שרשור המלצות תכנון וקווים חדשים

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

New member
מנהל
שרשור המלצות תכנון וקווים חדשים

שרשור המלצות תכנון וקווים חדשים
 
בעוד מספר שנים התחנה המרכזית של חדרה תעבור לאזור הסמוך לתחנת

חדרה
מתחנת הרכבת לשכונת נחליאל. שאוטובוסים מתחנת הרכבת יעברו בתחנות הבודדות ששם...
למה צריך לעבור דווקא מהתחנה המרכזית? XD
בעוד מספר שנים התחנה המרכזית של חדרה תעבור לאזור הסמוך לתחנת
הרכבת.
 

סנוי

New member
לא שזה ריאלי, אבל לא היה עדיף אם היו מעתיקים את שתיהן יחד?

בעוד מספר שנים התחנה המרכזית של חדרה תעבור לאזור הסמוך לתחנת
הרכבת.
לא שזה ריאלי, אבל לא היה עדיף אם היו מעתיקים את שתיהן יחד?
נניח, לבנות תחנה חדשה תחת גשר כביש 4 והרכבת? ככה הנגישות למרכז העיר ולאזור התעשייה תהיה גבוהה יותר... וגם, תחנה מרכזית היתה יכולה להיבנות בצמוד לגשר מאחר ויש שדה ריק. אני מבין את התכנית של ראש העירייה של חדרה, שמעוניין לבנות אזור היי טק בצמוד לתחנת הרכבת הקיימת. אבל לא נכון יותר למקם תחנה שכזאת קרוב יותר למרכז ואזור התעסוקה הראשי?
אני יודע שזה לא יצא לפועל ויש טון ביורוקרטיה, אבל מה דעתכם בנושא?
 
קווים בקריות:

שרשור המלצות תכנון וקווים חדשים
קווים בקריות:
* שינוי קו 26 מקרית חיים לקרית אתא (או יצירת חלופה) במסלול הבא: רגיל עד צומת המזרקה (דגניה/ורבורג), ימינה לאיצטדיון, שמאלה לחלוצי התעשיה, שמאלה לשנקר, המשך בכיכר לרחוב בן צבי (חטיבת דגן), שמאלה לגדוד העברי ומשם המשך ע"פ המסלול המקורי. כיוון הפוך זהה באופן סימטרי.
הדבר יסיים את העיוות ההיסטורי שבו לתושבי קרית חיים אין קו ישיר לאזור התעשיה שלהם, אבל לתושבי קרית ים, קרית מוצקין וקרית אתא דווקא יש.
&nbsp
* פתיחת קווים מהירים כלשהם שיסעו מהקריות למרכזית המפרץ / מרכזית חוף הכרמל דרך הכביש החדש שמגיע מקרית ים למנהרות (החיבור החדש של כביש 22 למנהרות).
 
אתה מתכוון לק. חיים מזרחית לגבי העיוות

קווים בקריות:
* שינוי קו 26 מקרית חיים לקרית אתא (או יצירת חלופה) במסלול הבא: רגיל עד צומת המזרקה (דגניה/ורבורג), ימינה לאיצטדיון, שמאלה לחלוצי התעשיה, שמאלה לשנקר, המשך בכיכר לרחוב בן צבי (חטיבת דגן), שמאלה לגדוד העברי ומשם המשך ע"פ המסלול המקורי. כיוון הפוך זהה באופן סימטרי.
הדבר יסיים את העיוות ההיסטורי שבו לתושבי קרית חיים אין קו ישיר לאזור התעשיה שלהם, אבל לתושבי קרית ים, קרית מוצקין וקרית אתא דווקא יש.
&nbsp
* פתיחת קווים מהירים כלשהם שיסעו מהקריות למרכזית המפרץ / מרכזית חוף הכרמל דרך הכביש החדש שמגיע מקרית ים למנהרות (החיבור החדש של כביש 22 למנהרות).
אתה מתכוון לק. חיים מזרחית לגבי העיוות
למערבית יש את קו 15
 

david80

New member
הצעה לעוד קו מרעננה לת"א וייקרא שמו במטרופולין - 349

שרשור המלצות תכנון וקווים חדשים
הצעה לעוד קו מרעננה לת"א וייקרא שמו במטרופולין - 349
מסלול הקו: רעננה - כביש 4 למחלף מורשה - מחלף הכפר הירוק - משה סנה - בני אפרים - רכבת האוניברסיטה ומשם למסוף כרמלית או התחנה המרכזית.
קו שייתן מענה לנוסעי 47 שמזמן הפך לקו "מהיר על הנייר"
 

olli3

New member
מנהל
אבל מה היתרון בקו שכזה? את מי הוא אמור לשרת?

הצעה לעוד קו מרעננה לת"א וייקרא שמו במטרופולין - 349
מסלול הקו: רעננה - כביש 4 למחלף מורשה - מחלף הכפר הירוק - משה סנה - בני אפרים - רכבת האוניברסיטה ומשם למסוף כרמלית או התחנה המרכזית.
קו שייתן מענה לנוסעי 47 שמזמן הפך לקו "מהיר על הנייר"
אבל מה היתרון בקו שכזה? את מי הוא אמור לשרת?
אם מדובר במי שרוצה קישור כלשהו לאונ' ת"א, אז כבר יש את 575 שנותן את הקישור בין כפר סבא ורעננה דרך כביש 4, מורשה, הכפר הירוק ומשם לאוניברסיטה.
&nbsp
אם מדובר באנשים שמעוניינים להגיע מסיבה לא כל כך ברורה לרחוב בני אפרים או לבצע החלפה כלשהי עבור הגעה לעתידים (ההחלפות באיזור לא מי יודע מה נוחות גם ככה) יכול לקחת כבר את 259 ישירות לעתידים.
&nbsp
כמו כן, בבקרים פועל גם קו 147 שנוסע מרעננה דרך הרצליה ורמת השרון אומנם אבל משם דרך כביש 5 עד גלילות, דרך נמיר והמשך לכמרלית.
&nbsp
אשמח להבין את מי ישמש בעצם הקו שאתה מציע, כנראה שפספתי משהו פשוט.
 

david80

New member
מי שנוסע מרעננה למכללת אפקה

אבל מה היתרון בקו שכזה? את מי הוא אמור לשרת?
אם מדובר במי שרוצה קישור כלשהו לאונ' ת"א, אז כבר יש את 575 שנותן את הקישור בין כפר סבא ורעננה דרך כביש 4, מורשה, הכפר הירוק ומשם לאוניברסיטה.
&nbsp
אם מדובר באנשים שמעוניינים להגיע מסיבה לא כל כך ברורה לרחוב בני אפרים או לבצע החלפה כלשהי עבור הגעה לעתידים (ההחלפות באיזור לא מי יודע מה נוחות גם ככה) יכול לקחת כבר את 259 ישירות לעתידים.
&nbsp
כמו כן, בבקרים פועל גם קו 147 שנוסע מרעננה דרך הרצליה ורמת השרון אומנם אבל משם דרך כביש 5 עד גלילות, דרך נמיר והמשך לכמרלית.
&nbsp
אשמח להבין את מי ישמש בעצם הקו שאתה מציע, כנראה שפספתי משהו פשוט.
מי שנוסע מרעננה למכללת אפקה
נאלץ כיום להסתפק בקו 47 העובר מסע מכשולים של רמזורים, תחנות ועומסים כרוניים ברמת השרון, ואם ינסה לקצר את הזמן בנסיעה דרך כביש 4, מה שכרוך בנסיעה של שלושה אוטובוסים, הזמן מתארך עוד יותר!
 

olli3

New member
מנהל
575 עד מכללת אפקה (בני אפרים פינת קק"ל), מה הבעיה?

מי שנוסע מרעננה למכללת אפקה
נאלץ כיום להסתפק בקו 47 העובר מסע מכשולים של רמזורים, תחנות ועומסים כרוניים ברמת השרון, ואם ינסה לקצר את הזמן בנסיעה דרך כביש 4, מה שכרוך בנסיעה של שלושה אוטובוסים, הזמן מתארך עוד יותר!
575 עד מכללת אפקה (בני אפרים פינת קק"ל), מה הבעיה?
ולמה שיסע ב3 אוטובוסים? 149 של מטרופולין ו625 של קווים עד לכפר הירוק ומשם 24/49 דן, 572/575 אגד ו95 של קווים עד לבני אפרים פינת קק"ל או 47/48 מטרופולין ו521/570 אגד עד למכללה עצמה. מכל הרשימה הזאת התדירים הם: 149 בהגעה לכפר הירוק, 24/47/48 ו49 בשעות מסויימות תדיר למדיי. ביחד עם הפחות תדירים מדובר בתדירות לא רעה בכלל.
&nbsp
אבל אם אתה מדבר על מתוך רעננה זה משהו אחר כמובן, לשם כך בהחלט עדיף לנסוע עם 47 או 572. לחילופין 504 למורשה, משם 149 לכפר הירוק ומשם האופציות שציינתי לעיל כאשר התדירות המשותפת של כל הקווים לא רעה בסך הכל. יחד עם זאת, ההצעה שהצעת תחילה לא הייתה ברורה, לא ציינת מהיכן ברעננה הקו יצא... ועדיין 575 נותן פתרון לשעות הלימודים בצורה מיטבית לטעמי.
&nbsp
כמו כן, מכללת אפקה מונה כ-2500 סטודנטים. כמה מהם מתגוררים ברעננה ומתוכם, כמה מהם מעוניינים להגיע למכללה באמצעות תחבורה ציבורית?
&nbsp
אם כל השימוש של הקו הזה עבור תושבי רעננה הוא עבור הגעה מהירה למכללת אפקה - לטעמי, אין זו הצדקה לקו מיוחד. מעבר לכך, אילו עוד שימושים יכולים להיות לקו שכזה שקווים קיימים אחרים לא נותנים?
 

david80

New member
הצעה לקו מהיר מרעננה לפתח תקווה וייקרא שמו באגד 550

שרשור המלצות תכנון וקווים חדשים
הצעה לקו מהיר מרעננה לפתח תקווה וייקרא שמו באגד 550
מסלול: רעננה - כביש 4 עד מחלף גהה - ז'בוטינסקי - תחנה מרכזית
 
מה שצריך זה קו שיסע לאורך כל הקטע המרכזי של כביש 4

הצעה לקו מהיר מרעננה לפתח תקווה וייקרא שמו באגד 550
מסלול: רעננה - כביש 4 עד מחלף גהה - ז'בוטינסקי - תחנה מרכזית
מה שצריך זה קו שיסע לאורך כל הקטע המרכזי של כביש 4
בין צומת רעננה לתחנה המרכזית של ראשון לציון.
כדי לתת קישור דרך כביש 4 בין צומת רעננה לפתח תקוה אפשר לנצל קוים קיימים באחת (או יותר) מהדרכים הבאות:
1. להפוך את קו 819 לקו הפועל במהלך כל היום בין חדרה לתחנה המרכזית של פתח תקוה במסלול שאתה מציע בין צומת רעננה לפ"ת ואת 921 לקצר לצומת רעננה ובעתיד היותר רחוק אפילו לחדרה.
2. לשנות את 921 כך שבין צומת רעננה לתחנה המרכזית בפתח תקוה יסע דרך כביש 4 ומחלף גהה (לא יעבור בהוד השרון ולא יסע לבני ברק, רמת גן ותל אביב).
3. לפצל את התפקיד של קו 551 לשני קווים נפרדים: קו עירוני בשרון בין הוד השרון להרצליה דרך רעננה וקו בינעירוני בין פתח תקוה להרצליה דרך כביש 4 ורעננה. ואז יווצר קו כפי שאתה מציע.
 

olli3

New member
מנהל
האופציה השלישית כבר הייתה בשנות ה-90 ובוטלה

מה שצריך זה קו שיסע לאורך כל הקטע המרכזי של כביש 4
בין צומת רעננה לתחנה המרכזית של ראשון לציון.
כדי לתת קישור דרך כביש 4 בין צומת רעננה לפתח תקוה אפשר לנצל קוים קיימים באחת (או יותר) מהדרכים הבאות:
1. להפוך את קו 819 לקו הפועל במהלך כל היום בין חדרה לתחנה המרכזית של פתח תקוה במסלול שאתה מציע בין צומת רעננה לפ"ת ואת 921 לקצר לצומת רעננה ובעתיד היותר רחוק אפילו לחדרה.
2. לשנות את 921 כך שבין צומת רעננה לתחנה המרכזית בפתח תקוה יסע דרך כביש 4 ומחלף גהה (לא יעבור בהוד השרון ולא יסע לבני ברק, רמת גן ותל אביב).
3. לפצל את התפקיד של קו 551 לשני קווים נפרדים: קו עירוני בשרון בין הוד השרון להרצליה דרך רעננה וקו בינעירוני בין פתח תקוה להרצליה דרך כביש 4 ורעננה. ואז יווצר קו כפי שאתה מציע.
האופציה השלישית כבר הייתה בשנות ה-90 ובוטלה
עקב מספר נוסעים נמוך (הייתה מגמה של לעבר לרכב פרטי). כיום המגמה השתנתה, גם הרצליה וגם פתח תקווה הן מוקד משיכה לתושבי שתי הערים.
&nbsp
לגבי 2, לא הייתי עושה את זה. 921 נותן קישור טוב לפתח תקווה גם ממקומות שאין את 641 (צפונית לבית ליד), גם קיצור לחדרה יפגע בנוסעים המבקשים להגיע לרעננה ויש לו מעט כאלו.
&nbsp
עד היום לא ממש הצלחתי להבין את מי משמש קו 819.
 
אופציה 2 לא מבטלת אלא דווקא משפרת את הקישור

האופציה השלישית כבר הייתה בשנות ה-90 ובוטלה
עקב מספר נוסעים נמוך (הייתה מגמה של לעבר לרכב פרטי). כיום המגמה השתנתה, גם הרצליה וגם פתח תקווה הן מוקד משיכה לתושבי שתי הערים.
&nbsp
לגבי 2, לא הייתי עושה את זה. 921 נותן קישור טוב לפתח תקווה גם ממקומות שאין את 641 (צפונית לבית ליד), גם קיצור לחדרה יפגע בנוסעים המבקשים להגיע לרעננה ויש לו מעט כאלו.
&nbsp
עד היום לא ממש הצלחתי להבין את מי משמש קו 819.
אופציה 2 לא מבטלת אלא דווקא משפרת את הקישור
בין מקומות צפונית לבית ליד, כולל חדרה וצפונית לחדרה, לבין פתח תקוה. ובין מקומות הנמצאים מחדרה ודרומה לבין פ"ת גם אופציה 1.
עם כל הכבוד לעין איילה ולמגדים וגם לזכרון יעקב ואור עקיבא, קישור ישיר ביניהם לבין פתח תקוה זה לוקסוס. כל עוד יהיה קו תדיר שיסע בכביש 4 בין חיפה לחדרה ויהיה קו תדיר שיסע בין חדרה לצומת רעננה ופתח תקוה דרך כביש 4, הקישור ישאר קישור טוב.

והאופציה השלישית לא הייתה - היה קו 552 שפנה במורשה לכביש 5 ונסע דרך רמת השרון להרצליה. זה לא מה שאני מציע. אני מציע קו שיסע בין פ"ת לרעננה והרצליה דרך כביש 4. התירוץ למסלול הנוכחי של 551 זה שיש צורך בקישור בין הוד השרון לתוך רעננה ולהרצליה. אז אני מציע להפריד את השירות של הוד השרון מהשירות שמחבר בין פתח תקוה לרעננה והרצליה כי הדרך הנורמלית בין פתח תקוה לרעננה והרצליה לא ממש עוברת בהוד השרון והמסלול הנוכחי של 551 הוא מסלול לא טוב.
 

sfugbsif

New member
קו בין איזור התעשיה של יוקנעם לקריון בקריית ביאליק

שרשור המלצות תכנון וקווים חדשים
קו בין איזור התעשיה של יוקנעם לקריון בקריית ביאליק
דרך צומת יגור, צומת כפר חסידים, צומת זבולון, קריית אתא רחוב העצמאות, פניה שמאלה לכיוון קריית ביאליק, צומת הצריף, צומת מוצקין, צומת צבר, קריון, בית המשפט, צור שלום ואיזור התעשייה קריית ביאליק.
&nbsp
קו כזה בתדירות הגיונית בעיקר בשעות הבוקר ואחה"צ יכול להוביל להורדה של עשרות כלי רכב מהכביש.
 

moz7700

New member
קו אוטבוס מירושלים לתחנת רכבת פאתי מודעין ומודעין - כביש 1

שרשור המלצות תכנון וקווים חדשים
קו אוטבוס מירושלים לתחנת רכבת פאתי מודעין ומודעין - כביש 1
אין קו דרך כביש 1 למודעין . ומשרד התחבורה טוב היה עושה אם היה מפעיל שטלים לירושלים ומוריד את גודש התנועה בעבודות בכביש 1
 

olli3

New member
מנהל
יש - 114 של קווים. אבל הוא מיועד ליוממים ממודיעין.

קו אוטבוס מירושלים לתחנת רכבת פאתי מודעין ומודעין - כביש 1
אין קו דרך כביש 1 למודעין . ומשרד התחבורה טוב היה עושה אם היה מפעיל שטלים לירושלים ומוריד את גודש התנועה בעבודות בכביש 1
יש - 114 של קווים. אבל הוא מיועד ליוממים ממודיעין.
לגבי קו יוממים הפוך ממבשרת לרכבת פאתי מודיעין, אני אישית מקדם את זה. אבל זה סופר מורכב לצערי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה