך ל 13 ועוד כמה גלגולים) שזכה לעבוד שנים על 305 כמעט בכל הנסיעות.
 
הסדרה 60-751-80 עד 60-844-80.

זכרונות מי-ם על ה 305...
... אכן היפה ביותר אי פעם.
כילד אני זוכר את הסדרה 60xxx80 היטב.
קו 19 היה לוקח אותי כל בוקר לבית הספר, אותו נהג על אותו רכב כל יום (אריה מדינה).
וכמובן קו 15 המיתולוגי (שבינתיים הפך ל 13 ועוד כמה גלגולים) שזכה לעבוד שנים על 305 כמעט בכל הנסיעות.
הסדרה 60-751-80 עד 60-844-80.
זו היתה כל הסדרה הירושלמית שאתה זוכר משנת 1980. לפניה היו עוד שתי סדרות ירושלמיות של אותו דגם:
666-26 עד 666-290 משנת היצור 1973.
וגם:
690-300 עד 690-357. משנות היצור 1973-1974.
 
30 כו"ס הפרש בכוח המנוע, מערכת חשמל שונה

האם היה שינוי בין המרצדסים
305 מודל 73 לבין המרצדסים מודל 80
תןדה רבה ד"ר
30 כו"ס הפרש בכוח המנוע, מערכת חשמל שונה
לחלוטין, גיר חדשני (עם כפתורים במקום ידית הפעלה), ריטרדר מדגם חדיש, חלונות כהים, כונסי אויר נוספים ורחבים יותר, מרכב מחומרים מרוכבים מתקדמים יותר, דראיי-שאפט מדגם אחר ושונה, פיניש פורמאייקה בהיר יותר מדגמי 73 בחלק הפנימי, כורסאות נוחות יותר ומשענות ראש עגולות במקום אלו של מודל 73 שהיו מעין מלבן שקופל לשני חלקים שווים וביניהם דרוע הראש של הכורסא. כפתורי עצור מודרניים ישרים כמו כיום ועוד ועוד......
 

חיים ק77

New member
תודה רבה ד"ר

30 כו"ס הפרש בכוח המנוע, מערכת חשמל שונה
לחלוטין, גיר חדשני (עם כפתורים במקום ידית הפעלה), ריטרדר מדגם חדיש, חלונות כהים, כונסי אויר נוספים ורחבים יותר, מרכב מחומרים מרוכבים מתקדמים יותר, דראיי-שאפט מדגם אחר ושונה, פיניש פורמאייקה בהיר יותר מדגמי 73 בחלק הפנימי, כורסאות נוחות יותר ומשענות ראש עגולות במקום אלו של מודל 73 שהיו מעין מלבן שקופל לשני חלקים שווים וביניהם דרוע הראש של הכורסא. כפתורי עצור מודרניים ישרים כמו כיום ועוד ועוד......
תודה רבה ד"ר
 
היכן אפשר למצוא מידע על מסלולי קווים ישנים?

זכרונות מי-ם על ה 305...
... אכן היפה ביותר אי פעם.
כילד אני זוכר את הסדרה 60xxx80 היטב.
קו 19 היה לוקח אותי כל בוקר לבית הספר, אותו נהג על אותו רכב כל יום (אריה מדינה).
וכמובן קו 15 המיתולוגי (שבינתיים הפך ל 13 ועוד כמה גלגולים) שזכה לעבוד שנים על 305 כמעט בכל הנסיעות.
היכן אפשר למצוא מידע על מסלולי קווים ישנים?

אשמח למידע על גלגוליו של קו 15 הירושלמי.

אני זוכר אותו רק מסוף שנות ה-80 ממש.
 
פנה לצביקה וינשטוק - מנהל ארכיון אגד בתחנה

היכן אפשר למצוא מידע על מסלולי קווים ישנים?

אשמח למידע על גלגוליו של קו 15 הירושלמי.

אני זוכר אותו רק מסוף שנות ה-80 ממש.
פנה לצביקה וינשטוק - מנהל ארכיון אגד בתחנה
המרכזית בירושלים.
מה שאני כן יכול לומר לך הוא שהמרצדסים הראשונים העירוניים המוגמרים, הופעלו בקו 15. היו אלה 666-226 ו- 666-227. זה קרה בדיוק ביום 13.06.1973. הם הגיעו לירושלים 30 יום בדיוק לפני כן ביום 13.05.1973. בחודש הראשון הם לא הופעלו באופן סדיר אלא ערכו בהם לימודים ונסיעות מבחן כאשר חבר שלך - שמעון פרס, מצטרף לחלק מנסיעות אלה.
666-227 היה הראשון שהוכנס לשרות - כ- 45 דקות לפני 666-226. ב- 226 היתה בעיה של מכסה מיכל הדלק שסרב להיסגר ולכן חל עיכוב של כמה דקות.
את המידע הזה תיעד במדוייק האחד והיחיד - שלמה גילה - מנהל המוסך וחבר יקר !
לעולם לא אשכח את השעה 18:32 בערב ביום 13.05.1973 עת עמדתי בטור ארוך עם אבא, ז"ל, בחניון קרית משה כאשר לפתע מגיח מהסיבוב המרצדס העירוני הראשון בירושלים מאז בריאת העולם. היה זה 666-226. 227 הגיע 2 או 3 דקות אחריו ולקראת השעה 19:00 הגיעו יחדיו 666-228 ו- 666-229. מספרי הרישוי שלהם היו רשומים בגיר לבן על החלון הצדדי.
מה שייחד את ארבעת המרצדסים הראשונים היו פנסי הערפל שהותקנו במקור בטומבון שלהם.
 
מעניין אם שימון פרס גם הוא חבר שלי...

פנה לצביקה וינשטוק - מנהל ארכיון אגד בתחנה
המרכזית בירושלים.
מה שאני כן יכול לומר לך הוא שהמרצדסים הראשונים העירוניים המוגמרים, הופעלו בקו 15. היו אלה 666-226 ו- 666-227. זה קרה בדיוק ביום 13.06.1973. הם הגיעו לירושלים 30 יום בדיוק לפני כן ביום 13.05.1973. בחודש הראשון הם לא הופעלו באופן סדיר אלא ערכו בהם לימודים ונסיעות מבחן כאשר חבר שלך - שמעון פרס, מצטרף לחלק מנסיעות אלה.
666-227 היה הראשון שהוכנס לשרות - כ- 45 דקות לפני 666-226. ב- 226 היתה בעיה של מכסה מיכל הדלק שסרב להיסגר ולכן חל עיכוב של כמה דקות.
את המידע הזה תיעד במדוייק האחד והיחיד - שלמה גילה - מנהל המוסך וחבר יקר !
לעולם לא אשכח את השעה 18:32 בערב ביום 13.05.1973 עת עמדתי בטור ארוך עם אבא, ז"ל, בחניון קרית משה כאשר לפתע מגיח מהסיבוב המרצדס העירוני הראשון בירושלים מאז בריאת העולם. היה זה 666-226. 227 הגיע 2 או 3 דקות אחריו ולקראת השעה 19:00 הגיעו יחדיו 666-228 ו- 666-229. מספרי הרישוי שלהם היו רשומים בגיר לבן על החלון הצדדי.
מה שייחד את ארבעת המרצדסים הראשונים היו פנסי הערפל שהותקנו במקור בטומבון שלהם.
מעניין אם שימון פרס גם הוא חבר שלי...

תודה בכולופן על המידע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה