נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

מצב
הנושא נעול.

skooozy

New member
נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק


נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.

 

skooozy

New member
מבני התחנה

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
מבני התחנה
השימוש הנוכחי במבנים אינו מכבד אותם כלל. המבנים משמשים למשרדי עירייה שונים, העזובה בולטת, רמת תחזוקה נמוכה מאוד.
ראוי להשכיר את המבנים ליזם פרטי שישפץ אותם ויפעיל במקום שימושים ראויים יותר, ישפץ את השצ"פ הגדול והמוזנח וידגיש את יופי המבנים.
פשוט חבל.



 

amit1270

New member
"מתחם תחנה" רביעי במספר

מבני התחנה
השימוש הנוכחי במבנים אינו מכבד אותם כלל. המבנים משמשים למשרדי עירייה שונים, העזובה בולטת, רמת תחזוקה נמוכה מאוד.
ראוי להשכיר את המבנים ליזם פרטי שישפץ אותם ויפעיל במקום שימושים ראויים יותר, ישפץ את השצ"פ הגדול והמוזנח וידגיש את יופי המבנים.
פשוט חבל.
"מתחם תחנה" רביעי במספר
 

skooozy

New member
ואלו השלטים היחידים במקום

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
ואלו השלטים היחידים במקום
מעט מידי ולא מספיק מכבד.



 

Ccyclist

Well-known member
שלטים גרועים, האחד בלתי קריא, השני לא במקום.

ואלו השלטים היחידים במקום
מעט מידי ולא מספיק מכבד.
שלטים גרועים, האחד בלתי קריא, השני לא במקום.
ושניהם בעברית בלבד. מה התייר המזדנן אמור להבין מהם, במיוחד מהשני ?!
 

skooozy

New member
נקפוץ לתחנת עפולה החדשה

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
נקפוץ לתחנת עפולה החדשה
התחנה ממוקמת בשטחים פתוחים בין העיר הותיקה לעפולה עילית.
תודה רבה לעאדל, מנהל העבודה באתר, שהתנדב להראות לי את התחנה ואיפשר לי להגיע ללא הודעה מוקדמת ולהציץ לכמה דקות בפרויקט הקורם עור וגידים.
במקום תכניות מאושרות לשכונות מגורים ומבני ציבור ותעסוקה. מקווה שבפועל יהיה עיבוי בינוי סביב התחנה ונגישות גבוהה להולכי רגל ואופניים.
בפועל - התחנה מוקפת במגרש חניה ענקי, זה מה שיקבל את באי התחנה - שוב תחושת פספוס בתכנון שיכל להיות ידידותי יותר, אך זו רק דעתי האישית.
מבנה התחנה מורכב מ-2 מבנים ריבועיים נפרדים שיחבר אותם גג מעוגל מתכתי, הצפוי להגיע לאתר להרכבה בעוד שבועיים (למתעניינים בביקור באתר).
המערכות הטכניות של התחנה ימוקמו על הגג.

.



 

alantan

New member
אכן יש מקום לצמצום החניה סביב התחנות למבנים רב קומתיים וגם

נקפוץ לתחנת עפולה החדשה
התחנה ממוקמת בשטחים פתוחים בין העיר הותיקה לעפולה עילית.
תודה רבה לעאדל, מנהל העבודה באתר, שהתנדב להראות לי את התחנה ואיפשר לי להגיע ללא הודעה מוקדמת ולהציץ לכמה דקות בפרויקט הקורם עור וגידים.
במקום תכניות מאושרות לשכונות מגורים ומבני ציבור ותעסוקה. מקווה שבפועל יהיה עיבוי בינוי סביב התחנה ונגישות גבוהה להולכי רגל ואופניים.
בפועל - התחנה מוקפת במגרש חניה ענקי, זה מה שיקבל את באי התחנה - שוב תחושת פספוס בתכנון שיכל להיות ידידותי יותר, אך זו רק דעתי האישית.
מבנה התחנה מורכב מ-2 מבנים ריבועיים נפרדים שיחבר אותם גג מעוגל מתכתי, הצפוי להגיע לאתר להרכבה בעוד שבועיים (למתעניינים בביקור באתר).
המערכות הטכניות של התחנה ימוקמו על הגג.

.
אכן יש מקום לצמצום החניה סביב התחנות למבנים רב קומתיים וגם
רצוי להתחיל לגבות תשלום עבור חניה. הדבר טוב גם עבור מי שמגיע לתחנה ברכבו ושהיום נאלץ להמר במעין רולטה לגבי יכולת מציאת מקום חניה.
 

skooozy

New member
החיבור בין המבנים בו יעברו הצנרות והכבלים

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
החיבור בין המבנים בו יעברו הצנרות והכבלים
אפשר להבחין בתשתית לואלידטורים. עם הכניסה לתחנה, מצד ימין (מאחורי המבט בתמונה זו) תיבנה פינה היסטורית עם אלמנטים של רכבת העמק ההסטורית, או שילוט מידע על התקופה.

 

skooozy

New member
מדרגות ודרגנוע - סליחה על האיכות

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
מדרגות ודרגנוע - סליחה על האיכות



 

skooozy

New member
רציף אי בודד

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
רציף אי בודד
הרציף באורף כ- 300 מטרים, כאשר כחצי ממנו מקורה.
בוצעה הכנה לרציף נוסף הקרוב יותר למבנה התחנה, אך עוד חזון למועד עד להשמשתו - רק כשהביקושים יחייבו את הכפלת הקו.
ההכנה לרציף הנוסף בנויה מ"קופסת" בטון חלולה, לעת בנייתו - ייאלצו "לשבור" את הקופסה, לבנות מדרגות לרציף, פיר דרגנוע, פיר מעלית והתאמת הקיר התומך הסמוך לתחנה.

רציף התחנה סמוך לגשר מעל כביש עתידי (60 אם אינני טועה). מבנה הגשר מותאם לרוחב סופי של 4 מסילות גישה ל-2 רציפים במצב הסופי.



 
בימינו עדיין בונים קווים עם מסילה בודדת?

רציף אי בודד
הרציף באורף כ- 300 מטרים, כאשר כחצי ממנו מקורה.
בוצעה הכנה לרציף נוסף הקרוב יותר למבנה התחנה, אך עוד חזון למועד עד להשמשתו - רק כשהביקושים יחייבו את הכפלת הקו.
ההכנה לרציף הנוסף בנויה מ"קופסת" בטון חלולה, לעת בנייתו - ייאלצו "לשבור" את הקופסה, לבנות מדרגות לרציף, פיר דרגנוע, פיר מעלית והתאמת הקיר התומך הסמוך לתחנה.

רציף התחנה סמוך לגשר מעל כביש עתידי (60 אם אינני טועה). מבנה הגשר מותאם לרוחב סופי של 4 מסילות גישה ל-2 רציפים במצב הסופי.
בימינו עדיין בונים קווים עם מסילה בודדת?
אני מתפלא לראות שהקו הוא עם מסילה בודדת ולא כפולה.
הרי תפעולית זה הרבה פחות אמין.
&nbsp
 

skooozy

New member
מפגשי רכבות צפויים להתקיים בתחנות. הקו עם הכנה להכפלה -

בימינו עדיין בונים קווים עם מסילה בודדת?
אני מתפלא לראות שהקו הוא עם מסילה בודדת ולא כפולה.
הרי תפעולית זה הרבה פחות אמין.
&nbsp
מפגשי רכבות צפויים להתקיים בתחנות. הקו עם הכנה להכפלה -
מבנה תחתון ברוחב 2 מסילות מלבד גשרים המוקמים עם ניצבי קצה הבנויים עם הכנה להכפלה.
 

easylivin

New member
זה הקו היחיד מבין הפרוייקטים החדשים שנבנה עם מסילה בודדת

בימינו עדיין בונים קווים עם מסילה בודדת?
אני מתפלא לראות שהקו הוא עם מסילה בודדת ולא כפולה.
הרי תפעולית זה הרבה פחות אמין.
&nbsp
זה הקו היחיד מבין הפרוייקטים החדשים שנבנה עם מסילה בודדת
גם לדעתי היה טעם להקים את קטע חיפה-עפולה עם מסילה כפולה מראש, ולהקים גם את תחנת נשר כחלק מהשלב הראשון. לעומת זאת בקטע עפולה-בית שאן, מכיוון שתנועת רכבות משא לא תהיה שם בקרוב, מסתמן שגם מסילה בודדת לא ממש תנוצל במלואה.

כפי שנכתב בהמשך השירשור, מיקום תחנת הנוסעים בבית שאן הוא פספוס אדיר. אזורי המגורים בעיר בכלל לא מתוכננים להתפתח לכיוון התחנה! לצערנו, תחנת בית שאן בהחלט מועמדת להפוך לדימונה-ב' (ברור שיש כמה הבדלים, אבל עדיין). אלא שדימונה הוקמה בהשקעה מנימלית, למעשה שידרגו שם את המסילה הקיימת לרכבות משא ועל הדרך הקימו מבנה חדש לנוסעים. שלוחת עפולה-בית שאן שלא תנוצל להובלת משאות בעתיד הקרוב, תצדיק את הקמתה והפעלתה בקושי רב.
 

skooozy

New member
ריצוף הרציף...

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
ריצוף הרציף...
בתוך שבוע בלבד הספיקו לרצף כחצי מהרציף - התקדמות נאה ביותר.
חדי העין יבחינו בגשר הנבנה מעל כביש 60 ובמבטר לאופר יבחינו בגשר מעל נחל עדשים וכביש 60, כ- 700 מטר אורכו, גשר למסילה בודדת.



 

skooozy

New member
מנהרת CUT AND COVER

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
מנהרת CUT AND COVER
הרציף נבנה בשיפוע אורכי - קצו המערבי סמוך לגשר וקצהו המזרחי נמוך ממנו התוואי יורד למנהרה שאורכה הכולל כ 900 מטרים, המחולקת ל- 3 חלקים.
בנייתה מזכירה את השיטה למנהרה מדרום ליבנה - עם תבניות יציקה נעות. ממה שהספקתי לראות ולא לצלם - ישנה התקדמות רבה יותר ליציקת רצפת המנהרה, מאשר להקדמות שהושגה בבניית הקשתות.

 

skooozy

New member
עבודות למבנה עליון

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
עבודות למבנה עליון
בין עפולה ובית שאן בולטות עבודות להקמת המבנה העליון - פיזור רבד והנחת אדנים ומסילות.
התמונות הבאות צולמו תוך כדי נסיעה



 

skooozy

New member
תמונות נוספות...

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
תמונות נוספות...



 

skooozy

New member
עבודות להפרדה מפלסית בצומת נבות

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
עבודות להפרדה מפלסית בצומת נבות



 
קודם כל תודה, ואז שתי הערות

עבודות להפרדה מפלסית בצומת נבות
קודם כל תודה, ואז שתי הערות
צומת נבות-
לפי מה שהבנתי פרוייקט כביש 71 שהושק השבוע כולל הפרדה מפלסית משודרגת, למעשה מחלף נבות עם הפרדה מפלסית. מסילת הברזל וכביש 71 ב"קומת הקרקע" וב"קומה א" המסלולים שמחברים בין הזרוע המזרחית של כביש 71 עם הכביש העולה לתל-יזרעאל (672). לא ברור לי איזו הפרדה מפלסית תוכננה ובוצעה עד כה ואיך התוכניות משתלבות, כי מה שמצולם בתמונה הראשונה שונה מהותית מההדמאות של מחלף נבות המשודרג (שכאמור, רק השבוע יוצא לדרך).

התמונה השנייה-
לפי מה שאני מזהה צולמה באזור הפנייה לגדעונה/כפר-יחזקאל, ולא בצומת נבות עצמו. ה"קופסא" בצבע אוף-וייט מתחת לעצים שמשמאל לתוואי היא מבנה הלבנים של תחנת כפר-יחזקאל ההיסטורית, שבזמנו נקראה תחנת עין-חרוד. מאחוריו אמור להיות מבנה האבן של התחנה, שהיה עד לא מזמן חלק מחוות סוסים או משהו כזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה