הרק"ל - יותר מ-80 פיגועים בחודשיים

מצב
הנושא נעול.
חבורות הפורעים במחנה הפליטים שועפאט הפכו את הענין

הנזק המוערך: 350 אלף ש"ח
בתוך חודשיים: יותר מ-80 פיגועים לעבר הרכבת הקלה. הנזק המוערך: 350 אלף ש"ח
&nbsp
איציק וייס | אתמול, 08:32
&nbsp
מדיניות ההבלגה גוררת עוד ועוד פיגועים בירושלים, בעיקר לעבר הרכבת הקלה החולפת בשכונות בית חנינא ושועפט.
&nbsp
מאז תחילת אוגוסט, אירעו לפחות 41 פיגועי בקבוקי תבערה, אבנים ושקיות צבע לעבר הרכבת. מאז יולי אירעו מעל 80 פיגועים.
&nbsp
הנזק המוערך שנגרם לרכבת הקלה - כ-350 אלף ש"ח וזאת בעקבות ניפוץ שמשות ונזקי פח. הנזק הכספי לא כולל הפסד כספי גדול בגין אי הפעלת קווים שהושבתו וכמות הרכבות שלא היו זמינות לשירות עקב העברתן לתיקון במוסך.
&nbsp
חברת "סיטיפס" נאלצת לממן מכיסה את רוב עלות הנזק, שכן, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 0404, אין לחברה ביטוח מתאים בגין הפגיעה כתוצאה מפיגועי בקבוקי התבערה והאבנים.
&nbsp
http://0404.co.il/post/18393#
חבורות הפורעים במחנה הפליטים שועפאט הפכו את הענין
לתחביב וככל שעובר הזמן - הפגיעות תלכנה ותיגדלנה. אם לא יבוצע מעשה על-ידי המשטרה, מג"ב או צה"ל, ה"תחביב" הזה לא יסתיים לעולם. זה רק הולך וגדל. הם רואים את אוזלת היד שלנו ומגבירים את הפגיעות ואת מהות הפגיעות עד שחס וחלילה נשמע על פיגוע רצחני ברכבת הקלה.
 
אהרונוביץ אחראי לכך

חבורות הפורעים במחנה הפליטים שועפאט הפכו את הענין
לתחביב וככל שעובר הזמן - הפגיעות תלכנה ותיגדלנה. אם לא יבוצע מעשה על-ידי המשטרה, מג"ב או צה"ל, ה"תחביב" הזה לא יסתיים לעולם. זה רק הולך וגדל. הם רואים את אוזלת היד שלנו ומגבירים את הפגיעות ואת מהות הפגיעות עד שחס וחלילה נשמע על פיגוע רצחני ברכבת הקלה.
אהרונוביץ אחראי לכך
השתקה וחוסר תגובה הן דרכי התגובה העדיפים עליו.
 
אני לא מחפש אשמים. אני מחפש פתרון למצב.

אהרונוביץ אחראי לכך
השתקה וחוסר תגובה הן דרכי התגובה העדיפים עליו.
אני לא מחפש אשמים. אני מחפש פתרון למצב.
פתרון ראוי הוא עצירה מיידית של הרכבות בשועפאט והקמת בזק של הקו בעוזי נרקיס עם אבטחה מלאה.
 
פתרון הוא לחץ על מי שצריך

אני לא מחפש אשמים. אני מחפש פתרון למצב.
פתרון ראוי הוא עצירה מיידית של הרכבות בשועפאט והקמת בזק של הקו בעוזי נרקיס עם אבטחה מלאה.
פתרון הוא לחץ על מי שצריך
דיברתי על אהרונוביץ כאחראי ולא כאשם
 
פתרון ראוי הוא הגדלת כח המשטרה בגיזרה, סמויים וגלויים.

אני לא מחפש אשמים. אני מחפש פתרון למצב.
פתרון ראוי הוא עצירה מיידית של הרכבות בשועפאט והקמת בזק של הקו בעוזי נרקיס עם אבטחה מלאה.
פתרון ראוי הוא הגדלת כח המשטרה בגיזרה, סמויים וגלויים.
יש קבוצות של מתפרעים - צריך לזהות אותם ולמנוע מהם להשיג את יעדיהם.
אני לא חושב שהקמת תוואי בכביש עוקף תפתור את הבעיה ולדעתי זו טעות, משום שהמתפרעים המנצחים ינסו להשיג את היעד הבא, או ברכבת הקלה או במקום אחר.
דווקא הצלחה של המשטרה בבילוש ובנוכחות גדולה שמרתיעה תשיב את הסדר. מה שכן, מאוד חשוב שכוחות המשטרה שבמקום יידעו להתנהג נכון ולא להחריף את הבעיה.
 
אין קבוצות מסודרות של מתפרעים. זה השאבאב

פתרון ראוי הוא הגדלת כח המשטרה בגיזרה, סמויים וגלויים.
יש קבוצות של מתפרעים - צריך לזהות אותם ולמנוע מהם להשיג את יעדיהם.
אני לא חושב שהקמת תוואי בכביש עוקף תפתור את הבעיה ולדעתי זו טעות, משום שהמתפרעים המנצחים ינסו להשיג את היעד הבא, או ברכבת הקלה או במקום אחר.
דווקא הצלחה של המשטרה בבילוש ובנוכחות גדולה שמרתיעה תשיב את הסדר. מה שכן, מאוד חשוב שכוחות המשטרה שבמקום יידעו להתנהג נכון ולא להחריף את הבעיה.
אין קבוצות מסודרות של מתפרעים. זה השאבאב
ובכל פעם זה אנשים אחרים או שמצטרף אלייהם מי שפנוי. צריכים לחשוב על הרתעה אמיתית והרעיון שלך הוא חלק נכון מהרעיון הכללי שבמסגרתו יש לבצע הרתעה קשוחה כולל ירי של גז מדמיע ישירות אל המתפרעים.
 

משה343

New member
הרתעה קשוחה ...

אין קבוצות מסודרות של מתפרעים. זה השאבאב
ובכל פעם זה אנשים אחרים או שמצטרף אלייהם מי שפנוי. צריכים לחשוב על הרתעה אמיתית והרעיון שלך הוא חלק נכון מהרעיון הכללי שבמסגרתו יש לבצע הרתעה קשוחה כולל ירי של גז מדמיע ישירות אל המתפרעים.
הרתעה קשוחה ...
+
[לא נשואין
]
 

raminec

New member


פתרון ראוי הוא הגדלת כח המשטרה בגיזרה, סמויים וגלויים.
יש קבוצות של מתפרעים - צריך לזהות אותם ולמנוע מהם להשיג את יעדיהם.
אני לא חושב שהקמת תוואי בכביש עוקף תפתור את הבעיה ולדעתי זו טעות, משום שהמתפרעים המנצחים ינסו להשיג את היעד הבא, או ברכבת הקלה או במקום אחר.
דווקא הצלחה של המשטרה בבילוש ובנוכחות גדולה שמרתיעה תשיב את הסדר. מה שכן, מאוד חשוב שכוחות המשטרה שבמקום יידעו להתנהג נכון ולא להחריף את הבעיה.
 
בהחלט. שינוי המסלול של הרכבת הקלה לא יעלה על הדעת

פתרון ראוי הוא הגדלת כח המשטרה בגיזרה, סמויים וגלויים.
יש קבוצות של מתפרעים - צריך לזהות אותם ולמנוע מהם להשיג את יעדיהם.
אני לא חושב שהקמת תוואי בכביש עוקף תפתור את הבעיה ולדעתי זו טעות, משום שהמתפרעים המנצחים ינסו להשיג את היעד הבא, או ברכבת הקלה או במקום אחר.
דווקא הצלחה של המשטרה בבילוש ובנוכחות גדולה שמרתיעה תשיב את הסדר. מה שכן, מאוד חשוב שכוחות המשטרה שבמקום יידעו להתנהג נכון ולא להחריף את הבעיה.
בהחלט. שינוי המסלול של הרכבת הקלה לא יעלה על הדעת
ומי שמבקש לשנות את המסלול או להפסיק את התנועה - מה יש לעשות עם תחנת הדלק שהושחתה בגבעה הצרפתית? להעביר גם אותה? אולי כבר את השכונה כולה כדי לא ליצור "חיכוך מיותר"?
 

raminec

New member
צודק

בהחלט. שינוי המסלול של הרכבת הקלה לא יעלה על הדעת
ומי שמבקש לשנות את המסלול או להפסיק את התנועה - מה יש לעשות עם תחנת הדלק שהושחתה בגבעה הצרפתית? להעביר גם אותה? אולי כבר את השכונה כולה כדי לא ליצור "חיכוך מיותר"?
צודק
 
חוץ מזה גם דרך עוזי נרקיס\משה דיין ורחובות שלמים נמצאים

בהחלט. שינוי המסלול של הרכבת הקלה לא יעלה על הדעת
ומי שמבקש לשנות את המסלול או להפסיק את התנועה - מה יש לעשות עם תחנת הדלק שהושחתה בגבעה הצרפתית? להעביר גם אותה? אולי כבר את השכונה כולה כדי לא ליצור "חיכוך מיותר"?
חוץ מזה גם דרך עוזי נרקיס\משה דיין ורחובות שלמים נמצאים
קרוב לשועפת ובית חנינה.
 
לפגיעה ברכבת הקלה אין פתרון תחבורתי.

חוץ מזה גם דרך עוזי נרקיס\משה דיין ורחובות שלמים נמצאים
קרוב לשועפת ובית חנינה.
לפגיעה ברכבת הקלה אין פתרון תחבורתי.
בירושלים, 30% מהאוכלוסיה (לפחות) לא רואה את עצמה כחלק ממדינת ישראל לכן ברור שבזמן מתיחות פוליטית
תהיה פגיעה בסמלי שלטון. היום זה הפלסטינים תושבי ירושלים, מחר זה החרדים. היכן שלא תעביר את הרכבת הקלה, יהיו כאלו שיגיעו אל הרכבת ויפגעו בה. ברור שקל לעשות את זה כשהרכבת "קרובה לבית" אבל קשה לי להאמין שמרחק של כמה מאות מטרים או קילומטרים ספורים יהיה מכשול בלתי עביר עבור אנשים נחושים מספיק.
לכן לדעתי הפתרון יכול להיות רק משטרתי או פוליטי ומי שחושב שאם רק נעביר את הרכבת למקום אחר אז יפתרו כל הבעיות פשוט משלה את עצמו.
&nbsp
יותר מזה - היום ישנו קו בודד של הרכבת הקלה. כל קוראי הפורום בוודאי היו רוצים לראות את ירושלים מרושתת בקווים כאלו לאורך ולרוחב כפי שמקובל בערים מודרניות אחרות. ככל שרשת הרק"ל תגדל ותתפתח, יהיה יותר ויותר קשה לתכנן אותה כך שתתרחק ממוקדי עימות. אני מקווה שהפתרון לאבטחת הרכבת ימצא כמה שיותר מהר על מנת ששיקולי התכנון והביצוע בעתיד יהיו תחבורתיים בלבד.
 
המתיחות הפוליטית בירושלים רק תתגבר ולעולם לא תחדל

לפגיעה ברכבת הקלה אין פתרון תחבורתי.
בירושלים, 30% מהאוכלוסיה (לפחות) לא רואה את עצמה כחלק ממדינת ישראל לכן ברור שבזמן מתיחות פוליטית
תהיה פגיעה בסמלי שלטון. היום זה הפלסטינים תושבי ירושלים, מחר זה החרדים. היכן שלא תעביר את הרכבת הקלה, יהיו כאלו שיגיעו אל הרכבת ויפגעו בה. ברור שקל לעשות את זה כשהרכבת "קרובה לבית" אבל קשה לי להאמין שמרחק של כמה מאות מטרים או קילומטרים ספורים יהיה מכשול בלתי עביר עבור אנשים נחושים מספיק.
לכן לדעתי הפתרון יכול להיות רק משטרתי או פוליטי ומי שחושב שאם רק נעביר את הרכבת למקום אחר אז יפתרו כל הבעיות פשוט משלה את עצמו.
&nbsp
יותר מזה - היום ישנו קו בודד של הרכבת הקלה. כל קוראי הפורום בוודאי היו רוצים לראות את ירושלים מרושתת בקווים כאלו לאורך ולרוחב כפי שמקובל בערים מודרניות אחרות. ככל שרשת הרק"ל תגדל ותתפתח, יהיה יותר ויותר קשה לתכנן אותה כך שתתרחק ממוקדי עימות. אני מקווה שהפתרון לאבטחת הרכבת ימצא כמה שיותר מהר על מנת ששיקולי התכנון והביצוע בעתיד יהיו תחבורתיים בלבד.
המתיחות הפוליטית בירושלים רק תתגבר ולעולם לא תחדל
אחרי ארועי השנה האחרונה. אם אתה מדבר על פתרון פוליטי אתה מתכוון לחלוקת העיר לתמיד. אין שום פתרון אחר לצערי הרב. לעולם לא ייפסק ידוי האבנים בשועפאט כל עוד אנו שולטים בה. הלוואי ויכולנו לפתור את הבעיה ללא חלוקת העיר אך מספר הטעויות שעשינו בשנת 2014 גמר את הסיפור על עיר מאוחדת. אין טעם להמשיך את הקו דרך שועפאט משום שלצערי הרב שועפאט תהיה חלק אינטגרלי מהמדינה הפלשתינאית שתקום לצערי העמוק. לכן חייבים להיות ריאליים ולהקים את הקו מיד על גשר עוזי נרקיס. אין שום אפשרות אחרת ! נסיעה דרך שועפאט תביא לזריקת אבנים ובקבוקי תבערה שלא תסתיים לעולם גם אם המשטרה תעצור 1000 מיידי אבנים. מעצרם רק יגביר את ידוי האבנים והכעס בקרב הצד השני. המשטרה כפופה לשלטון המרכזי ואכיפת הסדר ברמה גבוהה בשועפאט רק תגרום לעליית מדרגה אצל הצד השני ולפיגועים נוראיים. הצד השני חמוש היטב ויש לו עתודות כח אדם כמעט ללא סוף. בקיצור - זו מלחמה אבודה מבחינתנו ואנו הרי הומניים.... אני משער שברגע שיהיה פיגוע תופת מוצלח מבחינת הצד השני - תופסק תנועת הרכבות דרך שועפאט לתמיד.
 

אלון 58

New member
האשמים האמיתיים הם לא אחרים...,

אני לא מחפש אשמים. אני מחפש פתרון למצב.
פתרון ראוי הוא עצירה מיידית של הרכבות בשועפאט והקמת בזק של הקו בעוזי נרקיס עם אבטחה מלאה.
האשמים האמיתיים הם לא אחרים...,
מאשר התנועה לזכויות האזרח וגם הבג"ץ,ראה לעיל.
 

londonisrael

New member
והמשכורת של אף אחד מבין מקבלי ההחלטה הזו

הנזק המוערך: 350 אלף ש"ח
בתוך חודשיים: יותר מ-80 פיגועים לעבר הרכבת הקלה. הנזק המוערך: 350 אלף ש"ח
&nbsp
איציק וייס | אתמול, 08:32
&nbsp
מדיניות ההבלגה גוררת עוד ועוד פיגועים בירושלים, בעיקר לעבר הרכבת הקלה החולפת בשכונות בית חנינא ושועפט.
&nbsp
מאז תחילת אוגוסט, אירעו לפחות 41 פיגועי בקבוקי תבערה, אבנים ושקיות צבע לעבר הרכבת. מאז יולי אירעו מעל 80 פיגועים.
&nbsp
הנזק המוערך שנגרם לרכבת הקלה - כ-350 אלף ש"ח וזאת בעקבות ניפוץ שמשות ונזקי פח. הנזק הכספי לא כולל הפסד כספי גדול בגין אי הפעלת קווים שהושבתו וכמות הרכבות שלא היו זמינות לשירות עקב העברתן לתיקון במוסך.
&nbsp
חברת "סיטיפס" נאלצת לממן מכיסה את רוב עלות הנזק, שכן, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 0404, אין לחברה ביטוח מתאים בגין הפגיעה כתוצאה מפיגועי בקבוקי התבערה והאבנים.
&nbsp
http://0404.co.il/post/18393#
והמשכורת של אף אחד מבין מקבלי ההחלטה הזו
שהובילו במישרין ובמודע לנזקים הללו, לא תקוצץ.
אנחנו שוחרי דו קיום, הציבור ישלם על כך.
 

sweetums

New member
ערוץ 10 ב"פרסום ראשון" על הפיגועים בי"ם,מתוך המהדורה היום

הרק"ל - יותר מ-80 פיגועים בחודשיים
בתוך חודשיים: יותר מ-80 פיגועים לעבר הרכבת הקלה בשעות הלילה מידיים צעירים ערבים אבנים בתוואי של בית חנינא ושועפטרק 16 קרונות מתוך 23 פעיליםהנזק כ350000 רק מיידוי אבניםכך מוסרת חברת סיטיפסערוץ 1
ערוץ 10 ב"פרסום ראשון" על הפיגועים בי"ם,מתוך המהדורה היום
"פרסום ראשון: היקף הטרור בירושלים עלה פי שמונה בחודשיים
האינתיפאדה השקטה: ירי צלפים לעבר שכונות יהודיות, בקבוקי תבערה על בתים ואבנים על קרונות הרכבת. כך נראית שגרת החיים בבירה. 22 פיגועים נרשמו במאי ויוני, 152 ביולי-אוגוסט "
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1080478&sid=126
&nbsp
היום נסעתי ברכבת הקלה, באחד החלונות היה סדק ומסיבב לו חומר שקוף. יכול להיות שעקב המצוקה, דוחים החלפת חלונות?
ד.א הצפיפות בשתי הרכבות שנסעתי היום הייתה בלתי נסבלת, בקושי היה אפשר לתקף.
 
הערב בשעה 21:04 נזרקה אבן על הרכבת,כנראה שבשועאפאט

הרק"ל - יותר מ-80 פיגועים בחודשיים
בתוך חודשיים: יותר מ-80 פיגועים לעבר הרכבת הקלה בשעות הלילה מידיים צעירים ערבים אבנים בתוואי של בית חנינא ושועפטרק 16 קרונות מתוך 23 פעיליםהנזק כ350000 רק מיידוי אבניםכך מוסרת חברת סיטיפסערוץ 1
הערב בשעה 21:04 נזרקה אבן על הרכבת,כנראה שבשועאפאט
זו רק דוגמה למציאות שעוברת יום יום על תושבי ירושלים בכלל ופסגת זאב בפרט.
התמונה,שמראה סדק בחלון,נשלחה ע''י חבר שנסע ברכבת הזאת.

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה