שרשור תפוסה בקווים החדשים-חדשים יחסית

מצב
הנושא נעול.
כנוסע קבוע ב27

5, 27 ו-249 כבר לא נחשבים חדשים.
כנוסע קבוע ב27
מפתיע אותי לראות עד כמה כל נסיעה שמוסיפים מתמלאת במהירות..
היום בצהרים עליתי על 27 ב16:00 מרמה"ש ולא ב16:30 (השעה הקבועה שלי..) האוטובוס היה מלא לגמרי בישיבה ועמדו 6 אנשים חוץ ממני.
מדובר בנסיעה שהתווספה לפני חודשיים ולא הורידה אפילו נוסע אחד מהנסיעה של 16:30 שעמוסה לא פחות.
מפתיע אותי כל פעם מחדש איך כל נסיעה שמוסיפים לקו (עם דגש על 227 בשעות הפעילות המוקדמות) מתמלאת במהירות ולא משפיעה על מספר הנוסעים בנסיעות הצמודות לה... דרך אגב אם מישהו לא הבין את המסקנה שלי- הגיע הזמן להפוך את הקו לקו תדיר בכל שעות היום. כל 10-20 דקות בעומס לעומת 15-30 כיום, כל 30 דקות בשעות פחות עמוסות לעומת 45-60 כיום, וכמובן להעריך את שעות פעילותו ו"סגירת החלון" בין 27 ל227 (הנסיעה האחרונה מהמרינה יוצאת ב20:15 ואילו הראשונה של 227 יוצאת ב01:00)
 

olli3

New member
מנהל
אני מדבר על קווים שהושקו עד ללפני חצי שנה

קווים חדשים, שיוצא לי לראות ולנסוע
קו 5 "קווים" כפר קאסם-פתח תקווה - הקו החל לפעול בשנים האחרונות. אפשר לראות אוטובוס מלא.

קו 167 "אגד" צומת רעננה-צריפין - גם בו יש ביקוש נוסעים של לפחות חצי אוטובוס ואף יותר. לפעמים אני נוסע בו לכיוון צומת רעננה אחרי הצהרים. לפחות בעבר מפרקיות פעלו בו (ונסעתי בהן). האוטובוס לא עד כדי כך מלא, שזה מצריך מפרקית. כנראה זה מסתדר עם הסידורים השונים.

קו 27 "מטרופולין" רמת השרון-הרצליה - ניתן לראות אוטובוסים מלאים ואף הוסיפו נסיעות.

קו 249 "מטרורפולין" הוד השרון-תל אביב - באופן כללי יש ביקוש נוסעים. לא כמו 149 הוותיק לכפר סבא עם כמות נסיעות גדולה יותר ועם יותר תחנות בדרך. אבל בהחלט יש ביקוש ובחלק מהנסיעות האוטובוסים מלאים. לפי כתבות קו האוטובוס הוכיח עצמו, בכך שעוברים ממכוניות לאוטובוס.
אני מדבר על קווים שהושקו עד ללפני חצי שנה
עם התמקדות על קווים שהחלו לפעול בשלושת החודשים האחרונים פחות או יותר.
 
5 החל לפעול בסוף 2010 תחילת 2011 בערך

קווים חדשים, שיוצא לי לראות ולנסוע
קו 5 "קווים" כפר קאסם-פתח תקווה - הקו החל לפעול בשנים האחרונות. אפשר לראות אוטובוס מלא.

קו 167 "אגד" צומת רעננה-צריפין - גם בו יש ביקוש נוסעים של לפחות חצי אוטובוס ואף יותר. לפעמים אני נוסע בו לכיוון צומת רעננה אחרי הצהרים. לפחות בעבר מפרקיות פעלו בו (ונסעתי בהן). האוטובוס לא עד כדי כך מלא, שזה מצריך מפרקית. כנראה זה מסתדר עם הסידורים השונים.

קו 27 "מטרופולין" רמת השרון-הרצליה - ניתן לראות אוטובוסים מלאים ואף הוסיפו נסיעות.

קו 249 "מטרורפולין" הוד השרון-תל אביב - באופן כללי יש ביקוש נוסעים. לא כמו 149 הוותיק לכפר סבא עם כמות נסיעות גדולה יותר ועם יותר תחנות בדרך. אבל בהחלט יש ביקוש ובחלק מהנסיעות האוטובוסים מלאים. לפי כתבות קו האוטובוס הוכיח עצמו, בכך שעוברים ממכוניות לאוטובוס.
5 החל לפעול בסוף 2010 תחילת 2011 בערך
 

mister K

New member
לי יצא לראות ארבעה שלושה קווים חדשים

שרשור תפוסה בקווים החדשים-חדשים יחסית

בחודשים האחרונים, נפתחו לא מעט קווים חדשים ברחבי הארץ. חלקם עקב פתיחת הנת"צ בנתיבי איילון, חלקם לצורך שיפור שירות, חלקם לצורך מילוי חוסר של אוכלוסיה מסויימת/לחץ כלשהו (ע"ע קו 29 דן).

כל מי שיצא לו לראות או לנסוע בקווים החדשים שנפתחו (עירוניים, פרבריים, בין עירוניים), יהיה מעניין לשמוע רשמים, גם על מספר הנוסעים גם על מסלול הנסיעה וכל דבר בעצם. אני מתכוון גם לקווים חדשים שנפתחו בירושלים, בחיפה (לרבות המטרונית אם כי לא רק, יש גם את הקווים המדלגים החדשים). גם על קווים חדשים באשכול חשמונאים שחברת קווים החלה להפעיל לא מזמן וקווים חדשים של חברת קווים באיזור חדרה-נתניה (השתפר הקישור בין תחנת הרכבת בית יהושוע לאיזור התעשיה בנתניה על ידי קו 43 של קווים וזה לא הקו החדש היחיד, יש באיזור עוד המון קווים חדשים).

אני למשל יודע ממש מעט והמעט הזה הוא שקו 277 מלא בכל הנסיעות שלו. אני יודע שקו 345 צבר תאוצה במיוחד בימי ראשון וחמישי וזהו בעצם...
לי יצא לראות ארבעה שלושה קווים חדשים
קו 29 דן - בפעמיים שראיתי אותו השבוע היה ריק לחלוטין וסביר שכך גם יישאר. שילוט עוד אין בכל התחנות אבל מפות כבר שמו השבוע (ראו תמונה). רק חבל שזו המפה היחידה שיש בתחנה הזו ועוד של קו שלא מעניין אף אחד, בזמן שעוצרים בה קווים שימושיים כמו 23, 31, 39, 43 ו-56 שאין זכר למפות שלהם.

קו 279 דן - ראיתי אותו פעמים בודדות והיו בו עד עשרה נוסעים שזה סביר לשבוע ההפעלה השני. בניגוד לקו 29, פה מדובר בקו עם פוטנציאל טוב שאני מאמין שגם יתוגבר בהמשך.

קו 302 אגד מאשקלון לרידינג - יצא לי לראות עובר בצומת הולץ פעם אחת כשהוא עם נוסעים ספורים בלבד. ממש חבל ואני לא רוצה לדעת מה הלך באותה שעה בקו 300 שצומצם לכל 30 דקות בשעות הפעילות של 302. האם באשקלון פרצה מגפת תמחתת???


קו 345 מתל אביב לקרית מלאכי - יוצא לי לראות אותו די הרבה בשני הכיוונים.
לפעמים יש בו 5-10 נוסעים בלבד ולפעמים יותר. יש נסיעה שמגיעה לתל אביב בסביבות 8:30 בבוקר והיא יותר מלאה עם 20 נוסעים לפחות. צריך לתת לו עוד קצת זמן ואני מאמין שמספר הנוסעים יעלה. כמעט כל הנסיעות בקו מבוצעות עם מאן R33 ברק 21 חדשים.
 

mister K

New member
*צ"ל: ארבעה קווים, לא שלושה.

לי יצא לראות ארבעה שלושה קווים חדשים
קו 29 דן - בפעמיים שראיתי אותו השבוע היה ריק לחלוטין וסביר שכך גם יישאר. שילוט עוד אין בכל התחנות אבל מפות כבר שמו השבוע (ראו תמונה). רק חבל שזו המפה היחידה שיש בתחנה הזו ועוד של קו שלא מעניין אף אחד, בזמן שעוצרים בה קווים שימושיים כמו 23, 31, 39, 43 ו-56 שאין זכר למפות שלהם.

קו 279 דן - ראיתי אותו פעמים בודדות והיו בו עד עשרה נוסעים שזה סביר לשבוע ההפעלה השני. בניגוד לקו 29, פה מדובר בקו עם פוטנציאל טוב שאני מאמין שגם יתוגבר בהמשך.

קו 302 אגד מאשקלון לרידינג - יצא לי לראות עובר בצומת הולץ פעם אחת כשהוא עם נוסעים ספורים בלבד. ממש חבל ואני לא רוצה לדעת מה הלך באותה שעה בקו 300 שצומצם לכל 30 דקות בשעות הפעילות של 302. האם באשקלון פרצה מגפת תמחתת???


קו 345 מתל אביב לקרית מלאכי - יוצא לי לראות אותו די הרבה בשני הכיוונים.
לפעמים יש בו 5-10 נוסעים בלבד ולפעמים יותר. יש נסיעה שמגיעה לתל אביב בסביבות 8:30 בבוקר והיא יותר מלאה עם 20 נוסעים לפחות. צריך לתת לו עוד קצת זמן ואני מאמין שמספר הנוסעים יעלה. כמעט כל הנסיעות בקו מבוצעות עם מאן R33 ברק 21 חדשים.
*צ"ל: ארבעה קווים, לא שלושה.
 

down under

New member
בכל מקרה הביטוי הוא שלושה ארבעה ולא

*צ"ל: ארבעה קווים, לא שלושה.
בכל מקרה הביטוי הוא שלושה ארבעה ולא
ארבעה שלושה. הכלל בעברית הוא שתמיד הולכים ועולים בספירה ולא יורדים.
ראיתי חמשה ששה בתים ולא ששה חמישה בתים וכו'.
 

mister K

New member
הכוונה הייתה פשוט לארבעה ולא לביטוי.

בכל מקרה הביטוי הוא שלושה ארבעה ולא
ארבעה שלושה. הכלל בעברית הוא שתמיד הולכים ועולים בספירה ולא יורדים.
ראיתי חמשה ששה בתים ולא ששה חמישה בתים וכו'.
הכוונה הייתה פשוט לארבעה ולא לביטוי.
בהתחלה רשמתי על שלושה קווים ורק אחרי שרשמתי את הכותרת נזכרתי שראיתי גם את קו 345 (קו חדש רביעי שלא תכננתי לכתוב עליו), לכן שיניתי את הכותרת ובטעות לא מחקתי את המילה "שלושה".
 

alantan

New member
תודה על התמונה - האם אני היחיד שמוצא את הצורה

לי יצא לראות ארבעה שלושה קווים חדשים
קו 29 דן - בפעמיים שראיתי אותו השבוע היה ריק לחלוטין וסביר שכך גם יישאר. שילוט עוד אין בכל התחנות אבל מפות כבר שמו השבוע (ראו תמונה). רק חבל שזו המפה היחידה שיש בתחנה הזו ועוד של קו שלא מעניין אף אחד, בזמן שעוצרים בה קווים שימושיים כמו 23, 31, 39, 43 ו-56 שאין זכר למפות שלהם.

קו 279 דן - ראיתי אותו פעמים בודדות והיו בו עד עשרה נוסעים שזה סביר לשבוע ההפעלה השני. בניגוד לקו 29, פה מדובר בקו עם פוטנציאל טוב שאני מאמין שגם יתוגבר בהמשך.

קו 302 אגד מאשקלון לרידינג - יצא לי לראות עובר בצומת הולץ פעם אחת כשהוא עם נוסעים ספורים בלבד. ממש חבל ואני לא רוצה לדעת מה הלך באותה שעה בקו 300 שצומצם לכל 30 דקות בשעות הפעילות של 302. האם באשקלון פרצה מגפת תמחתת???


קו 345 מתל אביב לקרית מלאכי - יוצא לי לראות אותו די הרבה בשני הכיוונים.
לפעמים יש בו 5-10 נוסעים בלבד ולפעמים יותר. יש נסיעה שמגיעה לתל אביב בסביבות 8:30 בבוקר והיא יותר מלאה עם 20 נוסעים לפחות. צריך לתת לו עוד קצת זמן ואני מאמין שמספר הנוסעים יעלה. כמעט כל הנסיעות בקו מבוצעות עם מאן R33 ברק 21 חדשים.
תודה על התמונה - האם אני היחיד שמוצא את הצורה
הזו של מפה קווית מבלבלת? מקובל להפוך את הכיוון של אחד הצדדים (כאשר למעלה זה תמיד צפון או מזרח, עם עדיפות לצפון). במפה הזו שני הכיוונים הולכים למטה, דבר שגורם לי לדיסאוריינטציה מוחלטת.
 

mister K

New member
לא רק אתה

תודה על התמונה - האם אני היחיד שמוצא את הצורה
הזו של מפה קווית מבלבלת? מקובל להפוך את הכיוון של אחד הצדדים (כאשר למעלה זה תמיד צפון או מזרח, עם עדיפות לצפון). במפה הזו שני הכיוונים הולכים למטה, דבר שגורם לי לדיסאוריינטציה מוחלטת.
לא רק אתה
כמובן שטוב היה אם אחד הכיוונים היה הפוך.
 

orchilit

New member
מ-מש לא רק אתה!

תודה על התמונה - האם אני היחיד שמוצא את הצורה
הזו של מפה קווית מבלבלת? מקובל להפוך את הכיוון של אחד הצדדים (כאשר למעלה זה תמיד צפון או מזרח, עם עדיפות לצפון). במפה הזו שני הכיוונים הולכים למטה, דבר שגורם לי לדיסאוריינטציה מוחלטת.
מ-מש לא רק אתה!
זה מטריף לי את השכל כל פעם שאני מסתכל במפות האלו. הן גורמות לי להתגעגע לדיאגרמות בקווים השבורים של דן בזמנו (וגם של אגד שהפסיקו עם זה אפילו קודם מדן).
 


תודה על התמונה - האם אני היחיד שמוצא את הצורה
הזו של מפה קווית מבלבלת? מקובל להפוך את הכיוון של אחד הצדדים (כאשר למעלה זה תמיד צפון או מזרח, עם עדיפות לצפון). במפה הזו שני הכיוונים הולכים למטה, דבר שגורם לי לדיסאוריינטציה מוחלטת.

מעבר לזה שאין תחליף למסלול על רקע מפה גאוגרפית טובה כמו באתר של דן.
 

down under

New member
סליחה סליחחותיים

תודה על התמונה - האם אני היחיד שמוצא את הצורה
הזו של מפה קווית מבלבלת? מקובל להפוך את הכיוון של אחד הצדדים (כאשר למעלה זה תמיד צפון או מזרח, עם עדיפות לצפון). במפה הזו שני הכיוונים הולכים למטה, דבר שגורם לי לדיסאוריינטציה מוחלטת.
סליחה סליחחותיים
אבל אם אינני טועה (ואינני טועה) זו היתה לאורך כ-20 שנה +- המפה היחידה בתחנות (לפחות בחלקן) דן השונות
עם מסלול הקו.
אז מה יום מיומיים?

אם אני זוכר נכון זה החל בשלהי שנות ה-80 כשעל מרבית התחנות שהיתה בהן סככה שמו את מסלולי הקווים, או רק חלק מן הקווים.
תמיד אבל תמיד זה היה בצורה של רשימה אנכית של סדר התחנות בקו, ותו לא.
לא הבנתי מה קרה שרק עכשיו "קפצת"?
 

down under

New member
אופס, אכן טעות שלי, בחלק

סליחה סליחחותיים
אבל אם אינני טועה (ואינני טועה) זו היתה לאורך כ-20 שנה +- המפה היחידה בתחנות (לפחות בחלקן) דן השונות
עם מסלול הקו.
אז מה יום מיומיים?

אם אני זוכר נכון זה החל בשלהי שנות ה-80 כשעל מרבית התחנות שהיתה בהן סככה שמו את מסלולי הקווים, או רק חלק מן הקווים.
תמיד אבל תמיד זה היה בצורה של רשימה אנכית של סדר התחנות בקו, ותו לא.
לא הבנתי מה קרה שרק עכשיו "קפצת"?
אופס, אכן טעות שלי, בחלק
מן המפות היה ציור מבלבל של מעין מסלול גיאוגרפי שבחיים לא הצלחתי להבין אותו היטב,
ואני אחד שמאוד אוהב לקרוא מפות ואף למד גיאוגרפיה באוניברסיטה...
 

alantan

New member
לא כל כך הבנתי את השאלה... לא התיחסתי כלל

סליחה סליחחותיים
אבל אם אינני טועה (ואינני טועה) זו היתה לאורך כ-20 שנה +- המפה היחידה בתחנות (לפחות בחלקן) דן השונות
עם מסלול הקו.
אז מה יום מיומיים?

אם אני זוכר נכון זה החל בשלהי שנות ה-80 כשעל מרבית התחנות שהיתה בהן סככה שמו את מסלולי הקווים, או רק חלק מן הקווים.
תמיד אבל תמיד זה היה בצורה של רשימה אנכית של סדר התחנות בקו, ותו לא.
לא הבנתי מה קרה שרק עכשיו "קפצת"?
לא כל כך הבנתי את השאלה... לא התיחסתי כלל
למפה הכמו-גאוגרפית שהייתה נהוגה בעבר.
 

down under

New member
אז אדרבא ואדרבא, לא מבין מה רצית

לא כל כך הבנתי את השאלה... לא התיחסתי כלל
למפה הכמו-גאוגרפית שהייתה נהוגה בעבר.
אז אדרבא ואדרבא, לא מבין מה רצית
לאמר ועוד יותר, אשמח אם תסביר בפשטות למה אתה כן ציפית שדן ישימו על לוח הסככה?
 

alantan

New member
לא מדובר בציפיות שלי - אם אלך לשם אז אני מצפה

אז אדרבא ואדרבא, לא מבין מה רצית
לאמר ועוד יותר, אשמח אם תסביר בפשטות למה אתה כן ציפית שדן ישימו על לוח הסככה?
לא מדובר בציפיות שלי - אם אלך לשם אז אני מצפה
שמשרד התחבורה (הרשות הממונה) ולא דן (המפעילה) תתקין מפות עירוניות סטטיות כפי שמחייב החוק.

התייחסותי היא רק לפרט קטן במפה הזו דמויית הסרגל, והיא שבשני הכיוונים תחנת רכבת מרכז תופיע למעלה ותחנת אצטדיון וינטר תופיע למטה. וכך, כיוון ההלוך מרכבת מרכז יהיה מלמעלה למטה עם חץ בהתאם וכיוון הנסיעה השני יהיה מלמטה למעלה, גם הוא עם חץ מכוון.

כי כששני כיווני הנסיעה הם מלמעלה למטה זה די מבלבל, ונראה שלא מעט מסכימים איתי. מקווה שהבהרתי את כוונתי...
 

down under

New member
ושאלה על אוטובוסים מאשקלון לגוש דן

לי יצא לראות ארבעה שלושה קווים חדשים
קו 29 דן - בפעמיים שראיתי אותו השבוע היה ריק לחלוטין וסביר שכך גם יישאר. שילוט עוד אין בכל התחנות אבל מפות כבר שמו השבוע (ראו תמונה). רק חבל שזו המפה היחידה שיש בתחנה הזו ועוד של קו שלא מעניין אף אחד, בזמן שעוצרים בה קווים שימושיים כמו 23, 31, 39, 43 ו-56 שאין זכר למפות שלהם.

קו 279 דן - ראיתי אותו פעמים בודדות והיו בו עד עשרה נוסעים שזה סביר לשבוע ההפעלה השני. בניגוד לקו 29, פה מדובר בקו עם פוטנציאל טוב שאני מאמין שגם יתוגבר בהמשך.

קו 302 אגד מאשקלון לרידינג - יצא לי לראות עובר בצומת הולץ פעם אחת כשהוא עם נוסעים ספורים בלבד. ממש חבל ואני לא רוצה לדעת מה הלך באותה שעה בקו 300 שצומצם לכל 30 דקות בשעות הפעילות של 302. האם באשקלון פרצה מגפת תמחתת???


קו 345 מתל אביב לקרית מלאכי - יוצא לי לראות אותו די הרבה בשני הכיוונים.
לפעמים יש בו 5-10 נוסעים בלבד ולפעמים יותר. יש נסיעה שמגיעה לתל אביב בסביבות 8:30 בבוקר והיא יותר מלאה עם 20 נוסעים לפחות. צריך לתת לו עוד קצת זמן ואני מאמין שמספר הנוסעים יעלה. כמעט כל הנסיעות בקו מבוצעות עם מאן R33 ברק 21 חדשים.
ושאלה על אוטובוסים מאשקלון לגוש דן
מדוע, לכל הרוחות ו/או למען השם, צריך עוד אוטובוסים מאשקלון לת"א כאשר יש רכבת שכעת היא גם אמינה
יותר (בחודש האחרון יצא לי יותר לנסוע או לראות רכבות והן הרבה יותר מדייקות מאשר בעבר) וגם זמן הנסיעה קוצר בכ-7 דקות מאשקלון לתחנות ת"א?

צריך לעשות כרטיס משולב כך שמי שגר באשקלון והוא רחוק מהרכבת שם יוכל לעלות על האוטובוס הפנים אשקלוני ובחיני חינם או בחינם חינמוביץ' (טוב, לא בדיוק בחינם אבל במחיר שעולה
לו כרטיס הרכבת לת"א) הוא ישלם לנהג האוטובוס ויוכל לקחת רכבת לת"א.

קווי אוטובוס מאשקלון לת"א זכות הקיום היחידה שלהם היא אם הם מאספים בדרך, סטייל 921 ודומיו בקו בין חיפה לת"א.

כמה אשקלונים כבר צריכים את אזור הנמל?!? (רידינג הרי זה בעצם הנמל).
 

mister K

New member
צריך בהחלט

ושאלה על אוטובוסים מאשקלון לגוש דן
מדוע, לכל הרוחות ו/או למען השם, צריך עוד אוטובוסים מאשקלון לת"א כאשר יש רכבת שכעת היא גם אמינה
יותר (בחודש האחרון יצא לי יותר לנסוע או לראות רכבות והן הרבה יותר מדייקות מאשר בעבר) וגם זמן הנסיעה קוצר בכ-7 דקות מאשקלון לתחנות ת"א?

צריך לעשות כרטיס משולב כך שמי שגר באשקלון והוא רחוק מהרכבת שם יוכל לעלות על האוטובוס הפנים אשקלוני ובחיני חינם או בחינם חינמוביץ' (טוב, לא בדיוק בחינם אבל במחיר שעולה
לו כרטיס הרכבת לת"א) הוא ישלם לנהג האוטובוס ויוכל לקחת רכבת לת"א.

קווי אוטובוס מאשקלון לת"א זכות הקיום היחידה שלהם היא אם הם מאספים בדרך, סטייל 921 ודומיו בקו בין חיפה לת"א.

כמה אשקלונים כבר צריכים את אזור הנמל?!? (רידינג הרי זה בעצם הנמל).
צריך בהחלט
לקווי האוטובוס הבינעירוניים באשקלון יש יתרון מובהק בכך שהם נכנסים לתוך העיר ומגיעים לרוב המקומות המבוקשים בלי צורך בהחלפה (תחנה מרכזית, קניון גירון, קניון חוצות, משרדי הממשלה ומרחק הליכה מביה"ח ברזילי וממכללת אשקלון). הם גם עוברים סמוך לשכונות גבעת ציון, נאות אשקלון ושכונות נוספות אליהן ניתן ללכת ברגל הליכה מתחנות ההורדה שלהם. זאת בעוד תחנת הרכבת של אשקלון ממוקמת במיקום זוועתי שלא קשור לכלום מלבד מרכז הקניות הסמוך אליה. כל עוד כך יישאר המצב, ימשיכו קווי האוטובוס לאשקלון לשגשג.
עוד שני יתרונות של קו 300 על הרכבת הם המחיר הזול יותר והעצירה בצומת חולון ובאזור, שם עולים לא מעט נוסעים.

גילוי נאות, אני נוסע לפעמים לאשקלון במסגרת העבודה וברוב הפעמים משתמש בקו 300, מכיוון שהוא הכי נוח לי ולא דורש נסיעה באוטובוס פנימי כדי להגיע ליעדי. אם הייתי צריך גם נסיעה באוטובוס פנימי באשקלון, יש מצב שכבר הייתי מוותר ונוסע בפרייבט כל פעם.
אציין גם שלקו 300 לא חסרים נוסעים ושלא שמתי לב לירידה כלשהי במספר הנוסעים בו מאז שידרוג קו הרכבת לאחרונה.

לגבי רידינג, גם לדעתי אין אשקלונים שבאמת צריכים להגיע לשם ובטח שלא בבוקר. סיום הקו ברכבת מרכז (וגם הוספת נסיעות בכיוון השני שיתחילו משם) נראית לי הרבה יותר הגיונית.
 

Rubim88

New member
זה לא הפתרון

צריך בהחלט
לקווי האוטובוס הבינעירוניים באשקלון יש יתרון מובהק בכך שהם נכנסים לתוך העיר ומגיעים לרוב המקומות המבוקשים בלי צורך בהחלפה (תחנה מרכזית, קניון גירון, קניון חוצות, משרדי הממשלה ומרחק הליכה מביה"ח ברזילי וממכללת אשקלון). הם גם עוברים סמוך לשכונות גבעת ציון, נאות אשקלון ושכונות נוספות אליהן ניתן ללכת ברגל הליכה מתחנות ההורדה שלהם. זאת בעוד תחנת הרכבת של אשקלון ממוקמת במיקום זוועתי שלא קשור לכלום מלבד מרכז הקניות הסמוך אליה. כל עוד כך יישאר המצב, ימשיכו קווי האוטובוס לאשקלון לשגשג.
עוד שני יתרונות של קו 300 על הרכבת הם המחיר הזול יותר והעצירה בצומת חולון ובאזור, שם עולים לא מעט נוסעים.

גילוי נאות, אני נוסע לפעמים לאשקלון במסגרת העבודה וברוב הפעמים משתמש בקו 300, מכיוון שהוא הכי נוח לי ולא דורש נסיעה באוטובוס פנימי כדי להגיע ליעדי. אם הייתי צריך גם נסיעה באוטובוס פנימי באשקלון, יש מצב שכבר הייתי מוותר ונוסע בפרייבט כל פעם.
אציין גם שלקו 300 לא חסרים נוסעים ושלא שמתי לב לירידה כלשהי במספר הנוסעים בו מאז שידרוג קו הרכבת לאחרונה.

לגבי רידינג, גם לדעתי אין אשקלונים שבאמת צריכים להגיע לשם ובטח שלא בבוקר. סיום הקו ברכבת מרכז (וגם הוספת נסיעות בכיוון השני שיתחילו משם) נראית לי הרבה יותר הגיונית.
זה לא הפתרון
"היתרון" הזה נובע אך ורק מתכנון טיפשי ואי מילוי הפוטנציאל של הרכבת כרגע , האוטובוסים העירוניים בכל מקרה עולים על כביש 4 ועוברים קרוב לרכבת. עניין המחיר הוא דבר מלאכותי שנקבע ע"י "אנשי המקצוע", וזה שעולים נוסעים בטבעת הפנימית של גוש דן היא עובדה שלא קשורה לקו הספיצי הזה.
 

down under

New member
מסכים עם כל מלה ומלה!

זה לא הפתרון
"היתרון" הזה נובע אך ורק מתכנון טיפשי ואי מילוי הפוטנציאל של הרכבת כרגע , האוטובוסים העירוניים בכל מקרה עולים על כביש 4 ועוברים קרוב לרכבת. עניין המחיר הוא דבר מלאכותי שנקבע ע"י "אנשי המקצוע", וזה שעולים נוסעים בטבעת הפנימית של גוש דן היא עובדה שלא קשורה לקו הספיצי הזה.
מסכים עם כל מלה ומלה!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה