הרשמה ללימודים...עזרה..

Orange Sky

New member
הרשמה ללימודים...עזרה..

היי,
אני עומדת להירשם לאוניברסיטה לסמסטר א' הקרוב ומתלבטת בין שני חוגים - סיעוד או ריפוי בעיסוק. באמת שאני לא יודעת מה להחליט, יכולים לספר לי מנקודת המבט שלכם על מקצוע הסיעוד ומה שאתם מכירים מריפוי בעיסוק?
מה אני צריכה לשאול את עצמי כשאני מחליטה? כי ברמת העיקרון קראתי על שני המקצועות (סיעוד זה גם מאוד מוכר בכל מקרה) ואני יודעת בערך במה מדובר..אבל לא יודעת להחליט מה יותר מתאים לי.
ריפוי בעיסוק נשמע לי מקצוע יותר טוב מבחינת תעסוקה ועבודה אבל יש בי משהו שיותר נמשך לסיעוד כי זה יותר קרוב לעולם הרפואה שאני מאוד רוצה להיכנס אליו

ואם אני רושמת את שני החוגים האלו בעדיפות ראשונה ושנייה, אני אפסל אוטומטית מסיעוד אם אשים אותו בעדיפות 2? (ככה זה ברפואה אני יודעת)

בקיצור אשמח לעצות, הכוונה, דעות וכו'
תודה:)
 

ilovenails

New member
היי, אני נרשמתי לעברית וסיעוד הייתה העדיפות ה

שלישית שלי והתקבלתי. ככה שלא אמורה להיות לך בעיה עם זה...
 

lentik

New member
אהלן

קודם כול אלו באמת שני תחומים שונים מאוד. האמת אני לא יודעת הרבה על ריפוי בעיסוק, רק יודעת שצריכים נתונים גבוהים מאוד כדי להקתבל, זה נכון?
דבר שני, אם את יודעת "בערך" על מה מדבור כדאי מאוד שקודם תתיעצי עם אנשים שלמדו את זה, תנסי לדבר עם אחיות או אולי לבקר במחלקות שונות בבית חולים, במרפאות.. אל תתחילי ללמוד מקצוע לפני שאת יודעת מהו, כדי שאחרי 4 שנים של לימודים קשים תתחרטי.
עבודה בסיעוד תמיד יש.. במרכז זה בטוח. כמובן לא תמיד תוכלי לקבל את מה שאת רוצה אבל תמיד ייקחו אחיות לפנימית =)
עוד דבר, לא פוסלים אם את רושמת בעדיפות שניה. אם לדומה רשמת ריפוי בעיסוק בעדיפות ראושנה ולא התקבל, תעברי לסיעוד.
בהצלחה!
 

Orange Sky

New member
הי, כן יחסית גבוהים..

הסכם שלהם לריפוי בעיסוק (בחיפה) זה 700, 630 עד 700 עדיין אפשר להירשם ואמרו לי שבמצב כזה הם כן ממליצים מאוד להירשם ומזמינים הרבה מהנרשמים לראיון (הסכם שלי בסביבות 631 משהו כזה)

ביררתי כאן כבר בעבר על סיעוד והבנתי שמאוד קשה להגיד במה מדובר כי זה מאוד משתנה ממקום למקום..
דיברתי קצת עם קרובת משפחה שהיא אחות, היא מאוד מאוד מרוצה כי היא נמצאת במקום מצוין במכון הלב ברמב"ם והיא אחות אחראית נראה לי (זה עמדה של קידום כבר נכון?) היא עובדת לא במשמרות ולילות וכו' אלא קבוע בקרים רגיל...מאוד נוח וטוב לה...אבל זה רק דוגמא אחת למקצוע עם המון אופציות של תעסוקה..
אגב מה המחלקות הכי "פופולאריות" לעבוד בהן? יולדות בטח?

תודה רבה:]
 

shiralan

New member
שני המקצועות טיפוליים

הריפוי בעיסוק אולי "נקי" יותר. הריפוי בעיסוק הוא מקצוע שיקומי- יש מצב נתון ומוגבל ומנסים לקדם את המטופל ברמה התפקודית.
הסיעוד הוא כוללני יותר והטיפול באדם הוא בהרבה רמות וכיוונים.
התקנים בריפוי בעיסוק מאוד מצומצמים בכל ארגון רפואי ומרכזי שיקום אבל יש אפשרות ללכת על כיוון עצמאי, בעיקר בשיתוף עם פסיכולוג ילדים. לדעתי האפשרויות מוגבלות.
בסיעוד יש הרבה מאוד דרישה. המקצוע מגוון מאוד ויש אפשרות לעבור מתחום לתחום.
המקצוע גם גמיש לסגנון החיים- כשרווקים ורוצים להרוויח כסף, כאשר יש ילדים ורוצים להיות זמינים עבורם וכך הלאה.
אין מה לעשות- אני "מכורה" למקצוע....אני מעריכה שלא ציפית לקבל תשובות אחרות בפורום אחים ואחיות....
לגבי בחירה שניה- אני לא חושבת שזה יכול לפגוע בסיכויי הקבלה.
בהצלחה!
 

Orange Sky

New member
כן הנחתי שאקבל תשובות כאלו:]

חבל לי רק שאין לי ממש את הצד של ריפוי בעיסוק לשמוע כי אני לא מכירה גם אף אחד שעוסק בזה וגם אין כאן איזה פורום בנושא..
קצת הופתעתי שאמרת שאת מכורה...את ממש אוהבת את המקצוע? עד כדי כך? מה את אוהבת בו? איזה דברים את יכולה להעיד שבזכותם את עוסקת בזה? באמת מסקרן אותי... מבחינתי הוא מאוד מושך אותי גם מבחינת עולם הרפואה וגם מבחינת העזרה לאנשים, אבל תמיד זה נראה כמקצוע כל כך לא טוב ונחות ..(כמובן זה לא מה שאני מרגישה כן? זה תמיד נראה לי כדעה רווחת של אנשים) אז כן מסקרן אותי לדעת נק' מבט של מישהו שזה היה הבחירה הראשונה שלו למה דווקא את זה...
תודה:)))
 

shiralan

New member
ההחלטה היתה לי כנראה קלה יותר

כי ידעתי שאני רוצה להיות אחות בערך מגיל 6..... אבא שלי היה חולה סרטן מאז שהייתי בת שנתיים, כך שביליתי שעות רבות בביתי חולים ומרפאות.
בעצפ מאז ומתמיד הייתי מכוונת לשם- למדתי ביולוגיה וכימיה כי זה קשור למקצוע והייתי חובשת בצבא כי זה קשור למקצוע וכשהשתחררתי וחיכיתי לתחילת הלימודים- עבדתי בבית אבות בקיבוץ וטיפלתי בקשישים כי זה קשור למקצוע.....
אני אוהבת לטפל באנשים. מספיקה לי ההרגשה הטובה שעזרתי היום למישהו והקלתי היום למישהו במשהו שהקשה עליו. אני ממש לא צריכה את התודה.
מספיק לי אדם שיוצא מהרופא מבולבל ולא מבין מה לעשות והוא יושב איתי עוד 5 דק' ואני עושה לו סדר מה לוקחים מתי ולמה וגם רשמתי לו על דף וככה הוא בטוח שהוא לא טועה.
מספיק לי שאדם שכואב לו והכנסתי אותו ישר לחדר אחיות ודאגתי לו שלא ימתין בתור אלא הלכתי לרופאה בשבילו וקיצרתי לו את הסבל בדרך לזריקה.
או מטופל עם פצע קשה ריפוי שאני עובדת מאוד קשה עליו כמה חודשים (עם לא מעט אכזבות בדרך) אבל בסוף הצלחתי לסגור אותו
הרי יש אין סוף דוגמאות וכל אחד מהאחים והאחיות פה יכול לתת הרבה ומפאת השעה המאוחרת, אין טעם שאמשיך
אני אולי תמיד ידעתי שאהיה אחות, אבל כל אדם שאוהב לעזור לאנשים, להקל עליהם ולקדם את בריאותם- יכול להיות במקצוע.
 

Orange Sky

New member
הבנתי..

כן זה הסיפוק הכי גדול לדעתי עבודה מסוג כזה.. אין לך לפעמים תחושה של חוסר הערכה? מרופאים למשל?

התקבלתי אגב לסיעוד=] נרשמתי בשבת והתקשרתי היום לברר אם ההרשמה נקלטה והכל תקין ואמרו לי בכלל שכבר זהו, התקבלתי ואין ראיון וכלום פשוט התקבלתי ! לריפוי בעיסוק אני בהמתנה או משהו בסגנון כי הסכם שלי מתחת לחתך קבלה (ומעל חתך דחייה) אבל לא נראה לי שאני אפעל בכיוון של להתקבל לשם...אולי רק בשביל הרשמיות לראות אם בכלל אני מתקבלת ויש על מה לחשוב אבל אני מאמינה שאתחיל ללמוד סיעוד

תודה:)
 

Orange Sky

New member
הבנתי..

כן זה הסיפוק הכי גדול לדעתי עבודה מסוג כזה.. אין לך לפעמים תחושה של חוסר הערכה? מרופאים למשל?

התקבלתי אגב לסיעוד=] נרשמתי בשבת והתקשרתי היום לברר אם ההרשמה נקלטה והכל תקין ואמרו לי בכלל שכבר זהו, התקבלתי ואין ראיון וכלום פשוט התקבלתי ! לריפוי בעיסוק אני בהמתנה או משהו בסגנון כי הסכם שלי מתחת לחתך קבלה (ומעל חתך דחייה) אבל לא נראה לי שאני אפעל בכיוון של להתקבל לשם...אולי רק בשביל הרשמיות לראות אם בכלל אני מתקבלת ויש על מה לחשוב אבל אני מאמינה שאתחיל ללמוד סיעוד

תודה:)
 

toxic babe

New member
לגבי תעסוקה

בסיעוד יש הרבה יותר תעסוקה, זאת אומרת משרות עבודה, מאשר בריפוי ועיסוק. שמתי לב שכתבת שאת עומדת להירשם לסמסטר א' הקרוב לאוניברסיטה. הסיכוי שיש מקום פנוי בריפוי ועיסוק הוא לא כל כך גבוה ולדעתי גם ההרשמה לסיעוד הסתיימה. תבדקי את זה.
מה את צריכה לשאול את עצמך לגבי הבחירה? זה תלוי כי העבודה של האחות היא באמת מאוד מגוונת אבל לעיתים יש בה צדדים "אפלים". אני מתכוונת לכל המלונאות, טיטולים, האכלה, רחצות. קחי את זה גם בחשבון כי אם לא בעבודה אז בהתנסות בטוח תתקלי בזה.
 

Orange Sky

New member
ההרשמה עדיין פתוחה

לריפוי בעיסוק זה עד השלושים ליוני וסיעוד עד תחילת יולי..ואמרו לי שזה לא על תנאי מקום ככה שלא משנה להם מתי אני נרשמת גם ביום האחרון להרשמה זה לא משפיע..

כן להגיד את האמת אני לא יודעת איך אוכל להתמודד עם כל הפן הטיפולי-סיעודי של רחצה, טיטולים, וכו'...איך אפשר להתמודד עם זה? וזה משהו שתמיד עושים? גם בתור אחות ותיקה? מה השלבי קידום בעולם האחיות? אני יודעת שיש אחות אחראית, לא יודעת בדיוק מה תפקידה (מניחה שפיקוח על האחיות וכו') ומעבר לזה לא יודעת לאן אפשר בדיוק להתפתח בתחום או שממשיכים תמיד בתור אחות מחלקה באותה משכורת ?

תודה..!!
 

toxic babe

New member
אז בסדר

לגבי להתמודד זה כל אחד והדרך שלו. יש את אלו שמנסים לצחוק על זה וזה עובר. יש כאלה שפשוט אין להם בעיה לעשות את זה. יש את אלה שלא עושים את זה וזה פוגע להם בציון בהתנסות למשל. בעבודה זה תלוי. תלוי איפה תעבדי אם בבי"ח או בקהילה. בבי"ח תלוי באיזו מחלקה כי בד"כ זה במחלקות הקשות כמו פנימית וכירורגית. את לא חייבת לעבוד שם דרך אגב, למרות שהרבה ממליצים להתחיל שם כדי לצבור נסיון וידע. אני אישית חושבת שזה לא שווה את זה ואם יש תחום שאת בטוחה שאת רוצה להתמקד בו אז תלכי על זה. יש הרבה מקום לאן להתקדם, כמו שאמרת אחות אחראית שגם אני לא לגמרי יודעת מה התפקיד שלה. ממה שאני ראיתי היא זאת שמקפידה שכולם ידעו את הנהלים, אחראית על איזשהו סדר במחלקה, יודעת בדיוק מי יצא ונכנס למחלקה.... חוץ מזה גם שמעתי על תפקידים אחרים שהם גם בכירים כמו למשל מתאמת השתלות. זאת אחות שיוצרת קשר עם משפחה פוטנציאלת לתרומת איברים משכנעת אותם לעשות זאת ומתאמת את התרומה לאדם שזקוק לאיבר ע"פ רשימות ותורים.. יש כל מיני קורסים על בסיסיים שלוקחים בתחומים שונים: מיילדות, חדר ניתוח, טיפול נמרץ וכו'. לכל אחד מאלה סמכויות נוספות שהוא מקבל מעבר להכשרה הבסיסית. כמו כן אפשר להמשיך לתואר שני וד"ר אם את רוצה להמשיך במחקר או באקדמיה, להיות מרצה באחד החוגים בארץ... בקיצור הכל אפשרי ובסופו של דבר המקצוע לא מסתכם רק בטיטולים.
 
למעלה