הפרירייד מעולם לא נועד לספיישלים
הוא בהחלט לא בנוי לזה. אבל זה לא אומר שהוא לא יכול לעשות אותם, ומסתבר שלעשות אותם טוב מאוד אפילו.
לאופנוע הזה יש 2 ״בעיות״ (לטעמי האישי גמובן. אנינמכיר עשרות* רוכבים שנהנים עליו AS IS)
הבעייה הראשונה היא אורך הנשימה של המנוע. המנוע פשוט נחנק מסל״ד בינוני ומחייב החלפת הילוכים תכופה ולא תמיד במקום.
התיקון? החלפת פילטר האויר לפתוח יותר, הסרת המגבלות העיקריות מהאגזוז (הבאפל הפנימי + הרשת בסוף המשתיק, האופנוע עדיין שקט מאוד כך). לצערי כל צרי הכיס, השינויים האלו מחייבים תיקון למפת ההזרקה כדי שהאופנועמיעבוד כשורה. אין מפה שכזו לקטמ והפתרון שמצאתי הוא יחידת JD.
כל הכתוב למעלה לוקח כשעתיים עבודה (שעה ומשהו מזה לפתוח את הריתוכים של הבאפל) והעלו של הכל היא כולה 320 דולר.
הסעיף השני שלא אהבתי היא מחלקת הבלימה הקדמית. הכלצבסדר בקצבים נמוכים אבל ספיישילים או ירידות א-לה רומניאקס, גורמות לבלימה להיות פשוט לא מספקת. מה גם שאני אוהב להניף את הגלגל האחורי מדי פעם וגם פה זה לא ממש עובד.
הפתרון נמצא בדמות דיסק אובר-סייז שלא גורם למערכת להיות אגרסיבית מדי אבל מוסיפה מספיק יכולת כדי לפצות על הבעייה המקורית. 15 דקות עבודה ו160 דולר עלות.
מעבר לזה? כיוון מתלים לפי מצב ״ספורט״ בספר, החלפת הצמיג(ים), במיוחד הקדמי שפשוט לא אוהב לפנות ו....זהו.
אבל, אם תנסה לרכב על האופנוע הזה כמו שאתה רוכב על אופנוע אנדורו ״רגיל״, זה פשוט לא יעבוד. לא תבין ולא תאהב.
אם כן תתחבר אליו, אז מהירות לא תחסר לך. אין לי סרטוני ספיישלים להראות לך אבל התוצאות מדברות בעד עצמן. מה גם שיש עשרות רוכבים ברומניה שנשארו בהלם כמה האופנוע הזה יודע לזוז מהר, במיוחד בסינגלים, אז אל תיתן לנשמה לבלבל אותך.
יש מצב שעוד שבוע וחצי אביא איתי קיט של פילטר ומחשב JD, ואז אולי יפול לכמה רוכבים האסימון, כמו שנפל לדילר ממנו השכרתי את האופנוע ברומניה. הוא לקח סיבוב התרשמות אחרי שהרכבתי את החלקים, חזר אחרי 10 דקות עם חיוך מאוזן לאוזן ואמר - ״ אין לי מושג מה עשית לאופנוע אבל כל מה ששמת עליו? נשאר. רק תן לי את החשבון״.