שבתשתיות - סיור פורום בתחנת האומה

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
התמונה הראשונה שלי "פשוט להנות מהדרך"

היה שווה להשקים קום, מעבר לסיור גם מפגש פורום תוסס ומלהיב.
עוד לפני התמונות שטרם הועלו כאן, אתאר את תחילת היום, המשכו וכו'...
&nbsp
הכל התחיל בבוקר, חלק ביום שאני כבר הרבה זמן לא מכיר. בוקר קר עם טעם של חול בפ עקב חיוך שנפרס על פניי כש470 שהתקרב לתחנת סורוקה נשא על עצמו בגאווה את סמל מרצדס, דגם OC-500, אומנם יורו 5 (יום לפני כן נסעתי עם אחיו הצעיר - יורו 6 שבו יש חידוש, שקעי USB גם כן בקו 470).
&nbsp
השעה הייתה 7:10 עת הנסיעה שלי החלה. טרם לכך קבוצת הוואטסאפ דיווחה דיווחים, תמונות של זריחות וברכות בוקר טוב.
&nbsp
תוך כחצי שעה החלו דיווחים על פקק משער הגיא עקב רכב תקוע. מספר חברים חשבו איך לעקוף, האם לוותר על האוטובוס ולנסוע ברכב? בדיקה קצרה באפליקציות כדי לגלות היכן תקועים חברינו באוטובוסים השונים הראתה שהמצב לא נורא כל כך וכי הפקק קצר. תוך זמן מה, הפקק השתחרר והגיעו דיווחים מחברי הקבוצה כי הם נוסעים ונוסעים ונוסעים ואין כל עצירה או האטה.
&nbsp
אישית הגעתי למרכזית ירושלים בשעה 8:35, זמן נסיעה מעולה של 1:25 לשעת בוקר זו בכביש 1 + אף אחד שרצה לרדת בלטרון או בקסטל + OC-500 שעשה עבודה טובה בעליות.
&nbsp
חושיי הכהים הובילו אותי משום מה אל תחנת האומה עצמה ולא אל מבנה התפעול המזרחי. המחשבה על המעבר התת קרקעי, העליה שבדרך לרמזורים המייגעים בשז"ר, והעייפות הרבה אמרו לי, עזוב, אולי תבדוק מה קורה בתחנת האומה עצמה ואולי הם שם? אבל לא, בירור מול חברי הקבוצה הוביל למסקנה כי טעיתי ועליי להגיע למבנה התפעול המזרחי.
&nbsp
עת הגעתי, החבורה כולה מגובשת, שלום לכל מי שמכירים ואח"כ היכרות של חברי הפורום השונים כאשר כל אחד מציג את עצמו. מסיור לסיור, לכינויים מתווספים שמות ופרצופים שהופכים לחתומים בזכרוני המפוקפק בקטע זה.
&nbsp
לאחר הסברים קצרים על מה שעומד בפנינו, תדריך בטיחות, חליצת נעליים ונעילת נעלי בטיחות לכל הנדרש, קסדות ואפודים זוהרים, טפסנו כמעה בגבעה הקטנה אל עבר חדר מדרגות שנראה שאין לו סוף. החלנו לרדת ולהכיר את המערכות השונות שאינן קיימות בתחנות רכבת סטנדריות ברחבי ישראל. הסברים פיזיקאליים מרתקים, שאלות רבות של משתתפי הסיור נענו ברצינות אך עם חיוך וסבלנות רבה ע"י שמשון יחיעם (בהחלט כל הכבוד).
התמונה הראשונה שלי "פשוט להנות מהדרך"
לא נותר לי אלא להסכים, בלי גומי בגלגלים זה לא אותו הדבר! :)

 

olli3

New member
מנהל
מפוחים

היה שווה להשקים קום, מעבר לסיור גם מפגש פורום תוסס ומלהיב.
עוד לפני התמונות שטרם הועלו כאן, אתאר את תחילת היום, המשכו וכו'...
&nbsp
הכל התחיל בבוקר, חלק ביום שאני כבר הרבה זמן לא מכיר. בוקר קר עם טעם של חול בפ עקב חיוך שנפרס על פניי כש470 שהתקרב לתחנת סורוקה נשא על עצמו בגאווה את סמל מרצדס, דגם OC-500, אומנם יורו 5 (יום לפני כן נסעתי עם אחיו הצעיר - יורו 6 שבו יש חידוש, שקעי USB גם כן בקו 470).
&nbsp
השעה הייתה 7:10 עת הנסיעה שלי החלה. טרם לכך קבוצת הוואטסאפ דיווחה דיווחים, תמונות של זריחות וברכות בוקר טוב.
&nbsp
תוך כחצי שעה החלו דיווחים על פקק משער הגיא עקב רכב תקוע. מספר חברים חשבו איך לעקוף, האם לוותר על האוטובוס ולנסוע ברכב? בדיקה קצרה באפליקציות כדי לגלות היכן תקועים חברינו באוטובוסים השונים הראתה שהמצב לא נורא כל כך וכי הפקק קצר. תוך זמן מה, הפקק השתחרר והגיעו דיווחים מחברי הקבוצה כי הם נוסעים ונוסעים ונוסעים ואין כל עצירה או האטה.
&nbsp
אישית הגעתי למרכזית ירושלים בשעה 8:35, זמן נסיעה מעולה של 1:25 לשעת בוקר זו בכביש 1 + אף אחד שרצה לרדת בלטרון או בקסטל + OC-500 שעשה עבודה טובה בעליות.
&nbsp
חושיי הכהים הובילו אותי משום מה אל תחנת האומה עצמה ולא אל מבנה התפעול המזרחי. המחשבה על המעבר התת קרקעי, העליה שבדרך לרמזורים המייגעים בשז"ר, והעייפות הרבה אמרו לי, עזוב, אולי תבדוק מה קורה בתחנת האומה עצמה ואולי הם שם? אבל לא, בירור מול חברי הקבוצה הוביל למסקנה כי טעיתי ועליי להגיע למבנה התפעול המזרחי.
&nbsp
עת הגעתי, החבורה כולה מגובשת, שלום לכל מי שמכירים ואח"כ היכרות של חברי הפורום השונים כאשר כל אחד מציג את עצמו. מסיור לסיור, לכינויים מתווספים שמות ופרצופים שהופכים לחתומים בזכרוני המפוקפק בקטע זה.
&nbsp
לאחר הסברים קצרים על מה שעומד בפנינו, תדריך בטיחות, חליצת נעליים ונעילת נעלי בטיחות לכל הנדרש, קסדות ואפודים זוהרים, טפסנו כמעה בגבעה הקטנה אל עבר חדר מדרגות שנראה שאין לו סוף. החלנו לרדת ולהכיר את המערכות השונות שאינן קיימות בתחנות רכבת סטנדריות ברחבי ישראל. הסברים פיזיקאליים מרתקים, שאלות רבות של משתתפי הסיור נענו ברצינות אך עם חיוך וסבלנות רבה ע"י שמשון יחיעם (בהחלט כל הכבוד).
מפוחים
אני לא רוצה לתאר דברים שאיני זוכר במדויק, על כן כדאי שמי שזוכר היטב את תפקידם המלא יתאר.

 

olli3

New member
מנהל
חור שחור, יש בקצה מנהרה אך אין אור.

היה שווה להשקים קום, מעבר לסיור גם מפגש פורום תוסס ומלהיב.
עוד לפני התמונות שטרם הועלו כאן, אתאר את תחילת היום, המשכו וכו'...
&nbsp
הכל התחיל בבוקר, חלק ביום שאני כבר הרבה זמן לא מכיר. בוקר קר עם טעם של חול בפ עקב חיוך שנפרס על פניי כש470 שהתקרב לתחנת סורוקה נשא על עצמו בגאווה את סמל מרצדס, דגם OC-500, אומנם יורו 5 (יום לפני כן נסעתי עם אחיו הצעיר - יורו 6 שבו יש חידוש, שקעי USB גם כן בקו 470).
&nbsp
השעה הייתה 7:10 עת הנסיעה שלי החלה. טרם לכך קבוצת הוואטסאפ דיווחה דיווחים, תמונות של זריחות וברכות בוקר טוב.
&nbsp
תוך כחצי שעה החלו דיווחים על פקק משער הגיא עקב רכב תקוע. מספר חברים חשבו איך לעקוף, האם לוותר על האוטובוס ולנסוע ברכב? בדיקה קצרה באפליקציות כדי לגלות היכן תקועים חברינו באוטובוסים השונים הראתה שהמצב לא נורא כל כך וכי הפקק קצר. תוך זמן מה, הפקק השתחרר והגיעו דיווחים מחברי הקבוצה כי הם נוסעים ונוסעים ונוסעים ואין כל עצירה או האטה.
&nbsp
אישית הגעתי למרכזית ירושלים בשעה 8:35, זמן נסיעה מעולה של 1:25 לשעת בוקר זו בכביש 1 + אף אחד שרצה לרדת בלטרון או בקסטל + OC-500 שעשה עבודה טובה בעליות.
&nbsp
חושיי הכהים הובילו אותי משום מה אל תחנת האומה עצמה ולא אל מבנה התפעול המזרחי. המחשבה על המעבר התת קרקעי, העליה שבדרך לרמזורים המייגעים בשז"ר, והעייפות הרבה אמרו לי, עזוב, אולי תבדוק מה קורה בתחנת האומה עצמה ואולי הם שם? אבל לא, בירור מול חברי הקבוצה הוביל למסקנה כי טעיתי ועליי להגיע למבנה התפעול המזרחי.
&nbsp
עת הגעתי, החבורה כולה מגובשת, שלום לכל מי שמכירים ואח"כ היכרות של חברי הפורום השונים כאשר כל אחד מציג את עצמו. מסיור לסיור, לכינויים מתווספים שמות ופרצופים שהופכים לחתומים בזכרוני המפוקפק בקטע זה.
&nbsp
לאחר הסברים קצרים על מה שעומד בפנינו, תדריך בטיחות, חליצת נעליים ונעילת נעלי בטיחות לכל הנדרש, קסדות ואפודים זוהרים, טפסנו כמעה בגבעה הקטנה אל עבר חדר מדרגות שנראה שאין לו סוף. החלנו לרדת ולהכיר את המערכות השונות שאינן קיימות בתחנות רכבת סטנדריות ברחבי ישראל. הסברים פיזיקאליים מרתקים, שאלות רבות של משתתפי הסיור נענו ברצינות אך עם חיוך וסבלנות רבה ע"י שמשון יחיעם (בהחלט כל הכבוד).
חור שחור, יש בקצה מנהרה אך אין אור.
הבור קשור למפוחים ולהעברת האוויר בצורה כזאת או אחרת. הרעש הדיי רב שהיה בהסברים וההיתפעלות מהדברים אשר ראינו, גרמו לי לפחות לא לשים לב לכל הסבר והסבר. עד כמה שאני זוכר, הבר הזה קשור איכשהו בכך שברציפים הטמפרטורה תהיה 28 מעלות בכל השנה.

 

פנחס25

New member
המפוחים מיועדים להתמודד עם חום שהרכבת פולטת.

חור שחור, יש בקצה מנהרה אך אין אור.
הבור קשור למפוחים ולהעברת האוויר בצורה כזאת או אחרת. הרעש הדיי רב שהיה בהסברים וההיתפעלות מהדברים אשר ראינו, גרמו לי לפחות לא לשים לב לכל הסבר והסבר. עד כמה שאני זוכר, הבר הזה קשור איכשהו בכך שברציפים הטמפרטורה תהיה 28 מעלות בכל השנה.
המפוחים מיועדים להתמודד עם חום שהרכבת פולטת.
ובגלל שקשה למזג תחנה כל כך גדולה עם עומסי חום של רכבת שמגיעה. המפוחים מיועדים לעבוד 24/7 גם שלא בעת שריפה.
&nbsp
 

olli3

New member
מנהל
גנרטור, מערכות מים וצ'ילרים.

היה שווה להשקים קום, מעבר לסיור גם מפגש פורום תוסס ומלהיב.
עוד לפני התמונות שטרם הועלו כאן, אתאר את תחילת היום, המשכו וכו'...
&nbsp
הכל התחיל בבוקר, חלק ביום שאני כבר הרבה זמן לא מכיר. בוקר קר עם טעם של חול בפ עקב חיוך שנפרס על פניי כש470 שהתקרב לתחנת סורוקה נשא על עצמו בגאווה את סמל מרצדס, דגם OC-500, אומנם יורו 5 (יום לפני כן נסעתי עם אחיו הצעיר - יורו 6 שבו יש חידוש, שקעי USB גם כן בקו 470).
&nbsp
השעה הייתה 7:10 עת הנסיעה שלי החלה. טרם לכך קבוצת הוואטסאפ דיווחה דיווחים, תמונות של זריחות וברכות בוקר טוב.
&nbsp
תוך כחצי שעה החלו דיווחים על פקק משער הגיא עקב רכב תקוע. מספר חברים חשבו איך לעקוף, האם לוותר על האוטובוס ולנסוע ברכב? בדיקה קצרה באפליקציות כדי לגלות היכן תקועים חברינו באוטובוסים השונים הראתה שהמצב לא נורא כל כך וכי הפקק קצר. תוך זמן מה, הפקק השתחרר והגיעו דיווחים מחברי הקבוצה כי הם נוסעים ונוסעים ונוסעים ואין כל עצירה או האטה.
&nbsp
אישית הגעתי למרכזית ירושלים בשעה 8:35, זמן נסיעה מעולה של 1:25 לשעת בוקר זו בכביש 1 + אף אחד שרצה לרדת בלטרון או בקסטל + OC-500 שעשה עבודה טובה בעליות.
&nbsp
חושיי הכהים הובילו אותי משום מה אל תחנת האומה עצמה ולא אל מבנה התפעול המזרחי. המחשבה על המעבר התת קרקעי, העליה שבדרך לרמזורים המייגעים בשז"ר, והעייפות הרבה אמרו לי, עזוב, אולי תבדוק מה קורה בתחנת האומה עצמה ואולי הם שם? אבל לא, בירור מול חברי הקבוצה הוביל למסקנה כי טעיתי ועליי להגיע למבנה התפעול המזרחי.
&nbsp
עת הגעתי, החבורה כולה מגובשת, שלום לכל מי שמכירים ואח"כ היכרות של חברי הפורום השונים כאשר כל אחד מציג את עצמו. מסיור לסיור, לכינויים מתווספים שמות ופרצופים שהופכים לחתומים בזכרוני המפוקפק בקטע זה.
&nbsp
לאחר הסברים קצרים על מה שעומד בפנינו, תדריך בטיחות, חליצת נעליים ונעילת נעלי בטיחות לכל הנדרש, קסדות ואפודים זוהרים, טפסנו כמעה בגבעה הקטנה אל עבר חדר מדרגות שנראה שאין לו סוף. החלנו לרדת ולהכיר את המערכות השונות שאינן קיימות בתחנות רכבת סטנדריות ברחבי ישראל. הסברים פיזיקאליים מרתקים, שאלות רבות של משתתפי הסיור נענו ברצינות אך עם חיוך וסבלנות רבה ע"י שמשון יחיעם (בהחלט כל הכבוד).
גנרטור, מערכות מים וצ'ילרים.





 

olli3

New member
מנהל
מישהו יכול להזכיר לי מה תפקידם בכח?

היה שווה להשקים קום, מעבר לסיור גם מפגש פורום תוסס ומלהיב.
עוד לפני התמונות שטרם הועלו כאן, אתאר את תחילת היום, המשכו וכו'...
&nbsp
הכל התחיל בבוקר, חלק ביום שאני כבר הרבה זמן לא מכיר. בוקר קר עם טעם של חול בפ עקב חיוך שנפרס על פניי כש470 שהתקרב לתחנת סורוקה נשא על עצמו בגאווה את סמל מרצדס, דגם OC-500, אומנם יורו 5 (יום לפני כן נסעתי עם אחיו הצעיר - יורו 6 שבו יש חידוש, שקעי USB גם כן בקו 470).
&nbsp
השעה הייתה 7:10 עת הנסיעה שלי החלה. טרם לכך קבוצת הוואטסאפ דיווחה דיווחים, תמונות של זריחות וברכות בוקר טוב.
&nbsp
תוך כחצי שעה החלו דיווחים על פקק משער הגיא עקב רכב תקוע. מספר חברים חשבו איך לעקוף, האם לוותר על האוטובוס ולנסוע ברכב? בדיקה קצרה באפליקציות כדי לגלות היכן תקועים חברינו באוטובוסים השונים הראתה שהמצב לא נורא כל כך וכי הפקק קצר. תוך זמן מה, הפקק השתחרר והגיעו דיווחים מחברי הקבוצה כי הם נוסעים ונוסעים ונוסעים ואין כל עצירה או האטה.
&nbsp
אישית הגעתי למרכזית ירושלים בשעה 8:35, זמן נסיעה מעולה של 1:25 לשעת בוקר זו בכביש 1 + אף אחד שרצה לרדת בלטרון או בקסטל + OC-500 שעשה עבודה טובה בעליות.
&nbsp
חושיי הכהים הובילו אותי משום מה אל תחנת האומה עצמה ולא אל מבנה התפעול המזרחי. המחשבה על המעבר התת קרקעי, העליה שבדרך לרמזורים המייגעים בשז"ר, והעייפות הרבה אמרו לי, עזוב, אולי תבדוק מה קורה בתחנת האומה עצמה ואולי הם שם? אבל לא, בירור מול חברי הקבוצה הוביל למסקנה כי טעיתי ועליי להגיע למבנה התפעול המזרחי.
&nbsp
עת הגעתי, החבורה כולה מגובשת, שלום לכל מי שמכירים ואח"כ היכרות של חברי הפורום השונים כאשר כל אחד מציג את עצמו. מסיור לסיור, לכינויים מתווספים שמות ופרצופים שהופכים לחתומים בזכרוני המפוקפק בקטע זה.
&nbsp
לאחר הסברים קצרים על מה שעומד בפנינו, תדריך בטיחות, חליצת נעליים ונעילת נעלי בטיחות לכל הנדרש, קסדות ואפודים זוהרים, טפסנו כמעה בגבעה הקטנה אל עבר חדר מדרגות שנראה שאין לו סוף. החלנו לרדת ולהכיר את המערכות השונות שאינן קיימות בתחנות רכבת סטנדריות ברחבי ישראל. הסברים פיזיקאליים מרתקים, שאלות רבות של משתתפי הסיור נענו ברצינות אך עם חיוך וסבלנות רבה ע"י שמשון יחיעם (בהחלט כל הכבוד).
מישהו יכול להזכיר לי מה תפקידם בכח?
באיזור הצ'ילרים.

 

olli3

New member
מנהל
מבט מתחנת האומה למבנה התחנה המרכזית בירושלים.

היה שווה להשקים קום, מעבר לסיור גם מפגש פורום תוסס ומלהיב.
עוד לפני התמונות שטרם הועלו כאן, אתאר את תחילת היום, המשכו וכו'...
&nbsp
הכל התחיל בבוקר, חלק ביום שאני כבר הרבה זמן לא מכיר. בוקר קר עם טעם של חול בפ עקב חיוך שנפרס על פניי כש470 שהתקרב לתחנת סורוקה נשא על עצמו בגאווה את סמל מרצדס, דגם OC-500, אומנם יורו 5 (יום לפני כן נסעתי עם אחיו הצעיר - יורו 6 שבו יש חידוש, שקעי USB גם כן בקו 470).
&nbsp
השעה הייתה 7:10 עת הנסיעה שלי החלה. טרם לכך קבוצת הוואטסאפ דיווחה דיווחים, תמונות של זריחות וברכות בוקר טוב.
&nbsp
תוך כחצי שעה החלו דיווחים על פקק משער הגיא עקב רכב תקוע. מספר חברים חשבו איך לעקוף, האם לוותר על האוטובוס ולנסוע ברכב? בדיקה קצרה באפליקציות כדי לגלות היכן תקועים חברינו באוטובוסים השונים הראתה שהמצב לא נורא כל כך וכי הפקק קצר. תוך זמן מה, הפקק השתחרר והגיעו דיווחים מחברי הקבוצה כי הם נוסעים ונוסעים ונוסעים ואין כל עצירה או האטה.
&nbsp
אישית הגעתי למרכזית ירושלים בשעה 8:35, זמן נסיעה מעולה של 1:25 לשעת בוקר זו בכביש 1 + אף אחד שרצה לרדת בלטרון או בקסטל + OC-500 שעשה עבודה טובה בעליות.
&nbsp
חושיי הכהים הובילו אותי משום מה אל תחנת האומה עצמה ולא אל מבנה התפעול המזרחי. המחשבה על המעבר התת קרקעי, העליה שבדרך לרמזורים המייגעים בשז"ר, והעייפות הרבה אמרו לי, עזוב, אולי תבדוק מה קורה בתחנת האומה עצמה ואולי הם שם? אבל לא, בירור מול חברי הקבוצה הוביל למסקנה כי טעיתי ועליי להגיע למבנה התפעול המזרחי.
&nbsp
עת הגעתי, החבורה כולה מגובשת, שלום לכל מי שמכירים ואח"כ היכרות של חברי הפורום השונים כאשר כל אחד מציג את עצמו. מסיור לסיור, לכינויים מתווספים שמות ופרצופים שהופכים לחתומים בזכרוני המפוקפק בקטע זה.
&nbsp
לאחר הסברים קצרים על מה שעומד בפנינו, תדריך בטיחות, חליצת נעליים ונעילת נעלי בטיחות לכל הנדרש, קסדות ואפודים זוהרים, טפסנו כמעה בגבעה הקטנה אל עבר חדר מדרגות שנראה שאין לו סוף. החלנו לרדת ולהכיר את המערכות השונות שאינן קיימות בתחנות רכבת סטנדריות ברחבי ישראל. הסברים פיזיקאליים מרתקים, שאלות רבות של משתתפי הסיור נענו ברצינות אך עם חיוך וסבלנות רבה ע"י שמשון יחיעם (בהחלט כל הכבוד).
מבט מתחנת האומה למבנה התחנה המרכזית בירושלים.
ימים יגידו איזה שעון ידייק יותר :)

בתמונה הראשונה והשלישית ניתן לראות את אחד מגרמי המדרגות + דרגנוע עתידי אשר יוביל את כל מי שיהיה חפץ בכך אל מפלס 808 המטרים שיהיה בעצם מתפקד ככיכר ציבורית ופתוח לכל אחד. הכל תחת קירוי זכוכית כמובן.





 

olli3

New member
מנהל
מיקום הדרגנועים המובילים לרציפים, מבנה התחנה.

היה שווה להשקים קום, מעבר לסיור גם מפגש פורום תוסס ומלהיב.
עוד לפני התמונות שטרם הועלו כאן, אתאר את תחילת היום, המשכו וכו'...
&nbsp
הכל התחיל בבוקר, חלק ביום שאני כבר הרבה זמן לא מכיר. בוקר קר עם טעם של חול בפ עקב חיוך שנפרס על פניי כש470 שהתקרב לתחנת סורוקה נשא על עצמו בגאווה את סמל מרצדס, דגם OC-500, אומנם יורו 5 (יום לפני כן נסעתי עם אחיו הצעיר - יורו 6 שבו יש חידוש, שקעי USB גם כן בקו 470).
&nbsp
השעה הייתה 7:10 עת הנסיעה שלי החלה. טרם לכך קבוצת הוואטסאפ דיווחה דיווחים, תמונות של זריחות וברכות בוקר טוב.
&nbsp
תוך כחצי שעה החלו דיווחים על פקק משער הגיא עקב רכב תקוע. מספר חברים חשבו איך לעקוף, האם לוותר על האוטובוס ולנסוע ברכב? בדיקה קצרה באפליקציות כדי לגלות היכן תקועים חברינו באוטובוסים השונים הראתה שהמצב לא נורא כל כך וכי הפקק קצר. תוך זמן מה, הפקק השתחרר והגיעו דיווחים מחברי הקבוצה כי הם נוסעים ונוסעים ונוסעים ואין כל עצירה או האטה.
&nbsp
אישית הגעתי למרכזית ירושלים בשעה 8:35, זמן נסיעה מעולה של 1:25 לשעת בוקר זו בכביש 1 + אף אחד שרצה לרדת בלטרון או בקסטל + OC-500 שעשה עבודה טובה בעליות.
&nbsp
חושיי הכהים הובילו אותי משום מה אל תחנת האומה עצמה ולא אל מבנה התפעול המזרחי. המחשבה על המעבר התת קרקעי, העליה שבדרך לרמזורים המייגעים בשז"ר, והעייפות הרבה אמרו לי, עזוב, אולי תבדוק מה קורה בתחנת האומה עצמה ואולי הם שם? אבל לא, בירור מול חברי הקבוצה הוביל למסקנה כי טעיתי ועליי להגיע למבנה התפעול המזרחי.
&nbsp
עת הגעתי, החבורה כולה מגובשת, שלום לכל מי שמכירים ואח"כ היכרות של חברי הפורום השונים כאשר כל אחד מציג את עצמו. מסיור לסיור, לכינויים מתווספים שמות ופרצופים שהופכים לחתומים בזכרוני המפוקפק בקטע זה.
&nbsp
לאחר הסברים קצרים על מה שעומד בפנינו, תדריך בטיחות, חליצת נעליים ונעילת נעלי בטיחות לכל הנדרש, קסדות ואפודים זוהרים, טפסנו כמעה בגבעה הקטנה אל עבר חדר מדרגות שנראה שאין לו סוף. החלנו לרדת ולהכיר את המערכות השונות שאינן קיימות בתחנות רכבת סטנדריות ברחבי ישראל. הסברים פיזיקאליים מרתקים, שאלות רבות של משתתפי הסיור נענו ברצינות אך עם חיוך וסבלנות רבה ע"י שמשון יחיעם (בהחלט כל הכבוד).
מיקום הדרגנועים המובילים לרציפים, מבנה התחנה.
בחדר הישיבות הוסבר לנו על התהליך הלוגיסטי המורכב של הכנסת הדרגנועים ששוקלים כל אחד לא מעט, על 3 מעליות הנוסעים שתרדנה תוך 7 שניות (3 קומות בשניה) אל הרציפים ותוכלנה להסיע כל אחת 35 נוסעים ממוצעים (לא אמריקאיים). על גרם המדרגות המוביל אל הרציפים ויתרנו מלנסות :)

עוד נמסר כי ככל הנראה המעלית המובילה מהרציפים ישירות לשדרות שז"ר לא תתבצעה והבטון שנבנה עבורה, יפורק.



 

olli3

New member
מנהל
אציין כי לבסוף הוחלט על הצבת 4 דרגנועים המובילים מ/לרציפים.

מיקום הדרגנועים המובילים לרציפים, מבנה התחנה.
בחדר הישיבות הוסבר לנו על התהליך הלוגיסטי המורכב של הכנסת הדרגנועים ששוקלים כל אחד לא מעט, על 3 מעליות הנוסעים שתרדנה תוך 7 שניות (3 קומות בשניה) אל הרציפים ותוכלנה להסיע כל אחת 35 נוסעים ממוצעים (לא אמריקאיים). על גרם המדרגות המוביל אל הרציפים ויתרנו מלנסות :)

עוד נמסר כי ככל הנראה המעלית המובילה מהרציפים ישירות לשדרות שז"ר לא תתבצעה והבטון שנבנה עבורה, יפורק.
אציין כי לבסוף הוחלט על הצבת 4 דרגנועים המובילים מ/לרציפים.
 

mister K

New member
אתה נסעת בדאף, לא ב-OC500. ראיתי אותו נכנס לתחנה.

היה שווה להשקים קום, מעבר לסיור גם מפגש פורום תוסס ומלהיב.
עוד לפני התמונות שטרם הועלו כאן, אתאר את תחילת היום, המשכו וכו'...
&nbsp
הכל התחיל בבוקר, חלק ביום שאני כבר הרבה זמן לא מכיר. בוקר קר עם טעם של חול בפ עקב חיוך שנפרס על פניי כש470 שהתקרב לתחנת סורוקה נשא על עצמו בגאווה את סמל מרצדס, דגם OC-500, אומנם יורו 5 (יום לפני כן נסעתי עם אחיו הצעיר - יורו 6 שבו יש חידוש, שקעי USB גם כן בקו 470).
&nbsp
השעה הייתה 7:10 עת הנסיעה שלי החלה. טרם לכך קבוצת הוואטסאפ דיווחה דיווחים, תמונות של זריחות וברכות בוקר טוב.
&nbsp
תוך כחצי שעה החלו דיווחים על פקק משער הגיא עקב רכב תקוע. מספר חברים חשבו איך לעקוף, האם לוותר על האוטובוס ולנסוע ברכב? בדיקה קצרה באפליקציות כדי לגלות היכן תקועים חברינו באוטובוסים השונים הראתה שהמצב לא נורא כל כך וכי הפקק קצר. תוך זמן מה, הפקק השתחרר והגיעו דיווחים מחברי הקבוצה כי הם נוסעים ונוסעים ונוסעים ואין כל עצירה או האטה.
&nbsp
אישית הגעתי למרכזית ירושלים בשעה 8:35, זמן נסיעה מעולה של 1:25 לשעת בוקר זו בכביש 1 + אף אחד שרצה לרדת בלטרון או בקסטל + OC-500 שעשה עבודה טובה בעליות.
&nbsp
חושיי הכהים הובילו אותי משום מה אל תחנת האומה עצמה ולא אל מבנה התפעול המזרחי. המחשבה על המעבר התת קרקעי, העליה שבדרך לרמזורים המייגעים בשז"ר, והעייפות הרבה אמרו לי, עזוב, אולי תבדוק מה קורה בתחנת האומה עצמה ואולי הם שם? אבל לא, בירור מול חברי הקבוצה הוביל למסקנה כי טעיתי ועליי להגיע למבנה התפעול המזרחי.
&nbsp
עת הגעתי, החבורה כולה מגובשת, שלום לכל מי שמכירים ואח"כ היכרות של חברי הפורום השונים כאשר כל אחד מציג את עצמו. מסיור לסיור, לכינויים מתווספים שמות ופרצופים שהופכים לחתומים בזכרוני המפוקפק בקטע זה.
&nbsp
לאחר הסברים קצרים על מה שעומד בפנינו, תדריך בטיחות, חליצת נעליים ונעילת נעלי בטיחות לכל הנדרש, קסדות ואפודים זוהרים, טפסנו כמעה בגבעה הקטנה אל עבר חדר מדרגות שנראה שאין לו סוף. החלנו לרדת ולהכיר את המערכות השונות שאינן קיימות בתחנות רכבת סטנדריות ברחבי ישראל. הסברים פיזיקאליים מרתקים, שאלות רבות של משתתפי הסיור נענו ברצינות אך עם חיוך וסבלנות רבה ע"י שמשון יחיעם (בהחלט כל הכבוד).
אתה נסעת בדאף, לא ב-OC500. ראיתי אותו נכנס לתחנה.
 

olli3

New member
מנהל
וואיי, הייתי מטושטש לגמרי, איך ראיתי סמל מרצדס אני לא יודע.

אתה נסעת בדאף, לא ב-OC500. ראיתי אותו נכנס לתחנה.
וואיי, הייתי מטושטש לגמרי, איך ראיתי סמל מרצדס אני לא יודע.
 

olli3

New member
מנהל
המעלית הישיה לשדרות שז"ר שככל הנראה תבוטל וגשר המיתרים ברקע.

היה שווה להשקים קום, מעבר לסיור גם מפגש פורום תוסס ומלהיב.
עוד לפני התמונות שטרם הועלו כאן, אתאר את תחילת היום, המשכו וכו'...
&nbsp
הכל התחיל בבוקר, חלק ביום שאני כבר הרבה זמן לא מכיר. בוקר קר עם טעם של חול בפ עקב חיוך שנפרס על פניי כש470 שהתקרב לתחנת סורוקה נשא על עצמו בגאווה את סמל מרצדס, דגם OC-500, אומנם יורו 5 (יום לפני כן נסעתי עם אחיו הצעיר - יורו 6 שבו יש חידוש, שקעי USB גם כן בקו 470).
&nbsp
השעה הייתה 7:10 עת הנסיעה שלי החלה. טרם לכך קבוצת הוואטסאפ דיווחה דיווחים, תמונות של זריחות וברכות בוקר טוב.
&nbsp
תוך כחצי שעה החלו דיווחים על פקק משער הגיא עקב רכב תקוע. מספר חברים חשבו איך לעקוף, האם לוותר על האוטובוס ולנסוע ברכב? בדיקה קצרה באפליקציות כדי לגלות היכן תקועים חברינו באוטובוסים השונים הראתה שהמצב לא נורא כל כך וכי הפקק קצר. תוך זמן מה, הפקק השתחרר והגיעו דיווחים מחברי הקבוצה כי הם נוסעים ונוסעים ונוסעים ואין כל עצירה או האטה.
&nbsp
אישית הגעתי למרכזית ירושלים בשעה 8:35, זמן נסיעה מעולה של 1:25 לשעת בוקר זו בכביש 1 + אף אחד שרצה לרדת בלטרון או בקסטל + OC-500 שעשה עבודה טובה בעליות.
&nbsp
חושיי הכהים הובילו אותי משום מה אל תחנת האומה עצמה ולא אל מבנה התפעול המזרחי. המחשבה על המעבר התת קרקעי, העליה שבדרך לרמזורים המייגעים בשז"ר, והעייפות הרבה אמרו לי, עזוב, אולי תבדוק מה קורה בתחנת האומה עצמה ואולי הם שם? אבל לא, בירור מול חברי הקבוצה הוביל למסקנה כי טעיתי ועליי להגיע למבנה התפעול המזרחי.
&nbsp
עת הגעתי, החבורה כולה מגובשת, שלום לכל מי שמכירים ואח"כ היכרות של חברי הפורום השונים כאשר כל אחד מציג את עצמו. מסיור לסיור, לכינויים מתווספים שמות ופרצופים שהופכים לחתומים בזכרוני המפוקפק בקטע זה.
&nbsp
לאחר הסברים קצרים על מה שעומד בפנינו, תדריך בטיחות, חליצת נעליים ונעילת נעלי בטיחות לכל הנדרש, קסדות ואפודים זוהרים, טפסנו כמעה בגבעה הקטנה אל עבר חדר מדרגות שנראה שאין לו סוף. החלנו לרדת ולהכיר את המערכות השונות שאינן קיימות בתחנות רכבת סטנדריות ברחבי ישראל. הסברים פיזיקאליים מרתקים, שאלות רבות של משתתפי הסיור נענו ברצינות אך עם חיוך וסבלנות רבה ע"י שמשון יחיעם (בהחלט כל הכבוד).
המעלית הישיה לשדרות שז"ר שככל הנראה תבוטל וגשר המיתרים ברקע.
החלק המגודר בקרשים הינו המעלית שככל הנראה תבוטל, מצד שמאל שדרות שז"ר.

 

cwen

New member
למה יבטלו את המעלית?

המעלית הישיה לשדרות שז"ר שככל הנראה תבוטל וגשר המיתרים ברקע.
החלק המגודר בקרשים הינו המעלית שככל הנראה תבוטל, מצד שמאל שדרות שז"ר.
למה יבטלו את המעלית?
 

פנחס25

New member
מדובר על מעלית נכים מאולם הכניסה. ולא מהרציפים למטה

למה יבטלו את המעלית?
מדובר על מעלית נכים מאולם הכניסה. ולא מהרציפים למטה
אין שום מעלית ישירה מהרציפים עד למפלס הרחוב. והסיבה שהיא תבוטל ותשונה עקב תכנון פרויקט שז"ר שגורם להרבה שינויים בכניסות ויציאות לתחנה.
&nbsp
השינוי העיקרי הוא נושא התחזוקה. שצריך לרדת מפלס ולקבל גישה ממנהרת שז"ר ולא כפי שתוכנן מול בניין הדואר
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בגלל שינוי תכנוני.

למה יבטלו את המעלית?
בגלל שינוי תכנוני.
היות ובארץ, כמו בארץ - יד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל, יש שינוי תכנוני בכל הקשור לשילוב תחנת האומה עם פרוייקט הנמכת שדרות שז"ר. מעלית זו הייתה אמורה להיות מעלית שרות אבל זה לא מסתדר עם הפרויקט של ההנמכה.
 

olli3

New member
מנהל
שילטומאניה מהעבר...

היה שווה להשקים קום, מעבר לסיור גם מפגש פורום תוסס ומלהיב.
עוד לפני התמונות שטרם הועלו כאן, אתאר את תחילת היום, המשכו וכו'...
&nbsp
הכל התחיל בבוקר, חלק ביום שאני כבר הרבה זמן לא מכיר. בוקר קר עם טעם של חול בפ עקב חיוך שנפרס על פניי כש470 שהתקרב לתחנת סורוקה נשא על עצמו בגאווה את סמל מרצדס, דגם OC-500, אומנם יורו 5 (יום לפני כן נסעתי עם אחיו הצעיר - יורו 6 שבו יש חידוש, שקעי USB גם כן בקו 470).
&nbsp
השעה הייתה 7:10 עת הנסיעה שלי החלה. טרם לכך קבוצת הוואטסאפ דיווחה דיווחים, תמונות של זריחות וברכות בוקר טוב.
&nbsp
תוך כחצי שעה החלו דיווחים על פקק משער הגיא עקב רכב תקוע. מספר חברים חשבו איך לעקוף, האם לוותר על האוטובוס ולנסוע ברכב? בדיקה קצרה באפליקציות כדי לגלות היכן תקועים חברינו באוטובוסים השונים הראתה שהמצב לא נורא כל כך וכי הפקק קצר. תוך זמן מה, הפקק השתחרר והגיעו דיווחים מחברי הקבוצה כי הם נוסעים ונוסעים ונוסעים ואין כל עצירה או האטה.
&nbsp
אישית הגעתי למרכזית ירושלים בשעה 8:35, זמן נסיעה מעולה של 1:25 לשעת בוקר זו בכביש 1 + אף אחד שרצה לרדת בלטרון או בקסטל + OC-500 שעשה עבודה טובה בעליות.
&nbsp
חושיי הכהים הובילו אותי משום מה אל תחנת האומה עצמה ולא אל מבנה התפעול המזרחי. המחשבה על המעבר התת קרקעי, העליה שבדרך לרמזורים המייגעים בשז"ר, והעייפות הרבה אמרו לי, עזוב, אולי תבדוק מה קורה בתחנת האומה עצמה ואולי הם שם? אבל לא, בירור מול חברי הקבוצה הוביל למסקנה כי טעיתי ועליי להגיע למבנה התפעול המזרחי.
&nbsp
עת הגעתי, החבורה כולה מגובשת, שלום לכל מי שמכירים ואח"כ היכרות של חברי הפורום השונים כאשר כל אחד מציג את עצמו. מסיור לסיור, לכינויים מתווספים שמות ופרצופים שהופכים לחתומים בזכרוני המפוקפק בקטע זה.
&nbsp
לאחר הסברים קצרים על מה שעומד בפנינו, תדריך בטיחות, חליצת נעליים ונעילת נעלי בטיחות לכל הנדרש, קסדות ואפודים זוהרים, טפסנו כמעה בגבעה הקטנה אל עבר חדר מדרגות שנראה שאין לו סוף. החלנו לרדת ולהכיר את המערכות השונות שאינן קיימות בתחנות רכבת סטנדריות ברחבי ישראל. הסברים פיזיקאליים מרתקים, שאלות רבות של משתתפי הסיור נענו ברצינות אך עם חיוך וסבלנות רבה ע"י שמשון יחיעם (בהחלט כל הכבוד).
שילטומאניה מהעבר...
השילוט שמופיע כאן הינו בכניסה למנהרת שז"ר המובילה אל בנייני האומה מהכיכר הציבורית שהייתה בעבר במתחם תחנת האומה.

מישהו זוכר מה רשום בשלט הצהוב השמאלי מלבד המילים "בנייני האומה". אני לא מצליח להיזכר מה היה כתוב שם בעבר, עברו הרבה הרבה שנים מאז...





 
תודה רבה לכולכם על התמונות וההסברים.

שילטומאניה מהעבר...
השילוט שמופיע כאן הינו בכניסה למנהרת שז"ר המובילה אל בנייני האומה מהכיכר הציבורית שהייתה בעבר במתחם תחנת האומה.

מישהו זוכר מה רשום בשלט הצהוב השמאלי מלבד המילים "בנייני האומה". אני לא מצליח להיזכר מה היה כתוב שם בעבר, עברו הרבה הרבה שנים מאז...
תודה רבה לכולכם על התמונות וההסברים.
 

אלכסיי03

New member
קצת תמונות והתרשמויות

שבתשתיות - סיור פורום בתחנת האומה

ערב צח וסופ"ש נעים, ששת קוראיי הנאמנים.
היום התקיים סיור הפורום המתוכנן בתחנת האומה. את הסיור הוביל מר שמשון יחיעם, מנהל הביצוע בפרויקט A1. הסיור ארך כשלוש שעות ובמהלכן נחשפו משתתפי הסיור למראות התחנה ומבנה המערכות המזרחי. תחנת האומה נמצאת בעיצומו של ביצוע מכרז המערכות. פינות חשוכות, שבעבר נאלצתי לצלם לאורו של פנס, מוארות כעת באור שיכול להיחשב כאור נגוהות. הפרויקט הענק פושט ולובש צורה מעניינת בכל פעם מחדש, ואני שסיירתי בה לא מעט, תמיד מוצא את הטעם לשוב ולסייר באתר. בשרשור זה אתיר לעצמי את הפריבלגיה לשבות ממלאכת הסיקור ולהעבירה למשתתפי הסיור. קודם לכן אבקש להודות מקרב לב לאנשים שתרמו להצלחת הסיור, ויש לא מעט.
* תודה ענקית לראש המנהלת, דרור סופרו, על הנדיבות שגילה כלפי הפורום בהסכמתו לקיים את הסיור ואח"כ בהכפלת מספר המשתתפים.
הסיור הנוכחי יוצר מסורת מבורכת של סיורים ב-A1 ומחזק את השת"פ הפורה של הפורום עם מנהלת הפרויקט התחבורתי הגדול במדינה.
מן הראוי להזכיר, כי אתר תחנת האומה הנו אתר עבודה פעיל, שמחייב שמירה על כללי בטיחות קפדניים ואינו פתוח לביקורי הציבור הרחב.
* תודה עמוקה וגדולה לאינג' שמשון יחיעם שבמשך שלוש שעות הצליח להשביע את סקרנותם הגדולה של 20 משתתפי הסיור בהסברים
מלומדים על התחנה ופרויקט A1 כולו.
* תודה לאינג' אייל פנצק איש אבטחת האיכות ואדם יקר של חברת הניהול, "דנה הנדסה". אייל, שמכיר כל פינה במבנה הענק, ליווה אותנו
בהסברים על המבנה ותרם רבות מידיעותיו.
* תודה לממונה על קשרי קהילה, בת שבע שגב, שליוותה את הסיור ותקתקה ביעילות את פרק הלוגיסטיקה שבו.
* לסיום, אחרונים וחביבים: תודה למשתתפי הסיור שהגיעו בדייקנות ראויה לציון לאתר מכל קצוות הארץ. שמחתי לפגוש פנים מוכרות
ופנים חדשות ומבטיחות בין המשתתפים. אמיגוס: אני גאה שיש לי ששת קוראים כמוכם. נתראה בסיור הבא אי"
.
קצת תמונות והתרשמויות
אתחיל ממשהו מתבקש ומובן מאליו אבל ממש אי אפשר לדלג עליו:
מאוד נהנתי בסיור וברצוני להודות למארגנים ולמארחים. שמחתי גם להכיר - סוף-סוף - באופן אישי אנשים שמבחינתי הם חברים כבר יותר מעשור. מקווה לעוד מפגשים רבים. תודה רבה!

אוסיף בהמשך גם מספר תמונות שצילמתי. מדובר בעיקר במערכות ומבנים למרות שיש לי גם כמה תמונות של משתתפי הסיור אבל לא אפרסם את רובם בינתיים כיוון ששמעתי שלא כולם מוכנים שיפרסמו את תמונותיהם.

כמו שהסיור עצמו התחלק לשני חלקים, כך גם התמונות שלי ישתייכו לשתי קבוצות: הראשונה ממבנה המערכות המזרחי והשניה מהחלק המערבי המיועד לנוסעים העתידיים.
 

אלכסיי03

New member
מבנה המערכות: מפוחי האוויר הענקיים

שבתשתיות - סיור פורום בתחנת האומה

ערב צח וסופ"ש נעים, ששת קוראיי הנאמנים.
היום התקיים סיור הפורום המתוכנן בתחנת האומה. את הסיור הוביל מר שמשון יחיעם, מנהל הביצוע בפרויקט A1. הסיור ארך כשלוש שעות ובמהלכן נחשפו משתתפי הסיור למראות התחנה ומבנה המערכות המזרחי. תחנת האומה נמצאת בעיצומו של ביצוע מכרז המערכות. פינות חשוכות, שבעבר נאלצתי לצלם לאורו של פנס, מוארות כעת באור שיכול להיחשב כאור נגוהות. הפרויקט הענק פושט ולובש צורה מעניינת בכל פעם מחדש, ואני שסיירתי בה לא מעט, תמיד מוצא את הטעם לשוב ולסייר באתר. בשרשור זה אתיר לעצמי את הפריבלגיה לשבות ממלאכת הסיקור ולהעבירה למשתתפי הסיור. קודם לכן אבקש להודות מקרב לב לאנשים שתרמו להצלחת הסיור, ויש לא מעט.
* תודה ענקית לראש המנהלת, דרור סופרו, על הנדיבות שגילה כלפי הפורום בהסכמתו לקיים את הסיור ואח"כ בהכפלת מספר המשתתפים.
הסיור הנוכחי יוצר מסורת מבורכת של סיורים ב-A1 ומחזק את השת"פ הפורה של הפורום עם מנהלת הפרויקט התחבורתי הגדול במדינה.
מן הראוי להזכיר, כי אתר תחנת האומה הנו אתר עבודה פעיל, שמחייב שמירה על כללי בטיחות קפדניים ואינו פתוח לביקורי הציבור הרחב.
* תודה עמוקה וגדולה לאינג' שמשון יחיעם שבמשך שלוש שעות הצליח להשביע את סקרנותם הגדולה של 20 משתתפי הסיור בהסברים
מלומדים על התחנה ופרויקט A1 כולו.
* תודה לאינג' אייל פנצק איש אבטחת האיכות ואדם יקר של חברת הניהול, "דנה הנדסה". אייל, שמכיר כל פינה במבנה הענק, ליווה אותנו
בהסברים על המבנה ותרם רבות מידיעותיו.
* תודה לממונה על קשרי קהילה, בת שבע שגב, שליוותה את הסיור ותקתקה ביעילות את פרק הלוגיסטיקה שבו.
* לסיום, אחרונים וחביבים: תודה למשתתפי הסיור שהגיעו בדייקנות ראויה לציון לאתר מכל קצוות הארץ. שמחתי לפגוש פנים מוכרות
ופנים חדשות ומבטיחות בין המשתתפים. אמיגוס: אני גאה שיש לי ששת קוראים כמוכם. נתראה בסיור הבא אי"
.
מבנה המערכות: מפוחי האוויר הענקיים
גודל המפוחים מרשים ביותר, הקוטר הוא לפחות 3 מטרים.



 
מצב
הנושא נעול.
למעלה