בקשות/שאלות לא הכוונה

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
איך אתה יכול להגיד שזה עדיף

אינני יודע מה יקרה בעתיד
אבל במצב הביקוש שיש לקו הזה ההסעות עדיפות על החזרת הרכבות.
כבר כתבתי שהפתרון הנכון זה שירות אוטובוסי לילי סדיר. שירות כזה לא יצטרך לעבור דרך תחנות רכבת.
איך אתה יכול להגיד שזה עדיף
אם לוקח להם שעה יותר?
 
בלילה לא לוקח להם שעה יותר

איך אתה יכול להגיד שזה עדיף
אם לוקח להם שעה יותר?
בלילה לא לוקח להם שעה יותר
וזה עדיף מכיוון שבשעות הלילה שבהן הביקוש נמוך והגודש בכבישים מועט, המטרה המרכזית של תחבורה ציבורית צריכה להיות לתת אפשרות לכמה שיותר נוסעים מכמה שיותר מקומות להגיע אל כמה שיותר מקומות ולא לאפשר למעט נוסעים ממעט מקומות להגיע כמה שיותר מהר למעט מקומות.
אופי השירות צריך להיות בהתאם לצרכים.
ברור שתושב באר שבע שרוצה להגיע בשתיים בלילה לתל אביב יעדיף רכבת ישירה מב"ש לת"א, אבל השירות צריך להיקבע לפי שיקולים מערכתיים ולא לפי שיקולים אינטרסנטיים של נוסע כזה או אחר.
בשורה התחתונה: אין צורך להפעיל רכבת שמיועדת להסעת מאות נוסעים עבור 10 נוסעים.
 
התוונתי שלאוטובוסים בקווי שירות לא יקח שעה

בלילה לא לוקח להם שעה יותר
וזה עדיף מכיוון שבשעות הלילה שבהן הביקוש נמוך והגודש בכבישים מועט, המטרה המרכזית של תחבורה ציבורית צריכה להיות לתת אפשרות לכמה שיותר נוסעים מכמה שיותר מקומות להגיע אל כמה שיותר מקומות ולא לאפשר למעט נוסעים ממעט מקומות להגיע כמה שיותר מהר למעט מקומות.
אופי השירות צריך להיות בהתאם לצרכים.
ברור שתושב באר שבע שרוצה להגיע בשתיים בלילה לתל אביב יעדיף רכבת ישירה מב"ש לת"א, אבל השירות צריך להיקבע לפי שיקולים מערכתיים ולא לפי שיקולים אינטרסנטיים של נוסע כזה או אחר.
בשורה התחתונה: אין צורך להפעיל רכבת שמיועדת להסעת מאות נוסעים עבור 10 נוסעים.
התוונתי שלאוטובוסים בקווי שירות לא יקח שעה
יותר וגם להסעות לא אמור לקחת שעה יותר.
 
לוקח להם שעתיים כי הם עוברים דרך תחנות הרכבת

אני לא יודע כמה לוקח להם
אופק אומר אבל שלוקח להם שעתיים,למה לא להאמין לו
לוקח להם שעתיים כי הם עוברים דרך תחנות הרכבת
וממתינים שם לנוסעים וצריך לזכור שההסעות נכנסות גם לנתב"ג וזה סיבוב גדול עבור אוטובוס.
קו אוטובוס סדיר שיסע בשעות הלילה בין באר שבע לתל אביב, כולל תחנות בדרך( למשל בקרית גת), אבל שלא ייכנס לכל תחנות הרכבת ולנתב"ג לא ייסע שעתיים, אלא בסביבות שעה וחצי.
 

Ofekalef1

New member
לא יעבור בנתב"ג?

לוקח להם שעתיים כי הם עוברים דרך תחנות הרכבת
וממתינים שם לנוסעים וצריך לזכור שההסעות נכנסות גם לנתב"ג וזה סיבוב גדול עבור אוטובוס.
קו אוטובוס סדיר שיסע בשעות הלילה בין באר שבע לתל אביב, כולל תחנות בדרך( למשל בקרית גת), אבל שלא ייכנס לכל תחנות הרכבת ולנתב"ג לא ייסע שעתיים, אלא בסביבות שעה וחצי.
לא יעבור בנתב"ג?
מה עשינו עם זה? הקטנו עוד יותר את הפוטנציאל.
וחוץ מזה, כפי שאחרים כתבו, גם הרכבות צפונית לתל אביב בהתחלה היו ריקות, יכול מאוד להיות שעם הזמן תגדל כמות הנוסעים.
חוץ מזה, מספר הנוסעים בלילה הוא כנראה פרופורצינאלי למספר הנוסעים ביום, ולכן מאוד סביר שבעתיד, כשתגדל כמות הנוסעים ברכבות היום (הרכבת השלישית אי"ה, קיצור זמן הנסיעה), תגדל כמות הנוסעים ברכבות הלילה.
 
יש נתון אחד אובייקטיבי שעושה את ההבדל הגדול

לא יעבור בנתב"ג?
מה עשינו עם זה? הקטנו עוד יותר את הפוטנציאל.
וחוץ מזה, כפי שאחרים כתבו, גם הרכבות צפונית לתל אביב בהתחלה היו ריקות, יכול מאוד להיות שעם הזמן תגדל כמות הנוסעים.
חוץ מזה, מספר הנוסעים בלילה הוא כנראה פרופורצינאלי למספר הנוסעים ביום, ולכן מאוד סביר שבעתיד, כשתגדל כמות הנוסעים ברכבות היום (הרכבת השלישית אי"ה, קיצור זמן הנסיעה), תגדל כמות הנוסעים ברכבות הלילה.
יש נתון אחד אובייקטיבי שעושה את ההבדל הגדול
בין הקטע נהריה-נתב"ג לקטע באר שבע-תל אביב - גודל האוכלוסיה הכולל.
אין מה לעשות, צפון המדינה ואזור השרון מאוכלסים הרבה יותר מאשר הנגב וכל דרום הארץ.
הקטע הצפוני עובד בנהריה, עכו, הקריות, חיפה, בנימינה, חדרה, נתניה, הרצליה.
הקטע הדרומי בבאר שבע, להבים, קרית גת ולוד.
רכבת לילה בין אשקלון לתל אביב דרך רחובות ולוד תעבור בריכוזי אוכלוסיה גדולים יותר מאשר רכבת מבאר שבע.
עם כל הכבוד לבאר שבע, היא וכל הנגב יחד, כולל קרית גת, לא מתקרבים לגודל האוכלוסיה במטרופולין חיפה + השרון.

את ההבדל האובייקטיבי הזה בפוטנציאל אי אפשר לבטל.
 

Ofekalef1

New member
נכון, ולכן

יש נתון אחד אובייקטיבי שעושה את ההבדל הגדול
בין הקטע נהריה-נתב"ג לקטע באר שבע-תל אביב - גודל האוכלוסיה הכולל.
אין מה לעשות, צפון המדינה ואזור השרון מאוכלסים הרבה יותר מאשר הנגב וכל דרום הארץ.
הקטע הצפוני עובד בנהריה, עכו, הקריות, חיפה, בנימינה, חדרה, נתניה, הרצליה.
הקטע הדרומי בבאר שבע, להבים, קרית גת ולוד.
רכבת לילה בין אשקלון לתל אביב דרך רחובות ולוד תעבור בריכוזי אוכלוסיה גדולים יותר מאשר רכבת מבאר שבע.
עם כל הכבוד לבאר שבע, היא וכל הנגב יחד, כולל קרית גת, לא מתקרבים לגודל האוכלוסיה במטרופולין חיפה + השרון.

את ההבדל האובייקטיבי הזה בפוטנציאל אי אפשר לבטל.
נכון, ולכן
לעולם הרכבת בצפון תהיה עמוסה מהרכבת בדרום. אבל עדיין, ייתכן שבאופן זה או אחר כמות המשתמשים ברכבות האלו תגדל, וכן תצדיק רכבת. אבל אם השירות יבוטל, או לחלופין זמן הנסיעה (באוטובוס) יוארך ולא יעבור בנתב"ג, אנו לעולם לא נדע.
 
אז מתי לדעתך צריכה להיות נקודת ההחלטה שבה כן

נכון, ולכן
לעולם הרכבת בצפון תהיה עמוסה מהרכבת בדרום. אבל עדיין, ייתכן שבאופן זה או אחר כמות המשתמשים ברכבות האלו תגדל, וכן תצדיק רכבת. אבל אם השירות יבוטל, או לחלופין זמן הנסיעה (באוטובוס) יוארך ולא יעבור בנתב"ג, אנו לעולם לא נדע.
אז מתי לדעתך צריכה להיות נקודת ההחלטה שבה כן
נדע?
נניח שהרכבת תקבע תקופת נסיון של 6 חודשים, זה יהיה בסדר?
או זו צריכה להיות תקופת נסיון נצחית כי תמיד אפשר לטעון לגבי העתיד את מה שרשמת?
 

Ofekalef1

New member
אני לא יודע

אז מתי לדעתך צריכה להיות נקודת ההחלטה שבה כן
נדע?
נניח שהרכבת תקבע תקופת נסיון של 6 חודשים, זה יהיה בסדר?
או זו צריכה להיות תקופת נסיון נצחית כי תמיד אפשר לטעון לגבי העתיד את מה שרשמת?
אני לא יודע
אני לא מומחה בזה.
גם לא עקבתי אחרי כמה זמן הרכבות האלו כבר קיימות, איזה פרסום היה להן, כמה השירות בהן הוא יעיל (שמעתי על אנשים שמספרים שהרכבת פשוט לא הגיעה, פעם עם הודעה בתחנה ופעם בלי).
פרמטרים שיכולים לעזור להחליט - עקומת הגידול בשימוש ברכבות הלילה בצפון הארץ, עקומת הגידול בשימוש ברכבות בקו ב"ש-ת"א.
 

Ofekalef1

New member
ובנוסף

אז מתי לדעתך צריכה להיות נקודת ההחלטה שבה כן
נדע?
נניח שהרכבת תקבע תקופת נסיון של 6 חודשים, זה יהיה בסדר?
או זו צריכה להיות תקופת נסיון נצחית כי תמיד אפשר לטעון לגבי העתיד את מה שרשמת?
ובנוסף
צריך לראות עקומה של היחס בין כמות הנוסעים ביום לכמות הנוסעים בלילה בכל תחנה לפי חודשים, בדרום ובצפון, מה שיעזור להבין עד כמה הדרום שונה.
יש אלמנט נוסף שמקטין את כמות הנוסעים ברכבות הלילה והוא תחבורה ציבורית משלימה - כיום אין אף אוטובוס שפועל בלילה בבאר שבע (פרק למוצ"ש וחמישי, אז יש קווי לילה בצירים ראשיים בעיקר). יוצא מצב שבשביל להגיע מהרכבת או אל הרכבת מרוב השכונות בבאר שבע יש צורך במונית, שעולה במקרה הטוב 20 ש"ח, מה שכמעט מכפיל את מחיר הנסיעה, ובטח מקטין את כמות הנוסעים.
תקופת ניסיון שכזו צריכה לכלול גם תחבורה ציבורית משלימה.
 

Rubim88

New member
זה בדיוק מה שצריך לעשות

יש נתון אחד אובייקטיבי שעושה את ההבדל הגדול
בין הקטע נהריה-נתב"ג לקטע באר שבע-תל אביב - גודל האוכלוסיה הכולל.
אין מה לעשות, צפון המדינה ואזור השרון מאוכלסים הרבה יותר מאשר הנגב וכל דרום הארץ.
הקטע הצפוני עובד בנהריה, עכו, הקריות, חיפה, בנימינה, חדרה, נתניה, הרצליה.
הקטע הדרומי בבאר שבע, להבים, קרית גת ולוד.
רכבת לילה בין אשקלון לתל אביב דרך רחובות ולוד תעבור בריכוזי אוכלוסיה גדולים יותר מאשר רכבת מבאר שבע.
עם כל הכבוד לבאר שבע, היא וכל הנגב יחד, כולל קרית גת, לא מתקרבים לגודל האוכלוסיה במטרופולין חיפה + השרון.

את ההבדל האובייקטיבי הזה בפוטנציאל אי אפשר לבטל.
זה בדיוק מה שצריך לעשות
כשהמסילה דרך נתיבות ואופקים תושלם, קו לילי שיעבור מבאר שבע דרך אופקים-נתיבות-שדרות-אשקלון-אשדוד-יבנה-רחובות-באר יעקב-לוד-נתב"ג וימשיך לצפונה, פוטנציאל הנוסעים פי כמה יותר גבוה.
 
גם אני חשבתי על קו כזה, אבל הבאר-שבעים לא

זה בדיוק מה שצריך לעשות
כשהמסילה דרך נתיבות ואופקים תושלם, קו לילי שיעבור מבאר שבע דרך אופקים-נתיבות-שדרות-אשקלון-אשדוד-יבנה-רחובות-באר יעקב-לוד-נתב"ג וימשיך לצפונה, פוטנציאל הנוסעים פי כמה יותר גבוה.
גם אני חשבתי על קו כזה, אבל הבאר-שבעים לא
יאהבו קו כזה שבו נסיעה מבאר שבע לתל אביב תיקח כשעתיים.
קו כזה בהחלט יכול להיות בעל פוטנציאל, במיוחד מאשקלון, אשדוד ורחובות לתל אביב וחזרה ומאשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים לבאר שבע ובכיוון ההפוך, אבל הוא לא תחליף לקו אוטובס לילי בין באר שבע, קרית גת וקרית מלאכי לתל אביב.
 

Rubim88

New member
שעתיים?

גם אני חשבתי על קו כזה, אבל הבאר-שבעים לא
יאהבו קו כזה שבו נסיעה מבאר שבע לתל אביב תיקח כשעתיים.
קו כזה בהחלט יכול להיות בעל פוטנציאל, במיוחד מאשקלון, אשדוד ורחובות לתל אביב וחזרה ומאשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים לבאר שבע ובכיוון ההפוך, אבל הוא לא תחליף לקו אוטובס לילי בין באר שבע, קרית גת וקרית מלאכי לתל אביב.
שעתיים?
זה עדיין אמור להיות פחות גם אם הקו היה פועל היום, בכל אופן, לא צריך לקחת את זמני הנסיעה ברכבת כיום כנתון - הם מגוכחים.
מדובר בסביבות 130 ק"מ, עם 10 תחנות עצירה בין ב"ש לת"א(מרחק ממוצע גדול בין כל תחנה) מה שאומר שכשהרכבת תיישר קו עם העולם היא אמורה לעשות מסלול כזה בסדר גודל של 70-80 דקות.

אין סיבה לעשות קו לילי אוטובוס מקריית גת/מלאכי לת"א, פשוט לחבר בקווי לילה לאשדוד+אשקלון עם מעבר ברכבת.
 
אתה מגזים. אנשים לא יתחילו לעשות טיולים עם

שעתיים?
זה עדיין אמור להיות פחות גם אם הקו היה פועל היום, בכל אופן, לא צריך לקחת את זמני הנסיעה ברכבת כיום כנתון - הם מגוכחים.
מדובר בסביבות 130 ק"מ, עם 10 תחנות עצירה בין ב"ש לת"א(מרחק ממוצע גדול בין כל תחנה) מה שאומר שכשהרכבת תיישר קו עם העולם היא אמורה לעשות מסלול כזה בסדר גודל של 70-80 דקות.

אין סיבה לעשות קו לילי אוטובוס מקריית גת/מלאכי לת"א, פשוט לחבר בקווי לילה לאשדוד+אשקלון עם מעבר ברכבת.
אתה מגזים. אנשים לא יתחילו לעשות טיולים עם
החלפות ברחבי הארץ באמצע הלילה.
ליסוע מקרית גת לאשקלון באוטובוס, להחליף לרכבת, להגיע לתל אביב, להחליף לאוטובוס עירוני...
וכנ"ל בכיוון ההפוך...
זה לא יעבוד.
שלא לדבר על הקישור בין קרית גת לבאר שבע. אתה רוצה שאנשים יסעו בין הערים הללו דרך אשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים עם החלפה באשקלון?
צריך להיות קו לילה בין קרית גת לאשקלון אבל גם צריך להיות קו לילה בין באר שבע וקרית גת לתל אביב שאינו דרך אשקלון.
אם אין מספיק נוסעים להפעיל רכבת לילה בקו שבין באר שבע לתל אביב דרך קרית גת, אז צריך להיות קו אוטובוס שממלא את התפקיד הזה.
עם הרשת הלילית שאתה מציע אנשים פשוט ייכנסו לרכבם הפרטי ויסעו ישירות לתל אביב.

יש הגיון בקישור בתחנת רכבת שנמצאת בדרך. אין הגיון ליצור קישורים מלאכותיים בתחנות רכבת שלא נמצאות בדרך.
 

Rubim88

New member
איפה רשמתי משהו לגבי באר שבע וקריית גת?

אתה מגזים. אנשים לא יתחילו לעשות טיולים עם
החלפות ברחבי הארץ באמצע הלילה.
ליסוע מקרית גת לאשקלון באוטובוס, להחליף לרכבת, להגיע לתל אביב, להחליף לאוטובוס עירוני...
וכנ"ל בכיוון ההפוך...
זה לא יעבוד.
שלא לדבר על הקישור בין קרית גת לבאר שבע. אתה רוצה שאנשים יסעו בין הערים הללו דרך אשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים עם החלפה באשקלון?
צריך להיות קו לילה בין קרית גת לאשקלון אבל גם צריך להיות קו לילה בין באר שבע וקרית גת לתל אביב שאינו דרך אשקלון.
אם אין מספיק נוסעים להפעיל רכבת לילה בקו שבין באר שבע לתל אביב דרך קרית גת, אז צריך להיות קו אוטובוס שממלא את התפקיד הזה.
עם הרשת הלילית שאתה מציע אנשים פשוט ייכנסו לרכבם הפרטי ויסעו ישירות לתל אביב.

יש הגיון בקישור בתחנת רכבת שנמצאת בדרך. אין הגיון ליצור קישורים מלאכותיים בתחנות רכבת שלא נמצאות בדרך.
איפה רשמתי משהו לגבי באר שבע וקריית גת?
אני דיברתי רק על חיבור בין ק"ת/קריית מלאכי לגוש דן, יש הבדל בין הנתיב קריית גת-תל אביב("על הדרך") והנתיב קריית גת-באר שבע דרך אשקלון/אשדוד(מדובר במסלול עוקף במרחק כפול וברור שאינו אטרקטיבי).
לגבי ההחלפות, איך נראה לך אמור להגיד תושב אשקלון או אשדוד לתל אביב? באותה צורה..
 
אבל אשקלון אינה על הדרך בין קרית גת לגוש דן

איפה רשמתי משהו לגבי באר שבע וקריית גת?
אני דיברתי רק על חיבור בין ק"ת/קריית מלאכי לגוש דן, יש הבדל בין הנתיב קריית גת-תל אביב("על הדרך") והנתיב קריית גת-באר שבע דרך אשקלון/אשדוד(מדובר במסלול עוקף במרחק כפול וברור שאינו אטרקטיבי).
לגבי ההחלפות, איך נראה לך אמור להגיד תושב אשקלון או אשדוד לתל אביב? באותה צורה..
אבל אשקלון אינה על הדרך בין קרית גת לגוש דן
וודאי שלא על הדרך בין קרית מלאכי לגוש דן.
 
כמה אנשים ייסעו באוטובוס מקרית גת או קרית

אבל אשדוד כן.
כמה אנשים ייסעו באוטובוס מקרית גת או קרית
מלאכי לתחנת הרכבת עד הלום באשדוד על מנת להגיע לנתב"ג או אפילו לתל אביב?
מה יהיה פער הזמן בין ביצוע הנסיעות הללו כפי שאתה מציע לבין ביצוען ברכב פרטי?
מה בדיוק ימשוך נוסעים שאינם נוסעים שבויים ליסוע במסלול כזה?
אם אני למשל תושב קרית מלאכי וזה המסלול שאתה מציעלי - אני כבר הייתי מעדיף ליסוע עם רכב פרטי עד לתחנת הרכבת ברחובות ולהמשיך ברכבת משם במקום ליסוע מערבה לאשדוד באוטובוס ולאחר מכן ליסוע ברכבת שנוסעת צפון מזרחה בכיוון רחובות ולוד.
אז לפי השיטה שלך כבר עדיף שיהיו אוטובוסים מקרית גת וקרית מלאכי לרחובות ולא לאשדוד.
 

Rubim88

New member
קווי לילה לא משתמשים רק לנסיעה

כמה אנשים ייסעו באוטובוס מקרית גת או קרית
מלאכי לתחנת הרכבת עד הלום באשדוד על מנת להגיע לנתב"ג או אפילו לתל אביב?
מה יהיה פער הזמן בין ביצוע הנסיעות הללו כפי שאתה מציע לבין ביצוען ברכב פרטי?
מה בדיוק ימשוך נוסעים שאינם נוסעים שבויים ליסוע במסלול כזה?
אם אני למשל תושב קרית מלאכי וזה המסלול שאתה מציעלי - אני כבר הייתי מעדיף ליסוע עם רכב פרטי עד לתחנת הרכבת ברחובות ולהמשיך ברכבת משם במקום ליסוע מערבה לאשדוד באוטובוס ולאחר מכן ליסוע ברכבת שנוסעת צפון מזרחה בכיוון רחובות ולוד.
אז לפי השיטה שלך כבר עדיף שיהיו אוטובוסים מקרית גת וקרית מלאכי לרחובות ולא לאשדוד.
קווי לילה לא משתמשים רק לנסיעה
למרכז/שדה תעופה(בדומה לערים אחרות בעולם), עיר גדולה כמו אשדוד ללא ספק מהווה מוקד משיכה לתושבי האזור. כך שניתן לשלב 2 מטרות בקו אחד עם תוספת זמן קטנה עקב נסיעה קצרה ביחס לאורך הכולל לכיוון צפון מערבה(במיוחד ביחס לנסיעת לילה).

נראה שאתה מפספס לגמרי את המטרה של קווי לילה - מי אמר שהמטרה היא למשוך נוסעים לקווי לילה שהם בעלי רכבים פרטיים ואינם לקוחות קבועים של מערכת התח"צ? אפילו בשעות השיא זה מתממש רק חלקית וזה בזמן שיש לתח"צ לפעמים יתרון בפקקים(שלא קיימים בלילה) ותדירות גבוהה בהרבה מבקווי לילה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה