המדינה מחוייבת לאזרחיה לגבי דברים חשובים הרבה יותר
(והיא לא עושה את זה) מאשר לממן קו (מפסיד) לאתר נופש "לעשירים בלבד" ש-"שודד", "גונב", "חומס" ומי יודע איזה עוד ביטויים יעופו פה ובכלל אם ימומן קו כזה.
 
כשיש במדינה אתר יחיד מסוגו צריך שיהיה לשם תח"צ
מה הטעם בתמונות המגוכחות האלו של פקקים בכניסה לחרמון כשאפשר לעשות איזה חניון חנה וסע ליד מוקד תח"צי כלשהו בגולן או בגליל ומשם קו לאתר החרמון?
 
בשירשורי שוויץ שלי היו מלא מסילות ורכבלים לפסגות השונות, ואף עיירה ייחודית - צרמאט - שבה אין כניסה לרכב פרטי בהינע דלק, אלא רק לרכבים חשמליים.
 
התחבורה הציבורית אינה לעניים בלבד או לערים בלבד. במקום כמו אתר החרמון תפקידה להקל על הכביש שם שלא יתפקק, ולתת לנוסע שמוכן להשתמש בתח"צ גישה לאתר הסקי היחיד בישראל. אין חובה לגלוש שם, ניתן גם לסייר בשלג (כפי שעשיתי בטיול שנתי שם בשנות ה90) כך שהקביעה שמדובר באתר לעשירים בלבד אינו נכון.
 
במדינה מערבית העיסקה בין המדינה לנוסע היא שבתמורה לויתור על שימוש ברכב הפרטי, והשארת יותר מקום על רשת הכבישים העמוסה - יש רשת תח"צ שניתן לסמוך עליה לכל הנסיעה, או לפחות בקטעים העמוסים יותר (ע"ע חנה וסע כפי שמקובל פה בשולי ערים היסטוריות רבות, אך להפתעתי הרבה - לא ברדיוס החיצוני של לונדון)