אתה פשוט תולש דברים מהמציאות ומהקשרם כל הזמן.
אמרת שאין שום קו ישיר בין פתח תקווה לת"א, לא אמרת מרכז ת"א. בקלות יכלו להעביר את 49 גם בדרך ז'בוטינסקי כמו שבקלות 45 מתברבר לו בדרך.
 
על 821 אפשר לעלות בסגולה, על 921 בכפר אברהם וזה לא קשקוש.
 
זה כל כך קשה לעלות על הקווים האלו בסגולה ולהתחיל למדוד זמן נסיעה מבלינסון למרכזית ת"א? זה ממש לא קשה! וזה בדיוק ההבדל בין נסיעה ב821/921 לבין נסיעה ב51 או 1 ועל זה התחלנו לדבר ואתה טענת שמדובר בתוספת של כמה דקות. אז, סע, תבדוק בעצמך כמה זמן זה לוקח בכל קו ותיווכח.
 
ההשוואה ל56 ו168 אינה הוגנת. 56 בראש ובראשונה נוצר כקו מאסף שמטרתו לקשר בין ערים ויישובים רבים האחד לשני. וזה כבר היסטורי... כמו כן, מבחינת קרית אונו עצמה, היא לא באמת גדלה בצורה מטורפת. היא לה התרחבה על פני שטחים עצומים כמו פתח תקווה.
 
68א הוא קו היסטורי, הוא לא תוצאה של השנים האחרונות. וכך גם 56 ו55. לקווים האלו לא שונה ציר הנסיעה במשך שנים רבות. כך שנקבע כבר לפני שנים רבות כי הקישור בין יהוד ואור יהודה לת"א יתבצע דרך כביש 461 (דרך לוד) ואילו הקישור בין קרית אונו לת"א יתבצע על ידי אלוף שדה וז'בוטינסקי ושגבעת שמואל תחובר לת"א רק דרך ציר ז'בוטינסקי ודבר לא השתנה בכל העשורים האחרונים בעניין הזה.
 
אתה מדבר כאילו במיוחד עבור קרית אונו נפתחו קווים מהירים ואת פתח תקווה זנחו. זה לא נכון, זה ממש לא נכון. לא שינו דבר בקווי קרית אונו ולא שינו דבר בקווי גבעת שמואל ולא שינו דבר בקווי פתח תקווה ולא שינו דבר בקווי אור יהודה ויהוד בכל מה שקשור לחיבור לת"א.
 
הבעיה שפתח תקווה מתמודדת איתה קיימת בכל עיר שבנתה שכונות חדשות וגדלה בקצב מסחרר. הבעיה היא שמבחינת תח"צ ממשיכים להעביר אותה בציר שנקבע מלפני שנים רבות וזהו.
 
לכפר סבא אפשר להיכנס רק דרך טשרניחובסקי? לרעננה אפשר להיכנס רק דרך אחוזה? להרצליה אפשר להיכנס רק דרך מחלף הסירה? לראשון לציון אפשר להיכנס רק דרך צומת בית דגן? (בראשון לציון עדיין הרוב המוחלט של הקווים נוסע דרך צומת בית דגן).
 
אתה מציג כאן בעיה שהיא כאילו ייחודית לפתח תקווה למרות שהיא בעיה כלל ארצית. אתה רוצה עוד דוגמאות? כל הקווים לאשקלון נכנסים דווקא משדרות בן גוריון. למה? הניצן היחיד הוא קו 304 שנכנס מהכניסה הצפונית. כמעט כל הקווים לירושלים נוסעים דרך כביש 1, למה? כל הקווים שנכנסים לנתניה. למה? חסר כניסות לנתניה?
 
שאמשיך?
 
"מה שלדעתי לא צריך להיות בפתח תקווה" - לגבי תחנות הרכבת. אתה ממשיך להוציא דברים מהקשרם. תחנות הרכבת בפתח תקווה תקועות בחורים! הרכבת בפתח תקווה לעולם לא תהיה יעילה כמו שהרכבת בירושלים במתכונת הנוכחית לעולם לא תהיה יעילה למעט מי שצריך להגיע ליעד שקרוב לתחנות הרכבת האלו. אל תשווה בין בת ים וחולון שיש להן תחנות רכבת על ציר מרכזי ובמיקום נפלא לעומת פתח תקווה שתחנות הרכבת שלה תקועות. גם תושבי בני ברק לא משתמשים ברכבת כדי להגיע לת"א או לפתח תקוה או להוד השרון.
 
