פגישת תיאום עם נת"ע

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
אתה פשוט תולש דברים מהמציאות ומהקשרם כל הזמן.

49 לא מקשר בין פ"ת למרכז ת"א
להזכיר אותו בהקשר הזה זה קשקוש.
להזמין אותי לעלות על 921 או 821 כדי לבדוק את זמן הנסיעה בין בילינסון לת"א כאשר התחנה האחרונה בה אפשר לעלות עליהם היא בכפר אברהם זה גם קשקוש.
אתה הסברת ארוכות מדוע קו 50 חייב לעצור בבני ברק וברמת גן ולמה פ"ת "אכלה אותה" כלשונך.
לקרית אונו יש את קו 56 ואת קו 168. לחולון ובת ים יש תחנות רכבת מקושרות היטב (מה שלדעתך לא צריך להיות בפתח תקוה) וכן מספר קטן של קוים שנוסעים דרך קטעים בכביש 20. הרצליה גם נמצאת "הרבה יותר קרוב לתל אביב" ויש לה את 502 ואת 347.
על 641 אפשר לומר שהוא גם מקשר היטב בין הוד השרון לקרית אריה, אז שיישאר רק 641 ו-921/821 יתפנו מהיציאה המערבית הראשית של פתח תקוה שעומדת להצטמצם לנתיב אחד בלבד (כן - מצומת שנקר עד מחלף גהה נת"ע רוצים להשאיר נתיב אחד פתוח לכל התנועה, הפרטית והציבורית)/
פתח תקוה לא נמצאת יותר קרוב לתל אביב מאשר הוד השרון לבילינסון או לקרית אריה. להוד השרון יש את קו 249 המהיר לתל אביב.
ולגבי תשובות במפגש,הנה ציטוטים שלך על התשובות שאתה (העדין) קיבלת במפגש:
"נעניתי שבוודאי שזה יקרה אך ללא פירוט"
"שום תשובה רצינית ונחרצת לא קיבלתי"
הטון "העדין" שלך ממש עזר...
אתה פשוט תולש דברים מהמציאות ומהקשרם כל הזמן.
אמרת שאין שום קו ישיר בין פתח תקווה לת"א, לא אמרת מרכז ת"א. בקלות יכלו להעביר את 49 גם בדרך ז'בוטינסקי כמו שבקלות 45 מתברבר לו בדרך.
&nbsp
על 821 אפשר לעלות בסגולה, על 921 בכפר אברהם וזה לא קשקוש.
&nbsp
זה כל כך קשה לעלות על הקווים האלו בסגולה ולהתחיל למדוד זמן נסיעה מבלינסון למרכזית ת"א? זה ממש לא קשה! וזה בדיוק ההבדל בין נסיעה ב821/921 לבין נסיעה ב51 או 1 ועל זה התחלנו לדבר ואתה טענת שמדובר בתוספת של כמה דקות. אז, סע, תבדוק בעצמך כמה זמן זה לוקח בכל קו ותיווכח.
&nbsp
ההשוואה ל56 ו168 אינה הוגנת. 56 בראש ובראשונה נוצר כקו מאסף שמטרתו לקשר בין ערים ויישובים רבים האחד לשני. וזה כבר היסטורי... כמו כן, מבחינת קרית אונו עצמה, היא לא באמת גדלה בצורה מטורפת. היא לה התרחבה על פני שטחים עצומים כמו פתח תקווה.
&nbsp
68א הוא קו היסטורי, הוא לא תוצאה של השנים האחרונות. וכך גם 56 ו55. לקווים האלו לא שונה ציר הנסיעה במשך שנים רבות. כך שנקבע כבר לפני שנים רבות כי הקישור בין יהוד ואור יהודה לת"א יתבצע דרך כביש 461 (דרך לוד) ואילו הקישור בין קרית אונו לת"א יתבצע על ידי אלוף שדה וז'בוטינסקי ושגבעת שמואל תחובר לת"א רק דרך ציר ז'בוטינסקי ודבר לא השתנה בכל העשורים האחרונים בעניין הזה.
&nbsp
אתה מדבר כאילו במיוחד עבור קרית אונו נפתחו קווים מהירים ואת פתח תקווה זנחו. זה לא נכון, זה ממש לא נכון. לא שינו דבר בקווי קרית אונו ולא שינו דבר בקווי גבעת שמואל ולא שינו דבר בקווי פתח תקווה ולא שינו דבר בקווי אור יהודה ויהוד בכל מה שקשור לחיבור לת"א.
&nbsp
הבעיה שפתח תקווה מתמודדת איתה קיימת בכל עיר שבנתה שכונות חדשות וגדלה בקצב מסחרר. הבעיה היא שמבחינת תח"צ ממשיכים להעביר אותה בציר שנקבע מלפני שנים רבות וזהו.
&nbsp
לכפר סבא אפשר להיכנס רק דרך טשרניחובסקי? לרעננה אפשר להיכנס רק דרך אחוזה? להרצליה אפשר להיכנס רק דרך מחלף הסירה? לראשון לציון אפשר להיכנס רק דרך צומת בית דגן? (בראשון לציון עדיין הרוב המוחלט של הקווים נוסע דרך צומת בית דגן).
&nbsp
אתה מציג כאן בעיה שהיא כאילו ייחודית לפתח תקווה למרות שהיא בעיה כלל ארצית. אתה רוצה עוד דוגמאות? כל הקווים לאשקלון נכנסים דווקא משדרות בן גוריון. למה? הניצן היחיד הוא קו 304 שנכנס מהכניסה הצפונית. כמעט כל הקווים לירושלים נוסעים דרך כביש 1, למה? כל הקווים שנכנסים לנתניה. למה? חסר כניסות לנתניה?
&nbsp
שאמשיך?
&nbsp
"מה שלדעתי לא צריך להיות בפתח תקווה" - לגבי תחנות הרכבת. אתה ממשיך להוציא דברים מהקשרם. תחנות הרכבת בפתח תקווה תקועות בחורים! הרכבת בפתח תקווה לעולם לא תהיה יעילה כמו שהרכבת בירושלים במתכונת הנוכחית לעולם לא תהיה יעילה למעט מי שצריך להגיע ליעד שקרוב לתחנות הרכבת האלו. אל תשווה בין בת ים וחולון שיש להן תחנות רכבת על ציר מרכזי ובמיקום נפלא לעומת פתח תקווה שתחנות הרכבת שלה תקועות. גם תושבי בני ברק לא משתמשים ברכבת כדי להגיע לת"א או לפתח תקוה או להוד השרון.
&nbsp
הקישור לתחנות בבת ים וחולון קיים גם ככה. מדובר בצירים מרכזיים שגם ככה עוברים בהם קווים רבים בתדירות גבוהה. אתה מזכיר לי את הימים שהייתה תחנת באר שבע צפון - שכונה ג' היחידה בעיר. ובאופן "מפתיע" כשנפתחה תחנת באר שבע מרכז, מספר הנוסעים זינק כלפי מעלה. וכשתחנת באר שבע האונ' נפתחה, מספר הנוסעים בה גם גדל משמעותית.
&nbsp
וכשתהיה רכבת קלה, מה יהיה הצורך הכה נחוץ ברכבת כבדה לפתח תקווה? אם לעומת זאת מלכתחילה היה קו רכבת מוקם באחד מהצירים המרכזיים - אז השימוש ברכבת היה מועדף על אנשים כמו בבת ים וחולון.
&nbsp
לגבי הטון העדין שלי. קודם כל הקשיבו לי, הבינו את דבריי. התייחסו לדבריי, קיבלתי גם תגובות חיוביות אבל בחרת להציג כאן רק את השלילי. זה שאין להם תשובה כי הם בעצמם לא יודעים מה הם יעשו, זה לא מעיד על שום דבר בהקשר לאיך שהוצאתי את הדברים מפי. את שוב מוציא את הדברים מהקשרם ואתה עושה זאת כל פעם מחדש בצורה מאד מפוקפקת.
&nbsp
אם אתה חושב שכדי להשיג דברים ולקבל הקשבה, אתה צריך לצעוק על מי שמארח אותך - אתה חי בסרט רע. להתלהם ולצעוק זה בדיוק מה שיסמן אותך כ"על מי נפלנו". מספיק היה להסתכל בפניהם כדי לראות שהם חסרי סבלנות ברגע שהתקפת אותם. אתה יוצר רק התנגדות ותקיפות גם מהצד השני והוא אכן תקף אותך בחזרה.
&nbsp
המטרה שלנו היא להאיר את עינהם ואם גרמתי להם לכתוב על דף מספר דברים בהקשר של ליקויים קיימים שיש לפתור - זה מעולה.
&nbsp
ואם אתה כל כך רוצה שיהיה שינוי בפתח תקווה בלי שום קשר לקו 1, כבר אמרתי לך אינספור פעמים מה צריך לעשות. סוזנה הוא הכתובת, איתו נפגשי כדי לטפל בדברים קיימת, ברשת הקיימת ובצרכים חדשים וכו'. והטיפ היחיד שאני יכול לתת לך הוא שלא קשה לשכנע אותו שהמצב לא יעיל, אבל יותר קשה לשכנע את האוצר שצריך לשנות. השינויים שהאוצר מאשר ביותר קלות הן עומס בלתי נסבל באוטובוס על ידי הוספת תשומות. אם תוכיח ש350 מפוצץ עד אפס מקום, יוסיפו לא תשומות והתדירות שלו תגדל לפעם ב45 דקות. נכון, בדיחה, אבל ככה זה עובד.
&nbsp
אבל לשכנע שצריך להסיט את הקווים אחרי שרבים התרגלו לכך שיש להם קו ישיר לז'בוטינסקי כשהם צריכים לז'בוטנסקי יגרור הרבה יותר נטישת נוסעים מאשר נוסעים חדשים שפתאום יוותרו על הרכב ויעברו לאוטובוס. ואם אתה לא מבין את ההיגיון שעומד מאחורי זה בהוכחה לאוצר שהנה כך עדיף כשבפועל הנתונים יראו בדיוק ההיפך כי ייקח המון זמן עד שייטמע בציבור שיש אוטובוס מהיר לת"א - אז אני פשוט אפסיק לנסות להסביר כי זה אבוד לגמרי.
 
והטענה שלך של641 יש פחות תחנות בדרך אינה נכונה

הטון התקיף שלך לא עושה טוב.
זו גם הסיבה שלא הכי זכית לתשובות במפגש.
&nbsp
אני מזמין אותך לעלות על 921 או 821 ולבדוק כמה זמן נסיעה לוקח להם מבלינסון למרכזית ת"א וכמה זמן זה לוקח בקו 51 וכמה זמן זה ייקח בקו 1 שיעצור בכל תחנה ותחנה.
&nbsp
מדובר בהפרש של כ-20 דקות ועוד בלי הזמן שצריך להמתין להחלפה.
&nbsp
אני נוסע לא פעם מת"א לפתח תקווה עם 821/921 וחוזר על עקבותיי עם אגד או קווים למרכז פתח תקווה/מרכזית פתח תקווה וזה יוצא יותר מהיר מנסיעה ב51 ועשיתי את זה כבר יותר מ10 פעמים וכל פעם זה היה מהיר יותר.
&nbsp
אני רוצה שאתה תביא לי ציטוט של דבריי בהם אני אומר ברצינות רבה שאין שום צורך בקו מהיר בין פתח תקווה לת"א. כי מעולם לא אמרתי את זה וגם יש קו כזה, 49... וגם 641 הוא קו מהיר, תרצה או לא - הוא זה שדומה ל50 של פעם עקב מיעוט תחנות והוא זה שפעיל כל היום שלא כמו 50.
&nbsp
אז מדוע להיטפל רק ל50?
&nbsp
821/921 במקטע שבין הוד השרון לת"א עושים עבודה נפלאה! הם מקשרים במהירות וביעילות את תושבי הוד השרון גם לפתח תקווה וגם לבני ברק-רמת גן.
&nbsp
יחד עם זאת, במידה והם יבצעו קישור גם בין בלינסון לת"א זה בהחלט יהיה מעולה. שבלינסון תהיה התחנה האחרונה לאיסוף+הורדה זה יהיה נפלא.
&nbsp
אבל עם כל הכבוד לפתח תקווה, היא נמצאת הרבה יותר קרוב לת"א. בדיוק כמו קרית אונו או בת ים או חולון ולראשון לציון כבר מגיע שירות מהיר בכבישים מהירים כמו שיש כיום וחבל על 174 ו274 למרות שנסעתי בהם וזמן הנסיעה נשאר אותו הדבר כמעט, לא ממש מורגש.
&nbsp
בכל מקרה, 641 מקשר היטב את פתח תקווה לת"א בצורה מהירה. יש לו פחות תחנות בדרך ולכן זמן הנסיעה בו קצר יותר.
&nbsp
על כן, זה פשוט קשקוש לטעון שלפתח תקווה אין שום קו מהיר בינה לבין תל אביב כשיש את 49 ו641.
&nbsp
חוץ מזה שזה שתוריד את 641/821/921 מציר ז'בוטינסקי, זה לא מה שיפתור את הקטסטרופה ואפילו לא יפתור קמצוץ ממנה.
והטענה שלך של641 יש פחות תחנות בדרך אינה נכונה
ל-641 יש בכיוון לתל אביב 9 תחנות בבני ברק ורמת גן, בדיוק כמו לקו 51.
 

olli3

New member
מנהל
דמגוגיה. 19 תחנות מול 21 במיקומים פחות

והטענה שלך של641 יש פחות תחנות בדרך אינה נכונה
ל-641 יש בכיוון לתל אביב 9 תחנות בבני ברק ורמת גן, בדיוק כמו לקו 51.
דמגוגיה. 19 תחנות מול 21 במיקומים פחות
אסטרטגיים לקו 641 (עצירה בתחנות שמשותפות לקווי אגד שמבצעים הורדה בלבד ובמקרה הטוב ל68/69/169).
&nbsp
אף אחד לא ימתין לקו 641 במכון מור שהתחנה שלו נפרדת משאר קווי פתח תקווה. אתה יודע מה, רוב הנוסעים לא ימתינו לו.
&nbsp
כמה זמן קו 51 נתקע במכון מור על הורדה והעלאה של נוסעים למרות שניתן לעלות גם מהדלת האחורית? "קצת" יותר. בימים ש641 באגד עבד גם עם עירוניות זו בכלל הייתה נסיעה מהירה מאד.
&nbsp
אבל עזוב את זה. בשני הכיוונים קו 641 מופרד מ51 ברוב התחנות. תרצה או לא, הנסיעה ב641 מהירה יותר מ51 עם הרבה פחות נוסעים (מעולם לא נתקלתי בקו 641 בלי מקומות ישיבה) כי רוב הנוסעים פשוט ממתיני בתחנות של 51 שברוב המקרים אינן משותפות עם 641.
&nbsp
השורה התחתונה היא ש641 מהיר יותר מ51 וזו עובדה. אני לא מבין מדוע אתה מתעקש עם עובדה שכזאת.
 

alantan

New member
בוא נראה כמה קו 1 יקצר את השהות בתחנות

דמגוגיה. 19 תחנות מול 21 במיקומים פחות
אסטרטגיים לקו 641 (עצירה בתחנות שמשותפות לקווי אגד שמבצעים הורדה בלבד ובמקרה הטוב ל68/69/169).
&nbsp
אף אחד לא ימתין לקו 641 במכון מור שהתחנה שלו נפרדת משאר קווי פתח תקווה. אתה יודע מה, רוב הנוסעים לא ימתינו לו.
&nbsp
כמה זמן קו 51 נתקע במכון מור על הורדה והעלאה של נוסעים למרות שניתן לעלות גם מהדלת האחורית? "קצת" יותר. בימים ש641 באגד עבד גם עם עירוניות זו בכלל הייתה נסיעה מהירה מאד.
&nbsp
אבל עזוב את זה. בשני הכיוונים קו 641 מופרד מ51 ברוב התחנות. תרצה או לא, הנסיעה ב641 מהירה יותר מ51 עם הרבה פחות נוסעים (מעולם לא נתקלתי בקו 641 בלי מקומות ישיבה) כי רוב הנוסעים פשוט ממתיני בתחנות של 51 שברוב המקרים אינן משותפות עם 641.
&nbsp
השורה התחתונה היא ש641 מהיר יותר מ51 וזו עובדה. אני לא מבין מדוע אתה מתעקש עם עובדה שכזאת.
בוא נראה כמה קו 1 יקצר את השהות בתחנות
עם תדירות כפולה מאשר קו 51 לבד (וזה עוד לפני שמחשיבים את הכרטוס ללא מעבר דרך הנהג, שיש אותו גם כך היום ב-51). הרי אתה טוען ש-641 מהיר יותר בגלל מספר הנוסעים המועט יחסית, וכך גם יהיה כשיש מספר כפול של נסיעות.
 

olli3

New member
מנהל
וכשקו 1 יעצור בכל תחנה בלילה?

בוא נראה כמה קו 1 יקצר את השהות בתחנות
עם תדירות כפולה מאשר קו 51 לבד (וזה עוד לפני שמחשיבים את הכרטוס ללא מעבר דרך הנהג, שיש אותו גם כך היום ב-51). הרי אתה טוען ש-641 מהיר יותר בגלל מספר הנוסעים המועט יחסית, וכך גם יהיה כשיש מספר כפול של נסיעות.
וכשקו 1 יעצור בכל תחנה בלילה?
ו51 ו641 וכל השאר יעקפו אותו כי בלא מעט תחנות אף אחד לא ירצה לרדת או לעלות? ואני לא מדבר איתך על שעות מתות, אני מדבר איתך גם על 7 בערב.
 

alantan

New member
הוא באמת יעצור בכל התחנות? הרי אין כאן הצדקה

וכשקו 1 יעצור בכל תחנה בלילה?
ו51 ו641 וכל השאר יעקפו אותו כי בלא מעט תחנות אף אחד לא ירצה לרדת או לעלות? ואני לא מדבר איתך על שעות מתות, אני מדבר איתך גם על 7 בערב.
הוא באמת יעצור בכל התחנות? הרי אין כאן הצדקה
כמו במקרה של המטרונית, שם יש הרבה פחות תחנות והעדפה ברמזורים.
 

olli3

New member
מנהל
למה שזה יהיה שונה?

הוא באמת יעצור בכל התחנות? הרי אין כאן הצדקה
כמו במקרה של המטרונית, שם יש הרבה פחות תחנות והעדפה ברמזורים.
למה שזה יהיה שונה?
רק כי לא בנו לו מסלול נפרד לגמרי עם רציפים וכו' באמצע הכביש?
&nbsp
אני גם הייתי רוצה להאמין שלא כך יהיה הדבר. עכשיו כשאתה מעלה את זה, אני מצטער שלא שאלתי כי קיבלתי את הרושם מכל מקום שכך יהיה הדבר למרות שאף אחד לא כתב זאת מפורשות.
&nbsp
נחיה ונראה.
 

טנק2

New member
אולי כדאי להגביר את השירות דרך כביש גהה

תשובות>>>
1. סגורים על זה שיום שישי ה-1 לאוגוסט.
&nbsp
2. מאי 2015.
&nbsp
3. בעוד קווים וככל שהבנתי לא מעט (קרא את הסקירה שלי).
&nbsp
4. לא שאלנו. אם כי, אם יקצרו את 641/821/921 למרכזית פתח תקווה זה יגרור עוד בעיות. מה שכן, אדיוטי לקצר את 641/921/821 בלי לתת מענה הולם להוד השרון ובכלל לנתק את בלינסון וגם את קרית אריה מהקישור הישיר להוד השרון וגם לנתניה ולצפון.
אולי כדאי להגביר את השירות דרך כביש גהה
לכיוון צומת (מחלף בעתיד) רעננה מרכז ומשם לבצע החלפה לצפון/לרכבת קרית אריה, ואז באמת להתחיל את 821 מצומת רעננה. יש קישור מהיר יותר לת"א מהאזורים שהוא משרת.
 

olli3

New member
מנהל
בתיאוריה זה נפלא, במציאות זה עובד רע.

אולי כדאי להגביר את השירות דרך כביש גהה
לכיוון צומת (מחלף בעתיד) רעננה מרכז ומשם לבצע החלפה לצפון/לרכבת קרית אריה, ואז באמת להתחיל את 821 מצומת רעננה. יש קישור מהיר יותר לת"א מהאזורים שהוא משרת.
בתיאוריה זה נפלא, במציאות זה עובד רע.
יש לנו בעיה מאד קשה בישראל. גם קו 301 הוא קו מוזר אבל אם תבטל אותו ותפעיל במקומו 2-3 קווים במסלולו או תקצר אותו - אתה יוצר בעיה.
&nbsp
כמו שנזעק כאן על קיצור 947...
&nbsp
821/921 מקשרים את רמת גן, בני ברק ופתח תקווה להוד השרון, וצומת רעננה צפון וצפונה מכך.
&nbsp
זה נחמד לקצר קווים וזה נשמע מאד יעיל, כי מה הבעיה להחליף קווים (גם אני בעצמי טוען שזו לא בעיה), אבל זה נדפק מאד לקראת סיום השירות בימי שישי, במוצאי שבת, בשעות השפל. בשעות האלו, שהשירות דליל, ההחלפות האלו הופכות לדבר לא יעיל.
&nbsp
וכש825 מפסיק לפעול, אנשים נוסעים ב821. אז ניתן להגיד שאת 821 במסלול מלא יש להפעיל רק בשעות השפל כמובן, אבל הפגיעה היא גם בשעות היום.
&nbsp
נוסע שעולה בפתח תקווה על אוטובוס לעפולה בהחלט נפגע. אין המונים כאלו, אבל עדיין. אבל נוסע שצריך להגיע מבלינסון לחדרה? ונוסע שרוצה להגיע מהמושבים/קיבוצים בכביש 4 להוד השרון/פתח תקווה ואפילו לבני ברק?
&nbsp
באותה מידה ניתן להגיד שאפשר לסיים את כל הקווים שמגיעים לת"א כבר בגלילות ושמשם יסעו אוטובוסים לכל חלקי ת"א.
 
יש תוכנית לקו עתיר נוסעים (מעין BRT אבל ללא מסלול

אולי כדאי להגביר את השירות דרך כביש גהה
לכיוון צומת (מחלף בעתיד) רעננה מרכז ומשם לבצע החלפה לצפון/לרכבת קרית אריה, ואז באמת להתחיל את 821 מצומת רעננה. יש קישור מהיר יותר לת"א מהאזורים שהוא משרת.
יש תוכנית לקו עתיר נוסעים (מעין BRT אבל ללא מסלול
נפרד) שיחליף את 567.
קו כזה (עם אותו סוג אוטובוסים כמו קו 1) יכול להתקיים בסינרגיה טובה עם קו 1 ובמידה מסויימת לדמות עוד יותר את המצב הצפוי עם הקו האדום הרק"לי - בקטע המרכזי של הקו תדירות גבוהה יותר.
עבור הוד השרון אפשר גם לנצל את הכניסה לפתח תקוה דרך מחלף תקוה (למשל לבצע מחדש את השינוי בקו 565 ולהפוך אותו לקו הפועל כל היום) ושיהיה קו מהוד השרון דרך מחלף תקוה עד בילינסון (מבילינסון לקרית אריה, לבני ברק ולרמת גן יש הרבה קווים בתדירות גבוהה), במקום 921, 821 ו-641.
לצורך הגעה מהוד השרון לבני ברק ורמת-גן אפשר גם לנצל את קו 250 (שצריך לתגבר את השירות שלו כך שיפעל בכל שעות היום עד הכניסה לבני ברק ובשעות השיא עד תל אביב) המגיע מראש העין ועוקף את פתח תקוה (שלא כמו 921 ו-821).
גם היום זה לא נכון, אבל כאשר היציאה מפתח תקוה בז'בוטינסקי תצומצם, איו שום סויבה שנוסעים מהוד השרון לבני ברק או רמת גן יסעו דרך פתח תקוה.
אפילו אם מתקבעים לשמר את 921 ו-821 כ"קווים מהירים" בין הוד השרון לבני ברק, רמת גן ותל אביב, עדיף שיפנו במחלף ירקון מערבה, יפנו במחלף מורשה דרומה ומשם לדרך אם המושבות או לז'בוטינסקי. אז שלא יגיעו לפתח תקוה.
היום עוד לא רואים את זה, אבל החל ממאי 2015 אי אפשר יהיה שלא להבין מדוע יש חשיבות עצומה להשאיר ביציאה המערבית של פתח תקוה בז'בוטינסקי אך ורק קווים שמוכרחים לעבור שם ולא להעביר דרך שם תנועה שמוצאה בהוד השרון, ראש העין, אריאל וכד' ויעדה בני ברק, רמת גן, תל אביב וכד'.
במצב האופטימלי אך ורק קו 1 היה נוסע שם.
במצב הריאלי קווים 1, 50, 51, 66, 82 ו-166 צריכים ליסוע שם (כי הקיבולת של קו 1 לא תספיק).
את 49 למשל אפשר להסיט ליסוע דרך מחלף תקוה.
על הסטת 38 ו-350 לדרך אם המושבות ואלוף שדה בהתאמה כבר דובר.
את 92 אפשר להסיט ליסוע מפ"ת לבני ברק דרך רחוב הסיבים וגבעת שמואל (ולא יזיק שיהיה קישור ישיר בין פ"ת לגבעת שמואל).
את 366 ו-137 אפשר להסיט כך שייכנסו לדרך אם המושבות מזרחית יותר ולא יצטרכו ליסוע בקטע הבעייתי של ז'בוטינסקי.
את 164 אפשר להסיט ליסוע דרך 471 ודרך רבין.
קווים אחרים שנכנסים לפ"ת ממזרח, פשוט לא צריכים להגיע לשם. או שיסתיימו בפ"ת או שיעקפו אותה.

כמו כן צריך לצמצם את מספר הקווים גם בז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן.
למשל, להחזיר את 69 ליסוע דרך בני ברק או ליצור לו תחליף - קישור מהיר ותדיר מגבעת שמואל לקו 1 בפתח תקוה, או לקווים 70/68 ולהקים בכניסה לבני ברק מסוף קצה לקווים המגיעים מהשרון, מהשומרון ומכיוון דרום. וצריך לשנות את המערכת כך שתנועה מהשרון או מהשומרון לתל אביב לא תעבור כלל בציר הזה.
יש כוונה לעשות מת"צ בכביש 5 (בגלל לחץ של עיריית ראש העין) - שינצלו אותו.
ואפשר לנצל גם את ציר סנה-רוזן-מבצע קדש לקווים בין השרון והשומרון לבני ברק ורמת גן.
לקו כמו 821 מעפולה פשוט אין מה לחפש בציר ז'בוטינסקי בתקופה הזו.
 
ודבר נוסף:

יש תוכנית לקו עתיר נוסעים (מעין BRT אבל ללא מסלול
נפרד) שיחליף את 567.
קו כזה (עם אותו סוג אוטובוסים כמו קו 1) יכול להתקיים בסינרגיה טובה עם קו 1 ובמידה מסויימת לדמות עוד יותר את המצב הצפוי עם הקו האדום הרק"לי - בקטע המרכזי של הקו תדירות גבוהה יותר.
עבור הוד השרון אפשר גם לנצל את הכניסה לפתח תקוה דרך מחלף תקוה (למשל לבצע מחדש את השינוי בקו 565 ולהפוך אותו לקו הפועל כל היום) ושיהיה קו מהוד השרון דרך מחלף תקוה עד בילינסון (מבילינסון לקרית אריה, לבני ברק ולרמת גן יש הרבה קווים בתדירות גבוהה), במקום 921, 821 ו-641.
לצורך הגעה מהוד השרון לבני ברק ורמת-גן אפשר גם לנצל את קו 250 (שצריך לתגבר את השירות שלו כך שיפעל בכל שעות היום עד הכניסה לבני ברק ובשעות השיא עד תל אביב) המגיע מראש העין ועוקף את פתח תקוה (שלא כמו 921 ו-821).
גם היום זה לא נכון, אבל כאשר היציאה מפתח תקוה בז'בוטינסקי תצומצם, איו שום סויבה שנוסעים מהוד השרון לבני ברק או רמת גן יסעו דרך פתח תקוה.
אפילו אם מתקבעים לשמר את 921 ו-821 כ"קווים מהירים" בין הוד השרון לבני ברק, רמת גן ותל אביב, עדיף שיפנו במחלף ירקון מערבה, יפנו במחלף מורשה דרומה ומשם לדרך אם המושבות או לז'בוטינסקי. אז שלא יגיעו לפתח תקוה.
היום עוד לא רואים את זה, אבל החל ממאי 2015 אי אפשר יהיה שלא להבין מדוע יש חשיבות עצומה להשאיר ביציאה המערבית של פתח תקוה בז'בוטינסקי אך ורק קווים שמוכרחים לעבור שם ולא להעביר דרך שם תנועה שמוצאה בהוד השרון, ראש העין, אריאל וכד' ויעדה בני ברק, רמת גן, תל אביב וכד'.
במצב האופטימלי אך ורק קו 1 היה נוסע שם.
במצב הריאלי קווים 1, 50, 51, 66, 82 ו-166 צריכים ליסוע שם (כי הקיבולת של קו 1 לא תספיק).
את 49 למשל אפשר להסיט ליסוע דרך מחלף תקוה.
על הסטת 38 ו-350 לדרך אם המושבות ואלוף שדה בהתאמה כבר דובר.
את 92 אפשר להסיט ליסוע מפ"ת לבני ברק דרך רחוב הסיבים וגבעת שמואל (ולא יזיק שיהיה קישור ישיר בין פ"ת לגבעת שמואל).
את 366 ו-137 אפשר להסיט כך שייכנסו לדרך אם המושבות מזרחית יותר ולא יצטרכו ליסוע בקטע הבעייתי של ז'בוטינסקי.
את 164 אפשר להסיט ליסוע דרך 471 ודרך רבין.
קווים אחרים שנכנסים לפ"ת ממזרח, פשוט לא צריכים להגיע לשם. או שיסתיימו בפ"ת או שיעקפו אותה.

כמו כן צריך לצמצם את מספר הקווים גם בז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן.
למשל, להחזיר את 69 ליסוע דרך בני ברק או ליצור לו תחליף - קישור מהיר ותדיר מגבעת שמואל לקו 1 בפתח תקוה, או לקווים 70/68 ולהקים בכניסה לבני ברק מסוף קצה לקווים המגיעים מהשרון, מהשומרון ומכיוון דרום. וצריך לשנות את המערכת כך שתנועה מהשרון או מהשומרון לתל אביב לא תעבור כלל בציר הזה.
יש כוונה לעשות מת"צ בכביש 5 (בגלל לחץ של עיריית ראש העין) - שינצלו אותו.
ואפשר לנצל גם את ציר סנה-רוזן-מבצע קדש לקווים בין השרון והשומרון לבני ברק ורמת גן.
לקו כמו 821 מעפולה פשוט אין מה לחפש בציר ז'בוטינסקי בתקופה הזו.
ודבר נוסף:
אם משרד התחבורה יצרף סופסוף את אפיקים לכרטוס המשותף בגוש דן, לתושבי הוד השרון וראש העין המעוניינים להגיע מהר לבני ברק, רמת גן ותל אביב מבלי לעבור מעבר מיותר בתוך פתח תקוה, יפתחו אפשרויות מעבר חופשי לקווי אפיקים במחלף ירקון.
אני באמת לא מבין מה כל כך ששים לעבור בתוך פתח תקוה שלא לצורך. הנוף כל כך מרשים?
 

olli3

New member
מנהל
לא יקרה עד המכרז הבא.

ודבר נוסף:
אם משרד התחבורה יצרף סופסוף את אפיקים לכרטוס המשותף בגוש דן, לתושבי הוד השרון וראש העין המעוניינים להגיע מהר לבני ברק, רמת גן ותל אביב מבלי לעבור מעבר מיותר בתוך פתח תקוה, יפתחו אפשרויות מעבר חופשי לקווי אפיקים במחלף ירקון.
אני באמת לא מבין מה כל כך ששים לעבור בתוך פתח תקוה שלא לצורך. הנוף כל כך מרשים?
לא יקרה עד המכרז הבא.
זו הפרת חוזה וכדי להפר חוזה אתה צריך לפצות בהתאם את המפעיל הקיים וזה עולה המון כסף.
 

olli3

New member
מנהל
זה לטעמי מה שצריך שיהיה>>>

יש תוכנית לקו עתיר נוסעים (מעין BRT אבל ללא מסלול
נפרד) שיחליף את 567.
קו כזה (עם אותו סוג אוטובוסים כמו קו 1) יכול להתקיים בסינרגיה טובה עם קו 1 ובמידה מסויימת לדמות עוד יותר את המצב הצפוי עם הקו האדום הרק"לי - בקטע המרכזי של הקו תדירות גבוהה יותר.
עבור הוד השרון אפשר גם לנצל את הכניסה לפתח תקוה דרך מחלף תקוה (למשל לבצע מחדש את השינוי בקו 565 ולהפוך אותו לקו הפועל כל היום) ושיהיה קו מהוד השרון דרך מחלף תקוה עד בילינסון (מבילינסון לקרית אריה, לבני ברק ולרמת גן יש הרבה קווים בתדירות גבוהה), במקום 921, 821 ו-641.
לצורך הגעה מהוד השרון לבני ברק ורמת-גן אפשר גם לנצל את קו 250 (שצריך לתגבר את השירות שלו כך שיפעל בכל שעות היום עד הכניסה לבני ברק ובשעות השיא עד תל אביב) המגיע מראש העין ועוקף את פתח תקוה (שלא כמו 921 ו-821).
גם היום זה לא נכון, אבל כאשר היציאה מפתח תקוה בז'בוטינסקי תצומצם, איו שום סויבה שנוסעים מהוד השרון לבני ברק או רמת גן יסעו דרך פתח תקוה.
אפילו אם מתקבעים לשמר את 921 ו-821 כ"קווים מהירים" בין הוד השרון לבני ברק, רמת גן ותל אביב, עדיף שיפנו במחלף ירקון מערבה, יפנו במחלף מורשה דרומה ומשם לדרך אם המושבות או לז'בוטינסקי. אז שלא יגיעו לפתח תקוה.
היום עוד לא רואים את זה, אבל החל ממאי 2015 אי אפשר יהיה שלא להבין מדוע יש חשיבות עצומה להשאיר ביציאה המערבית של פתח תקוה בז'בוטינסקי אך ורק קווים שמוכרחים לעבור שם ולא להעביר דרך שם תנועה שמוצאה בהוד השרון, ראש העין, אריאל וכד' ויעדה בני ברק, רמת גן, תל אביב וכד'.
במצב האופטימלי אך ורק קו 1 היה נוסע שם.
במצב הריאלי קווים 1, 50, 51, 66, 82 ו-166 צריכים ליסוע שם (כי הקיבולת של קו 1 לא תספיק).
את 49 למשל אפשר להסיט ליסוע דרך מחלף תקוה.
על הסטת 38 ו-350 לדרך אם המושבות ואלוף שדה בהתאמה כבר דובר.
את 92 אפשר להסיט ליסוע מפ"ת לבני ברק דרך רחוב הסיבים וגבעת שמואל (ולא יזיק שיהיה קישור ישיר בין פ"ת לגבעת שמואל).
את 366 ו-137 אפשר להסיט כך שייכנסו לדרך אם המושבות מזרחית יותר ולא יצטרכו ליסוע בקטע הבעייתי של ז'בוטינסקי.
את 164 אפשר להסיט ליסוע דרך 471 ודרך רבין.
קווים אחרים שנכנסים לפ"ת ממזרח, פשוט לא צריכים להגיע לשם. או שיסתיימו בפ"ת או שיעקפו אותה.

כמו כן צריך לצמצם את מספר הקווים גם בז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן.
למשל, להחזיר את 69 ליסוע דרך בני ברק או ליצור לו תחליף - קישור מהיר ותדיר מגבעת שמואל לקו 1 בפתח תקוה, או לקווים 70/68 ולהקים בכניסה לבני ברק מסוף קצה לקווים המגיעים מהשרון, מהשומרון ומכיוון דרום. וצריך לשנות את המערכת כך שתנועה מהשרון או מהשומרון לתל אביב לא תעבור כלל בציר הזה.
יש כוונה לעשות מת"צ בכביש 5 (בגלל לחץ של עיריית ראש העין) - שינצלו אותו.
ואפשר לנצל גם את ציר סנה-רוזן-מבצע קדש לקווים בין השרון והשומרון לבני ברק ורמת גן.
לקו כמו 821 מעפולה פשוט אין מה לחפש בציר ז'בוטינסקי בתקופה הזו.
זה לטעמי מה שצריך שיהיה>>>
נתחיל עם מה שציך להיות בקבוע, בלי קשר לקו המקדים.
&nbsp
1. קו ישיר ומהיר במתכונת 567 רק להוד השרון שיפעל בתדירות של כל חצי שעה לפחות בשעות היום.
&nbsp
2. קווים מאספים בשעות השפל כמו 561 להוד השרון וכפר סבא כפי שיש כיום.
&nbsp
3. הפיכת 350 לקו בעל תדירות של פעם בשעה כל היום במסלול המקורי + חלופת בוקר וערב של 3 נסיעות לכל כיוון שתסע מהכרמלית או מרידינג דרך אלוף שדה לכפר גנים ג'.
&nbsp
4. חלופת בוקר וערב לתושבי אם המושבות דרך אבא הילל - מספר חדש לקו חובה, יותר מידי חלופות.
&nbsp
5. יצירת חלופה לקו 53 אשר יסע במסלול הקיים מהתחנה המרכזית עד יצחק רבין ומשם יכנס לקרית אונו ויסיים באור יהודה. זה קישור נדרש ביותר כיום.
&nbsp
לגבי הקווים הבין עירוניים:
&nbsp
1. חשוב שיהיה קישור בין פתח תקווה לערי הצפון, כמו שביטול קישור מהיר בין פתח תקווה לחיפה מקומם, כך גם קישור בין פתח תקווה לכל היישובים על כביש 5 אשר מצפון לצומת רעננה מרכז. אין לי ספק כי קישור למרכזים רפואיים כמו בלינסון ושניידר נחוצים כשירות נגיש, נוח וזול (מה לעשות שגם החלפות עולות כסף) וקווים כמו 821 עם נוסעים לחדרה או לעפולה וגם ליישובים שבין חדרה לרעננה הוא דבר נחוץ. אני אל חושב שכאן יש להעדיף את תושבי רמת גן ובני ברק כשלהם יש עוד אופציה שפוייה יותר ל שנסיעה יותר קצרה לת"א והמשך עם קו מהיר בעוד לפתח תקווה דווקא פחות.
&nbsp
2. ניתן לטעמי לקצר את המסלול לפחות בשעות מסויימות של הקווים הבין עירוניים כך שיעברו בבלינסון, שמאלה להרב מלכה והמשך או כחזרה על עקבותיהם או דרך הוד השרון. בכך ליצור קישור מהיר גם עבור הצריכים להגיע מבלינסון וקרית אריה צפונה ובאופציה השנייה ליצור בעצם קווים מהירים בין הוד השרון לבלינסון וקרית אריה שזה גם בהחלט נחוץ אבל פתיחת קווים חדשים יעודיים לכך, לא יתקבל לאישור כל כך מהר.
&nbsp
לגבי אחרי מאי 2015: יש לי רק בעיה עם הסטת 164, הוא נותן כיום מענה שאף קו אחר (שפועל כל היום) לא נותן בכביש גהה. עולים על 164 לא מעט בצומת גהה, ברמת אלחנן ובגבעת שמואל. כמו כן עולים עליו גם בתחנות שבין יצחק רבין לגהה, במיוחד עובדים.
&nbsp
לגבי ההצעה של הקמת מסוף בבני ברק או החלפות כאלו ואחרות, שוב הכל טוב ויפה אבל על הנייר זה פשוט לא באמת עובד.
&nbsp
שנית, זה לא פרקטי כי בחוזה הנוכחי מול המפעילות, אתה לא יכול לדרוש מהן הפעלות שכאלו ללא תוספת סובסידיה והאוצר, ניחשת - לא יאשר.
 
במצב חירום חוזים נוכחיים וסובסידיות לא מעניינים

זה לטעמי מה שצריך שיהיה>>>
נתחיל עם מה שציך להיות בקבוע, בלי קשר לקו המקדים.
&nbsp
1. קו ישיר ומהיר במתכונת 567 רק להוד השרון שיפעל בתדירות של כל חצי שעה לפחות בשעות היום.
&nbsp
2. קווים מאספים בשעות השפל כמו 561 להוד השרון וכפר סבא כפי שיש כיום.
&nbsp
3. הפיכת 350 לקו בעל תדירות של פעם בשעה כל היום במסלול המקורי + חלופת בוקר וערב של 3 נסיעות לכל כיוון שתסע מהכרמלית או מרידינג דרך אלוף שדה לכפר גנים ג'.
&nbsp
4. חלופת בוקר וערב לתושבי אם המושבות דרך אבא הילל - מספר חדש לקו חובה, יותר מידי חלופות.
&nbsp
5. יצירת חלופה לקו 53 אשר יסע במסלול הקיים מהתחנה המרכזית עד יצחק רבין ומשם יכנס לקרית אונו ויסיים באור יהודה. זה קישור נדרש ביותר כיום.
&nbsp
לגבי הקווים הבין עירוניים:
&nbsp
1. חשוב שיהיה קישור בין פתח תקווה לערי הצפון, כמו שביטול קישור מהיר בין פתח תקווה לחיפה מקומם, כך גם קישור בין פתח תקווה לכל היישובים על כביש 5 אשר מצפון לצומת רעננה מרכז. אין לי ספק כי קישור למרכזים רפואיים כמו בלינסון ושניידר נחוצים כשירות נגיש, נוח וזול (מה לעשות שגם החלפות עולות כסף) וקווים כמו 821 עם נוסעים לחדרה או לעפולה וגם ליישובים שבין חדרה לרעננה הוא דבר נחוץ. אני אל חושב שכאן יש להעדיף את תושבי רמת גן ובני ברק כשלהם יש עוד אופציה שפוייה יותר ל שנסיעה יותר קצרה לת"א והמשך עם קו מהיר בעוד לפתח תקווה דווקא פחות.
&nbsp
2. ניתן לטעמי לקצר את המסלול לפחות בשעות מסויימות של הקווים הבין עירוניים כך שיעברו בבלינסון, שמאלה להרב מלכה והמשך או כחזרה על עקבותיהם או דרך הוד השרון. בכך ליצור קישור מהיר גם עבור הצריכים להגיע מבלינסון וקרית אריה צפונה ובאופציה השנייה ליצור בעצם קווים מהירים בין הוד השרון לבלינסון וקרית אריה שזה גם בהחלט נחוץ אבל פתיחת קווים חדשים יעודיים לכך, לא יתקבל לאישור כל כך מהר.
&nbsp
לגבי אחרי מאי 2015: יש לי רק בעיה עם הסטת 164, הוא נותן כיום מענה שאף קו אחר (שפועל כל היום) לא נותן בכביש גהה. עולים על 164 לא מעט בצומת גהה, ברמת אלחנן ובגבעת שמואל. כמו כן עולים עליו גם בתחנות שבין יצחק רבין לגהה, במיוחד עובדים.
&nbsp
לגבי ההצעה של הקמת מסוף בבני ברק או החלפות כאלו ואחרות, שוב הכל טוב ויפה אבל על הנייר זה פשוט לא באמת עובד.
&nbsp
שנית, זה לא פרקטי כי בחוזה הנוכחי מול המפעילות, אתה לא יכול לדרוש מהן הפעלות שכאלו ללא תוספת סובסידיה והאוצר, ניחשת - לא יאשר.
במצב חירום חוזים נוכחיים וסובסידיות לא מעניינים
ממאי 2015 הולך להיות בציר ז'בוטינסקי מצב חירום תחבורתי.
ולגבי "לא עובד" - באזור חיפה ובירושלים זה עובד יפה מאוד. גם בעפולה אין סימנים רציניים שזה לא עובד.
תלונות מחלק מהנוסעים תמיד יהיו אבל סך הכל המערכות בירושלים, חיפה ובקווי בגליל כן באמת עובדות.
עובדות טוב יותר מבגוש דן.
אם תושבי אזור ירושלים יכולים להגיע לבתי חולים הדסה עם החלפות ותושבי הצפון יכולים להגיע לבית החולים הגדול ביותר בצפון עם החלפות, אז גם תושבי השרון יכולים להגיע לבית חולים בילינסון עם החלפות. אין צורך שגם 641, גם 821 וגם 921 יגיעו לבילינסון. אפשר להשאיר את 641 עד קרית אריה ומי שמגיע ממקומות צפוניים יותר מצומת השרון יכול בצומת רעננה להחליף.
לכמה בתי חולים במדינה מגיעים קווי אוטובוס בינעירוניים ארוכים? דווקא לבילינסון צריך קו ישיר מעפולה או מחדרה? למה לתל השומר לא? למה לרמב"ם לא? למה מירושלים, אשדוד, אשקלון לא צריך קו ישיר לבילינסון ומעפולה וחדרה (אגב שתי ערים עם בתי חולים די מרכזיים) כן?

שום דבר לא יעבוד החל ממאי 2015 אם ימשיכו לדחוף לז'בוטינסקי קווים שאין להם מה לחפש שם.
לקווים בינעירוניים ארוכים אין מה לחפש בז'בוטינסקי בתקופה של נתיב אחד או שניים פעילים.
בתקופה הזו רק מודל דומה למודל החיפאי עם קווים עירוניים ומטרופולינים שמקשרים בצירים שונים בין מרכזי תחבורה הנמצאים מחוץ למרכז הבלאגן יעבוד.
אי אפשר יהיה להימנע לגמרי משימוש בז'בוטינסקי וקווים עירוניים של בני ברק ורמת גן או קווים מטרופולינים בין בקעת אונו, פתח תקוה, בני ברק, רמת גן ותל אביב יהיו חייבים להשתמש בו. אבל קווים אחרים, מהשרון (למעט קו 567), השומרון, הדרום או הצפון לא צריכים להשתמש בו בתקופת החירום התחבורתית הזו.

ואם משרד התחבורה לא יודע לשדר למשרד האוצר שמדובר בתקופה מיוחדת שמחייבת סידורים ותקציבים מיוחדים, אז מדובר בחדלות אישים.
 
ונקודה נוספת חשובה מאוד:

במצב חירום חוזים נוכחיים וסובסידיות לא מעניינים
ממאי 2015 הולך להיות בציר ז'בוטינסקי מצב חירום תחבורתי.
ולגבי "לא עובד" - באזור חיפה ובירושלים זה עובד יפה מאוד. גם בעפולה אין סימנים רציניים שזה לא עובד.
תלונות מחלק מהנוסעים תמיד יהיו אבל סך הכל המערכות בירושלים, חיפה ובקווי בגליל כן באמת עובדות.
עובדות טוב יותר מבגוש דן.
אם תושבי אזור ירושלים יכולים להגיע לבתי חולים הדסה עם החלפות ותושבי הצפון יכולים להגיע לבית החולים הגדול ביותר בצפון עם החלפות, אז גם תושבי השרון יכולים להגיע לבית חולים בילינסון עם החלפות. אין צורך שגם 641, גם 821 וגם 921 יגיעו לבילינסון. אפשר להשאיר את 641 עד קרית אריה ומי שמגיע ממקומות צפוניים יותר מצומת השרון יכול בצומת רעננה להחליף.
לכמה בתי חולים במדינה מגיעים קווי אוטובוס בינעירוניים ארוכים? דווקא לבילינסון צריך קו ישיר מעפולה או מחדרה? למה לתל השומר לא? למה לרמב"ם לא? למה מירושלים, אשדוד, אשקלון לא צריך קו ישיר לבילינסון ומעפולה וחדרה (אגב שתי ערים עם בתי חולים די מרכזיים) כן?

שום דבר לא יעבוד החל ממאי 2015 אם ימשיכו לדחוף לז'בוטינסקי קווים שאין להם מה לחפש שם.
לקווים בינעירוניים ארוכים אין מה לחפש בז'בוטינסקי בתקופה של נתיב אחד או שניים פעילים.
בתקופה הזו רק מודל דומה למודל החיפאי עם קווים עירוניים ומטרופולינים שמקשרים בצירים שונים בין מרכזי תחבורה הנמצאים מחוץ למרכז הבלאגן יעבוד.
אי אפשר יהיה להימנע לגמרי משימוש בז'בוטינסקי וקווים עירוניים של בני ברק ורמת גן או קווים מטרופולינים בין בקעת אונו, פתח תקוה, בני ברק, רמת גן ותל אביב יהיו חייבים להשתמש בו. אבל קווים אחרים, מהשרון (למעט קו 567), השומרון, הדרום או הצפון לא צריכים להשתמש בו בתקופת החירום התחבורתית הזו.

ואם משרד התחבורה לא יודע לשדר למשרד האוצר שמדובר בתקופה מיוחדת שמחייבת סידורים ותקציבים מיוחדים, אז מדובר בחדלות אישים.
ונקודה נוספת חשובה מאוד:
במיוחד לגבי הקטע הסמוך במחלף גהה, שהולך להיות צוואר בקבוק איום ונורא, צריך לקחת בחשבון מעבר אמבולנסים ורכבי חירום.
זה ציר מרכזי למעבר אמבולנסים מכל רחבי גוש דן אל בילינסון וזה הרבה יותר חשוב מתח"צ ישיר או לא ישיר.
 

olli3

New member
מנהל
בהחלט, סגירת ז'בוטינסקי לתח"צ ורכב חירום

ונקודה נוספת חשובה מאוד:
במיוחד לגבי הקטע הסמוך במחלף גהה, שהולך להיות צוואר בקבוק איום ונורא, צריך לקחת בחשבון מעבר אמבולנסים ורכבי חירום.
זה ציר מרכזי למעבר אמבולנסים מכל רחבי גוש דן אל בילינסון וזה הרבה יותר חשוב מתח"צ ישיר או לא ישיר.
בהחלט, סגירת ז'בוטינסקי לתח"צ ורכב חירום
זה הדבר נכון לעשות. כל דבר אחר, לא יתרום לאף אחד.
 
אין בעיה - שיסגרו את ז'בוטינסקי רק לתח"צ ורכבי

בהחלט, סגירת ז'בוטינסקי לתח"צ ורכב חירום
זה הדבר נכון לעשות. כל דבר אחר, לא יתרום לאף אחד.
אין בעיה - שיסגרו את ז'בוטינסקי רק לתח"צ ורכבי
חירום, אבל במקביל:
1. שיסללו גישה במחלף אם המושבות מפתח תקוה לכביש 4 צפונה ודרומה ומבני ברק צפונה.
2. שירחיבו את מחלף בר אילן ויסללו עוד נתיב מכיוון מזרח לכיוון צפון וכן יהפכו את ציר אלוף שדה לכביש מהיר עם מחלפונים.
3. שיבנו מחלף בצומת אם המושבות זבולון המר ואם המושבות-ששת הימים-מבצע קדש.
4. שישלימו את מחלף מורשה.
כלי רכב פרטיים, משאיות, אופנועים לא ייעלמו ומשרד התחבורה צריך לדאוג גם להם.
זה גם דורש כסף.
האם משרד התחבורה עושה משהו בנידון?
האם מלבד פתיחת גשר אם המושבות, משרד התחבורה עשה איזושהי היערכות להכין את כבישי גוש דן למצב הצפוי ולסגירת ז'בוטינסקי?
 

olli3

New member
מנהל
לא הוא לא עושה וגם לא יעשה (מלבד מורשה)

אין בעיה - שיסגרו את ז'בוטינסקי רק לתח"צ ורכבי
חירום, אבל במקביל:
1. שיסללו גישה במחלף אם המושבות מפתח תקוה לכביש 4 צפונה ודרומה ומבני ברק צפונה.
2. שירחיבו את מחלף בר אילן ויסללו עוד נתיב מכיוון מזרח לכיוון צפון וכן יהפכו את ציר אלוף שדה לכביש מהיר עם מחלפונים.
3. שיבנו מחלף בצומת אם המושבות זבולון המר ואם המושבות-ששת הימים-מבצע קדש.
4. שישלימו את מחלף מורשה.
כלי רכב פרטיים, משאיות, אופנועים לא ייעלמו ומשרד התחבורה צריך לדאוג גם להם.
זה גם דורש כסף.
האם משרד התחבורה עושה משהו בנידון?
האם מלבד פתיחת גשר אם המושבות, משרד התחבורה עשה איזושהי היערכות להכין את כבישי גוש דן למצב הצפוי ולסגירת ז'בוטינסקי?
לא הוא לא עושה וגם לא יעשה (מלבד מורשה)
כל הדברים שציינת (עד כמה שאני יודע), לא כלולים בשום תוכנית כזאת או אחרת של השנים הקרובות. הדבר היחיד שיעבדו עליו זה מחלף מורשה.
&nbsp
כל הדברים מופיעים באתר החברה הלאומית לדרכים www.iroads.co.il
 

olli3

New member
מנהל
ויש גם תכנון להרחבה בין מחלף גהה לבר אילן

לא הוא לא עושה וגם לא יעשה (מלבד מורשה)
כל הדברים שציינת (עד כמה שאני יודע), לא כלולים בשום תוכנית כזאת או אחרת של השנים הקרובות. הדבר היחיד שיעבדו עליו זה מחלף מורשה.
&nbsp
כל הדברים מופיעים באתר החברה הלאומית לדרכים www.iroads.co.il
ויש גם תכנון להרחבה בין מחלף גהה לבר אילן
תוכל לראות כאן: http://www.iroads.co.il/content/כביש-4-בין-צומת-בר-אילן-לצומת-גהה
&nbsp
אם כי זה לא יקרה תוך פחות משנה (יתחילו לעבוד על זה רק בעוד כשנה אם בכלל) וגם זה לא משהו שכתבת מקודם, אבל עדיין אם היה קיים כיום, כבר היה פותר את הבעיתיות בנסיעה במקום. כמו כן להסדיר כניסה נורמלית לבני ברק וגבעת שמואל במקום הפקק היומיומי שיש שם.
 
ולכן אמירה של להשאיר את ז'בוטינסקי פתוח רק

ויש גם תכנון להרחבה בין מחלף גהה לבר אילן
תוכל לראות כאן: http://www.iroads.co.il/content/כביש-4-בין-צומת-בר-אילן-לצומת-גהה
&nbsp
אם כי זה לא יקרה תוך פחות משנה (יתחילו לעבוד על זה רק בעוד כשנה אם בכלל) וגם זה לא משהו שכתבת מקודם, אבל עדיין אם היה קיים כיום, כבר היה פותר את הבעיתיות בנסיעה במקום. כמו כן להסדיר כניסה נורמלית לבני ברק וגבעת שמואל במקום הפקק היומיומי שיש שם.
ולכן אמירה של להשאיר את ז'בוטינסקי פתוח רק
לתח"צ ורכבי חירום תלושה לחלוטין מהמציאות ולא תקרה.
תלושה מהמציאות הרבה יותר מלבטל את קטעי הנסיעה של 641, 821 ו 921 וקווי תח"צ נוספים שם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה