Ccyclist
Well-known member








במשך למעלה מעשור הסתמכתי על הצירוף אופניים-רכבת כדי להתנייע ברכבי הממלכה, אך חברת הרכבות המקומית שלי לא מתירה לי ברירה אלא לבגוד בעיקרון וללמוד לנהוג.
בלי להכנס לפרטי לו"ז מדוייקים החברה מפרשת את המושג "2 רכבות לשעה" כ50 דקות ללא רכבת, ואז שתי רכבות תוך 10 דקות, מה שאומר שבמשך 50 דקות אין לי רכבת לכיוון הנסיעה העיקרי. משום שאני משתמש בכרטיס הרשת http://www.railcard.co.uk/network/ (שאותו אני ממליץ לכל מי שמתכוון לעשות שהות של חודש פלוס בדרום-מזרח אנגליה) והחברה ממש קובעת לי שממקום מסויים עלי לחזור עד 7 בערב, ממקום אחר - רק אחרי 7 בערב, ושבאותן 50 דקות שהם חושבים שעלי לעמוד אצלהם בתחנה בחוסר מעש אפשר לנהוג לעיר משנית שבה נמצאים מקומות בילוי וקניות שאין אצלי - נשברתי.
מדובר בחברה סחטנית במיוחד. אם מחיר הכרטיס הרגיל שלה הוא X, מחיר הנסיעה ללונדון בשעות שניתן להגיע בהן לעבודה לפני 9 בבוקר הוא 100%+X, כאשר בחברות אחרות שבדקתי מדובר בX + 25%. החברה כפופה כמובן לתנאים של כרטיס הרשת, אז מחיר הנסיעה איתו הוא 66%, ולפעמים היא מציעה מבצעים שבהם מחיר הנסיעה הוא 25% כך שברור שמשהו רקוב במחירים שהחברה גובה. כמו כן - בחברה הזו אין רכבות לילה, למרות שיש אותן בחברות אחרות.
הם אינם מציעים את איכות השירות שאני מכיר מלונדון או מקומות שהגעתי אליהם מלונדון בדרום אנגליה ולכן אין לי ברירה אלא ללמוד לנהוג כי הם פשוט לא נותנים לי שירות בינעירוני שניתן להסתמך עליו.
כמו כן - כל נסיונותי לברר אם יש דרכים לעקוף את המגבלות שלהם נתקלות בקיר לבנים. מבחינתם הם הפעילו את אותו הלו"ז מאז ההפרטה ב1994 ואין להם כוונה לשפר אותו בכלום.
בימינו, כאשר אומרים לנו שעלינו להשתמש בתח"צ למען הסביבה, כאשר בכל מקום שנוסעים אליו צריך לשלם על חנייה (ולעיתים צריך לקבוע מראש את זמן החנייה, מה שמגביל את השהות ופוגע בעסקים המקומיים) ומנסים לעודד אותנו להשתמש בה - חובתן של חברות התח"צ הוא לתת לנו שירות שנוכל להסתמך עליו. אם השירות בחברה הזו שבר אותי - ברור שהוא לא יגרום לנהגים להשתמש ברכבת.
בקיץ שעבר עוד סבלתי אותם איכשהו, אבל כאשר ברור שאין להם כוונה להשתפר - אין לי כוונה לחיות לפי הלו"ז המטורף שלהם במשך עשור פלוס, עד שהמכוניות הרובוטיות יהיו בשימוש נרחב כמו סמארטפונים וטאבלטים.
מבחינתי זה סוג של בגידה בעיקרון, אינני מתכוון להשתמש ברכב הפרטי לנסיעות של פחות מ5 מייל / 8 ק"מ, למעט אולי נסיעה לסופרמרקט (שמצריך תא מטען, ולמען האמת - היום הסעתי את בעלי לסופר ועשינו קניות, באנגליה מותר לנהג וותיק ללוות אדם שלומד לנהוג במתכונת שדומה ל"נהג המלווה" אחרי הרישיון בארץ). אני גר באזור אורבאני של מעל חצי מליון איש כך שאם השירות שלהם דוחק אותי להסיק שעלי לנהוג - חלק ניכר מהאשמה הוא עליהם.
מטעמי איפול אינני רוצה להגדיר בדיוק את מיקומי ואני מבקש מהסניף הבריטי בפורום שלא לנחש ניחושים.