פינת הטיפ השבועי - האכלת תינוקות

giraffelle

New member
פינת הטיפ השבועי - האכלת תינוקות

והפעם, לבקשת בטנונית:

כל מה שקשור להאכלת תינוקות, לאו דווקא הנקה, כולל ציוד נלווה וכו'.
 
ללמוד עוד בהריון, מהי הנקה נכונה

איך רואים שהתינוק יונק נכון, איך מתקנים אחיזה, איך יודעים שהתינוק אכל מספיק.
מספיקה הדרכה של שעה-שעתיים בשביל ללמוד את הנושא, וחוסך אח"כ המון פצעים וכאבים.
 

שי10210

New member
אז עוד לפני הלידה להפגש עם יועצת הנקה?

איך זה הולך?
יש יועצות של קופת חולים או שצריך לחפש מישהי באופן פרטי?
 
יש מפגשי הכנה בקופ"ח

בעלות סימלית וההמלצה היא להחזיק טלפון של יועצת עוד לפני הלידה כדי שאם תרצי עזרה בהתחלה-אפילו בבי"ח, תדעי למי לפנות, למרות שגם בביה"ח יש אחיות שהן גם יועצות הנקה.
 

giraffelle

New member
העדפה אישית: יועצת פרטית

ככה את מכירה אותה ויהיה לך יותר קל להזמין אותה אם וכאשר יצוצו קשיים אחרי הלידה.
המחיר שווה את זה לדעתי, יותר מאשר פיצ'פקעס לתינוק...
בחלק מהקופות יש החזרים על יועצת הנקה. בחלק מהקופות יש גם יועצות מטעם הקופה בעלות נמוכה, אבל אני מבינה שהתורים לא מהיום להיום. שזה בסדר גמור בשביל הכנה, אבל מאבד את היתרון של היכרות מוקדמת עם מישהי שתוכל לסייע לך אחרי הלידה (שאז בדרך כלל לא כדאי לחכות שבוע). אלא אם כן אותה אחת מקבלת גם פרטי.

מצד שני, אם לא מדבר אליך הקטע של היכרות מוקדמת עם היועצת, אז אין צורך דווקא ביועצת הנקה ובטח שלא פרטי בשביל הכנה. אפשר להסתפק בקורסי ההכנה של קופת חולים. (הכוונה קורסי הכנה יעודיים להנקה, לא מה שמלמדים בקורסי הכנה ללידה שבדרך כלל לא מספיק).
 

ענבלית70

New member
כן, בהחלט

גם אני מאמינה שזה משהו ששווה להשקיע בו פרטי. הרבה בנות נתקלות בקשיים בהנקה בימים הראשונים ואם אין תמיכה מספיקה, יש נטיה לוותר. בעיני הנקה זה אחד הדברים החשובים ביותר עבור התינוק. כשיש לך מישהי שיצרת איתה קשר באופן פרטי, היא תהיה יותר זמינה עבורך, תגיע לבי"ח אם יש צורך ותתמוך בך בדרך שתהיה מתאימה עבורך.
 

שי10210

New member
אז יש למישהי המלצה על יועצת?

אומנם יש לי עוד כמה חודשים אבל אשמח לשמוע
 

בטנונית

New member
תודה רבה. אשמח לכל טיפ בעניין, כולל מי מנחה

כמה מ"ל צריך לתת בכל ארוחה? האחות בבי"ח, בטיפת חלב?
רוצה לרכוש השבוע בקבוקים ושאר ציוד, ומתלבטת באשר לתכולה.
 

giraffelle

New member
זה תלוי מה את מתכננת

יש נוסחה די פשוטה לכמות שתינוק צריך לאכול ביממה, לפי משקל גוף. את זה מחלקים לפי מספר הארוחות שהוא אוכל ביממה.
(כבר לא זוכרת מספרים. את יכולה לשאול בפורום הנקה).
זה כמובן רלוונטי רק להאכלה מבקבוק (תמ"ל או שאוב).
מודדים אם התינוק מקבל מספיק אוכל לא לפי מה שנכנס אלא לפי מה שיוצא - צריך שיהיו מספיק חיתולים רטובים ומלוכלכים ביממה. (כלומר הנוסחה לעיל טובה בשביל להעריך כמה כדאי לתת, אבל צריך לעקוב אחרי היציאות כדי לדעת באמת). ובטווח ארוך יותר, כמובן העליה במשקל.
האחיות בבית חולים ובטיפת חולים יכולות לעזור בזה, אבל הכי טוב ללמוד מראש - גם ככה מרגישים אבודים,כמה שיודעים יותר מראש זה יותר קל. לדעתי.

לגבי ציוד - זה ממש תלוי במה את מתכננת.
אם את מתכננת להניק אין צורך להצטייד מראש בבקבוקים וכו'. אפשר להחזיק בקבוק אחד ליתר ביטחון, גם זה לא חובה. עניין של גישה - יש כאלו שמעדיפות לא להחזיק כדי לא להתפתות ויש כאלו שלא מפריע להן. אני קניתי בקבוק כי אנחנו גרים ביישוב ופחות קל להשיג בקבוק מהרגע להרגע, אבל לא קניתי תמ"ל כי זה יש אצל השכנים...
אם את מתכננת לשלב הנקה עם בקבוק, חשוב שהבקבוק יהיה מותאם להנקה. קלמה של מדלה הכי מתאים אבל מאד יקר, ואוונט ומאמ עם הפטמה הכי קטנה גם מתאימים.
אם את לא מתכוונת להניק בכלל, פחות חשוב סוג הבקבוק, אבל בקבוקים שמתאימים להנקה עדיין עדיפים כי האכילה האיטית עדיפה לתינוק בכל מקרה.

לוקח כמה חודשים עד שצריך בקבוק גדול (וגם זה רק בתמל ולא בשאוב). החלטה שלך אם להשקיע קודם בקטנים או ללכת ישר על הגדולים. נראה לי שבהתחלה יותר נוח קטנים. שימי לב שהגדולים מגיעים בדרך כלל עם פטמה מספר 2 ואז צריך לקנות פטמות בנפרד, כך שזה לא יוצא הבדל גדול מבחינה כלכלית.
על כל סוג בקבוק יש תלונות ותשבחות, ככה שהייתי בוחרת לפי המבצעים... עדיף לא לקנות מלאי גדול, כדי שאם לא ימצא חן בעינייך תוכלי לשנות סוג בלי להתרושש. בקבוקים זה דבר יקר.
אביזרים נלווים לבקבוקים - מברשת בקבוקים עולה גרושים ודי שימושית (גם לכלים אחרים
), מחלק מנות זה די שימושי אם משתמשים בתמ"ל וגם עולה גרושים. כל השאר - מייבש, סטריליזטור, מחמם בקבוקים וכו' - חכי לראות אם באמת שימושי לך. מסוג הדברים שמתבררים כמיותרים ביותר מדי מקרים.

איך בוחרים תמ"ל? לפי הפרסומת הכי משכנעת... סתם. אין לי ניסיון בזה אבל יש מספיק הורים מרוצים מכל אחד מהסוגים, כך שנראה לי שגם פה הייתי הולכת על המבצעים בתור התחלה, ורואה איך התינוק מגיב. לכל אחד טוב משהו אחר.

וואו, יצא ארוך. מצחיק, בהתחשב בעובדה שהבת שלי מעולם לא הסכימה לקחת בקבוק...
 

בטנונית

New member
אני לא אניק, ולכן מנסה ללמוד את החומר לפני

הלידה: תמ"ל, כמויות וכד'.
נראה לי שבפורום הנקה יסקלו אותי :))
 

giraffelle

New member
בכלל לא יסקלו אותך


את לא תהיי הראשונה ששואלת שם שאלות על תמ"ל.
אז נכון שבדרך כלל, מטבע הדברים, השאלות שם הן לא על האכלה בלעדית בתמ"ל אלא על שילוב, או מעבר לתמ"ל אחרי הנקה, אבל ישמחו לענות לך בכל מקרה.
מן הסתם אם תכתבי את זה יש סיכוי סביר שישאלו אותך למה וינסו להציע עזרה, אם את לא מעוניינת שזה יקרה את יכולה לכתוב מראש שאת לא רוצה/יכולה להניק ויעזבו אותך בשקט.

את יכולה לשאול גם ב"הורים לתינוקות". הצעתי בהתחלה את הנקה בגלל שזה המקום הראשון שעולה לי לראש כשמדובר בתזונת תינוקות, אבל בוודאי ידעו לענות לך גם בתינוקות.
 
למעלה