הדרגנוע הארוך בעולם

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
מידע מרתק ומסקרן באופן יוצא דופן, מבחינתי.

הדרגנוע הארוך בעולם
על תחנת המטרו Park Pobedy (פארק הניצחון) במוסקבה כתבתי כבר בהרחבה בעבר. אבל כעת, עם כל העיסוק בדרגנועי תחנת האומה, החלטתי לבקר שוב בתחנה הזו ולתעד עבורכם את מערכת הדרגנועים שלה, לצורך מתן פרספקטיבה ראויה. מכנה משותף אחד בולט בין תחנת Park Pobedy לתחנת האומה טמון בעומקן: תחנת האומה נמצאת, כידוע, בעומק 80 מטרים מתחת לפני האדמה. תחנת Park Pobedy נמצאת בעומק של 84 מטרים - העמוקה ביותר במוסקבה והשלישית בעומקה בעולם אחרי תחנת Arsenalna בקייב (מינוס 105.5 מטרים) ו- Admiralteyskaya בסט. פטרסבורג (מינוס 86 מטרים).
אבל מה שמייחד אותה מתחנת האומה ומהתחנה העמוקה בקייב, למשל, היא העובדה שבניגוד לתחנות אלה, בהן הדרגנועים הראשיים אינם רציפים ומחולקים לשלושה מקטעים, במוסקבה מדובר בדרגנועים רציפים לכל אורך הפיר, מה שהופך אותם לדרגנועים הארוכים בעולם.
הפיר האלכסוני מכיל ארבעה דרגנועים מדגם Е-75Т אשר הותקנו בעת בניית התחנה ב- 2003. אורך הדרגנועים 126 מטרים והם מכילים 740 מדרגות. שיפוע הדרגנועים עומד על 63.4 מטרים. זמן הנסיעה בדרגנוע - קצת מעל 3 דקות.
בוידאו המצורף, שצולם בתחילת השבוע, אני מראה את כל הדרך מהירידה מהרכבת ועד מפלס הרחוב וחזרה לעבר הרכבת.
זרימת התנועה בתחנה תהיה דומה למדי לזו של תחנת האומה, למעט אולם הנוסעים. ביציאה מהרכבת נעים לכיוון הקצה המערבי של אולם הנוסעים הדרומי (התחנה מורכבת משני אולמות נוסעים מקבילים) ועולים בדרגנועים הארוכים. אחר כך נעים במסלול בצורת U לעבר דרגנועים קצרים יותר ומשם יוצאים לאולם המבואה.
מידע מרתק ומסקרן באופן יוצא דופן, מבחינתי.
תודה רבה-רבה, דוד! אני מקווה שברור לך שהצלחת לעורר אצלי לא מעט שאלות. צפה לשיחה בהזדמנות הקרובה.
בינתיים, אני חוזר להתבונן במראות שתיעדת. ההדר המוסקבאי הפומפוזי פשוט בלתי נתפש. עולם אחר.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אם כך נעלה עד כמה סרטונים בהמשך הערב.


מידע מרתק ומסקרן באופן יוצא דופן, מבחינתי.
תודה רבה-רבה, דוד! אני מקווה שברור לך שהצלחת לעורר אצלי לא מעט שאלות. צפה לשיחה בהזדמנות הקרובה.
בינתיים, אני חוזר להתבונן במראות שתיעדת. ההדר המוסקבאי הפומפוזי פשוט בלתי נתפש. עולם אחר.
אם כך נעלה עד כמה סרטונים בהמשך הערב.
 

משה343

New member
אכן מידע מרתק ומסקרן באופן יוצא דופן ...

מידע מרתק ומסקרן באופן יוצא דופן, מבחינתי.
תודה רבה-רבה, דוד! אני מקווה שברור לך שהצלחת לעורר אצלי לא מעט שאלות. צפה לשיחה בהזדמנות הקרובה.
בינתיים, אני חוזר להתבונן במראות שתיעדת. ההדר המוסקבאי הפומפוזי פשוט בלתי נתפש. עולם אחר.
אכן מידע מרתק ומסקרן באופן יוצא דופן ...
אין בעד מה בועז , אני מקווה שאולי כעת אוכל לעורר אצלך לא מעט שאלות .
לפני שאתה חוזר להתבונן במראות שדוד תיעד , האם תוכל לעזור לי
לגבי ההדר הארגנטינאי הפומפוזי פשוט בלתי נתפס , עולם אחר ?

[נ.ב לרגע חשבתי שאתה מדקלם את זוהיר בהלול
]

זה בסגנון הציור השבועי לילד , והעזרה שאני זקוק ממך היא ...
"לאן נעלם החוטיני של קארינה ג'לינק?"

[URL]http://www.mako.co.il/men-sex/pic/Article-e52b94b82d4bd41006.htm[/URL]



 

davidfainshtein

Member
מנהל
טיול במטרו


הדרגנוע הארוך בעולם
על תחנת המטרו Park Pobedy (פארק הניצחון) במוסקבה כתבתי כבר בהרחבה בעבר. אבל כעת, עם כל העיסוק בדרגנועי תחנת האומה, החלטתי לבקר שוב בתחנה הזו ולתעד עבורכם את מערכת הדרגנועים שלה, לצורך מתן פרספקטיבה ראויה. מכנה משותף אחד בולט בין תחנת Park Pobedy לתחנת האומה טמון בעומקן: תחנת האומה נמצאת, כידוע, בעומק 80 מטרים מתחת לפני האדמה. תחנת Park Pobedy נמצאת בעומק של 84 מטרים - העמוקה ביותר במוסקבה והשלישית בעומקה בעולם אחרי תחנת Arsenalna בקייב (מינוס 105.5 מטרים) ו- Admiralteyskaya בסט. פטרסבורג (מינוס 86 מטרים).
אבל מה שמייחד אותה מתחנת האומה ומהתחנה העמוקה בקייב, למשל, היא העובדה שבניגוד לתחנות אלה, בהן הדרגנועים הראשיים אינם רציפים ומחולקים לשלושה מקטעים, במוסקבה מדובר בדרגנועים רציפים לכל אורך הפיר, מה שהופך אותם לדרגנועים הארוכים בעולם.
הפיר האלכסוני מכיל ארבעה דרגנועים מדגם Е-75Т אשר הותקנו בעת בניית התחנה ב- 2003. אורך הדרגנועים 126 מטרים והם מכילים 740 מדרגות. שיפוע הדרגנועים עומד על 63.4 מטרים. זמן הנסיעה בדרגנוע - קצת מעל 3 דקות.
בוידאו המצורף, שצולם בתחילת השבוע, אני מראה את כל הדרך מהירידה מהרכבת ועד מפלס הרחוב וחזרה לעבר הרכבת.
זרימת התנועה בתחנה תהיה דומה למדי לזו של תחנת האומה, למעט אולם הנוסעים. ביציאה מהרכבת נעים לכיוון הקצה המערבי של אולם הנוסעים הדרומי (התחנה מורכבת משני אולמות נוסעים מקבילים) ועולים בדרגנועים הארוכים. אחר כך נעים במסלול בצורת U לעבר דרגנועים קצרים יותר ומשם יוצאים לאולם המבואה.
טיול במטרו

טוב, הנה עוד סרטון. תסלחו לי על העריכה - הדבקתי בצורה קצת גסה כמה קטעים אבל השתדלתי לערוך את המעברים בצורה חלקה יחסית.
אני רוצה לציין שמדובר ביום ראשון בצהרים - זמן שקט מאוד בעיר. בימי חול התנועה הייתה רבה עשרות ומאות מונים!
וכרגיל, אם יש שאלות...

 

משה343

New member
, הנה סלפי שלך במטרו ...

טיול במטרו

טוב, הנה עוד סרטון. תסלחו לי על העריכה - הדבקתי בצורה קצת גסה כמה קטעים אבל השתדלתי לערוך את המעברים בצורה חלקה יחסית.
אני רוצה לציין שמדובר ביום ראשון בצהרים - זמן שקט מאוד בעיר. בימי חול התנועה הייתה רבה עשרות ומאות מונים!
וכרגיל, אם יש שאלות...
, הנה סלפי שלך במטרו ...

 

סנוי

New member
וואו! מערכת מטרו מאוד מהודרת, ונעימה לעין! תודה על הסרטון :-

טיול במטרו

טוב, הנה עוד סרטון. תסלחו לי על העריכה - הדבקתי בצורה קצת גסה כמה קטעים אבל השתדלתי לערוך את המעברים בצורה חלקה יחסית.
אני רוצה לציין שמדובר ביום ראשון בצהרים - זמן שקט מאוד בעיר. בימי חול התנועה הייתה רבה עשרות ומאות מונים!
וכרגיל, אם יש שאלות...
וואו! מערכת מטרו מאוד מהודרת, ונעימה לעין! תודה על הסרטון :-
 

Golf Bravo

New member
דרגנוע חוויה

הדרגנוע הארוך בעולם
על תחנת המטרו Park Pobedy (פארק הניצחון) במוסקבה כתבתי כבר בהרחבה בעבר. אבל כעת, עם כל העיסוק בדרגנועי תחנת האומה, החלטתי לבקר שוב בתחנה הזו ולתעד עבורכם את מערכת הדרגנועים שלה, לצורך מתן פרספקטיבה ראויה. מכנה משותף אחד בולט בין תחנת Park Pobedy לתחנת האומה טמון בעומקן: תחנת האומה נמצאת, כידוע, בעומק 80 מטרים מתחת לפני האדמה. תחנת Park Pobedy נמצאת בעומק של 84 מטרים - העמוקה ביותר במוסקבה והשלישית בעומקה בעולם אחרי תחנת Arsenalna בקייב (מינוס 105.5 מטרים) ו- Admiralteyskaya בסט. פטרסבורג (מינוס 86 מטרים).
אבל מה שמייחד אותה מתחנת האומה ומהתחנה העמוקה בקייב, למשל, היא העובדה שבניגוד לתחנות אלה, בהן הדרגנועים הראשיים אינם רציפים ומחולקים לשלושה מקטעים, במוסקבה מדובר בדרגנועים רציפים לכל אורך הפיר, מה שהופך אותם לדרגנועים הארוכים בעולם.
הפיר האלכסוני מכיל ארבעה דרגנועים מדגם Е-75Т אשר הותקנו בעת בניית התחנה ב- 2003. אורך הדרגנועים 126 מטרים והם מכילים 740 מדרגות. שיפוע הדרגנועים עומד על 63.4 מטרים. זמן הנסיעה בדרגנוע - קצת מעל 3 דקות.
בוידאו המצורף, שצולם בתחילת השבוע, אני מראה את כל הדרך מהירידה מהרכבת ועד מפלס הרחוב וחזרה לעבר הרכבת.
זרימת התנועה בתחנה תהיה דומה למדי לזו של תחנת האומה, למעט אולם הנוסעים. ביציאה מהרכבת נעים לכיוון הקצה המערבי של אולם הנוסעים הדרומי (התחנה מורכבת משני אולמות נוסעים מקבילים) ועולים בדרגנועים הארוכים. אחר כך נעים במסלול בצורת U לעבר דרגנועים קצרים יותר ומשם יוצאים לאולם המבואה.
דרגנוע חוויה
נסיעה בדרגנוע הזה היא בהחלט חוויה, כפי שניתן להתרשם מן הסרט הזה. לתייר יש הרבה זמן להתבונן סביב. כפי שניתן לראות, המדרגות ממוספרות, כך שמי שמחפש מספר מזל ללוטו יכול למצוא אותו שם. המקומיים אינם מבזבזים זמן בדקות הנסיעה, שולפים ספר וקוראים, או מתעדכנים בשיחה ערה עם חבר.
&nbsp
תודה דויד. החיית זכרונות נעימים מן הביקור במוסקבה.
 

zvir1

New member
תודה על הסרטון אבל העומס בתחנת האומה יהיה שונה לגמרי

דרגנוע חוויה
נסיעה בדרגנוע הזה היא בהחלט חוויה, כפי שניתן להתרשם מן הסרט הזה. לתייר יש הרבה זמן להתבונן סביב. כפי שניתן לראות, המדרגות ממוספרות, כך שמי שמחפש מספר מזל ללוטו יכול למצוא אותו שם. המקומיים אינם מבזבזים זמן בדקות הנסיעה, שולפים ספר וקוראים, או מתעדכנים בשיחה ערה עם חבר.
&nbsp
תודה דויד. החיית זכרונות נעימים מן הביקור במוסקבה.
תודה על הסרטון אבל העומס בתחנת האומה יהיה שונה לגמרי
זן לא תחנת מטרו בפריז או ברומא , זו תחנת קצה של רכבת כבדה בינעירונית כאשר היא מגיעה (נניח כל חצי שעה ) אז יש כ 1000 איש שיוצאים ואז יש שקט יחסי לעוד כ 30 דקות. די שונה ממטרו. גם ההצטברות לקריאת יציאה שונה כי הנוסעים יגיעו במהלך 20 דקות לפני היציאה ולא ב דקה.
 

easylivin

New member
ואני חשבתי לתומי שדווקא מהסיבות הנ"ל יקימו דרגנועים ארוכים.

תודה על הסרטון אבל העומס בתחנת האומה יהיה שונה לגמרי
זן לא תחנת מטרו בפריז או ברומא , זו תחנת קצה של רכבת כבדה בינעירונית כאשר היא מגיעה (נניח כל חצי שעה ) אז יש כ 1000 איש שיוצאים ואז יש שקט יחסי לעוד כ 30 דקות. די שונה ממטרו. גם ההצטברות לקריאת יציאה שונה כי הנוסעים יגיעו במהלך 20 דקות לפני היציאה ולא ב דקה.
ואני חשבתי לתומי שדווקא מהסיבות הנ"ל יקימו דרגנועים ארוכים.
לפני שנים, כשפורסמו כאן לראשונה התוכניות לדרגנועי תחנת האומה, הופתעתי מאוד מההחלטה. קל לדמיין את כל מסת האנשים מדשדשת לה במעבר מדרגנוע אחד לבא אחריו... בזמן שמאחורה יורדים עליהם עוד ועוד אנשים נוספים.

ומה שהכי תמוה בכל הסיפור, הוא ההסבר לכאורה: "הנוסע הישראלי אינו רגיל לדרגנועים ארוכים"... כמו שאומרים, gimme a break. השערתי היא שהמתכנן הישראלי, הוא זה שאינו רגיל לכל מיני דברים רגילים לחלוטין שקיימים בחו"ל עשרות שנים, ויש כנראה סיבה טובה לזה שהם קיימים בכל-כך הרבה מקומות.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
עזוב נו אתה יודע שזה רק תרוץ.

ואני חשבתי לתומי שדווקא מהסיבות הנ"ל יקימו דרגנועים ארוכים.
לפני שנים, כשפורסמו כאן לראשונה התוכניות לדרגנועי תחנת האומה, הופתעתי מאוד מההחלטה. קל לדמיין את כל מסת האנשים מדשדשת לה במעבר מדרגנוע אחד לבא אחריו... בזמן שמאחורה יורדים עליהם עוד ועוד אנשים נוספים.

ומה שהכי תמוה בכל הסיפור, הוא ההסבר לכאורה: "הנוסע הישראלי אינו רגיל לדרגנועים ארוכים"... כמו שאומרים, gimme a break. השערתי היא שהמתכנן הישראלי, הוא זה שאינו רגיל לכל מיני דברים רגילים לחלוטין שקיימים בחו"ל עשרות שנים, ויש כנראה סיבה טובה לזה שהם קיימים בכל-כך הרבה מקומות.
עזוב נו אתה יודע שזה רק תרוץ.
הסיבה האמיתית היא שככה פשוט קל יותר, פשוט יותר, זול יותר וכו'.
 

בועז ל

New member
תקן אותי אם אני טועה, אריק, אבל נראה לי שדרגנועים באורך

ואני חשבתי לתומי שדווקא מהסיבות הנ"ל יקימו דרגנועים ארוכים.
לפני שנים, כשפורסמו כאן לראשונה התוכניות לדרגנועי תחנת האומה, הופתעתי מאוד מההחלטה. קל לדמיין את כל מסת האנשים מדשדשת לה במעבר מדרגנוע אחד לבא אחריו... בזמן שמאחורה יורדים עליהם עוד ועוד אנשים נוספים.

ומה שהכי תמוה בכל הסיפור, הוא ההסבר לכאורה: "הנוסע הישראלי אינו רגיל לדרגנועים ארוכים"... כמו שאומרים, gimme a break. השערתי היא שהמתכנן הישראלי, הוא זה שאינו רגיל לכל מיני דברים רגילים לחלוטין שקיימים בחו"ל עשרות שנים, ויש כנראה סיבה טובה לזה שהם קיימים בכל-כך הרבה מקומות.
תקן אותי אם אני טועה, אריק, אבל נראה לי שדרגנועים באורך
שהראה כאן דוד חריגים גם בקנ"מ מוסקבאי. את הטיעון "הנוסע הישראלי אינו רגיל לדרגנועים ארוכים" טרם שמעתי מאף איש מקצוע, אבל אני בהחלט מסוגל לחשוב על סיבות מדוע כדאי להעדיף דרגנועים קצרים ע"פ ארוכים. למשל: נוחות ההתקנה ועדיפות במקרה של תקלות - כאשר רק מקטע אחד של דרגנוע מושבת מאשר דרגנוע שמתפרש ע"פ כל אורך הפיר.
 

easylivin

New member
במקרה של דרגנוע מושבת זה לא ממש עוזר...

תקן אותי אם אני טועה, אריק, אבל נראה לי שדרגנועים באורך
שהראה כאן דוד חריגים גם בקנ"מ מוסקבאי. את הטיעון "הנוסע הישראלי אינו רגיל לדרגנועים ארוכים" טרם שמעתי מאף איש מקצוע, אבל אני בהחלט מסוגל לחשוב על סיבות מדוע כדאי להעדיף דרגנועים קצרים ע"פ ארוכים. למשל: נוחות ההתקנה ועדיפות במקרה של תקלות - כאשר רק מקטע אחד של דרגנוע מושבת מאשר דרגנוע שמתפרש ע"פ כל אורך הפיר.
במקרה של דרגנוע מושבת זה לא ממש עוזר...
כי במקרה כזה עדיין נוצר צוואר בקבוק, והרי לא ממש משנה שזה רק בחלק מהדרך, אם אי אפשר לעקוף את "הפקק". אוסיף שברוב תחנות המטרו מותקנים שלושה דרגנועים, כאשר רוב הזמן פועלים רק שניים מהם בזמן השלישי מופעל בשעות העומס בלבד. לפעמים גם מחליפים את הדרגנוע הלא-פעיל כדי לאזן את הבלאי.
לגבי האורך: על פי וויקיפדיה, במוסקבה בלבד יש 11 תחנות שעומקן גדול מ-60 מטר, ועוד 14 תחנות נוספות שעומקן בין 50 ל-60 מטר. בחבר המדינות הרשימה עוד ארוכה, והיא כוללת תחנות עמוקות בסנקט פטרסבורג, קייב, מינסק... כאשר התחנה העמוקה ביותר בעולם נמצאת בכל זאת בקייב (105.5 מטר). ברובן ככולן מתקינים דרגנועים ארוכים ולא מפוצלים. היצאים מהכלל: כאשר מיקום הכניסה לתחנה ביחס לרציפים דורש ירידה במסלול לא ישיר, אז מפצלים. וטרם הגענו בכלל לשאר חלקי העולם הגדול... שורה תחתונה: אם במקומות מסויימים יכולות להיות עשרות תחנות עם דרגנועים ארוכים בעיר אחת, ובמדינת ישראל לא תיתכן אפילו תחנה אחת עם דרגנועים כאלה - אזי לא פלא שתחושות הבטן הן כפי שתיארתי בהודעה הקודמת.
 

בועז ל

New member
השאלה היא עד כמה ארוכים אותם דרגנועים שציינת.

במקרה של דרגנוע מושבת זה לא ממש עוזר...
כי במקרה כזה עדיין נוצר צוואר בקבוק, והרי לא ממש משנה שזה רק בחלק מהדרך, אם אי אפשר לעקוף את "הפקק". אוסיף שברוב תחנות המטרו מותקנים שלושה דרגנועים, כאשר רוב הזמן פועלים רק שניים מהם בזמן השלישי מופעל בשעות העומס בלבד. לפעמים גם מחליפים את הדרגנוע הלא-פעיל כדי לאזן את הבלאי.
לגבי האורך: על פי וויקיפדיה, במוסקבה בלבד יש 11 תחנות שעומקן גדול מ-60 מטר, ועוד 14 תחנות נוספות שעומקן בין 50 ל-60 מטר. בחבר המדינות הרשימה עוד ארוכה, והיא כוללת תחנות עמוקות בסנקט פטרסבורג, קייב, מינסק... כאשר התחנה העמוקה ביותר בעולם נמצאת בכל זאת בקייב (105.5 מטר). ברובן ככולן מתקינים דרגנועים ארוכים ולא מפוצלים. היצאים מהכלל: כאשר מיקום הכניסה לתחנה ביחס לרציפים דורש ירידה במסלול לא ישיר, אז מפצלים. וטרם הגענו בכלל לשאר חלקי העולם הגדול... שורה תחתונה: אם במקומות מסויימים יכולות להיות עשרות תחנות עם דרגנועים ארוכים בעיר אחת, ובמדינת ישראל לא תיתכן אפילו תחנה אחת עם דרגנועים כאלה - אזי לא פלא שתחושות הבטן הן כפי שתיארתי בהודעה הקודמת.
השאלה היא עד כמה ארוכים אותם דרגנועים שציינת.
אם מדובר בדרגנועים שאורכם כמה עשרות מטרים, אזי אורכם אינו גדול בהרבה מאלה של תחנת האומה. תחושת הבטן שלי היא שדרגנועים באורך של למעלה ממאה מ' הם נדירים ביותר אפילו בחבר המדינות. בנוסף, אני עדיין רואה הבדל ויתרון למקטע קצר יחסית של דרגנוע שמושבת (1/12 של התנועה בדרגנועים בתחנת האומה) לבין דרגנוע באורך 115 מ' שמושבת (1/4 מהתנועה בתחנת האומה). למרות הכול, היצע הדרגנועים הגדול של תחנת האומה מאפשר התמודדות נוחה יותר עם פקקים שעלולים להיווצר.
ולסיום, תודה על הסיור שערכת בוויקיפדיה עם שאלה: האם התחנה בקייב היא תחנת מטרו או רכבת כבדה?
 

easylivin

New member
כמובן, תחנת מטרו. דוד הזכיר אותה בפוסט הראשון שלו.

השאלה היא עד כמה ארוכים אותם דרגנועים שציינת.
אם מדובר בדרגנועים שאורכם כמה עשרות מטרים, אזי אורכם אינו גדול בהרבה מאלה של תחנת האומה. תחושת הבטן שלי היא שדרגנועים באורך של למעלה ממאה מ' הם נדירים ביותר אפילו בחבר המדינות. בנוסף, אני עדיין רואה הבדל ויתרון למקטע קצר יחסית של דרגנוע שמושבת (1/12 של התנועה בדרגנועים בתחנת האומה) לבין דרגנוע באורך 115 מ' שמושבת (1/4 מהתנועה בתחנת האומה). למרות הכול, היצע הדרגנועים הגדול של תחנת האומה מאפשר התמודדות נוחה יותר עם פקקים שעלולים להיווצר.
ולסיום, תודה על הסיור שערכת בוויקיפדיה עם שאלה: האם התחנה בקייב היא תחנת מטרו או רכבת כבדה?
כמובן, תחנת מטרו. דוד הזכיר אותה בפוסט הראשון שלו.
לגבי התנועה, לא השתכנעתי: כאשר הדרגנועים מחוברים "בטור" ולא "במקביל", נפח התנועה האפשרי אינו גדל בשום אופן, כפי שכל סטודנט לחשמל בוודאי יודע.

רוב הדרגנועים המוזכרים ברשימת הארוכים הם באורך של כמה עשרות מטרים (לרוב לא פחות מ-50). אוסיף שאילו היו מחלקים את דרגנועי תחנת האומה לשני מקטעים ולא לשלושה, אולי זה היה משאיר רושם אחר... הכלל בתחנות העמוקות הוא דווקא לא לחלק, אלא אם כן יש אילוצי שטח שמחייבים זאת. אפרופו, בתחנת האומה דרגנוע ארוך היה מאפשר לכרות פיר קצר במעט, אם כי לא משמעותית, ובלי צורך ב"תבנית המתפתלת".
 

בועז ל

New member
זה לא בדיוק חיבור טורי, אריק, כאשר יש לך אפשרות לטפס ברגל

כמובן, תחנת מטרו. דוד הזכיר אותה בפוסט הראשון שלו.
לגבי התנועה, לא השתכנעתי: כאשר הדרגנועים מחוברים "בטור" ולא "במקביל", נפח התנועה האפשרי אינו גדל בשום אופן, כפי שכל סטודנט לחשמל בוודאי יודע.

רוב הדרגנועים המוזכרים ברשימת הארוכים הם באורך של כמה עשרות מטרים (לרוב לא פחות מ-50). אוסיף שאילו היו מחלקים את דרגנועי תחנת האומה לשני מקטעים ולא לשלושה, אולי זה היה משאיר רושם אחר... הכלל בתחנות העמוקות הוא דווקא לא לחלק, אלא אם כן יש אילוצי שטח שמחייבים זאת. אפרופו, בתחנת האומה דרגנוע ארוך היה מאפשר לכרות פיר קצר במעט, אם כי לא משמעותית, ובלי צורך ב"תבנית המתפתלת".
זה לא בדיוק חיבור טורי, אריק, כאשר יש לך אפשרות לטפס ברגל
לדרגנוע מושבת ואז לפנות אל דרגנוע זמין אחר.
 

amit1270

New member
זה לא באמת 1/12 מול 1/4

השאלה היא עד כמה ארוכים אותם דרגנועים שציינת.
אם מדובר בדרגנועים שאורכם כמה עשרות מטרים, אזי אורכם אינו גדול בהרבה מאלה של תחנת האומה. תחושת הבטן שלי היא שדרגנועים באורך של למעלה ממאה מ' הם נדירים ביותר אפילו בחבר המדינות. בנוסף, אני עדיין רואה הבדל ויתרון למקטע קצר יחסית של דרגנוע שמושבת (1/12 של התנועה בדרגנועים בתחנת האומה) לבין דרגנוע באורך 115 מ' שמושבת (1/4 מהתנועה בתחנת האומה). למרות הכול, היצע הדרגנועים הגדול של תחנת האומה מאפשר התמודדות נוחה יותר עם פקקים שעלולים להיווצר.
ולסיום, תודה על הסיור שערכת בוויקיפדיה עם שאלה: האם התחנה בקייב היא תחנת מטרו או רכבת כבדה?
זה לא באמת 1/12 מול 1/4
כל שרשרת היא חזקה כמו החוליה החלשה ביותר.
 

בועז ל

New member
נכון, אבל העיקרון לפיו יש עדיין יותר אופציות לתנועה בוודאי

זה לא באמת 1/12 מול 1/4
כל שרשרת היא חזקה כמו החוליה החלשה ביותר.
נכון, אבל העיקרון לפיו יש עדיין יותר אופציות לתנועה בוודאי
שנכון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה