ליילנד רויאל טייגר של "דן" שנפגע במלחמה:

מצב
הנושא נעול.
ליילנד רויאל טייגר של "דן" שנפגע במלחמה:

ליילנד רויאל טייגר של "דן" שנפגע במלחמה:
במלחמת לבנון הראשונה: על דופן הרכב מופיע בין היתר הכיתוב "דמור". מי שאינו יודע, דמור נמצאת בדרום ביירות ושם הייתי במלחמה ההיא בבסיס של מ.צ.
האוטובוס הוא 36-XXX אך את מספרו המדוייק אין לי לצערי. אם מישהו יודע, יבורך !
 
על האוטובוס מופיע כיתוב של תיכון מקומי

ליילנד רויאל טייגר של "דן" שנפגע במלחמה:
במלחמת לבנון הראשונה: על דופן הרכב מופיע בין היתר הכיתוב "דמור". מי שאינו יודע, דמור נמצאת בדרום ביירות ושם הייתי במלחמה ההיא בבסיס של מ.צ.
האוטובוס הוא 36-XXX אך את מספרו המדוייק אין לי לצערי. אם מישהו יודע, יבורך !
על האוטובוס מופיע כיתוב של תיכון מקומי
בדמור. לא ידוע לי שחברת דן מכרה אוטובוס שלה לתיכון מקומי בדרום ביירות. לפיכך, אני מניח שהאוטובוס ננטש שם מסיבה לא ידועה ואומץ ע"י תיכון מקומי. אני מניח שהוא זוהה ע"י ארגון אל-אמל כרכב ישראלי (לשעבר) ויתכן שעקב כך הועלה באש? קצת מוזר כל הסיפור הזה.
והנה עכשיו שוסון נחמד שממש עכשיו נמכר באי.באיי. הוא של חברת "סולידו" הצרפתית שמוצריה נחשבים לאיכותיים. ממליץ לכם לרכוש אותו. יש לי כמה כאלה והם ממש איכותיים.
 

846

Active member
אכן מוזר

על האוטובוס מופיע כיתוב של תיכון מקומי
בדמור. לא ידוע לי שחברת דן מכרה אוטובוס שלה לתיכון מקומי בדרום ביירות. לפיכך, אני מניח שהאוטובוס ננטש שם מסיבה לא ידועה ואומץ ע"י תיכון מקומי. אני מניח שהוא זוהה ע"י ארגון אל-אמל כרכב ישראלי (לשעבר) ויתכן שעקב כך הועלה באש? קצת מוזר כל הסיפור הזה.
והנה עכשיו שוסון נחמד שממש עכשיו נמכר באי.באיי. הוא של חברת "סולידו" הצרפתית שמוצריה נחשבים לאיכותיים. ממליץ לכם לרכוש אותו. יש לי כמה כאלה והם ממש איכותיים.
אכן מוזר
 
ועוד תמונה של השוסון:

על האוטובוס מופיע כיתוב של תיכון מקומי
בדמור. לא ידוע לי שחברת דן מכרה אוטובוס שלה לתיכון מקומי בדרום ביירות. לפיכך, אני מניח שהאוטובוס ננטש שם מסיבה לא ידועה ואומץ ע"י תיכון מקומי. אני מניח שהוא זוהה ע"י ארגון אל-אמל כרכב ישראלי (לשעבר) ויתכן שעקב כך הועלה באש? קצת מוזר כל הסיפור הזה.
והנה עכשיו שוסון נחמד שממש עכשיו נמכר באי.באיי. הוא של חברת "סולידו" הצרפתית שמוצריה נחשבים לאיכותיים. ממליץ לכם לרכוש אותו. יש לי כמה כאלה והם ממש איכותיים.
ועוד תמונה של השוסון:
בדר"כ הדגם הזה נמכר במצב טוב בסכום של 75- 150 דולר. כרגע הוא במחיר מצויין של 31.86 ש"ח בלבד.
הנה:
http://www.ebay.com/itm/370981912088?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649
 
אפשר לבקש מהמוכר את סכום המשלוח לישראל

ועוד תמונה של השוסון:
בדר"כ הדגם הזה נמכר במצב טוב בסכום של 75- 150 דולר. כרגע הוא במחיר מצויין של 31.86 ש"ח בלבד.
הנה:
http://www.ebay.com/itm/370981912088?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649
אפשר לבקש מהמוכר את סכום המשלוח לישראל
למרות שכתוב שאין משלוח לישראל. להתעלם מזה ולהמתין ל- INVOICE ממנו.
 
שום דבר מדגם זה לא היה בישראל כי

88238,88239 היו מדגם זה בצפון
שום דבר מדגם זה לא היה בישראל כי
מדובר בדגם חשמלי המקבל חשמל באמצעות פנטוגרף עילי. שים לב למערכת החשמל הלבנה על הגג. חסר שם הציר הלבן המחבר לחוט העילי. ברשותי הדגם המושלם עם הציר העילי כולל אריזת הקרטון המקורית. שים לב למיקומה של הדלת האחורית. כזה לא היה בישראל.
 

gen1

New member
אני מתייחס לחזית בלבד ולא לשום דבר אחר

שום דבר מדגם זה לא היה בישראל כי
מדובר בדגם חשמלי המקבל חשמל באמצעות פנטוגרף עילי. שים לב למערכת החשמל הלבנה על הגג. חסר שם הציר הלבן המחבר לחוט העילי. ברשותי הדגם המושלם עם הציר העילי כולל אריזת הקרטון המקורית. שים לב למיקומה של הדלת האחורית. כזה לא היה בישראל.
אני מתייחס לחזית בלבד ולא לשום דבר אחר
 
החזית גם היתה שונה במעט:

אני מתייחס לחזית בלבד ולא לשום דבר אחר
החזית גם היתה שונה במעט:
כפי שאתה יודע, החזית בארץ היתה די יחודית והוזמנה ע"י קייזר פרייזר עם שינויים ישראליים.
הדגם הנמכר באי באיי רק דומה אך בהחלט שונה.
 

gen1

New member
מתוך ארכיון התמונות הלאומי מאותו הדגם

ליילנד רויאל טייגר של "דן" שנפגע במלחמה:
במלחמת לבנון הראשונה: על דופן הרכב מופיע בין היתר הכיתוב "דמור". מי שאינו יודע, דמור נמצאת בדרום ביירות ושם הייתי במלחמה ההיא בבסיס של מ.צ.
האוטובוס הוא 36-XXX אך את מספרו המדוייק אין לי לצערי. אם מישהו יודע, יבורך !
מתוך ארכיון התמונות הלאומי מאותו הדגם
שלום! מתוך ארכיון התמונות הלאומי מאותו הדגם מספר פנימי 1099 מס הרישוי אינו ברור להערכתי 36907 ,תוצרת הארגז עם חלונות גדולים אבל פתיחת החלון על פי הדגם השרוף מלמטה למעלה ולא נגרר ,
מענין שבגוגל כרום לא יכולתי להעלות את התיקיה שבה התמונה .
 
התמונה של 36-907 כבר הופיעה כאן בעבר אבל

מתוך ארכיון התמונות הלאומי מאותו הדגם
שלום! מתוך ארכיון התמונות הלאומי מאותו הדגם מספר פנימי 1099 מס הרישוי אינו ברור להערכתי 36907 ,תוצרת הארגז עם חלונות גדולים אבל פתיחת החלון על פי הדגם השרוף מלמטה למעלה ולא נגרר ,
מענין שבגוגל כרום לא יכולתי להעלות את התיקיה שבה התמונה .
התמונה של 36-907 כבר הופיעה כאן בעבר אבל
אין לי זהות לגבי האוטובוס השרוף. ברור שהוא השתייך לחברת דן. איך נשרף ומדוע השתייך "פתאום" לאיזה תיכון בדמור? זו כנראה תישאר תעלומה. למרות שהייתי שם ב-1982, לא ממש התעסקתי בענין השרוף. יותר חיפשתי חנויות תקליטים....
אולי אוהד11 יצליח למצוא את התשובה???
 

אוהד11

New member
פעם ראשונה שאני רואה את המכונה הזו, אין לי

התמונה של 36-907 כבר הופיעה כאן בעבר אבל
אין לי זהות לגבי האוטובוס השרוף. ברור שהוא השתייך לחברת דן. איך נשרף ומדוע השתייך "פתאום" לאיזה תיכון בדמור? זו כנראה תישאר תעלומה. למרות שהייתי שם ב-1982, לא ממש התעסקתי בענין השרוף. יותר חיפשתי חנויות תקליטים....
אולי אוהד11 יצליח למצוא את התשובה???
פעם ראשונה שאני רואה את המכונה הזו, אין לי
מושג באיזו מדובר. אני יכול לנחש שהיא מאחדת מהקבוצות הבאות:
כרטיסנית (לא מפרקית) 201 עד 210 בקו 63, או 969 עד 998 או 1001
עד 1107. נראה לי לפי מה שנשאר מהצורה החיצונית שמדובר על
הקבוצה 1001 עד 1107
 
גם אני "חשדתי" בקבוצה של 1001-1107:

פעם ראשונה שאני רואה את המכונה הזו, אין לי
מושג באיזו מדובר. אני יכול לנחש שהיא מאחדת מהקבוצות הבאות:
כרטיסנית (לא מפרקית) 201 עד 210 בקו 63, או 969 עד 998 או 1001
עד 1107. נראה לי לפי מה שנשאר מהצורה החיצונית שמדובר על
הקבוצה 1001 עד 1107
גם אני "חשדתי" בקבוצה של 1001-1107:
מקוה שבעתיד נמצא יותר מידע. דני חושב שמדובר באוטובוס שננטש במקום לאחר פיגוע כלשהוא בגלגליו ולא היה משתלם לגרור אותו בחזרה לתל-אביב ולפיכך ננטש. אולי יש פה מישהו שמכיר את המקרה והיה שם?
 

gen1

New member
מצטער אוהד זו לא קופאית ,אלא עירונית רגילה

פעם ראשונה שאני רואה את המכונה הזו, אין לי
מושג באיזו מדובר. אני יכול לנחש שהיא מאחדת מהקבוצות הבאות:
כרטיסנית (לא מפרקית) 201 עד 210 בקו 63, או 969 עד 998 או 1001
עד 1107. נראה לי לפי מה שנשאר מהצורה החיצונית שמדובר על
הקבוצה 1001 עד 1107
מצטער אוהד זו לא קופאית ,אלא עירונית רגילה
 
אביתר, אני רק שאלה

ליילנד רויאל טייגר של "דן" שנפגע במלחמה:
במלחמת לבנון הראשונה: על דופן הרכב מופיע בין היתר הכיתוב "דמור". מי שאינו יודע, דמור נמצאת בדרום ביירות ושם הייתי במלחמה ההיא בבסיס של מ.צ.
האוטובוס הוא 36-XXX אך את מספרו המדוייק אין לי לצערי. אם מישהו יודע, יבורך !
אביתר, אני רק שאלה
זה לא שוסון? למיטב ידיעתי בלבנון היו שוסונים
 
ממש לא בנימין. זהו טייגר "מרכבים" ברור

אביתר, אני רק שאלה
זה לא שוסון? למיטב ידיעתי בלבנון היו שוסונים
ממש לא בנימין. זהו טייגר "מרכבים" ברור
וזאת למרות שבלבנון היו 88 שוסונים משלושה דגמים שונים. בתמונה אנו רואים ליילנד רויאל טייגר מרק 2 של "מרכבים" של "דן".
אני מתחיל לחשוד שמדובר באוטובוס מס' 36-778 שנעלם לאוהד ולי מרשימות המצאי של "דן". משום מה בסדרת 36, רק 778 חסר כאילו לא היה מעולם. אתעמק בכך בקרוב. הרשימות נערכו אחרי 1982.
 

אוהד11

New member
זה לא 36-778, כי הסדרה 36 ניתנה בשנות

ממש לא בנימין. זהו טייגר "מרכבים" ברור
וזאת למרות שבלבנון היו 88 שוסונים משלושה דגמים שונים. בתמונה אנו רואים ליילנד רויאל טייגר מרק 2 של "מרכבים" של "דן".
אני מתחיל לחשוד שמדובר באוטובוס מס' 36-778 שנעלם לאוהד ולי מרשימות המצאי של "דן". משום מה בסדרת 36, רק 778 חסר כאילו לא היה מעולם. אתעמק בכך בקרוב. הרשימות נערכו אחרי 1982.
זה לא 36-778, כי הסדרה 36 ניתנה בשנות
החמישים ושישים, ואילו מלחמת לבנון היתה "רק" ב- 1982. משום מה דילגו על המספר הזה, בה במידה שדילגו על המספרים הפנימיים 999 ו- 1000. לו היה 999 הוא היה אמור לקבל את הרישוי 36-778
 
אני בהחלט מבין את גישתך. יחד עם זאת,

זה לא 36-778, כי הסדרה 36 ניתנה בשנות
החמישים ושישים, ואילו מלחמת לבנון היתה "רק" ב- 1982. משום מה דילגו על המספר הזה, בה במידה שדילגו על המספרים הפנימיים 999 ו- 1000. לו היה 999 הוא היה אמור לקבל את הרישוי 36-778
אני בהחלט מבין את גישתך. יחד עם זאת,
יש יוצאי דופן רבים, הן באגד והן בדן. כך למשל עבדנו כמו משוגעים למצוא את 666-400. הוא לא מופיע בשום רישום, אך הן צביקה - מנהל ארכיון אגד בירושלים והן אני זוכרים את 666-400 בוודאות גמורה כשייך לסניף גונן. בנוסף לכך, אוטובוס דן שעלה על הכביש נניח בשנת 1969 בסדרה 36, יכול היה לנסוע עוד בשנת 1982 בהיותו בן 13 והרי ידוע שטייגרים של דן הגיעו גם לגיל 20 על הכביש ! בדן ובהמקשר נסעו תמיד יותר שנים עם אוטובוסים מאשר באגד על פי הנתונים. שים לב שהחלונות באוטובוס השרוף נראים מודרניים כמו בסדרה 36-284 עד 36-307. אלו כולם ממודל 1964 ובשנת 1982 הם היו בני 18, כלומר בהחלט אפשרי שחלקם עדיין היה בתנועה. בנוסף, העדיפו בדן ובאגד לשלוח לשכם להסעות וללבנון אוטובוסים יחסית ותיקים כי היה חבל על החדשים יותר. בקליפ של אברהם פררה שצולם ברחובות תל-אביב בשנת 1969 (עם השיר גיל-גל) נראים אוטובוסים מסוג סופר-וויט משנות יצור של תחילת שנות ה-50. ידוע לי שגם בשנת 1972 עדיין היו סופרים בודדים בדן בשרות רגיל ! השוסון האחרון שנסע בדן היה 36-254 והוא נסע בקו 4 עד לאמצע ינואר 1973 ! הוא היה למעלה מבן 20 כאשר הושבת. לכן אין לומר בוודאות שטייגרים של דן ישנים ועלומים לא הגיעו ללבנון כי הם כן הגיעו. 36-778 חסר לנו ברשימות ואף לא מופיע בכלל בקובץ של משרד הרישוי. אבל גם 666-400 (ראה לעיל) לא מופיע ברשימות או בקובץ של משרד הרישוי אבל אנחנו זוכרים אותו בוודאות מוחלטת ! הרשימות של דן נעשו מן הסתם לאחר שנת 1982 על ידך, אני מניח. וגם הרשימות של חברת דן היו ידניות בתחילה ולא ממוחשבות. המיחשוב הגיע אלייהן רק בשנת 1992 וצפונה. לכן יתכן ש- 36-778 היה קיים ברשימות שנעשו בקואופרטיב עצמו לפני 1982 ?! יש לעיתים קפיצות בלתי מוסברות במספרים הפנימיים כפי שהסברת לי זאת בעבר. מה ההסבר? אנחנו כנראה לא יודעים הכל. אני רק מעלה השערה שבמסגרתה יתכן והשרוף הוא 36-778 אך יתכן גם שלא. בוא נקוה שמישהו בחברת דן מכיר את הסיפור של השרוף על חוף דאמור ויוכל לשפוך אור נוסף. אני מניח שיש בדן אנשים שמכירים את הארוע בדאמור. לי זה נראה כמו פיגוע ששבר את הציר הקדמי של הרכב - דבר שאיץ את דן לא לגרור אותו חזרה לארץ, אולי מפאת חוסר כדאיות כלכלית אם הרכב היה ישן במילא, הוא חוסר אפשרות להחזירו ארצה עקב אילוצים טכניים או אחרים. נקוה שנוכל להתקדם בחקירה ולזהות במדוייק את המכונה ! ערב טוב מירושלים !
אביה.
 

אוהד11

New member
הרישו 36-778 הוא מסביבות 1960, אולי מעט מוקדם

אני בהחלט מבין את גישתך. יחד עם זאת,
יש יוצאי דופן רבים, הן באגד והן בדן. כך למשל עבדנו כמו משוגעים למצוא את 666-400. הוא לא מופיע בשום רישום, אך הן צביקה - מנהל ארכיון אגד בירושלים והן אני זוכרים את 666-400 בוודאות גמורה כשייך לסניף גונן. בנוסף לכך, אוטובוס דן שעלה על הכביש נניח בשנת 1969 בסדרה 36, יכול היה לנסוע עוד בשנת 1982 בהיותו בן 13 והרי ידוע שטייגרים של דן הגיעו גם לגיל 20 על הכביש ! בדן ובהמקשר נסעו תמיד יותר שנים עם אוטובוסים מאשר באגד על פי הנתונים. שים לב שהחלונות באוטובוס השרוף נראים מודרניים כמו בסדרה 36-284 עד 36-307. אלו כולם ממודל 1964 ובשנת 1982 הם היו בני 18, כלומר בהחלט אפשרי שחלקם עדיין היה בתנועה. בנוסף, העדיפו בדן ובאגד לשלוח לשכם להסעות וללבנון אוטובוסים יחסית ותיקים כי היה חבל על החדשים יותר. בקליפ של אברהם פררה שצולם ברחובות תל-אביב בשנת 1969 (עם השיר גיל-גל) נראים אוטובוסים מסוג סופר-וויט משנות יצור של תחילת שנות ה-50. ידוע לי שגם בשנת 1972 עדיין היו סופרים בודדים בדן בשרות רגיל ! השוסון האחרון שנסע בדן היה 36-254 והוא נסע בקו 4 עד לאמצע ינואר 1973 ! הוא היה למעלה מבן 20 כאשר הושבת. לכן אין לומר בוודאות שטייגרים של דן ישנים ועלומים לא הגיעו ללבנון כי הם כן הגיעו. 36-778 חסר לנו ברשימות ואף לא מופיע בכלל בקובץ של משרד הרישוי. אבל גם 666-400 (ראה לעיל) לא מופיע ברשימות או בקובץ של משרד הרישוי אבל אנחנו זוכרים אותו בוודאות מוחלטת ! הרשימות של דן נעשו מן הסתם לאחר שנת 1982 על ידך, אני מניח. וגם הרשימות של חברת דן היו ידניות בתחילה ולא ממוחשבות. המיחשוב הגיע אלייהן רק בשנת 1992 וצפונה. לכן יתכן ש- 36-778 היה קיים ברשימות שנעשו בקואופרטיב עצמו לפני 1982 ?! יש לעיתים קפיצות בלתי מוסברות במספרים הפנימיים כפי שהסברת לי זאת בעבר. מה ההסבר? אנחנו כנראה לא יודעים הכל. אני רק מעלה השערה שבמסגרתה יתכן והשרוף הוא 36-778 אך יתכן גם שלא. בוא נקוה שמישהו בחברת דן מכיר את הסיפור של השרוף על חוף דאמור ויוכל לשפוך אור נוסף. אני מניח שיש בדן אנשים שמכירים את הארוע בדאמור. לי זה נראה כמו פיגוע ששבר את הציר הקדמי של הרכב - דבר שאיץ את דן לא לגרור אותו חזרה לארץ, אולי מפאת חוסר כדאיות כלכלית אם הרכב היה ישן במילא, הוא חוסר אפשרות להחזירו ארצה עקב אילוצים טכניים או אחרים. נקוה שנוכל להתקדם בחקירה ולזהות במדוייק את המכונה ! ערב טוב מירושלים !
אביה.
הרישו 36-778 הוא מסביבות 1960, אולי מעט מוקדם
כך שב- 1982 היה אמור להיות בן 22-24 לפחות. היו לי רשימות מוקדמות הרבה יותר משנות השישים שבהן לא היה קיים אף פעם הרישוי 36-778 ולא הופיעו הפנימיים 999 ו- 1000. 36-777 היה 998 ואח"כ עברו
ל- 36-779 שהפנימי המקורי שלו היה 1001, ומאחר שהיה כרטיסנית שונה המספר כעבור מספר שנים ל- 201. לא יודע מה הסיבה לדילוג על 36-778 ועל הדילוג על הפנימיים 999 ו- 1000.
בכל אופן, האוטובוס שבתמונה נראה כמו אחת מהמכונות 1001, שהפנימי המקורי שלה היה 1021, עד 1107, או אחת מהכרטיסניות
201 עד 210, שהמספרים המקוריים שלהן היו 1001 עד 1010, וכאמור שונו ל- 201 עד 210.
 
תודה רבה על הניתוח ! אני מקוה שמישהו בדן

הרישו 36-778 הוא מסביבות 1960, אולי מעט מוקדם
כך שב- 1982 היה אמור להיות בן 22-24 לפחות. היו לי רשימות מוקדמות הרבה יותר משנות השישים שבהן לא היה קיים אף פעם הרישוי 36-778 ולא הופיעו הפנימיים 999 ו- 1000. 36-777 היה 998 ואח"כ עברו
ל- 36-779 שהפנימי המקורי שלו היה 1001, ומאחר שהיה כרטיסנית שונה המספר כעבור מספר שנים ל- 201. לא יודע מה הסיבה לדילוג על 36-778 ועל הדילוג על הפנימיים 999 ו- 1000.
בכל אופן, האוטובוס שבתמונה נראה כמו אחת מהמכונות 1001, שהפנימי המקורי שלה היה 1021, עד 1107, או אחת מהכרטיסניות
201 עד 210, שהמספרים המקוריים שלהן היו 1001 עד 1010, וכאמור שונו ל- 201 עד 210.
תודה רבה על הניתוח ! אני מקוה שמישהו בדן
יראה את הדברים ואולי יעלה לו רעיון איך להשיג מידע על השרוף.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה