סקר: תוויות מזון

mayane21

New member
סקר: תוויות מזון


רציתם לקנות משהו בריא וטעים לאכול אך התקשתם לקרוא את האותיות הקטנות בגב המארז- רכיבי המזון והסימון התזונתי?

האם אתם נוטים לבדוק את תוויות המזון, או שמסתפקים בלוגו הראשי- קמח מלא/ חיטה מלאה וכדומה?

מה בעיקר חשוב לכם שיהיה ולא יהיה מופיע בתוויות המזון?

יש לכם יצרן/חברה/רשת שאתם סומכים עליהם במיוחד?

האם ישנם מוצרים שאתם מעדיפים להכין לבד בבית ולדעת בדיוק מה יש בפנים?

מהם הטיפים שלכם לקניה נבונה של מצרכים איכותיים? לקריאה נכונה של תוויות המזון וכל דבר הקשור לנושא.
 

elena20

New member
כמעט תמיד קוראת

לרוב אני באמת מכינה אוכל בבית, לאחרונה גם דברים מתוקים לא בהכרח דיאטטים כמובן
אני מכינה בבית, למשל להכין איזו עוגת תפוחים/תפוזים/עוגיות אני מעדיפה בבית ולא מעובד
כמובן שזה לא בהכרח הרבה יותר בריא אבל לפחות אין חומרים משמרים/צבעי מאכל.
&nbsp
הבעיה רק לא תמיד יש זמן לזה.
 
קוראת רכיבים אבל לאו דווקא מטעמי בריאות

אלא בתור טבעונית, לרוב אני קוראת רכיבים במוצרים לא מוכרים כדי לדעת אם הם טבעוניים או שיש בהם איזשהו רכיב מהחי. אגב, זה לרוב קורה במוצרים מעובדים שגם בלי לקרוא את הרכיבים אני יודעת שהם לא בריאים כך שזה לא ה"שיקול" שלי באם לקרוא או לא. מוצרים שאני מחשיבה כבריאים הם מוצרים טבעיים כמו פירות וירקות, קטניות, אורז ושות' שהם מאכלים בפני עצמם ולא "מוצר" שהוסיפו לו אי אילו רכיבים.
מה שכן, לפעמים קורה שכאשר אני קוראת רכיבים של מוצר מסוים, גם אם זה רק כדי לבדוק אם הוא טבעוני, כאשר אני קוראת את הרכיבים שלו, לפעמים זה מוציא לי את החשק לצרוך אותו גם אם הוא טבעוני..
&nbsp
לאחרונה העניין הזה של קריאת רכיבים הוא קצת בעייתי בשבילי כי בגלל המצב הגופני שלי שלא מאפשר לי לסחוב קניות אני עושה קניות באינטרנט ובמוצרים המוצגים באתר לרוב אין רשימת רכיבים, כך שאני קונה את אלה שאני מכירה כבר ויודעת ממה הם עשויים, אם הם טבעוניים או לא וכו'.
באמת החיסרון בקניות באינטרנט הוא שאי אפשר לראות את המוצר בעיניים לפני שאני קונה אותו אבל כשאין ברירה אז אין ברירה...
 
נכון אבל תוכלי לעשות סיבוב בסופר פעם בחודש

ולגלות מוצרים חדשים ומעניינים ולזכור מה נראה לך טוב
 
נושא חשוב מאוד

*אני תמיד קורא את התוויות.בכל מוצר.
*הכי חשוב ללא שומן טראנס, ללא כולסטרול ועם כמה שפחות שומנים רווים ועדיף ללא תחליפי סוכר. אה וגם אני אלרגי ללקטוז,אז גם בלעדיו חח.
*אני אדם שאוהב לסמוך, ולפי החוק כולם מחויבים לרשום מרכיבים. אגב, גם בקונדוטריות ומאפיות למיניהם בלחמים ולחמניות אני שואל כמה אחוז מחטה מלאה.
*כן, לדוגמא: מרקים, שניצלים למיניהם, סלטים כגון סלט מיונז, סלט כרוב וכו'.
*הרכיב הראשון הוא תמיד הרכיב שמכיל את האחוז הגבוה ביותר מהמוצר. לרוב זה פחמימה. אבל לדוגמ' ביוגורט שלי(BIO של תנובה) חשוב לי שיהיה אחוז חלבון גבוה יותר מפחמימה.
 

Anatk4

New member
מודה שלא תמיד קוראת

עד עכשיו לא הייתי קוראת את התוויות, בגלל שלא היה לי אכפת מה אני מכניסה לגוף (זה נשמע נוראי, אבל באמת הייתי אוכלת כל דבר בכל מצב).
עכשיו חשוב לי שלא יהיו כל מיני חומרים משמרים, צבעי מאכל, ושלל חומרים סינטטיים אחרים.
יש מוצרים שאני מעדיפה להכין לבד בבית. כל מיני רטבים אני ואמא מעדיפות להכין לבד, בגלל החומרים המשמרים, הרי לא הגיוני שרוטב יישמר לכל כך הרבה זמן בבקבוק! והבעיה הכי גדולה שלי היא לאכול בשר שלא הכינו בבית. רק בבית אני יודעת שקנו את הבשר במקום טוב ושהוא הוכן בצורה נכונה וטעימה כמובן
 

ady18

Well-known member
עונה

לא קונים כמעט אוכל תעשיתי
לא רוטבים
בשר רק באיכות טובה
וכמובן לא צבעי מאכל...
לחם לא תמיד מקפידים לפעמים גם קונים לחם סופר , המועדף הוא עדן
 

דינדש

New member
אני תמיד בודקת את התוויות,

ובעיקר מסתכלת על הדברים המלאכותיים- וביניהם כמות החומרים המשמרים, צבעי מאכל E-בלהבלה, כמות הסוכר והשומן הרווי ועוד.
אני מאמינה שגוף האדם מעכל הכי טוב דברים שאינם מעובדים (כמו שניצלים מעובדים, "קבבים" וכו') כי זה מה שהאבולוציה תכננה אותו לעכל. אני לא אגיד שאני 100% בסדר (לאחרונה ממש לא
), אבל בתזונה שלי אני משתדלת להפחית מעובדים ככל האפשר, וכך גם קונה את מוצריי בסופר.
&nbsp
בכללי אני מעדיפה להכין את המאכלים בבית (לעיתים רחוקות גם שניצלים שהם מטוגנים), אבל יש דברים שאני לא יכולה/לא יודעת להכין בבית או שאין לי זמן כי אני מתרוצצת בין העבודה ללימודים אז אני צורכת את מה שהסופרים מציעים- ומשתדלת לבחור את הרע במיעוטו.
 

Aקראי

New member
אני תמיד בודק

קודם כל את אחוזי השומן. אני מודה שלא תמיד אני מקפיד על הכל מהכל, אם כי יותר מדי סימונים של מרכיבים מלאכותיים מרחיקים אותי מהמוצר.
 

Anat Gigi

New member
סקר מעולה


האם אתם נוטים לבדוק את תוויות המזון, או שמסתפקים בלוגו הראשי- קמח מלא/ חיטה מלאה וכדומה?
אני לא מפספסת כמעט ואף פעם את תוויות המזון, לדעתי זה אחד הדברים הכי חשובים לפני שבוחרים מוצר מזון מסוים.
אני חושבת שכאשר לומדים לקרוא אותן נכון, מקבלים פרופורציות שונות לחלוטין.
מה בעיקר חשוב לכם שיהיה ולא יהיה מופיע בתוויות המזון?
דבר ראשון אני קוראת את רשימת הרכיבים המלאה. בודקת איפה ממקמים את הסוכר, כמה אחוזי קמח מלא במוצר והאם המוצר מכיל שמנים מוקשים. לאחר מכן אני בודקת את כמות הפחמימות שהמוצר מכיל וזהו פחות או יותר. עם הזמן לומדים להעריך כמה כל מוצר מזון משוכלל.
יש לכם יצרן/חברה/רשת שאתם סומכים עליהם במיוחד?
למען האמת לא, כאשר יש מוצר טוב ואמין אני פשוט דובקת בו.
האם ישנם מוצרים שאתם מעדיפים להכין לבד בבית ולדעת בדיוק מה יש בפנים?
בהחלט! עוגיות ומאפים זה משהו שאני משתדלת שיהיו ביתיים. אם היה לי תנור אפייה הייתי גם אופה לחמים.
מהם הטיפים שלכם לקניה נבונה של מצרכים איכותיים? לקריאה נכונה של תוויות המזון וכל דבר הקשור לנושא.
כמו שציינתי למעלה: לקרוא את רשימת הרכיבים, לראות עד כמה נחשב הסוכר כמרכיב עיקרי במוצר המזון, לראות האם הוא מכיל שמנים מוקשים וחצי מוקשים. יש עוד המון טיפים וידע תזונתי שאני דוגלת בו אבל זה כבר סתם ידע מעמיק וחופר.
 

mayane21

New member
תודה רבה לכולכם על ההשתתפות
כמו תמיד,

כל כך מעניין ומעשיר לקרוא את התשובות שלכם! אתם הכי נפלאים שיש
 
למעלה