הושקו אופועי השטח של שרקו בישראל

הלו! טוחן! הביאו לפה אופנוע שלפחות על הנייר

הוא בדיוק בשבילך ואתה שותק?

גם דו"פ, גם קליל, גם טריאלדורו, גם מחיר סבבה.

???
 

MexMex

New member
תת נישה לתת נישה?

רכבתי על T-RIDE, רכבתי על האוסה אקספלורר, וכמובן על הפרירייד.

החלק הקרוב לאנדורו נמצא הפרירייד. עם קצת עבודה בסיסית וקלה והוא יודע לטוס במקומות שלא התכוונו אליהם.

בחלק הקרוב לטריאל נמצא האקספולרר. ממש אופנוע טריאל זעיר עם מיכל דלק גדול יותר, קצת מושב ומתלים מעט יותר "אנדורואים". האופנוע הזה עובר בכל מקום באמת, ואיפה שלא פשוט מניפים אותו לשם עם המשקל הזעום שלו.

בינהם נמצא הX-RIDE. זה הסקורפה T-RIDE עם מנוע של שרקו טריאל 290 (אותו אני מכיר היטב). בזמנו, הT-RIDE היה נסיון שלא צלח. הוא כיוון היטב אבל לא הצליח בגלל משקל גבוה מדי ובגלל עיצוב "ישן" וכמובן, בגלל התפוצה הזעירה של סקורפה.
אבל הX-RIDE שונה מאביו המקורי במנוע.
מצד אחד, זה הריד את אחד החסרונות הגדולים ביותר של האופנוע המקורי - המשקל. עכשיו מדובר באופנעו ממש קליל.
מצד שני, כדי לחסוך בעלויות, שרקו שתלו את המנוע של אופנוע הטריאל AS IS באופנוע והתוצאה היא גיר טריאלי לגמרי, מה שהופך את האופנוע לסופר נישתי בתוך הקטגורייה הנישתית ממילא.
כפי הנראה כלי משובח להארד אנדורו אמיתי, אבל יסבול נחרצות מחוץ לטריטוריה המצומצמת הזו.

ורק נשאר לחכות, לראות ולהשוות כשקטמ יוציאו את הפרירייד דו"פ 250.
 

YellowBeta

New member
רכבתי קצת על הX-RIDE היום ויש לו קטע ממש

מגניב ,בהחלט טריאל לגבי הגיר , אבל איזה סאונד מגניב :)
אבל הפתעת היום מבחינתי היה הAJP 200 PR4 - ממש PLAYBIKE סבבה
 

פ ו כ י

New member
תכל'ס, לא רכבת על ה-X אז כל מה שרשמת- לא נחשב

אתה מתחיל להשמע כמו "חברך" מהעמק..
 

Dungeon

New member
לא מבין איך אתה רוכב עליו בספיישלים

באמת שניסיתי לבוא לפרירייד עם ראש פתח כי מאד רציתי שהוא יהיה טוב.
ניסיתי לרכב מהר כמו שאני רגיל על ה 125, מהר מאד הבנתי שהאופנוע לא בולם, לא סופג, בקושי זז כשאני פותח פול גז, וגם האחיזה עם הצמיגי טריאל האלה על הצד היא לא משהו בכלל.
פחד מוות וכמעט חיבקתי עץ כי נסגר המתלה הקדמי בפח הזה.

ברור שזה כלי פצצה להארד אנדורו, לעלות דוכים בטוח מאד קל איתו אבל ספיישלים כמו באיזור תל חדיד וכו היה לי מאד מפחיד.

בקשר לטיובליס, פצצה שאין דברים כאלה. 0PSI ואני עף כמו מטוס עם הדבר הזה, תענוג של החלקות זנב הכל נשלט.
 
קודם כל זה KTM ,אצל מקסמקס זה עושה כל כולל:

סופר מוטו ,ראלי ,אינדורו ,טריאל שליחויות לפיצה ,מחליף גם את האדוונצ'ר וזה הכל באופנוע אחד כי :

הוא החליף הצתה.
החליף צמיגים.
החליף בלמים.
החליף מנוע.
החליף אופנוע.
החליף מתלים.
החליף כסא.
החליף כידון.
החליף קפיצים.

הוא בא איתו לרומניאקס ,מי שרצה לקנות אותו לא היה בטוח מה הוא קונה...

בתכלס זה פרירייד אבל מכונת ספיישלים כמו 250F ,עושה מדבריות כמו 450EXC ,עושה סופרמוטו כמו 690SMR ,עושה ספיישלים כמו 125EXC...

לא היית קונה ? מפליא בעיני שההתרשמות שלך בספיישל לא היתה משהו ....
 

Dungeon

New member
ברור אין לי שום דבר נגד האופנוע

דווקא חשבתי שהוא יהיה מגניב אבל הכל הרגיש שם לא במקום וזה הוריד לי את הביטחון לריצפה.
חוץ מזה שהוא 4פע, וחוץ מה TM250Fi וההוסא 390 לא אהבתי אף 4פע, זה פשוט לא אופנוע שאני מסוגל לרכב עליו.

תעלה איזה סירטון מרכיבת ספיישלים, קשה לי להאמין שזה זז מהר.
 
כל,אבל כל 250F אחר יהיה טוב בהרבה מהפרירייד

גם בספיישלים וגם...תתקרב ,אתה לא תאמין - בסינגלים !!
 

MexMex

New member
הפרירייד מעולם לא נועד לספיישלים

הוא בהחלט לא בנוי לזה. אבל זה לא אומר שהוא לא יכול לעשות אותם, ומסתבר שלעשות אותם טוב מאוד אפילו.

לאופנוע הזה יש 2 ״בעיות״ (לטעמי האישי גמובן. אנינמכיר עשרות* רוכבים שנהנים עליו AS IS)
הבעייה הראשונה היא אורך הנשימה של המנוע. המנוע פשוט נחנק מסל״ד בינוני ומחייב החלפת הילוכים תכופה ולא תמיד במקום.
התיקון? החלפת פילטר האויר לפתוח יותר, הסרת המגבלות העיקריות מהאגזוז (הבאפל הפנימי + הרשת בסוף המשתיק, האופנוע עדיין שקט מאוד כך). לצערי כל צרי הכיס, השינויים האלו מחייבים תיקון למפת ההזרקה כדי שהאופנועמיעבוד כשורה. אין מפה שכזו לקטמ והפתרון שמצאתי הוא יחידת JD.
כל הכתוב למעלה לוקח כשעתיים עבודה (שעה ומשהו מזה לפתוח את הריתוכים של הבאפל) והעלו של הכל היא כולה 320 דולר.

הסעיף השני שלא אהבתי היא מחלקת הבלימה הקדמית. הכלצבסדר בקצבים נמוכים אבל ספיישילים או ירידות א-לה רומניאקס, גורמות לבלימה להיות פשוט לא מספקת. מה גם שאני אוהב להניף את הגלגל האחורי מדי פעם וגם פה זה לא ממש עובד.
הפתרון נמצא בדמות דיסק אובר-סייז שלא גורם למערכת להיות אגרסיבית מדי אבל מוסיפה מספיק יכולת כדי לפצות על הבעייה המקורית. 15 דקות עבודה ו160 דולר עלות.

מעבר לזה? כיוון מתלים לפי מצב ״ספורט״ בספר, החלפת הצמיג(ים), במיוחד הקדמי שפשוט לא אוהב לפנות ו....זהו.

אבל, אם תנסה לרכב על האופנוע הזה כמו שאתה רוכב על אופנוע אנדורו ״רגיל״, זה פשוט לא יעבוד. לא תבין ולא תאהב.
אם כן תתחבר אליו, אז מהירות לא תחסר לך. אין לי סרטוני ספיישלים להראות לך אבל התוצאות מדברות בעד עצמן. מה גם שיש עשרות רוכבים ברומניה שנשארו בהלם כמה האופנוע הזה יודע לזוז מהר, במיוחד בסינגלים, אז אל תיתן לנשמה לבלבל אותך.

יש מצב שעוד שבוע וחצי אביא איתי קיט של פילטר ומחשב JD, ואז אולי יפול לכמה רוכבים האסימון, כמו שנפל לדילר ממנו השכרתי את האופנוע ברומניה. הוא לקח סיבוב התרשמות אחרי שהרכבתי את החלקים, חזר אחרי 10 דקות עם חיוך מאוזן לאוזן ואמר - ״ אין לי מושג מה עשית לאופנוע אבל כל מה ששמת עליו? נשאר. רק תן לי את החשבון״.
 

ה ט ו ח ן

New member
אכן נראה כמו כלי החלומות עבורי .... בהחלט

שווה בדיקה ....

תהייה ראשונה שעולה במוחי, זה האם גיר טריאלי ישרוד סגנון רכיבת אנדורו. נניח הורדת הילוכים 'ברוטאלית' ללא שימוש בקלאצ'
 

MexMex

New member
זה גיר "טריאלי" 1:1

זה מנוע הטריאל ללא שום שינוי. בגלל זה יחסי העברה האלו.

מהכרות ארוכת שנים עם אופנועי טריאל, הייתי נזהר בכל מה שקשור לברוטאליות עם הגיר.
מה שכן, הגיר חלק בהרבה מהגירים של בטא וגאסגאס, כמעט עובד כמו גיר "רגיל".
 

hananlv

New member
לפעמים הזמן הזה של לחיצה על הקלאצ

כמה שהוא לא קצר הוא ההבדל בין איבוד הכוח ונפילה לבין המשך נסיעה
 
למעלה