חידה לחנוכה

מצב
הנושא נעול.
חידה לחנוכה


חידה לחנוכה


את הלילה האחרון העברתיבנסיעה באוטובוס ציבורי, נסיעה שארכה ארבע שעות ומחצה.

התדעו לנחש מהיכן ולאן נסעתי
 

נתנאל531

Well-known member
לפי Waze - המסלול הוא ‏270 דקות

חיפה-אילת בארבע וחצי שעות? הכיצד?
ברכבת (או כאשר תהיה בעתיד) זה יקח יותר משלוש שעות אולי קרוב ל-4...
לפי Waze - המסלול הוא ‏270 דקות
מסלול הנסיעה ממרכזית המפרץ ועד אילת, שזה בדיוק 4 שעות וחצי. נסיעה דרך יוקנעם ולכל אורך כביש 6 והמשכו כביש 40, כולל עוקף באר שבע מזרח, משם בכביש 25 עד לצומת הערבה, ומשם דרך כביש הערבה עד אילת.

אומנם יתכן שצריך להוסיף דקות נסיעה נוספות בשל הגבלת אוטובוסים ל־100 קמ"ש, ועיכוב בעקיפות בגלל אורך האוטובוס והעדר יכולת האצה בעקיפות, כמו לרכב פרטי + עיכוב בתחנות שאינם על מסלול הנסיעה / הפסקה למנוחה.

זמן הנסיעה משקף מהירות נסיעה ממוצעת של 95 קמ"ש לכל אורך הדרך, כמובן שבכביש 6 המהירות גבוהה יותר ובכביש 25 וכביש הערבה המהירות נמוכה יותר.
 

Ofekalef1

New member
יש הגבלת מהירות 100 קמ"ש לאוטובוסים?

לפי Waze - המסלול הוא ‏270 דקות
מסלול הנסיעה ממרכזית המפרץ ועד אילת, שזה בדיוק 4 שעות וחצי. נסיעה דרך יוקנעם ולכל אורך כביש 6 והמשכו כביש 40, כולל עוקף באר שבע מזרח, משם בכביש 25 עד לצומת הערבה, ומשם דרך כביש הערבה עד אילת.

אומנם יתכן שצריך להוסיף דקות נסיעה נוספות בשל הגבלת אוטובוסים ל־100 קמ"ש, ועיכוב בעקיפות בגלל אורך האוטובוס והעדר יכולת האצה בעקיפות, כמו לרכב פרטי + עיכוב בתחנות שאינם על מסלול הנסיעה / הפסקה למנוחה.

זמן הנסיעה משקף מהירות נסיעה ממוצעת של 95 קמ"ש לכל אורך הדרך, כמובן שבכביש 6 המהירות גבוהה יותר ובכביש 25 וכביש הערבה המהירות נמוכה יותר.
יש הגבלת מהירות 100 קמ"ש לאוטובוסים?
אז איך 380 נוסע, כמו שראיתי כמה פעמים שאמרו כאן, שעה וחמש דקות מתל אביב לבאר שבע?
 

טנק2

New member
שימו לב שזה לילה, אז כנראה שזה נסיעות שהן

חידה לחנוכה


את הלילה האחרון העברתיבנסיעה באוטובוס ציבורי, נסיעה שארכה ארבע שעות ומחצה.

התדעו לנחש מהיכן ולאן נסעתי
שימו לב שזה לילה, אז כנראה שזה נסיעות שהן
אחרי תשע בערב, ועד ל01:30 (לילה עד חמש, 4.5 שעות בלילה האחרון) וחוץ מזה, כל קווים שבטלים/משתנים לרגל חנוכה בטלים גם (הלילה האחרון).
 
הפתרון:

חידה לחנוכה


את הלילה האחרון העברתיבנסיעה באוטובוס ציבורי, נסיעה שארכה ארבע שעות ומחצה.

התדעו לנחש מהיכן ולאן נסעתי
הפתרון:
קו 982 מהר חוצבים בירושלים לצפת.

להלן פירוט זמני הנסיעה:
הר חוצבים 23:00.
טרמפיאדה ליפתא 23:55!!!.
טלזסטון 0:13
שער הגיא 0:38!!
מחלף עירון 1:28
עצירת התרעננות תחנת דלק מגידו 1:41 (חצי שעה)
תחנה מרכזית צפת 3:35.

נורמלי זה לא!
אשמים בכך עסקנים, נציגי ציבור, פקחי אגד, משטרת ישראל ומע"צ החדשה.

אך צפת שווה הכל
 

alantan

New member
איך באמת 55 ד' עד ליפתא?!

הפתרון:
קו 982 מהר חוצבים בירושלים לצפת.

להלן פירוט זמני הנסיעה:
הר חוצבים 23:00.
טרמפיאדה ליפתא 23:55!!!.
טלזסטון 0:13
שער הגיא 0:38!!
מחלף עירון 1:28
עצירת התרעננות תחנת דלק מגידו 1:41 (חצי שעה)
תחנה מרכזית צפת 3:35.

נורמלי זה לא!
אשמים בכך עסקנים, נציגי ציבור, פקחי אגד, משטרת ישראל ומע"צ החדשה.

אך צפת שווה הכל
איך באמת 55 ד' עד ליפתא?!
 
ככה...

איך באמת 55 ד' עד ליפתא?!
ככה...
רחובות ירושלים לא היו עמוסים ואף לא מלאים, אלא שהאוטובוסים חסמו את עצמם.
קווים רבים מדי עושים מסלול איסוף ברחובות העיר, מה שיוצר בזמני הלחץ על התח"צ כאוס מוחלט.

התחנות במסלול עמוסות נוסעים לכל חלקי הארץ, עשרות(!!) אוטובוסים מקווים שונים (מתוגברים ברובם) וחברות שונות עורכים איסוף נוסעים איטי ומרגיז
תוך חסימת כל נתיבי הציר כשאליהם מצטרפים הקווים העירוניים שתורמים את חלקם למסיבה, והעיר ירושלים נבוכה.

שילוב של טמטום המיוחס לנציגי הציבור ועסקני התחבורה בעיקר במגזר החרדי, הסכמת משרד התחבורה ונציגי החברות,
וחוסר פיקוח בשעת אמת הן מצד החברות והן מצד משטרת התנועה העירונית.


בתמונה, תחנת בר אילן בה התעכבנו למעלה מרבע שעה.
 

נתנאל531

Well-known member
זה הפרודוקס הירושלמי

ככה...
רחובות ירושלים לא היו עמוסים ואף לא מלאים, אלא שהאוטובוסים חסמו את עצמם.
קווים רבים מדי עושים מסלול איסוף ברחובות העיר, מה שיוצר בזמני הלחץ על התח"צ כאוס מוחלט.

התחנות במסלול עמוסות נוסעים לכל חלקי הארץ, עשרות(!!) אוטובוסים מקווים שונים (מתוגברים ברובם) וחברות שונות עורכים איסוף נוסעים איטי ומרגיז
תוך חסימת כל נתיבי הציר כשאליהם מצטרפים הקווים העירוניים שתורמים את חלקם למסיבה, והעיר ירושלים נבוכה.

שילוב של טמטום המיוחס לנציגי הציבור ועסקני התחבורה בעיקר במגזר החרדי, הסכמת משרד התחבורה ונציגי החברות,
וחוסר פיקוח בשעת אמת הן מצד החברות והן מצד משטרת התנועה העירונית.


בתמונה, תחנת בר אילן בה התעכבנו למעלה מרבע שעה.
זה הפרודוקס הירושלמי
כל אחד רוצה אוטובוס בינעירוני ליד הבית, ולכן שיירות אוטובוסים בינעירוניים חוסמים את כל הכבישים העירוניים, לרבות המת"צים, וזמן הנסיעה נשאר אותו דבר.

מצד שלישי, התחנת המרכזית בירושלים לא מסוגלת להכיל את כל האוטובוסים הבינעירוניים מירושלים (אין מקום להוסיף עוד רציפים), מלבד זה שהיא סכנה בריאותית אמיתית בגלל תכנונה כבונקר אטום.
 

seffic

New member
זה קורה גם בבני ברק

זה הפרודוקס הירושלמי
כל אחד רוצה אוטובוס בינעירוני ליד הבית, ולכן שיירות אוטובוסים בינעירוניים חוסמים את כל הכבישים העירוניים, לרבות המת"צים, וזמן הנסיעה נשאר אותו דבר.

מצד שלישי, התחנת המרכזית בירושלים לא מסוגלת להכיל את כל האוטובוסים הבינעירוניים מירושלים (אין מקום להוסיף עוד רציפים), מלבד זה שהיא סכנה בריאותית אמיתית בגלל תכנונה כבונקר אטום.
זה קורה גם בבני ברק
מאפיין של הציבור החרדי, עמוס הילדים עגלות ועוד. קשה לשכנע אותם לעבור דרך מסוף מרכזי אחד....
 

olli3

New member
מנהל
במודיעין עילית שוכנעו חלקית.

זה קורה גם בבני ברק
מאפיין של הציבור החרדי, עמוס הילדים עגלות ועוד. קשה לשכנע אותם לעבור דרך מסוף מרכזי אחד....
במודיעין עילית שוכנעו חלקית.
הקווים שפועלים רק בסופ"ש יוצאים מהמסוף בלבד ולא מסתובבים בתוך מודיעין עילית. גם אלו שמגיעים למודיעין עילית, עוצרים רק במסוף.

מהמסוף יש קווי המשך עירוניים.

כל זה בוצע כחלק מהמכרז החדש בו זכתה חברת קווים.

לעומת זאת, הקווים לבני ברק ולירושלים מבצעים סיבוב במודיעין עילית.
 

londonisrael

New member
מצד רביעי

זה הפרודוקס הירושלמי
כל אחד רוצה אוטובוס בינעירוני ליד הבית, ולכן שיירות אוטובוסים בינעירוניים חוסמים את כל הכבישים העירוניים, לרבות המת"צים, וזמן הנסיעה נשאר אותו דבר.

מצד שלישי, התחנת המרכזית בירושלים לא מסוגלת להכיל את כל האוטובוסים הבינעירוניים מירושלים (אין מקום להוסיף עוד רציפים), מלבד זה שהיא סכנה בריאותית אמיתית בגלל תכנונה כבונקר אטום.
מצד רביעי
אם רוב האוטובוסים מלאים אז איך בדיוק מסוף יחסוך מקום בכביש?
 

darkshadow1

New member
למקרים כאלה נועדו אוטובוסים עירוניים.

מצד רביעי
אם רוב האוטובוסים מלאים אז איך בדיוק מסוף יחסוך מקום בכביש?
למקרים כאלה נועדו אוטובוסים עירוניים.
הדלתות יותר רחבות, אין מדרגות ומסתבכים פחות עם עגלות ילדים.
 

נתנאל531

Well-known member
הבעיה העיקרית היא תפיסת המת"צים

מצד רביעי
אם רוב האוטובוסים מלאים אז איך בדיוק מסוף יחסוך מקום בכביש?
הבעיה העיקרית היא תפיסת המת"צים
וזמן ההמתנה בתחנות (מכירת כרטיסים), מה שפוגע ביעילות של קווי השירות העירוניים.

אם אפשר היה לבטל חלק מהתחנות, ולהסתפק במספר תחנות איסוף בודדות (באופן דומה למסלול הירושלמי של קוי 16x לגוש עציון וקרית ארבע), ניתן היה למנוע חלק מהבעיה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה