הושקו אופועי השטח של שרקו בישראל

ה ט ו ח ן

New member
אין קשר לתכנון לא נכון. אתה מתחיל עלייה

בהילוך מסוים, ובמהירות מסוימת. מסיבה כלשהיא המהירות יורדת תוך כדי העלייה. זה יכול לקרות בגלל שלמנוע אין מספיק כוח לשמור על אותה מהירות לאורך כל העלייה, או הורדה מכוונת של המהירות בגלל נניח מכשול כלשהו שנמצא בשלב מסוים של העלייה. כעת הדבר הנכון הוא להוריד הילוך, כדי לשמור על המנוע באזור סל"ד יותר אפקטיבי. הדבר הנכון לעשות הוא פשוט לתת דריכה קלה על רגלית ההילוכים. לחיצה על המצמד בשלב זה, תביא לנפילה מיותרת של הסל"ד.
 

PRORIDING

New member
אני מתנהג קצת אחרת במצב הזה

ומלווה את הורדת ההילוך עם חצי קלאץ', שמשמש אותי גם לווסת את הכוח הרב יותר הנמצא בהילוך הנמוך יותר אליו יורדים.
את הפעולה שתיארת אכן יהיה לך קשה יותר לבצע על ה- XRIDE אבל מצד שני השלישי שלו זמין כבר כמעט מ 0 קמ"ש, מנוע 300 2T בריא מאוד בנמוכים ובבנוניים.
איזה וויליז' מגניבים במהירות נמוכה הוא מאפשר! ממש עוד אופנוע שהייתי רוצה בגראז' החלומות.
 

ikelner

New member
בעליות ארוכות

זה פשוט ההבדל בין לעלות ללא לעלות!
מעבר לזה שאין שום בעיה מכאנית להעביר הילוכים ללא קלאץ.
 

DAN TAL

New member
תפתח פעם גיר של אופנוע,תבין איך זה עובד

ותבין איזה נזק זה עושה.
 

ikelner

New member
איכשהו כשלחצתי "שלח" קודם

היתה לי תחושה שתופיע...
20% מהעברות ההילוכים שלי בעשור האחרון הם ללא קלאץ. מעולם לא עשיתי גיר ומעולם לא עשיתי קלאץ. גם אם הייתי נאלץ לעשות - כפרה. הרי בשביל באמת באמת לשמור על המנוע - הכי טוב זה לא הניע אותו...
אין בעיה לייצר נזק בהעברה עם ובלי קלאץ. אני אחד שרוכב וקשוב ומרגיש את המכונה ומשוכנע שכשאני מעביר ללא קלאץ אז בסך הכל הכללי, גם מבחינה מכאנית, עשיתי חסד גם עם המכונה.
מעבר לזה, אני קונה אופנוע כדי לרכב כמו שאני לומד ומבין להשתמש בו, ולא כדי להחזיר אותו לשקית ולהגיד "לא נגענו", למרות שתשאל את כל מי שקנה ממני אופנוע ויגידו לך שאת האופנועים שלי הם קונים בעיניים עצומות.
 

DAN TAL

New member
התגובה שלך? לא קשורה למה שכתבתי.

בעיקר בהורדות הילוכים ללא קלאץ',בטח תוך כדי רכיבת שטח ספורטיבית,אתה עושה נזק,לגיר.
ולא,זה לא בלאי סביר טבעי כמו שחיקת צמיגים,גלגשי"ם ואפילו רינגים ובוכנה.
זה בלאי שאפשר להמנע ממנו,כי זה בלאי שהיצרן לא התכוון שיתרחש.
לכן הוא יצר מצמד.
לכן יש מכלולים מיוחדים באופנועי מרוץ יקרים,שמפסיקים את העומס על המנוע בעת העלאת הילוך.
באופנועי GP,עד לפני כמה שנים,כשכל המכלולים הכי משוכללים ויקרים שיש ,שמאפשרים העלאת הילוך ללא שימוש במצמד,מותקנים על האופנועים,עדיין הורידו הילוכים עם מצמד.
כי קשה יותר להוריד הילוך בסינקרוניזציה נכונה,מאשר להעלות הילוך.
כך שאם היית מספר לנו שאתה מעלה הילוכים ללא שימוש במצמד,ניחא.
אבל להוריד,הנזק ברור.

זה לא אומר שהכל מתרסק ונחרב בפעם אחת.
אבל זה מזיק וזה לא תואם את כוונת יצרן המנוע של אופנועי השטח.

ותאמין לי שאני יודע להעביר הילוכים ללא מצמד.
גם להעלות וגם להוריד.
אני בטוח ב 99.9%,שאני הגולש היחידי בפורום,שהתאמן בלי סוף כילד,בהעברת הילוכים ללא מצמד,בטרקטורים עם גירים ללא סינקרונים -אינטרנאש 434 משנת 1971.
ובאותה נשימה,פתח ותיקן עשרות גירים של אופנועים.
בעיקר גירים של ימהות,שאותם (את האופנועים) אתה מכיר.

כך שאני די מכוסה מהבחינה הזו.
 

PRORIDING

New member
הגיר הוא טריאלי ואינו נעים לשימוש כבאינדורו

אבל בתפעול קצת יותר עדין ניתן לשלוט בקלות בהילוכים, וממילא באופי השימוש הצפוי לתיבה שכזו אין צורך לרוץ לאורך התיבה כמו למשל ברכיבת ספיישלים.
למה צריך את היכולת להורדת הילוכים ברוטאלית?
 

ה ט ו ח ן

New member
אולי המילה 'ברוטאלית' לא במקומה. הכוונה היא

להורדת הילוכים ללא שימוש בקלאצ' ....
 
אופנוע מגניב לכל שימוש...

בימים הקרובים אעלה לוואלה סקירה על הרכיבה שלי, בכל מקרה כלי מגניב לאללה עם מגבלה בעיקר בבולם האחורי אם מגבירים את הקצב ונוחתים מקפיצות ודרופים. כלי לאקסטרים הארד אנדורו מעולה!!
 

MexMex

New member
מותר לתקן אותך?

"האופנוע השני הוא פורץ דרך בתחום אופנועי השטח. ה-X-RIDE 290 הוא תוצאה של שילוב בין אופנוע טריאל לאופנוע אנדורו. אופנועים דומים יוצרו על ידי סקורפה הצרפתית ובטה האיטלקית, אך מעולם לא זכו להצלחה גדולה בעיקר בגלל שהשלדות שלהם היו מתוכננות כמו טריאל ולא היו מספיק נוחות לישיבה, או לרכיבה ארוכה. "

הX-RIDE הוא בדיוק הסוקרפה (T-RIDE) בהבדל אך ורק של המנוע. זה הכל. אותה השלדה, אותם המתלים, אותה הפלסטיקה. רק המנוע נלקח ישירות מהטריאל 290.

ולאיזה בטא התקוונת? אני לא זוכר דגם שכזה...(אבל הזכרון שלי לא מי יודע כמה)
 
הבטה היא ה-ALP 240...

אותה הביאו פולריס בזמנו לארץ ואפילו איזה טריאליסט הופיע עליה באוטומוטור ובסוף נמכרה למישהו בארץ. לגבי מה שכתבת על ה-X אני לא בקיא בדגם ה-T אבל הדגם X החדש מאוד נוח לרכיבה בישיבה וזו הייתה אחת הביקורות על הסקורפה, אתה רכבת על על ה-T?
 

MexMex

New member
חיובי, רכבתי על הT

הרגיש לי קצת מיושן מבחינה ארוגנומית. ישיבה של "פעם" בתוך האופנוע ולא עליו. בעמידה הוא היה סבבה לגמרי.
מה שכתבת לגבי המתלים שנטרקים בקלות נכונים גם לT.

הT, כשיצא הדליק אותי מאוד. אבל לא הצלחתי להתחבר אליו. הX הראשון נחת אצלנו בשבוע שעבר ועוד 3 שבועות נערוך מבחן מול הפרירייד, משופר ולא משופר.

אבל המבחן האמיתי הוא מול הפרירייד 250 שאמור להופיע בקרוב. מאוד מסקרן!

לגבי הALP, הוא שייך לתת נישה אחרת שפעם אכן היה קיימת (היו אופנועים כאלו לבולטקו, לשרפה ולעוד כמה). אלו ממש אופנועי טריאל עם מיכל דלק גדול יותר ומושב. הגירסה המודרנית שלהם היא האוסה אקספלורר שלקחתי עליה סיבוב ברומניה לפני חודש. אופנוע הכי אקסטרים אנדורו שיכול להיות אבל עם חסרון אמיתי בכל תוואי אחר.
 
80K לדגם האנדורו לדגם עלום מחברת בוטיק

מוכרת בקושי??!! התבלבלו לגמרי שם. מי יקנה את זה? 5 בוטיקאים? אם לא יתומחר גאסגסית אז יהיה מוצג מוזאוני בארץ.

עם זאת, התמחור של ה X-ride אטרקטיבי מאוד. כל הכבוד! ככה חודרים לשוק.

מתלים לא הפוכים ל X-ride ?! ככה זה בטריאל?
מתלי WP לדגם האנדורו ???!!! כל האינפורמציה תעבור?
 
למעלה