משימה קשה לזיהוי, נסו...

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
משימה קשה לזיהוי, נסו...

משימה קשה לזיהוי, נסו...
צפו: http://www.youtube.com/watch?v=NUwtPZcaUJg

כמה נוסעים עלו לאוטובוס הזה? וכן כך הדבר כל יום.

להערכתי יש כ-70-80 נוסעים לפחות באוטובוס. ניתן לשים לב שעומדים גם בקצה האחורי של האוטובוס. כל מי שלא מצליח לעלות עליו יסע במונית הספיישל שמחכות על המדרכה בתוך מסוף האוטובוסים באין מפריע או ימתין לאוטובוס הבא.
 

cwen

New member
למה אין שימוש במפרקיות בקווים האלה?

משימה קשה לזיהוי, נסו...
צפו: http://www.youtube.com/watch?v=NUwtPZcaUJg

כמה נוסעים עלו לאוטובוס הזה? וכן כך הדבר כל יום.

להערכתי יש כ-70-80 נוסעים לפחות באוטובוס. ניתן לשים לב שעומדים גם בקצה האחורי של האוטובוס. כל מי שלא מצליח לעלות עליו יסע במונית הספיישל שמחכות על המדרכה בתוך מסוף האוטובוסים באין מפריע או ימתין לאוטובוס הבא.
למה אין שימוש במפרקיות בקווים האלה?
 

olli3

New member
מנהל
אין אף מפרקית בבאר שבע.

למה אין שימוש במפרקיות בקווים האלה?
אין אף מפרקית בבאר שבע.
היו שתי נקודות משנת 1949 ועד היום שבה הופעלו מפרקיות בבאר שבע.

הפעם הראשונה הייתה כשהייתי קטן בסוף שנות ה-80. הייתה כאן מפרקית בניסוי.

הפעם השנייה הייתה כמה חודשים לאחר שמטרודן החלה להפעיל את השירות העירוני ונעזרה במכונות רזרביות רבות של דן. אז לאחר מספר חודשים של הפעלה הובאו לכאן גם שתי מפרקיות של דן (מהסוג שהולך ונעלם לו). הן פעלו על קווים שונים בעיר (נדדו בין קווים) ופעלו גם על קו 32 אם אני זוכר נכון.

אבל אז, תקופת הפיגועים... פורסם איזה מחקר או דו"ח כלשהו שבאוטובוס מפרקי בעת פיצוץ של מחבל מתאבד מספר הנפגעים גבוה בהרבה מאשר באוטובוס רגיל. התקשורת המקומית קפצה על המציאה והנושא בער בתושבי באר שבע שטענו שאת הזבל מביאים לבאר שבע (המפרקיות) וכו' וכו'. תוך פחות מחודש מאז גל הפרסומים בתקשורת המקומית והיציאה כנגד מטרודן ודן - המפרקיות חזרו למרכז.

מאז, לא נצפתה מפרקית בבאר שבע.
 

cwen

New member
זה ממש טיפשי.

אין אף מפרקית בבאר שבע.
היו שתי נקודות משנת 1949 ועד היום שבה הופעלו מפרקיות בבאר שבע.

הפעם הראשונה הייתה כשהייתי קטן בסוף שנות ה-80. הייתה כאן מפרקית בניסוי.

הפעם השנייה הייתה כמה חודשים לאחר שמטרודן החלה להפעיל את השירות העירוני ונעזרה במכונות רזרביות רבות של דן. אז לאחר מספר חודשים של הפעלה הובאו לכאן גם שתי מפרקיות של דן (מהסוג שהולך ונעלם לו). הן פעלו על קווים שונים בעיר (נדדו בין קווים) ופעלו גם על קו 32 אם אני זוכר נכון.

אבל אז, תקופת הפיגועים... פורסם איזה מחקר או דו"ח כלשהו שבאוטובוס מפרקי בעת פיצוץ של מחבל מתאבד מספר הנפגעים גבוה בהרבה מאשר באוטובוס רגיל. התקשורת המקומית קפצה על המציאה והנושא בער בתושבי באר שבע שטענו שאת הזבל מביאים לבאר שבע (המפרקיות) וכו' וכו'. תוך פחות מחודש מאז גל הפרסומים בתקשורת המקומית והיציאה כנגד מטרודן ודן - המפרקיות חזרו למרכז.

מאז, לא נצפתה מפרקית בבאר שבע.
זה ממש טיפשי.
תמיד עדיף להגדיל תדירות, אבל אם יש בעיה של נהגים, אז המפרקיות מקלות מאוד על המצב.
 

olli3

New member
מנהל
זה קצת יותר מורכב מזה.

זה ממש טיפשי.
תמיד עדיף להגדיל תדירות, אבל אם יש בעיה של נהגים, אז המפרקיות מקלות מאוד על המצב.
זה קצת יותר מורכב מזה.
לא כל נהג יודע לנהוג במפרקית ויש להכשיר את הנהגים לנהיגה במפרקית. כמו כן יש את עניין התחזוקה שהבנתי שהוא שוננ מאוטובוס רגיל ולחברה קטנה זה בעייתי.

גם קווים במטרופולין כמו 29 בשרון חייבים לפעול גם על ידי מפרקיות כמו שהיה בעבר באגד. וכמו 55 ו 56 של קווים בבקעת אונו שבעבר בדן הופעלו בהם מפרקיות. וכיום קווים היא החברה השנייה בגודלה בישראל ועדיין אין בה שום מפרקית.

באגד תופעלנה ממש בקרוב מפרקית brt של סקאניה.
 

alantan

New member
לקו 32 תדירות עלובה למדי. יש רק פעם אחת שיש

זה ממש טיפשי.
תמיד עדיף להגדיל תדירות, אבל אם יש בעיה של נהגים, אז המפרקיות מקלות מאוד על המצב.
לקו 32 תדירות עלובה למדי. יש רק פעם אחת שיש
מרווח של 10 ד' בין נסיעה לנסיעה. בשאר השיא של הבוקר זה כל 20 ד' ורוב היום זה כל 30 עד 40 ד'. כך שיש אפשרות ועדיף להגדיל תדירות לפני שמכניסים לשם מפרקית.
 

droriko

New member
מה נראה לך?שאני אשב ואספור אותם?

משימה קשה לזיהוי, נסו...
צפו: http://www.youtube.com/watch?v=NUwtPZcaUJg

כמה נוסעים עלו לאוטובוס הזה? וכן כך הדבר כל יום.

להערכתי יש כ-70-80 נוסעים לפחות באוטובוס. ניתן לשים לב שעומדים גם בקצה האחורי של האוטובוס. כל מי שלא מצליח לעלות עליו יסע במונית הספיישל שמחכות על המדרכה בתוך מסוף האוטובוסים באין מפריע או ימתין לאוטובוס הבא.
מה נראה לך?שאני אשב ואספור אותם?
גם כשאני בבית אתה רוצה שאני אעבוד?
 

olli3

New member
מנהל
העלת לי חיוך גדול. אתה נץקל במקרים כאלו

מה נראה לך?שאני אשב ואספור אותם?
גם כשאני בבית אתה רוצה שאני אעבוד?
העלת לי חיוך גדול. אתה נץקל במקרים כאלו
ביום יום שלך שכבר בתחנת המוצא הנהג נאלץ להשאיר נוסעים בתחנה (כ20 וסעים נשארים בממוצע)?
 

droriko

New member
לפעמים ב-51 בפתח תקווה

העלת לי חיוך גדול. אתה נץקל במקרים כאלו
ביום יום שלך שכבר בתחנת המוצא הנהג נאלץ להשאיר נוסעים בתחנה (כ20 וסעים נשארים בממוצע)?
לפעמים ב-51 בפתח תקווה
 

olli3

New member
מנהל
השאלה כמה באמת נדחסים...

לפעמים ב-51 בפתח תקווה
השאלה כמה באמת נדחסים...
כאן יש אוטובוס רק לאחר 40 דקות אז כולם מנסים לעלות. רק במרובע של הדלת עומדים 8 אנשים לפחות באופן קבוע ויומיומי בקו הזה. ואני מדבר על הדלת הקידמית. הנהגים בקושי רואים מה קורה מימינם.

בכל סיבוב ובכל פניה החיילים מחזיקים אחד בשני. אני מכיר את זה אישית, הייתי נוסע יום יום בקו 32 וכמעט כל יום נפלו עליי או שאני נפלתי או שתפסו אותי שאני תפסתי. ואז עוד היינו נוסעים עם מאן el נבלה שהמזגן בה מת ומשום מה היה בה הרבה חלודה, רעידות וכל המשתמע ממאן el בלתי מתוחזק כיאות. אחכ החליפו לנו למאן nl חכורה מאגד מהדגם הראשון שאגד הזמינו והמזגן בה חלש. 3 פעמים חיילים התעלפו באוטובוס מתוך מה שראיתי ותוך שבועיים החליפו לוולוו b7l. כידוע בוולוו כל לחיצה קטנה על הברקס מעיפה את הנוסעים והנהג הקבוע שלא היה רגיל לכך היה גורם לנו לעוף האחד על השני ולהימרח על העמודים והחלונות.

קו 32 הוא קו החיילים הגרוע ביותר שיש ואני מכיר לא מעט קווי חיילים. הוא גרוע רק בשל העומס המטורף. אני לא צוחק שיש באוטובוס אחד כ80 איש.
 

droriko

New member
הבעיה היא

השאלה כמה באמת נדחסים...
כאן יש אוטובוס רק לאחר 40 דקות אז כולם מנסים לעלות. רק במרובע של הדלת עומדים 8 אנשים לפחות באופן קבוע ויומיומי בקו הזה. ואני מדבר על הדלת הקידמית. הנהגים בקושי רואים מה קורה מימינם.

בכל סיבוב ובכל פניה החיילים מחזיקים אחד בשני. אני מכיר את זה אישית, הייתי נוסע יום יום בקו 32 וכמעט כל יום נפלו עליי או שאני נפלתי או שתפסו אותי שאני תפסתי. ואז עוד היינו נוסעים עם מאן el נבלה שהמזגן בה מת ומשום מה היה בה הרבה חלודה, רעידות וכל המשתמע ממאן el בלתי מתוחזק כיאות. אחכ החליפו לנו למאן nl חכורה מאגד מהדגם הראשון שאגד הזמינו והמזגן בה חלש. 3 פעמים חיילים התעלפו באוטובוס מתוך מה שראיתי ותוך שבועיים החליפו לוולוו b7l. כידוע בוולוו כל לחיצה קטנה על הברקס מעיפה את הנוסעים והנהג הקבוע שלא היה רגיל לכך היה גורם לנו לעוף האחד על השני ולהימרח על העמודים והחלונות.

קו 32 הוא קו החיילים הגרוע ביותר שיש ואני מכיר לא מעט קווי חיילים. הוא גרוע רק בשל העומס המטורף. אני לא צוחק שיש באוטובוס אחד כ80 איש.
הבעיה היא
שבגלל שזה סדירניקים אף אחד לא סופר אותם. הגישה היא "אתם חיילים,אתם לא אמורים להתפנק,תגידו תודה שאתם לא שוכבים עכשיו באיזה מארב"

אם זה היה אזרחים רגילים זה כבר היה עושה רעש. ולא חסרות הרי דוגמאות.
 

droriko

New member
קח למשל את החיילים בגלילות

הבעיה היא
שבגלל שזה סדירניקים אף אחד לא סופר אותם. הגישה היא "אתם חיילים,אתם לא אמורים להתפנק,תגידו תודה שאתם לא שוכבים עכשיו באיזה מארב"

אם זה היה אזרחים רגילים זה כבר היה עושה רעש. ולא חסרות הרי דוגמאות.
קח למשל את החיילים בגלילות
לפעמים אני מגיע לשם עם 149 לכיוון תל אביב. אנחנו מעלים איזה 30 חיילים מינימום, וכשהאוטובוס מגיע ל-10 בעמידה הנהג נאלץ לסגור את הדלת ולהשאיר עוד כמה עשרות בחוץ. מן הסתם עד שיגיע 149 הבא יצטברו בתחנה עוד כמה עשרות וגם אז חיילים ישארו בחוץ, החלשים מביניהם זה אותם אלה שנשארו בחוץ עוד מהאוטובוס הקודם.
עכשיו נראה לך שזה מזיז למישהו את התחת?נראה לך שמישהו יטרח לשים שם קו מיוחד שיסיע אותם לרכבת מרכז? ברור שלא,כי הם סדירניקים אז מי סופר אותם. אבל כשהאזרחים שנוסעים ב-149 מתלוננים על עומס ועל השארה בתחנות ישר מתגברים(ובצדק).
 

olli3

New member
מנהל
זה לא נכון ואסביר מדוע.

קח למשל את החיילים בגלילות
לפעמים אני מגיע לשם עם 149 לכיוון תל אביב. אנחנו מעלים איזה 30 חיילים מינימום, וכשהאוטובוס מגיע ל-10 בעמידה הנהג נאלץ לסגור את הדלת ולהשאיר עוד כמה עשרות בחוץ. מן הסתם עד שיגיע 149 הבא יצטברו בתחנה עוד כמה עשרות וגם אז חיילים ישארו בחוץ, החלשים מביניהם זה אותם אלה שנשארו בחוץ עוד מהאוטובוס הקודם.
עכשיו נראה לך שזה מזיז למישהו את התחת?נראה לך שמישהו יטרח לשים שם קו מיוחד שיסיע אותם לרכבת מרכז? ברור שלא,כי הם סדירניקים אז מי סופר אותם. אבל כשהאזרחים שנוסעים ב-149 מתלוננים על עומס ועל השארה בתחנות ישר מתגברים(ובצדק).
זה לא נכון ואסביר מדוע.
קודם כל כשאני מגיע לרכבת מרכז בבקרים וממתין ל149 (טעות שאני כבר לא אעשה יותר, 567 הרבה יותר ריק ומהיר וגם אמין בזמני ההגעה שלו לרכבת), לא פעם יש תגבור מיוחד של קו 532 שמתחיל את נסיעתו ברכבת מרכז.

מעבר לכך, לפני שנתיים התדירות של קו 32 בשעות הבוקר הייתה פעם בחצי שעה, כיום היא פעם ב-10 דקות.

יתרה מכך, כדי לחסוך במשאבים, עשו חלופה ל32 שנוסעת אך ורק למחנה נתן ולחר"פ. שאר הנסיעות שהיו נוסעות גם לקרית יהודית (יש שם עובדים שמשתמשים בקו 32 כדי להגיע לשם).
 

olli3

New member
מנהל
סה"כ מפרקיות היו פותרות את הבעיה הזאת, זה הכל

זה לא נכון ואסביר מדוע.
קודם כל כשאני מגיע לרכבת מרכז בבקרים וממתין ל149 (טעות שאני כבר לא אעשה יותר, 567 הרבה יותר ריק ומהיר וגם אמין בזמני ההגעה שלו לרכבת), לא פעם יש תגבור מיוחד של קו 532 שמתחיל את נסיעתו ברכבת מרכז.

מעבר לכך, לפני שנתיים התדירות של קו 32 בשעות הבוקר הייתה פעם בחצי שעה, כיום היא פעם ב-10 דקות.

יתרה מכך, כדי לחסוך במשאבים, עשו חלופה ל32 שנוסעת אך ורק למחנה נתן ולחר"פ. שאר הנסיעות שהיו נוסעות גם לקרית יהודית (יש שם עובדים שמשתמשים בקו 32 כדי להגיע לשם).
סה"כ מפרקיות היו פותרות את הבעיה הזאת, זה הכל
 

droriko

New member
אז מה אתה מבלבל את המח על 40 דקות?

זה לא נכון ואסביר מדוע.
קודם כל כשאני מגיע לרכבת מרכז בבקרים וממתין ל149 (טעות שאני כבר לא אעשה יותר, 567 הרבה יותר ריק ומהיר וגם אמין בזמני ההגעה שלו לרכבת), לא פעם יש תגבור מיוחד של קו 532 שמתחיל את נסיעתו ברכבת מרכז.

מעבר לכך, לפני שנתיים התדירות של קו 32 בשעות הבוקר הייתה פעם בחצי שעה, כיום היא פעם ב-10 דקות.

יתרה מכך, כדי לחסוך במשאבים, עשו חלופה ל32 שנוסעת אך ורק למחנה נתן ולחר"פ. שאר הנסיעות שהיו נוסעות גם לקרית יהודית (יש שם עובדים שמשתמשים בקו 32 כדי להגיע לשם).
אז מה אתה מבלבל את המח על 40 דקות?
 

olli3

New member
מנהל
עד שעה מסויימת התדירות היא כל 10 דקות.

אז מה אתה מבלבל את המח על 40 דקות?
עד שעה מסויימת התדירות היא כל 10 דקות.
אבל זה רק סביב 7 וחצי. סביב 8 וחצי התדירות היא כל 30-40 דקות.
 

alantan

New member
לפי אתר מטרודן זה קורה רק פעם אחת ביום

עד שעה מסויימת התדירות היא כל 10 דקות.
אבל זה רק סביב 7 וחצי. סביב 8 וחצי התדירות היא כל 30-40 דקות.
לפי אתר מטרודן זה קורה רק פעם אחת ביום
שאר הבוקר כל 20 ד' וברוב שעות היום פעם ב-40 ד'.
 

ArsaWhat

New member
לצבא יש טיוליות משלו. למה הוא לא משתמש בהם?

משימה קשה לזיהוי, נסו...
צפו: http://www.youtube.com/watch?v=NUwtPZcaUJg

כמה נוסעים עלו לאוטובוס הזה? וכן כך הדבר כל יום.

להערכתי יש כ-70-80 נוסעים לפחות באוטובוס. ניתן לשים לב שעומדים גם בקצה האחורי של האוטובוס. כל מי שלא מצליח לעלות עליו יסע במונית הספיישל שמחכות על המדרכה בתוך מסוף האוטובוסים באין מפריע או ימתין לאוטובוס הבא.
לצבא יש טיוליות משלו. למה הוא לא משתמש בהם?
כמה טיוליות לכל בסיס (בשעות שבהן צריך אותן), שמים איש קבע שבודק חוגרים, הטיולית עוצרת בכניסה לבסיס וחוזרת לתחנת האיסוף. ככה מורידים מהעומס על חברות האוטובוסים, חוסכים וגם האזרחים שמשתמשים בקווים האלה לא מרגישים כמו סרדינים. ואם אין טיוליות אז שוכרים אוטובוסים (ראיתי את זה לא מזמן באחד מבסיסי חיל האוויר, עבור הסדירים. לאנשי הקבע יש הסעות). אני מפספס פה משהו?
 
הוא צריך לדאוג להסיע את חייליו.

לצבא יש טיוליות משלו. למה הוא לא משתמש בהם?
כמה טיוליות לכל בסיס (בשעות שבהן צריך אותן), שמים איש קבע שבודק חוגרים, הטיולית עוצרת בכניסה לבסיס וחוזרת לתחנת האיסוף. ככה מורידים מהעומס על חברות האוטובוסים, חוסכים וגם האזרחים שמשתמשים בקווים האלה לא מרגישים כמו סרדינים. ואם אין טיוליות אז שוכרים אוטובוסים (ראיתי את זה לא מזמן באחד מבסיסי חיל האוויר, עבור הסדירים. לאנשי הקבע יש הסעות). אני מפספס פה משהו?
הוא צריך לדאוג להסיע את חייליו.
 

olli3

New member
מנהל
יש גם הסעות של הצבא למחנה נתן בימי ראשון.

לצבא יש טיוליות משלו. למה הוא לא משתמש בהם?
כמה טיוליות לכל בסיס (בשעות שבהן צריך אותן), שמים איש קבע שבודק חוגרים, הטיולית עוצרת בכניסה לבסיס וחוזרת לתחנת האיסוף. ככה מורידים מהעומס על חברות האוטובוסים, חוסכים וגם האזרחים שמשתמשים בקווים האלה לא מרגישים כמו סרדינים. ואם אין טיוליות אז שוכרים אוטובוסים (ראיתי את זה לא מזמן באחד מבסיסי חיל האוויר, עבור הסדירים. לאנשי הקבע יש הסעות). אני מפספס פה משהו?
יש גם הסעות של הצבא למחנה נתן בימי ראשון.
אבל ההסעות האלו הן בעיקר בעבור טירונים או הסעות הצבא בשיתוף רכבת ישראל מכל רחבי המרכז, השרון והצפון אל מרכזית באר שבע ואל מחנה נתן.

מי שמשתמשים בקו 32 הם החיילים שמשרתים שם ועושים יומיות - זה הרוב, כי העומס קיים בכל יום ויום, לא רק בימי ראשון. השאר הם חיילים שיש להם הפניה לחר"פ והמע"ט הם אלו שבאים שעושים 11/3 או יוצאים חמשוש (בעיקר המשטרה הצבאית, טבחים, מאבטחי מתקנים).

אני אישיתי, כשלא היה לי מקום באוטובוס הייתי הולך לרציפים של הבין עירוניים ועולה על 44/58/60 של מטרופולין. הבעיה שגם הם עמוסים בבוקר והנהגים היו כועסים עליי שאני תופס מקום לאנשים שצריכים להגיע לקציעות, ירוחם וכו' (בקו 60 לא הייתה בעיה). היה גם נהג אחד עקשן שטען שאין הורדה במסעף מחנה נתן למרות שיש.

לא משנה, זמנים עברו, דברים השתנו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה