‬ שרשור הכוונה ומודיעין 19/05

מצב
הנושא נעול.

law and order

New member
כרטיס מעבר השרון

‬ שרשור הכוונה ומודיעין 19/05

אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון
- זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
כרטיס מעבר השרון
האם יש צורך לרכוש במפורש כרטיס מעבר או אם יש לי כסף טעון על הכרטיס זה נחשב כמעבר?
כלומר: האם בשביל להנות מ90 דקו חינם אני צריך לבקש "2 נסיעות " בקוד 44 או מספיק שאני מבקש מהנהג שיטעין לי 30 שקל ברב קו?
כמה עולה לי 2 נסיעות בקוד 44 כפר סבא לתל אביב. עם סטודנט מורחב גוש דן (50 אחוז)
 
כל תשלום מהערך הצבור מאפשר מעברים בתוך 90 דק'

כרטיס מעבר השרון
האם יש צורך לרכוש במפורש כרטיס מעבר או אם יש לי כסף טעון על הכרטיס זה נחשב כמעבר?
כלומר: האם בשביל להנות מ90 דקו חינם אני צריך לבקש "2 נסיעות " בקוד 44 או מספיק שאני מבקש מהנהג שיטעין לי 30 שקל ברב קו?
כמה עולה לי 2 נסיעות בקוד 44 כפר סבא לתל אביב. עם סטודנט מורחב גוש דן (50 אחוז)
כל תשלום מהערך הצבור מאפשר מעברים בתוך 90 דק'
ואין צורך לבקש זאת במיוחד. כמו כן, לא מדובר רק בשתי נסיעות, אלא אפשר לעשות החלפות ללא הגבלה בתוך 90 הדקות.
 

law and order

New member
כלומר אם אני מטעין 30 שקל זה יחשב לי כרטיס

כל תשלום מהערך הצבור מאפשר מעברים בתוך 90 דק'
ואין צורך לבקש זאת במיוחד. כמו כן, לא מדובר רק בשתי נסיעות, אלא אפשר לעשות החלפות ללא הגבלה בתוך 90 הדקות.
כלומר אם אני מטעין 30 שקל זה יחשב לי כרטיס
מעבר?
כמה זה עולה? כי כשנסעתי מרעננה לכפרסבא ומשם לתל אביב הוא חייב אותי על 2 נסיעות 10.9 במקום 7 שקל.
האם הוא טעה או שמעבר עולה יותר?
 
מחיר נסיעה בין רעננה או כפר סבא לתל אביב

כלומר אם אני מטעין 30 שקל זה יחשב לי כרטיס
מעבר?
כמה זה עולה? כי כשנסעתי מרעננה לכפרסבא ומשם לתל אביב הוא חייב אותי על 2 נסיעות 10.9 במקום 7 שקל.
האם הוא טעה או שמעבר עולה יותר?
מחיר נסיעה בין רעננה או כפר סבא לתל אביב
הוא 10.9 ש"ח.
בין רעננה לכפר סבא 6.9 ש"ח.
רעננה וכפר סבא שייכות לאזור 21 (השרון הדרומי).
תל אביב לאזור 1.
מחיר נסיעה בתוך אזור של רפורמת גוש-דן הוא 6.9 ש"ח, בין אזורים 10.9 ש"ח.
אם טעון ברב-קו ערך צבור, הוא מקנה מעברים חופשיים במשך 90 דקות, אבל המחיר שיורד מהערך הצבור תלוי במוצא וביעד של הנסיעה כפי שתיארתי למעלה.
 

law and order

New member
אוקיי אבל על נסיעה

מחיר נסיעה בין רעננה או כפר סבא לתל אביב
הוא 10.9 ש"ח.
בין רעננה לכפר סבא 6.9 ש"ח.
רעננה וכפר סבא שייכות לאזור 21 (השרון הדרומי).
תל אביב לאזור 1.
מחיר נסיעה בתוך אזור של רפורמת גוש-דן הוא 6.9 ש"ח, בין אזורים 10.9 ש"ח.
אם טעון ברב-קו ערך צבור, הוא מקנה מעברים חופשיים במשך 90 דקות, אבל המחיר שיורד מהערך הצבור תלוי במוצא וביעד של הנסיעה כפי שתיארתי למעלה.
אוקיי אבל על נסיעה
מרעננה לתל אביב (501-502-572) אני משלם 3.5 ש"ח (עד גלילות ומגלילות יש לי סטודן)
כמה אני אשלם מרעננה לכפר סבא (נגיד 501) ומכפר סבא לת"א (575) בנסיעת מעבר אחת.
 
אז תגיד לנהג הראשון שהיעד שלך גלילות

אוקיי אבל על נסיעה
מרעננה לתל אביב (501-502-572) אני משלם 3.5 ש"ח (עד גלילות ומגלילות יש לי סטודן)
כמה אני אשלם מרעננה לכפר סבא (נגיד 501) ומכפר סבא לת"א (575) בנסיעת מעבר אחת.
אז תגיד לנהג הראשון שהיעד שלך גלילות
ותשלם לפי קוד 43 (לא 44).
 

olli3

New member
מנהל
אם אתה טוען 30 שח אז אתה מקבל 60 שח.

כלומר אם אני מטעין 30 שקל זה יחשב לי כרטיס
מעבר?
כמה זה עולה? כי כשנסעתי מרעננה לכפרסבא ומשם לתל אביב הוא חייב אותי על 2 נסיעות 10.9 במקום 7 שקל.
האם הוא טעה או שמעבר עולה יותר?
אם אתה טוען 30 שח אז אתה מקבל 60 שח.
כשאתה עולה לאוטובוס,חובה עליך לציין בפני הנהג טרם הנחת/הצמדת הרב קו למכונת הכרטוס את יעד הנסיעה שלך.

בכל מקרה אתה תקבל פתקית שיהיה רשום בה שירד לך 10.90 שח וזה תקין כי כפי שאמרתי על טעינת 30 שח אתה מקבל 60 שח.
 

law and order

New member
הסתבכתי לגמרי :\

אם אתה טוען 30 שח אז אתה מקבל 60 שח.
כשאתה עולה לאוטובוס,חובה עליך לציין בפני הנהג טרם הנחת/הצמדת הרב קו למכונת הכרטוס את יעד הנסיעה שלך.

בכל מקרה אתה תקבל פתקית שיהיה רשום בה שירד לך 10.90 שח וזה תקין כי כפי שאמרתי על טעינת 30 שח אתה מקבל 60 שח.
הסתבכתי לגמרי :\
נגיד ולא הטענתי צבור. אמרתי לנהג של 501 לכפר סבא שאני רוצה להגיע לאוניברסיטה. הוא אמר שכרטיסית המשך יכולה להיות אך ורק אם אני מטעין נסיעות ואכן הטענתי 2 נסיעות שהקנו לי מעבר.
במקום לשלם על 2 נסיעות 7 שקל. שילמתי 10.9
כלומר נסיעה שלי לתל אביב עולה כי עד גלילות, למשל, אני משלם. ומגלילות אני משתמש בכרטיסית מורחב.
האם זה תקין שאני צריך לשלם 10.9 או 7 שקל?
 
שילמת 10.9 כי אמרת לנהג שאתה נוסע לאוניברסיטה

הסתבכתי לגמרי :\
נגיד ולא הטענתי צבור. אמרתי לנהג של 501 לכפר סבא שאני רוצה להגיע לאוניברסיטה. הוא אמר שכרטיסית המשך יכולה להיות אך ורק אם אני מטעין נסיעות ואכן הטענתי 2 נסיעות שהקנו לי מעבר.
במקום לשלם על 2 נסיעות 7 שקל. שילמתי 10.9
כלומר נסיעה שלי לתל אביב עולה כי עד גלילות, למשל, אני משלם. ומגלילות אני משתמש בכרטיסית מורחב.
האם זה תקין שאני צריך לשלם 10.9 או 7 שקל?
שילמת 10.9 כי אמרת לנהג שאתה נוסע לאוניברסיטה
אם תגיד לו שאתה נוסע עד גלילות תשלם 6.9 ש"ח.
אם אתה קונה כרטיסיית שתי נסיעות, היא צריכה להיות בקוד 43 ולא בקוד 44, כי את חלק הנסיעה בתל אביב (אזור 1, קוד 42) אתה משלים עם החופשי-סטודנטיאלי שיש לך.
נסיעה בין רעננה לאוניברסיטת תל אביב עולה 10.9 ש"ח מחיר רגיל ולפרופיל סטודנט מורחב 5.50 ש"ח ולכן אם תגיד לנהג אוניברסיטה הוא בצדק יחייב אותך ב-10.9 ש"ח עבור כרטיסיית שתי נסיעות.
אם אתה רוצה לשלם רק עד גלילות (או כל תחנה אחרת בכביש 5), אז תגיד שזה היעד שלך.
 
ולמען האמת, אם אתה נוסע הרבה פעמים בשבוע

שילמת 10.9 כי אמרת לנהג שאתה נוסע לאוניברסיטה
אם תגיד לו שאתה נוסע עד גלילות תשלם 6.9 ש"ח.
אם אתה קונה כרטיסיית שתי נסיעות, היא צריכה להיות בקוד 43 ולא בקוד 44, כי את חלק הנסיעה בתל אביב (אזור 1, קוד 42) אתה משלים עם החופשי-סטודנטיאלי שיש לך.
נסיעה בין רעננה לאוניברסיטת תל אביב עולה 10.9 ש"ח מחיר רגיל ולפרופיל סטודנט מורחב 5.50 ש"ח ולכן אם תגיד לנהג אוניברסיטה הוא בצדק יחייב אותך ב-10.9 ש"ח עבור כרטיסיית שתי נסיעות.
אם אתה רוצה לשלם רק עד גלילות (או כל תחנה אחרת בכביש 5), אז תגיד שזה היעד שלך.
ולמען האמת, אם אתה נוסע הרבה פעמים בשבוע
בין השרון לאוניברסיטה, אתה יכול להימנע מהתסבוכת הזו על ידי רכישת חופשי-סטודנטיאלי מרחבי גוש-דן (לשלושת האזורים) ואז תוכל ליסוע עם החופשי-סטודנטיאלי בין רעננה לתל אביב.
זה כבר לא רלוונטי לשנה הנוכחית, אבל אולי תשקול זאת לעתיד.
 

law and order

New member
אוחח למה זה כזה מסובך

שילמת 10.9 כי אמרת לנהג שאתה נוסע לאוניברסיטה
אם תגיד לו שאתה נוסע עד גלילות תשלם 6.9 ש"ח.
אם אתה קונה כרטיסיית שתי נסיעות, היא צריכה להיות בקוד 43 ולא בקוד 44, כי את חלק הנסיעה בתל אביב (אזור 1, קוד 42) אתה משלים עם החופשי-סטודנטיאלי שיש לך.
נסיעה בין רעננה לאוניברסיטת תל אביב עולה 10.9 ש"ח מחיר רגיל ולפרופיל סטודנט מורחב 5.50 ש"ח ולכן אם תגיד לנהג אוניברסיטה הוא בצדק יחייב אותך ב-10.9 ש"ח עבור כרטיסיית שתי נסיעות.
אם אתה רוצה לשלם רק עד גלילות (או כל תחנה אחרת בכביש 5), אז תגיד שזה היעד שלך.
אוחח למה זה כזה מסובך
אם אני קונה כרטיסיה של 5 נסיעות למשל בקו 572 שנוסע מגלילות. אני אוכל לנסוע איתו רעננה-מסוף רעננה-אוניברסיטה (575) בניקוב אחד? זה לא ישנה שזה שני?
 
תלוי באיזה קוד

אוחח למה זה כזה מסובך
אם אני קונה כרטיסיה של 5 נסיעות למשל בקו 572 שנוסע מגלילות. אני אוכל לנסוע איתו רעננה-מסוף רעננה-אוניברסיטה (575) בניקוב אחד? זה לא ישנה שזה שני?
תלוי באיזה קוד
אם אתה מדבר על כרטיסיה של 5 נסיעות, אז אתה מתכוון לקוד 44.
אז תוכל ליסוע עד האוניברסיטה עם הכרטיסיה, אבל תשלם יותר והחופשי-סטודנטיאלי שיש לך לא ינוצל.
אתה צריך לזכור שנסיעה בין ערי השרון הדרומי לבין תל אביב היא נסיעה בין אזורים ולכן יקרה יותר מנסיעה בתוך אזור.
אם אתה רוצה לנצל בקטע התל אביבי את החופשי הסטודנטיאלי שיש לך, אז רכישת כרטיסיה של קוד 44 זה בזבוז.
ובכלל באזורי רפורמת גוש-דן עדיף ערך צבור על כרטיסיה, אבל אתה צריך לנצל בצורה מושכלת את השילוב בין הערך הצבור לחופשי-סטודנטיאלי.
אם היית רוכש מראש חופשי-סטודנטיאלי לשלושת האזורים זה לא היה מסובך.
 
זה בכלל לא מסובך, זה דווקא מאד פשוט:

אוחח למה זה כזה מסובך
אם אני קונה כרטיסיה של 5 נסיעות למשל בקו 572 שנוסע מגלילות. אני אוכל לנסוע איתו רעננה-מסוף רעננה-אוניברסיטה (575) בניקוב אחד? זה לא ישנה שזה שני?
זה בכלל לא מסובך, זה דווקא מאד פשוט:
שים לב למפה.

נסיעה בתוך איזור 21 היא בקוד 43 (6.90 ש"ח, כולל החלפות ללא הגבלה בתוך 90 דקות).
נסיעה בתוך איזור 1 היא בקוד 42 (6.90 ש"ח, כולל החלפות ללא הגבלה בתוך 90 דקות).
נסיעה בין איזור 1 לאיזור 21 היא בקוד 44 (10.90 ש"ח, כולל החלפות ללא הגבלה בתוך 90 דקות).

הגבול בין איזור 1 לאיזור 21 הוא כביש 5.
 

law and order

New member
אז אני אמור לבקש מהנהג נסיעה עד למורשה?

זה בכלל לא מסובך, זה דווקא מאד פשוט:
שים לב למפה.

נסיעה בתוך איזור 21 היא בקוד 43 (6.90 ש"ח, כולל החלפות ללא הגבלה בתוך 90 דקות).
נסיעה בתוך איזור 1 היא בקוד 42 (6.90 ש"ח, כולל החלפות ללא הגבלה בתוך 90 דקות).
נסיעה בין איזור 1 לאיזור 21 היא בקוד 44 (10.90 ש"ח, כולל החלפות ללא הגבלה בתוך 90 דקות).

הגבול בין איזור 1 לאיזור 21 הוא כביש 5.
אז אני אמור לבקש מהנהג נסיעה עד למורשה?
(עד הסיבוב לכביש גלילות) ומשם לנצל את הרב קו?
לא תיהיה עם זה בעיה? כי אני זוכר שפעם סירבו לקחת אותי לפי הרב קו ולפצל את הנסיעה.
 
עשיתי זאת מספר פעמים, ספציפית במורשה,

אז אני אמור לבקש מהנהג נסיעה עד למורשה?
(עד הסיבוב לכביש גלילות) ומשם לנצל את הרב קו?
לא תיהיה עם זה בעיה? כי אני זוכר שפעם סירבו לקחת אותי לפי הרב קו ולפצל את הנסיעה.
עשיתי זאת מספר פעמים, ספציפית במורשה,
במצב דומה לשלך: עם חופשי חודשי באיזור 1 ועם ערך צבור באיזור 21.
 

olli3

New member
מנהל
הסיבה שהסתבכת פשוטה מאד ואסביר לך את העניין.

הסתבכתי לגמרי :\
נגיד ולא הטענתי צבור. אמרתי לנהג של 501 לכפר סבא שאני רוצה להגיע לאוניברסיטה. הוא אמר שכרטיסית המשך יכולה להיות אך ורק אם אני מטעין נסיעות ואכן הטענתי 2 נסיעות שהקנו לי מעבר.
במקום לשלם על 2 נסיעות 7 שקל. שילמתי 10.9
כלומר נסיעה שלי לתל אביב עולה כי עד גלילות, למשל, אני משלם. ומגלילות אני משתמש בכרטיסית מורחב.
האם זה תקין שאני צריך לשלם 10.9 או 7 שקל?
הסיבה שהסתבכת פשוטה מאד ואסביר לך את העניין.
אתה צריך לשנות את התפיסה - חדל הטענת כרטיסיות, עבור לערך צבור.

יש 4 קודים שונים בגוש דן והשרון, לכל קוד יש כרטיסיה אחרת - מכאן נובע כל הבלבול והאי פשטות.

אבל, יש פתרון! הערך הצבור תקף לכל הקודים, לכל איזורי הנסיעה. יתרה מכך, בערך צבור אתה לא מתעסק עם עודף. אתה פשוט פונה לנהג, מבקש ממנו לטעון ערך צבור על סך 30/50/100 ש"ח. נניח וטענת 30 ש"ח, מכפילים לך את הערך פי שניים ויש לך ברב קו 60 ש"ח.

חשוב שתדע, באגד לא ניתן לטעון ערך צבור אלא רק בדן, מטרופולין וקווים. למרות זאת, ערך צבור אשר נטען בדן, מטרופולין או קווים, תקף גם בקווי אגד.

אם תפסיק להשתמש בכרטיסיות ותעבור לטעון ערך צבור, החיים שלך יהיו פשוטים הרבה יותר.

ועכשיו לפרקטיקה לגבי נסיעה מרעננה/כפר סבא אל גוש דן:

1. אתה מבקש מהנהג נסיעה פנימית באיזור השרון ומניח את הרב קו במכונת הכרטוס.

2.ברגע שאתה עובר את גבול השרון (בכביש 5), אתה ניגש שוב לנהג, מצמיד את הרב קו למכונת הכרטוס ונותן לו לאשר את החופשי סטודנטיאלי שלך.

זה הכל.
 
הטעות כאן היא בהבנה שלך:

כלומר אם אני מטעין 30 שקל זה יחשב לי כרטיס
מעבר?
כמה זה עולה? כי כשנסעתי מרעננה לכפרסבא ומשם לתל אביב הוא חייב אותי על 2 נסיעות 10.9 במקום 7 שקל.
האם הוא טעה או שמעבר עולה יותר?
הטעות כאן היא בהבנה שלך:
חשבת שירדו לך 10.90, אך למעשה ירדו לך כ-7 שקלים.
הטעות שלך נובעת מכך שכשהטענת 30 ש"ח, על הרב-קו לא הוטענו 30 ש"ח אלא 45 ש"ח. ולכן כל פעם שיורדים מהרב-קו 10.90, אלה 10.90 מתוך 45. בפועל הם עלו לך פחות מ-10.90.
 
סליחה, יש לך סטודנט מורחב, אז לא 45 אלא 60.

הטעות כאן היא בהבנה שלך:
חשבת שירדו לך 10.90, אך למעשה ירדו לך כ-7 שקלים.
הטעות שלך נובעת מכך שכשהטענת 30 ש"ח, על הרב-קו לא הוטענו 30 ש"ח אלא 45 ש"ח. ולכן כל פעם שיורדים מהרב-קו 10.90, אלה 10.90 מתוך 45. בפועל הם עלו לך פחות מ-10.90.
סליחה, יש לך סטודנט מורחב, אז לא 45 אלא 60.
 

DiBer

New member
ראשון לציון-רחובות

‬ שרשור הכוונה ומודיעין 19/05

אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון
- זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
ראשון לציון-רחובות
איזה קו מחבר בין שתי הערים?

והאם זמן הנסיעה בבוקר ארוך יותר מכיוון רחובות לראשון או להפך?

תודה
 

olli3

New member
מנהל
יותר מידי קווים, הנה פירוט:

ראשון לציון-רחובות
איזה קו מחבר בין שתי הערים?

והאם זמן הנסיעה בבוקר ארוך יותר מכיוון רחובות לראשון או להפך?

תודה
יותר מידי קווים, הנה פירוט:
164/165/166/174/201/274/301 של אגד -מקווים אלו ניתן לרדת בכל תחנה ותחנה שלהם בראשל"צ. קווים 165/274/301 הם המהירים מבין הקווים לעיל. כל הקווים האלו נוסעים לראשל"צ מרכז - רחוב הרצל ודרך המכבים.

קו 318 של אגד יוצא מאושיות דרך היובל, קרית דוד, מנוחה ונחלה, מכון וייצמן אל ראשל"צ מרכז - רחוב הרצל ודרך המכבים.

קו 204 של אגד מקשר בין רחובות לראשל"צ מערב.

כמו כן, ניתן לעלות גם על קו 222 של אגד ולרדת ממנו בתחנת רכב הראשונים ובתחנת אבי האסירים בלבד. שאר תחנות הקו בראשל"צ הן לאיסוף בלבד!

מבית החולים קפלן, מסעף כביש 40 ניתן להגיע לראשל"צ גם באמצעות קווים 367/371 של מטרופולין. נסיעה בהם תקפה גם בכיוון ההפוך.

***לקווי אגד יש חלופות שונות בבוקר משכונות שונות ברחובות וכן חלופות ערב שונות המגיעות לשכונות שונות ברחובות. החלופות נפוצות בקווים כמו 164,174,201274 - למשל לכל אלו יש חלופה מכפר גבירול (ולא רק משם).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה