הקפאת פרויקט המסילה המזרחית

מצב
הנושא נעול.

עוזי ק

New member
במקרה של קו העמק, זה לא שרות מבוזר

איך קבעת שיש תמורה כלכלית?
דבר ידוע הוא שרכבות משא לא מסוגלות להתחרות עם משאיות במרחקים קצרים ובכמויות מטען קטנות ומבוזרות, מה יגרום להתנהגות השוק להשתנות במקרה הזה? תפרט יותר לגבי התמורה המדינית..
&nbsp
הטענה השנייה לא ברורה, מן הסתם שכיום אחרי קביעת העובדות זה כבר לא רלוונטי.
במקרה של קו העמק, זה לא שרות מבוזר
זה בדיוק שרות בין שני נמלים (ימי = חיפה, ויבשתי = מסוף נהר הירדן), והוא יצליח בדיוק כפי שהקו חיפה - אשדוד מצליח.

יתרה מכך, הקו יצליח בדיוק מאותה סיבה שהקו לאילת יכשל. חיפה יושבת בנתיב שייט מבוסס של סובב הים התיכון, ומקבלת שרות פידרים רחב, מכל נמלי הים התיכון (והמחובים אליו). עקבה כמו גם אילת נמצאות בקצה תעלה שהיא מסלול חד כיווני. סביר מאד שהובלת מטעים מאירופה וארה"ב לירדן דרך חיפה והרכבת, יהיה זול משמעותית מהובלת מטענים מ\ל אותם יעדים דרך נמל עקבה. במיוחד עם תכלול גם את עלות ההובלה היבשתית מעקבה, שלרוב היעדים בירדן היא יותר ארוכה.
 

easylivin

New member


במקרה של קו העמק, זה לא שרות מבוזר
זה בדיוק שרות בין שני נמלים (ימי = חיפה, ויבשתי = מסוף נהר הירדן), והוא יצליח בדיוק כפי שהקו חיפה - אשדוד מצליח.

יתרה מכך, הקו יצליח בדיוק מאותה סיבה שהקו לאילת יכשל. חיפה יושבת בנתיב שייט מבוסס של סובב הים התיכון, ומקבלת שרות פידרים רחב, מכל נמלי הים התיכון (והמחובים אליו). עקבה כמו גם אילת נמצאות בקצה תעלה שהיא מסלול חד כיווני. סביר מאד שהובלת מטעים מאירופה וארה"ב לירדן דרך חיפה והרכבת, יהיה זול משמעותית מהובלת מטענים מ\ל אותם יעדים דרך נמל עקבה. במיוחד עם תכלול גם את עלות ההובלה היבשתית מעקבה, שלרוב היעדים בירדן היא יותר ארוכה.
 

אורי404

New member
אני לא בטוח, שהקו לאילת ייכשל

במקרה של קו העמק, זה לא שרות מבוזר
זה בדיוק שרות בין שני נמלים (ימי = חיפה, ויבשתי = מסוף נהר הירדן), והוא יצליח בדיוק כפי שהקו חיפה - אשדוד מצליח.

יתרה מכך, הקו יצליח בדיוק מאותה סיבה שהקו לאילת יכשל. חיפה יושבת בנתיב שייט מבוסס של סובב הים התיכון, ומקבלת שרות פידרים רחב, מכל נמלי הים התיכון (והמחובים אליו). עקבה כמו גם אילת נמצאות בקצה תעלה שהיא מסלול חד כיווני. סביר מאד שהובלת מטעים מאירופה וארה"ב לירדן דרך חיפה והרכבת, יהיה זול משמעותית מהובלת מטענים מ\ל אותם יעדים דרך נמל עקבה. במיוחד עם תכלול גם את עלות ההובלה היבשתית מעקבה, שלרוב היעדים בירדן היא יותר ארוכה.
אני לא בטוח, שהקו לאילת ייכשל
כיום משאיות סמי-פול-טריילר משנעות סחורה מאילת לאזור ציין. מאזור צין הסחורה עולה ל... רכבת.
כך, שכבר בנקודת הפתיחה יש מה לשנע ברכבת לאילת. זה לפני שמדברים על פוטנציאל נוסף של הרכבת בתחום המשא וכן שירות טוב לנוסעים, ברבים מן המקרים, בהשוואה לשירותי טיסה, אוטובוסים או נסיעה ברכב הפרטי.
 

amit1270

New member
אני בעד "אם בכלל"


הקפאת פרויקט המסילה המזרחית
ממידע שהגיע אליי מגורם בענף עולה כי פרויקט המסילה המזרחית משלם את מחירו של "צוק איתן". מתכנני הפרויקט קיבלו הוראה ממנכ"ל "חוצה ישראל", שלא לעסוק יותר בנושא. גורם אחר אישר מזווית מבט תקציבית, ומוקדמת יותר בזמן (קודם למבצע "צוק איתן"), את הידיעה. מה דעתכם: בהנחה שהמידע אמין, האם נכון היה להקפיא דווקא את המסילה המזרחית? אילו פרויקטים תחבורתיים, אם בכלל, הייתם מקריבים על מזבח הקיצוצים?
אני בעד "אם בכלל"
 

easylivin

New member
ולגבי המסילה המזרחית: היה לי עניין אישי בהקמתה

אני בעד "אם בכלל"
ולגבי המסילה המזרחית: היה לי עניין אישי בהקמתה
כי אני גר במקום שתחנה הייתה אמורה להיבנות בקרבתו, ולכן התשובה שלי ברורה...
 

Ccyclist

Well-known member
את לולאת נתב"ג של המסילה המזרחית יש להשלים בכל מחיר.

הקפאת פרויקט המסילה המזרחית
ממידע שהגיע אליי מגורם בענף עולה כי פרויקט המסילה המזרחית משלם את מחירו של "צוק איתן". מתכנני הפרויקט קיבלו הוראה ממנכ"ל "חוצה ישראל", שלא לעסוק יותר בנושא. גורם אחר אישר מזווית מבט תקציבית, ומוקדמת יותר בזמן (קודם למבצע "צוק איתן"), את הידיעה. מה דעתכם: בהנחה שהמידע אמין, האם נכון היה להקפיא דווקא את המסילה המזרחית? אילו פרויקטים תחבורתיים, אם בכלל, הייתם מקריבים על מזבח הקיצוצים?
את לולאת נתב"ג של המסילה המזרחית יש להשלים בכל מחיר.
ניתן להמתין עם הקטע שבין ראש העין לחדרה מזרח, אבל את "עוקף האיילון" יש להשלים בהקדם האפשרי כדי לאפשר לרכבות משא לעקוף את פרוזדור האיילון.
&nbsp
כמו כן - תחבורה ציבורית היא השקעה רוחבית בכלכלה, החופש לנוע ממקום אחד לשני הוא הבסיס עליו מתקיימת הכלכלה - מסחר, עבודה, חינוך ובילויים. אסור לראות את התחבורה הציבורית דרך שאלת הריווחיות של קו כזה או אחר אלא דרך השפעתה על הכלכלה בישובים אליה היא מובילה - במיוחד אם היא מצליחה ליצור שכבת יוממים שמביאה שכר מ"מדינת תל אביב" לערי המרכז ואפילו לפריפריה, היא יכולה להקל על בועת הנדל"ן ומצוקת הדיור, ולהביא למסה קריטית גדולה יותר של צרכנים המסוגלים להנות מהשירותים המגוונים בגוש-דן ובכך להעשיר את המגוון הזה. כמו כן מערכת תח"צ טובה תשפר את המצב בכבישים וכך יהנו ממנה לא רק נוסעי התח"צ אלא גם משתמשי הרכב הפרטי.
&nbsp
יש לזכור שבעת חידוש קו ב"ש האוצר ניסה להגדיר אותו כלא-כדאי, מתנגדי התח"צ יתנגדו גם לפרוייקטים הנחוצים והמוצלחים ביותר משום שהם באים מאידאולוגיה של אי-השקעה ממשלתית בתשתיות ציבוריות, ולא בגלל עובדות הקשורות לתח"צ עצמו.
 
אבל רכבות משא עוקפות את מסילת האיילון כבר כיום

את לולאת נתב"ג של המסילה המזרחית יש להשלים בכל מחיר.
ניתן להמתין עם הקטע שבין ראש העין לחדרה מזרח, אבל את "עוקף האיילון" יש להשלים בהקדם האפשרי כדי לאפשר לרכבות משא לעקוף את פרוזדור האיילון.
&nbsp
כמו כן - תחבורה ציבורית היא השקעה רוחבית בכלכלה, החופש לנוע ממקום אחד לשני הוא הבסיס עליו מתקיימת הכלכלה - מסחר, עבודה, חינוך ובילויים. אסור לראות את התחבורה הציבורית דרך שאלת הריווחיות של קו כזה או אחר אלא דרך השפעתה על הכלכלה בישובים אליה היא מובילה - במיוחד אם היא מצליחה ליצור שכבת יוממים שמביאה שכר מ"מדינת תל אביב" לערי המרכז ואפילו לפריפריה, היא יכולה להקל על בועת הנדל"ן ומצוקת הדיור, ולהביא למסה קריטית גדולה יותר של צרכנים המסוגלים להנות מהשירותים המגוונים בגוש-דן ובכך להעשיר את המגוון הזה. כמו כן מערכת תח"צ טובה תשפר את המצב בכבישים וכך יהנו ממנה לא רק נוסעי התח"צ אלא גם משתמשי הרכב הפרטי.
&nbsp
יש לזכור שבעת חידוש קו ב"ש האוצר ניסה להגדיר אותו כלא-כדאי, מתנגדי התח"צ יתנגדו גם לפרוייקטים הנחוצים והמוצלחים ביותר משום שהם באים מאידאולוגיה של אי-השקעה ממשלתית בתשתיות ציבוריות, ולא בגלל עובדות הקשורות לתח"צ עצמו.
אבל רכבות משא עוקפות את מסילת האיילון כבר כיום
 

Ccyclist

Well-known member
In passing loops, with no stations.

אבל רכבות משא עוקפות את מסילת האיילון כבר כיום
In passing loops, with no stations.
I'm aware the eastern line was the old mainline, and that part of it fell into disrepair. I wasn't aware the loop behind the airport was still usable, but I've looked it up on the map and it's a patchwork of passing loops, not a proper 2 track railway capable of providing an efficient bypass. Also - there are no station on route these days, so when the track is converted to double track it would make sense to put station platforms on the route, even if they won't be opened till the whole route opens at some future date.
&nbsp
When Raanana junction is completed there will be two northern links into the existing part of the eastern line, so getting it up to scratch is even more essential.
 

Rubim88

New member
כמו שכבר רשם עמוד שדרה

את לולאת נתב"ג של המסילה המזרחית יש להשלים בכל מחיר.
ניתן להמתין עם הקטע שבין ראש העין לחדרה מזרח, אבל את "עוקף האיילון" יש להשלים בהקדם האפשרי כדי לאפשר לרכבות משא לעקוף את פרוזדור האיילון.
&nbsp
כמו כן - תחבורה ציבורית היא השקעה רוחבית בכלכלה, החופש לנוע ממקום אחד לשני הוא הבסיס עליו מתקיימת הכלכלה - מסחר, עבודה, חינוך ובילויים. אסור לראות את התחבורה הציבורית דרך שאלת הריווחיות של קו כזה או אחר אלא דרך השפעתה על הכלכלה בישובים אליה היא מובילה - במיוחד אם היא מצליחה ליצור שכבת יוממים שמביאה שכר מ"מדינת תל אביב" לערי המרכז ואפילו לפריפריה, היא יכולה להקל על בועת הנדל"ן ומצוקת הדיור, ולהביא למסה קריטית גדולה יותר של צרכנים המסוגלים להנות מהשירותים המגוונים בגוש-דן ובכך להעשיר את המגוון הזה. כמו כן מערכת תח"צ טובה תשפר את המצב בכבישים וכך יהנו ממנה לא רק נוסעי התח"צ אלא גם משתמשי הרכב הפרטי.
&nbsp
יש לזכור שבעת חידוש קו ב"ש האוצר ניסה להגדיר אותו כלא-כדאי, מתנגדי התח"צ יתנגדו גם לפרוייקטים הנחוצים והמוצלחים ביותר משום שהם באים מאידאולוגיה של אי-השקעה ממשלתית בתשתיות ציבוריות, ולא בגלל עובדות הקשורות לתח"צ עצמו.
כמו שכבר רשם עמוד שדרה
המסילה פעילה, לכל היותר יש להכפיל את הקטע אם באמת הוא מהווה צוואר בקבוק(לפי אורך רכבות המשא דווקא לא נראה ככה)
&nbsp
זה מאוד קל לרשום שהשקעה בתח"צ זו השקעה רוחבית בכלכלה ושיש לה השפעות חיוביות לאזרחים - אבל כמו בכל השקעה, צריך לבדוק מה התרומה של פרוייקט X וההשפעה על הכלכלה ביחס לעלות וביחס לפרוייקטים אחרים - משמע לבדוק כל פרוייקט לגופו ולהשוות אותו עם אלטרנטיבות אחרות.
 
את הקטע הקצר שבין מסילת נתב"ג לבין תחנת לוד חייבים להכפיל

כמו שכבר רשם עמוד שדרה
המסילה פעילה, לכל היותר יש להכפיל את הקטע אם באמת הוא מהווה צוואר בקבוק(לפי אורך רכבות המשא דווקא לא נראה ככה)
&nbsp
זה מאוד קל לרשום שהשקעה בתח"צ זו השקעה רוחבית בכלכלה ושיש לה השפעות חיוביות לאזרחים - אבל כמו בכל השקעה, צריך לבדוק מה התרומה של פרוייקט X וההשפעה על הכלכלה ביחס לעלות וביחס לפרוייקטים אחרים - משמע לבדוק כל פרוייקט לגופו ולהשוות אותו עם אלטרנטיבות אחרות.
את הקטע הקצר שבין מסילת נתב"ג לבין תחנת לוד חייבים להכפיל
אבל דווקא הקטע הזה הוא המסובך ביותר לביצוע.
רצוי להכפיל גם את הקטע הצפוני יותר בין מסילת נתב"ג לראש העין כדי שיוכל לשמש לפחות כמסילת גיבוי לרכבות נוסעים.
הקטע שבין כפר סבא לחדרה יכול להיות בעדיפות נמוכה יותר, אבל זה תלוי בעומס הצפוי על מסילת החוף, כי מתישהו יגיע מצב שבו יהיו חייבים או לרבע את מסילת החוף בין הרצליה לבנימינה / זכרון יעקב או לבנות את המסילה המזרחית.
 

Ccyclist

Well-known member
יתכן שריבוע הרציפים / תחנות יספיק למסילת החוף.

את הקטע הקצר שבין מסילת נתב"ג לבין תחנת לוד חייבים להכפיל
אבל דווקא הקטע הזה הוא המסובך ביותר לביצוע.
רצוי להכפיל גם את הקטע הצפוני יותר בין מסילת נתב"ג לראש העין כדי שיוכל לשמש לפחות כמסילת גיבוי לרכבות נוסעים.
הקטע שבין כפר סבא לחדרה יכול להיות בעדיפות נמוכה יותר, אבל זה תלוי בעומס הצפוי על מסילת החוף, כי מתישהו יגיע מצב שבו יהיו חייבים או לרבע את מסילת החוף בין הרצליה לבנימינה / זכרון יעקב או לבנות את המסילה המזרחית.
יתכן שריבוע הרציפים / תחנות יספיק למסילת החוף.
בטווח הבינוני ניתן לפתור את הבעיה באופן זמני אם הרכבות המהירות יוכלו לעקוף את האיטיות בעת שהן עוצרות בתחנות הנוסעים.
&nbsp
ניתן לעשות זאת ע"י הרחבת התחנות ל4 רציפים / 2 רציפים ו2 מסילות ללא עצירה בלב התחנה, או ע"י בניית תחנות תפעוליות במקומות פנויים יותר בתוואי ובניית הלו"ז כך שהרכבות המאספות יעצרו בהן כדי לאפשר למהירות לעבור. אני מכיר מספיק מערכות בהן רכבות אקספרס או רכבות מהירות פועלות על אותן 2 מסילות של הרכבות המאספות.
 
תוספת הנוסעים שתהיה במסילת החוף בעקבות המסילות החדשות

יתכן שריבוע הרציפים / תחנות יספיק למסילת החוף.
בטווח הבינוני ניתן לפתור את הבעיה באופן זמני אם הרכבות המהירות יוכלו לעקוף את האיטיות בעת שהן עוצרות בתחנות הנוסעים.
&nbsp
ניתן לעשות זאת ע"י הרחבת התחנות ל4 רציפים / 2 רציפים ו2 מסילות ללא עצירה בלב התחנה, או ע"י בניית תחנות תפעוליות במקומות פנויים יותר בתוואי ובניית הלו"ז כך שהרכבות המאספות יעצרו בהן כדי לאפשר למהירות לעבור. אני מכיר מספיק מערכות בהן רכבות אקספרס או רכבות מהירות פועלות על אותן 2 מסילות של הרכבות המאספות.
תוספת הנוסעים שתהיה במסילת החוף בעקבות המסילות החדשות
המסילה לירושלים, מסילת השרון, מסילת כרמיאל ומסילת העמק, תחייב כמות יותר גדולה של רכבות במסילת החוף ויהיה צורך לרבע את המסילה.
הפתיחה של המסילה המהירה לירושלים תגדיל מאוד את כמות הנוסעים ברכבת לא רק בין ירושלים לתל אביב אלא גם בין ירושלים לצפון.
כבר היום יש בשעות השיא 4 רכבות בינעירוניות בין תל אביב לחיפה. בעידן המסילות החדשות המספר יגדל. וכבר היום יש בשעות השיא 4 רכבות בין נתניה לתל אביב וגם מספר הרכבות הפרבריות יגדל כאשר יפתחו את תחנת ספיר ובעתיד היותר רחוק לאחר שתיפתח תחנת זכרון יעקב.
התכנונים הנוספים למסילת עירון, הארכת המסילה מכרמיאל עד קרית שמונה ומסילה לטבריה, יהפכו את הרכבת למוביל העיקרי בין כל צפון המדינה למרכזה ולדרומה, ולא יהיה מנוס מריבוע מסילת החוף.
 

Ccyclist

Well-known member
השאלה אינה אם לקצץ בפרוייקט כלשהו אלא אם יש לקצץ בתחום הזה.

כמו שכבר רשם עמוד שדרה
המסילה פעילה, לכל היותר יש להכפיל את הקטע אם באמת הוא מהווה צוואר בקבוק(לפי אורך רכבות המשא דווקא לא נראה ככה)
&nbsp
זה מאוד קל לרשום שהשקעה בתח"צ זו השקעה רוחבית בכלכלה ושיש לה השפעות חיוביות לאזרחים - אבל כמו בכל השקעה, צריך לבדוק מה התרומה של פרוייקט X וההשפעה על הכלכלה ביחס לעלות וביחס לפרוייקטים אחרים - משמע לבדוק כל פרוייקט לגופו ולהשוות אותו עם אלטרנטיבות אחרות.
השאלה אינה אם לקצץ בפרוייקט כלשהו אלא אם יש לקצץ בתחום הזה.
מדובר בקיצוץ רוחבי עקב המלחמה בעזה, והשאלה היא אם לקצץ בתחום שהשפעתו הכלכלית חיובית והוא יתרום להכנסות המדינה בעתיד, או - לקצץ בתחומים אחרים שהשפעתם הכלכלית שלילית והם נטל עליה.
&nbsp
ובכלל - לא חסר כסף שניתן להשתמש בו לצרכי המדינה, הוא נמצא במרתפי בנק ישראל כתוצאה מוויסות השקל הכושל של סטנלי פישר, בהעברות המע"מ והמכס לרש"פ שנוקטת במלחמה דיפלומטית נגד ישראל בניגוד לכל ההסכמים, ובסיבסוד עודף של מוסדות דת שונים.
 
לפוליטיקאים יותר קל לקצץ בפרוייקטי תחבורה מאשר

השאלה אינה אם לקצץ בפרוייקט כלשהו אלא אם יש לקצץ בתחום הזה.
מדובר בקיצוץ רוחבי עקב המלחמה בעזה, והשאלה היא אם לקצץ בתחום שהשפעתו הכלכלית חיובית והוא יתרום להכנסות המדינה בעתיד, או - לקצץ בתחומים אחרים שהשפעתם הכלכלית שלילית והם נטל עליה.
&nbsp
ובכלל - לא חסר כסף שניתן להשתמש בו לצרכי המדינה, הוא נמצא במרתפי בנק ישראל כתוצאה מוויסות השקל הכושל של סטנלי פישר, בהעברות המע"מ והמכס לרש"פ שנוקטת במלחמה דיפלומטית נגד ישראל בניגוד לכל ההסכמים, ובסיבסוד עודף של מוסדות דת שונים.
לפוליטיקאים יותר קל לקצץ בפרוייקטי תחבורה מאשר
בחינוך, בריאות, רווחה, דת ועוד.
לכן, ההכרעה אינה כלכלית אלא פוליטית ואי אפשר להתעלם מכך.
בהינתן שהפוליטיקאים יחליטו לקצץ בתחבורה השאלה באילו פרויקטים לקצץ רלוונטית.
בינינו, גם במשרד התחבורה ובתחום שעליו הוא מופקד לא חסר בזבוז כספים משווע ויש הרבה מקום להתייעלות במשרד כולל התייעלות בניהול פרויקטים. והדוגמה הטובה (בעצם הרעה) ביותר היא חברת נת"ע שהרבה אנשים (כולל בכנסת) לא מבינים מה היא עשתה עד עתה, לאן הלך הכסף הרב שקיבלה ומתי סופסוף תתחיל להראות תוצאות ממשיות בשטח. בינתיים החברה הזו זה בור ללא תחתית.
 

jp3raptor

Member
דעתי

הקפאת פרויקט המסילה המזרחית
ממידע שהגיע אליי מגורם בענף עולה כי פרויקט המסילה המזרחית משלם את מחירו של "צוק איתן". מתכנני הפרויקט קיבלו הוראה ממנכ"ל "חוצה ישראל", שלא לעסוק יותר בנושא. גורם אחר אישר מזווית מבט תקציבית, ומוקדמת יותר בזמן (קודם למבצע "צוק איתן"), את הידיעה. מה דעתכם: בהנחה שהמידע אמין, האם נכון היה להקפיא דווקא את המסילה המזרחית? אילו פרויקטים תחבורתיים, אם בכלל, הייתם מקריבים על מזבח הקיצוצים?
דעתי
פרויקט המסילה המזרחית הוא בהחלט לא מהפרויקטים היותר דחופים.
&nbsp
פרויקטים שסובלים דיחוי:
מסילה מזרחית
מסילת עירון
כרמיאל-ראש פינה
מסילה לאילת
מסילה לירוחם
מסילה לערד
&nbsp
לא סובל דיחוי:
חישמול
מסילה רביעית באיילון
מסילה משדה תעופה רמון לאילת
קשת מודיעין
וכל הפרויקטים שכבר בבניה
 

nitro11

New member
מה זאת אומרת הוקפא? הוא בבנייה?

הקפאת פרויקט המסילה המזרחית
ממידע שהגיע אליי מגורם בענף עולה כי פרויקט המסילה המזרחית משלם את מחירו של "צוק איתן". מתכנני הפרויקט קיבלו הוראה ממנכ"ל "חוצה ישראל", שלא לעסוק יותר בנושא. גורם אחר אישר מזווית מבט תקציבית, ומוקדמת יותר בזמן (קודם למבצע "צוק איתן"), את הידיעה. מה דעתכם: בהנחה שהמידע אמין, האם נכון היה להקפיא דווקא את המסילה המזרחית? אילו פרויקטים תחבורתיים, אם בכלל, הייתם מקריבים על מזבח הקיצוצים?
מה זאת אומרת הוקפא? הוא בבנייה?
 

משה343

New member
שאלה טובה


הקפאת פרויקט המסילה המזרחית
ממידע שהגיע אליי מגורם בענף עולה כי פרויקט המסילה המזרחית משלם את מחירו של "צוק איתן". מתכנני הפרויקט קיבלו הוראה ממנכ"ל "חוצה ישראל", שלא לעסוק יותר בנושא. גורם אחר אישר מזווית מבט תקציבית, ומוקדמת יותר בזמן (קודם למבצע "צוק איתן"), את הידיעה. מה דעתכם: בהנחה שהמידע אמין, האם נכון היה להקפיא דווקא את המסילה המזרחית? אילו פרויקטים תחבורתיים, אם בכלל, הייתם מקריבים על מזבח הקיצוצים?
שאלה טובה
 

סוקר28

New member
ניטרו -

שאלה טובה
ניטרו -
עצירת התכנון משמעותו צעד מאוד בעייתי. היו יכולים לסיים עם הליכי התכנון (שנה שנתיים מהיום), ואז לשקול אם לבצע או לא, או לבצע חלק כזה או אחר.
צריך לזכור שלא מדובר בסכומי עתק (אני מדבר על התכנון). וגם, מי יודע מה יהיה המצב הכלכלי, ייתכן שישתפר - אז למה לבטל את האופציה כבר עכשיו?
 

nitro11

New member
אז אם דברים ישתנו בשטח, יהיה צורך בתכנון מחדש?

ניטרו -
עצירת התכנון משמעותו צעד מאוד בעייתי. היו יכולים לסיים עם הליכי התכנון (שנה שנתיים מהיום), ואז לשקול אם לבצע או לא, או לבצע חלק כזה או אחר.
צריך לזכור שלא מדובר בסכומי עתק (אני מדבר על התכנון). וגם, מי יודע מה יהיה המצב הכלכלי, ייתכן שישתפר - אז למה לבטל את האופציה כבר עכשיו?
אז אם דברים ישתנו בשטח, יהיה צורך בתכנון מחדש?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה