זה קרה הלילה. רכבת מס' 198 שהייתה אמורה לעצור בחדרה על פי לוח הזמנים, אכן האטה לפני התחנה ואף עברה למסילה השלישית, אבל המשיכה לנסוע בלי לעצור. הדיווח התקבל מנוסע שהיה על הרכבת, ולמרבה מזלו גם צילם סרטון שבו נשמעת ההתנצלות בכריזה, כולל ההסבר: "טעות של הנהג". הנוסעים נאלצו לרדת בבנימינה ולחזור ברכבת אחרת. מדובר על רכבת לילה מאוחרת, דרך אגב.
עד כאן "הכל בסדר", הרי נוסעי רכבת ישראל המסכנים כבר הורגלו למקרים כאלה (חפשו בגוגל). אבל בהמשך הייתה גם שיחה עם פניות הציבור, והתשובה שהתקבלה לאחר כשעתיים-שלוש הייתה: "הרכבת עצרה בתחנת חדרה. בדקנו את הקופסה השחורה (!) של הרכבת הזאת, וגילינו שהיא עצרה ונוסעים ירדו אל הרציף (!)..." תגובה מוזרה? בלשון המעטה!
כמובן שפניות הציבור לא ידעו עדיין על קיומו של הסרטון, וכשנודע להם, ביקשו לשלוח להם אותו יחד עם סריקה של כרטיס הנסיעה, והבטיחו לבדוק שוב. אעדכן ברגע שתתקבל תשובה נוספת.
בינתיים, שאלות לקהל הנכבד ובמיוחד למומחי רכבת ישראל שביניכם:
א. האמנם "קופסאות שחורות" כאלו מותקנות במערכים? האם ניתן לבדוק כך כל רכבת תוך שלוש שעות מרגע הפנייה?
ב. נניח שבאמת בדקו, וזה באמת מה שרשום שם. כיצד ייתכן שהרישום מראה "שנוסעים ירדו בתחנה" בזמן שהרכבת לא עצרה בה בכלל?..