בקשות/שאלות לא הכוונה

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
בקשות/שאלות לא הכוונה


בקשות/שאלות לא הכוונה
 

נתנאל531

Well-known member
התאמת קו הרכבת המהיר לאירועי שלג

התאמת קו הרכבת המהיר לאירועי שלג
בסקירה שטחית, לקו הרכבת המהיר לירושלים עלולים להיות חסרונות שימנעו ממנו לפעול באירועי שלג כבד:

• תשתית חשמל עילית שעלולה להקרע עקב פגיעות עצים או הערמות גבוהה של שלג (שבאירוע האחרון הצליח למוטט עמודי חשמל שלמים).
• עומס שלג על גשרים שיסכן את יציבותם בגלל עומס המשקל שלהם + משקל הרכבת
• סיכון של ירידת רכבת מפסים בגשר, עקב הצטברות כמות שלג גבוהה. במקרה של נפילת קרונות מגשר, התוצאה עלולה להיות חמורה במיוחד.

מנגד, המנהרות מוגנות כמובן כמעט לחלוטין מפגעי מזג אוויר.

האם ישנה חשיבה ותכנון בנושא במהלך העבודות על קו הרכבת, והאם החשש ליציבות גשרים וירידה מהפסים הינו סביר? הרק"ל הירושלמית סבלה בין השאר מהתקלה הראשונה והשלישית במהלך הסופה האחרונה (ירידה מהפסים + קריעת כבל חשמל), והושבתה עקב כך ל־4 ימים. נדמה לי שהחשש הכי קרוב להתרחשות הוא לגבי קריעת / קריסה כבלי החשמל, מה שיחייב להשאיר את הקו הישן לצורך גיבוי. לדעתי לא ניתן לסבול ניתוק של העיר מתנועה לחלוטין לכמה ימים, ויש טעם להשאיר את הקו כשהוא שמיש לצורך שירות במצב קיצון של אירוע עם זמן חזרה של 20 שנה, כמו הסופה האחרונה.

כמו כן האם רכבת ישראל מחזיקה ציוד מתאים לפינוי קרח / שלג מהמסילות?
 

Rubim88

New member
חששות לא סבירות כלל

התאמת קו הרכבת המהיר לאירועי שלג
בסקירה שטחית, לקו הרכבת המהיר לירושלים עלולים להיות חסרונות שימנעו ממנו לפעול באירועי שלג כבד:

• תשתית חשמל עילית שעלולה להקרע עקב פגיעות עצים או הערמות גבוהה של שלג (שבאירוע האחרון הצליח למוטט עמודי חשמל שלמים).
• עומס שלג על גשרים שיסכן את יציבותם בגלל עומס המשקל שלהם + משקל הרכבת
• סיכון של ירידת רכבת מפסים בגשר, עקב הצטברות כמות שלג גבוהה. במקרה של נפילת קרונות מגשר, התוצאה עלולה להיות חמורה במיוחד.

מנגד, המנהרות מוגנות כמובן כמעט לחלוטין מפגעי מזג אוויר.

האם ישנה חשיבה ותכנון בנושא במהלך העבודות על קו הרכבת, והאם החשש ליציבות גשרים וירידה מהפסים הינו סביר? הרק"ל הירושלמית סבלה בין השאר מהתקלה הראשונה והשלישית במהלך הסופה האחרונה (ירידה מהפסים + קריעת כבל חשמל), והושבתה עקב כך ל־4 ימים. נדמה לי שהחשש הכי קרוב להתרחשות הוא לגבי קריעת / קריסה כבלי החשמל, מה שיחייב להשאיר את הקו הישן לצורך גיבוי. לדעתי לא ניתן לסבול ניתוק של העיר מתנועה לחלוטין לכמה ימים, ויש טעם להשאיר את הקו כשהוא שמיש לצורך שירות במצב קיצון של אירוע עם זמן חזרה של 20 שנה, כמו הסופה האחרונה.

כמו כן האם רכבת ישראל מחזיקה ציוד מתאים לפינוי קרח / שלג מהמסילות?
חששות לא סבירות כלל
1.איפה בדיוק יש עצים שיכולים לסכן את המסילה בגובה שסביר שירד בו שלג?
2.שלג הוא לא משהו שמזיז לגשרים, שנבנים מראש עם מקדמי בטחון גדולים.
3.שלג לא מצטבר בשניות, והוא ניתן להזזה.

אי אפשר להשוות את הרק"ל לרכבת כבדה.
 
לגבי סעיף 2 - ראה מקרה מחלף דרור

חששות לא סבירות כלל
1.איפה בדיוק יש עצים שיכולים לסכן את המסילה בגובה שסביר שירד בו שלג?
2.שלג הוא לא משהו שמזיז לגשרים, שנבנים מראש עם מקדמי בטחון גדולים.
3.שלג לא מצטבר בשניות, והוא ניתן להזזה.

אי אפשר להשוות את הרק"ל לרכבת כבדה.
לגבי סעיף 2 - ראה מקרה מחלף דרור
שהגשר שלו נסדק בצורה רצינית ואף נוצר שקע בגלל גשם (לא שלג אלא גשם בלבד), מספר ימים בלבד לפני שאמור היה להיפתח לתנועה.
 
בגלל התעלמות הקבלן מאזהרת המהנדס

לגבי סעיף 2 - ראה מקרה מחלף דרור
שהגשר שלו נסדק בצורה רצינית ואף נוצר שקע בגלל גשם (לא שלג אלא גשם בלבד), מספר ימים בלבד לפני שאמור היה להיפתח לתנועה.
בגלל התעלמות הקבלן מאזהרת המהנדס
מנהל הפרויקט בגשר דרור צריך לעמוד למשפט על נסיון רצח.
ושאר האחראים על רשלנות ואי מניעת ניסיון רצח.
 

easylivin

New member
לא הגשר, אלא הקרקע שקעה אחרי הגשמים

לגבי סעיף 2 - ראה מקרה מחלף דרור
שהגשר שלו נסדק בצורה רצינית ואף נוצר שקע בגלל גשם (לא שלג אלא גשם בלבד), מספר ימים בלבד לפני שאמור היה להיפתח לתנועה.
לא הגשר, אלא הקרקע שקעה אחרי הגשמים
מכיוון שלא יוצבה כראוי. הגשרים של A1 יעמדו במבחן הזמן ופגעי מזג האויר עוד לפני שתעבור עליהם אפילו רכבת אחת (בינתיים גשר 6 כבר הוכיח את עצמו מעל ומעבר לכל ספק סביר).
 

Rubim88

New member
אין קשר בכלל..

לגבי סעיף 2 - ראה מקרה מחלף דרור
שהגשר שלו נסדק בצורה רצינית ואף נוצר שקע בגלל גשם (לא שלג אלא גשם בלבד), מספר ימים בלבד לפני שאמור היה להיפתח לתנועה.
אין קשר בכלל..
אגב אם היה יורד שלג במחלף זה לא היה קורה, מכיוון ששלג נמס באיטיות ולא היה גורם לסחף כמו שכמות גדולה של גשם גרמה(למרות שגם היא לא הייתה אמורה לגרום לזה, הביצוע שם היה רשלני)
 

easylivin

New member
חששות מופרזים לחלוטין.

התאמת קו הרכבת המהיר לאירועי שלג
בסקירה שטחית, לקו הרכבת המהיר לירושלים עלולים להיות חסרונות שימנעו ממנו לפעול באירועי שלג כבד:

• תשתית חשמל עילית שעלולה להקרע עקב פגיעות עצים או הערמות גבוהה של שלג (שבאירוע האחרון הצליח למוטט עמודי חשמל שלמים).
• עומס שלג על גשרים שיסכן את יציבותם בגלל עומס המשקל שלהם + משקל הרכבת
• סיכון של ירידת רכבת מפסים בגשר, עקב הצטברות כמות שלג גבוהה. במקרה של נפילת קרונות מגשר, התוצאה עלולה להיות חמורה במיוחד.

מנגד, המנהרות מוגנות כמובן כמעט לחלוטין מפגעי מזג אוויר.

האם ישנה חשיבה ותכנון בנושא במהלך העבודות על קו הרכבת, והאם החשש ליציבות גשרים וירידה מהפסים הינו סביר? הרק"ל הירושלמית סבלה בין השאר מהתקלה הראשונה והשלישית במהלך הסופה האחרונה (ירידה מהפסים + קריעת כבל חשמל), והושבתה עקב כך ל־4 ימים. נדמה לי שהחשש הכי קרוב להתרחשות הוא לגבי קריעת / קריסה כבלי החשמל, מה שיחייב להשאיר את הקו הישן לצורך גיבוי. לדעתי לא ניתן לסבול ניתוק של העיר מתנועה לחלוטין לכמה ימים, ויש טעם להשאיר את הקו כשהוא שמיש לצורך שירות במצב קיצון של אירוע עם זמן חזרה של 20 שנה, כמו הסופה האחרונה.

כמו כן האם רכבת ישראל מחזיקה ציוד מתאים לפינוי קרח / שלג מהמסילות?
חששות מופרזים לחלוטין.
התשתית כאן לא תהיה שונה בשום פרמטר מהתשתית הקיימת בהרי האלפים המושלגים בשוויץ. כולל מנהרות, גשרים וחשמול הנבנה בארץ לפי אותם סטנדרטים (טוב, בעצם לפי סטנדרטים מחמירים יותר בפרמטרים מסויימים).

חשמול לא "עלול להיקרע" כך סתם בגלל סערה או שלג. אבל קורה שחוטים נשרפים, לא ביג דיל - מתקנים את זה בשעות ספורות לכל היותר. לתקן נזקים של הצפה לוקח הרבה יותר זמן. וגשרי בטון לא "עלולים להתמוטט" בגלל עומס שלג, מה פתאום?!

מה שכן בטוח (זה כבר לא סתם חשש בלתי-מבוסס אלא עובדה מוגמרת): הכבישים גם בעתיד יהיו חסומים לחלוטין באירועים דומים ופחותים מזה. אין פתרון טוב יותר מהרכבת, והרכבת החדשה תהיה אמינה יותר ללא שום צל צלו של ספק מהקו ההיסטורי העובר באזורים הרריים, שם קיימת סכנת הצפות ומפולות משמעותית הרבה, הרבה יותר.
 

נתנאל531

Well-known member
יש דווקא הבדל בין האלפים לישראל

חששות מופרזים לחלוטין.
התשתית כאן לא תהיה שונה בשום פרמטר מהתשתית הקיימת בהרי האלפים המושלגים בשוויץ. כולל מנהרות, גשרים וחשמול הנבנה בארץ לפי אותם סטנדרטים (טוב, בעצם לפי סטנדרטים מחמירים יותר בפרמטרים מסויימים).

חשמול לא "עלול להיקרע" כך סתם בגלל סערה או שלג. אבל קורה שחוטים נשרפים, לא ביג דיל - מתקנים את זה בשעות ספורות לכל היותר. לתקן נזקים של הצפה לוקח הרבה יותר זמן. וגשרי בטון לא "עלולים להתמוטט" בגלל עומס שלג, מה פתאום?!

מה שכן בטוח (זה כבר לא סתם חשש בלתי-מבוסס אלא עובדה מוגמרת): הכבישים גם בעתיד יהיו חסומים לחלוטין באירועים דומים ופחותים מזה. אין פתרון טוב יותר מהרכבת, והרכבת החדשה תהיה אמינה יותר ללא שום צל צלו של ספק מהקו ההיסטורי העובר באזורים הרריים, שם קיימת סכנת הצפות ומפולות משמעותית הרבה, הרבה יותר.
יש דווקא הבדל בין האלפים לישראל
בגלל שבישראל שלגים יורדים בטמפרטורות 'גבוהות' יחסית (סביב ה־0, ולא סביב 10-), השלג הישראלי הינו כבד יותר מהשלג האירופאי (מכיל יותר מים, נחשב כ'שלג רטוב' מול 'שלג יבש' שיורד בטמפרטורות נמוכות יותר), וכבר היה מקרה בארץ של התמוטטות מערכת באיזור החרמון (רכבל אספקה למוצבים בשנות ה־80), כנראה עקב אי-חישוב נכון של עומס השלג הישראלי.
 

easylivin

New member
לא. באירופה יורדים שלגים בכל הטמפרטורות.

יש דווקא הבדל בין האלפים לישראל
בגלל שבישראל שלגים יורדים בטמפרטורות 'גבוהות' יחסית (סביב ה־0, ולא סביב 10-), השלג הישראלי הינו כבד יותר מהשלג האירופאי (מכיל יותר מים, נחשב כ'שלג רטוב' מול 'שלג יבש' שיורד בטמפרטורות נמוכות יותר), וכבר היה מקרה בארץ של התמוטטות מערכת באיזור החרמון (רכבל אספקה למוצבים בשנות ה־80), כנראה עקב אי-חישוב נכון של עומס השלג הישראלי.
לא. באירופה יורדים שלגים בכל הטמפרטורות.
גם בטמפרטורות גבוהות יחסית, ובכמויות גדולות בהרבה ממה יירד כאן אי-פעם.
 

Rubim88

New member
אתה באמת חושב ששלג יכול להזיז לגשר רכבת?

יש דווקא הבדל בין האלפים לישראל
בגלל שבישראל שלגים יורדים בטמפרטורות 'גבוהות' יחסית (סביב ה־0, ולא סביב 10-), השלג הישראלי הינו כבד יותר מהשלג האירופאי (מכיל יותר מים, נחשב כ'שלג רטוב' מול 'שלג יבש' שיורד בטמפרטורות נמוכות יותר), וכבר היה מקרה בארץ של התמוטטות מערכת באיזור החרמון (רכבל אספקה למוצבים בשנות ה־80), כנראה עקב אי-חישוב נכון של עומס השלג הישראלי.
אתה באמת חושב ששלג יכול להזיז לגשר רכבת?
גשרים כאלה מתוכננים לעומסים כאלה גדולים(עומס ציר 25 טון, 8 טון למטר) ועוד במהירות גבוהה, שמשקל שלג(200 ק"ג לקוב במקרה שהוא ממש רטוב) זניח לחלוטין..
 

amit1270

New member
כשבירושלים יירד שלג כמו בחרמון נדבר

יש דווקא הבדל בין האלפים לישראל
בגלל שבישראל שלגים יורדים בטמפרטורות 'גבוהות' יחסית (סביב ה־0, ולא סביב 10-), השלג הישראלי הינו כבד יותר מהשלג האירופאי (מכיל יותר מים, נחשב כ'שלג רטוב' מול 'שלג יבש' שיורד בטמפרטורות נמוכות יותר), וכבר היה מקרה בארץ של התמוטטות מערכת באיזור החרמון (רכבל אספקה למוצבים בשנות ה־80), כנראה עקב אי-חישוב נכון של עומס השלג הישראלי.
כשבירושלים יירד שלג כמו בחרמון נדבר
 

yudyud51

New member
במערכת האחרונה ירד גם ירד:

כשבירושלים יירד שלג כמו בחרמון נדבר
במערכת האחרונה ירד גם ירד:
השלג הגיע לחרמון רק כ40 שעות אחרי הבירה
ובשבת בבוקר עם סיום השלג היו מקומות באזור י-ם (850) שהיה כמטר שלג ואילו ברכבל העליון של החרמון (1800 מטר) היה "רק" 90 ס"מ זה פעם ב20 שנה נכון אבל זה קרה קורה ויקרה
 

Rubim88

New member
הכוונה הייתה לאורך עונה

במערכת האחרונה ירד גם ירד:
השלג הגיע לחרמון רק כ40 שעות אחרי הבירה
ובשבת בבוקר עם סיום השלג היו מקומות באזור י-ם (850) שהיה כמטר שלג ואילו ברכבל העליון של החרמון (1800 מטר) היה "רק" 90 ס"מ זה פעם ב20 שנה נכון אבל זה קרה קורה ויקרה
הכוונה הייתה לאורך עונה
חוסר משקעים בצפון במערכת ספיציפית לא קשור לזה בכלל.
 

amit1270

New member
לא ירד מטר בירושלים מאז 1920 (גם לא הפעם)

במערכת האחרונה ירד גם ירד:
השלג הגיע לחרמון רק כ40 שעות אחרי הבירה
ובשבת בבוקר עם סיום השלג היו מקומות באזור י-ם (850) שהיה כמטר שלג ואילו ברכבל העליון של החרמון (1800 מטר) היה "רק" 90 ס"מ זה פעם ב20 שנה נכון אבל זה קרה קורה ויקרה
לא ירד מטר בירושלים מאז 1920 (גם לא הפעם)
הכי הרבה היה כנראה 60-70 ס"מ באזורים הגבוהים ביותר. למזלנו המסילה והגשרים מגיעים בנקודה הגבוהה ביותר שאינה עוברת במנהרה לגובה של כ-700 מטר מעל פני הים, שבו עומק השלג הגיע לכ-30 ס"מ "בלבד". בכל אופן מדובר במערכת נדירה ביותר של פעם בכמה עשורים.
 

yudyud51

New member
מערכת של פעם ב20 שנה, היה:

לא ירד מטר בירושלים מאז 1920 (גם לא הפעם)
הכי הרבה היה כנראה 60-70 ס"מ באזורים הגבוהים ביותר. למזלנו המסילה והגשרים מגיעים בנקודה הגבוהה ביותר שאינה עוברת במנהרה לגובה של כ-700 מטר מעל פני הים, שבו עומק השלג הגיע לכ-30 ס"מ "בלבד". בכל אופן מדובר במערכת נדירה ביותר של פעם בכמה עשורים.
מערכת של פעם ב20 שנה, היה:
באזור י-ם היה מטר! יש תמונות מאורה עמינדב שזה 850 מטר והיה שם מטר, ובגובה 700 מטר נערם גם חצי מטר
 

amit1270

New member
אם היה מטר, אז זאת מערכת של פעם ב-100 שנה

מערכת של פעם ב20 שנה, היה:
באזור י-ם היה מטר! יש תמונות מאורה עמינדב שזה 850 מטר והיה שם מטר, ובגובה 700 מטר נערם גם חצי מטר
אם היה מטר, אז זאת מערכת של פעם ב-100 שנה
 
קטרי דיזל יעשו את העבודה במקרה של קריעת

מערכת של פעם ב20 שנה, היה:
באזור י-ם היה מטר! יש תמונות מאורה עמינדב שזה 850 מטר והיה שם מטר, ובגובה 700 מטר נערם גם חצי מטר
קטרי דיזל יעשו את העבודה במקרה של קריעת
חוטי החשמל העיליים. אין שום בעיה להסיע קטרי יורו 4000 בקו המהיר והם יעשו את העבודה כנדרש במקרה של תקלה חשמלית. באירופה יש מנהרות הרבה יותר ארוכות שבהן נוסעים קטרי דיזל ביום יום. קיים רק צורך לוודא אם מערכת האיוורור מוכנה לכך. לדעתי לא תהיה עם זה בעיה.
 

darkshadow1

New member
האם הם יוכלו לעמוד בשיפועים בקו?

קטרי דיזל יעשו את העבודה במקרה של קריעת
חוטי החשמל העיליים. אין שום בעיה להסיע קטרי יורו 4000 בקו המהיר והם יעשו את העבודה כנדרש במקרה של תקלה חשמלית. באירופה יש מנהרות הרבה יותר ארוכות שבהן נוסעים קטרי דיזל ביום יום. קיים רק צורך לוודא אם מערכת האיוורור מוכנה לכך. לדעתי לא תהיה עם זה בעיה.
האם הם יוכלו לעמוד בשיפועים בקו?
וגם אם כן- לא סביר שמערכת האיוורור הקיימת תהיה מוכנה לכך. אין סיבה להשקיע מיליונים במערכת אוורור יקרה שתעבוד יומיים כל כמה עשורים.
 
בהחלט. היורו 4000 יעמוד בכבוד בשיפועים.

האם הם יוכלו לעמוד בשיפועים בקו?
וגם אם כן- לא סביר שמערכת האיוורור הקיימת תהיה מוכנה לכך. אין סיבה להשקיע מיליונים במערכת אוורור יקרה שתעבוד יומיים כל כמה עשורים.
בהחלט. היורו 4000 יעמוד בכבוד בשיפועים.
ויכול לתת תיגבור לאורך כל ימות השנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה