הצעות שלי לקווים חדשים בגוש דן ולשינויי קווים

מצב
הנושא נעול.
הצעות שלי לקווים חדשים בגוש דן ולשינויי קווים

הצעות שלי לקווים חדשים בגוש דן ולשינויי קווים
חלק בעקבות הוספת קו 1 והתכנון העתידי של הגדלת התדירות תוך עוד צמצום או ביטול של 40,42,51 וחלק מההצעות בעקבות חוסר קישור (אור יהודה-תל אביב, ראשל"צ מערב, שיכון ל' ועוד).
המפה:
http://www.transitmix.net/map/36525

א. אשכול בקעת אונו:
1) 138- כיום יש שני קווים בתדירות גרועה לראשל"צ מערב: 138, 139. אני מציע לוותר על קישוריות מיהוד, ועל חשבון זה ליצור קו תדיר (שיהיה שווה להתמין לו) ושייסע כל היום עד כמעט חצות, ושייקח מתל השומר, לוי אשכול, אור יהודה (לגבי בר אילן קו אחר, למטה הפירוט). עד שעה 17 לשני הכיוונים- יתחיל ויתסיים מקניון הזהב. לאחר מכן עד הלילה- ימשיך ליס פלנט ולסופרלנד ולאזור הים.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109360

2) קו 176 (קווים)- מהיר מפתח תקווה לקרית אונו. דרך רבין. סוף סוף תהיה דרך להגיע מקרית אונו לבילינסון, לקניון הגדול ולמרכז פתח תקווה. ותהיה אפשרות מהירה מפתח תקווה ישר לקרית אונו בלי הסיבובים של 76.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109175

3) קו 139- החזרת הצלע של מזלג 39 לרחוב דיזינגוף. הקו פותר כמה בעיות: א. חוסר קישור זועק בין אור יהודה לבין החלק שממערב לנתיבי איילון בתל אביב, אין קישור בין אור יהודה לים, לסנטר, לדיזינגוף, לנמל רידינג. ב. חוסר קישור בין יהוד לבין חלק מהמקומות שציינתי. והיכן שיש קישור- קו 56 לוקח לו המון זמן להגיע. ג. יהוד ואור יהודה ערים שכנות- האם קו 78 עם התדירות הגרועה שלו הוא זה שאמור לקשר ביניהן? סוף סוף יהיה קו נורמלי שיקשר. במפה לא המשכתי עם הקו לכיוון דיזינגוף, כי יש במפה ליקויים, כמו שאי אפשר לנסוע בדיזינגוף בכיוון של המת"צ, או שאין במפה בכלל מעבר בכיכר דיזינגוף. התכוונתי שהקו ייסע ליד הסנטר, ישר בדיזינגוף וצפונה עד רידינג.

ב. תל אביב פנימי-
ביטול קו 22, קיצור 89 לרידינג, קיצור 289 לאוניברסיטה (בלי סיבוב) או לרידינג תוך הכנסתו לאזור והעברתו כנראה לאגד.

1) שדרוג קו 4- פותר שתי בעיות: א. לקו תדירות גבוהה מאוד, שלא מנוצלת, הקו בדרך כלל לא מלא, הרבה פעמים ריק. וגם נוסע מאלנבי כמו 104,204. ב. הצורך באוטובוס שייסע במסלול קרוב למוניות 4א. לכן ההצעה שלי שקו 4 ייסע רגיל מתחנה מרכזית, אלנבי, בן יהודה, אבל מרוקח ישתנה ויגיע לאוניברסיטה, ויעשה סיבוב סביב האוניברסיטה- יהיה קו תדיר שיעשה את זה, יותר טוב מהתדירות של 289 כיום. יסיים במסוף האוניברסיטה, ויהיה מקום, כי בתכנית שלי 40,289 לא יסתיימו שם.
שוב במפה, אלנבי הוא חד סטרי, המפה לא נתנה לי לסרטט שם נורמלי. לכן התחלתי רק מאמצע אלנבי, אבל כמובן ייסע רגיל מתחנה מרכזית.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/111907

2-3) קו 40 המחודש, קו 42 המחודש-
נכון לעכשיו בהתייחס לשכונות נווה שרת, צהלה, רמת החייל- יש את קו 22 המסורבל בתדירות לא גבוהה, של 20 דקות. פגיעה נוספת קיימת לתושבי הדר יוסף, עם החלופות המבלבלות של קו 40. לשיכון ל' אין בכלל אוטובוס!! מנגד, יש את קו 89 שגם יש לו חלופה (שמסבכת את העניין) ובנוסף קו 7ב בו אני לא נוגע.
במקום זה אני מציע תדירות גבוהה יותר לשכונות אלה, תוך ביטול 22. קו 289 יסיים במסוף האוניברסיטה במקום קו 40. קו 89 יסיים ברידינג. קו 7ב יישאר ויחבר את תושבי השכונות עם ז'בוטינסקי (מכון מור). קווים 40,42 החדשים ישרתו את השכונות בתדירות של 8-10 דקות בשעות השיא, ו-15 דקות בשעות השפל והלילה!
המטרה שלי היא יצירת קווים שכונתיים שיקחו את תושבי השכונות בתדירות גבוהה לצירים מרכזיים, ולמפגש עם תחנות אוטובוס בהן אוטובוסים למקומות רבים, כמו מסוף עתידים, קניון איילון, רכבת האוניברסיטה, דרך נמיר, רכבת מרכז, בורסה וכו'.
ההתלבטות שלי הייתה האם להתחיל את 42 או את 40 ברכבת מרכז (כדי שלא תהיה פגיעה גדולה בציר אבא הלל בשלב הבא של תגבור קו 1). בסופו של דבר נתתי ל-40 מסלול ארוך יותר, כי מעבר לשירות השכונות הוא גם נותן מענה להגעה לאוניברסיטה, לשדה דב, לגבי התערוכה, ללונה פארק, לסמינר הקיבוצים ועוד (בעוד ש-42 לא מגיע למקומות "אטרקטיביים").
אני בטוח שאם ישאלו את תושב אחד השכונות האם הוא רוצה להמתין לקו 22 חצי שעה, והקו ייקח אותו ישירות למרכז תל אביב ובמסלול מסורבל, או שהוא ימתין ל-40/42 8-10 דקות והקו יקשר אותו לקווים מהירים ותדירים לת"א, הוא יעדיף את האפשרות השניה.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/111909
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109513

ג. פ"ת- אגד:
1) קו 426- אך ורק עדכון מסלול בפ"ת: יתחיל מהמסוף המסודר והחדש ליד הקניון הגדול, וגם יעבור בצומת סירקין (ויעצור בה!!). בזכות כך, לקו יתווספו נסיעות, שכן הוא יאסוף גם מהקניון הגדול, מבילינסון, משניידר, מצומת סירקין ותהיה הצדקה להוסיף לו נסיעות. במפה התכנית כיצד גם להעבירו בצומת סירקין וגם להכניסו להדר גנים (רק תחנה אחת בקצה הדר גנים תיפגע, אבל יש תחנה לא רחוק משם):
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109178

2) קו 264 (אגד)- פתח תקווה, שוק, בילינסון, דרך רבין, אוניברסיטת בר אילן!!!!!!! לראשון לציון מערב. סוף סוף יהיה קישור לתושבי השכונות החדשות בראשון קישור לבר אילן. עד שעה 17 לשני הכיוונים- יתחיל ויתסיים מקניון הזהב. לאחר מכן עד הלילה- ימשיך ליס פלנט ולסופרלנד ולאזור הים. *ייסע דרך הברון הירש (שוק) ולא כמו שמצויר דרך גוטמן.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109183

תפוז לא נותן להוסיף תווים ,המשך בהודעה הבאה.
 
ולי יש הצעה אחת צנועה שגם אותה משרד התחבורה לא מסוגל ליישם

הצעות שלי לקווים חדשים בגוש דן ולשינויי קווים
חלק בעקבות הוספת קו 1 והתכנון העתידי של הגדלת התדירות תוך עוד צמצום או ביטול של 40,42,51 וחלק מההצעות בעקבות חוסר קישור (אור יהודה-תל אביב, ראשל"צ מערב, שיכון ל' ועוד).
המפה:
http://www.transitmix.net/map/36525

א. אשכול בקעת אונו:
1) 138- כיום יש שני קווים בתדירות גרועה לראשל"צ מערב: 138, 139. אני מציע לוותר על קישוריות מיהוד, ועל חשבון זה ליצור קו תדיר (שיהיה שווה להתמין לו) ושייסע כל היום עד כמעט חצות, ושייקח מתל השומר, לוי אשכול, אור יהודה (לגבי בר אילן קו אחר, למטה הפירוט). עד שעה 17 לשני הכיוונים- יתחיל ויתסיים מקניון הזהב. לאחר מכן עד הלילה- ימשיך ליס פלנט ולסופרלנד ולאזור הים.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109360

2) קו 176 (קווים)- מהיר מפתח תקווה לקרית אונו. דרך רבין. סוף סוף תהיה דרך להגיע מקרית אונו לבילינסון, לקניון הגדול ולמרכז פתח תקווה. ותהיה אפשרות מהירה מפתח תקווה ישר לקרית אונו בלי הסיבובים של 76.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109175

3) קו 139- החזרת הצלע של מזלג 39 לרחוב דיזינגוף. הקו פותר כמה בעיות: א. חוסר קישור זועק בין אור יהודה לבין החלק שממערב לנתיבי איילון בתל אביב, אין קישור בין אור יהודה לים, לסנטר, לדיזינגוף, לנמל רידינג. ב. חוסר קישור בין יהוד לבין חלק מהמקומות שציינתי. והיכן שיש קישור- קו 56 לוקח לו המון זמן להגיע. ג. יהוד ואור יהודה ערים שכנות- האם קו 78 עם התדירות הגרועה שלו הוא זה שאמור לקשר ביניהן? סוף סוף יהיה קו נורמלי שיקשר. במפה לא המשכתי עם הקו לכיוון דיזינגוף, כי יש במפה ליקויים, כמו שאי אפשר לנסוע בדיזינגוף בכיוון של המת"צ, או שאין במפה בכלל מעבר בכיכר דיזינגוף. התכוונתי שהקו ייסע ליד הסנטר, ישר בדיזינגוף וצפונה עד רידינג.

ב. תל אביב פנימי-
ביטול קו 22, קיצור 89 לרידינג, קיצור 289 לאוניברסיטה (בלי סיבוב) או לרידינג תוך הכנסתו לאזור והעברתו כנראה לאגד.

1) שדרוג קו 4- פותר שתי בעיות: א. לקו תדירות גבוהה מאוד, שלא מנוצלת, הקו בדרך כלל לא מלא, הרבה פעמים ריק. וגם נוסע מאלנבי כמו 104,204. ב. הצורך באוטובוס שייסע במסלול קרוב למוניות 4א. לכן ההצעה שלי שקו 4 ייסע רגיל מתחנה מרכזית, אלנבי, בן יהודה, אבל מרוקח ישתנה ויגיע לאוניברסיטה, ויעשה סיבוב סביב האוניברסיטה- יהיה קו תדיר שיעשה את זה, יותר טוב מהתדירות של 289 כיום. יסיים במסוף האוניברסיטה, ויהיה מקום, כי בתכנית שלי 40,289 לא יסתיימו שם.
שוב במפה, אלנבי הוא חד סטרי, המפה לא נתנה לי לסרטט שם נורמלי. לכן התחלתי רק מאמצע אלנבי, אבל כמובן ייסע רגיל מתחנה מרכזית.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/111907

2-3) קו 40 המחודש, קו 42 המחודש-
נכון לעכשיו בהתייחס לשכונות נווה שרת, צהלה, רמת החייל- יש את קו 22 המסורבל בתדירות לא גבוהה, של 20 דקות. פגיעה נוספת קיימת לתושבי הדר יוסף, עם החלופות המבלבלות של קו 40. לשיכון ל' אין בכלל אוטובוס!! מנגד, יש את קו 89 שגם יש לו חלופה (שמסבכת את העניין) ובנוסף קו 7ב בו אני לא נוגע.
במקום זה אני מציע תדירות גבוהה יותר לשכונות אלה, תוך ביטול 22. קו 289 יסיים במסוף האוניברסיטה במקום קו 40. קו 89 יסיים ברידינג. קו 7ב יישאר ויחבר את תושבי השכונות עם ז'בוטינסקי (מכון מור). קווים 40,42 החדשים ישרתו את השכונות בתדירות של 8-10 דקות בשעות השיא, ו-15 דקות בשעות השפל והלילה!
המטרה שלי היא יצירת קווים שכונתיים שיקחו את תושבי השכונות בתדירות גבוהה לצירים מרכזיים, ולמפגש עם תחנות אוטובוס בהן אוטובוסים למקומות רבים, כמו מסוף עתידים, קניון איילון, רכבת האוניברסיטה, דרך נמיר, רכבת מרכז, בורסה וכו'.
ההתלבטות שלי הייתה האם להתחיל את 42 או את 40 ברכבת מרכז (כדי שלא תהיה פגיעה גדולה בציר אבא הלל בשלב הבא של תגבור קו 1). בסופו של דבר נתתי ל-40 מסלול ארוך יותר, כי מעבר לשירות השכונות הוא גם נותן מענה להגעה לאוניברסיטה, לשדה דב, לגבי התערוכה, ללונה פארק, לסמינר הקיבוצים ועוד (בעוד ש-42 לא מגיע למקומות "אטרקטיביים").
אני בטוח שאם ישאלו את תושב אחד השכונות האם הוא רוצה להמתין לקו 22 חצי שעה, והקו ייקח אותו ישירות למרכז תל אביב ובמסלול מסורבל, או שהוא ימתין ל-40/42 8-10 דקות והקו יקשר אותו לקווים מהירים ותדירים לת"א, הוא יעדיף את האפשרות השניה.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/111909
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109513

ג. פ"ת- אגד:
1) קו 426- אך ורק עדכון מסלול בפ"ת: יתחיל מהמסוף המסודר והחדש ליד הקניון הגדול, וגם יעבור בצומת סירקין (ויעצור בה!!). בזכות כך, לקו יתווספו נסיעות, שכן הוא יאסוף גם מהקניון הגדול, מבילינסון, משניידר, מצומת סירקין ותהיה הצדקה להוסיף לו נסיעות. במפה התכנית כיצד גם להעבירו בצומת סירקין וגם להכניסו להדר גנים (רק תחנה אחת בקצה הדר גנים תיפגע, אבל יש תחנה לא רחוק משם):
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109178

2) קו 264 (אגד)- פתח תקווה, שוק, בילינסון, דרך רבין, אוניברסיטת בר אילן!!!!!!! לראשון לציון מערב. סוף סוף יהיה קישור לתושבי השכונות החדשות בראשון קישור לבר אילן. עד שעה 17 לשני הכיוונים- יתחיל ויתסיים מקניון הזהב. לאחר מכן עד הלילה- ימשיך ליס פלנט ולסופרלנד ולאזור הים. *ייסע דרך הברון הירש (שוק) ולא כמו שמצויר דרך גוטמן.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109183

תפוז לא נותן להוסיף תווים ,המשך בהודעה הבאה.
ולי יש הצעה אחת צנועה שגם אותה משרד התחבורה לא מסוגל ליישם
ללא מכרז חדש:
קו אחד קצר ותדיר שיפעל בשני הכיוונים בכל שעות היום, 5 ימים בשבוע, בימי שישי עד כניסת השבת ובמוצאי שבת מצאת השבת בין הדר גנים לבין מסוף אלוף שדה דרך צומת סירקין, רחובות עין גנים, מחנה יהודה, פינס, י"ד הבנים, העצמאות, דרך רבין, כביש השירות של 471, מחלף בר אילן ומחלף אלוף שדה.

לקווים מורכבים יותר, יצירתיים יותר וארוכים יותר אין לי כבר ציפיות ממשרד התחבורה. כל קו כזה יהיה מבחינתי הפתעה.
ללא תירוצי מכרז חדש משרד התחבורה לא מסוגל לספק גם קווים שהם המינימום שבמינימום.

אז אני ממליץ לך לא לפתח ציפיות לשנתיים הקרובות. כל הצעה ובקשה כזו תיענה ב"במכרז החדש".
מתי ייצא המכרז? את זה משרד התחבורה לא מגלה. כמובן גם לא מה צפוי להיות התוכן שלו.
 
חלק ד: דן


הצעות שלי לקווים חדשים בגוש דן ולשינויי קווים
חלק בעקבות הוספת קו 1 והתכנון העתידי של הגדלת התדירות תוך עוד צמצום או ביטול של 40,42,51 וחלק מההצעות בעקבות חוסר קישור (אור יהודה-תל אביב, ראשל"צ מערב, שיכון ל' ועוד).
המפה:
http://www.transitmix.net/map/36525

א. אשכול בקעת אונו:
1) 138- כיום יש שני קווים בתדירות גרועה לראשל"צ מערב: 138, 139. אני מציע לוותר על קישוריות מיהוד, ועל חשבון זה ליצור קו תדיר (שיהיה שווה להתמין לו) ושייסע כל היום עד כמעט חצות, ושייקח מתל השומר, לוי אשכול, אור יהודה (לגבי בר אילן קו אחר, למטה הפירוט). עד שעה 17 לשני הכיוונים- יתחיל ויתסיים מקניון הזהב. לאחר מכן עד הלילה- ימשיך ליס פלנט ולסופרלנד ולאזור הים.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109360

2) קו 176 (קווים)- מהיר מפתח תקווה לקרית אונו. דרך רבין. סוף סוף תהיה דרך להגיע מקרית אונו לבילינסון, לקניון הגדול ולמרכז פתח תקווה. ותהיה אפשרות מהירה מפתח תקווה ישר לקרית אונו בלי הסיבובים של 76.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109175

3) קו 139- החזרת הצלע של מזלג 39 לרחוב דיזינגוף. הקו פותר כמה בעיות: א. חוסר קישור זועק בין אור יהודה לבין החלק שממערב לנתיבי איילון בתל אביב, אין קישור בין אור יהודה לים, לסנטר, לדיזינגוף, לנמל רידינג. ב. חוסר קישור בין יהוד לבין חלק מהמקומות שציינתי. והיכן שיש קישור- קו 56 לוקח לו המון זמן להגיע. ג. יהוד ואור יהודה ערים שכנות- האם קו 78 עם התדירות הגרועה שלו הוא זה שאמור לקשר ביניהן? סוף סוף יהיה קו נורמלי שיקשר. במפה לא המשכתי עם הקו לכיוון דיזינגוף, כי יש במפה ליקויים, כמו שאי אפשר לנסוע בדיזינגוף בכיוון של המת"צ, או שאין במפה בכלל מעבר בכיכר דיזינגוף. התכוונתי שהקו ייסע ליד הסנטר, ישר בדיזינגוף וצפונה עד רידינג.

ב. תל אביב פנימי-
ביטול קו 22, קיצור 89 לרידינג, קיצור 289 לאוניברסיטה (בלי סיבוב) או לרידינג תוך הכנסתו לאזור והעברתו כנראה לאגד.

1) שדרוג קו 4- פותר שתי בעיות: א. לקו תדירות גבוהה מאוד, שלא מנוצלת, הקו בדרך כלל לא מלא, הרבה פעמים ריק. וגם נוסע מאלנבי כמו 104,204. ב. הצורך באוטובוס שייסע במסלול קרוב למוניות 4א. לכן ההצעה שלי שקו 4 ייסע רגיל מתחנה מרכזית, אלנבי, בן יהודה, אבל מרוקח ישתנה ויגיע לאוניברסיטה, ויעשה סיבוב סביב האוניברסיטה- יהיה קו תדיר שיעשה את זה, יותר טוב מהתדירות של 289 כיום. יסיים במסוף האוניברסיטה, ויהיה מקום, כי בתכנית שלי 40,289 לא יסתיימו שם.
שוב במפה, אלנבי הוא חד סטרי, המפה לא נתנה לי לסרטט שם נורמלי. לכן התחלתי רק מאמצע אלנבי, אבל כמובן ייסע רגיל מתחנה מרכזית.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/111907

2-3) קו 40 המחודש, קו 42 המחודש-
נכון לעכשיו בהתייחס לשכונות נווה שרת, צהלה, רמת החייל- יש את קו 22 המסורבל בתדירות לא גבוהה, של 20 דקות. פגיעה נוספת קיימת לתושבי הדר יוסף, עם החלופות המבלבלות של קו 40. לשיכון ל' אין בכלל אוטובוס!! מנגד, יש את קו 89 שגם יש לו חלופה (שמסבכת את העניין) ובנוסף קו 7ב בו אני לא נוגע.
במקום זה אני מציע תדירות גבוהה יותר לשכונות אלה, תוך ביטול 22. קו 289 יסיים במסוף האוניברסיטה במקום קו 40. קו 89 יסיים ברידינג. קו 7ב יישאר ויחבר את תושבי השכונות עם ז'בוטינסקי (מכון מור). קווים 40,42 החדשים ישרתו את השכונות בתדירות של 8-10 דקות בשעות השיא, ו-15 דקות בשעות השפל והלילה!
המטרה שלי היא יצירת קווים שכונתיים שיקחו את תושבי השכונות בתדירות גבוהה לצירים מרכזיים, ולמפגש עם תחנות אוטובוס בהן אוטובוסים למקומות רבים, כמו מסוף עתידים, קניון איילון, רכבת האוניברסיטה, דרך נמיר, רכבת מרכז, בורסה וכו'.
ההתלבטות שלי הייתה האם להתחיל את 42 או את 40 ברכבת מרכז (כדי שלא תהיה פגיעה גדולה בציר אבא הלל בשלב הבא של תגבור קו 1). בסופו של דבר נתתי ל-40 מסלול ארוך יותר, כי מעבר לשירות השכונות הוא גם נותן מענה להגעה לאוניברסיטה, לשדה דב, לגבי התערוכה, ללונה פארק, לסמינר הקיבוצים ועוד (בעוד ש-42 לא מגיע למקומות "אטרקטיביים").
אני בטוח שאם ישאלו את תושב אחד השכונות האם הוא רוצה להמתין לקו 22 חצי שעה, והקו ייקח אותו ישירות למרכז תל אביב ובמסלול מסורבל, או שהוא ימתין ל-40/42 8-10 דקות והקו יקשר אותו לקווים מהירים ותדירים לת"א, הוא יעדיף את האפשרות השניה.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/111909
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109513

ג. פ"ת- אגד:
1) קו 426- אך ורק עדכון מסלול בפ"ת: יתחיל מהמסוף המסודר והחדש ליד הקניון הגדול, וגם יעבור בצומת סירקין (ויעצור בה!!). בזכות כך, לקו יתווספו נסיעות, שכן הוא יאסוף גם מהקניון הגדול, מבילינסון, משניידר, מצומת סירקין ותהיה הצדקה להוסיף לו נסיעות. במפה התכנית כיצד גם להעבירו בצומת סירקין וגם להכניסו להדר גנים (רק תחנה אחת בקצה הדר גנים תיפגע, אבל יש תחנה לא רחוק משם):
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109178

2) קו 264 (אגד)- פתח תקווה, שוק, בילינסון, דרך רבין, אוניברסיטת בר אילן!!!!!!! לראשון לציון מערב. סוף סוף יהיה קישור לתושבי השכונות החדשות בראשון קישור לבר אילן. עד שעה 17 לשני הכיוונים- יתחיל ויתסיים מקניון הזהב. לאחר מכן עד הלילה- ימשיך ליס פלנט ולסופרלנד ולאזור הים. *ייסע דרך הברון הירש (שוק) ולא כמו שמצויר דרך גוטמן.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109183

תפוז לא נותן להוסיף תווים ,המשך בהודעה הבאה.
חלק ד: דן

ד. דן פתח תקווה:
בעקבות הוספת קו 1 - אני מציע את ביטול 51 הנוכחי + ביטול קו 50 + קישור למקומות מרכזיים שאין אליהם קישור בתל אביב + קישור החוצה לשכונות שכיום בקושי יש בהן אוטובוס כמו כפר גנים ג' עם קו 350 בעל 3 נסיעות לכל כיוון, שכונת אם המושבות + מעבר קווים לצירים מתחרים לז'בוטינסקי שעלול להיות מאוד עמוס עם העבודות על הרק"ל:

1)קו 51 (דן)- לאחר הפעלת קו 1 החדש, אין סיבה שיעבור במנחם בגין בתל אביב, ובמיוחד לאחר הבלגאן שיהיה באזור גשר מעריב. במקום זה הוסט ליגאל אלון. סוף סוף יהיה קישור בין ז'בוטינסקי לכל אורכו ובין יגאל אלון, היכל נוקיה וכו'. (אפשר גם להסיט למסגר, אבל בהתחלה המסגר מאוד קרוב למנחם בגין, שם יש את קו 1, חוץ מזה שאין שום קישור בין ז'בוטינסקי לאזור יגאל אלון). * בטעות עושה סיבוב בשוק. זו רק טעות, התכנון שיעבור בברון הירש.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109180

2) קו 163 (דן)- פותר את בעיית העומס בקו 63 בין הכרמלית לעזריאלי, נותן מענה מהיר יותק מחלקים של גבעתיים לתל אביב, נותן קישור בין פתח תקווה לאלוף שדה ולגבעתיים (אך לא עושה בגבעתיים סיבוב גדול, מגיע לקניון גבעתיים), נותן קישור מהיר בין הדר גנים וגני הדר (שמרבית התושבים שם משתמשים בתח"צ) ובין כפר גנים החדשה. מספק עוד אוטובוס לתל אביב מכפר גנים החדשה (חוץ מקו 350 ולא דרך ז'בוטינסקי הקדוש).
*האתר לא נתן לי לעבור דרך בן יהודה, ולכן יצא מסלול מוזר דרך הירקון. יש להתעלם מכך. הקו ייסע בדיוק כמו 63 בתוך תל אביב.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109434

3) קו 266 (דן)- מקשר בין כפר אברהם ושאר פתח תקווה לחלקים במערב תל אביב ש-66 לא מגיע אליהם. נותן תגבור לקטע ביאליק-פנקס העמוס מאוד בקו 66. מקשר את תחנת סגולה לפתח תקווה. עושה סיבוב בנמל, ולאחר מכן מסיים במסוף רידינג. עובר בשוק פ"ת, ולכן יכול להתחרות טוב מאוד עם מוניות "66 דרך השוק" לכל אלה שרוצים להגיע למציבה, אבל צריכים את 66 בתוך תל אביב ולא את 51. ומדובר במסה גדולה של אנשים. (בבוקר לכיוון ת"א תוכל להיות לו חלופה שיוצאת משכונת "חן הצפון" שאין בה בכלל אוטובוסים במקום להתחיל ברכבת סגולה- מדובר על הנסיעות הראשונות בקו. כנ"ל מאוחר בלילה לאחר 21 הקו יוכל להתחיל ולהתסיים בחן הצפון, כאשר אין ביקוש לרכבת סגולה, לשני הכיוונים).
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109368

4) מזלג 20- פתח תקווה- רידינג. בזכותו ניתן לבטל את 98 של קווים עם מסלול הספגטי שלו (שכן 20 מקשר בין הדר גנים לרוטשילד). יתרונות הקו: קישור בין הדר גנים, עמישב, סירקין, עין גנים ובין אם המושבות. לא נכנס לתוך אם המושבות, כך שהדרך לא מתארכת (מאם המושבות ילכו ברגל או יקחו קו פנימי כדי להגיע אליו). מגיע קרוב לתחנת הרכבת קרית אריה (וקו 320 נכנס אליה) נותן קישור מהיר לקניון איילון, שדרות רוקח, חלק מהאוניברסיטה (בתוך פ"ת לא עובר במסלול 49 מלבד תחנה אחת), קניון רמת אביב, תיכון אליאנס, מוזיאון ארץ ישראל, קרוב לשדה דב, ונכנס לנמל רידינג (פיילוט לנחיצותו של קו כזה) ואז מסיים במסוף רידינג.
בחירת מספור קו 20- בפ"ת היה פעם קו 20 של דן מעמישב לקרית אריה. בתל אביב היה קו 20 בשכונות הצפון מזרחיות.
מזלוג הקו:
א. קו 20- קו הבסיס, יפעל כל היום.
ב. קו 120- בוקר בלבד לכיוון פ"ת (ואולי כמה נסיעות אחה"צ מקרית אריה). בבוקר לא יהיו הרבה שצריכים להגיע עד הדר גנים. מצד שני יש הרבה שעובדים באזורים, קרית אריה, וקו 38 לא נותן להם מענה. לכן, קו 120 יסיע עובדים לאזורים ולקרית אריה.
ג. קו 320- קו יוממים. בחירת המספר- קו 220 תפוס (ובמקרה גם מופעל ע"י דן פתח תקווה). הקידומת 3XX מתאימה לפ"ת-עתידים בגלל 366. קו יוממים שייסע דרך רכבת קרית אריה ודרך רחוב הנשיאים (בקצה של כפר גנים החדשה), יגיע לעתידים ומשם ימשיך לדבורה הנביאה ויפנה לפנחס רוזן ויסיים מול המרכז המסחרי טופ-דן. אין צורך לסיימו במסוף מסוים, כי גם ככה הוא קו יוממים עם מספר נסיעות, והנהג לא צריך להמתין במסוף מסודר כדי לחכות לכיוון השני, כי אין צד שני. עם הצמצום הצפוי ב-42, יוכל לתת תגבור לפנחס רוזן ולדבורה הנביאה.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109354

מה דעתכם?
 

cwen

New member
קו 163 שאתה מציע נראה עם פוטנציאל טוב

חלק ד: דן

ד. דן פתח תקווה:
בעקבות הוספת קו 1 - אני מציע את ביטול 51 הנוכחי + ביטול קו 50 + קישור למקומות מרכזיים שאין אליהם קישור בתל אביב + קישור החוצה לשכונות שכיום בקושי יש בהן אוטובוס כמו כפר גנים ג' עם קו 350 בעל 3 נסיעות לכל כיוון, שכונת אם המושבות + מעבר קווים לצירים מתחרים לז'בוטינסקי שעלול להיות מאוד עמוס עם העבודות על הרק"ל:

1)קו 51 (דן)- לאחר הפעלת קו 1 החדש, אין סיבה שיעבור במנחם בגין בתל אביב, ובמיוחד לאחר הבלגאן שיהיה באזור גשר מעריב. במקום זה הוסט ליגאל אלון. סוף סוף יהיה קישור בין ז'בוטינסקי לכל אורכו ובין יגאל אלון, היכל נוקיה וכו'. (אפשר גם להסיט למסגר, אבל בהתחלה המסגר מאוד קרוב למנחם בגין, שם יש את קו 1, חוץ מזה שאין שום קישור בין ז'בוטינסקי לאזור יגאל אלון). * בטעות עושה סיבוב בשוק. זו רק טעות, התכנון שיעבור בברון הירש.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109180

2) קו 163 (דן)- פותר את בעיית העומס בקו 63 בין הכרמלית לעזריאלי, נותן מענה מהיר יותק מחלקים של גבעתיים לתל אביב, נותן קישור בין פתח תקווה לאלוף שדה ולגבעתיים (אך לא עושה בגבעתיים סיבוב גדול, מגיע לקניון גבעתיים), נותן קישור מהיר בין הדר גנים וגני הדר (שמרבית התושבים שם משתמשים בתח"צ) ובין כפר גנים החדשה. מספק עוד אוטובוס לתל אביב מכפר גנים החדשה (חוץ מקו 350 ולא דרך ז'בוטינסקי הקדוש).
*האתר לא נתן לי לעבור דרך בן יהודה, ולכן יצא מסלול מוזר דרך הירקון. יש להתעלם מכך. הקו ייסע בדיוק כמו 63 בתוך תל אביב.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109434

3) קו 266 (דן)- מקשר בין כפר אברהם ושאר פתח תקווה לחלקים במערב תל אביב ש-66 לא מגיע אליהם. נותן תגבור לקטע ביאליק-פנקס העמוס מאוד בקו 66. מקשר את תחנת סגולה לפתח תקווה. עושה סיבוב בנמל, ולאחר מכן מסיים במסוף רידינג. עובר בשוק פ"ת, ולכן יכול להתחרות טוב מאוד עם מוניות "66 דרך השוק" לכל אלה שרוצים להגיע למציבה, אבל צריכים את 66 בתוך תל אביב ולא את 51. ומדובר במסה גדולה של אנשים. (בבוקר לכיוון ת"א תוכל להיות לו חלופה שיוצאת משכונת "חן הצפון" שאין בה בכלל אוטובוסים במקום להתחיל ברכבת סגולה- מדובר על הנסיעות הראשונות בקו. כנ"ל מאוחר בלילה לאחר 21 הקו יוכל להתחיל ולהתסיים בחן הצפון, כאשר אין ביקוש לרכבת סגולה, לשני הכיוונים).
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109368

4) מזלג 20- פתח תקווה- רידינג. בזכותו ניתן לבטל את 98 של קווים עם מסלול הספגטי שלו (שכן 20 מקשר בין הדר גנים לרוטשילד). יתרונות הקו: קישור בין הדר גנים, עמישב, סירקין, עין גנים ובין אם המושבות. לא נכנס לתוך אם המושבות, כך שהדרך לא מתארכת (מאם המושבות ילכו ברגל או יקחו קו פנימי כדי להגיע אליו). מגיע קרוב לתחנת הרכבת קרית אריה (וקו 320 נכנס אליה) נותן קישור מהיר לקניון איילון, שדרות רוקח, חלק מהאוניברסיטה (בתוך פ"ת לא עובר במסלול 49 מלבד תחנה אחת), קניון רמת אביב, תיכון אליאנס, מוזיאון ארץ ישראל, קרוב לשדה דב, ונכנס לנמל רידינג (פיילוט לנחיצותו של קו כזה) ואז מסיים במסוף רידינג.
בחירת מספור קו 20- בפ"ת היה פעם קו 20 של דן מעמישב לקרית אריה. בתל אביב היה קו 20 בשכונות הצפון מזרחיות.
מזלוג הקו:
א. קו 20- קו הבסיס, יפעל כל היום.
ב. קו 120- בוקר בלבד לכיוון פ"ת (ואולי כמה נסיעות אחה"צ מקרית אריה). בבוקר לא יהיו הרבה שצריכים להגיע עד הדר גנים. מצד שני יש הרבה שעובדים באזורים, קרית אריה, וקו 38 לא נותן להם מענה. לכן, קו 120 יסיע עובדים לאזורים ולקרית אריה.
ג. קו 320- קו יוממים. בחירת המספר- קו 220 תפוס (ובמקרה גם מופעל ע"י דן פתח תקווה). הקידומת 3XX מתאימה לפ"ת-עתידים בגלל 366. קו יוממים שייסע דרך רכבת קרית אריה ודרך רחוב הנשיאים (בקצה של כפר גנים החדשה), יגיע לעתידים ומשם ימשיך לדבורה הנביאה ויפנה לפנחס רוזן ויסיים מול המרכז המסחרי טופ-דן. אין צורך לסיימו במסוף מסוים, כי גם ככה הוא קו יוממים עם מספר נסיעות, והנהג לא צריך להמתין במסוף מסודר כדי לחכות לכיוון השני, כי אין צד שני. עם הצמצום הצפוי ב-42, יוכל לתת תגבור לפנחס רוזן ולדבורה הנביאה.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109354

מה דעתכם?
קו 163 שאתה מציע נראה עם פוטנציאל טוב
לא הייתי מוציאה את 51 מרחוב המסגר, כי נכון לעכשיו הוא הקו היחיד שנוסע לאורך כל ז'בוטינסקי ונכנס למסגר. אז נכון שזה קרוב, ונכון שאפשר לנסוע בקו 1 ולהחליף בעזריאלי לאחד מהרבה מאוד קווים אחרים שנוסעים במסגר, אבל עדיין לא הייתי מנתקת את הקשר הזה לגמרי.
&nbsp
לגבי הקווים שממש מסתובבים בפתח תקווה, לא יודעת... נראה הגיוני על פניו, אבל אני בכלל לא מכירה את פתח תקווה.
 

orchilit

New member
ל-51 יש מספיק נוסעים מהמסגר. בייחוד לכיוון פ"ת

קו 163 שאתה מציע נראה עם פוטנציאל טוב
לא הייתי מוציאה את 51 מרחוב המסגר, כי נכון לעכשיו הוא הקו היחיד שנוסע לאורך כל ז'בוטינסקי ונכנס למסגר. אז נכון שזה קרוב, ונכון שאפשר לנסוע בקו 1 ולהחליף בעזריאלי לאחד מהרבה מאוד קווים אחרים שנוסעים במסגר, אבל עדיין לא הייתי מנתקת את הקשר הזה לגמרי.
&nbsp
לגבי הקווים שממש מסתובבים בפתח תקווה, לא יודעת... נראה הגיוני על פניו, אבל אני בכלל לא מכירה את פתח תקווה.
ל-51 יש מספיק נוסעים מהמסגר. בייחוד לכיוון פ"ת
לפעמים האוטובוס מגיע כבר בבית קלקא עמוס.
 
גם 641 נכנס למסגר

קו 163 שאתה מציע נראה עם פוטנציאל טוב
לא הייתי מוציאה את 51 מרחוב המסגר, כי נכון לעכשיו הוא הקו היחיד שנוסע לאורך כל ז'בוטינסקי ונכנס למסגר. אז נכון שזה קרוב, ונכון שאפשר לנסוע בקו 1 ולהחליף בעזריאלי לאחד מהרבה מאוד קווים אחרים שנוסעים במסגר, אבל עדיין לא הייתי מנתקת את הקשר הזה לגמרי.
&nbsp
לגבי הקווים שממש מסתובבים בפתח תקווה, לא יודעת... נראה הגיוני על פניו, אבל אני בכלל לא מכירה את פתח תקווה.
גם 641 נכנס למסגר
כאשר יתחילו העבודות בסביבת גשר מעריב, הגיוני שקו 68 למשל יועבר למסגר, ואז הוא יספק קישור בין המסגר למחלף גהה בציר ז'בוטינסקי.
 

cwen

New member
תדירות של פעם בחצי שעה זה לא רציני

גם 641 נכנס למסגר
כאשר יתחילו העבודות בסביבת גשר מעריב, הגיוני שקו 68 למשל יועבר למסגר, ואז הוא יספק קישור בין המסגר למחלף גהה בציר ז'בוטינסקי.
תדירות של פעם בחצי שעה זה לא רציני
לא בשביל כמויות הנוסעים של 51.
&nbsp
אם יעבירו את 68 למסגר אז אפשר יהיה לדבר על זה. כרגע זה לגמרי לא יהיה הגיוני.
 

אוהדא11

New member
למה כל הזמן לבטל את 40/42 ? הרי יש נוסעים שצריכים קישור בין

קו 163 שאתה מציע נראה עם פוטנציאל טוב
לא הייתי מוציאה את 51 מרחוב המסגר, כי נכון לעכשיו הוא הקו היחיד שנוסע לאורך כל ז'בוטינסקי ונכנס למסגר. אז נכון שזה קרוב, ונכון שאפשר לנסוע בקו 1 ולהחליף בעזריאלי לאחד מהרבה מאוד קווים אחרים שנוסעים במסגר, אבל עדיין לא הייתי מנתקת את הקשר הזה לגמרי.
&nbsp
לגבי הקווים שממש מסתובבים בפתח תקווה, לא יודעת... נראה הגיוני על פניו, אבל אני בכלל לא מכירה את פתח תקווה.
למה כל הזמן לבטל את 40/42 ? הרי יש נוסעים שצריכים קישור בין
אזורים שונים ש- 1 אינו מכסה אותם, וגם תושבי רמת גן צריכים קישורים לשכונות עבר הירקון
 
163 נראה טוב, אני רק רוצה לציין שכבר קיים 163 בת"א.

חלק ד: דן

ד. דן פתח תקווה:
בעקבות הוספת קו 1 - אני מציע את ביטול 51 הנוכחי + ביטול קו 50 + קישור למקומות מרכזיים שאין אליהם קישור בתל אביב + קישור החוצה לשכונות שכיום בקושי יש בהן אוטובוס כמו כפר גנים ג' עם קו 350 בעל 3 נסיעות לכל כיוון, שכונת אם המושבות + מעבר קווים לצירים מתחרים לז'בוטינסקי שעלול להיות מאוד עמוס עם העבודות על הרק"ל:

1)קו 51 (דן)- לאחר הפעלת קו 1 החדש, אין סיבה שיעבור במנחם בגין בתל אביב, ובמיוחד לאחר הבלגאן שיהיה באזור גשר מעריב. במקום זה הוסט ליגאל אלון. סוף סוף יהיה קישור בין ז'בוטינסקי לכל אורכו ובין יגאל אלון, היכל נוקיה וכו'. (אפשר גם להסיט למסגר, אבל בהתחלה המסגר מאוד קרוב למנחם בגין, שם יש את קו 1, חוץ מזה שאין שום קישור בין ז'בוטינסקי לאזור יגאל אלון). * בטעות עושה סיבוב בשוק. זו רק טעות, התכנון שיעבור בברון הירש.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109180

2) קו 163 (דן)- פותר את בעיית העומס בקו 63 בין הכרמלית לעזריאלי, נותן מענה מהיר יותק מחלקים של גבעתיים לתל אביב, נותן קישור בין פתח תקווה לאלוף שדה ולגבעתיים (אך לא עושה בגבעתיים סיבוב גדול, מגיע לקניון גבעתיים), נותן קישור מהיר בין הדר גנים וגני הדר (שמרבית התושבים שם משתמשים בתח"צ) ובין כפר גנים החדשה. מספק עוד אוטובוס לתל אביב מכפר גנים החדשה (חוץ מקו 350 ולא דרך ז'בוטינסקי הקדוש).
*האתר לא נתן לי לעבור דרך בן יהודה, ולכן יצא מסלול מוזר דרך הירקון. יש להתעלם מכך. הקו ייסע בדיוק כמו 63 בתוך תל אביב.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109434

3) קו 266 (דן)- מקשר בין כפר אברהם ושאר פתח תקווה לחלקים במערב תל אביב ש-66 לא מגיע אליהם. נותן תגבור לקטע ביאליק-פנקס העמוס מאוד בקו 66. מקשר את תחנת סגולה לפתח תקווה. עושה סיבוב בנמל, ולאחר מכן מסיים במסוף רידינג. עובר בשוק פ"ת, ולכן יכול להתחרות טוב מאוד עם מוניות "66 דרך השוק" לכל אלה שרוצים להגיע למציבה, אבל צריכים את 66 בתוך תל אביב ולא את 51. ומדובר במסה גדולה של אנשים. (בבוקר לכיוון ת"א תוכל להיות לו חלופה שיוצאת משכונת "חן הצפון" שאין בה בכלל אוטובוסים במקום להתחיל ברכבת סגולה- מדובר על הנסיעות הראשונות בקו. כנ"ל מאוחר בלילה לאחר 21 הקו יוכל להתחיל ולהתסיים בחן הצפון, כאשר אין ביקוש לרכבת סגולה, לשני הכיוונים).
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109368

4) מזלג 20- פתח תקווה- רידינג. בזכותו ניתן לבטל את 98 של קווים עם מסלול הספגטי שלו (שכן 20 מקשר בין הדר גנים לרוטשילד). יתרונות הקו: קישור בין הדר גנים, עמישב, סירקין, עין גנים ובין אם המושבות. לא נכנס לתוך אם המושבות, כך שהדרך לא מתארכת (מאם המושבות ילכו ברגל או יקחו קו פנימי כדי להגיע אליו). מגיע קרוב לתחנת הרכבת קרית אריה (וקו 320 נכנס אליה) נותן קישור מהיר לקניון איילון, שדרות רוקח, חלק מהאוניברסיטה (בתוך פ"ת לא עובר במסלול 49 מלבד תחנה אחת), קניון רמת אביב, תיכון אליאנס, מוזיאון ארץ ישראל, קרוב לשדה דב, ונכנס לנמל רידינג (פיילוט לנחיצותו של קו כזה) ואז מסיים במסוף רידינג.
בחירת מספור קו 20- בפ"ת היה פעם קו 20 של דן מעמישב לקרית אריה. בתל אביב היה קו 20 בשכונות הצפון מזרחיות.
מזלוג הקו:
א. קו 20- קו הבסיס, יפעל כל היום.
ב. קו 120- בוקר בלבד לכיוון פ"ת (ואולי כמה נסיעות אחה"צ מקרית אריה). בבוקר לא יהיו הרבה שצריכים להגיע עד הדר גנים. מצד שני יש הרבה שעובדים באזורים, קרית אריה, וקו 38 לא נותן להם מענה. לכן, קו 120 יסיע עובדים לאזורים ולקרית אריה.
ג. קו 320- קו יוממים. בחירת המספר- קו 220 תפוס (ובמקרה גם מופעל ע"י דן פתח תקווה). הקידומת 3XX מתאימה לפ"ת-עתידים בגלל 366. קו יוממים שייסע דרך רכבת קרית אריה ודרך רחוב הנשיאים (בקצה של כפר גנים החדשה), יגיע לעתידים ומשם ימשיך לדבורה הנביאה ויפנה לפנחס רוזן ויסיים מול המרכז המסחרי טופ-דן. אין צורך לסיימו במסוף מסוים, כי גם ככה הוא קו יוממים עם מספר נסיעות, והנהג לא צריך להמתין במסוף מסודר כדי לחכות לכיוון השני, כי אין צד שני. עם הצמצום הצפוי ב-42, יוכל לתת תגבור לפנחס רוזן ולדבורה הנביאה.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109354

מה דעתכם?
163 נראה טוב, אני רק רוצה לציין שכבר קיים 163 בת"א.
 
555 כבר שנתיים לא מגיע לפתח תקוה אלא מסתיים בתל השומר

לא ידעתי שקיים 163.
אז מה לגבי 263- פנוי?
אגב, הקו יכול לפעול עד מאוחר, וכך לא יהיה צורך ש-555 יגיע עד לפתח תקווה כי כפר גנים ג' תכוסה.
555 כבר שנתיים לא מגיע לפתח תקוה אלא מסתיים בתל השומר
במקומו יש את 599 שנוסע מהדר גנים דרך הנשיאים ודגל ראובן לדרך רבין.
אין קו לילה שעובר בתוך כפר גנים ג'.
 

טל 2010

New member
עוד בדחיפות- בשכונה הירוקה בכפר סבא

הצעות שלי לקווים חדשים בגוש דן ולשינויי קווים
חלק בעקבות הוספת קו 1 והתכנון העתידי של הגדלת התדירות תוך עוד צמצום או ביטול של 40,42,51 וחלק מההצעות בעקבות חוסר קישור (אור יהודה-תל אביב, ראשל"צ מערב, שיכון ל' ועוד).
המפה:
http://www.transitmix.net/map/36525

א. אשכול בקעת אונו:
1) 138- כיום יש שני קווים בתדירות גרועה לראשל"צ מערב: 138, 139. אני מציע לוותר על קישוריות מיהוד, ועל חשבון זה ליצור קו תדיר (שיהיה שווה להתמין לו) ושייסע כל היום עד כמעט חצות, ושייקח מתל השומר, לוי אשכול, אור יהודה (לגבי בר אילן קו אחר, למטה הפירוט). עד שעה 17 לשני הכיוונים- יתחיל ויתסיים מקניון הזהב. לאחר מכן עד הלילה- ימשיך ליס פלנט ולסופרלנד ולאזור הים.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109360

2) קו 176 (קווים)- מהיר מפתח תקווה לקרית אונו. דרך רבין. סוף סוף תהיה דרך להגיע מקרית אונו לבילינסון, לקניון הגדול ולמרכז פתח תקווה. ותהיה אפשרות מהירה מפתח תקווה ישר לקרית אונו בלי הסיבובים של 76.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109175

3) קו 139- החזרת הצלע של מזלג 39 לרחוב דיזינגוף. הקו פותר כמה בעיות: א. חוסר קישור זועק בין אור יהודה לבין החלק שממערב לנתיבי איילון בתל אביב, אין קישור בין אור יהודה לים, לסנטר, לדיזינגוף, לנמל רידינג. ב. חוסר קישור בין יהוד לבין חלק מהמקומות שציינתי. והיכן שיש קישור- קו 56 לוקח לו המון זמן להגיע. ג. יהוד ואור יהודה ערים שכנות- האם קו 78 עם התדירות הגרועה שלו הוא זה שאמור לקשר ביניהן? סוף סוף יהיה קו נורמלי שיקשר. במפה לא המשכתי עם הקו לכיוון דיזינגוף, כי יש במפה ליקויים, כמו שאי אפשר לנסוע בדיזינגוף בכיוון של המת"צ, או שאין במפה בכלל מעבר בכיכר דיזינגוף. התכוונתי שהקו ייסע ליד הסנטר, ישר בדיזינגוף וצפונה עד רידינג.

ב. תל אביב פנימי-
ביטול קו 22, קיצור 89 לרידינג, קיצור 289 לאוניברסיטה (בלי סיבוב) או לרידינג תוך הכנסתו לאזור והעברתו כנראה לאגד.

1) שדרוג קו 4- פותר שתי בעיות: א. לקו תדירות גבוהה מאוד, שלא מנוצלת, הקו בדרך כלל לא מלא, הרבה פעמים ריק. וגם נוסע מאלנבי כמו 104,204. ב. הצורך באוטובוס שייסע במסלול קרוב למוניות 4א. לכן ההצעה שלי שקו 4 ייסע רגיל מתחנה מרכזית, אלנבי, בן יהודה, אבל מרוקח ישתנה ויגיע לאוניברסיטה, ויעשה סיבוב סביב האוניברסיטה- יהיה קו תדיר שיעשה את זה, יותר טוב מהתדירות של 289 כיום. יסיים במסוף האוניברסיטה, ויהיה מקום, כי בתכנית שלי 40,289 לא יסתיימו שם.
שוב במפה, אלנבי הוא חד סטרי, המפה לא נתנה לי לסרטט שם נורמלי. לכן התחלתי רק מאמצע אלנבי, אבל כמובן ייסע רגיל מתחנה מרכזית.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/111907

2-3) קו 40 המחודש, קו 42 המחודש-
נכון לעכשיו בהתייחס לשכונות נווה שרת, צהלה, רמת החייל- יש את קו 22 המסורבל בתדירות לא גבוהה, של 20 דקות. פגיעה נוספת קיימת לתושבי הדר יוסף, עם החלופות המבלבלות של קו 40. לשיכון ל' אין בכלל אוטובוס!! מנגד, יש את קו 89 שגם יש לו חלופה (שמסבכת את העניין) ובנוסף קו 7ב בו אני לא נוגע.
במקום זה אני מציע תדירות גבוהה יותר לשכונות אלה, תוך ביטול 22. קו 289 יסיים במסוף האוניברסיטה במקום קו 40. קו 89 יסיים ברידינג. קו 7ב יישאר ויחבר את תושבי השכונות עם ז'בוטינסקי (מכון מור). קווים 40,42 החדשים ישרתו את השכונות בתדירות של 8-10 דקות בשעות השיא, ו-15 דקות בשעות השפל והלילה!
המטרה שלי היא יצירת קווים שכונתיים שיקחו את תושבי השכונות בתדירות גבוהה לצירים מרכזיים, ולמפגש עם תחנות אוטובוס בהן אוטובוסים למקומות רבים, כמו מסוף עתידים, קניון איילון, רכבת האוניברסיטה, דרך נמיר, רכבת מרכז, בורסה וכו'.
ההתלבטות שלי הייתה האם להתחיל את 42 או את 40 ברכבת מרכז (כדי שלא תהיה פגיעה גדולה בציר אבא הלל בשלב הבא של תגבור קו 1). בסופו של דבר נתתי ל-40 מסלול ארוך יותר, כי מעבר לשירות השכונות הוא גם נותן מענה להגעה לאוניברסיטה, לשדה דב, לגבי התערוכה, ללונה פארק, לסמינר הקיבוצים ועוד (בעוד ש-42 לא מגיע למקומות "אטרקטיביים").
אני בטוח שאם ישאלו את תושב אחד השכונות האם הוא רוצה להמתין לקו 22 חצי שעה, והקו ייקח אותו ישירות למרכז תל אביב ובמסלול מסורבל, או שהוא ימתין ל-40/42 8-10 דקות והקו יקשר אותו לקווים מהירים ותדירים לת"א, הוא יעדיף את האפשרות השניה.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/111909
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109513

ג. פ"ת- אגד:
1) קו 426- אך ורק עדכון מסלול בפ"ת: יתחיל מהמסוף המסודר והחדש ליד הקניון הגדול, וגם יעבור בצומת סירקין (ויעצור בה!!). בזכות כך, לקו יתווספו נסיעות, שכן הוא יאסוף גם מהקניון הגדול, מבילינסון, משניידר, מצומת סירקין ותהיה הצדקה להוסיף לו נסיעות. במפה התכנית כיצד גם להעבירו בצומת סירקין וגם להכניסו להדר גנים (רק תחנה אחת בקצה הדר גנים תיפגע, אבל יש תחנה לא רחוק משם):
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109178

2) קו 264 (אגד)- פתח תקווה, שוק, בילינסון, דרך רבין, אוניברסיטת בר אילן!!!!!!! לראשון לציון מערב. סוף סוף יהיה קישור לתושבי השכונות החדשות בראשון קישור לבר אילן. עד שעה 17 לשני הכיוונים- יתחיל ויתסיים מקניון הזהב. לאחר מכן עד הלילה- ימשיך ליס פלנט ולסופרלנד ולאזור הים. *ייסע דרך הברון הירש (שוק) ולא כמו שמצויר דרך גוטמן.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109183

תפוז לא נותן להוסיף תווים ,המשך בהודעה הבאה.
עוד בדחיפות- בשכונה הירוקה בכפר סבא
פשוט לא מבין איך אין קוים שעוברים לפחות דרך הירוקה, משהו שיעבור דרך רננים ויאסף בשכונה הירוקה עד לצומת רעננה מרכז, אותו דבר גם לתחנת הרכבת סוקולוב, פשוט חייבים לעשות קו שיעבור בירוקה וימשיך בכפר סבא עד לשם, המתכונת הנוכחית לא מספיקה(קו 8 נדמה לי לנורדאו), הקו לא תדיר בשעות שהוא צריך להיות, כנראה בגלל שהאוטובוסים נתקעים בויצמן, אולי זה אומר שצריך לעשות שינוי?
גם יכול לעבור עוד קו אחד על בן יהודה ולהמשיך עד אזור פארק רעננה(עוד קו שיאסוף מכפר סבא דרך אזור ההיטק ברעננה צפון).
איך אפשר לקדם דבר כזה?
 

cwen

New member
יש נוסעים לקו 89, אתה יודע

הצעות שלי לקווים חדשים בגוש דן ולשינויי קווים
חלק בעקבות הוספת קו 1 והתכנון העתידי של הגדלת התדירות תוך עוד צמצום או ביטול של 40,42,51 וחלק מההצעות בעקבות חוסר קישור (אור יהודה-תל אביב, ראשל"צ מערב, שיכון ל' ועוד).
המפה:
http://www.transitmix.net/map/36525

א. אשכול בקעת אונו:
1) 138- כיום יש שני קווים בתדירות גרועה לראשל"צ מערב: 138, 139. אני מציע לוותר על קישוריות מיהוד, ועל חשבון זה ליצור קו תדיר (שיהיה שווה להתמין לו) ושייסע כל היום עד כמעט חצות, ושייקח מתל השומר, לוי אשכול, אור יהודה (לגבי בר אילן קו אחר, למטה הפירוט). עד שעה 17 לשני הכיוונים- יתחיל ויתסיים מקניון הזהב. לאחר מכן עד הלילה- ימשיך ליס פלנט ולסופרלנד ולאזור הים.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109360

2) קו 176 (קווים)- מהיר מפתח תקווה לקרית אונו. דרך רבין. סוף סוף תהיה דרך להגיע מקרית אונו לבילינסון, לקניון הגדול ולמרכז פתח תקווה. ותהיה אפשרות מהירה מפתח תקווה ישר לקרית אונו בלי הסיבובים של 76.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109175

3) קו 139- החזרת הצלע של מזלג 39 לרחוב דיזינגוף. הקו פותר כמה בעיות: א. חוסר קישור זועק בין אור יהודה לבין החלק שממערב לנתיבי איילון בתל אביב, אין קישור בין אור יהודה לים, לסנטר, לדיזינגוף, לנמל רידינג. ב. חוסר קישור בין יהוד לבין חלק מהמקומות שציינתי. והיכן שיש קישור- קו 56 לוקח לו המון זמן להגיע. ג. יהוד ואור יהודה ערים שכנות- האם קו 78 עם התדירות הגרועה שלו הוא זה שאמור לקשר ביניהן? סוף סוף יהיה קו נורמלי שיקשר. במפה לא המשכתי עם הקו לכיוון דיזינגוף, כי יש במפה ליקויים, כמו שאי אפשר לנסוע בדיזינגוף בכיוון של המת"צ, או שאין במפה בכלל מעבר בכיכר דיזינגוף. התכוונתי שהקו ייסע ליד הסנטר, ישר בדיזינגוף וצפונה עד רידינג.

ב. תל אביב פנימי-
ביטול קו 22, קיצור 89 לרידינג, קיצור 289 לאוניברסיטה (בלי סיבוב) או לרידינג תוך הכנסתו לאזור והעברתו כנראה לאגד.

1) שדרוג קו 4- פותר שתי בעיות: א. לקו תדירות גבוהה מאוד, שלא מנוצלת, הקו בדרך כלל לא מלא, הרבה פעמים ריק. וגם נוסע מאלנבי כמו 104,204. ב. הצורך באוטובוס שייסע במסלול קרוב למוניות 4א. לכן ההצעה שלי שקו 4 ייסע רגיל מתחנה מרכזית, אלנבי, בן יהודה, אבל מרוקח ישתנה ויגיע לאוניברסיטה, ויעשה סיבוב סביב האוניברסיטה- יהיה קו תדיר שיעשה את זה, יותר טוב מהתדירות של 289 כיום. יסיים במסוף האוניברסיטה, ויהיה מקום, כי בתכנית שלי 40,289 לא יסתיימו שם.
שוב במפה, אלנבי הוא חד סטרי, המפה לא נתנה לי לסרטט שם נורמלי. לכן התחלתי רק מאמצע אלנבי, אבל כמובן ייסע רגיל מתחנה מרכזית.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/111907

2-3) קו 40 המחודש, קו 42 המחודש-
נכון לעכשיו בהתייחס לשכונות נווה שרת, צהלה, רמת החייל- יש את קו 22 המסורבל בתדירות לא גבוהה, של 20 דקות. פגיעה נוספת קיימת לתושבי הדר יוסף, עם החלופות המבלבלות של קו 40. לשיכון ל' אין בכלל אוטובוס!! מנגד, יש את קו 89 שגם יש לו חלופה (שמסבכת את העניין) ובנוסף קו 7ב בו אני לא נוגע.
במקום זה אני מציע תדירות גבוהה יותר לשכונות אלה, תוך ביטול 22. קו 289 יסיים במסוף האוניברסיטה במקום קו 40. קו 89 יסיים ברידינג. קו 7ב יישאר ויחבר את תושבי השכונות עם ז'בוטינסקי (מכון מור). קווים 40,42 החדשים ישרתו את השכונות בתדירות של 8-10 דקות בשעות השיא, ו-15 דקות בשעות השפל והלילה!
המטרה שלי היא יצירת קווים שכונתיים שיקחו את תושבי השכונות בתדירות גבוהה לצירים מרכזיים, ולמפגש עם תחנות אוטובוס בהן אוטובוסים למקומות רבים, כמו מסוף עתידים, קניון איילון, רכבת האוניברסיטה, דרך נמיר, רכבת מרכז, בורסה וכו'.
ההתלבטות שלי הייתה האם להתחיל את 42 או את 40 ברכבת מרכז (כדי שלא תהיה פגיעה גדולה בציר אבא הלל בשלב הבא של תגבור קו 1). בסופו של דבר נתתי ל-40 מסלול ארוך יותר, כי מעבר לשירות השכונות הוא גם נותן מענה להגעה לאוניברסיטה, לשדה דב, לגבי התערוכה, ללונה פארק, לסמינר הקיבוצים ועוד (בעוד ש-42 לא מגיע למקומות "אטרקטיביים").
אני בטוח שאם ישאלו את תושב אחד השכונות האם הוא רוצה להמתין לקו 22 חצי שעה, והקו ייקח אותו ישירות למרכז תל אביב ובמסלול מסורבל, או שהוא ימתין ל-40/42 8-10 דקות והקו יקשר אותו לקווים מהירים ותדירים לת"א, הוא יעדיף את האפשרות השניה.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/111909
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109513

ג. פ"ת- אגד:
1) קו 426- אך ורק עדכון מסלול בפ"ת: יתחיל מהמסוף המסודר והחדש ליד הקניון הגדול, וגם יעבור בצומת סירקין (ויעצור בה!!). בזכות כך, לקו יתווספו נסיעות, שכן הוא יאסוף גם מהקניון הגדול, מבילינסון, משניידר, מצומת סירקין ותהיה הצדקה להוסיף לו נסיעות. במפה התכנית כיצד גם להעבירו בצומת סירקין וגם להכניסו להדר גנים (רק תחנה אחת בקצה הדר גנים תיפגע, אבל יש תחנה לא רחוק משם):
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109178

2) קו 264 (אגד)- פתח תקווה, שוק, בילינסון, דרך רבין, אוניברסיטת בר אילן!!!!!!! לראשון לציון מערב. סוף סוף יהיה קישור לתושבי השכונות החדשות בראשון קישור לבר אילן. עד שעה 17 לשני הכיוונים- יתחיל ויתסיים מקניון הזהב. לאחר מכן עד הלילה- ימשיך ליס פלנט ולסופרלנד ולאזור הים. *ייסע דרך הברון הירש (שוק) ולא כמו שמצויר דרך גוטמן.
http://www.transitmix.net/map/36525/line/109183

תפוז לא נותן להוסיף תווים ,המשך בהודעה הבאה.
יש נוסעים לקו 89, אתה יודע
גם בקטע שלפני רידינג. אם אתה מקצר אותו ומבטל את 22 אתה לא משאיר שום אוטובוס שנוסע בנמיר ופונה ימינה לרוקח והפוך, וצריך לפחות קו אחד שעושה את זה.
&nbsp
יוצא לי לנסוע בקו הזה לא מעט, בייחוד בכיוון תל אביב - עתידים, אבל לפעמים גם בכיוון השני והאוטובוס בדרך כלל די מלא בישיבה בחלק של דרך נמיר עד שלונסקי.
 
לא ידעתי, אני רואה את 89 בפנחס רוזן

יש נוסעים לקו 89, אתה יודע
גם בקטע שלפני רידינג. אם אתה מקצר אותו ומבטל את 22 אתה לא משאיר שום אוטובוס שנוסע בנמיר ופונה ימינה לרוקח והפוך, וצריך לפחות קו אחד שעושה את זה.
&nbsp
יוצא לי לנסוע בקו הזה לא מעט, בייחוד בכיוון תל אביב - עתידים, אבל לפעמים גם בכיוון השני והאוטובוס בדרך כלל די מלא בישיבה בחלק של דרך נמיר עד שלונסקי.
לא ידעתי, אני רואה את 89 בפנחס רוזן
או ברמת החייל שם הוא ריק. אז אולי כדאי להעביר אותו באמת מפנחס רוזן ימינה לדבורה הנביאה לכל האורך עד עתידים (מה שיפצה על ביטול או על צמצום 42 שעובר בכל דבורה הנביאה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה