פארק דה פרנס
New member
וכמובטח, הבונוס לאלן
(וגם אחרים ימצאו בו עניין לדעתי - בעיקר אריק, עמית וקובי).
במאמרים אלה (דווקא בבטאון החזבאללה...) חושף משה ארנס את האמת מאחורי העיכוב בן 11 השנים בביצוע הרק"ל בת"א.
חשוב לזכור כשקוראים את המאמרים כי לפי נתוני האוצר (אותו אוצר שבלם בגופו את הפרוייקט!), כל חודש של עיכוב בפרוייקט עולה למשק 300 מיליון ש"ח. בחישוב פשוט, 11 השנים האבודות עלו למשק 40 מיליארד ש"ח! וזאת כאשר עלות הפרוייקט כולו היא פחות מכך (כנראה הרבה פחות). יכולה היתה להיות רק"ל פועלת עם שני קווים לפחות (אדום וירוק) בשנת 2005 או 2006. כעת ניאלץ לחכות ל-2018 לקו האדום ומי יודע כמה לקו הירוק (2021? 2025?). אבל מה אכפת לפקידי האוצר, שנוסעים לעבודה ברכב עם דלק על חשבון הברון?!
ויותר מכך: הממשלה החליטה על ביצוע הפרוייקט בשנת 71'. אם נניח שהביצוע היה נמשך 6 שנים (כמו ההערכות הנוכחיות), הרי שהיה נפתח ב-77'. זה אומר שהקו האדום בלבד יאחר להפתח ב-41 שנה, הפסד של קרוב ל-150 מיליארד ש"ח למשק. אם נצא מנקודת הנחה שהקו הירוק יצטרף אליו שנים לאחר מכן, ההפסד הוא גדול יותר, ואפשר להעריכו בכ-180 מיליארד ש"ח. אבל העיקר שהאוצר שומר על הקופה!
לקרוא ולבכות.
http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1296182
http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1656352
וכמובטח, הבונוס לאלןסגירת חוב - מוקדש לדוד
מאחר שאני תמיד משלם את חובותיי, אני חוזר באופן חד פעמי מ"פרישה" כדי להעלות תמונות מווליקי לוקי, מכורתה של גב' פיינשטיין. היא נכללה בעדכון החדש של ה-1 בנובמבר. התמונות מעודכנות ל-1 בספטמבר 2012, לא רע בכלל במונחי רוסיה. לצערי, האיכות של התמונות היא "רוסית", כלומר בינונית-גבוהה בלבד. אולי יבוא יום שבו רוסיה תקבל עדכונים באיכות גבוהה עד גבוהה מאד מהגוגל, היום הזה טרם הגיע...
נתחיל עם תחנת "וליקי לוקי מיון". הסיבה שהתמונה נראית קטועה היא שהיא באמת קטועה - העדכון מכסה רק חצי מהעיר, והחצי השני נשאר בהפרדה הנמוכה של פעם. כללתי בתמונה את כל החלק המעודכן.
(וגם אחרים ימצאו בו עניין לדעתי - בעיקר אריק, עמית וקובי).
במאמרים אלה (דווקא בבטאון החזבאללה...) חושף משה ארנס את האמת מאחורי העיכוב בן 11 השנים בביצוע הרק"ל בת"א.
חשוב לזכור כשקוראים את המאמרים כי לפי נתוני האוצר (אותו אוצר שבלם בגופו את הפרוייקט!), כל חודש של עיכוב בפרוייקט עולה למשק 300 מיליון ש"ח. בחישוב פשוט, 11 השנים האבודות עלו למשק 40 מיליארד ש"ח! וזאת כאשר עלות הפרוייקט כולו היא פחות מכך (כנראה הרבה פחות). יכולה היתה להיות רק"ל פועלת עם שני קווים לפחות (אדום וירוק) בשנת 2005 או 2006. כעת ניאלץ לחכות ל-2018 לקו האדום ומי יודע כמה לקו הירוק (2021? 2025?). אבל מה אכפת לפקידי האוצר, שנוסעים לעבודה ברכב עם דלק על חשבון הברון?!
ויותר מכך: הממשלה החליטה על ביצוע הפרוייקט בשנת 71'. אם נניח שהביצוע היה נמשך 6 שנים (כמו ההערכות הנוכחיות), הרי שהיה נפתח ב-77'. זה אומר שהקו האדום בלבד יאחר להפתח ב-41 שנה, הפסד של קרוב ל-150 מיליארד ש"ח למשק. אם נצא מנקודת הנחה שהקו הירוק יצטרף אליו שנים לאחר מכן, ההפסד הוא גדול יותר, ואפשר להעריכו בכ-180 מיליארד ש"ח. אבל העיקר שהאוצר שומר על הקופה!
לקרוא ולבכות.
http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1296182
http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1656352