מה יהיה כשיגיעו לאוניברסיטה למבחן בחדו"א?|

PooKiPsiT

New member
אה, כמובן

הם יתלוננו גם כשיגיעו לאוניברסיטה. הכל יחסי לחומר שלומדים לפני המבחן.
 
אני לא רואה בזה פסול

אני דווקא בעד בחינות קשות ופקטור מתקן מאשר בגרויות קלות בלי פקטור. הגיע הזמן שהתלמידים ידעו מה זה "לשבור את הראש" במהלך בחינה ולא רק להקיא שבלונה לתרגיל שראו בבני גורן (כן, גם ב-5 יח"ל). הדבר הפסול הוא שעד שמשרד החינוך חיבר בחינת בגרות ראויה הם אומרים שהיא קשה מדי ולכן חוץ מלתת פקטור הפעם במועד הבא הם יורידו את הרמה.

משרד החינוך צריך ללמוד מהמרכז הארצי ולכתוב מבחן יחסי שינורמל בין הנבחנים וכך לא להתפשר על הרמה.

בנוסף פקטור בנקודות מוחלטות זה דווקא ההיפך משיוויון. הפקטור צריך להיות יחסי. לקחת יותר, תקבל יותר. רק פקטור באחוזים.
 

Someone 2011

New member
אני דוגל יותר בבחינות הוגנות ובינוניות מאשר

קלות בלי פקטור וקשות עם. תלמידים בכיתה י"א לא צריכים להגיע לרמה של אוניברסיטה, הם בסה"כ בני 17-18. וגם אני ממש לא מאשים את התלמידים בכישלון, אלה המורים שמלמדים אשמים, הם אלו שמעברים את החומר לפי הרמה שלהם, הם אלו שנותנים שבלונות למיניהן של נושאים ומלמדים לפי הרצון והיחס של כמה שיותר נקודות להוציא בכל שאלה. ולא להבנה של כל השיטות לתרגול.

אני הייתי נותן פקטור בצורה אחרת שבו הייתי מגדיל את המגן ל-60% מהממצוע בין במגן לבגרות כי זה ישקף באמת את הרמה של התלמידים שכן למדו באמת לבחינה וקיבלו במגן ציון גבוהה ובגלל הציון הנמוך בבגרות הם יקבלו פחות בגלל פשלות של כותבי המבחן.
 

S h a r k 1 8

New member
מבחנים צריכים להיות סבירים.

זה שם המשחק. סבירות והוגנות.
מבחן זה לא הזדמנות לשאול חידות היגיון.

כל הקלה שהיא בבדיקה ובמתן הציון היא תוצאה של כשל בכתיבת המבחן, כולל פקטורים, שינוי משקלי השאלות, בדיקה מקילה וכו'....
 

Snir2121

New member


הרמה ברצפה, אבל זה לא חוכמה ללמד בצורה עקומה 12 שנים ואז להציב בחינה קשה בסוף (לא חושב שהבחינה האחרונה הייתה קשה מדי, אבל נניח שכן לצורך הדיון). האם רצוי שבחינה במערכת החינוך (חובה) תכיל שאלות שמצריכות מכולם לשבור את הראש? אני לא בטוח.

אולי התרגלת כבר לרעיון של פקטור, עד כדי כך ששכחת שהוא לא בונוס על רקע מצב רוח טוב, אלא תיקון מחופף של בחינה שכשלו בבנייתה. זה לא דבר שצריך לעודד - גם כי הבחינה צריכה להיות הוגנת מלכתחילה (אפילו אם זה אומר להיות מותאמת כלפי מטה) וגם כי משרד החינוך לא צריך לרצות מתבכיינים בפייסבוק.
 
שים לב מה כתבתי:

אני דווקא בעד בחינות קשות ופקטור מתקן מאשר בגרויות קלות בלי פקטור.

ברור שפקטור של 50 נק' זה הזוי ולא ראוי ובכלל לא התכוונתי לזה. התכוונתי שאם כבר עדיף בחינה ברמה גבוהה (לא מטורפת! ברמה גבוהה) ואם צריך אז נותנים פקטור מתקן. האידיאל מבחינתי 5-7 נק'. לבוא ולקלוע ל-"בחינה ההוגנת" זה יותר קשה אז אם כבר אני מעדיף אפסילון למעלה ברמה ולא למטה. זה הכל.

לגבי המתבכיינים, זה אופי ישראלי.
 

S h a r k 1 8

New member


כמו ששניר אמר, פקטור הוא תיקון על בחינה קשה מידי.
באים ואומרים: "הבחינה לא הייתה מספיק הוגנת. אנחנו מניחים שהנזק הממוצע שנגרם הוא X נקודות, ולכן ניתן X נקודות פקטור כפיצוי".
המילה "ממוצע" מודגשת מכיוון שתמיד יהיו כאלה שהנזק שנגרם להם הוא קטן מ-X, ומאידך, נבחנים שהנזק שנגרם להם הוא גדול מ-X (שגם אחרי הפקטור הם יישארו מקופחים).

בסופו של דבר הפקטור מציע תמונה ממוצעת נורמלית, אבל הוא יוצר עיוותים ביכולת של המבחן למדוד את הידע של הנבחנים. התיקון בפקטור הוא תיקון "לכאורה", שעושה צדק עם הקבוצה כולה, אך לא עם כל הפרטים בקבוצה.
 
עד שהם יגיעו לאוניברסיטה הם כבר יתבגרו

הם יהיו קצת יותר בשלים נפשית, יבינו (אני מקווה) מה זה קושי יחסי, וגם יחוו עוד איזה מבחן או שניים עד הקורס בחדו"א.
אני מאחלת בשביל כולנו (כולל הבוגרים של המוסדות, וכולל האקדמיה הישראלית) שהאוניברסיטאות לא יתכופפו ולא יורידו את הרמה.
עם השנה כמות הידע רק גדלה, ואני מצפה שזה לא יבוא על חשבון הרמה האקדמית.
 

Someone 2011

New member
משרד החינוך ממזמן איבד את זה.

הביאו להם פקטור ובצדק גמור, בדרך כלל חושבים שיש איזה סטיגמה על הישראלים שאוהבים לקטר, אבל פה זה היה מוצדק לחלוטין, למרות שהפקטור הזה לא יעזור להם כלל, לפי מה שהבנתי הם העלו את הממצוע הארצי שיהיה שווה לשנים קודמות ובפועל הפקטור לא הועיל באמת, וגם ממש טובה עשו להם, הוסיפו 4 נק' בשאלון אחד ו-9 בשאלון השני...
תשמעו אם המנכלית בעצמה יצאה עם הודעה כי השאלות אכן היו קשות מהרגיל זה סימן שאכן היה קושי גדול מזה שרגיל בשנים קודמות.
ואיך בכלל אפשר להשוות בין מתמטיקה של תיכון לשל תואר באוניברסיטה,
ילדים בכיתה י"א לא אמורים להגיע לרמה של מתמטיקה שבחדוא......
בקיצר, 5 יחידות מתמטיקה בתיכון זה בזבוז זמן .... וגם ההבדל בין 4 ל5 לא כזה בשמים (לא מבחינת החומר), עדיף להשקיע ולהוציא 100 ב4 יחידות מאשר 60 .. ב-5 יחידות.
בכל מקרה הפסיכומטרי משחק תפקיד בקבלה באוניברסיטה הרבה יותר מבגרות ככה שחבל על הזמן.
 

S h a r k 1 8

New member
אני שומע יותר מידי תגובות מתנשאות של סטודנטים

המבחן צריך להיות בהתאם לרמה הנלמדת. נקודה.
זה בכלל לא קשור לבכיינות או לחוסר בגרות.
דרך אגב, גם מבחן בחדו"א ברמה אוניברסיטאית יכול להיות קשה מידי או בלתי סביר. זה בכלל לא קשור לכמה שהתלמידים בכיינים או לא בוגרים.
אני מניח שאם אותם תלמידים בדיוק ייקחו בשנה הבאה קורס בחדו"א באוניברסיטה, הם יעברו אותו יפה מאד, ולכן כל ההתנשאות הזאת של "איך הם יעברו מבחנים באוניברסיטה" אינה במקומה. להזכירכם, כל אחד מאיתנו חווה על בשרו מבחנים לא הוגנים באוניברסיטה. זה לא נעים, ולא תמיד הפיצוי הולם את הנזק (מבחינת נקודות) שנגרם.
 
למעלה