תשובה שקיבלתי לגבי צמצום זמנים בקו לחולון

מצב
הנושא נעול.
ברור שרכבות יעצרו באשדוד.

אני בספק רב שרכבות לא יעצרו באשדוד.
ברור שרכבות יעצרו באשדוד.
זו הייתה תגובה צינית ל"תיבול העדפה מתקנת".

רכבות משדרות יעצרו באשדוד ורכבות משדרות ואשדוד יעצרו בראשל"צ משה דיין.
כפי שרכבות מחיפה עוצרות בבנימינה ויש אנשים שנוח להם לשכוח זאת.
 

erezesa

New member
סליחה ממכם אבל אתם מתעסקים בשטיות

אני בספק רב שרכבות לא יעצרו באשדוד.
סליחה ממכם אבל אתם מתעסקים בשטיות

סה"כ יש רכבות בזמן סביר מאד ,אולי למעט יבנה מזרח ששם הגזימו וצריך למשוך רכבות מרחובות שלוש פעמיים ביום .


מה שיותר מפריע זה המחיר ועל זה אתם לא דנים .
 

eee0204

New member
לעבור מרחק של 30 ק"מ

סליחה ממכם אבל אתם מתעסקים בשטיות

סה"כ יש רכבות בזמן סביר מאד ,אולי למעט יבנה מזרח ששם הגזימו וצריך למשוך רכבות מרחובות שלוש פעמיים ביום .


מה שיותר מפריע זה המחיר ועל זה אתם לא דנים .
לעבור מרחק של 30 ק"מ
ב-47 דקות (עד היום) זה לא סביר בכלל. מהירות ממוצע של 39 קמ"ש (ועיגלתי כלפי מעלה).
סביר ביותר.
 

eee0204

New member
קודם כל,

כלומר, אפשר לקוות שבלו"ז שייקבע לאחר פתיחת
תחנת שדרות, תתובל העדפה מתקנת, ורכבות משדרות לתל אביב לא יעצרו באשדוד.
נכון?
קודם כל,
ברור שכן. שוב, תעקוב. אם באשדוד יהיו 100000000 רכבות בשעה, ואחת מהן היא משדרות, זה בסדר שהיא לא תעצור באשדוד.
אם ישנן 2 בשעה, כשאחת מהן היא משדרות, זה לא בסדר. זה כלל האצבע. יש?
אני מבין שאתה מתעצבן / מתרגז כשמנסים לדבר על רכבות ישירות מהפריפריה. אם זה מרגיז, תנסה:
1. להירגע.
2. להבין שכל בן אדם צריך להעלות ולהציף את שכואב לו לאנשים שיכולים לשנות דברים - משום ש - מה לעשות, לפעמים ישנם עיוותים, ומערכות גדולות לא תמיד
לוקחות את ההחלטות הנכונות, למרות שהן קרובות לשלמות, כמו רכבת ישראל האהובה (כנראה שעליך במיוחד).
ואם כל זה לא עוזר,
תחזור לסעיף 1 שוב.
 
תיישם את סעיף 2 שלך קודם כל על עצמך

קודם כל,
ברור שכן. שוב, תעקוב. אם באשדוד יהיו 100000000 רכבות בשעה, ואחת מהן היא משדרות, זה בסדר שהיא לא תעצור באשדוד.
אם ישנן 2 בשעה, כשאחת מהן היא משדרות, זה לא בסדר. זה כלל האצבע. יש?
אני מבין שאתה מתעצבן / מתרגז כשמנסים לדבר על רכבות ישירות מהפריפריה. אם זה מרגיז, תנסה:
1. להירגע.
2. להבין שכל בן אדם צריך להעלות ולהציף את שכואב לו לאנשים שיכולים לשנות דברים - משום ש - מה לעשות, לפעמים ישנם עיוותים, ומערכות גדולות לא תמיד
לוקחות את ההחלטות הנכונות, למרות שהן קרובות לשלמות, כמו רכבת ישראל האהובה (כנראה שעליך במיוחד).
ואם כל זה לא עוזר,
תחזור לסעיף 1 שוב.
תיישם את סעיף 2 שלך קודם כל על עצמך
כמי שהגדיר "טיפה חצופה" את הבקשה של פותח השרשור הזה.
וכל שאר דבריך בהודעה הזו לא רלוונטים.
 

eee0204

New member
אני מיישם את שכתבתי,

תיישם את סעיף 2 שלך קודם כל על עצמך
כמי שהגדיר "טיפה חצופה" את הבקשה של פותח השרשור הזה.
וכל שאר דבריך בהודעה הזו לא רלוונטים.
אני מיישם את שכתבתי,
כל אחד יגיד מה שהוא רוצה, וכמה שהוא רוצה, אם זה מה שהוא חושב.
שוב, הדוגמא שלך מנצחת הכל. אם מחיפה יש רכבת ישירה לתל אביב, ומב"ש יש ישירה לתל אביב - החזון הוא שגם מהדרום הלא כ"כ רחוק תהיה אחת כזו.
זה הכל.
 
מב"ש יש ישירה לתל אביב?

אני מיישם את שכתבתי,
כל אחד יגיד מה שהוא רוצה, וכמה שהוא רוצה, אם זה מה שהוא חושב.
שוב, הדוגמא שלך מנצחת הכל. אם מחיפה יש רכבת ישירה לתל אביב, ומב"ש יש ישירה לתל אביב - החזון הוא שגם מהדרום הלא כ"כ רחוק תהיה אחת כזו.
זה הכל.
מב"ש יש ישירה לתל אביב?
תושבי ב"ש ישמחו לגלות זאת.
ומחיפה יש ישירה אך ורק בשעות השיא, אחת מתוך 3.
ומהדרום הלא כל כך רחוק, מהיכן צריכה להיות הישירה? האם צריכה להיות ישירה מאשקלון לת"א? האם הישירות צריכה להיות רק מאשדוד? אולי מיבנה מערב? או אולי דווקא ממשה דיין, כפי שכנראה אכן יהיה?
אתה כתושב אשדוד ודאי תרצה שהישירות תתחיל באשדוד אבל מה תאמר לתושב אשקלון שירצה שהישירות תתחיל מעירו או לתושב יבנה שירצה שלא יפסחו על עירו? לפי מה יקבעו?
רכבות ישירות עושים קודם כל בין מטרופולינים. בישראל יש 2 מטרופולינים ועוד שתי ערים שניתן להתייחס אליהם כאל מרכזי אזורים מטרופולניםי - גוש דן, אזור חיפה, ירושלים ובאר שבע.
כיום רק בין שניים מהאזורים הללו יש רכבות ישירות ורק בשעות השיא.
וגם בעתיד אין תכנון שהרכבות מירושלים ומבאר שבע יהיו ישירות ללא עצירות כלל עד תל אביב. הרכבות המהירות מירושלים תעצורנה בנתב"ג והרכבות מבאר שבע לפחות בקרית גת.
אם וכאשר יהיו רכבות ישירות מירושלים ומבאר שבע לתל אביב, אשמח לדבר על רכבות ישירות מאשדוד לתל אביב.
 

eee0204

New member
מחיפה יש ישירה אך ורק בשעות השיא.

מב"ש יש ישירה לתל אביב?
תושבי ב"ש ישמחו לגלות זאת.
ומחיפה יש ישירה אך ורק בשעות השיא, אחת מתוך 3.
ומהדרום הלא כל כך רחוק, מהיכן צריכה להיות הישירה? האם צריכה להיות ישירה מאשקלון לת"א? האם הישירות צריכה להיות רק מאשדוד? אולי מיבנה מערב? או אולי דווקא ממשה דיין, כפי שכנראה אכן יהיה?
אתה כתושב אשדוד ודאי תרצה שהישירות תתחיל באשדוד אבל מה תאמר לתושב אשקלון שירצה שהישירות תתחיל מעירו או לתושב יבנה שירצה שלא יפסחו על עירו? לפי מה יקבעו?
רכבות ישירות עושים קודם כל בין מטרופולינים. בישראל יש 2 מטרופולינים ועוד שתי ערים שניתן להתייחס אליהם כאל מרכזי אזורים מטרופולניםי - גוש דן, אזור חיפה, ירושלים ובאר שבע.
כיום רק בין שניים מהאזורים הללו יש רכבות ישירות ורק בשעות השיא.
וגם בעתיד אין תכנון שהרכבות מירושלים ומבאר שבע יהיו ישירות ללא עצירות כלל עד תל אביב. הרכבות המהירות מירושלים תעצורנה בנתב"ג והרכבות מבאר שבע לפחות בקרית גת.
אם וכאשר יהיו רכבות ישירות מירושלים ומבאר שבע לתל אביב, אשמח לדבר על רכבות ישירות מאשדוד לתל אביב.
מחיפה יש ישירה אך ורק בשעות השיא.
נכון, לכן דיברתי על זה. אחת מתוך שלוש זו תדירות סבירה לרכבת ישירה. ושוב, אתה שואל שאלות שמישהו יצטרך לענות עליהן, לדעתי התשובה הברורה (שכנראה
גם אתה יודע אותה, אתה סתם מנסה להישמע ציני וביקורתי) היא שהרכבות צריכות להיות מאשקלון, לאשדוד, ליבנה ומשם לת"א.
לרכבת ב"ש יש מספר תחנות עצירה, אבל עדיין מביא אותה בזמן טוב מאוד למרכז. הזמן הוא זה שמשנה, לא מספר התחנות שעוצרים בהן.
 
זמן טוב מאוד זה בעיני המתבונן

מחיפה יש ישירה אך ורק בשעות השיא.
נכון, לכן דיברתי על זה. אחת מתוך שלוש זו תדירות סבירה לרכבת ישירה. ושוב, אתה שואל שאלות שמישהו יצטרך לענות עליהן, לדעתי התשובה הברורה (שכנראה
גם אתה יודע אותה, אתה סתם מנסה להישמע ציני וביקורתי) היא שהרכבות צריכות להיות מאשקלון, לאשדוד, ליבנה ומשם לת"א.
לרכבת ב"ש יש מספר תחנות עצירה, אבל עדיין מביא אותה בזמן טוב מאוד למרכז. הזמן הוא זה שמשנה, לא מספר התחנות שעוצרים בהן.
זמן טוב מאוד זה בעיני המתבונן
לדעת הנוסעים מבאר שבע ולדעת רוב המשתתפים בפורום הזה זמן הנסיעה של הרכבת בין באר שבע לתל אביב לא רק רחוק מלהיות טוב מאוד אלא אפילו לא עונה על ההגדרה של "טוב".

ולפי התכנון של רכבת ישראל ומבנה התחנות בה, התשובה הברורה שונה במעט ממה שכתבת - הרכבות יעצרו גם במשה דיין כי זו מתוכננת להיות תחנת ההחלפה בין הרכבות המהירות לרכבות הפרבריות ולא יבנה מערב. ויש בכך גם הגיון, כי בעתיד הרחוק, מאוד ייתכן שהמסלול של הרכבות הפרבריות כלל לא יוכל לכלול את יבנה מערב, כאשר יחברו את תחנות משה דיין והראשונים.
אז התשובה הברורה לי היא: אשקלון-אשדוד-יבנה מערב-ראשל"צ משה דיין-ת"א.
 

raminec

New member
לא ברור מה הטעם לדון בחיבור מסילתי

זמן טוב מאוד זה בעיני המתבונן
לדעת הנוסעים מבאר שבע ולדעת רוב המשתתפים בפורום הזה זמן הנסיעה של הרכבת בין באר שבע לתל אביב לא רק רחוק מלהיות טוב מאוד אלא אפילו לא עונה על ההגדרה של "טוב".

ולפי התכנון של רכבת ישראל ומבנה התחנות בה, התשובה הברורה שונה במעט ממה שכתבת - הרכבות יעצרו גם במשה דיין כי זו מתוכננת להיות תחנת ההחלפה בין הרכבות המהירות לרכבות הפרבריות ולא יבנה מערב. ויש בכך גם הגיון, כי בעתיד הרחוק, מאוד ייתכן שהמסלול של הרכבות הפרבריות כלל לא יוכל לכלול את יבנה מערב, כאשר יחברו את תחנות משה דיין והראשונים.
אז התשובה הברורה לי היא: אשקלון-אשדוד-יבנה מערב-ראשל"צ משה דיין-ת"א.
לא ברור מה הטעם לדון בחיבור מסילתי
של תחנת הראשונים ומשה דיין כאשר מתייחסים ללו"ז הקרוב של הרכבת. הרי הלו"ז והתחנות בהן תעצורנה הרכבות עוד ישתנו עשרות פעמים עד שזה יהיה רלוונטי.
אני חושב שגם בעתיד תהיה בעיה להעלות את תדירות הרכבות בקו החוף הדרומי עקב צוואר הבקבוק של האיילון. לפחות כל עוד אנחנו מניעים את הרכבות בדיזל ומשתמשים במערכות איתות שאינן האופטימליות הקיימות בשוק. זאת בנוסף לעיכוב בהוספת מסילה רביעית באיילון ופתיחת המסילה המזרחית כאלטרנטיבה לרכבות נוסעים שאינן חייבות לעבור במרכז.
 

amit1270

New member
לא כ"כ בטוח לגבי ירושלים

מב"ש יש ישירה לתל אביב?
תושבי ב"ש ישמחו לגלות זאת.
ומחיפה יש ישירה אך ורק בשעות השיא, אחת מתוך 3.
ומהדרום הלא כל כך רחוק, מהיכן צריכה להיות הישירה? האם צריכה להיות ישירה מאשקלון לת"א? האם הישירות צריכה להיות רק מאשדוד? אולי מיבנה מערב? או אולי דווקא ממשה דיין, כפי שכנראה אכן יהיה?
אתה כתושב אשדוד ודאי תרצה שהישירות תתחיל באשדוד אבל מה תאמר לתושב אשקלון שירצה שהישירות תתחיל מעירו או לתושב יבנה שירצה שלא יפסחו על עירו? לפי מה יקבעו?
רכבות ישירות עושים קודם כל בין מטרופולינים. בישראל יש 2 מטרופולינים ועוד שתי ערים שניתן להתייחס אליהם כאל מרכזי אזורים מטרופולניםי - גוש דן, אזור חיפה, ירושלים ובאר שבע.
כיום רק בין שניים מהאזורים הללו יש רכבות ישירות ורק בשעות השיא.
וגם בעתיד אין תכנון שהרכבות מירושלים ומבאר שבע יהיו ישירות ללא עצירות כלל עד תל אביב. הרכבות המהירות מירושלים תעצורנה בנתב"ג והרכבות מבאר שבע לפחות בקרית גת.
אם וכאשר יהיו רכבות ישירות מירושלים ומבאר שבע לתל אביב, אשמח לדבר על רכבות ישירות מאשדוד לתל אביב.
לא כ"כ בטוח לגבי ירושלים
אני חושב שהתכנון הוא רכבת אחת בשעה דרך נתב"ג והשאר (אחת או שתיים) ישירות.
 
כשיהיו שלוש רכבות בשעה מב"ש לת"א

מב"ש יש ישירה לתל אביב?
תושבי ב"ש ישמחו לגלות זאת.
ומחיפה יש ישירה אך ורק בשעות השיא, אחת מתוך 3.
ומהדרום הלא כל כך רחוק, מהיכן צריכה להיות הישירה? האם צריכה להיות ישירה מאשקלון לת"א? האם הישירות צריכה להיות רק מאשדוד? אולי מיבנה מערב? או אולי דווקא ממשה דיין, כפי שכנראה אכן יהיה?
אתה כתושב אשדוד ודאי תרצה שהישירות תתחיל באשדוד אבל מה תאמר לתושב אשקלון שירצה שהישירות תתחיל מעירו או לתושב יבנה שירצה שלא יפסחו על עירו? לפי מה יקבעו?
רכבות ישירות עושים קודם כל בין מטרופולינים. בישראל יש 2 מטרופולינים ועוד שתי ערים שניתן להתייחס אליהם כאל מרכזי אזורים מטרופולניםי - גוש דן, אזור חיפה, ירושלים ובאר שבע.
כיום רק בין שניים מהאזורים הללו יש רכבות ישירות ורק בשעות השיא.
וגם בעתיד אין תכנון שהרכבות מירושלים ומבאר שבע יהיו ישירות ללא עצירות כלל עד תל אביב. הרכבות המהירות מירושלים תעצורנה בנתב"ג והרכבות מבאר שבע לפחות בקרית גת.
אם וכאשר יהיו רכבות ישירות מירושלים ומבאר שבע לתל אביב, אשמח לדבר על רכבות ישירות מאשדוד לתל אביב.
כשיהיו שלוש רכבות בשעה מב"ש לת"א
אני לא בטוח שכולן יעצרו בקרית גת.
 

zvir1

New member
בהחלט נכון.

כבר דשנו בזה לא מעט,
אבל החיסכון בזמן של הקו המהיר ביותר, עבור תושבי אשקלון - אשדוד - יבנה מערב, הוא 7 דקות, מול הרכבת שעוצרת בכל תחנות ראשון בת - ים וחולון.
עד כה הנסיעה מאשדוד (לדוגמא) לת"א ההגנה ארכה 47 דקות בתוואי הרגיל (דרך רחובות ולוד), וכיום בקו המהיר הזמן אמור להתקצר לכ-35 דקות. אם תאריך את זה ב-7 דקות, אתה מדבר אמנם על 7 דקות, אבל מדובר ב-20% יותר.
כמו שלא הייתי רוצה להאריך לתושבי ב"ש את זמן הנסיעה שלהם לת"א, רק ע"מ שלי תהיה תדירות רכבות גבוהה יותר, נראה לי שהבקשה הזו טיפה חצופה.עבור אנשים שגרים במרחק 25, 30 ו-40 ק"מ מהמרכז, 7 דקות זה הרבה זמן. האינטרס צריך להיות קודם (לעניות דעתי) לקרב את הפריפריה למרכז.
בהחלט נכון.
 

luckydude

Active member
למיטב ידיעתי הקרונות החדשים שהוא מציין

תשובה שקיבלתי לגבי צמצום זמנים בקו לחולון
לפני יומיים שלחתי הודעה דרך הפייסבוק לפניות הציבור של הרכבת, לגבי צמצום התדירות של הרכבות העוצרות בשעות השיא ביוספטל וקוממיות ל- 2 בשעה, והיום חזר אלי נציג בשם עופר מפניות הציבור.

הסיבה לפי עופר היא שאין מספיק ציוד נייד להמשיך עם התדירות המקורית, עקב הפעלת החיבור החדש. הוא אמר שבחודשים הקרובים אמורים להגיע כ- 70 קרונות דאבל-דק חדשים, ואז אולי יחזירו את התדירות.

שאלתי אותו אם ההחלטה לגבי הלו"ז היא סופית, הוא ענה שכנראה שכן, כי הכל כבר הודפס ופורסם.

ביקשתי ממנו להעלות הצעה נגדית לגורמים האחראיים, לוותר כרגע על הרכבת המהירה מאשקלון ואשדוד ובינתיים שכל הרכבות יעצרו לפחות ביוספטל וקוממיות. אמרתי לו שהעצירה תאריך את זמן הנסיעה לתושבי אשדוד ואשקלון בכ- 5-6 דקות, בעוד תושבי חולון ובת-ים לא יאלצו לחכות לרכבת בבוקר ואחר הצהריים 40 דקות שלמות. (מרווח ההמתנה בלו"ז החדש הוא 20-40). הוא הבטיח להעביר את ההצעה לגורמים הרלוונטיים.

בנוסף שאלתי אותו מתי מתוכנן שינוי לו"ז נוסף, שבו ייתכן ויהיה תיקון, הוא אמר שלפי מיטב ידיעתו השינוי הבא יהיה בחורף 2013-14 (עוד כחצי שנה).

מאוד מקווה שיזוז עם זה משהו, אם אין מספיק ציוד נייד, אז מן הראוי להאריך כרגע לתושבי אשדוד ואשקלון את הנסיעה ב- 5 דקות, ולא לפגוע פגיעה לא מידתית בנוסעים אחרים.
למיטב ידיעתי הקרונות החדשים שהוא מציין
אמורים להגיע רק בשנה הבאה מתישהוא ולא ״בחודשים הקרובים״. מדובר בהזמנה של 72 קרונות דו קומתיים (6 מערכים).
 

amit1270

New member
12 קרונות למערך??

למיטב ידיעתי הקרונות החדשים שהוא מציין
אמורים להגיע רק בשנה הבאה מתישהוא ולא ״בחודשים הקרובים״. מדובר בהזמנה של 72 קרונות דו קומתיים (6 מערכים).
12 קרונות למערך??
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה