הרשמה לתואר ראשון - ריפוי בעיסוק /סיעוד

Orange Sky

New member
הרשמה לתואר ראשון - ריפוי בעיסוק /סיעוד

היי,
אני עומדת להירשם לאוניברסיטה לסמסטר א' הקרוב ומתלבטת בין שני חוגים - סיעוד או ריפוי בעיסוק. באמת שאני לא יודעת מה להחליט, יש מישהו שיכול לספר לי מנקודת המבט שלו או מידע שיש לו על שני המקצועות?
מה אני צריכה לשאול את עצמי כשאני מחליטה? כי ברמת העיקרון קראתי על שני המקצועות ואני יודעת בערך במה מדובר..אבל לא יודעת להחליט מה יותר מתאים לי.
ריפוי בעיסוק נשמע לי מקצוע יותר טוב מבחינת תעסוקה, תנאים ועבודה אבל יש בי משהו שיותר נמשך לסיעוד כי זה יותר קרוב לעולם הרפואה שאני מאוד רוצה להיכנס אליו.

ואם אני רושמת את שני החוגים האלו בעדיפות ראשונה ושנייה, אני אפסל אוטומטית מסיעוד אם אשים אותו בעדיפות 2? (ככה זה ברפואה אני יודעת)

בקיצור אשמח לעצות, הכוונה, דעות וכו'
תודה:)
 

חירות10

New member
את עומדת בתנאי הקבלה של

שני החוגים ?
העבודה בריפוי בעיסוק (ממה שאני מכירה) היא עבודה הרבה יותר נוחה מסיעוד, אין התרוצצויות בבית חולים, פחות לחץ, עבודה עם אנשים שעברו שבץ מוחי או שבירת רגל/יד, כלומר בעיות מאוד ספציפיות ודרכי טיפול מיוחדות למרפאות/מרפאים בעיסוק.
לדעתי ריפוי בעיסוק הוא יותר מרתק אבל לא יודעת עד כמה זה מתגמל מבחינה כספית בהשוואה לסיעוד...
 

Orange Sky

New member
של סיעוד אני עומדת, ריפוי בעיסוק בערך

הסכם של ריפוי בעיסוק הוא 700 אבל בין 630 ל700 זה מעל הסף של דחייה אוטומטית ואמרו לי במדור הרשמה של הפקולטה שממליצים לי להירשם ומזמינים בדרך כלל הרבה אנשים במצב הזה לראיון, אבל זה פשוט לא מובטח לי שאוזמן לראיון..
סיעוד זה בכלל לא בעיה כי מבקשים שם פסיכומטרי של 550 בערך ולי יש 651 אז במידה ואני מחליטה על זה אני חושבת שאתקבל 100%

סיעוד יותר משתלם?? אף פעם לא שמעתי את זה..... אלא אם כן זה משתלם בזכות המון שעות נוספות של משמרות ליליות בעצם?...
 

חירות10

New member
בדיוק

ככל שאת לוקחת יותר משמרות עולה המשכורת וזה לא ככה בריפוי בעיסוק..
בריפוי בעיסוק את בקושי יכולה למצוא חצי משרה אבל מצד שני יש לך את האופציה לפתוח מכון עצמאי..
בתכלס משניהם לא תתעשרי כן ? גם תתחשבי שסיעוד זה יותר עבודה שחורה ..
כמו שאמרה "פיקציה סגולה" ההרשמה כבר נסגרה לריפוי בעיסוק (!?) אז אולי זה יקל עלייך לבחור..
 
לגבי מה שכתבת על ריפוי בעיסוק זה נכון חלקית

התחומים בריםוי בעיסוק מאוד מגוונים וזה פחות ממוקד משכתבת...
לגבי התגמול כן בסיעוד התגמול הכספי גבוה יותר, השכר ההתחלתי בסיעוד גבוה יותר משל מרפאות בעיסוק....למה? כי האיגוד שלנו חלש עד לא קיים ואנחנו לא שובתות לעולם גם כשכולם כן....מרפאה בעיסוק מתחילה מקבלת בדר"כ משהו כמו 24 ש"ח לשעה במשרד הבריאות...כבר עדיף למלצר תכל'ס
לגבי האפשרות לפתוח קליניקה פרטית זה לא כל כך פשוט כמו שזה נשמע...כדי לעבוד בקליניקה פרטית צריך לפחות 7 שנות ניסיון..כדי לפתוח קליניקה פרטית צריך יותר בדרך כלל וגם קופ"ח שתסכים לעבוד איתך.

לגבי ההרשה, לא ברור לי למה ה- "?!", האם זה אומר שאת לא בטוחה שזה נכון? אם כן אז זה 100% נכון, ההרשמה נסגרה ב30. באפריל ואין הרשמה מאוחרת בסבב ב', הראיונות בביה"ס כבר בשלבים מתקדמים...
 

Orange Sky

New member
ההרשמה לאוניברסיטת חיפה עוד לא נסגרה...

דיברתי עם האוניברסיטה כמה פעמים גם מדור הרשמה וגם הפקולטה לריפוי בעיסוק מספר פעמים, אין להם סיבה סתם להגיד לי...ההרשמה נסגרת ב30 ליוני...

הייתי בטוחה שמרפאה בעיסוק מקבלת הרבה יותר מסיעוד, זה באמת מגיע למצב של קרוב לשכר מינימום? טוב בכל מקרה זה רק התחלתי לאחר מספר שנים אני מאמינה שמתקדמים במקצוע מאוד לא? יש לי קרובת משפחה שיש לה היום קליניקה פרטית של ריפוי בעיסוק והיא מאוד מצליחה ומבוססת אז אני יודעת שכן יש את האופציה להתפתח בתחום הזה.. בסיעוד גם אם השכר יותר טוב זה תמיד יהיה עבודה או בקופ"ח או בבית חולים לא בקליניקה פרטית למשל...
אבל בכל מקרה לכל אחד מהדברים האלו באמת יש את היתרונות והחסרונות שלו כמובן

תודה..!
 

Inbalrez

New member
לגבי ריפוי בעיסוק

אני מכירה מרפאה בעיסוק שעובדת במקצוע בשני מקומות (לא פרטי), ומשלימה הכנסה בתור מטפלת לתינוקות. יותר מזה, היא טוענת שזו רוב ההכנסה שלה, ולא העבודה כמרפאה בעיסוק, כך שלא הייתי בונה על זה שהשכר מעולה.
 

Orange Sky

New member
באמת??

אני ממש מופתעת לשמוע את התגובות האלו....
הדוגמא היחידה שיש לי לריפוי בעיסוק זה אותה קרובת משפחה שלנו שיש להמרפאה פרטית ויותר מזה אמא שלי מאוווד בעד התחום הזה כנראה בהתסכלות על קרובת המשפחה ההיא, וכשאמרתי לה קצת ממה שקראתי על קושי בתעסוקה היא אמרה שממש לא וזה מקצוע מצויין... נראה לי שפשוט קשה לה לקבל את זה שאני אהיה בסיעוד שזה כביכול עבודה "משפילה" לפעמים ופחות "נחשבת"...(כשסיפרתי לה כמה שזה מענין אותי ואני אוכל להיות בכל מיני מחלקות שונות היא ישר אמרה "אבל בתור אחות, לא בתור רופאה")

בכל מקרה נרשמתי אתמול ובמידה ויקבלו אותי לשניהם אני נראה לי אלך על סיעוד..
תודה:)
 

Orange Sky

New member
ההרשמה לא סגורה.. אחרת לא הייתי כותבת פה


אני אחרי הרבה שיחות עם האוניברסיטה ומתעדכנת איתם כל יומיים לוודא את זה..
ההרשמה לסיעוד נסגרת ביולי לא בטוחה מתי וריפוי בעיסוק ב30/6, והקבלה היא לא על תנאי מקום לפי מה שההרשמה אמרו לי ככה שהם הבטיחו לי שלא משנה מתי אני ארשם עד ה30 לחודש כמובן אין לזה חשיבות ואין עניין של מי שנרשם ראשון מתקבל.. (אני מדברת על אוניברסיטת חיפה )
בכל מקרה נראה לי שארשם פשוט לשניהם, בדקתי שוב באונ' ואמרו לי שלא משנה באיזו עדיפות אני שמה את שני החוגים זה לא פוסל או פוגע לי בסיכויים להתקבל לאף אחד מהם...
רוב הסיוכיים שאלך על סיעוד במידה ואתקבל לשניהם ממה ששמעתי וקראתי (בייחוד בפורום אחיות).. אבל לא שוללת לחלוטין עוד את ריפוי בעיסוק...
החלטה קשה

תודה:)
 
למעלה