רכבת 198 לא עצרה בחדרה. מקרה הזוי:

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
רכבת 198 לא עצרה בחדרה. מקרה הזוי:


רכבת 198 לא עצרה בחדרה. מקרה הזוי:

זה קרה הלילה. רכבת מס' 198 שהייתה אמורה לעצור בחדרה על פי לוח הזמנים, אכן האטה לפני התחנה ואף עברה למסילה השלישית, אבל המשיכה לנסוע בלי לעצור. הדיווח התקבל מנוסע שהיה על הרכבת, ולמרבה מזלו גם צילם סרטון שבו נשמעת ההתנצלות בכריזה, כולל ההסבר: "טעות של הנהג". הנוסעים נאלצו לרדת בבנימינה ולחזור ברכבת אחרת. מדובר על רכבת לילה מאוחרת, דרך אגב.

עד כאן "הכל בסדר", הרי נוסעי רכבת ישראל המסכנים כבר הורגלו למקרים כאלה (חפשו בגוגל). אבל בהמשך הייתה גם שיחה עם פניות הציבור, והתשובה שהתקבלה לאחר כשעתיים-שלוש הייתה: "הרכבת עצרה בתחנת חדרה. בדקנו את הקופסה השחורה (!) של הרכבת הזאת, וגילינו שהיא עצרה ונוסעים ירדו אל הרציף (!)..." תגובה מוזרה? בלשון המעטה!

כמובן שפניות הציבור לא ידעו עדיין על קיומו של הסרטון, וכשנודע להם, ביקשו לשלוח להם אותו יחד עם סריקה של כרטיס הנסיעה, והבטיחו לבדוק שוב. אעדכן ברגע שתתקבל תשובה נוספת.

בינתיים, שאלות לקהל הנכבד ובמיוחד למומחי רכבת ישראל שביניכם:

א. האמנם "קופסאות שחורות" כאלו מותקנות במערכים? האם ניתן לבדוק כך כל רכבת תוך שלוש שעות מרגע הפנייה?

ב. נניח שבאמת בדקו, וזה באמת מה שרשום שם. כיצד ייתכן שהרישום מראה "שנוסעים ירדו בתחנה" בזמן שהרכבת לא עצרה בה בכלל?..
 

jarondl

New member
וואוו

רכבת 198 לא עצרה בחדרה. מקרה הזוי:

זה קרה הלילה. רכבת מס' 198 שהייתה אמורה לעצור בחדרה על פי לוח הזמנים, אכן האטה לפני התחנה ואף עברה למסילה השלישית, אבל המשיכה לנסוע בלי לעצור. הדיווח התקבל מנוסע שהיה על הרכבת, ולמרבה מזלו גם צילם סרטון שבו נשמעת ההתנצלות בכריזה, כולל ההסבר: "טעות של הנהג". הנוסעים נאלצו לרדת בבנימינה ולחזור ברכבת אחרת. מדובר על רכבת לילה מאוחרת, דרך אגב.

עד כאן "הכל בסדר", הרי נוסעי רכבת ישראל המסכנים כבר הורגלו למקרים כאלה (חפשו בגוגל). אבל בהמשך הייתה גם שיחה עם פניות הציבור, והתשובה שהתקבלה לאחר כשעתיים-שלוש הייתה: "הרכבת עצרה בתחנת חדרה. בדקנו את הקופסה השחורה (!) של הרכבת הזאת, וגילינו שהיא עצרה ונוסעים ירדו אל הרציף (!)..." תגובה מוזרה? בלשון המעטה!

כמובן שפניות הציבור לא ידעו עדיין על קיומו של הסרטון, וכשנודע להם, ביקשו לשלוח להם אותו יחד עם סריקה של כרטיס הנסיעה, והבטיחו לבדוק שוב. אעדכן ברגע שתתקבל תשובה נוספת.

בינתיים, שאלות לקהל הנכבד ובמיוחד למומחי רכבת ישראל שביניכם:

א. האמנם "קופסאות שחורות" כאלו מותקנות במערכים? האם ניתן לבדוק כך כל רכבת תוך שלוש שעות מרגע הפנייה?

ב. נניח שבאמת בדקו, וזה באמת מה שרשום שם. כיצד ייתכן שהרישום מראה "שנוסעים ירדו בתחנה" בזמן שהרכבת לא עצרה בה בכלל?..
וואוו
הנטייה הטבעית של דוברים לשקר הולכת ונהיית מוגזמת.

השאלה שלי היא האם אין רמזור אדום ביציאה מהתחנה עד לאישור של משוא"ה?
 

easylivin

New member
הפקח ברכבת נתן את ההסבר הבא:

וואוו
הנטייה הטבעית של דוברים לשקר הולכת ונהיית מוגזמת.

השאלה שלי היא האם אין רמזור אדום ביציאה מהתחנה עד לאישור של משוא"ה?
הפקח ברכבת נתן את ההסבר הבא:
"הנהג התבלבל כי הסימנור היה ירוק בזמן שהרכבת הייתה ליד הרציף". מהנסיון שלי, זה מצב רגיל לחלוטין שיש סימנור ירוק בזמן שהרכבת עוד לא אמורה לצאת מהתחנה, כל מה שזה אומר הוא שהקטע הבא פנוי (וזה אכן נשלט ממשוא"ה). כשהפקח נשאל האם הנהג לא מכיר את המסלול ואינו יודע שצריך לעצור בחדרה, ולא "ירד לו האסימון" גם כשהרכבת עברה למסילה השלישית - על זה הפקח כבר לא ידע להשיב.

בקיצור, המקרה הזה מעורר תמיהה משולשת: על אי-העצירה בתחנה, על ההסבר של הפקח, ועל ההסבר של פניות הציבור.
 

amit1270

New member
להעיף את כל מי שמעורב בביזיון

הפקח ברכבת נתן את ההסבר הבא:
"הנהג התבלבל כי הסימנור היה ירוק בזמן שהרכבת הייתה ליד הרציף". מהנסיון שלי, זה מצב רגיל לחלוטין שיש סימנור ירוק בזמן שהרכבת עוד לא אמורה לצאת מהתחנה, כל מה שזה אומר הוא שהקטע הבא פנוי (וזה אכן נשלט ממשוא"ה). כשהפקח נשאל האם הנהג לא מכיר את המסלול ואינו יודע שצריך לעצור בחדרה, ולא "ירד לו האסימון" גם כשהרכבת עברה למסילה השלישית - על זה הפקח כבר לא ידע להשיב.

בקיצור, המקרה הזה מעורר תמיהה משולשת: על אי-העצירה בתחנה, על ההסבר של הפקח, ועל ההסבר של פניות הציבור.
להעיף את כל מי שמעורב בביזיון
הנהג, הפקח וגם מי שהוציא את ההודעה המוזרה בפניות הציבור.
 

easylivin

New member
ניתן להם עוד צ'אנס להגיב כמו שצריך.

להעיף את כל מי שמעורב בביזיון
הנהג, הפקח וגם מי שהוציא את ההודעה המוזרה בפניות הציבור.
ניתן להם עוד צ'אנס להגיב כמו שצריך.
וכמובן שאיש לא ייפגע בכל מקרה... גם על דברים גרועים פי אלף לא מפטרים מרכבת ישראל.
 

down under

New member
לא צריך ישר לפטר, באמת שלא

להעיף את כל מי שמעורב בביזיון
הנהג, הפקח וגם מי שהוציא את ההודעה המוזרה בפניות הציבור.
לא צריך ישר לפטר, באמת שלא
אבל, גם נזיפה חמורה, גם אזהרה וגם קנס של 150 ₪ לכל אחד מהם, בשלב הזה זה מספיק.
 
ברשותך שיתפת אותך בפייסבוק

רכבת 198 לא עצרה בחדרה. מקרה הזוי:

זה קרה הלילה. רכבת מס' 198 שהייתה אמורה לעצור בחדרה על פי לוח הזמנים, אכן האטה לפני התחנה ואף עברה למסילה השלישית, אבל המשיכה לנסוע בלי לעצור. הדיווח התקבל מנוסע שהיה על הרכבת, ולמרבה מזלו גם צילם סרטון שבו נשמעת ההתנצלות בכריזה, כולל ההסבר: "טעות של הנהג". הנוסעים נאלצו לרדת בבנימינה ולחזור ברכבת אחרת. מדובר על רכבת לילה מאוחרת, דרך אגב.

עד כאן "הכל בסדר", הרי נוסעי רכבת ישראל המסכנים כבר הורגלו למקרים כאלה (חפשו בגוגל). אבל בהמשך הייתה גם שיחה עם פניות הציבור, והתשובה שהתקבלה לאחר כשעתיים-שלוש הייתה: "הרכבת עצרה בתחנת חדרה. בדקנו את הקופסה השחורה (!) של הרכבת הזאת, וגילינו שהיא עצרה ונוסעים ירדו אל הרציף (!)..." תגובה מוזרה? בלשון המעטה!

כמובן שפניות הציבור לא ידעו עדיין על קיומו של הסרטון, וכשנודע להם, ביקשו לשלוח להם אותו יחד עם סריקה של כרטיס הנסיעה, והבטיחו לבדוק שוב. אעדכן ברגע שתתקבל תשובה נוספת.

בינתיים, שאלות לקהל הנכבד ובמיוחד למומחי רכבת ישראל שביניכם:

א. האמנם "קופסאות שחורות" כאלו מותקנות במערכים? האם ניתן לבדוק כך כל רכבת תוך שלוש שעות מרגע הפנייה?

ב. נניח שבאמת בדקו, וזה באמת מה שרשום שם. כיצד ייתכן שהרישום מראה "שנוסעים ירדו בתחנה" בזמן שהרכבת לא עצרה בה בכלל?..
ברשותך שיתפת אותך בפייסבוק
https://www.facebook.com/ronen.sharons/posts/10151705719948194
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אני מבין שאתה היית על הרכבת?

רכבת 198 לא עצרה בחדרה. מקרה הזוי:

זה קרה הלילה. רכבת מס' 198 שהייתה אמורה לעצור בחדרה על פי לוח הזמנים, אכן האטה לפני התחנה ואף עברה למסילה השלישית, אבל המשיכה לנסוע בלי לעצור. הדיווח התקבל מנוסע שהיה על הרכבת, ולמרבה מזלו גם צילם סרטון שבו נשמעת ההתנצלות בכריזה, כולל ההסבר: "טעות של הנהג". הנוסעים נאלצו לרדת בבנימינה ולחזור ברכבת אחרת. מדובר על רכבת לילה מאוחרת, דרך אגב.

עד כאן "הכל בסדר", הרי נוסעי רכבת ישראל המסכנים כבר הורגלו למקרים כאלה (חפשו בגוגל). אבל בהמשך הייתה גם שיחה עם פניות הציבור, והתשובה שהתקבלה לאחר כשעתיים-שלוש הייתה: "הרכבת עצרה בתחנת חדרה. בדקנו את הקופסה השחורה (!) של הרכבת הזאת, וגילינו שהיא עצרה ונוסעים ירדו אל הרציף (!)..." תגובה מוזרה? בלשון המעטה!

כמובן שפניות הציבור לא ידעו עדיין על קיומו של הסרטון, וכשנודע להם, ביקשו לשלוח להם אותו יחד עם סריקה של כרטיס הנסיעה, והבטיחו לבדוק שוב. אעדכן ברגע שתתקבל תשובה נוספת.

בינתיים, שאלות לקהל הנכבד ובמיוחד למומחי רכבת ישראל שביניכם:

א. האמנם "קופסאות שחורות" כאלו מותקנות במערכים? האם ניתן לבדוק כך כל רכבת תוך שלוש שעות מרגע הפנייה?

ב. נניח שבאמת בדקו, וזה באמת מה שרשום שם. כיצד ייתכן שהרישום מראה "שנוסעים ירדו בתחנה" בזמן שהרכבת לא עצרה בה בכלל?..
אני מבין שאתה היית על הרכבת?
 

נתנאל531

Well-known member
לא יודע לגבי קופסה שחורה

רכבת 198 לא עצרה בחדרה. מקרה הזוי:

זה קרה הלילה. רכבת מס' 198 שהייתה אמורה לעצור בחדרה על פי לוח הזמנים, אכן האטה לפני התחנה ואף עברה למסילה השלישית, אבל המשיכה לנסוע בלי לעצור. הדיווח התקבל מנוסע שהיה על הרכבת, ולמרבה מזלו גם צילם סרטון שבו נשמעת ההתנצלות בכריזה, כולל ההסבר: "טעות של הנהג". הנוסעים נאלצו לרדת בבנימינה ולחזור ברכבת אחרת. מדובר על רכבת לילה מאוחרת, דרך אגב.

עד כאן "הכל בסדר", הרי נוסעי רכבת ישראל המסכנים כבר הורגלו למקרים כאלה (חפשו בגוגל). אבל בהמשך הייתה גם שיחה עם פניות הציבור, והתשובה שהתקבלה לאחר כשעתיים-שלוש הייתה: "הרכבת עצרה בתחנת חדרה. בדקנו את הקופסה השחורה (!) של הרכבת הזאת, וגילינו שהיא עצרה ונוסעים ירדו אל הרציף (!)..." תגובה מוזרה? בלשון המעטה!

כמובן שפניות הציבור לא ידעו עדיין על קיומו של הסרטון, וכשנודע להם, ביקשו לשלוח להם אותו יחד עם סריקה של כרטיס הנסיעה, והבטיחו לבדוק שוב. אעדכן ברגע שתתקבל תשובה נוספת.

בינתיים, שאלות לקהל הנכבד ובמיוחד למומחי רכבת ישראל שביניכם:

א. האמנם "קופסאות שחורות" כאלו מותקנות במערכים? האם ניתן לבדוק כך כל רכבת תוך שלוש שעות מרגע הפנייה?

ב. נניח שבאמת בדקו, וזה באמת מה שרשום שם. כיצד ייתכן שהרישום מראה "שנוסעים ירדו בתחנה" בזמן שהרכבת לא עצרה בה בכלל?..
לא יודע לגבי קופסה שחורה
אבל פשוט שיש לרכבת GPS כל שהוא, כדי שמשוא"ה תדע היכן נמצא כל מערך. ברגע שיש פלט GPS, ניתן לראות בקלות באיזו מהירות הייתה הרכבת בעת שחלפה בסמוך לרציפי תחנת חדרה, מהירות שואפת ל־0, או קצת יותר.
 

easylivin

New member
שאלת מיליון הדולר היא:

לא יודע לגבי קופסה שחורה
אבל פשוט שיש לרכבת GPS כל שהוא, כדי שמשוא"ה תדע היכן נמצא כל מערך. ברגע שיש פלט GPS, ניתן לראות בקלות באיזו מהירות הייתה הרכבת בעת שחלפה בסמוך לרציפי תחנת חדרה, מהירות שואפת ל־0, או קצת יותר.
שאלת מיליון הדולר היא:
מה גרם להם להחליט (כלומר, מה יהיה התירוץ שלהם) ש"נוסעים ירדו בתחנה"? הרכבת לא עצרה, וכמובן ששום נוסעים לא ירדו. זאת עובדה.
 
קופסה שחורה

לא יודע לגבי קופסה שחורה
אבל פשוט שיש לרכבת GPS כל שהוא, כדי שמשוא"ה תדע היכן נמצא כל מערך. ברגע שיש פלט GPS, ניתן לראות בקלות באיזו מהירות הייתה הרכבת בעת שחלפה בסמוך לרציפי תחנת חדרה, מהירות שואפת ל־0, או קצת יותר.
קופסה שחורה
אכן יש מחשב שמקליט נתוני נסיעה ולחצי אויר שונים.
 

אורי404

New member
זה מזכיר מקרה "מטרופולין" בתקופה האחרונה

רכבת 198 לא עצרה בחדרה. מקרה הזוי:

זה קרה הלילה. רכבת מס' 198 שהייתה אמורה לעצור בחדרה על פי לוח הזמנים, אכן האטה לפני התחנה ואף עברה למסילה השלישית, אבל המשיכה לנסוע בלי לעצור. הדיווח התקבל מנוסע שהיה על הרכבת, ולמרבה מזלו גם צילם סרטון שבו נשמעת ההתנצלות בכריזה, כולל ההסבר: "טעות של הנהג". הנוסעים נאלצו לרדת בבנימינה ולחזור ברכבת אחרת. מדובר על רכבת לילה מאוחרת, דרך אגב.

עד כאן "הכל בסדר", הרי נוסעי רכבת ישראל המסכנים כבר הורגלו למקרים כאלה (חפשו בגוגל). אבל בהמשך הייתה גם שיחה עם פניות הציבור, והתשובה שהתקבלה לאחר כשעתיים-שלוש הייתה: "הרכבת עצרה בתחנת חדרה. בדקנו את הקופסה השחורה (!) של הרכבת הזאת, וגילינו שהיא עצרה ונוסעים ירדו אל הרציף (!)..." תגובה מוזרה? בלשון המעטה!

כמובן שפניות הציבור לא ידעו עדיין על קיומו של הסרטון, וכשנודע להם, ביקשו לשלוח להם אותו יחד עם סריקה של כרטיס הנסיעה, והבטיחו לבדוק שוב. אעדכן ברגע שתתקבל תשובה נוספת.

בינתיים, שאלות לקהל הנכבד ובמיוחד למומחי רכבת ישראל שביניכם:

א. האמנם "קופסאות שחורות" כאלו מותקנות במערכים? האם ניתן לבדוק כך כל רכבת תוך שלוש שעות מרגע הפנייה?

ב. נניח שבאמת בדקו, וזה באמת מה שרשום שם. כיצד ייתכן שהרישום מראה "שנוסעים ירדו בתחנה" בזמן שהרכבת לא עצרה בה בכלל?..
זה מזכיר מקרה "מטרופולין" בתקופה האחרונה
על נוסע, שכתב, שהאוטובוס לא עצר בתחנה.
"מטרופולין" עמדו בשלהם, שהאוטובוס עצר ושהנוסע לא שם לב.
הגולש/הנוסע כתב פנייה למשרד התחבורה. "לפתע" חזרו "מטרופולין" ומסרו, שהם בדקו מחדש ואכן הנוסע צדק; האוטובוס לא עצר.
 

amitk83

New member
יש לי שאלה

זה מזכיר מקרה "מטרופולין" בתקופה האחרונה
על נוסע, שכתב, שהאוטובוס לא עצר בתחנה.
"מטרופולין" עמדו בשלהם, שהאוטובוס עצר ושהנוסע לא שם לב.
הגולש/הנוסע כתב פנייה למשרד התחבורה. "לפתע" חזרו "מטרופולין" ומסרו, שהם בדקו מחדש ואכן הנוסע צדק; האוטובוס לא עצר.
יש לי שאלה
יש פה את כל הנתונים של המקרה והבן אדם שהיה מעורב באירוע עשה בשכל ותיעד את המחדל, האם יש סיבה שהנושא הזה לא מועבר לטיפולו של משרד התחבורה או השדולה למען תחבורה ציבורית או ארגון נוסעי תחבורה בישראל?

אני חושב שקנס של 150 שקל זה מחדל וביזיון.... הקנס צריך להיות גבוהה יותר.
לגבי פניות ציבור, גם לי היה מקרה עם הרב קו שהם נתנו מידע שגוי. מישהי מנחה אותם ככה להגיב
 

easylivin

New member
עדיין לא מיצינו את הטיפול מול הרכבת.

יש לי שאלה
יש פה את כל הנתונים של המקרה והבן אדם שהיה מעורב באירוע עשה בשכל ותיעד את המחדל, האם יש סיבה שהנושא הזה לא מועבר לטיפולו של משרד התחבורה או השדולה למען תחבורה ציבורית או ארגון נוסעי תחבורה בישראל?

אני חושב שקנס של 150 שקל זה מחדל וביזיון.... הקנס צריך להיות גבוהה יותר.
לגבי פניות ציבור, גם לי היה מקרה עם הרב קו שהם נתנו מידע שגוי. מישהי מנחה אותם ככה להגיב
עדיין לא מיצינו את הטיפול מול הרכבת.
ודווקא כרגע נראה שלא יהיה צורך להגיע עד למשרד התחבורה. כמו שכתבתי, אעדכן בהמשך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה