כרטיס דלק - יש דבר כזה?

S h a r k 1 8

New member
כרטיס דלק - יש דבר כזה?

נניח שיש מקום עבודה שנמצא במקום שלא באמת ריאלי להגיע אליו בתחבורה ציבורית וברור שעובד צריך לנסוע ברכבו הפרטי למקום העבודה. נניח שלצורך הנסיעה מהבית למקום העבודה וחזרה יצטרך העובד להוציא 1000 ש"ח בחודש.
1. האם ישנה אפשרות שמקום העבודה יעשה הסכם עם חברת דלק כלשהי שבמסגרתו ניתן לעובדים כרטיס שאיתו מקום העבודה מעביר את התשלום על הדלק ישירות לחברת הדלק (במקום שהעובד ישלם מכיסו)?
2. במידה ומוסכם שהעובד ישלם על דלק מכיסו, והוא יקבל החזר במשכורת, האם ברור שההחזר יהיה מגולם, כלומר שה-1000 ש"ח יתווספו לנטו, כלומר לפחות 1500 ש"ח יתווספו לברוטו?
3. באותו הקשר, מנוי לכביש 6 עבור חברה עולה פחות מאשר לאדם פרטי? יש טבלאות שמפרטות עד כמה ההבדל משמעותי?
 

choo

Active member
השאלה היא לא "האם יש" - השאלה היא האם זה שכיח

&nbsp
בפועל, במרבית המקומות ישלמו לך את המינימום הנדרש החוק.
&nbsp
ברמה הכללית, מקום העבודה מתעניין בעלות השכר הכוללת שלך, ולא כיצד היא מתחלקת לסעיפים שונים. הוא יכול לתת לך יותר לברוטו, והוא יכול "לצבוע" חלק מזה בתור "החזר הוצאות נסיעה". גילום מס על החזר הוצאות נסיעה אינו שכיח, ובכל מקרה - זה פשוט עוד כסף ש"נצבע" בצורה ספציפית.
&nbsp
בשורה התחתונה, צורת הצביעה לרוב לא משנה לו - וזה גם לא משנה לך.
&nbsp
ולבסוף, בדרך כלל מנוי לכביש 6 (כמו גם מנוי לחניה) עבור חברה לא זול יותר מאשר עבור אדם פרטי.
 

S h a r k 1 8

New member
השאלה היא מה קורה במקום עבודה

שלא ממש נמצא בת"א-הרצליה, אלא נניח ביוקנעם, ב"ש, מודיעין, מגדל העמק.
כמובן שאפשר לשלם את המינימום הקבוע בחוק, אבל המשמעות של זה היא שאנשים יצטרכו להוציא הרבה כסף על נסיעות ואז העבודה שם תהפוך ללא משתלמת.
&nbsp
זה נכון שזה מעלה את גובה עלות השכר, אבל מצד שני מקומות עבודה שנמצאים במקומות כאלה חוסכים הון כי עלות הנדל"ן שם נמוכה יותר (וגם הרבה פעמים מקבלים הטבות מס מהמדינה). מצד שני, אם הם רוצים להשיג כוח אדם איכותי, הם חייבים ללכת לקראת העובדים בקטע של עלויות הנסיעה (שזה אומר לכסות את עלויות הנסיעה, ולא רק לשלם לפי החוק). בסה"כ הכללי כנראה זה עדיין משתלם.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

choo

Active member
מעסיק כזה לרוב מגייס עובדים שגרים קרוב

&nbsp
במקומות שעבדתי בהם בחיפה ויקנעם ושהיה להם רק מרכז אחד, עבדו גם מעט עובדים מאזור המרכז (מעט = פחות מ-10 אחוז מהעובדים הישראלים). האם הם חייבים ללכת לקראת העובדים הללו? לא יודע.
&nbsp
לגבי ה"לא משתלם" - זו שאלה מאוד אישית. ברור לי שלמי שמוצא שתי עבודות שקולות - אחת קרובה ואחת רחוקה - תהיה עדיפות לעבוד במקום הקרוב, אם העבודות דומות באיכותן ובגובה השכר בהן (גם אם המקום הרחוק ישלם על הוצאות הנסיעה - יש משמעות לזמן הנסיעה). מצד שני - לאנשים שגרים "סביב המרכז", לפעמים ייקח אותו זמן להגיע ליקנעם או ללב תל אביב, בגלל הפקקים. האנשים שהכרתי שגרים במרכז ועובדים בצפון, לרוב גרים בטבעת החיצונית (פתח תקווה, נתניה וכדומה) - אנשים שעבורם זמן ההגעה ליקנעם (מפתח תקווה) או לחיפה (מנתניה) היה דומה, באותו זמן, לזמן ההגעה לתל אביב (בגלל הפקקים). אלו שגרו בתל אביב - לרוב היה מדובר בעובדים של החברה שעברו לגור בתל אביב אחרי שכבר עבדו זמן מה בחברה, והעדיפו להמשיך שם ולא לחפש מקום חדש.
 

ipv6

Member
בקשר לכביש 6

לא שמעתי בחיים שהחברה ממנת לעובד. בד"כ מכוניות הליסינג של החברה מורשות לנסוע בכביש הזה.
אני מניח שלאלדן\אלבר\שלמה יש דיל יותר טוב ממך או ממני עם כביש 6..
 

vinney

Well-known member
אני אומנם לא הכי מעודכן בנושא

אבל פעם אחרונה שהיה לי רכב ליסינג לפני מספר שנים, אומנם הייתי מורשה לנסוע - אבל על חשבוני. מאז היו לי רק רכבי השכרה (גם מאלדן, בין היתר) - ובכולם הבהירו שאומנם מותר לי לנסוע שם, אבל הם יגבו ״דמי טיפול״ כאלה שעדיף כבר לקחת מונית מחיפה לאילת וחזרה.
 

ipv6

Member
אין ליסינג

אבל אני מניח שזה תלוי בדיל של החברה..
 

alien life form

New member
אתה על באמת?

לא שמעת על דלקן?
יש גם כרטיס אשראי לדלק ויש גם החזר הוצאות תמורת חשבוניות.
 

S h a r k 1 8

New member
דלקן זה בד"כ לליסינג או לרכב חברה. לא?

יש דלקן לרכב פרטי?
החזר הוצאות תמורת חשבוניות - סבבה, אבל אי אפשר לדעת כמה מזה זה נסיעות פרטיות.
אתה יכול לפרט על סידורי הדלק שאתה מכיר?
&nbsp
 

alien life form

New member
דלקן אפשר לשים על כל רכב. יש עלות חד פעמית של כמה מאות שקלים

בכל צורת התחשבנות עם המעסיק אפשר לקבוע תקרה, דהיינו המעסיק משלם למשל 1,000 ש"ח ומה שמעבר לכך על העובד. הכל יכול להיות מגולם או ממוסה. תלוי במעסיק.

כל צורות התשלום שמניתי מקובלות וקיימות בשוק.
 

alien life form

New member
בד"כ זה משחק סכום אפס

המעסיק יודע כמה העובד שווה לו ואיך אתם מחלקים את העוגה זה בינכם. לפעמים יש לזה השלכות על מיסוי. בזמן האחרון זה זניח כי אין כמעט מפלטי מס בשכר.

מעסיק שעובר לסוף עולם לוקח בחשבון שיצטרך לתגמל חלק מהעובדים שלא יוכל לגייס מהסביבה. לכן הדרישה להשתתפות בנסיעות היא לגיטימית.
 

vinney

Well-known member
תשובות

1. בוודאי, אבל זה יופיע בתור ״שווי מס״ לעובד.
&nbsp
2. למה שזה יהיה ברור? גילום זה שם אחר לתוספת שכר.
&nbsp
3. ההבדל הוא מע״מ.
 
למעלה