דניאל בוכמן
New member
ניתן להתרשם מהיקף העבודות על מחלף רעננה מרכז..
531תמונות מעקב מפרויקט כביש 531 מתוך אתר חב' נתיבי ישראל
ניתן להתרשם מהיקף העבודות על מחלף רעננה מרכז..
ו 3 אחרונותתמונות מעקב מפרויקט כביש 531 מתוך אתר חב' נתיבי ישראל
ניתן להתרשם מהיקף העבודות על מחלף רעננה מרכז..
תודה רבה, כבוד המפכ"ל!ו 3 אחרונות
כאן רואים את התוואי בסמוך למרכז שרונה, צומת מלל ועד תחנת הוד השרון סוקולוב...
תודה על התמונותו 3 אחרונות
כאן רואים את התוואי בסמוך למרכז שרונה, צומת מלל ועד תחנת הוד השרון סוקולוב...
תודה על הבאת התמונותתמונות מעקב מפרויקט כביש 531 מתוך אתר חב' נתיבי ישראל
ניתן להתרשם מהיקף העבודות על מחלף רעננה מרכז..
תודה! יש במקרה איפהשהו תרשים מדוייק של המחלף הצפוי?תמונות מעקב מפרויקט כביש 531 מתוך אתר חב' נתיבי ישראל
ניתן להתרשם מהיקף העבודות על מחלף רעננה מרכז..
תבדוק ב openstreetmapתודה! יש במקרה איפהשהו תרשים מדוייק של המחלף הצפוי?
ברעננה מרכז?
 
עובר שם כל יום, רואה את העבודות, וחוץ מתחנת הרכבת שנבנית במפלס הכי תחתון, עדיין לא הצלחתי להבין איך תעבוד מערכת הכבישים שם...
 
יש משהו שמצאתי בארכיון הפורום..תודה! יש במקרה איפהשהו תרשים מדוייק של המחלף הצפוי?
ברעננה מרכז?
 
עובר שם כל יום, רואה את העבודות, וחוץ מתחנת הרכבת שנבנית במפלס הכי תחתון, עדיין לא הצלחתי להבין איך תעבוד מערכת הכבישים שם...
 
תודה. זה מה שחיפשתי. חבל רק שמשאירים את הרמזור בצומת רעננה.
מחלף רעננה מרכז הוא לא חלק מפרוייקט 531תודה. זה מה שחיפשתי. חבל רק שמשאירים את הרמזור בצומת רעננה.
מבחינת כביש 4 המחלף הזה יאבד מיעילותו כבר ברגע פתיחתו, כי שניה אחרי מערכת הרמפות היפה שבונים, חלק ייתקעו שוב בצומת רעננה (או שייתקעו לפני זה אם נוסעים מכיוון צפון). מוזר שעם כל התקציב המפלצתי להקמת 531 והרכבת, לא מצאו תקציב צנוע בהרבה לבניית שיקוע בסיסי בצומת רעננה. מה כבר צריך שם? 6 נתיבים של כביש 4 (3 לכל כיוון) שיעברו מתחת לגשר פשוט בשביל רחוב אחוזה, עם 4 רמפות קלאסיות? יחסית לכל 531 זה כלום כסף.
חבל שמקבלי ההחלטות בארץ כל כך קצרי ראייה.
 
מקווה שישנו את הרמזורים כך שהתנועה בכביש 4 תופרד מהמחזורמחלף רעננה מרכז הוא לא חלק מפרוייקט 531
אלא חלק מתת״ל 43, שאמור לבטל את כל הרמזורים בין צומת רעננה לחדרה על כביש 4.
אני חושב ש531 דווקא כן יעשה עבודה חשובה חרף הרמזור של צומת רעננה מרכז, כיוון שהיקף התנועה בציר אחוזה-כביש 402 ייפתח בצורה משמעותית לאחר פתיחת 531, שכן כלי רכב רבים הנוסעים מכיוון כפר סבא והוד השרון מערבה דרך אחוזה יבחרו לסוע ב531 במקום, וכנ״ל תושבי רעננה שנדרשים להגיע למתחם אמדוקס או לכביש 6. בכך, זמן הרמזור של הנוסעים בכביש 4 יתארך ולא יהיה פקק רציני (יחסית למצב הגרוע כיום) בצומת רעננה מרכז.
בנוסף, התנועה בכביש 4 לכיוון מורשה תפחת גם היא (מי שנוסע לתל אביב וכיום נוסע על כביש 4 לכיוון מורשה ומשם לכביש 5) יעדיף לפנות ל531, מה שבאופן טבעי יקטין את הפקקים בכביש 4 דרום, ויאפשר תנועה מהירה יותר גם בצומת רעננה מרכז.
היום זה רמזור אחוד - ישר ושמאלה מכל צד של כביש 4.מקווה שישנו את הרמזורים כך שהתנועה בכביש 4 תופרד מהמחזור
לפניה שמאלה מכביש 4 לאחוזה ול-402 מה שישפר מאוד את הזרימה בכביש 4. היום בגלל המספר הגבוה של הפונים שמאלה יש מחזור ארוך מכיוון דרום ומחזור ארוך נפרד מכיוון צפון.
אין ממש מקום... כדי לבנות מחלף ברעננה מרכז צריך כנראהתודה. זה מה שחיפשתי. חבל רק שמשאירים את הרמזור בצומת רעננה.
מבחינת כביש 4 המחלף הזה יאבד מיעילותו כבר ברגע פתיחתו, כי שניה אחרי מערכת הרמפות היפה שבונים, חלק ייתקעו שוב בצומת רעננה (או שייתקעו לפני זה אם נוסעים מכיוון צפון). מוזר שעם כל התקציב המפלצתי להקמת 531 והרכבת, לא מצאו תקציב צנוע בהרבה לבניית שיקוע בסיסי בצומת רעננה. מה כבר צריך שם? 6 נתיבים של כביש 4 (3 לכל כיוון) שיעברו מתחת לגשר פשוט בשביל רחוב אחוזה, עם 4 רמפות קלאסיות? יחסית לכל 531 זה כלום כסף.
חבל שמקבלי ההחלטות בארץ כל כך קצרי ראייה.
 
צריך להרוס בית חד קומתי ישן אחד, שספק אם הוא בכלל חוקיאין ממש מקום... כדי לבנות מחלף ברעננה מרכז צריך כנראה
להרוס את הבתים הפרטיים בפינה הצפון-מערבית (ברחוב אחוזה) כדי שיהיה מספיק רוחב לרמפות. כנראה גם להרוס את המוסכים בפינה הדרום-מזרחית כדי להסיט את 541/אחוזה קצת דרומה או כדי לאפשר לולאה לנוסעים מאחוזה לכיוון צפון (כי אין מקום לרמפה בפינה הצפון-מזרחית).
צודקצריך להרוס בית חד קומתי ישן אחד, שספק אם הוא בכלל חוקי
ממערב לכביש 4 יש רצועה ריקה רחבה, שכבר אושרה בה בניית שכונת מגורים חדשה. אם המתכננים לא עקפו ועדות בדרך ולא שילמו שוחד, אז את השטח שצמוד לצומת היו אמורים לשריין עבור הרחבה עתידית.
אם מפקיעים את הבית היחיד עם הפרסומות המסחריות שעליו (קשה לי להאמין שהוא משמש למגורים), אז יש די והותר מקום להרחיב את הצומת מערבה ולבנות את כל הרמפות הנדרשות.
מצרף תמונת לוויון מלמעלה, ואת תמונת הסטריט וויו של הבית שאליו אני מתכוון.
אפשר לעשות בצומת רעננה מרכז הפרדה מפלסית פשוטה יותראין ממש מקום... כדי לבנות מחלף ברעננה מרכז צריך כנראה
להרוס את הבתים הפרטיים בפינה הצפון-מערבית (ברחוב אחוזה) כדי שיהיה מספיק רוחב לרמפות. כנראה גם להרוס את המוסכים בפינה הדרום-מזרחית כדי להסיט את 541/אחוזה קצת דרומה או כדי לאפשר לולאה לנוסעים מאחוזה לכיוון צפון (כי אין מקום לרמפה בפינה הצפון-מזרחית).
אני חושב שבכל זאת קצת מוגזם להסיט את התנועה מאחוזה צפונהאפשר לעשות בצומת רעננה מרכז הפרדה מפלסית פשוטה יותר
ולהסיט חלק מהתנועה לצמתים/מחלפים אחרים.
מדרום למערב - לבטל את הפניה שמאלה ברעננה מרכז ולהסיט את התנועה ליציאה במחלף רעננה דרום לכיוון כפר סבא ומשם שמאלה ל-402 ולאחוזה וכן יהיה אפשר להיכנס לרעננה דרך 531 ומחלף גבעת ח"ן (דרך רחוב בן גוריון).
ממערב לצפון - להסיט את התנועה למחלף רעננה צפון.
ממזרח לדרום - גם היום יש גישה שעוקפת את צומת רעננה מרכז.
מצפון למזרח - אפשר למצוא פתרון מדרום לצומת בשילוב עם כביש 531.
וכך לא יהיה צורך בפניות שמאלה בצומת רעננה מרכז ויהיה אפשר לעשות שם הפרדה מפלסית פשוטה שתאפשר נסיעה ללא רמזורים בכביש 4 ופניות ימינה בלבד.
צריך להתייחס למחלף רעננה דרום ולצומת רעננה כאל מחלף מערכתי אחד.
ובכל מקרה כדי להפוך את כביש 4 לכביש מהיר ללא רמזורים עד מחלף דרור יש צורך גם בהשלמת מחלף מורשה.
חלק גדול (אם לא רוב) מהתנועה שמגיעה היום מכיוון דרוםאני חושב שבכל זאת קצת מוגזם להסיט את התנועה מאחוזה צפונה
שתעבור דרך כל רעננה כדי להגיע לרעננה צפון. כמו כן, עדיין תהיה לא מעט תנועה מדרום שצריכה להכנס לאחוזה, כולל קו 504, והארכה די ניכרת אם היא תאלץ לעבור בצומת משטרת כפר סבא או דרך מסוף רעננה. מה גם שהדבר יגרום לעומס כבד בצומת כפר סבא.
מסכים עם כל מה שאמרת, עמוד השדרה, ויש לי שאלות בנוגע למחלף:חלק גדול (אם לא רוב) מהתנועה שמגיעה היום מכיוון דרום
לרעננה, ממילא תוסט לכביש 20 וכביש 531.
כיום צומת רעננה וכביש 4 לדרום מהווה הדרך העיקרית בין רעננה לת"א וגוש דן, אבל בעידן כביש 531 זה ישתנה משמעותית.
מלבד זאת שגם למגיעים לרעננה מכיוון דרום דרך כביש 4 תהיה כניסה נוספת לרעננה - דרך כביש 531 בכיוון למערב.
כך גם ליוצאים מרעננה לכיוון צפון תהיה האפשרות לנסוע גם דרך 531, כך שלא באמת מדובר על הסטה צפונה "שתעבור דרך כל רעננה". מדרום מערב רעננה ממילא יהיה כדאי לנסוע דרך 531 ומהאזור שבין אחוזה לויצמן, ממש לא מדובר ב"לעבור דרך כל רעננה".
ואגב, גם חלק נכבד מהתנועה מרעננה צפונה תעבור לכביש 531 וכביש 20.
למשל, מרעננה לנתניה או לחיפה כבר לא יהיה כדאי ולא יהיה צורך לנסוע דרך כביש 4.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.