"תנועה ותחבורה| גיליון דצמבר 2013

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
"תנועה ותחבורה| גיליון דצמבר 2013

"תנועה ותחבורה| גיליון דצמבר 2013
חלקו הגדול מוקדש למטרונית בחיפה. חשבתי שיעניין אתכם.
 

amit1270

New member
תוכן העניינים

"תנועה ותחבורה| גיליון דצמבר 2013
חלקו הגדול מוקדש למטרונית בחיפה. חשבתי שיעניין אתכם.
תוכן העניינים
סרקתי את הכתבות בעמודים 5, 7, 8, 11, 15, 18, 20, 24 וגם 46 ו-48. אם תהיה דרישה אסרוק כתבות נוספות.
 

darkshadow1

New member
שימו לב למצב ההזוי שמתואר בכתבה:

מאמר רביעי
שימו לב למצב ההזוי שמתואר בכתבה:
*בשעות העומס אחר הצהריים (4 עד 5) 42% מהנסיעות של המטרונית לא התבצעו.
*בקו 1 אמורות להיות 20 נסיעות בשעה. במציאות יש 12 נסיעות לשעה בלבד, 40% (!) פחות מהתכנון.
*בקטע המשותף אמורות להיות 42 נסיעות לשעה לכיוון. במציאות יש 30 בלבד - 30% פחות מהתכנון.
 
בשבוע שאחרי תחילת ההרצה...

שימו לב למצב ההזוי שמתואר בכתבה:
*בשעות העומס אחר הצהריים (4 עד 5) 42% מהנסיעות של המטרונית לא התבצעו.
*בקו 1 אמורות להיות 20 נסיעות בשעה. במציאות יש 12 נסיעות לשעה בלבד, 40% (!) פחות מהתכנון.
*בקטע המשותף אמורות להיות 42 נסיעות לשעה לכיוון. במציאות יש 30 בלבד - 30% פחות מהתכנון.
בשבוע שאחרי תחילת ההרצה...
היום(לפחות לפי הכתבה) התדירות היא במצב החזוי
 

נתנאל531

Well-known member
הסקירות על המטרונית נכתבו על ידי בעלי עניין

מאמר רביעי
הסקירות על המטרונית נכתבו על ידי בעלי עניין
ועל כן אין פלא שהם מציגות תמונה 'ורודה' יחסית.

אין התייחסות לעלייה החדה בעלות הפרוייקט, לחריגה המשמעותית מלוחות הזמנים, ולנזק שנגרם לציבור במהלך העבודות האין-סופיות בחיפה שנמשכו כ־10 שנים.

כשל משמעותי שנחשף בדרך אגב הוא שהמטרונית החלה לפעול בימים הראשונים בתדירות נמוכה עקב חוסר ציוד ונהגים. זאת אומרת שהיה ידוע שהמטרונית לא מסוגלת לעמוד בעומס הנוסעים הרגיל, ולמרות זאת בוטלו כל קווי האוטובוס הקודמים, והנוסעים הופנו למטרונית שלא הייתה מסוגלת לעמוד בעומס, וכך נגרמו לנוסעים איחורים רבים ועוגמת נפש. זה בלי לקחת בחשבון את הנוסעים הרבים שבאו להתרשם מהצעצוע החדש בעיר, והוסיפו לעומס.

הפעלה של פרוייקט במתכונת חלקית תוך ביטול המצב הקודם, וכאשר ידוע שהחלופה החדשה אינה מספקת הינה פשע וניסוי מרושע רחב היקף בבני אדם. הפרוייקט סבל מכל כך הרבה דחיות, ולא היה קורה דבר לו היה נדחה בעוד מספר שבועות, עד שהיו מגיעים למצב שיאפשר שירות בהיקף קרוב לשירות הוותיק שבוטל. יש לחשוד שהמתכננים ננעלו על תאריך הפתיחה, והחליטו לפתוח את הפרוייקט למרות שהיה ידוע שאין מספיק ציוד ונהגים, משיקולים שאינם עניינים.
 
10 שנים? למה לא 17???

הסקירות על המטרונית נכתבו על ידי בעלי עניין
ועל כן אין פלא שהם מציגות תמונה 'ורודה' יחסית.

אין התייחסות לעלייה החדה בעלות הפרוייקט, לחריגה המשמעותית מלוחות הזמנים, ולנזק שנגרם לציבור במהלך העבודות האין-סופיות בחיפה שנמשכו כ־10 שנים.

כשל משמעותי שנחשף בדרך אגב הוא שהמטרונית החלה לפעול בימים הראשונים בתדירות נמוכה עקב חוסר ציוד ונהגים. זאת אומרת שהיה ידוע שהמטרונית לא מסוגלת לעמוד בעומס הנוסעים הרגיל, ולמרות זאת בוטלו כל קווי האוטובוס הקודמים, והנוסעים הופנו למטרונית שלא הייתה מסוגלת לעמוד בעומס, וכך נגרמו לנוסעים איחורים רבים ועוגמת נפש. זה בלי לקחת בחשבון את הנוסעים הרבים שבאו להתרשם מהצעצוע החדש בעיר, והוסיפו לעומס.

הפעלה של פרוייקט במתכונת חלקית תוך ביטול המצב הקודם, וכאשר ידוע שהחלופה החדשה אינה מספקת הינה פשע וניסוי מרושע רחב היקף בבני אדם. הפרוייקט סבל מכל כך הרבה דחיות, ולא היה קורה דבר לו היה נדחה בעוד מספר שבועות, עד שהיו מגיעים למצב שיאפשר שירות בהיקף קרוב לשירות הוותיק שבוטל. יש לחשוד שהמתכננים ננעלו על תאריך הפתיחה, והחליטו לפתוח את הפרוייקט למרות שהיה ידוע שאין מספיק ציוד ונהגים, משיקולים שאינם עניינים.
10 שנים? למה לא 17???
אין דרך חישוב שתביא אותך ל-10 שנים. הקמת הפרויקט ארכה 7-8 שנים, ובשום שכונה או אזור ספציפי לא עבדו במשך כל התקופה.
 

olli3

New member
מנהל
הקווים המדלגים בכל מקום בארץ - מתבקש בהחלט.

הקווים המדלגים בחיפה
הקווים המדלגים בכל מקום בארץ - מתבקש בהחלט.
זה אבסורד שעד שנות ה-80 וה-90 היו המון קווים מדלגים ברחבי הארץ מעירוניים לפרבריים ובין עירוניים. אט אט הם נעלמו הוא קוצצו בשעות ההפעלה או שהוסיפו להם תחנות והם הפכו לאיטיים כמו השאר.

בבאר שבע של עד אמצע-סוף שנות ה-90 היו מספר קווים מדלגים שנסעו בציר נסיעה חופף עם קו אחר (בלי קשר למספר הקו). כך לדוגמא קו 6 שנסע בציר מצדה לא עצר באף תחנה בכיוון הנסיעה למרכזית ולעיר העתיקה. רק קו 12 עצר לאיסוף והורדת נוסעים בתחנות האלו. קיימות עוד דוגמאות מבאר שבע, אבל לא משנה.

הדבר היה קיים ברחבי גוש דן וצומצם משמעותית עם השנים. ועכשיו כדי לשכנע את משרד התחבורה שצריך קווים מדלגים או קווים ישירים - חתיכת סיפור.

משרד התחבורה טוען שיש צורך בקו ישיר ממצפה רמון דרך שדה בוקר וירוחם לתל אביב. אבל קו ישיר מקסטינה לבאר שבע (שלא באמצעות 358 הלא מוכר בעליל) וקו ישיר משדרות לבאר שבע בשני הכיוונים (לא כמו 366 החד יומי לכל כיוון) - אין צורך.

מה אכפת למשרד התחבורה שמי שמגיע מקסטינה לבאר שבע בשעות הבוקר מסתובב להנאתו מינימום של 20 דקות בתוך קרית גת?

ומה אכפת למשרד התחבורה שמי שנוסע משדרות לבאר שבע בבוקר או מבאר שבע לשדרות בבוקר (רמז, מכללה עם קצת יותר מ8000 סטודנטים...) צריך להיתקע בנתיבות בין 20-30 דקות כי בבוקר נתיבות פקוקה להחריד?

עד שנפתח קו ישיר, או קו מדלג עירוני - יוצאת הנשמה. כך הרסו את 50 של דן אל מול 51 המפוצץ. הוסיפו לו עוד תחנות בדרך כדי שיוריד מהעומס על קו 50 במקום פשוט לתגבר את קו 50.
 
מדוע צריך קו ישיר? מצומת קסטינה

הקווים המדלגים בכל מקום בארץ - מתבקש בהחלט.
זה אבסורד שעד שנות ה-80 וה-90 היו המון קווים מדלגים ברחבי הארץ מעירוניים לפרבריים ובין עירוניים. אט אט הם נעלמו הוא קוצצו בשעות ההפעלה או שהוסיפו להם תחנות והם הפכו לאיטיים כמו השאר.

בבאר שבע של עד אמצע-סוף שנות ה-90 היו מספר קווים מדלגים שנסעו בציר נסיעה חופף עם קו אחר (בלי קשר למספר הקו). כך לדוגמא קו 6 שנסע בציר מצדה לא עצר באף תחנה בכיוון הנסיעה למרכזית ולעיר העתיקה. רק קו 12 עצר לאיסוף והורדת נוסעים בתחנות האלו. קיימות עוד דוגמאות מבאר שבע, אבל לא משנה.

הדבר היה קיים ברחבי גוש דן וצומצם משמעותית עם השנים. ועכשיו כדי לשכנע את משרד התחבורה שצריך קווים מדלגים או קווים ישירים - חתיכת סיפור.

משרד התחבורה טוען שיש צורך בקו ישיר ממצפה רמון דרך שדה בוקר וירוחם לתל אביב. אבל קו ישיר מקסטינה לבאר שבע (שלא באמצעות 358 הלא מוכר בעליל) וקו ישיר משדרות לבאר שבע בשני הכיוונים (לא כמו 366 החד יומי לכל כיוון) - אין צורך.

מה אכפת למשרד התחבורה שמי שמגיע מקסטינה לבאר שבע בשעות הבוקר מסתובב להנאתו מינימום של 20 דקות בתוך קרית גת?

ומה אכפת למשרד התחבורה שמי שנוסע משדרות לבאר שבע בבוקר או מבאר שבע לשדרות בבוקר (רמז, מכללה עם קצת יותר מ8000 סטודנטים...) צריך להיתקע בנתיבות בין 20-30 דקות כי בבוקר נתיבות פקוקה להחריד?

עד שנפתח קו ישיר, או קו מדלג עירוני - יוצאת הנשמה. כך הרסו את 50 של דן אל מול 51 המפוצץ. הוסיפו לו עוד תחנות בדרך כדי שיוריד מהעומס על קו 50 במקום פשוט לתגבר את קו 50.
מדוע צריך קו ישיר? מצומת קסטינה
 

olli3

New member
מנהל
אתה שואל ברצינות?

מדוע צריך קו ישיר? מצומת קסטינה
אתה שואל ברצינות?
אתה יודע כמה אנשים נוסעים יום יום מאיזור קסטינה ולא רק מקרית מלאכי לבאר שבע?

אתה יודע שכל האוטובוסים שמגיעים לקסטינה בבקרים ואחה"צ בשני הכיוונים מגיעים עם מספר מקומות ישיבה נמוך מ-10 במקרה הטוב (והיותר נדיר) ועם מקומות בעמידה בלבד או ללא מקומות כמעט בכלל?

בקסטינה יש תחלופת נוסעים דיי שווה בשווה. מי שנוסע בקו 369 מת"א לכיוון באר שבע ויורד בקסטינה - אותה הכמות שירדה פלוס מינוס מוחלפת בנוסעים שעולים בקסטינה לכיוון באר שבע. אותו הדבר להיפך ובכל הקווים שעוברים בקסטינה.

אתה היית נוסע בשעות הבוקר מקסטינה לבאר שבע בזמן נסיעה שלוקח יותר משעה? כי בשעות השפל זה לוקח סביב ה-55 דקות, אבל בשעות השיא כשהכבישים פקוקים... ושכקרית גת עצמה פקוקה, כולל היציאות והכניסות ממנה... זה סיוט.

מסוף קסטינה (ולא סתם יש במקום מסוף) מרכז קווים מיעדים שונים בארץ ליעדים שונים בארץ. בין אם מדובר בקווים לתל אביב, לירושלים, לראשון לציון (כולל נס ציונה ורחובות), לאשדוד, לאשקלון, לשדרות>נתיבות>אופקים, לבית שמש, לבאר שבע, לקרית גת, לבני ברק, לאילת

הרשימה הענקית הזאת, מספרת את הסיפור בעצמה. העומס על הקווים השונים בציר שבין באר שבע לצומת גדרה, יכול להיפתר על ידי הוספת קו ישיר מקסטינה לבאר שבע. ולא רק על ידי הקו החד יומי והחד כיווני שנפתח לפני שבועיים בבקרים מבאר שבע למכללת אחווה (כי סטודנטים לא צריכים לחזור הביתה בקו נוח ומהיר).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה