תשובה שקיבלתי לגבי צמצום זמנים בקו לחולון

מצב
הנושא נעול.

stratomaximus

New member
תשובה שקיבלתי לגבי צמצום זמנים בקו לחולון

תשובה שקיבלתי לגבי צמצום זמנים בקו לחולון
לפני יומיים שלחתי הודעה דרך הפייסבוק לפניות הציבור של הרכבת, לגבי צמצום התדירות של הרכבות העוצרות בשעות השיא ביוספטל וקוממיות ל- 2 בשעה, והיום חזר אלי נציג בשם עופר מפניות הציבור.

הסיבה לפי עופר היא שאין מספיק ציוד נייד להמשיך עם התדירות המקורית, עקב הפעלת החיבור החדש. הוא אמר שבחודשים הקרובים אמורים להגיע כ- 70 קרונות דאבל-דק חדשים, ואז אולי יחזירו את התדירות.

שאלתי אותו אם ההחלטה לגבי הלו"ז היא סופית, הוא ענה שכנראה שכן, כי הכל כבר הודפס ופורסם.

ביקשתי ממנו להעלות הצעה נגדית לגורמים האחראיים, לוותר כרגע על הרכבת המהירה מאשקלון ואשדוד ובינתיים שכל הרכבות יעצרו לפחות ביוספטל וקוממיות. אמרתי לו שהעצירה תאריך את זמן הנסיעה לתושבי אשדוד ואשקלון בכ- 5-6 דקות, בעוד תושבי חולון ובת-ים לא יאלצו לחכות לרכבת בבוקר ואחר הצהריים 40 דקות שלמות. (מרווח ההמתנה בלו"ז החדש הוא 20-40). הוא הבטיח להעביר את ההצעה לגורמים הרלוונטיים.

בנוסף שאלתי אותו מתי מתוכנן שינוי לו"ז נוסף, שבו ייתכן ויהיה תיקון, הוא אמר שלפי מיטב ידיעתו השינוי הבא יהיה בחורף 2013-14 (עוד כחצי שנה).

מאוד מקווה שיזוז עם זה משהו, אם אין מספיק ציוד נייד, אז מן הראוי להאריך כרגע לתושבי אשדוד ואשקלון את הנסיעה ב- 5 דקות, ולא לפגוע פגיעה לא מידתית בנוסעים אחרים.
 
ברור שמבחינת יחסי הציבור עדיף לרכבת לומר

תשובה שקיבלתי לגבי צמצום זמנים בקו לחולון
לפני יומיים שלחתי הודעה דרך הפייסבוק לפניות הציבור של הרכבת, לגבי צמצום התדירות של הרכבות העוצרות בשעות השיא ביוספטל וקוממיות ל- 2 בשעה, והיום חזר אלי נציג בשם עופר מפניות הציבור.

הסיבה לפי עופר היא שאין מספיק ציוד נייד להמשיך עם התדירות המקורית, עקב הפעלת החיבור החדש. הוא אמר שבחודשים הקרובים אמורים להגיע כ- 70 קרונות דאבל-דק חדשים, ואז אולי יחזירו את התדירות.

שאלתי אותו אם ההחלטה לגבי הלו"ז היא סופית, הוא ענה שכנראה שכן, כי הכל כבר הודפס ופורסם.

ביקשתי ממנו להעלות הצעה נגדית לגורמים האחראיים, לוותר כרגע על הרכבת המהירה מאשקלון ואשדוד ובינתיים שכל הרכבות יעצרו לפחות ביוספטל וקוממיות. אמרתי לו שהעצירה תאריך את זמן הנסיעה לתושבי אשדוד ואשקלון בכ- 5-6 דקות, בעוד תושבי חולון ובת-ים לא יאלצו לחכות לרכבת בבוקר ואחר הצהריים 40 דקות שלמות. (מרווח ההמתנה בלו"ז החדש הוא 20-40). הוא הבטיח להעביר את ההצעה לגורמים הרלוונטיים.

בנוסף שאלתי אותו מתי מתוכנן שינוי לו"ז נוסף, שבו ייתכן ויהיה תיקון, הוא אמר שלפי מיטב ידיעתו השינוי הבא יהיה בחורף 2013-14 (עוד כחצי שנה).

מאוד מקווה שיזוז עם זה משהו, אם אין מספיק ציוד נייד, אז מן הראוי להאריך כרגע לתושבי אשדוד ואשקלון את הנסיעה ב- 5 דקות, ולא לפגוע פגיעה לא מידתית בנוסעים אחרים.
ברור שמבחינת יחסי הציבור עדיף לרכבת לומר
"קיצרנו את משך הנסיעה לאשקלון ב-X דקות" ולא "פתחנו חיבור חדש לאשקלון, אך זמן הנסיעה נשאר זהה". אם זה השיקול, חבל מאד...
 
אם יעשו את זה, אז כבר עדיף שבכל שעות היום

תשובה שקיבלתי לגבי צמצום זמנים בקו לחולון
לפני יומיים שלחתי הודעה דרך הפייסבוק לפניות הציבור של הרכבת, לגבי צמצום התדירות של הרכבות העוצרות בשעות השיא ביוספטל וקוממיות ל- 2 בשעה, והיום חזר אלי נציג בשם עופר מפניות הציבור.

הסיבה לפי עופר היא שאין מספיק ציוד נייד להמשיך עם התדירות המקורית, עקב הפעלת החיבור החדש. הוא אמר שבחודשים הקרובים אמורים להגיע כ- 70 קרונות דאבל-דק חדשים, ואז אולי יחזירו את התדירות.

שאלתי אותו אם ההחלטה לגבי הלו"ז היא סופית, הוא ענה שכנראה שכן, כי הכל כבר הודפס ופורסם.

ביקשתי ממנו להעלות הצעה נגדית לגורמים האחראיים, לוותר כרגע על הרכבת המהירה מאשקלון ואשדוד ובינתיים שכל הרכבות יעצרו לפחות ביוספטל וקוממיות. אמרתי לו שהעצירה תאריך את זמן הנסיעה לתושבי אשדוד ואשקלון בכ- 5-6 דקות, בעוד תושבי חולון ובת-ים לא יאלצו לחכות לרכבת בבוקר ואחר הצהריים 40 דקות שלמות. (מרווח ההמתנה בלו"ז החדש הוא 20-40). הוא הבטיח להעביר את ההצעה לגורמים הרלוונטיים.

בנוסף שאלתי אותו מתי מתוכנן שינוי לו"ז נוסף, שבו ייתכן ויהיה תיקון, הוא אמר שלפי מיטב ידיעתו השינוי הבא יהיה בחורף 2013-14 (עוד כחצי שנה).

מאוד מקווה שיזוז עם זה משהו, אם אין מספיק ציוד נייד, אז מן הראוי להאריך כרגע לתושבי אשדוד ואשקלון את הנסיעה ב- 5 דקות, ולא לפגוע פגיעה לא מידתית בנוסעים אחרים.
אם יעשו את זה, אז כבר עדיף שבכל שעות היום
יצאו שתי רכבות מאשקלון ויגיעו שתיים עד אשקלון ושהרכבת הנוספת בשעות השיא תהיה זו שמתחילה / מסתיימת בראשון לציון. כך תיפתר גם בעיית צמצום הלו"ז של יבנה מערב.
בעצם זה יהיה סידור דומה לסידור שקיים היום רק שאשקלון מחליפה את יבנה מערב כתחנת קצה.

אבל אם יבצעו את השינוי הזה, יהיו בקרב תושבי אשקלון ואשדוד נוסעים שיזעקו ויטענו שההשקעה לא הייתה שווה...
 

amit1270

New member
ההצעה שלך הרבה יותר הגיונית מהלו"ז החדש

אם יעשו את זה, אז כבר עדיף שבכל שעות היום
יצאו שתי רכבות מאשקלון ויגיעו שתיים עד אשקלון ושהרכבת הנוספת בשעות השיא תהיה זו שמתחילה / מסתיימת בראשון לציון. כך תיפתר גם בעיית צמצום הלו"ז של יבנה מערב.
בעצם זה יהיה סידור דומה לסידור שקיים היום רק שאשקלון מחליפה את יבנה מערב כתחנת קצה.

אבל אם יבצעו את השינוי הזה, יהיו בקרב תושבי אשקלון ואשדוד נוסעים שיזעקו ויטענו שההשקעה לא הייתה שווה...
ההצעה שלך הרבה יותר הגיונית מהלו"ז החדש
ופתרון אפשרי לזעקות יכול להיות צמצום ריפודים...
 

eee0204

New member
כבר דשנו בזה לא מעט,

תשובה שקיבלתי לגבי צמצום זמנים בקו לחולון
לפני יומיים שלחתי הודעה דרך הפייסבוק לפניות הציבור של הרכבת, לגבי צמצום התדירות של הרכבות העוצרות בשעות השיא ביוספטל וקוממיות ל- 2 בשעה, והיום חזר אלי נציג בשם עופר מפניות הציבור.

הסיבה לפי עופר היא שאין מספיק ציוד נייד להמשיך עם התדירות המקורית, עקב הפעלת החיבור החדש. הוא אמר שבחודשים הקרובים אמורים להגיע כ- 70 קרונות דאבל-דק חדשים, ואז אולי יחזירו את התדירות.

שאלתי אותו אם ההחלטה לגבי הלו"ז היא סופית, הוא ענה שכנראה שכן, כי הכל כבר הודפס ופורסם.

ביקשתי ממנו להעלות הצעה נגדית לגורמים האחראיים, לוותר כרגע על הרכבת המהירה מאשקלון ואשדוד ובינתיים שכל הרכבות יעצרו לפחות ביוספטל וקוממיות. אמרתי לו שהעצירה תאריך את זמן הנסיעה לתושבי אשדוד ואשקלון בכ- 5-6 דקות, בעוד תושבי חולון ובת-ים לא יאלצו לחכות לרכבת בבוקר ואחר הצהריים 40 דקות שלמות. (מרווח ההמתנה בלו"ז החדש הוא 20-40). הוא הבטיח להעביר את ההצעה לגורמים הרלוונטיים.

בנוסף שאלתי אותו מתי מתוכנן שינוי לו"ז נוסף, שבו ייתכן ויהיה תיקון, הוא אמר שלפי מיטב ידיעתו השינוי הבא יהיה בחורף 2013-14 (עוד כחצי שנה).

מאוד מקווה שיזוז עם זה משהו, אם אין מספיק ציוד נייד, אז מן הראוי להאריך כרגע לתושבי אשדוד ואשקלון את הנסיעה ב- 5 דקות, ולא לפגוע פגיעה לא מידתית בנוסעים אחרים.
כבר דשנו בזה לא מעט,
אבל החיסכון בזמן של הקו המהיר ביותר, עבור תושבי אשקלון - אשדוד - יבנה מערב, הוא 7 דקות, מול הרכבת שעוצרת בכל תחנות ראשון בת - ים וחולון.
עד כה הנסיעה מאשדוד (לדוגמא) לת"א ההגנה ארכה 47 דקות בתוואי הרגיל (דרך רחובות ולוד), וכיום בקו המהיר הזמן אמור להתקצר לכ-35 דקות. אם תאריך את זה ב-7 דקות, אתה מדבר אמנם על 7 דקות, אבל מדובר ב-20% יותר.
כמו שלא הייתי רוצה להאריך לתושבי ב"ש את זמן הנסיעה שלהם לת"א, רק ע"מ שלי תהיה תדירות רכבות גבוהה יותר, נראה לי שהבקשה הזו טיפה חצופה.עבור אנשים שגרים במרחק 25, 30 ו-40 ק"מ מהמרכז, 7 דקות זה הרבה זמן. האינטרס צריך להיות קודם (לעניות דעתי) לקרב את הפריפריה למרכז.
 

asmopil

New member
כמובן במידה וזה אפשרי...

כבר דשנו בזה לא מעט,
אבל החיסכון בזמן של הקו המהיר ביותר, עבור תושבי אשקלון - אשדוד - יבנה מערב, הוא 7 דקות, מול הרכבת שעוצרת בכל תחנות ראשון בת - ים וחולון.
עד כה הנסיעה מאשדוד (לדוגמא) לת"א ההגנה ארכה 47 דקות בתוואי הרגיל (דרך רחובות ולוד), וכיום בקו המהיר הזמן אמור להתקצר לכ-35 דקות. אם תאריך את זה ב-7 דקות, אתה מדבר אמנם על 7 דקות, אבל מדובר ב-20% יותר.
כמו שלא הייתי רוצה להאריך לתושבי ב"ש את זמן הנסיעה שלהם לת"א, רק ע"מ שלי תהיה תדירות רכבות גבוהה יותר, נראה לי שהבקשה הזו טיפה חצופה.עבור אנשים שגרים במרחק 25, 30 ו-40 ק"מ מהמרכז, 7 דקות זה הרבה זמן. האינטרס צריך להיות קודם (לעניות דעתי) לקרב את הפריפריה למרכז.
כמובן במידה וזה אפשרי...
הנסיעות מאשקלון ומאשדוד צריכות להיות כל העת ישירות ללא עצירות בתחנות בת ים וחולון (ולדעתי אולי כדאי לוותר גם משה דיין ויבנה מערב),
ולהפעיל את הקו ליבנה במתכונת הקווים הפרבריים בין בנימינה לת"א.
הראציונל הוא שזמן הנסיעה מאשקלון לת"א הוא זהה כמעט לזמן הנסיעה מחיפה לת"א, אולם בעוד הרכבות מחיפה לא עוצרות בתחנות הביניים הרכבות משקלון עוצרות.
כמובן, זה הכל שאלה של ציוד ומסילות..
 
ומה לגבי נסיעות מאשקלון לראשון לציון או

כמובן במידה וזה אפשרי...
הנסיעות מאשקלון ומאשדוד צריכות להיות כל העת ישירות ללא עצירות בתחנות בת ים וחולון (ולדעתי אולי כדאי לוותר גם משה דיין ויבנה מערב),
ולהפעיל את הקו ליבנה במתכונת הקווים הפרבריים בין בנימינה לת"א.
הראציונל הוא שזמן הנסיעה מאשקלון לת"א הוא זהה כמעט לזמן הנסיעה מחיפה לת"א, אולם בעוד הרכבות מחיפה לא עוצרות בתחנות הביניים הרכבות משקלון עוצרות.
כמובן, זה הכל שאלה של ציוד ומסילות..
ומה לגבי נסיעות מאשקלון לראשון לציון או
לבת-ים?
זה לא נכון שרכבות מחיפה לא עוצרות בתחנות ביניים. רוב הרכבות בין חיפה לתל אביב, וכל הרכבות הללו בשעות השפל, עוצרות בבנימינה שמהווה תחנת מעבר בין רכבות בינעירוניות מהירות לרכבות מאספות ופרבריות (וחלקן עוצרות גם בעתלית).
כך גם ראשון לציון משה דיין אמורה לשמש תחנת מעבר בין רכבות מהירות לרכבות פרבריות
רכבות ישירות בין אשדוד לתל אביב בשעות השיא יהיו רלוונטיות אולי אם וכאשר יופעלו 3 או 4 רכבות בקו הזה.
וגם אז רוב הרכבות כן יעצרו במשה דיין, כי רכבת ישראל משרתת גם נוסעים בין אשדוד לבת-ים ולא רק את אלה הממהרים להגיע לתל אביב או להרצליה.
 

eee0204

New member
הכל תלוי בכמה רכבות יש מלכתחילה בקוי חולון

ומה לגבי נסיעות מאשקלון לראשון לציון או
לבת-ים?
זה לא נכון שרכבות מחיפה לא עוצרות בתחנות ביניים. רוב הרכבות בין חיפה לתל אביב, וכל הרכבות הללו בשעות השפל, עוצרות בבנימינה שמהווה תחנת מעבר בין רכבות בינעירוניות מהירות לרכבות מאספות ופרבריות (וחלקן עוצרות גם בעתלית).
כך גם ראשון לציון משה דיין אמורה לשמש תחנת מעבר בין רכבות מהירות לרכבות פרבריות
רכבות ישירות בין אשדוד לתל אביב בשעות השיא יהיו רלוונטיות אולי אם וכאשר יופעלו 3 או 4 רכבות בקו הזה.
וגם אז רוב הרכבות כן יעצרו במשה דיין, כי רכבת ישראל משרתת גם נוסעים בין אשדוד לבת-ים ולא רק את אלה הממהרים להגיע לתל אביב או להרצליה.
הכל תלוי בכמה רכבות יש מלכתחילה בקוי חולון
ראשל"צ ובת ים. אם עוברות ברציף 5 רכבות בשעה ואחת מהן לא עוצרת (ישירה מהדרום), ניחא. אם יש 2, ואחת מהן לא עוצרת, זה לא הגיוני.
לא מכיר את המספרים, אבל כל עוד יש תדירות מספקת, אין סיבה שכל רכבת תעצור שם. כמו בדוגמא עם חיפה - ת"א ללא עצירות.
 
אבל אין תדירות מספקת

הכל תלוי בכמה רכבות יש מלכתחילה בקוי חולון
ראשל"צ ובת ים. אם עוברות ברציף 5 רכבות בשעה ואחת מהן לא עוצרת (ישירה מהדרום), ניחא. אם יש 2, ואחת מהן לא עוצרת, זה לא הגיוני.
לא מכיר את המספרים, אבל כל עוד יש תדירות מספקת, אין סיבה שכל רכבת תעצור שם. כמו בדוגמא עם חיפה - ת"א ללא עצירות.
אבל אין תדירות מספקת
תחנת יוספטל היא תחנה מאוד עמוסה ותדירות של שתי רכבות בשעה בשעות השיא היא תדירות מגוחכת.
על מנת שתושבי אשדוד יוכלו להגיע קצת יותר מהר לתל אביב מקצצים את תדירות הרכבות בתחנה העמוסה הזו ב-33%.
זו התוצאה של תיבול ההעדפה המתקנת שאתה מצדד בו.
 

eee0204

New member
אני לא מתעסק במספרים עצמם.

אבל אין תדירות מספקת
תחנת יוספטל היא תחנה מאוד עמוסה ותדירות של שתי רכבות בשעה בשעות השיא היא תדירות מגוחכת.
על מנת שתושבי אשדוד יוכלו להגיע קצת יותר מהר לתל אביב מקצצים את תדירות הרכבות בתחנה העמוסה הזו ב-33%.
זו התוצאה של תיבול ההעדפה המתקנת שאתה מצדד בו.
אני לא מתעסק במספרים עצמם.
אם זה מוריד להם מ-3 רכבות ל-2, זה לא הגיוני.
העדפה מתקנת היא כשיש מצב גבולי, וזה לא המצב כרגע - כמו שאתה מצייר אותו.
 
ברור, אתה מתעסק רק במה שנוח לך ומתאים לך...

אני לא מתעסק במספרים עצמם.
אם זה מוריד להם מ-3 רכבות ל-2, זה לא הגיוני.
העדפה מתקנת היא כשיש מצב גבולי, וזה לא המצב כרגע - כמו שאתה מצייר אותו.
ברור, אתה מתעסק רק במה שנוח לך ומתאים לך...
 

eee0204

New member
הפוסל במומו פוסל, כנראה.

ברור, אתה מתעסק רק במה שנוח לך ומתאים לך...
הפוסל במומו פוסל, כנראה.
הרגע כתבתי שאם זה מוריד את תדירות הרכבות בצורה דרסטית, זה לא הגיוני. אבל אתה בוחר להתעלם.
כמו שאתה מתעלם מהרכבות הישירות מהצפון ומהדרום לת"א.
 
אכן אני מתעלם מהרכבות הישירות מהדרום לתל אביב

הפוסל במומו פוסל, כנראה.
הרגע כתבתי שאם זה מוריד את תדירות הרכבות בצורה דרסטית, זה לא הגיוני. אבל אתה בוחר להתעלם.
כמו שאתה מתעלם מהרכבות הישירות מהצפון ומהדרום לת"א.
אכן אני מתעלם מהרכבות הישירות מהדרום לתל אביב
כי אין כאלה.
ומהרכבות הישירות בין חיפה לתל אביב לא התעלמתי, אלא אתה מתעלם מההתייחסות שלי אליהן.
גם "הפוסל במומו פוסל, כנראה" חוזר אליך כבומרנג.
 

eee0204

New member
הסו קולד ויכוח איתך מעייף וערל.

אכן אני מתעלם מהרכבות הישירות מהדרום לתל אביב
כי אין כאלה.
ומהרכבות הישירות בין חיפה לתל אביב לא התעלמתי, אלא אתה מתעלם מההתייחסות שלי אליהן.
גם "הפוסל במומו פוסל, כנראה" חוזר אליך כבומרנג.
הסו קולד ויכוח איתך מעייף וערל.
שוב, בפעם המליון, יש רכבת לחיפה? גם תושבי הדרום הלא רחוק מעוניינים באחת כזו.
הרכבת מבאר שבע עושה את זה בזמן סביר, ועוצרת במעט תחנות, כמו שאשקלון תעצור באשדוד, יבנה מערב ומשה דיין. זו עדיין נחשבת רכבת ישירה. אחת שלא עוצרת בכל תחנה.
כנראה שנצטרך לחכות ולראות מה יקרה בעתיד.
 

stratomaximus

New member
התדירות יורדת בצורה דרסטית.

הפוסל במומו פוסל, כנראה.
הרגע כתבתי שאם זה מוריד את תדירות הרכבות בצורה דרסטית, זה לא הגיוני. אבל אתה בוחר להתעלם.
כמו שאתה מתעלם מהרכבות הישירות מהצפון ומהדרום לת"א.
התדירות יורדת בצורה דרסטית.
לחכות בבוקר ואחה"צ פעם 40 דקות ופעם 20 דקות לרכבת בקו פרברי עמוס בתחנה עמוסה זו התעללות בנוסעים.
 

eee0204

New member
וכמה חיכיתם עד כה? לפני השינוי?

התדירות יורדת בצורה דרסטית.
לחכות בבוקר ואחה"צ פעם 40 דקות ופעם 20 דקות לרכבת בקו פרברי עמוס בתחנה עמוסה זו התעללות בנוסעים.
וכמה חיכיתם עד כה? לפני השינוי?
 

eee0204

New member
המשאבים מוגבלים -

כמובן במידה וזה אפשרי...
הנסיעות מאשקלון ומאשדוד צריכות להיות כל העת ישירות ללא עצירות בתחנות בת ים וחולון (ולדעתי אולי כדאי לוותר גם משה דיין ויבנה מערב),
ולהפעיל את הקו ליבנה במתכונת הקווים הפרבריים בין בנימינה לת"א.
הראציונל הוא שזמן הנסיעה מאשקלון לת"א הוא זהה כמעט לזמן הנסיעה מחיפה לת"א, אולם בעוד הרכבות מחיפה לא עוצרות בתחנות הביניים הרכבות משקלון עוצרות.
כמובן, זה הכל שאלה של ציוד ומסילות..
המשאבים מוגבלים -
אני מניח שככל שיעבור הזמן, אולי יגדל צי הקרונות והקטרים וכולם ירוויחו. אבל עד אז, צריך לבצע את התעדופים הללו, ומישהו חייב לצאת מופסד.
אפשר רק לקוות שמי שקובע את לוחות הזמנים מנסה ליצור הומוגניות לכלל הערים, בתיבול העדפה מתקנת, למי שזקוק לה (שוב, ערים רחוקות).
 
כלומר, אפשר לקוות שבלו"ז שייקבע לאחר פתיחת

המשאבים מוגבלים -
אני מניח שככל שיעבור הזמן, אולי יגדל צי הקרונות והקטרים וכולם ירוויחו. אבל עד אז, צריך לבצע את התעדופים הללו, ומישהו חייב לצאת מופסד.
אפשר רק לקוות שמי שקובע את לוחות הזמנים מנסה ליצור הומוגניות לכלל הערים, בתיבול העדפה מתקנת, למי שזקוק לה (שוב, ערים רחוקות).
כלומר, אפשר לקוות שבלו"ז שייקבע לאחר פתיחת
תחנת שדרות, תתובל העדפה מתקנת, ורכבות משדרות לתל אביב לא יעצרו באשדוד.
נכון?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה