חודש הספר העברי

חודש הספר העברי


יש פה עוד מישהי שעובדת על הנושא אצלה בגן

אני ממש מתחילה לתהות אם אני היחידה שעובדת על הנושא...

בחרתי ספר שונה לכל שבוע במהלך החודש הזה ומתמקדת בסיפור, בהמחזה ויוצאת מהנושא אל משחקים דידקטים,משחקים חשבוניים והפעלות תנועתיות.
בנתיים עשיתי על "מעשה בחמישה בלונים", " תירס חם" והשבוע אעשה על "לבד על המרבד".

|סקרנית|
 
איזה יופי!

אמנם, אני לא התשובה לשאלתך
ובכל זאת, אני חושבת שהנושא מקסים
והתהליך שאת מתארת חשוב ומקסים!
בגנים שאני מכירה עוסקים בנושא בהקשר של פתיחת הספריה, מתישהו אחרי החגים,
בתחילת השנה.
לעסוק בנשא עם החיבור לשבוע הספר זה רעיון נפלא!
 

naty1754

New member
פרפרי אהבה בני כמה הילדים שלך?

התחלתי את הנושא היום ומה אני יגיד לך... זה לא הלך כמו שחשבתי. הילדים אצלי בגן הם בני שנתיים- שלוש, לא כולם באותו רמה כמובן ועל כן חלקתי אותם לשתי קבוצות קטנות פחות או יותר לפי רמת ההבנה והיכולת. התחלנו את הנושא עם "כובע קסמים". שאלתי אותם איזה סוגי כובעים הם מכירים? ראינו סוגי כובעים שונים (צמר, מצחיה, מכשפה, קש, כתר) הכרנו אותם בשמות. ספרתי לילדים שהיום הבאתי לגן כובע מיוחד (אותו הכנתי מראש + הנוצה). ספרתי שזהו כובע מיוחד, כובע קסמים ממנו ניתן לבקש מה שרוצים. חבשתי אותו והבעתי משאלה. אחר כך הילדים שרצו חבשו את הכובע והביעו משאלות. שסיימנו ספרתי שאני מכירה ילדה שגם לה היה כובע כזה וממנו היתה מבקשת משאלות. שאלתי את הילדים אם הם רוצים להכיר אותה? כמובן שהם רצו ואז הקראתי את הסיפור. בסוף הסיפור ספרתי שלילדה קוראים לאה והיא כתבה עוד שירים וסיפורים שאת חלקם הם מכירים כמו: "דירה להשכיר", "איה פלוטו", "המפוזר מכפר אזר". בהמשך היום יצרנו כל אחד ואחת את כובע הקסמים שלו. מחר נמשיך...
 
כובע קסמים

נשמע אכן מקסים

איזו הפריה הדדית במיטבה יש כאן!

האם אני מבינה נכון שאת לא לגמרי מרוצה כי "לא הלך כמו שחשבתי"?

נכון שחשוב להיערך מראש ולהכין תכנית - אבל כל תכנית היא הרי בסיס לשינוי.
השינויים וההתאמות מראים על הכח שיש לספונטניות וליצירתיות של ילדים.
במקביל זה מראה על היכולת שלך להקשיב ליכולות, לצרכים ולהעדפות של הילדים, להתגמש, להסיק מסקנות ולהתאים את התכנית שהכנת לנסיבות של כאן ועכשיו.
בעיניי זאת עוצמה שקשה ללמוד אותה מספרים או מהרצאות במכללה.
יישר כח, כרמית
 

naty1754

New member
כרמית תודה רבה

הדברים שכתבת הם בדיוק מה שלמדתי ובעזרת המשוב ממך יכולתי לראות שאני גם מצליחה ליישם. בימים אלה אני לוקחת קורס קצר באומנות ובדיוק היום ספרתי למורה על ההתנסות שהיתה לי בגן עם הילדים. ספרתי שזו פעם ראשונה שאני מגישה לילדים חומרי יצירה בדרך שונה ממה שהכרתי מכל שנות עבודתי ואת האמת - זה הלחיץ אותי, הרגשתי לא רגישה מספיק לילדים, הייתי בחוסר סבלנות. עם זאת עשיתי הפרדה ברורה, בראש, אמרתי לעצמי שזה לגמרי שלי ואני לא עוצרת את התהליך, ממשיכה להתבונן ולהקשיב וללמוד מהילדים אך הם חוקרים את העולם ובמקרה הזה את חומרי היצירה בלי להפריע להם! זה היה תהליך מרתק ועם זאת מתיש אבל למדתי להרחיב את גבולות האפשר בתוכי.
ובהמשך לנושא הספר - ספרתי לילדים אתמול את "הילד הרע" והם לגמרי הזדהו. מחר אספר אותו שוב ובהמשך ניצור כל אחד ואחת על פי בחירתו מה אני מרגיש/ה שרע או טוב לי.
פרפרי אהבה יש לי עוד רעיונות אם תרצי שנמשיך את ההתכתבות בנושא. ושוב תודה לכל בנות הפורום על התמיכה.
 
למעלה