הקישור לתחנות בבת ים וחולון קיים גם ככה. מדובר בצירים מרכזיים שגם ככה עוברים בהם קווים רבים בתדירות גבוהה. אתה מזכיר לי את הימים שהייתה תחנת באר שבע צפון - שכונה ג' היחידה בעיר. ובאופן "מפתיע" כשנפתחה תחנת באר שבע מרכז, מספר הנוסעים זינק כלפי מעלה. וכשתחנת באר שבע האונ' נפתחה, מספר הנוסעים בה גם גדל משמעותית.
 
וכשתהיה רכבת קלה, מה יהיה הצורך הכה נחוץ ברכבת כבדה לפתח תקווה? אם לעומת זאת מלכתחילה היה קו רכבת מוקם באחד מהצירים המרכזיים - אז השימוש ברכבת היה מועדף על אנשים כמו בבת ים וחולון.
 
לגבי הטון העדין שלי. קודם כל הקשיבו לי, הבינו את דבריי. התייחסו לדבריי, קיבלתי גם תגובות חיוביות אבל בחרת להציג כאן רק את השלילי. זה שאין להם תשובה כי הם בעצמם לא יודעים מה הם יעשו, זה לא מעיד על שום דבר בהקשר לאיך שהוצאתי את הדברים מפי. את שוב מוציא את הדברים מהקשרם ואתה עושה זאת כל פעם מחדש בצורה מאד מפוקפקת.
 
אם אתה חושב שכדי להשיג דברים ולקבל הקשבה, אתה צריך לצעוק על מי שמארח אותך - אתה חי בסרט רע. להתלהם ולצעוק זה בדיוק מה שיסמן אותך כ"על מי נפלנו". מספיק היה להסתכל בפניהם כדי לראות שהם חסרי סבלנות ברגע שהתקפת אותם. אתה יוצר רק התנגדות ותקיפות גם מהצד השני והוא אכן תקף אותך בחזרה.
 
המטרה שלנו היא להאיר את עינהם ואם גרמתי להם לכתוב על דף מספר דברים בהקשר של ליקויים קיימים שיש לפתור - זה מעולה.
 
ואם אתה כל כך רוצה שיהיה שינוי בפתח תקווה בלי שום קשר לקו 1, כבר אמרתי לך אינספור פעמים מה צריך לעשות. סוזנה הוא הכתובת, איתו נפגשי כדי לטפל בדברים קיימת, ברשת הקיימת ובצרכים חדשים וכו'. והטיפ היחיד שאני יכול לתת לך הוא שלא קשה לשכנע אותו שהמצב לא יעיל, אבל יותר קשה לשכנע את האוצר שצריך לשנות. השינויים שהאוצר מאשר ביותר קלות הן עומס בלתי נסבל באוטובוס על ידי הוספת תשומות. אם תוכיח ש350 מפוצץ עד אפס מקום, יוסיפו לא תשומות והתדירות שלו תגדל לפעם ב45 דקות. נכון, בדיחה, אבל ככה זה עובד.
 
אבל לשכנע שצריך להסיט את הקווים אחרי שרבים התרגלו לכך שיש להם קו ישיר לז'בוטינסקי כשהם צריכים לז'בוטנסקי יגרור הרבה יותר נטישת נוסעים מאשר נוסעים חדשים שפתאום יוותרו על הרכב ויעברו לאוטובוס. ואם אתה לא מבין את ההיגיון שעומד מאחורי זה בהוכחה לאוצר שהנה כך עדיף כשבפועל הנתונים יראו בדיוק ההיפך כי ייקח המון זמן עד שייטמע בציבור שיש אוטובוס מהיר לת"א - אז אני פשוט אפסיק לנסות להסביר כי זה אבוד לגמרי.
אתה פשוט תולש דברים מהמציאות ומהקשרם כל הזמן.49 לא מקשר בין פ"ת למרכז ת"א
להזכיר אותו בהקשר הזה זה קשקוש.
להזמין אותי לעלות על 921 או 821 כדי לבדוק את זמן הנסיעה בין בילינסון לת"א כאשר התחנה האחרונה בה אפשר לעלות עליהם היא בכפר אברהם זה גם קשקוש.
אתה הסברת ארוכות מדוע קו 50 חייב לעצור בבני ברק וברמת גן ולמה פ"ת "אכלה אותה" כלשונך.
לקרית אונו יש את קו 56 ואת קו 168. לחולון ובת ים יש תחנות רכבת מקושרות היטב (מה שלדעתך לא צריך להיות בפתח תקוה) וכן מספר קטן של קוים שנוסעים דרך קטעים בכביש 20. הרצליה גם נמצאת "הרבה יותר קרוב לתל אביב" ויש לה את 502 ואת 347.
על 641 אפשר לומר שהוא גם מקשר היטב בין הוד השרון לקרית אריה, אז שיישאר רק 641 ו-921/821 יתפנו מהיציאה המערבית הראשית של פתח תקוה שעומדת להצטמצם לנתיב אחד בלבד (כן - מצומת שנקר עד מחלף גהה נת"ע רוצים להשאיר נתיב אחד פתוח לכל התנועה, הפרטית והציבורית)/
פתח תקוה לא נמצאת יותר קרוב לתל אביב מאשר הוד השרון לבילינסון או לקרית אריה. להוד השרון יש את קו 249 המהיר לתל אביב.
ולגבי תשובות במפגש,הנה ציטוטים שלך על התשובות שאתה (העדין) קיבלת במפגש:
"נעניתי שבוודאי שזה יקרה אך ללא פירוט"
"שום תשובה רצינית ונחרצת לא קיבלתי"
הטון "העדין" שלך ממש עזר...
אמרת שאין שום קו ישיר בין פתח תקווה לת"א, לא אמרת מרכז ת"א. בקלות יכלו להעביר את 49 גם בדרך ז'בוטינסקי כמו שבקלות 45 מתברבר לו בדרך.
 
על 821 אפשר לעלות בסגולה, על 921 בכפר אברהם וזה לא קשקוש.
 
זה כל כך קשה לעלות על הקווים האלו בסגולה ולהתחיל למדוד זמן נסיעה מבלינסון למרכזית ת"א? זה ממש לא קשה! וזה בדיוק ההבדל בין נסיעה ב821/921 לבין נסיעה ב51 או 1 ועל זה התחלנו לדבר ואתה טענת שמדובר בתוספת של כמה דקות. אז, סע, תבדוק בעצמך כמה זמן זה לוקח בכל קו ותיווכח.
 
ההשוואה ל56 ו168 אינה הוגנת. 56 בראש ובראשונה נוצר כקו מאסף שמטרתו לקשר בין ערים ויישובים רבים האחד לשני. וזה כבר היסטורי... כמו כן, מבחינת קרית אונו עצמה, היא לא באמת גדלה בצורה מטורפת. היא לה התרחבה על פני שטחים עצומים כמו פתח תקווה.
 
68א הוא קו היסטורי, הוא לא תוצאה של השנים האחרונות. וכך גם 56 ו55. לקווים האלו לא שונה ציר הנסיעה במשך שנים רבות. כך שנקבע כבר לפני שנים רבות כי הקישור בין יהוד ואור יהודה לת"א יתבצע דרך כביש 461 (דרך לוד) ואילו הקישור בין קרית אונו לת"א יתבצע על ידי אלוף שדה וז'בוטינסקי ושגבעת שמואל תחובר לת"א רק דרך ציר ז'בוטינסקי ודבר לא השתנה בכל העשורים האחרונים בעניין הזה.
 
אתה מדבר כאילו במיוחד עבור קרית אונו נפתחו קווים מהירים ואת פתח תקווה זנחו. זה לא נכון, זה ממש לא נכון. לא שינו דבר בקווי קרית אונו ולא שינו דבר בקווי גבעת שמואל ולא שינו דבר בקווי פתח תקווה ולא שינו דבר בקווי אור יהודה ויהוד בכל מה שקשור לחיבור לת"א.
 
הבעיה שפתח תקווה מתמודדת איתה קיימת בכל עיר שבנתה שכונות חדשות וגדלה בקצב מסחרר. הבעיה היא שמבחינת תח"צ ממשיכים להעביר אותה בציר שנקבע מלפני שנים רבות וזהו.
 
לכפר סבא אפשר להיכנס רק דרך טשרניחובסקי? לרעננה אפשר להיכנס רק דרך אחוזה? להרצליה אפשר להיכנס רק דרך מחלף הסירה? לראשון לציון אפשר להיכנס רק דרך צומת בית דגן? (בראשון לציון עדיין הרוב המוחלט של הקווים נוסע דרך צומת בית דגן).
 
אתה מציג כאן בעיה שהיא כאילו ייחודית לפתח תקווה למרות שהיא בעיה כלל ארצית. אתה רוצה עוד דוגמאות? כל הקווים לאשקלון נכנסים דווקא משדרות בן גוריון. למה? הניצן היחיד הוא קו 304 שנכנס מהכניסה הצפונית. כמעט כל הקווים לירושלים נוסעים דרך כביש 1, למה? כל הקווים שנכנסים לנתניה. למה? חסר כניסות לנתניה?
 
שאמשיך?
 
"מה שלדעתי לא צריך להיות בפתח תקווה" - לגבי תחנות הרכבת. אתה ממשיך להוציא דברים מהקשרם. תחנות הרכבת בפתח תקווה תקועות בחורים! הרכבת בפתח תקווה לעולם לא תהיה יעילה כמו שהרכבת בירושלים במתכונת הנוכחית לעולם לא תהיה יעילה למעט מי שצריך להגיע ליעד שקרוב לתחנות הרכבת האלו. אל תשווה בין בת ים וחולון שיש להן תחנות רכבת על ציר מרכזי ובמיקום נפלא לעומת פתח תקווה שתחנות הרכבת שלה תקועות. גם תושבי בני ברק לא משתמשים ברכבת כדי להגיע לת"א או לפתח תקוה או להוד השרון.
 
הקישור לתחנות בבת ים וחולון קיים גם ככה. מדובר בצירים מרכזיים שגם ככה עוברים בהם קווים רבים בתדירות גבוהה. אתה מזכיר לי את הימים שהייתה תחנת באר שבע צפון - שכונה ג' היחידה בעיר. ובאופן "מפתיע" כשנפתחה תחנת באר שבע מרכז, מספר הנוסעים זינק כלפי מעלה. וכשתחנת באר שבע האונ' נפתחה, מספר הנוסעים בה גם גדל משמעותית.
 
וכשתהיה רכבת קלה, מה יהיה הצורך הכה נחוץ ברכבת כבדה לפתח תקווה? אם לעומת זאת מלכתחילה היה קו רכבת מוקם באחד מהצירים המרכזיים - אז השימוש ברכבת היה מועדף על אנשים כמו בבת ים וחולון.
 
לגבי הטון העדין שלי. קודם כל הקשיבו לי, הבינו את דבריי. התייחסו לדבריי, קיבלתי גם תגובות חיוביות אבל בחרת להציג כאן רק את השלילי. זה שאין להם תשובה כי הם בעצמם לא יודעים מה הם יעשו, זה לא מעיד על שום דבר בהקשר לאיך שהוצאתי את הדברים מפי. את שוב מוציא את הדברים מהקשרם ואתה עושה זאת כל פעם מחדש בצורה מאד מפוקפקת.
 
אם אתה חושב שכדי להשיג דברים ולקבל הקשבה, אתה צריך לצעוק על מי שמארח אותך - אתה חי בסרט רע. להתלהם ולצעוק זה בדיוק מה שיסמן אותך כ"על מי נפלנו". מספיק היה להסתכל בפניהם כדי לראות שהם חסרי סבלנות ברגע שהתקפת אותם. אתה יוצר רק התנגדות ותקיפות גם מהצד השני והוא אכן תקף אותך בחזרה.
 
המטרה שלנו היא להאיר את עינהם ואם גרמתי להם לכתוב על דף מספר דברים בהקשר של ליקויים קיימים שיש לפתור - זה מעולה.
 
ואם אתה כל כך רוצה שיהיה שינוי בפתח תקווה בלי שום קשר לקו 1, כבר אמרתי לך אינספור פעמים מה צריך לעשות. סוזנה הוא הכתובת, איתו נפגשי כדי לטפל בדברים קיימת, ברשת הקיימת ובצרכים חדשים וכו'. והטיפ היחיד שאני יכול לתת לך הוא שלא קשה לשכנע אותו שהמצב לא יעיל, אבל יותר קשה לשכנע את האוצר שצריך לשנות. השינויים שהאוצר מאשר ביותר קלות הן עומס בלתי נסבל באוטובוס על ידי הוספת תשומות. אם תוכיח ש350 מפוצץ עד אפס מקום, יוסיפו לא תשומות והתדירות שלו תגדל לפעם ב45 דקות. נכון, בדיחה, אבל ככה זה עובד.
 
אבל לשכנע שצריך להסיט את הקווים אחרי שרבים התרגלו לכך שיש להם קו ישיר לז'בוטינסקי כשהם צריכים לז'בוטנסקי יגרור הרבה יותר נטישת נוסעים מאשר נוסעים חדשים שפתאום יוותרו על הרכב ויעברו לאוטובוס. ואם אתה לא מבין את ההיגיון שעומד מאחורי זה בהוכחה לאוצר שהנה כך עדיף כשבפועל הנתונים יראו בדיוק ההיפך כי ייקח המון זמן עד שייטמע בציבור שיש אוטובוס מהיר לת"א - אז אני פשוט אפסיק לנסות להסביר כי זה אבוד לגמרי.