נתוני נסיעות יומיות בקווי האוטובוסים

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
נתוני נסיעות יומיות בקווי האוטובוסים

נתוני נסיעות יומיות בקווי האוטובוסים
מצ"ב קובץ אקסל שהגיע אליי ממשרד התחבורה. הקובץ הוא קובץ ארצי של נסיעות יומיות (ג') בחלוקה לתקופות יום ושעות. השוואה בין 31.12.12 ל-31.12.13.

מאחר שמבחינתי כל מה שקשור בקווי אוטובוסים דינו כסינית עתיקה, קיבלתי מספר הבהרות למספר שדות ועניינים שמופיעים בקובץ.
כיוון: כמעט לכל קו יש שני כיוונים: הלוך וחזור. בניגוד לרכבת, אין חוקיות ברורה מתי נותנים כיוון 1 ומתי נותנים כיוון 2. מקובל שכיוון 1 הוא הכיוון מהעיר הגדולה יותר וכיוון 2 הוא חזרה לעיר הגדולה, אבל יש הרבה קווים שלא עומדים בכלל הזה. כיוון 3 מייצג לרוב קו סיבובי. יוצאי דופן הם הקווים הבינעירוניים חוצי המחוזות של אגד שיוצאים מירושלים, שמקבלים גם את הכיוון 3 (זו שיטה של אגד שלא בשימוש עם המפעילים החדשים). באגד בינעירוני גם מה שיוצא ממחוז הצפון מקבל את הכיוון 2 ומה שיוצא מאזור המרכז/דרום מקבל כיוון 1.
חלופה: לכל קו יכולות להיות מספר חלופות, שמציינות שינויים במסלול בחלק מהשעות. # או 0 הן חלופות הבסיס (אחת לכל כיוון). שאר הסימנים הם לחלופות עם פחות נסיעות.
תקופות יום - שימו לב שהשעה 8, לדוגמא, מחולקת לשתיים: עד 08:30 זה בתקופת שיא בוקר ואחרי 08:30 זה בתקופת יום שאחרי זה.

חשוב לציין: בכל מקרה של העברת קווים מחברה לחברה, שויכו הקווים לחברה שהיתה פעילה בסוף 2013, כדי לאפשר השוואה משנה לשנה.

בתיאבון!
 
השאלה החשובה, מדובר על נסיעות בפועל

נתוני נסיעות יומיות בקווי האוטובוסים
מצ"ב קובץ אקסל שהגיע אליי ממשרד התחבורה. הקובץ הוא קובץ ארצי של נסיעות יומיות (ג') בחלוקה לתקופות יום ושעות. השוואה בין 31.12.12 ל-31.12.13.

מאחר שמבחינתי כל מה שקשור בקווי אוטובוסים דינו כסינית עתיקה, קיבלתי מספר הבהרות למספר שדות ועניינים שמופיעים בקובץ.
כיוון: כמעט לכל קו יש שני כיוונים: הלוך וחזור. בניגוד לרכבת, אין חוקיות ברורה מתי נותנים כיוון 1 ומתי נותנים כיוון 2. מקובל שכיוון 1 הוא הכיוון מהעיר הגדולה יותר וכיוון 2 הוא חזרה לעיר הגדולה, אבל יש הרבה קווים שלא עומדים בכלל הזה. כיוון 3 מייצג לרוב קו סיבובי. יוצאי דופן הם הקווים הבינעירוניים חוצי המחוזות של אגד שיוצאים מירושלים, שמקבלים גם את הכיוון 3 (זו שיטה של אגד שלא בשימוש עם המפעילים החדשים). באגד בינעירוני גם מה שיוצא ממחוז הצפון מקבל את הכיוון 2 ומה שיוצא מאזור המרכז/דרום מקבל כיוון 1.
חלופה: לכל קו יכולות להיות מספר חלופות, שמציינות שינויים במסלול בחלק מהשעות. # או 0 הן חלופות הבסיס (אחת לכל כיוון). שאר הסימנים הם לחלופות עם פחות נסיעות.
תקופות יום - שימו לב שהשעה 8, לדוגמא, מחולקת לשתיים: עד 08:30 זה בתקופת שיא בוקר ואחרי 08:30 זה בתקופת יום שאחרי זה.

חשוב לציין: בכל מקרה של העברת קווים מחברה לחברה, שויכו הקווים לחברה שהיתה פעילה בסוף 2013, כדי לאפשר השוואה משנה לשנה.

בתיאבון!
השאלה החשובה, מדובר על נסיעות בפועל
או שפשוט לקחו קובץ GTFS, והוציאו ממנו את הנתונים המתוכנים.

מה שכל אחד יכול לבצע עם סקריפט פשוט.

בכל מקרה תודה.
 

amit1270

New member


נתוני נסיעות יומיות בקווי האוטובוסים
מצ"ב קובץ אקסל שהגיע אליי ממשרד התחבורה. הקובץ הוא קובץ ארצי של נסיעות יומיות (ג') בחלוקה לתקופות יום ושעות. השוואה בין 31.12.12 ל-31.12.13.

מאחר שמבחינתי כל מה שקשור בקווי אוטובוסים דינו כסינית עתיקה, קיבלתי מספר הבהרות למספר שדות ועניינים שמופיעים בקובץ.
כיוון: כמעט לכל קו יש שני כיוונים: הלוך וחזור. בניגוד לרכבת, אין חוקיות ברורה מתי נותנים כיוון 1 ומתי נותנים כיוון 2. מקובל שכיוון 1 הוא הכיוון מהעיר הגדולה יותר וכיוון 2 הוא חזרה לעיר הגדולה, אבל יש הרבה קווים שלא עומדים בכלל הזה. כיוון 3 מייצג לרוב קו סיבובי. יוצאי דופן הם הקווים הבינעירוניים חוצי המחוזות של אגד שיוצאים מירושלים, שמקבלים גם את הכיוון 3 (זו שיטה של אגד שלא בשימוש עם המפעילים החדשים). באגד בינעירוני גם מה שיוצא ממחוז הצפון מקבל את הכיוון 2 ומה שיוצא מאזור המרכז/דרום מקבל כיוון 1.
חלופה: לכל קו יכולות להיות מספר חלופות, שמציינות שינויים במסלול בחלק מהשעות. # או 0 הן חלופות הבסיס (אחת לכל כיוון). שאר הסימנים הם לחלופות עם פחות נסיעות.
תקופות יום - שימו לב שהשעה 8, לדוגמא, מחולקת לשתיים: עד 08:30 זה בתקופת שיא בוקר ואחרי 08:30 זה בתקופת יום שאחרי זה.

חשוב לציין: בכל מקרה של העברת קווים מחברה לחברה, שויכו הקווים לחברה שהיתה פעילה בסוף 2013, כדי לאפשר השוואה משנה לשנה.

בתיאבון!

 

amitk83

New member
ממש מעניין

נתוני נסיעות יומיות בקווי האוטובוסים
מצ"ב קובץ אקסל שהגיע אליי ממשרד התחבורה. הקובץ הוא קובץ ארצי של נסיעות יומיות (ג') בחלוקה לתקופות יום ושעות. השוואה בין 31.12.12 ל-31.12.13.

מאחר שמבחינתי כל מה שקשור בקווי אוטובוסים דינו כסינית עתיקה, קיבלתי מספר הבהרות למספר שדות ועניינים שמופיעים בקובץ.
כיוון: כמעט לכל קו יש שני כיוונים: הלוך וחזור. בניגוד לרכבת, אין חוקיות ברורה מתי נותנים כיוון 1 ומתי נותנים כיוון 2. מקובל שכיוון 1 הוא הכיוון מהעיר הגדולה יותר וכיוון 2 הוא חזרה לעיר הגדולה, אבל יש הרבה קווים שלא עומדים בכלל הזה. כיוון 3 מייצג לרוב קו סיבובי. יוצאי דופן הם הקווים הבינעירוניים חוצי המחוזות של אגד שיוצאים מירושלים, שמקבלים גם את הכיוון 3 (זו שיטה של אגד שלא בשימוש עם המפעילים החדשים). באגד בינעירוני גם מה שיוצא ממחוז הצפון מקבל את הכיוון 2 ומה שיוצא מאזור המרכז/דרום מקבל כיוון 1.
חלופה: לכל קו יכולות להיות מספר חלופות, שמציינות שינויים במסלול בחלק מהשעות. # או 0 הן חלופות הבסיס (אחת לכל כיוון). שאר הסימנים הם לחלופות עם פחות נסיעות.
תקופות יום - שימו לב שהשעה 8, לדוגמא, מחולקת לשתיים: עד 08:30 זה בתקופת שיא בוקר ואחרי 08:30 זה בתקופת יום שאחרי זה.

חשוב לציין: בכל מקרה של העברת קווים מחברה לחברה, שויכו הקווים לחברה שהיתה פעילה בסוף 2013, כדי לאפשר השוואה משנה לשנה.

בתיאבון!
ממש מעניין
איך בדיוק במטרונית בקו 83001 כיוון 1 חלופה 0 שהיא החלופה הראשית יש רק 195 נוסעים ? איך הם בדיוק עושים את ספירות הנוסעים ?

קצת הסבר:
כיוון 1 מציין צפון. 2 מציין דרום. 3 מציין כי זה קו מעגלי.

חלופות המשמעות היא שהתדירות נקבעת לפי השעות ביום. למשל קו 1 של המטרונית יש לו 4 חלופות שונות במהלך היום ולכן החלופה משפיעה על מסלול התחנות.
למשל חלופה 7 שהיא חלופת שבת שונה מחלופה 0 שהיא חלופה רגילה בזה שלמשל המטרונית בשבת לא עוצרת במרכזית המפרץ ומדלגת עליה, שהיא יוצאת מתחנה אחרת בחוף הכרמל. זוהי המשמעות של החלופה. במערכת הקווים נקבעים לפי קו חלופה כיוון, כלומר 83001/7/1
כלומר קו 83001 חלופת שבת לכיוון צפון (מרכזית הקריות)

מקווה שקצת עשיתי סדר.
 

amitk83

New member
אה נכון

ממש מעניין
איך בדיוק במטרונית בקו 83001 כיוון 1 חלופה 0 שהיא החלופה הראשית יש רק 195 נוסעים ? איך הם בדיוק עושים את ספירות הנוסעים ?

קצת הסבר:
כיוון 1 מציין צפון. 2 מציין דרום. 3 מציין כי זה קו מעגלי.

חלופות המשמעות היא שהתדירות נקבעת לפי השעות ביום. למשל קו 1 של המטרונית יש לו 4 חלופות שונות במהלך היום ולכן החלופה משפיעה על מסלול התחנות.
למשל חלופה 7 שהיא חלופת שבת שונה מחלופה 0 שהיא חלופה רגילה בזה שלמשל המטרונית בשבת לא עוצרת במרכזית המפרץ ומדלגת עליה, שהיא יוצאת מתחנה אחרת בחוף הכרמל. זוהי המשמעות של החלופה. במערכת הקווים נקבעים לפי קו חלופה כיוון, כלומר 83001/7/1
כלומר קו 83001 חלופת שבת לכיוון צפון (מרכזית הקריות)

מקווה שקצת עשיתי סדר.
אה נכון
זה בעצם נתון הגיוני כי זה כמות הנסיעות היומית של קו 1. זה הגיוני.

אם יש עלייה בכמות הנסיעות זה נתון מעודד שיש שימוש גובר בתח"צ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה