|בגידה|

מצב
הנושא נעול.

euronitzan

New member
פיתוח של הרעיון

האם לחץ על חבר הפרלמנט המקומי יכול לעזור?
המיתוס גורס שבבחירות איזוריות, יש יותר קשב במסדרונות השלטון לנושאים אזרחיים מקומיים, שלפעמים הרבה יותר חשובים לאזרח מהעניינים הגדולים שעל סדר היום הלאומי.

או אולי ניסיון לערב איזה ארגון של נוסעי התחבורה הציבורית\הרכבת, אם קיים ארגון אפקטיבי כזה?
פיתוח של הרעיון
מעבר לגורם האזורי, האם לשלטון המקומי יש השפעה על התח"ץ באזור שלו? האם שם הלחץ יעזור?
 

Ccyclist

Well-known member
כתבתי והוא לא טרח להשיב. יש משהו אזורי.

פיתוח של הרעיון
מעבר לגורם האזורי, האם לשלטון המקומי יש השפעה על התח"ץ באזור שלו? האם שם הלחץ יעזור?
כתבתי והוא לא טרח להשיב. יש משהו אזורי.
הבעיה בשיטה האזורית היא שבמקומות מסויימים יש תופעה של "מושבים בטוחים" (כאלו עם רוב גדול למפלגה מסויימת) וחברי הפרלמנט שלהם נוהגים להגיע לשלב מסויים של ניוון אם הם נמצאים בקדנציה לפני הפרישה. לפני שנה בערך כתבתי לכתובת האימייל המפלגתית (יש ארגון מפלגתי מקומי שבוחר את המועמדים כשצריך) של חבר הפרלמנט וקיבלתי איזו תשובה מנהלתית ששאלה אם אני רוצה שאימייל יועבר למשרד הרשמי. אמרתי שכן, אך לא שמעתי יותר מזה. מבחינתי אין מה להמשיך מולו ברמה הזו וחבל. דווקא חברת הפרלמנט הקודמת שלי (שכבשה את המושב באזור שעברתי ממנו לפני 2 קדנציות) היתה שולחת לתושבים כל מני עלונים ("עיתונים" עם דף או שניים בגודל A2) ושאלונים מטומטמים כל חודש-חודשיים ומדי פעם הייתי עונה לה (גם כשהיתה אופוזיציונרית) כי כשפוליטיקאי יוצר קשר עם הציבור כל הזמן קשה שלא לענות מדי פעם. חבר הפרלמנט פה נראה לי רדום, לא שמעתי דבר וחצי דבר ממנו בשנה וחצי שאני גר כאן, אפילו לא קצה קצהו של A6.

יש גוף אזורי שמתעניין בתחבורה במחוז, אך ההשפעה שלהם לא ברורה. להם שלחתי מכתב שמסקר מספר אופציות תחבורה שהפרוייקט שלהם התייחס אליהן - אופניים (יש צורך בשבילים רציפים באזור, התייחסות לטופוגרפיה, פתיחת מסלולים מרכזיים לרכיבה כל השנה, וחיבור מקומות שבהם יש קהל סטודנטיאלי לרשת האופניים המקומית), אוטובוסים (באזור הזה יש שירות טוב לאורך הכביש הראשי, כ20 דקות הליכה ממני, אך השירות בתוך השכונות הוא בלתי נסבל - שעתי ומסתיים מוקדם, מעולם לא ראיתי אנשים שאינם פנסיונרים משתמשים בקו, ואני מעדיף לרכב כי זה מהיר בהרבה), ורכבת (שאני תלוי בה לתחבורה בינעירונית, בין השאר כי עם השירות המבלבל שלה עדיף לקחת אופניים לעיר הקרובה כי מתוך כל תחנות הרכבת כאן אי אפשר להיות בטוחים איפה היא תעצור, אפילו ברציף נותנים לך מידע שגוי). בראש המכתב ציינתי שאחלק את הפידבק שלי לשלושת הנושאים. קיבלתי קשר חזרה מאנשי תשתית האופניים בעיר הראשית כאן אך לא שמעתי שום דבר מחברת האוטובוסים או חברת הרכבת.

טכנית יש בצירים הראשיים ובתחנות הראשיות באזור שירות טוב, אבל אין לי דרך להגיע למקומות האלו בתחבורה ציבורית. אני גר באזור פרברי שנמצא ברצף פרברי בין מרכזים עירוניים, ויש כאן מספר מוקדי תיירות ונופש. הבעיה היא שמשום מה השירות התחבורתי לא נגיש פה במרחק הליכה סביר (אינני חושב שמעל 15 דקות זה סביר), חורים ברשת גדולה. תחנת הרכבת שלי מסווגת כמשנית ולכן יש רכבות שלא עוצרות בה. אם היה שירות מקומי (ויש מספר אופציות לשירות רכבתי אזורי בנוסף לקו הראשי ללונדון שתלוי במספר הרציפים בתחנת הטרמינל שם) זה לא היה רע כל-כך. כשהיו נסיבות שהצריכו זאת היתה רכבת אקספרס נוספת שעברה בקו כך שיש סלוטים נוספים.
 

euronitzan

New member
הבעיה שלך משותפת לכל מי שגר באזור פרברי

כתבתי והוא לא טרח להשיב. יש משהו אזורי.
הבעיה בשיטה האזורית היא שבמקומות מסויימים יש תופעה של "מושבים בטוחים" (כאלו עם רוב גדול למפלגה מסויימת) וחברי הפרלמנט שלהם נוהגים להגיע לשלב מסויים של ניוון אם הם נמצאים בקדנציה לפני הפרישה. לפני שנה בערך כתבתי לכתובת האימייל המפלגתית (יש ארגון מפלגתי מקומי שבוחר את המועמדים כשצריך) של חבר הפרלמנט וקיבלתי איזו תשובה מנהלתית ששאלה אם אני רוצה שאימייל יועבר למשרד הרשמי. אמרתי שכן, אך לא שמעתי יותר מזה. מבחינתי אין מה להמשיך מולו ברמה הזו וחבל. דווקא חברת הפרלמנט הקודמת שלי (שכבשה את המושב באזור שעברתי ממנו לפני 2 קדנציות) היתה שולחת לתושבים כל מני עלונים ("עיתונים" עם דף או שניים בגודל A2) ושאלונים מטומטמים כל חודש-חודשיים ומדי פעם הייתי עונה לה (גם כשהיתה אופוזיציונרית) כי כשפוליטיקאי יוצר קשר עם הציבור כל הזמן קשה שלא לענות מדי פעם. חבר הפרלמנט פה נראה לי רדום, לא שמעתי דבר וחצי דבר ממנו בשנה וחצי שאני גר כאן, אפילו לא קצה קצהו של A6.

יש גוף אזורי שמתעניין בתחבורה במחוז, אך ההשפעה שלהם לא ברורה. להם שלחתי מכתב שמסקר מספר אופציות תחבורה שהפרוייקט שלהם התייחס אליהן - אופניים (יש צורך בשבילים רציפים באזור, התייחסות לטופוגרפיה, פתיחת מסלולים מרכזיים לרכיבה כל השנה, וחיבור מקומות שבהם יש קהל סטודנטיאלי לרשת האופניים המקומית), אוטובוסים (באזור הזה יש שירות טוב לאורך הכביש הראשי, כ20 דקות הליכה ממני, אך השירות בתוך השכונות הוא בלתי נסבל - שעתי ומסתיים מוקדם, מעולם לא ראיתי אנשים שאינם פנסיונרים משתמשים בקו, ואני מעדיף לרכב כי זה מהיר בהרבה), ורכבת (שאני תלוי בה לתחבורה בינעירונית, בין השאר כי עם השירות המבלבל שלה עדיף לקחת אופניים לעיר הקרובה כי מתוך כל תחנות הרכבת כאן אי אפשר להיות בטוחים איפה היא תעצור, אפילו ברציף נותנים לך מידע שגוי). בראש המכתב ציינתי שאחלק את הפידבק שלי לשלושת הנושאים. קיבלתי קשר חזרה מאנשי תשתית האופניים בעיר הראשית כאן אך לא שמעתי שום דבר מחברת האוטובוסים או חברת הרכבת.

טכנית יש בצירים הראשיים ובתחנות הראשיות באזור שירות טוב, אבל אין לי דרך להגיע למקומות האלו בתחבורה ציבורית. אני גר באזור פרברי שנמצא ברצף פרברי בין מרכזים עירוניים, ויש כאן מספר מוקדי תיירות ונופש. הבעיה היא שמשום מה השירות התחבורתי לא נגיש פה במרחק הליכה סביר (אינני חושב שמעל 15 דקות זה סביר), חורים ברשת גדולה. תחנת הרכבת שלי מסווגת כמשנית ולכן יש רכבות שלא עוצרות בה. אם היה שירות מקומי (ויש מספר אופציות לשירות רכבתי אזורי בנוסף לקו הראשי ללונדון שתלוי במספר הרציפים בתחנת הטרמינל שם) זה לא היה רע כל-כך. כשהיו נסיבות שהצריכו זאת היתה רכבת אקספרס נוספת שעברה בקו כך שיש סלוטים נוספים.
הבעיה שלך משותפת לכל מי שגר באזור פרברי
האוכלוסיה מפוזרת מדי מכדי להצדיק שירות רכבות תדיר ו/או שירות אוטובוסים עירוני שהוא גם כלכלי. כדי להגיע לכולם זורקים איזה קו פרברי לתיירים משקיענים (כלומר נוסע לאט ובכל חור) ובתדירות נמוכה.

הפיתרון שרבים שגרים בקלגרי מצאו הוא שירות הCar2Go - לוקחים מכונית מצד המוצא ו"משחררים" אותה ביעד. אינני יודע אם קיים שירות כזה באזור שלך אבל הוא עשוי לעזור כשאתה ממהר (וכמובן, לכשיהיה לך רשיון).
 

Ccyclist

Well-known member
יש מסלול מסויים שניתן להניח שתהיה בו דרישה

הבעיה שלך משותפת לכל מי שגר באזור פרברי
האוכלוסיה מפוזרת מדי מכדי להצדיק שירות רכבות תדיר ו/או שירות אוטובוסים עירוני שהוא גם כלכלי. כדי להגיע לכולם זורקים איזה קו פרברי לתיירים משקיענים (כלומר נוסע לאט ובכל חור) ובתדירות נמוכה.

הפיתרון שרבים שגרים בקלגרי מצאו הוא שירות הCar2Go - לוקחים מכונית מצד המוצא ו"משחררים" אותה ביעד. אינני יודע אם קיים שירות כזה באזור שלך אבל הוא עשוי לעזור כשאתה ממהר (וכמובן, לכשיהיה לך רשיון).
יש מסלול מסויים שניתן להניח שתהיה בו דרישה
אינני מצפה שיגיע אוטובוס עד לבית שלי, אבל 5-10 דק' הליכה ממני יש כביש די ראשי (עם קו שבא פעם בשעה ומסתיים ב7 בערב) שניתן להריץ עליו קו תדיר שיחבר את מסלול הקו הלא תדיר עם מסלול של קו תדיר יחסית שנוסע מקצה הכביש ועד למרכז הראשי. הקו התדיר ממשיך למסלול בינעירוני וקשה לתגבר אותו מסיבות שונות שלא אכנס אליהן. בקטע שאני מציע לחבר למסלול התדיר יש מספר מרינות ללא שירות, מספר מלונות שהחיבור שלהן למרכז המשני לא קיים בימינו ולכן העיר הזו מפסידה תיירי תח"צ / מקבלת עומס מכוניות ולתושביה קשה לעבוד במלונות האלו שנמצאים בתחומה, וכמה אזורים מסחריים. כמו כן יש חוף רחצה מאורגן.

אבל לעניין תחנת הרכבת: היא נמצאת דווקא באזור צפוף יחסית לסטנדרט הבריטי. יש תופעה שלאורך כבישים עירוניים ראשיים ישנם בתים מחולקים שהם למעשה בתי דירות, יש גם בנייני דירות שנבנו כבנייני דירות, יש בתי עסק כולל רשתות גדולות וישנם גם מוסדות כמו סניף דואר, בנקים וכו'. אזור התחנה מוקף בפרברים ברדיוס של 3-4 ק"מ בכל כיוון כך שלא מדובר בתחנה באמצע שום מקום.

הפיזור כאן אינו שונה בהרבה מהפיזור בפרבר לונדוני טיפוסי. לא מדובר בחוסר צפיפות צפון-אמריקני, מצב בו אין מכולת בטווח הליכה.
 

euronitzan

New member
על מרינות, מלונות וקו 90

יש מסלול מסויים שניתן להניח שתהיה בו דרישה
אינני מצפה שיגיע אוטובוס עד לבית שלי, אבל 5-10 דק' הליכה ממני יש כביש די ראשי (עם קו שבא פעם בשעה ומסתיים ב7 בערב) שניתן להריץ עליו קו תדיר שיחבר את מסלול הקו הלא תדיר עם מסלול של קו תדיר יחסית שנוסע מקצה הכביש ועד למרכז הראשי. הקו התדיר ממשיך למסלול בינעירוני וקשה לתגבר אותו מסיבות שונות שלא אכנס אליהן. בקטע שאני מציע לחבר למסלול התדיר יש מספר מרינות ללא שירות, מספר מלונות שהחיבור שלהן למרכז המשני לא קיים בימינו ולכן העיר הזו מפסידה תיירי תח"צ / מקבלת עומס מכוניות ולתושביה קשה לעבוד במלונות האלו שנמצאים בתחומה, וכמה אזורים מסחריים. כמו כן יש חוף רחצה מאורגן.

אבל לעניין תחנת הרכבת: היא נמצאת דווקא באזור צפוף יחסית לסטנדרט הבריטי. יש תופעה שלאורך כבישים עירוניים ראשיים ישנם בתים מחולקים שהם למעשה בתי דירות, יש גם בנייני דירות שנבנו כבנייני דירות, יש בתי עסק כולל רשתות גדולות וישנם גם מוסדות כמו סניף דואר, בנקים וכו'. אזור התחנה מוקף בפרברים ברדיוס של 3-4 ק"מ בכל כיוון כך שלא מדובר בתחנה באמצע שום מקום.

הפיזור כאן אינו שונה בהרבה מהפיזור בפרבר לונדוני טיפוסי. לא מדובר בחוסר צפיפות צפון-אמריקני, מצב בו אין מכולת בטווח הליכה.
על מרינות, מלונות וקו 90
גם בהרצליה, קו 90 מחבר בין המרינה למספר בתי מלון ונוסע די ריק בקטע הנ"ל (כלומר, בין המרינה/קניון לבתי המלון). ההנחה שלי היא שהמשתמשים בתשתיות הנ"ל אינם צרכני תח"ץ כבדים.
לא כל כביש ראשי מושך בהכרח משתמשי תח"ץ השאלה היא האם הכביש הזה מחבר בין חלקים שדורשים חיבור בעיר. בקלגרי, השדירה ה16 היא למעשה כביש 1 (חוצה קנדה), כביש מאוד ראשי בעל 3-4 נתיבים לרוב אורכו. על הכביש נוסע קו אוטובוס אחד בתדירות של 20 דקות ביום ו40 דקות בערבים/סופ"ש.

לגביי הצפיפות ותחנת הרכבת - נשמע שיש הצדקה לקיום קו רכבת סדיר, איך חברת הרכבות מצדיקה את התדירות הנמוכה?
 

Ccyclist

Well-known member
Hotels have staff, and Brits like walking

על מרינות, מלונות וקו 90
גם בהרצליה, קו 90 מחבר בין המרינה למספר בתי מלון ונוסע די ריק בקטע הנ"ל (כלומר, בין המרינה/קניון לבתי המלון). ההנחה שלי היא שהמשתמשים בתשתיות הנ"ל אינם צרכני תח"ץ כבדים.
לא כל כביש ראשי מושך בהכרח משתמשי תח"ץ השאלה היא האם הכביש הזה מחבר בין חלקים שדורשים חיבור בעיר. בקלגרי, השדירה ה16 היא למעשה כביש 1 (חוצה קנדה), כביש מאוד ראשי בעל 3-4 נתיבים לרוב אורכו. על הכביש נוסע קו אוטובוס אחד בתדירות של 20 דקות ביום ו40 דקות בערבים/סופ"ש.

לגביי הצפיפות ותחנת הרכבת - נשמע שיש הצדקה לקיום קו רכבת סדיר, איך חברת הרכבות מצדיקה את התדירות הנמוכה?
Hotels have staff, and Brits like walking
(on my phone, no Hebrew)

First of all - the hotels, marinas, shops and restaurants have staff, and when there is no public transport in the evening it limits the workforce to those who either drive or have someone to drive them. A taxi to the town would cost £10-£15 so unaffordable for a hotel cleaner.

As a guest (and we have stayed there before moving to the area) evening or afternoon walks have to be limited to a range you feel you can walk back from as there's no backup. Brits walk, to the point that in Spain if you see people walking along the main road you simply assume they're British ( I cycle so I hear what language they speak ). While they may have got to the hotel by car parking in the UK can be a pain, street parking is paid for in advance, multi-story carparks cost £3-£5 a go, which makes people think twice about going to that town centre, and they prefer the countryside or the main town as there is a bus there. When we do city breaks we use buses for a few stops, though I'd admit rail is usually easier to understand.
 

euronitzan

New member
על הפוטנציאל והמימוש

Hotels have staff, and Brits like walking
(on my phone, no Hebrew)

First of all - the hotels, marinas, shops and restaurants have staff, and when there is no public transport in the evening it limits the workforce to those who either drive or have someone to drive them. A taxi to the town would cost £10-£15 so unaffordable for a hotel cleaner.

As a guest (and we have stayed there before moving to the area) evening or afternoon walks have to be limited to a range you feel you can walk back from as there's no backup. Brits walk, to the point that in Spain if you see people walking along the main road you simply assume they're British ( I cycle so I hear what language they speak ). While they may have got to the hotel by car parking in the UK can be a pain, street parking is paid for in advance, multi-story carparks cost £3-£5 a go, which makes people think twice about going to that town centre, and they prefer the countryside or the main town as there is a bus there. When we do city breaks we use buses for a few stops, though I'd admit rail is usually easier to understand.
על הפוטנציאל והמימוש
לגביי הפסקה הראשונה - הכל נכון גם לגביי צוותי המלונות והמסעדות בחופי הרצליה ועדיין קו 90 שהוא בתדירות בינונית מינוס (פעמיים בשעה רוב היום) נוסע ריק למדי. ד"א, לפחות במקומות שאני עבדתי בהם, כאשר אין כיסוי של תח"ץ מצופה מהמעסיק לכסות את עלות התחבורה האלטרנטיבית.

לגביי הפסקה השניה - נתת סיבות רבות מדוע יש פוטנציאל לקו אוטובוס/רכבת בתדירות סבירה. השאלה שלי היא מדוע אין מימוש לפונטציאל הזה?
 

Ccyclist

Well-known member
לגבי הסיבות: בעיקר עניין של מרכז תפעולי שונה.

על הפוטנציאל והמימוש
לגביי הפסקה הראשונה - הכל נכון גם לגביי צוותי המלונות והמסעדות בחופי הרצליה ועדיין קו 90 שהוא בתדירות בינונית מינוס (פעמיים בשעה רוב היום) נוסע ריק למדי. ד"א, לפחות במקומות שאני עבדתי בהם, כאשר אין כיסוי של תח"ץ מצופה מהמעסיק לכסות את עלות התחבורה האלטרנטיבית.

לגביי הפסקה השניה - נתת סיבות רבות מדוע יש פוטנציאל לקו אוטובוס/רכבת בתדירות סבירה. השאלה שלי היא מדוע אין מימוש לפונטציאל הזה?
לגבי הסיבות: בעיקר עניין של מרכז תפעולי שונה.

לאוטובוסים יש כאן יותר מחברה אחת, אך עיקר תושמת הלב שלהם היא למרכזים ולא לפרברים. הקווים השעתיים הם מסובסדים ע"י המועצה המקומית ואין להם תקציב מעבר לשעות שהמועצה הקציבה (מצידה מי שאינו תלמיד או פנסיונר צריך לנהוג), הקווים התדירים הם על הכבישים הראשיים ביותר שחוצים את האזור, ובעוד החברה שמפעילה את הקו התדיר יחסית (הוא אינו תדיר בהשוואה לקווים הראשיים ביותר) בוחרת שלא להפעיל את הקו תדיר פחות כשלוחה שלו - הרי שחברה אחרת לא ששה להתחרות ישירות במסלול הזה. אבל - החברות האלו פועלות על בסיס הערים באזור הזה והן מודעות לכך שהן אינן משרתות את האזור הספציפי שלי.

הרכבת בעייתית יותר. היא מונופול בקו ולכן מה שהיא תחליט יהיה, מונופולים פרטיים פה נוהגים לקחת את אותו הצוות שעבד עבור הגרסה הממשלתית לפני ההפרטה ומבחינתם הם עושים לך טובה שיש רכבת. החברה מפעילה מספר רכבות שעתיות שונות ולא "קו", ולכן יש מערך מבלבל של אופציות לכל כיוון בכל שעה. כך למשל שתי הרכבות שעוצרות אצלי בכיוון מזרח שונות משתי הרכבות שעוצרות בכיוון מערב מבחינת התחנות שבהם הן עוצרות ואפילו בתחנת המוצא. משום שכל הרכבות נוסעות לתחנת טרמינל לונדונית ששם בסיסה של החברה - חברת הרכבת חושבת במונחים של מספר רציפים מצומצם בלונדון. הצעתי להם היתה לנצל תחנות קצה מסויימות ברשת כדי להריץ שירות מטרו מקומי, אך אין להם התלהבות לכך, למרות שהדבר יכול להגדיל את התדירות המקומית (וכן - את הנסועה המקומית לערים הראשיות כאן) וגם להריץ יותר רכבות ללונדון במתכונת אקספרס. כפי שאמרתי - מבחינתם מה שהיה הוא שיהיה. כשזה מגיע לעצירה בתחנות מקומיות ההגיון שלהם הוא שהראשיות חשובות יותר (מה שהייתי מקבל לו היתה לי גישה לשם בתח"צ או ברכבת איטית) אבל אין דרך תח"צית להגיע לשם.

תאמין לי שניסיתי דיאלוג לפני שהגעתי למסקנה שאין ברירה אחרת.
 

alantan

New member
זה פשוט לוטו - באיזור שלי השירות השתפר פלאים

|בגידה|

במשך למעלה מעשור הסתמכתי על הצירוף אופניים-רכבת כדי להתנייע ברכבי הממלכה, אך חברת הרכבות המקומית שלי לא מתירה לי ברירה אלא לבגוד בעיקרון וללמוד לנהוג.

בלי להכנס לפרטי לו"ז מדוייקים החברה מפרשת את המושג "2 רכבות לשעה" כ50 דקות ללא רכבת, ואז שתי רכבות תוך 10 דקות, מה שאומר שבמשך 50 דקות אין לי רכבת לכיוון הנסיעה העיקרי. משום שאני משתמש בכרטיס הרשת http://www.railcard.co.uk/network/ (שאותו אני ממליץ לכל מי שמתכוון לעשות שהות של חודש פלוס בדרום-מזרח אנגליה) והחברה ממש קובעת לי שממקום מסויים עלי לחזור עד 7 בערב, ממקום אחר - רק אחרי 7 בערב, ושבאותן 50 דקות שהם חושבים שעלי לעמוד אצלהם בתחנה בחוסר מעש אפשר לנהוג לעיר משנית שבה נמצאים מקומות בילוי וקניות שאין אצלי - נשברתי.

מדובר בחברה סחטנית במיוחד. אם מחיר הכרטיס הרגיל שלה הוא X, מחיר הנסיעה ללונדון בשעות שניתן להגיע בהן לעבודה לפני 9 בבוקר הוא 100%+X, כאשר בחברות אחרות שבדקתי מדובר בX + 25%. החברה כפופה כמובן לתנאים של כרטיס הרשת, אז מחיר הנסיעה איתו הוא 66%, ולפעמים היא מציעה מבצעים שבהם מחיר הנסיעה הוא 25% כך שברור שמשהו רקוב במחירים שהחברה גובה. כמו כן - בחברה הזו אין רכבות לילה, למרות שיש אותן בחברות אחרות.

הם אינם מציעים את איכות השירות שאני מכיר מלונדון או מקומות שהגעתי אליהם מלונדון בדרום אנגליה ולכן אין לי ברירה אלא ללמוד לנהוג כי הם פשוט לא נותנים לי שירות בינעירוני שניתן להסתמך עליו.

כמו כן - כל נסיונותי לברר אם יש דרכים לעקוף את המגבלות שלהם נתקלות בקיר לבנים. מבחינתם הם הפעילו את אותו הלו"ז מאז ההפרטה ב1994 ואין להם כוונה לשפר אותו בכלום.

בימינו, כאשר אומרים לנו שעלינו להשתמש בתח"צ למען הסביבה, כאשר בכל מקום שנוסעים אליו צריך לשלם על חנייה (ולעיתים צריך לקבוע מראש את זמן החנייה, מה שמגביל את השהות ופוגע בעסקים המקומיים) ומנסים לעודד אותנו להשתמש בה - חובתן של חברות התח"צ הוא לתת לנו שירות שנוכל להסתמך עליו. אם השירות בחברה הזו שבר אותי - ברור שהוא לא יגרום לנהגים להשתמש ברכבת.

בקיץ שעבר עוד סבלתי אותם איכשהו, אבל כאשר ברור שאין להם כוונה להשתפר - אין לי כוונה לחיות לפי הלו"ז המטורף שלהם במשך עשור פלוס, עד שהמכוניות הרובוטיות יהיו בשימוש נרחב כמו סמארטפונים וטאבלטים.

מבחינתי זה סוג של בגידה בעיקרון, אינני מתכוון להשתמש ברכב הפרטי לנסיעות של פחות מ5 מייל / 8 ק"מ, למעט אולי נסיעה לסופרמרקט (שמצריך תא מטען, ולמען האמת - היום הסעתי את בעלי לסופר ועשינו קניות, באנגליה מותר לנהג וותיק ללוות אדם שלומד לנהוג במתכונת שדומה ל"נהג המלווה" אחרי הרישיון בארץ). אני גר באזור אורבאני של מעל חצי מליון איש כך שאם השירות שלהם דוחק אותי להסיק שעלי לנהוג - חלק ניכר מהאשמה הוא עליהם.

מטעמי איפול אינני רוצה להגדיר בדיוק את מיקומי ואני מבקש מהסניף הבריטי בפורום שלא לנחש ניחושים.
זה פשוט לוטו - באיזור שלי השירות השתפר פלאים
מאז שסילברלינק הוחלפה בלונדון מידלנד.
 

Ccyclist

Well-known member
אוי, סילברלינק, מזכיר נשכחות.

זה פשוט לוטו - באיזור שלי השירות השתפר פלאים
מאז שסילברלינק הוחלפה בלונדון מידלנד.
אוי, סילברלינק, מזכיר נשכחות.
מדובר בזיכיון שהוחלף וחלקו הדרומי (סילברלינק מטרו) הפך לבסיס לאוברגראונד, כך שלא מפתיע שהמפעיל החדש בקטע הבינעירוני חוייב בשיפור השירות.

אני זוכר שפעם ישבתי בסילברלינק מהאזור הטורקי בגרין-ליינס וישבה שם משפחה (הודית?) שניסתה להבין ממפת הרשת שבקרון איך לעזאזל הם הגיעו לרשת הפרברית של ברמינגהאם. כמובן שהסברתי להם שמדובר במפה הלא נכונה.

הלוואי שיחליפו לי מפעיל וידרשו מהמפעיל החדש לשפר, אך אינני מתכוון לשבת בשקט ולהביע משאלות אלא לעשות מעשה. סבבים של 15 ק"מ / 10 מייל בקירוב ו 50 קמ"ש / 30 מייל לשעה כבר עשיתי. אפילו נהגתי קילומטר או שניים על מספר כבישים ברמה בינונית (50 מייל לשעה, 80 קמ"ש). כרגע המטרה היא להוציא את הרישיון עד סוף אוקטובר כי אינני מתכוון לעשות שיעורי נהיגה בספרד, ואם לא אוציא אותו אז יהיו מספר חודשים בהם רמת הנהיגה שלי תידרדר לפני שאשוב באביב.
 

alantan

New member
בהצלחה! מהנסיון שלי ושל אשתי, הבוחנים

אוי, סילברלינק, מזכיר נשכחות.
מדובר בזיכיון שהוחלף וחלקו הדרומי (סילברלינק מטרו) הפך לבסיס לאוברגראונד, כך שלא מפתיע שהמפעיל החדש בקטע הבינעירוני חוייב בשיפור השירות.

אני זוכר שפעם ישבתי בסילברלינק מהאזור הטורקי בגרין-ליינס וישבה שם משפחה (הודית?) שניסתה להבין ממפת הרשת שבקרון איך לעזאזל הם הגיעו לרשת הפרברית של ברמינגהאם. כמובן שהסברתי להם שמדובר במפה הלא נכונה.

הלוואי שיחליפו לי מפעיל וידרשו מהמפעיל החדש לשפר, אך אינני מתכוון לשבת בשקט ולהביע משאלות אלא לעשות מעשה. סבבים של 15 ק"מ / 10 מייל בקירוב ו 50 קמ"ש / 30 מייל לשעה כבר עשיתי. אפילו נהגתי קילומטר או שניים על מספר כבישים ברמה בינונית (50 מייל לשעה, 80 קמ"ש). כרגע המטרה היא להוציא את הרישיון עד סוף אוקטובר כי אינני מתכוון לעשות שיעורי נהיגה בספרד, ואם לא אוציא אותו אז יהיו מספר חודשים בהם רמת הנהיגה שלי תידרדר לפני שאשוב באביב.
בהצלחה! מהנסיון שלי ושל אשתי, הבוחנים
בבריטניה יותר מהגונים, הם מתיחסים אליך בחביבות ומרגיעים את העצבים שיש מן הסתם בטסט. אסור להם לנסות להכשיל בכוונה (לתת הוראות לנהוג בתוך אין כניסה ועוד שיטות לשגע את הנבחן). כמו כן אין להם שום אפשרות לדעת האם נכשלת בטסט קודם, כך שדעתם לא תהיה מוטה כפי שהיה קורה בארץ כשגרתי שם.

מה שכן, כדאי לך ללמוד היטב את מה שיש מתחת למכסה המנוע כי הם אוהבים לעבור על הנושא הזה איתך ביסודיות...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה