תמונות מעקב מפרויקט כביש 531 מתוך אתר חב' נתיבי ישראל

מצב
הנושא נעול.
תמונות מעקב מפרויקט כביש 531 מתוך אתר חב' נתיבי ישראל

תמונות מעקב מפרויקט כביש 531 מתוך אתר חב' נתיבי ישראל
ניתן להתרשם מהיקף העבודות על מחלף רעננה מרכז..





 

stratomaximus

New member
תודה! יש במקרה איפהשהו תרשים מדוייק של המחלף הצפוי?

תמונות מעקב מפרויקט כביש 531 מתוך אתר חב' נתיבי ישראל
ניתן להתרשם מהיקף העבודות על מחלף רעננה מרכז..
תודה! יש במקרה איפהשהו תרשים מדוייק של המחלף הצפוי?
ברעננה מרכז?
&nbsp
עובר שם כל יום, רואה את העבודות, וחוץ מתחנת הרכבת שנבנית במפלס הכי תחתון, עדיין לא הצלחתי להבין איך תעבוד מערכת הכבישים שם...
&nbsp
 

luckydude

Active member
תבדוק ב openstreetmap

תודה! יש במקרה איפהשהו תרשים מדוייק של המחלף הצפוי?
ברעננה מרכז?
&nbsp
עובר שם כל יום, רואה את העבודות, וחוץ מתחנת הרכבת שנבנית במפלס הכי תחתון, עדיין לא הצלחתי להבין איך תעבוד מערכת הכבישים שם...
&nbsp
תבדוק ב openstreetmap
 
יש משהו שמצאתי בארכיון הפורום..

תודה! יש במקרה איפהשהו תרשים מדוייק של המחלף הצפוי?
ברעננה מרכז?
&nbsp
עובר שם כל יום, רואה את העבודות, וחוץ מתחנת הרכבת שנבנית במפלס הכי תחתון, עדיין לא הצלחתי להבין איך תעבוד מערכת הכבישים שם...
&nbsp
יש משהו שמצאתי בארכיון הפורום..
[URL]http://www.tapuz.co.il/Forums2008/outMaavaron.aspx?target=aHR0cHM6Ly9kcml2ZS5nb29nbGUuY29tL2ZpbGUvZC8wQndldllQallacFhZUkRkR1psRlpVREJ1WlRnL2VkaXQ%2FdXNwPXNoYXJpbmc%3D[/URL]
 

stratomaximus

New member
תודה. זה מה שחיפשתי. חבל רק שמשאירים את הרמזור בצומת רעננה.

תודה. זה מה שחיפשתי. חבל רק שמשאירים את הרמזור בצומת רעננה.
מבחינת כביש 4 המחלף הזה יאבד מיעילותו כבר ברגע פתיחתו, כי שניה אחרי מערכת הרמפות היפה שבונים, חלק ייתקעו שוב בצומת רעננה (או שייתקעו לפני זה אם נוסעים מכיוון צפון). מוזר שעם כל התקציב המפלצתי להקמת 531 והרכבת, לא מצאו תקציב צנוע בהרבה לבניית שיקוע בסיסי בצומת רעננה. מה כבר צריך שם? 6 נתיבים של כביש 4 (3 לכל כיוון) שיעברו מתחת לגשר פשוט בשביל רחוב אחוזה, עם 4 רמפות קלאסיות? יחסית לכל 531 זה כלום כסף.
חבל שמקבלי ההחלטות בארץ כל כך קצרי ראייה.
&nbsp
 

amithi1

New member
מחלף רעננה מרכז הוא לא חלק מפרוייקט 531

תודה. זה מה שחיפשתי. חבל רק שמשאירים את הרמזור בצומת רעננה.
מבחינת כביש 4 המחלף הזה יאבד מיעילותו כבר ברגע פתיחתו, כי שניה אחרי מערכת הרמפות היפה שבונים, חלק ייתקעו שוב בצומת רעננה (או שייתקעו לפני זה אם נוסעים מכיוון צפון). מוזר שעם כל התקציב המפלצתי להקמת 531 והרכבת, לא מצאו תקציב צנוע בהרבה לבניית שיקוע בסיסי בצומת רעננה. מה כבר צריך שם? 6 נתיבים של כביש 4 (3 לכל כיוון) שיעברו מתחת לגשר פשוט בשביל רחוב אחוזה, עם 4 רמפות קלאסיות? יחסית לכל 531 זה כלום כסף.
חבל שמקבלי ההחלטות בארץ כל כך קצרי ראייה.
&nbsp
מחלף רעננה מרכז הוא לא חלק מפרוייקט 531
אלא חלק מתת״ל 43, שאמור לבטל את כל הרמזורים בין צומת רעננה לחדרה על כביש 4.
אני חושב ש531 דווקא כן יעשה עבודה חשובה חרף הרמזור של צומת רעננה מרכז, כיוון שהיקף התנועה בציר אחוזה-כביש 402 ייפתח בצורה משמעותית לאחר פתיחת 531, שכן כלי רכב רבים הנוסעים מכיוון כפר סבא והוד השרון מערבה דרך אחוזה יבחרו לסוע ב531 במקום, וכנ״ל תושבי רעננה שנדרשים להגיע למתחם אמדוקס או לכביש 6. בכך, זמן הרמזור של הנוסעים בכביש 4 יתארך ולא יהיה פקק רציני (יחסית למצב הגרוע כיום) בצומת רעננה מרכז.
בנוסף, התנועה בכביש 4 לכיוון מורשה תפחת גם היא (מי שנוסע לתל אביב וכיום נוסע על כביש 4 לכיוון מורשה ומשם לכביש 5) יעדיף לפנות ל531, מה שבאופן טבעי יקטין את הפקקים בכביש 4 דרום, ויאפשר תנועה מהירה יותר גם בצומת רעננה מרכז.
 

alantan

New member
מקווה שישנו את הרמזורים כך שהתנועה בכביש 4 תופרד מהמחזור

מחלף רעננה מרכז הוא לא חלק מפרוייקט 531
אלא חלק מתת״ל 43, שאמור לבטל את כל הרמזורים בין צומת רעננה לחדרה על כביש 4.
אני חושב ש531 דווקא כן יעשה עבודה חשובה חרף הרמזור של צומת רעננה מרכז, כיוון שהיקף התנועה בציר אחוזה-כביש 402 ייפתח בצורה משמעותית לאחר פתיחת 531, שכן כלי רכב רבים הנוסעים מכיוון כפר סבא והוד השרון מערבה דרך אחוזה יבחרו לסוע ב531 במקום, וכנ״ל תושבי רעננה שנדרשים להגיע למתחם אמדוקס או לכביש 6. בכך, זמן הרמזור של הנוסעים בכביש 4 יתארך ולא יהיה פקק רציני (יחסית למצב הגרוע כיום) בצומת רעננה מרכז.
בנוסף, התנועה בכביש 4 לכיוון מורשה תפחת גם היא (מי שנוסע לתל אביב וכיום נוסע על כביש 4 לכיוון מורשה ומשם לכביש 5) יעדיף לפנות ל531, מה שבאופן טבעי יקטין את הפקקים בכביש 4 דרום, ויאפשר תנועה מהירה יותר גם בצומת רעננה מרכז.
מקווה שישנו את הרמזורים כך שהתנועה בכביש 4 תופרד מהמחזור
לפניה שמאלה מכביש 4 לאחוזה ול-402 מה שישפר מאוד את הזרימה בכביש 4. היום בגלל המספר הגבוה של הפונים שמאלה יש מחזור ארוך מכיוון דרום ומחזור ארוך נפרד מכיוון צפון.
 

stratomaximus

New member
היום זה רמזור אחוד - ישר ושמאלה מכל צד של כביש 4.

מקווה שישנו את הרמזורים כך שהתנועה בכביש 4 תופרד מהמחזור
לפניה שמאלה מכביש 4 לאחוזה ול-402 מה שישפר מאוד את הזרימה בכביש 4. היום בגלל המספר הגבוה של הפונים שמאלה יש מחזור ארוך מכיוון דרום ומחזור ארוך נפרד מכיוון צפון.
היום זה רמזור אחוד - ישר ושמאלה מכל צד של כביש 4.
לדעתי צריכים בכלל לבטל את הפניות שמאלה בצומת רעננה, וכך מחזורי התנועה ישר ינועו בו זמנית.
הבעיה עם זה היא בנסיעה מכיוון צפון - אמנם לפי התרשים שדניאל הביא נראה שניתן יהיה לפנות שמאלה מכביש 4 צפון ל- 531, אבל לא ניתן יהיה להעלות לא לאיזור אמדוקס ולא ל- 402, כך שהפניה שמאלה בצומת רעננה תישאר. הפיתרון הנורמלי היחיד הוא מחלף.
 

alantan

New member
אין ממש מקום... כדי לבנות מחלף ברעננה מרכז צריך כנראה

תודה. זה מה שחיפשתי. חבל רק שמשאירים את הרמזור בצומת רעננה.
מבחינת כביש 4 המחלף הזה יאבד מיעילותו כבר ברגע פתיחתו, כי שניה אחרי מערכת הרמפות היפה שבונים, חלק ייתקעו שוב בצומת רעננה (או שייתקעו לפני זה אם נוסעים מכיוון צפון). מוזר שעם כל התקציב המפלצתי להקמת 531 והרכבת, לא מצאו תקציב צנוע בהרבה לבניית שיקוע בסיסי בצומת רעננה. מה כבר צריך שם? 6 נתיבים של כביש 4 (3 לכל כיוון) שיעברו מתחת לגשר פשוט בשביל רחוב אחוזה, עם 4 רמפות קלאסיות? יחסית לכל 531 זה כלום כסף.
חבל שמקבלי ההחלטות בארץ כל כך קצרי ראייה.
&nbsp
אין ממש מקום... כדי לבנות מחלף ברעננה מרכז צריך כנראה
להרוס את הבתים הפרטיים בפינה הצפון-מערבית (ברחוב אחוזה) כדי שיהיה מספיק רוחב לרמפות. כנראה גם להרוס את המוסכים בפינה הדרום-מזרחית כדי להסיט את 541/אחוזה קצת דרומה או כדי לאפשר לולאה לנוסעים מאחוזה לכיוון צפון (כי אין מקום לרמפה בפינה הצפון-מזרחית).
 

stratomaximus

New member
צריך להרוס בית חד קומתי ישן אחד, שספק אם הוא בכלל חוקי

אין ממש מקום... כדי לבנות מחלף ברעננה מרכז צריך כנראה
להרוס את הבתים הפרטיים בפינה הצפון-מערבית (ברחוב אחוזה) כדי שיהיה מספיק רוחב לרמפות. כנראה גם להרוס את המוסכים בפינה הדרום-מזרחית כדי להסיט את 541/אחוזה קצת דרומה או כדי לאפשר לולאה לנוסעים מאחוזה לכיוון צפון (כי אין מקום לרמפה בפינה הצפון-מזרחית).
צריך להרוס בית חד קומתי ישן אחד, שספק אם הוא בכלל חוקי
ממערב לכביש 4 יש רצועה ריקה רחבה, שכבר אושרה בה בניית שכונת מגורים חדשה. אם המתכננים לא עקפו ועדות בדרך ולא שילמו שוחד, אז את השטח שצמוד לצומת היו אמורים לשריין עבור הרחבה עתידית.
אם מפקיעים את הבית היחיד עם הפרסומות המסחריות שעליו (קשה לי להאמין שהוא משמש למגורים), אז יש די והותר מקום להרחיב את הצומת מערבה ולבנות את כל הרמפות הנדרשות.
מצרף תמונת לוויון מלמעלה, ואת תמונת הסטריט וויו של הבית שאליו אני מתכוון.



 

alantan

New member
צודק

צריך להרוס בית חד קומתי ישן אחד, שספק אם הוא בכלל חוקי
ממערב לכביש 4 יש רצועה ריקה רחבה, שכבר אושרה בה בניית שכונת מגורים חדשה. אם המתכננים לא עקפו ועדות בדרך ולא שילמו שוחד, אז את השטח שצמוד לצומת היו אמורים לשריין עבור הרחבה עתידית.
אם מפקיעים את הבית היחיד עם הפרסומות המסחריות שעליו (קשה לי להאמין שהוא משמש למגורים), אז יש די והותר מקום להרחיב את הצומת מערבה ולבנות את כל הרמפות הנדרשות.
מצרף תמונת לוויון מלמעלה, ואת תמונת הסטריט וויו של הבית שאליו אני מתכוון.
צודק
 
אפשר לעשות בצומת רעננה מרכז הפרדה מפלסית פשוטה יותר

אין ממש מקום... כדי לבנות מחלף ברעננה מרכז צריך כנראה
להרוס את הבתים הפרטיים בפינה הצפון-מערבית (ברחוב אחוזה) כדי שיהיה מספיק רוחב לרמפות. כנראה גם להרוס את המוסכים בפינה הדרום-מזרחית כדי להסיט את 541/אחוזה קצת דרומה או כדי לאפשר לולאה לנוסעים מאחוזה לכיוון צפון (כי אין מקום לרמפה בפינה הצפון-מזרחית).
אפשר לעשות בצומת רעננה מרכז הפרדה מפלסית פשוטה יותר
ולהסיט חלק מהתנועה לצמתים/מחלפים אחרים.
מדרום למערב - לבטל את הפניה שמאלה ברעננה מרכז ולהסיט את התנועה ליציאה במחלף רעננה דרום לכיוון כפר סבא ומשם שמאלה ל-402 ולאחוזה וכן יהיה אפשר להיכנס לרעננה דרך 531 ומחלף גבעת ח"ן (דרך רחוב בן גוריון).
ממערב לצפון - להסיט את התנועה למחלף רעננה צפון.
ממזרח לדרום - גם היום יש גישה שעוקפת את צומת רעננה מרכז.
מצפון למזרח - אפשר למצוא פתרון מדרום לצומת בשילוב עם כביש 531.
וכך לא יהיה צורך בפניות שמאלה בצומת רעננה מרכז ויהיה אפשר לעשות שם הפרדה מפלסית פשוטה שתאפשר נסיעה ללא רמזורים בכביש 4 ופניות ימינה בלבד.
צריך להתייחס למחלף רעננה דרום ולצומת רעננה כאל מחלף מערכתי אחד.

ובכל מקרה כדי להפוך את כביש 4 לכביש מהיר ללא רמזורים עד מחלף דרור יש צורך גם בהשלמת מחלף מורשה.
 

alantan

New member
אני חושב שבכל זאת קצת מוגזם להסיט את התנועה מאחוזה צפונה

אפשר לעשות בצומת רעננה מרכז הפרדה מפלסית פשוטה יותר
ולהסיט חלק מהתנועה לצמתים/מחלפים אחרים.
מדרום למערב - לבטל את הפניה שמאלה ברעננה מרכז ולהסיט את התנועה ליציאה במחלף רעננה דרום לכיוון כפר סבא ומשם שמאלה ל-402 ולאחוזה וכן יהיה אפשר להיכנס לרעננה דרך 531 ומחלף גבעת ח"ן (דרך רחוב בן גוריון).
ממערב לצפון - להסיט את התנועה למחלף רעננה צפון.
ממזרח לדרום - גם היום יש גישה שעוקפת את צומת רעננה מרכז.
מצפון למזרח - אפשר למצוא פתרון מדרום לצומת בשילוב עם כביש 531.
וכך לא יהיה צורך בפניות שמאלה בצומת רעננה מרכז ויהיה אפשר לעשות שם הפרדה מפלסית פשוטה שתאפשר נסיעה ללא רמזורים בכביש 4 ופניות ימינה בלבד.
צריך להתייחס למחלף רעננה דרום ולצומת רעננה כאל מחלף מערכתי אחד.

ובכל מקרה כדי להפוך את כביש 4 לכביש מהיר ללא רמזורים עד מחלף דרור יש צורך גם בהשלמת מחלף מורשה.
אני חושב שבכל זאת קצת מוגזם להסיט את התנועה מאחוזה צפונה
שתעבור דרך כל רעננה כדי להגיע לרעננה צפון. כמו כן, עדיין תהיה לא מעט תנועה מדרום שצריכה להכנס לאחוזה, כולל קו 504, והארכה די ניכרת אם היא תאלץ לעבור בצומת משטרת כפר סבא או דרך מסוף רעננה. מה גם שהדבר יגרום לעומס כבד בצומת כפר סבא.
 
חלק גדול (אם לא רוב) מהתנועה שמגיעה היום מכיוון דרום

אני חושב שבכל זאת קצת מוגזם להסיט את התנועה מאחוזה צפונה
שתעבור דרך כל רעננה כדי להגיע לרעננה צפון. כמו כן, עדיין תהיה לא מעט תנועה מדרום שצריכה להכנס לאחוזה, כולל קו 504, והארכה די ניכרת אם היא תאלץ לעבור בצומת משטרת כפר סבא או דרך מסוף רעננה. מה גם שהדבר יגרום לעומס כבד בצומת כפר סבא.
חלק גדול (אם לא רוב) מהתנועה שמגיעה היום מכיוון דרום
לרעננה, ממילא תוסט לכביש 20 וכביש 531.
כיום צומת רעננה וכביש 4 לדרום מהווה הדרך העיקרית בין רעננה לת"א וגוש דן, אבל בעידן כביש 531 זה ישתנה משמעותית.
מלבד זאת שגם למגיעים לרעננה מכיוון דרום דרך כביש 4 תהיה כניסה נוספת לרעננה - דרך כביש 531 בכיוון למערב.

כך גם ליוצאים מרעננה לכיוון צפון תהיה האפשרות לנסוע גם דרך 531, כך שלא באמת מדובר על הסטה צפונה "שתעבור דרך כל רעננה". מדרום מערב רעננה ממילא יהיה כדאי לנסוע דרך 531 ומהאזור שבין אחוזה לויצמן, ממש לא מדובר ב"לעבור דרך כל רעננה".
ואגב, גם חלק נכבד מהתנועה מרעננה צפונה תעבור לכביש 531 וכביש 20.
למשל, מרעננה לנתניה או לחיפה כבר לא יהיה כדאי ולא יהיה צורך לנסוע דרך כביש 4.
 

סנוי

New member
מסכים עם כל מה שאמרת, עמוד השדרה, ויש לי שאלות בנוגע למחלף:

חלק גדול (אם לא רוב) מהתנועה שמגיעה היום מכיוון דרום
לרעננה, ממילא תוסט לכביש 20 וכביש 531.
כיום צומת רעננה וכביש 4 לדרום מהווה הדרך העיקרית בין רעננה לת"א וגוש דן, אבל בעידן כביש 531 זה ישתנה משמעותית.
מלבד זאת שגם למגיעים לרעננה מכיוון דרום דרך כביש 4 תהיה כניסה נוספת לרעננה - דרך כביש 531 בכיוון למערב.

כך גם ליוצאים מרעננה לכיוון צפון תהיה האפשרות לנסוע גם דרך 531, כך שלא באמת מדובר על הסטה צפונה "שתעבור דרך כל רעננה". מדרום מערב רעננה ממילא יהיה כדאי לנסוע דרך 531 ומהאזור שבין אחוזה לויצמן, ממש לא מדובר ב"לעבור דרך כל רעננה".
ואגב, גם חלק נכבד מהתנועה מרעננה צפונה תעבור לכביש 531 וכביש 20.
למשל, מרעננה לנתניה או לחיפה כבר לא יהיה כדאי ולא יהיה צורך לנסוע דרך כביש 4.
מסכים עם כל מה שאמרת, עמוד השדרה, ויש לי שאלות בנוגע למחלף:
קודם כל, בשרטוט יש מספר רמפות "לא גמורות" שלא ידוע לי מה מתכננים לגביהן:
- רמפה ממחלף מל"ל היורדת מערבה נקטעת בשרטוט. יש למישהו מושג מה מתוכנן? הרי בלתי אפשרי לחבר אותם עם 531 לכיוון מערב. רק עם החיבור שלו ל-4 לכיוון דרום.
- רמפה מ-4 לכיוון צפון אל 531 לכיוון מזרח. יש שם כנראה בעיה סטטורית שלא מאפשרת חיבור. ביקרתי במקום לפני כחצי שנה ונראה כי לא יבנו רמפה שכזו, וחבל. כנראה היו חילוקי דעות עם בעלי נכסים פרטיים ועם בית הקברות שנמצא שם ממש על הקיר האקוסטי העתידי. אם מישהו יודע מה מתוכנן בעניין אשמח לדעת - הרי זה די אווילי לא לחבר את הבאים מת"א ופ"ת אל כפר סבא והוד השרון.
&nbsp
באותו עניין - יש באמת המון חיבורים שלא ניתנים להשלמה, והצורך בחלק מהם ימולא כנראה ע"י צומת המשטרה של כפר סבא:
- 531 לכיוון מערב אל 4 לכיוון צפון. במקרה זה באמת נראה מסובך עד בלתי אפשרי לבנות רמפה שתחבר את הנוסעים ללא צורך ברמזור.
- 531 לכיוון מזרח אל 4 לכיוון צפון. אני מניח שהביקוש לנוסעים בקטע זה הוא בעל פוטנציאל, וגם ממה שנראה היה אפשר אולי לחבר את הקטעים האלו. תקנו אותי אם אני טועה, אני רק מתעניין בתחום ובטח שלא בעל ידע הנדסי.
&nbsp
כל התנועה שמועברת בתיווך רמזורים, מן הסתם תיעשה בצומת כפר סבא. ולדעתי עמוד השדרה צודק.
המחלוף האולטימטיבי יהיה שיקוע כביש 4, כך שבמקום יוקם מחלף תלתן חלקי: כלומר גישה רק מכביש 4 צפון לציר החוצה (אחוזה) ולהיפך. ככה גם לא יהיו בעיות של שזירת תנועה.
כך הצומת 'יפורק' למעין שני צמתי T. (כמו שיש בהמון מקומות בארץ, למשל צומת נחל חדרה) תנועת האוטובוסים באופן הזה יצטרכו לעבור דרך ת.מ. רעננה וכך אולי להפוך את התחנה ליותר מרכזית, כמו שהיא אמורה להיות, לא?
&nbsp
מקווה שלא ייאשתי אף אחד,
פשוט הנושא של המחלף הכל כך מורכב הזה הוא בעיני חידה, וחיכיתי המון זמן לשאול את כל השאלות האלה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה